Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT

Núm. 12175
Aprovació definitiva de l'ordenança per a la regulació dels mercats de Puigpunyent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment dels articles 103, en relació al 113 de la Llei 20/2006, un cop transcorregut el termini fitxat comptats  des de el 17 de maig de 2014, BOIB 68 de data 17 de maig de 2014, al no haver-se presentat reclamacions, queda automàticament elevat a definitiu l'acord plenari provisional de l'Ajuntament de 29  d’abril  de 2014 d’aprovació inicial de l’Ordenança  reguladora dels mercats que es realitzin al municipi de Puigpunyent, el text íntegre del qual es fa públic en compliment de l'article 17.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals

 ORDENANÇA  PER A LA REGULACIÓ DELS MERCATS DE PUIGPUNYENT

Títol 1. Àmbit d’aplicació

 Article 1.

1.- La present Ordenança té com a principal objectiu elaborar un Règim jurídic per a l’ordenació, regulació i funcionament dels mercats  que es facin al municipi de Puigpunyent

2.- Per aquest efecte, s’entendrà aplicable la present Ordenança, sense perjudici de les normes de rang superior que puguin ser aplicables, als següents aspectes:

a) Àmbit territorial del Mercat.

b) Àmbit temporal del mateix.

c) Els venedors, així com els seus drets i deures en la relació amb la corporació i amb el públic.

d) Totes les matèries relatives als llocs de venda.

e) Productes que puguin ser objecte de venda i condicions dels mateixos.

g) L’aplicació de la normativa de taxes de mercat, per l’ocupació de la via pública.

h) Infraccions i sancions.

Article 2.

Els mercats que es duguin a terme a Puigpunyent es realitzaran a les vies urbanes que es marquin per tal efecte des de l’ ajuntament.

A l’hora de marcar les vies urbanes destinades a mercat, s’intentarà evitar possibles problemes per a la circulació rodada. En els casos en que aquesta sigui impossible, l'Ajuntament establirà un senyal de prohibició de circulació per a tota classe de vehicles, senyal que serà retirat una vegada que s’hagi celebrat el mercat tot d’acord amb el previst al codi de circulació. Així mateix formaran part integrant del mercat els locals comercials situats a les immediacions o zones pròximes al Mercat, els quals, es regularan per la seva normativa específica, essent d’aplicació subsidiària el present Reglament.

En quant als Mercats permanents i als temporals, l'Ajuntament en Ple , podrà en qualsevol moment ampliar o reduir tant el nombre com l’extensió dels esmentats Mercats, així com modificar la ubicació o línies de venda, segons la necessitat de la població o quan així ho requereixin les circumstàncies.

Article 3.

Els dissabtes de cada setmana, al matí entre les 7:00 h i les 14:00 h es durà a terme el mercat setmanal. Altres mercats  que hi pugui haver hauran de determinar el seu horari en el moment en que s’ obri el període per presentar sol·licituds per participar en ells.

L’assignació de l’emplaçament autoritzat serà realitzat per l'Ajuntament, escoltades totes les parts, seguint les pautes establertes a la normativa vigent.

Per a la selecció dels venedors es seguiran els següents criteris i es valorarà a criteri de l’Ajuntament :

-  Disposar de la Carta de Mestre Artesà.

-  Presentació de productes totalment artesanals.

-  Disposar del permís de venda ambulant.

-  Predisposició a atendre l’emplaçament autoritzat.

-  Estar inscrit en el registre general amb l’autorització pertinent de Comerç.

-  Estar adherits a la marca turística de municipi Puigpunyent viu la Natura.

-  Esser productors locals

-  Vendre  productes ecològics.

-  Ser una Associació sense ànim de lucre.

Títol 2.- Dels Venedors

 Article 4.

Als afectes d’aquesta Ordenança, es consideraran venedors aquelles persones que vagin al mercat de Puigpunyent a vendre els seus productes, siguin o no professionals del comerç, sempre que compleixin els requisits estipulats en el present Reglament.

Dins el concepte de Mercat, considerem primordial el que definim per Mercat al detall. I que són, en conjunt, totes aquelles reunions de compradors i venedors a carrers, locals i instal·lacions, habilitades per a aquesta finalitat a zones de les vies i espais lliures públics prefixats per l'Ajuntament, perquè s’ofereixin al detall, d’acord amb les normatives vigents referents a matèria de comerç, policia, sanitat o serveis municipals que siguin d’aplicació.

L’ordenació Funcionament i Règim Jurídic dels mercats és exclusiva competència municipal. Tant l’assignació de l’emplaçament com les superfícies delimitades d’ocupació seran les que decideixi l’òrgan municipal competent amb caràcter discrecional, després de ser escoltades les entitats o associacions que representin els usuaris (concessionaris/adjudicataris) dels Mercats respectius i els consumidors; sense més limitacions que les que venguin determinades per la normativa tècnic - sanitària i de seguretat.

Article 5.

Els llocs de venda es classifiquen en :

A) PERMANENTS