Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 12157
Convocatòria pública de subvencions de l’Àrea Delegada de Benestar Social i Igualtat de l’Ajuntament de Palma per a la realització d’activitats d’Interès Social durant l’any 2014, aprovada per la Junta de Govern Municipal el 2 de juliol de 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SUBVENCIONS DE L’ÀREA DE BENESTAR SOCIAL I IGUALTAT PER A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS D’INTERÈS SOCIAL 2014

Dins l’àmbit normatiu regulador de les subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, configura aquestes com una tècnica de foment de determinats programes d’utilitat pública i d’interès general i, fins i tot, com a un procediment de col·laboració entre l’Administració pública i els particulars per a la gestió d’activitats d’interès públic, per a l’Àrea de Benestar Social i Igualtat de l’Ajuntament de Palma, s’ha confeccionat la convocatòria de subvencions  per a la realització d’activitats d’interès social que tinguin per objectiu millorar la situació de les persones o col·lectius amb dificultats socials durant l’any 2014.

Aquesta convocatòria de subvencions està presidida pels principis d’igualtat i no discriminació, publicitat, transparència,  concurrència i objectivitat, així com pels d’eficàcia en el compliment dels objectius fixats i d’eficiència en l’assignació i utilització dels recursos públics, d’acord a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Decret Legislatiu 2/2005 pel qual s’aprova el Text Refòs de la Llei de Subvencions, a la Llei  23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca i a l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma (d’ara en endavant Ordenança Municipal), aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió de 28 de juliol de 2005 (publicada en el BOIB núm. 140 de 22 de setembre de 2005) i modificada per Acord del Ple de l’Ajuntament en sessió de dia 22 de desembre de 2009 (publicat en el BOIB núm. 6 de 14 de gener de 2010).

Aquesta convocatòria per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, es regirà per les disposicions següents:

1. Objecte

Constitueix l’objecte de la present convocatòria pública la concessió de subvencions a entitats sense ànim de lucre que realitzin activitats d’acció social configurades dins un marc de prevenció, assistencial, de promoció o rehabilitació de persones o col·lectius amb dificultats socials. Les activitats subvencionades han de  desenvolupar-se en un període comprés entre l’1 de gener de 2014 i  el 15 de novembre de 2014.

2.  Continguts dels projectes objecte de subvenció

2.1. Els projectes que es presenten amb la sol·licitud de subvenció han  d’anar adreçats i tenir com a beneficiaris als ciutadans del municipi de Palma de Mallorca.

2.2 Podran ser objecte de subvenció les sol·licituds que configurin com a projectes les activitats que es defineixen com a prioritàries dins el Pla estratègic de subvencions 2013-2015 de la Regidoria de Benestar Social i Igualtat i les quals a continuació es detallen:

Eix 2. El risc d’exclusió social dels infants i de les seves famílies

Mesura 2.2.-Les accions comunitàries per tal d’afavorir i generar contexts preventius

Mesura 2.3.- La prevenció de l’abandonament escolar

Mesura 2.5.- El suport socioeducatiu a les famílies amb infants i joves en situació de risc

Mesura 2.7.- El risc d’exclusió dels joves amb dèficits formatius i manca de treball.

OBJECTIU DE LA MESURA 2.2

Potenciar les línies preventives d’acció comunitària per a millorar la cohesió social i generar actuacions preventives que permetin la integració dels col·lectius més vulnerables.

ACTIVITAT SUBVENCIONABLE:

a.1) Realitzar activitats de suport sociocomunitari i/o socioeducatiu en horari d’horabaixa, caps de setmana i període de vacances, que facilitin la integració dels col·lectius més  desfavorits i en risc d’exclusió social i, preferentment, en col·laboració amb projectes i actuacions dels serveis socials municipals que atenen persones en risc d’exclusió social.

a.2) Impulsar el treball en xarxa i la col·laboració entre entitats i serveis a zones de Palma, preferentment amb col·laboració amb els serveis socials municipals que atenen persones en risc d’exclusió social.

a.3) Realitzar actuacions sociocomunitàries i/o socioeducatives amb col·lectius en vulnerabilitat o risc d’exclusió social: infants, adolescents, joves, adults i tercera edat.

EXCLÒS:

  • Activitats culturals i/o esportives que no estiguin emmarcades en un projecte de prevenció social.
  • Manteniment, equipament i infraestructures de les entitats.

OBJECTIU DE LES MESURES 2.3, 2.5 I 2.7

Prevenir les situacions de risc i afavorir la promoció personal i social d’aquests  col·lectius.

ACTIVITAT SUBVENCIONABLE:

1- Suport familiar:

  • Programa dirigit a millorar les experiències inicials de les famílies d’alt risc social amb petita infància, projectes tipus “espais familiars”.
  •  Projectes de centres de dia amb l’objectiu de detectar, prevenir i reduir situacions de risc al menor.

2- Suport socioeducatiu:

  • Actuacions encaminades a prevenir l’abandonament prematur de l’escolaritat obligatòria. Actuacions encaminades a aconseguir el retorn al sistema educatiu per a joves que han superat l’edat d’escolarització obligatòria. Gestió de programes d’escolarització compartida (Programa d’Intervenció Socioeducativa destinat a l’alumnat d’educació secundària - PISE).
  • Aules de reforç acadèmic i tècniques d’estudi, als barris on no arriba el servei públic de suport educatiu.

3- Suport  a l’ocupabilitat per als/les joves i famílies en vulnerabilitat o risc social

  • Projectes d’orientació formativa i ocupacional, preferentment per joves.
  • Accions d’anivellació per a poder accedir a cursos de formació ocupacional, preferentment per joves.
  • Tallers formatius, preferentment per joves.

EXCLÒS:

  • Manteniment, equipament i infraestructures.
  • L’assistència sanitària.
  • Activitats culturals o esportives.
  • Formació reglada (exceptuant el Programa d’Intervenció Socioeducativa destinat a l’alumnat d’educació secundària - PISE).
  • Projectes destinats a menors en centres assistencials , projectes d’emancipació.
  • Activitats terapèutiques i de rehabilitació.

Eix 3.- El dret d’igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes i la eliminació de qualsevol forma de violència masclista

Mesura 3.3.-  Atenció social a persones que exerceixen la prostitució (PEP)

OBJECTIU MESURA 3.3

Promoure l’accés de les persones que exerceixen la prostitució (PEP) a Palma als recursos públics i privats, la millora de la convivència i la detecció de situacions de risc.

ACTIVITAT SUBVENCIONABLE:

  • Projectes que treballin amb metodologies experimentades en el primer contacte amb PEP (vinculació, detecció de situacions de risc o explotació i la derivació a serveis o programes).
  • Projectes  amb oferta de serveis en l’àmbit de la promoció personal, convivència ciutadana, o alternatives a l’exercici de la prostitució.
  • Projectes que tinguin en compte el treball en xarxa entre serveis específics i generals per facilitar la normalització de l’atenció a les PEP. Vinculació a la XADPEP (xarxa d’atenció directa a persones que exerceixen la prostitució) i al sistema d’indicadors comuns.
  • Projectes que intervinguin en la sensibilització/informació social de professionals dels àmbits sanitaris, socials,o de seguretat.

EXCLÒS:

  • Els projectes exclusivament sanitaris, quan la xarxa pública ja dona cobertura.
  • Els projectes de serveis on l’atenció a PEP es fa sense programes o actuacions específiques per a aquestes persones. Els projectes adreçats a població general amb incidència en PEP inferior al 60% del seu públic.

 Eix 5. La convivència i la cohesió per afavorir la integració social a la comunitat

Mesura 5.5.- L’impuls dels processos de millora als barris de Palma amb les entitats, institucions i associacions presents al territori

Mesura 5.7 La prevenció del consum de drogues i altres addiccions amb entitats i serveis als barris prioritzats i els d’intervenció comunitària en general

OBJECTIU MESURA 5.5

Promoure iniciatives de desenvolupament comunitari de taules o plataformes d’entitats per la millora de la convivència i cohesió social de barris concrets de Palma

ACTIVITAT SUBVENCIONABLE:

  • Realitzar actuacions sociocomunitàries amb col·lectius en vulnerabilitat o risc social: infants, adolescents, joves, adults i tercera edat. Aquestes actuacions es realitzaran conjuntament entre vàries entitats/serveis i/o en col·laboració amb projectes dels Centres Municipals  de Serveis Socials
  • Treballar conjuntament i de manera estable a través de taules d’entitats que desenvolupin conjuntament accions de prevenció comunitària als barris definits. Les taules estaran formades per un mínim de cinc entitats/serveis.
  • Treball de forma coordinada a través de reunions, acords i elaboració d’activitats conjuntes amb el Centre Municipal de Serveis Socials, serveis educatius (CEIPs, IES, Centres concertats), centres de salut i associacions/entitats.

EXCLÒS:

  • Activitats culturals i/o esportives que no estiguin emmarcades en un projecte de prevenció social.
  • Manteniment, equipament i infraestructures de les entitats

OBJECTIU MESURA 5.7

Prevenir el consum de drogues i altres addiccions juntament amb entitats i serveis, als barris prioritzats i els d’intervenció comunitària en general i/o àmbit escolar.

ACTIVITAT SUBVENCIONABLE:

  • Realitzar iniciatives i actuacions de prevenció genèrica de drogodependències als barris i/o als centres educatius,
  • Realitzar projectes d’informació i prevenció del risc de consum durant l’oci nocturn, principalment en caps de setmana i dies festius.
  • Promoció d’estils de vida saludables entre la població general i preferentment amb la població infantil i adolescents.

EXCLÒS:

  • Tractament i rehabilitació de persones drogodependents a centres assistencials.
  • Manteniment, equipament i infraestructures de les entitats.

2.3. No podran ser admeses i, per tant, quedaran excloses:

  1. Aquelles sol·licituds que configurin un projecte que no estigui recollit dins els Estatuts de l’entitat sol·licitant.
  2. Aquelles sol·licituds que tinguin un contingut que no s’adeqüi a les línees prioritàries fixades en el punt 2.2 d’aquesta convocatòria.

2.4 Els projectes a subvencionar hauran de complir les estipulacions fixades en l’article 31 de la Llei general de subvencions als efectes d’identificar les despeses subvencionables, l’adequació de les despeses als preus de mercat i la necessitat d’acreditar per part del beneficiari de la subvenció que s’han demanat un mínim de tres ofertes, amb les corresponents cartes d’invitació cursades amb justificació fefaent del seu contingut, data de lliurament i recepció, quan la quantia de la despesa subvencionable superi l’establerta al TRLCSP pels contractes menors. En el cas de que l’elecció no recaigui sobre la proposta econòmica més favorable, s’haurà de presentar una memòria explicativa justificativa de les circumstàncies que, de conformitat amb l’art. 31.3 LGS, han provocat aquesta elecció.

3. Quantia i partida pressupostària

La quantia global de la convocatòria ascendeix a 654.036,23  € (sis cents cinquanta-quatre mil trenta-sis euros i vint-i-tres cèntims), la qual es finançarà, sempre que hi hagi crèdit adient, adequat i suficient, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 05.23200.48009 del pressupost municipal  de l’any 2014 de l’Àrea de Benestar Social i Igualtat.

El crèdit pressupostari establert per a la concessió de subvencions dintre d’aquesta convocatòria es distribueix de la següent forma:

a) IMPORT PREVIST PER A SUBVENCIONAR PROJECTES DE L’ EIX 2:

L’import previst per a subvencionar els projectes presentats que tenen un contingut que s’ajusta a les mesures de l’eix 2  és de 324.000,00 € distribuïts de la següent forma: 132.000,00 € per a la mesura 2.2 i 192.000,00 € per a les mesures 2.3, 2,5 i 2,7. Si es dona el cas de que no s’atorguen subvencions pel valor de tota la consignació econòmica destinada a una mesura o grup de mesures d’aquest eix, la quantitat no assignada es distribuirà:

  • En primer lloc a l’altra mesura o grup de mesures subvencionables del mateix eix, sempre i quan dintre d’aquesta existeixin projectes que compleixin amb tots els requisits per a ser subvencionats i que, inicialment i per falta de crèdit, no se’ls va poder atorgar subvenció. Feta aquesta distribució de la quantia sobrant i per als projectes que es trobin en la situació esmentada, s’establiran les quanties individualitzades de subvenció de conformitat amb els criteris establerts al punt 10 de la convocatòria. 
  •  Si encara queda crèdit sobrant, una vegada distribuït el mateix entre els projectes presentats per la mesura o grup de mesures subvencionables del mateix eix,  aquest es distribuirà a parts iguals entre les mesures pertanyents als eixos 3 i 5 d’aquesta convocatòria; sempre i quan dintre d’aquestes existeixin projectes que compleixin amb tots els requisits per a ser subvencionats i que, inicialment i per falta de crèdit, no se’ls va poder atorgar subvenció. Feta aquesta distribució de la quantia sobrant i per als projectes que es trobin en la situació esmentada, s’establiran les quanties individualitzades de subvenció de conformitat amb els criteris establerts al punt 10 de la convocatòria. 

b) IMPORT PREVIST PER A SUBVENCIONAR PROJECTES DE L’EIX 3:

 L’import previst per a subvencionar els projectes presentats que tenen un contingut que s’ajusta a les mesures de l’eix 3 és de 80.000,00 €.

Si es dona el cas de que no s’atorguen subvencions pel valor de tota aquesta consignació econòmica, la quantitat no assignada es podrà destinar a parts iguals entre les mesures o grup de mesures pertanyents als eixos 2 i 5  d’aquesta convocatòria; sempre i quan dintre d’aquestes existeixin projectes que compleixin amb tots els requisits per a ser subvencionats i que, inicialment i per falta de crèdit, no se’ls va poder atorgar subvenció. Feta aquesta distribució de la quantia sobrant i per als projectes que es trobin en la situació esmentada, s’establiran les quanties individualitzades de subvenció de conformitat amb els criteris establerts al punt 10 de la convocatòria.

c) IMPORT PREVIST PER A SUBVENCIONAR PROJECTES DE L’ EIX 5:

L’import previst per a subvencionar els projectes presentats que tenen un contingut que s’ajusta a les mesures de l’eix 5 és de 250.036,23 €, distribuïdes: en 215.036,23 € per a la mesura 5.5 i 35.000,00 € per a la mesura 5.7. Si es dona el cas de que no s’atorguen subvencions pel valor de tota la consignació econòmica destinada a una mesura o grup de mesures d’aquest eix, la quantitat no assignada es distribuirà:

  • En primer lloc a l’altra mesura subvencionable del mateix eix, sempre i quan dintre d’aquesta existeixin projectes que compleixin amb tots els requisits per a ser subvencionats i que, inicialment i per falta de crèdit, no se’ls va poder atorgar subvenció. Feta aquesta distribució de la quantia sobrant i per als projectes que es trobin en la situació esmentada, s’establiran les quanties individualitzades de subvenció de conformitat amb els criteris establerts al punt 10 de la convocatòria.
  • Si encara queda crèdit sobrant, una vegada distribuït el mateix entre els projectes presentats per l’altra mesura subvencionable del mateix eix,  aquest es distribuirà a parts iguals entre les mesures o grup de mesures pertanyents als eixos 2 i 3 d’aquesta convocatòria; sempre i quan dintre d’aquestes existeixin projectes que compleixin amb tots els requisits per a ser subvencionats i que, inicialment i per falta de crèdit, no se’ls va poder atorgar subvenció. Feta aquesta distribució de la quantia sobrant i per als projectes que es trobin en la situació esmentada, s’establiran les quanties individualitzades de subvenció de conformitat amb els criteris establerts al punt 10 de la convocatòria.

4. Requisits de les entitats beneficiàries

Podran presentar sol·licituds de subvenció en aquesta convocatòria les entitats que compleixin els següents requisits:

  1. Estar legalment constituïda de conformitat amb la normativa vigent, registrada i activa a la data d’inici per a la presentació de sol·licituds.
  2. Estar degudament inscrites, a la data d’inici per a la presentació de sol·licituds, en el Registre Unificat de Serveis Socials regulat a l’article 84 de la Llei 4/2009, de 11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears. Per a acreditar la inscripció s’haurà de presentar un certificat actualitzat signat per l’administració competent. Únicament, com a excepció i de conformitat amb l’article 3 del Decret de la CAIB 10/2013, de 28 de febrer, les entitats que en els seus estatuts tinguin com a finalitat l’atenció als drogodependents o persones amb altres addiccions no hauran de complir amb aquest requisit.
  3. Tenir capacitat jurídica i d’obrar.
  4. Ser una entitat sense ànim de lucre
  5. Estar inscrita en el Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes d’aquest Ajuntament en el moment de la presentació de la sol·licitud de subvenció.
  6. Estar al corrent d’obligacions tributàries i de Seguretat Social.
  7. Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Palma.
  8. No haver estat sancionat, mitjançant resolució ferma, amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions de conformitat amb aquesta o altres lleis que així ho estableixin.
  9. No incorre en cap de la resta de circumstàncies previstes a l’article 6 de l’Ordenança Municipal general reguladora de la concessió de subvencions, així com l’article 13 de la Llei 38/2003, General de subvencions.
  10. Disposar de la estructura i capacitat suficient per a garantir el compliment dels objectius del projecte presentat; a aquests efectes s’haurà de presentar una declaració jurada.
  11. Trobar-se al corrent de pagament de les obligacions per reintegrament.

5. Presentació de sol·licituds i documentació

Les entitats interessades que compleixin amb els requisits determinats en aquesta Convocatòria podran presentar sol·licitud de subvenció. La sol·licitud de subvenció estarà composta pels annexos facilitats, a través de la pàgina web municipal, per l’Àrea Delegada de Benestar Social i  Igualtat i per la documentació adjunta requerida. Així es presentarà:

  1. Sol·licitud de subvenció on figuraran les dades de l’entitat sol·licitant.
  2. Projecte detallat de l’activitat, especificant els següents punts: dades de l’entitat sol·licitant, identificació i resum del projecte, objectius i activitats, metodologia/estratègia, població destinatària/ àrea d’intervenció o altres aspectes del projecte, relacions i participació amb altres entitats, temporalització i cronograma, seguiment , avaluació i pressupost del projecte. En el pressupost del projecte, si és el cas, s’ha de fixar la quantia i percentatge del projecte subvencionat, o que es pretén que sigui subvencionat, per altres administracions i la quantia i percentatge del projecte que es pretén que sigui subvencionat per l’Ajuntament de Palma.
  3. Declaració responsable d’estar al corrent d’obligacions tributàries i de seguretat social i de no incórrer en cap de les circumstàncies previstes a l’article 6 de l’Ordenança General de subvencions. Les entitats podran autoritzar a l’Ajuntament de Palma de conformitat amb el que disposa l’article 22.4 de RD 887/2006, de 21 de juliol, en relació a l’acreditació del compliment de les obligacions tributàries i en matèria de seguretat social establertes als articles 18 i 19 de l’esmentat text legal, a l’obtenció de forma directa de l’acreditació de les circumstàncies previstes als articles 18 i 19 de la Llei esmentada.
  4. Declaració expressa d’altres subvencions sol·licitades i/o obtingudes per al mateix concepte. En el cas d’haver-se obtingut subvencions per al projecte que es presenta en la sol·licitud de subvenció, s’haurà de presentar còpia de la notificació de la resolució de concessió o document acreditatiu de la mateixa. 
  5. Sol·licitud de transferència  bancària per a pagaments de Tresoreria.   
  6. Fotocòpia compulsada dels estatuts actualitzats de l’entitat sol·licitant.
  7. Fotocòpia DNI del representant de l’entitat i documentació que acrediti aquesta facultat de representació.
  8. Fotocòpia de Targeta d’Identificació  Fiscal (CIF) de l’entitat sol·licitant.
  9. Document o documents que acreditin la seva inscripció al Registre Unificat de Serveis Socials de la CAIB .
  10. Declaració de vigència dels estatuts i dels càrrecs representatius de l’entitat.
  11. Declaració responsable de trobar-se al corrent de pagament de les obligacions per reintegrament de subvencions.

Les sol·licituds de subvencions es dirigiran a l’Àrea Delegada de Benestar Social i Igualtat de l’Ajuntament de Palma, situada al c/ Av. Gabriel Alomar, 18-1ª i s’han de presentar, juntament amb la documentació que s’hi ha d’adjuntar, en paper a qualsevol Registre General Municipal o per via telemàtica a través de la pàgina web de l’Ajuntament de Palma en els termes establerts a la Llei 30/1992, LRJAP-PAC  o a través de qualsevol dels mitjans i llocs assenyalats a l’article 38 de la Llei 30/1992, LRJAP-PAC.

El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

D’acord amb la Instrucció de Batlia de 22 de juliol de 2011, sobre l’ús de les llengües oficials, l’interessat a la seva sol·licitud podrà exercir el seu dret d'opció lingüística per a les notificacions que es realitzin dins del procediment.

Només es poden presentar un màxim de 2 projectes per entitat.

En relació a la quantia sol·licitada com a subvenció a la Regidoria de Benestar Social i Igualtat fixada en l’annex II.10 (pressupost) aquesta, en cap cas, podrà ser una quantitat superior al 80 % del cost total del projecte.

En les sol·licituds de subvenció per a projectes ajustats a mesures pertanyents als eixos 2 i 5, la quantia sol·licitada com a subvenció, en cap cas, serà superior a 172.210,86 €.

Si els documents exigits ja estan en poder de l’Ajuntament, l’entitat sol·licitant, sempre que no hagi transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment a què corresponguin,  pot fer ús del dret de no presentar-los, fent constar la data i l’òrgan o dependència en els quals varen ser presentats o emesos així com, acompanyat de la declaració de vigència establert a l’apartat 5 j) d’aquesta convocatòria..

D’acord amb el que preveu l’article 71.1. de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, si la sol·licitud de subvenció no compleix els requisits que s’indiquen o no s’hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà a l’entitat perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, prèvia  resolució corresponent.

6. Iniciació, instrucció i resolució

La iniciació del procediment de concessió de subvencions es produeix d’ofici, mitjançant l’Acord de la Junta de Govern municipal d’aprovació d’aquesta Convocatòria i en el qual, també es realitza la autorització de la despesa.

Un cop finalitzat el termini concedit per a la presentació de les sol·licituds de subvenció esmentat al punt 5, s’inicia la fase d’instrucció del procediment per a la concessió de subvencions.

L’instructor/a serà el/la cap del Servei de Benestar Social. En cas d’absència del cap de Servei per realitzar la instrucció del procediment, pot assumir aquesta:

  • Un/a TAG de l’Àrea de Benestar Social i Igualtat.
  • El/la cap de Negociat de Benestar Social i Igualtat

Rebuda la documentació presentada, l’òrgan instructor realitzarà l’ordenació dels documents, preavaluarà les sol·licituds de subvenció presentades i emetrà un informe tècnic relatiu al compliment o no, per part dels sol·licitants, dels requisits necessaris per a adquirir la condició de beneficiaris

Un cop finalitzada aquesta fase de preavaluació, l’Instructor remetrà els expedients   corresponents a la Comissió Avaluadora de subvencions nombrada als efectes. Aquesta comissió haurà d’emetre un informe motivat, d’acord amb els criteris de concessió fixats en la convocatòria, de l’avaluació efectuada. Aquest informe, a més, establirà una prelació per ordre de puntuació obtinguda de les sol·licituds avaluades.

La comissió avaluadora de subvencions de la present convocatòria estarà integrada per:

  1. Un/a president/a que serà un/a cap de secció de l’Àrea de Benestar Social i Igualtat i,  com a suplent un/a tècnic/a de la secció.
  2. Un/ vocal que serà un/a cap de secció de l’Àrea de Benestar Social i Igualtat i,  com a suplent un/a tècnic/a de la secció.
  3. Un/ vocal que serà un/a cap de secció de l’Àrea de Benestar Social i Igualtat i,  com a suplent un/a tècnic/a de la secció.
  4. Un/ vocal que serà un/a cap de secció de l’Àrea de Benestar Social i Igualtat i,  com a suplent un/a tècnic/a de la secció.  
  5. Un/a representant de la Intervenció Municipal, sense dret a vot, o la persona en qui delegui.
  6. Un secretari/a, que serà el/la cap de servei de l’Àrea de Benestar Social i Igualtat, sense dret a vot i, com a suplent, un/una TAG de l’Àrea.

Finalitzada la pertinent Comissió Avaluadora i en virtut del informe emès per la mateixa, l’òrgan instructor  efectuarà la proposta motivada de resolució provisional de concessió de subvencions, la qual, serà notificada als interessats a través de la publicació d’un anunci en la pàgina web de l’Ajuntament de Palma (www.palmademallorca.es).

Amb la publicació de la proposta de resolució provisional de concessió de subvencions, es fixa un termini de deu dies per a que les entitats presentin les al·legacions que estimin  oportunes.

En aquest període de 10 dies les entitats per a les quals, l’import fixat en la proposta de resolució de concessió provisional sigui inferior al que figura en la sol·licitud presentada, se podrà presentar la reformulació de la sol·licitud presentada per a reajustar els compromisos i les condicions a la subvenció atorgable als termes establerts a l’article 27 de la Llei 38/2003, LGS.    

L’òrgan instructor una vegada revisades les al·legacions i les reformulacions presentades emetrà un informe sobre les mateixes i les remetrà a la Comissió Avaluadora de subvencions, la qual, emetrà un informe de valoració tècnic referent a l’acceptació o no de les mateixes.

En virtut d’aquest informe de la Comissió, l’instructor realitzarà la proposta de resolució definitiva que haurà d’expressar la relació de sol·licitants per a la qual es concedeix la subvenció, la seva quantia i l’avaluació i  criteris de valoració seguits per a efectuar-la.

La proposta de resolució definitiva es notificarà als interessats per a que en el període de 10 dies comuniquin la seva acceptació. En qualsevol cas l’acceptació s’entén produïda automàticament, si en el termini de deu dies comptadors des de que s’hagi publicat la proposta de concessió provisional, no es fa constar el contrari.

Aquesta notificació es realitzarà mitjançant la publicació d’un anunci a la pàgina web de l’Ajuntament de Palma

Les propostes de resolució definitiva i provisional no creen cap dret a favor del beneficiari proposat davant l’Ajuntament de Palma.

L’Acord de concessió definitiva s’elevarà a la Junta de Govern Municipal; aquest òrgan serà l’encarregat de realitzar l’Acord de concessió definitiva de la subvenció. La resolució estarà motivada de conformitat amb les disposicions de la present Convocatòria i de l’Ordenança General de Subvencions.

En l’Acord de Junta de Govern de concessió definitiva es fixarà la relació d’entitats per a les quals es concedeix subvenció, la quantia de cada una de les subvencions atorgades i els criteris d’avaluació seguits per a efectuar-la. En aquest Acord també es fixarà de forma motivada la relació d’entitats per a les quals es realitza una desestimació de la sol·licitud de subvenció  i els criteris de valoració utilitzats.

En virtut de l’Ordenança General de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar l’acord de la Junta de Govern, és de sis mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB. Una vegada transcorregut el termini màxim per resoldre sense haver-se dictat resolució expressa, es podrà entendre desestimada la sol·licitud per silenci administratiu negatiu.

Aquesta resolució de concessió que posa fi a la via administrativa, serà notificada en forma als interessats i davant la mateixa es podrà interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, conformement al que disposa l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú o bé es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, de conformitat amb el que estableix l’article esmentat anteriorment, i als articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu.

Totes les actuacions que es duguin a terme durant el procediment de selecció dels beneficiaris de subvenció, es publicaran en el taulell d’anuncis electrònic fixat a la pàgina web de l’Ajuntament de Palma (www.palmademallorca.es), de conformitat amb el que disposen els articles 59.6.b) i 60 de la LRJPAC.

D’acord amb l’article 9.4 de l’Ordenança es publicaran al BOIB totes les subvencions atorgades dins aquesta convocatòria que siguin o superin la quantitat de 3.000 €.

L’administració concedent designarà un/a tècnic/a de referència per fer el seguiment i la inspecció tècnica del projecte subvencionat.

7. Període d’execució

Les actuacions subvencionades seran les que hagin estat executades entre el període comprès entre l’1 de gener de 2014 i  el 15 de novembre de 2014.

8. Tipus de despeses subvencionables

Les despeses subvencionables seran les que de forma indubtable responguin a la natura de l’activitat subvencionada i siguin estrictament necessàries per a la seva realització, tal com fixa l’article 31 de la LGS.

El valor del cost d’adquisició de les despeses subvencionables no podrà ser, en cap cas, superior al seu valor de mercat.

En aquesta convocatòria es subvencionaran:

1. Despeses directes

S’entén per despeses directes les necessàries per a la posada en marxa del projecte i la seva execució. S’imputaran despeses, sense ànim exhaustiu ni limitatiu i de conformitat amb el pressupost aprovat, referents a :

  • Personal. En aquesta partida s’inclouen les despeses derivades del pagament de retribucions al personal vinculat totalment al projecte. S'inclouran també en aquesta partida les quotes d'assegurances socials a càrrec de l'entitat del personal afecte al projecte.
  • Formació, tant dels usuaris com dels professionals, dedicada únicament al projecte subvencionat.
  • Específics de les activitats previstes en que incorrin els destinataris del mateix: transport, allotjament, dietes, etc.

2. Despeses indirectes

Les despeses indirectes hauran d’estar definides en el pressupost del projecte subvencionat. Aquestes es refereixen a la part proporcional de les despeses generals de la institució imputables al objecte de la subvenció. Dintre d’aquest tipus de despeses hi ha:

- Personal administratiu que dedica part del seu treball al projecte subvencionat.

- La part dels subministraments d’electricitat, aigua, gas i telèfon que es destinin a l’activitat subvencionada.

- Assegurances relatives a instal·lacions, usuaris, personal i altres elements propis i indispensables del projecte subvencionat.

- Arrendament de les instal·lacions on es desenvolupa el projecte.

- La totalitat o part, d’altres subministraments, equips i materials propis i necessaris en el desenvolupament del projecte subvencionat.

- Materials d’oficina, serveis i publicitat i difusió específiques del projecte o activitat.

Les despeses indirectes de costos de personal no podrà superar el 8 % del total del projecte subvencionat.

En cap cas la suma dels costos indirectes de personal i dels altres costos indirectes podrà ser superior al 25 % de l’import total del projecte subvencionat.

9. Despeses no subvencionables

En cap cas seran despeses subvencionables:

  1. Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals i les despeses de procediments judicials. 
  2. Les inversions en infraestructura, equipament o similars.
  3. Les despeses corresponents a atencions protocol·làries o representatives.
  4. Els salaris de membres o de professionals membres de la Junta Directiva de l’entitat sol·licitant.
  5. Els salaris i remuneracions de professionals de la beneficiària dels quals, no s’hagi pogut demostrar el seu treball en el projecte subvencionat.
  6. Les despeses que tinguin per finalitat lucrar a l’entitat sol·licitant o als seus membres. 
  7. Les despeses que no figurin en el projecte subvencionat aprovat.

10. Criteris de valoració dels projectes i de concessió de subvenció

a. Criteris per a la valoració dels projectes presentats

S’avaluarà de forma individualitzada cadascun dels projectes d’acord amb els següents criteris i amb la baremació que així mateix s’indica amb un màxim de 90 punts:

1. QUALITAT DEL PROJECTE. Criteris de valoració i ponderació dels projectes sol·licitats. PUNTUACIÓ: màxim total de 80 punts. En aquest apartat es tindrà en compte:

a. FONAMENTACIÓ TÈCNICA:  PUNTUACIÓ: màxim 7 punts.

Es valorarà:

· la validesa i utilitat del projecte en relació a la necessitat social o problemàtica detectada que es vol abordar. Puntuació màxima: 4 punts

· Antecedents del projecte: experiència amb èxit en anteriors edicions, referències a altres projectes d’eficàcia provada o fonament per iniciar una experiència pilot. Puntuació màxima: 1 punts

· La complementarietat amb altres projectes i recursos existents a Palma de Mallorca. Puntuació màxima: 2 punts

b. FORMULACIÓ DELS OBJECTIUS. PUNTUACIÓ: màxim 9 punts.

Es valorarà:

· Que els objectius siguin conseqüents amb la fonamentació del projecte. Puntuació màxima: 3 punts

· Que els objectius donin resposta a les necessitats detectades. Puntuació màxima:  3 punts

· Que siguin concrets, operatius i avaluables. Puntuació màxima: 3 punts

c. METODOLOGIA, ESTRATÈGIES I ACTIVITATS PUNTUACIÓ: màxim 10 punts.

Es valorarà:

· l’adequació i ajust de la metodologia, estratègies i activitats als objectius plantejats. Puntuació màxima: 3 punts

· la concreció de l’organització de les activitats, 3 punts

· la viabilitat d’execució.  Puntuació màxima:  2 punts

·  la capacitat explícita de l’entitat per a dur-les a terme. Puntuació màxima:  2 punts.

d. POBLACIÓ DIANA OBJECTE DEL PROJECTE: PUNTUACIÓ: màxim 8 punts.

 Es valorarà :

· la concreció i ajust en la descripció dels beneficiaris. Puntuació màxima:  4 punts

· la capacitat d’impacte del projecte proposat en la població diana. Puntuació màxima:  4 punts

e. RECURSOS HUMANS, RECURSOS MATERIALS I INFRAESTRUCTURES PEL DESENVOLUPAMENT DE LES ACTIVITATS. PUNTUACIÓ: màxim 12 punts.

Es valorarà:

· la previsió dels mitjans necessaris sigui ajustada i adient pel desenvolupament del projecte. Puntuació màxima:  5 punts

· La capacitat de l’entitat per a disposar els recursos. Puntuació màxima:  3 punts

· La participació de personal voluntari en el desenvolupament del projecte. Puntuació màxima: 4 punts

f. FINANÇAMENT. PUNTUACIÓ: màxim 6 punts

Es valorarà :

· que el projecte hagi obtingut altres finançaments. Puntuació màxima: 3 punts

· aportació de part del cost per la mateixa entitat. Puntuació màxima: 3 punts

g. ASPECTES INNOVADORS. PUNTUACIÓ: màxim 8 punts.

Es valorarà:

· que el projecte contempli aspectes innovadors en la resolució de la problemàtica objecte del projecte. Puntuació màxima: 2 punts

· que el projecte incorpori processos d’intervenció i registre consolidats, Puntuació màxima: 2 punts.

· El treball en xarxa amb serveis socials i d’igualtat municipals Puntuació màxima: 4 punts.

h. AVALUACIÓ DEL PROJECTE PUNTUACIÓ: màxim 8 punts.

Es valorarà :

· que l’avaluació tingui en compte els resultats del projecte (fonamentalment consecució dels objectius, impacte i grau de satisfacció).Puntuació màxima: 4 punts

· Explicitació d’aspectes del seu desenvolupament, a nivell qualitatiu i quantitatiu. Puntuació màxima: 4 punts.

i. INDICADORS I SUPORTS DOCUMENTALS, màxim 6 punts.

Es valorarà:

· la claredat i viabilitat dels indicadors.  Puntuació màxima: 3 punts.

· l’especificació de suports documentals per dur a terme l’avaluació (qüestionaris, escales...).  Puntuació màxima: 3 punts.

j. IMPACTE I RESULTATS DEL PROJECTE. PUNTUACIÓ: màxim 6 punts.

Es valorarà:

· el retorn de beneficis socials dels projecte. Puntuació màxima: 3 punts.

· La previsió de medició de l’impacte/resultat del projecte. Puntuació màxima: 3 punts.

2. COORDINACIONS I DERIVACIÓ, màxim 10 punts.

Es valorarà:

· Les formes de col·laboració i  que es tingui coneixement de les institucions i entitats que conflueixen en el desenvolupament del projecte. Puntuació màxima: 5 punts.

· L’especificació dels sistemes de coordinació amb elles, així com la previsió que es fa dels sistemes de captació de beneficiaris, derivació i complementarietat. Puntuació màxima: 5 punts.

Es valoraran tots els projectes, exigint-se una puntuació mínima de 50 punts  per a poder optar a subvenció.

b.- Criteris per a determinar la quantia individualitzada de les subvencions

Una vegada s’han valorat tots les sol·licituds de subvenció es realitza un ordre de prelació de les mateixes, de major a menor puntuació obtinguda, per a cada un dels eixos i mesures.

Per a definir la quantia a concedir entre les entitats que hagin obtingut la puntuació mínima, s’utilitza l’ordre de prelació establert per a cada eix i mesura subvencionable. Seguint aquest ordre, es multipliquen els punts obtinguts pel projecte avaluat pel valor percentual de cada punt, el qual, s’estableix en aquesta convocatòria; una vegada realitzada aquesta operació s’aplica el percentatge resultant a la quantia total del projecte presentat l’entitat. Aquesta distribució de les quantitats per a cada eix i mesura finalitzarà en el moment en el que s’esgoti el crèdit econòmic fixat per a cada una d’elles.

El valor percentual de cada punt obtingut, aplicable a les entitats en la situació abans esmentada, serà d’un 0,89 %.

Si després de l’aplicació d’aquest valor percentual i una vegada establertes les quantitats a percebre per les entitats, s’esgota el crèdit pressupostat per a l’eix/os concret/s i existeixen projectes que hagin obtingut 60 o més punts, es procedirà a realitzar una disminució progressiva, centèsima a centèsima, del valor percentual del punt fins que, ajustant-se al total disponible fixat per l’eix/os, tots els projectes presentats amb una puntuació igual o superior als 60 punts puguin obtenir subvenció.

Una vegada s’han definit les quantitats a atorgar en tots els eixos i mesures i si es dona el cas de que no s’atorguen subvencions pel valor de tota la consignació econòmica fixada per a dels eixos i mesures subvencionables, les quantitats no assignades es podran destinar a les altres mesures del mateix eix o a altre/s eix/os de subvenció d’aquesta convocatòria que es consideri/n més adients, segunit-se els criteris establerts al punt 3 d’aquesta convocatòria i sempre i quan aquests projectes tinguin una valoració tècnica superior a 50 punts.

Les subvencions objecte d’aquesta Convocatòria  són compatibles amb qualsevol altre tipus de subvenció o ajuda concedida per altres administracions públiques o entitats privades. No obstant, en cap cas l’import de la subvenció pot ser d’una quantia que en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat subvencionada.

Podrà excloure’s un projecte o sol·licitud quan la Comissió Avaluadora consideri que existeix una altre eix/mesura de suport o de finançament, inclosa en altres convocatòries municipals, més idònia.

També s’exclouran els projectes en els que la finalitat total o part de la finalitat dels mateixos  sigui de caràcter lucratiu.

11. Subcontractació

D’acord amb l’article 38 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, aquesta convocatòria permet subcontractar, amb tercers, fins a un 20 % de l’import de l’activitat subvencionada. L’entitat beneficiària que subcontracti presentarà la següent documentació:

1. Declaració jurada de no existència de vinculació amb l’entitat amb la que es vol subcontractar.

2. Memòria explicativa que contindrà:

 

a. Explicació de la impossibilitat de fer l’activitat per sí mateixa i de la competència i capacitat del contractista.

b. Si n’és el cas, en la que s’expliqui l’acreditació del valor afegit de que l’activitat la realitzi un tercer.

 

3. Quan l’activitat subcontractada superi els imports establerts a l’article 31.3 de la LGS, s’exigirà la presentació de la carta d’invitació i les tres ofertes presentades amb justificant de tramesa i recepció. Si es fa l’elecció de l’oferta que no és la més avantatjosa econòmicament, s’haurà de presentar memòria explicativa justificativa de l’elecció realitzada.

La subcontractació admesa en el projecte aprovat amb la concessió definitiva de subvenció complirà les exigències legals fixades en el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Entre aquestes exigències legals es fixa:

1. Que els beneficiaris són responsables de que, en l’execució de l’activitat subvencionada concertada amb tercers, es respectin els límits que estableixi la normativa reguladora de la subvenció en quant a la naturalesa i la quantia de les despeses subvencionables. Els contractistes estan subjectes al deure de col·laboració que preveu l’article 49 de l’esmentat Decret per permetre l’adequada verificació del compliment dels límits esmentats.

2. Que el beneficiari no pot concertar l’execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l’article 10 d’aquesta Llei.

b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l’activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge de cost total de l’operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que la contractació s’efectuï d’acord amb les condicions normals de mercat i s’obtingui l’autorització prèvia de l’òrgan concedent de la subvenció.

e) Persones o entitats sol·licitants d’ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no hagin obtingut subvenció perquè no compleixin els requisits o no assoleixin la valoració suficient.

12. Inspecció municipal dels projectes subvencionats

Els tècnics municipals designats per fer el seguiment i la inspecció tècnica del projecte  subvencionat podran realitzar, de forma aleatòria, sense previ avís i fent ús de la potestat municipal de control de la execució dels projectes subvencionats,  les tasques d’inspecció i supervisió que es considerin oportunes. Dintre d’aquestes, s’inclouen possibles visites a les instal·lacions on es desenvolupin els projectes per  a observar, “in situ”, com s’estan materialitzant.  

13. Justificació

Els beneficiaris tenen l’obligació de justificar davant l’òrgan concedent l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat per a la que se concedeix la subvenció, justificant-se el 100% del cost total del projecte aprovat.

Per això hauran de presentar la justificació dirigint-se a l’Àrea Delegada de Benestar Social i Igualtat de l’Ajuntament de Palma, situada al c/ Av. Gabriel Alomar, 18-1ª i s’han de presentar, juntament amb la documentació que s’hi ha d’adjuntar, a qualsevol Registre General Municipal, via telemàtica a través de la pàgina web de l’Ajuntament de Palma (www.palmademallorca.es) en els termes establerts a la Llei 30/1992, LRJAP-PAC  o a través de qualsevol dels mitjans i llocs assenyalats a l’article 38 de la Llei 30/1992, LRJAP-PAC.

Per a aquesta justificació es presentaran emplenats els annexos fixats per a aquesta Convocatòria i, els quals, seran facilitats per l’Àrea Delegada de Benestar Social i Igualtat a través de la seva pàgina web.

Seguint les estipulacions fixades a l’article 19 de l’Ordenança Municipal de Subvencions i al punt 42 de les bases d’execució del vigent pressupost municipal, s’estableix que la justificació haurà de contenir la següent documentació:

  • Memòria final del projecte, on es descriurà els objectius i resultats obtinguts d’acord a la subvenció concedida.
  • Memòria justificativa de la inversió econòmica amb:                            
  • Relació numerada seqüencialment de les despeses realitzades, ordenada per partides pressupostàries. Detallant altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada, amb indicació de l’import i la seva procedència i assenyalant la quantia i el percentatge que se li imputa a cada administració en cada una de les factures.

  • L’aportació de factures, contractes, compromisos ferms o altres documents de valor probatori, que acreditin que la inversió s’ha realitzat i s’ha destinat als fins per als quals s’ha concedit la subvenció. Les factures hauran de contenir les dades següents:

  • Raó social i CIF del proveïdor.
  • Raó social i CIF de la beneficiària.
  • Expressió detallada del servei prestat i/o material administrat
  • Data de la factura.

S’adjuntaran a tots aquests documents econòmics justificatius, els documents acreditatius del pagament efectiu de la despesa (document bancari del pagament de la despesa realitzada, rebut del subministrador, documents de transferència bancària, etc).

  • Indicació de la tributació corresponent, assenyalant si escau la seva exempció.
  • Si escau, carta de reintegrament en el suposat de romanents no aplicats així com dels interessos derivats dels mateixos.
  • Aportar documents justificatius de la elecció d’una determinada oferta presentada per a  aquelles partides subvencionades que superin les quanties establertes per al contracte menor, fixades en l’art. 138 del  Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, mitjançant el qual s’aprova  el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. En aquests casos el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la obra, la prestació del servei o la entrega del bé, a excepció de que, per les seves especials característiques, no existeixi al mercat un nombre d’entitats suficients que els realitzin, prestin o subministrin, o a excepció de que la despesa s’hagués realitzat  amb anterioritat a la subvenció. La elecció entre les ofertes presentades, que haurà d’aportar-se amb aquesta justificació, se realitzarà de conformitat amb criteris d’eficiència i economia, justificant-se la elecció expressament en una memòria quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

- Els justificants econòmics que s’han d’entregar són els originals i una còpia dels mateixos.

Els justificants econòmics originals aportats i imputats al projecte subvencionat, es presentaran amb el segell d’ imputació de l’entitat beneficiària, en el qual es fixarà la quantia imputada, el percentatge d’imputació de la factura concreta, la data en la que es posa el segell i el nom del projecte al qual es realitza aquesta. L’Àrea Delegada de Benestar Social i Igualtat comprovarà que l’imputació realitzada és correcta i que en aquests segells es fixa el contingut mínim assenyalat. Posteriorment, l’òrgan competent validarà els justificants econòmics correctament imputats a la subvenció atorgada per la Regidoria de Benestar Social.

Una vegada comprovades que són còpies fidedignes dels originals, aquestes còpies seran acarades per Benestar Social.

Una vegada revisats i validats els justificants econòmics presentats, es retornaran els originals a la beneficiària, mantenint la còpia compulsada d’aquest en l’expedient administratiu de la subvenció. 

No s’admetrà la presentació de tickets i albarans que no vagin acompanyats de la seva respectiva factura.

La memòria tècnica final i la memòria econòmica justificativa de la inversió econòmica, exigides en aquesta Convocatòria, s’han de presentar en el termini màxim de quinze dies des de la finalització de l’activitat. En qualsevol cas, la data límit per a la presentació de la justificació serà la del 30 de novembre de 2014.

Tota aquesta documentació justificativa s’haurà de presentar en paper i suport informàtic (preferentment CD).  

El projecte finalment  executat i justificat s’haurà d’adequar al que es va aprovar en la resolució de concessió definitiva de la subvenció.

Una vegada l’Àrea de Benestar Social i Igualtat dictamini que tècnicament i econòmicament s’ha executat el projecte subvencionat de forma pertinent, s’entendrà acceptada la justificació presentada mitjançant el corresponent Acord de Junta de Govern que així ho determini.

14. Pagament

Es tramitarà el pagament de la subvenció concedida a una beneficiària, una vegada s’hagi realitzat l’Acord de Junta de Govern de que declari justificat el projecte subvencionat.

No es podrà realitzar el pagament de les subvencions fins que el beneficiari no hagi acreditat, mitjançant la aportació de les Certificacions corresponents, que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, llevat del cas en què hagi autoritzat expressament la seva comprovació d’ofici.

15. Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions:

  1. Comunicar a l’Àrea de Benestar Social i Igualtat l’acceptació o la renúncia de la subvenció en els termes de la proposta definitiva de concessió.
  2. Complir l’objectiu, executar el projecte, realitzar l’activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
  3. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que pugui dur a terme l’Ajuntament de Palma o qualsevol dels òrgans de control financer competents i col·laborar i facilitar tota la documentació que se’ls requereixi en l’exercici d’aquestes funcions de control.
  4. Justificar, dins el termini establert a la present convocatòria, la realització de l’activitat d’acord amb el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
  5. Comunicar a l’Àrea de Benestar Social i Igualtat, tan aviat com es conegui, amb anterioritat a la justificació de l’aplicació donada als fons percebuts i mitjançant l’emplenament de l’annex corresponent, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional. L’obtenció concorrent de subvencions o ajudes, fora dels casos permesos, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
  6. Acreditar en la justificació l’import, la procedència i l’aplicació d’aquest fons al projecte subvencionat, quan les activitats objecte de la subvenció s’hagin finançat amb fons propis o altres subvencions o recursos.
  7. Disposar dels llibres comptables, registres i resta de documentació exigits per la normativa a fi de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control i conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts.
  8. Complir amb les obligacions previstes a la Llei 6/1996, de 15 de gener, del voluntariat, a favor del personal voluntari que participi en els projectes subvencionats.
  9. Trobar-se al corrent de pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que reglamentàriament se determinin.
  10. Comunicar a l’Administració el inici de l’activitat subvencionada i el moment en que aquesta pugui començar.
  11. Complir amb la resta d’obligacions previstes a l’article 14 de la Llei 38/2003.

16.  Revocació i reintegrament de les subvencions

Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà a l’anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o atorgada d’acord amb l’establert a la base 42 i la base 43 de les bases d’execució del pressupost vigent de l’Ajuntament de Palma, als articles 22 i 23 de l’Ordenança Municipal i a la resta de la normativa aplicable. Els incompliments més habituals són els referents a:

  • L’obligació de justificació.
  • La finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.
  • Les condicions imposades a aquesta Convocatòria.
  • Les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció.
  • Les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents.
  • Casos de resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal atorgant de la subvenció.

En aquests casos i els fixats a l’article 22 i 23 de l’Ordenança General, l’entitat beneficiària vendrà obligada al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent. Tot això, sense perjudici de poder exigir les responsabilitats que hi pogués haver d’ordre penal, civil o administratiu.

17. Infraccions i sancions

El incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d’aplicació, dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert al Capítol I relatiu a les infraccions i al capítol II del Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions .

18. Normativa aplicable

En tot allò no previst a aquesta convocatòria serà d’aplicació el Decret Legislatiu 2/2005,  de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma , les Bases d’execució vigents que regulen les subvencions del Pressupost municipal i la normativa per a la concessió de subvencions públiques, així com la resta de normativa que sigui d’aplicació.

Palma de Mallorca,  10 de juny de 2014

 

La directora general de l’Àrea  de Benestar Social i Igualtat

Mercedes Varela Fernández

La regidora de l'Àrea de Benestar Social i Igualtat

Ana M. Ferriol Font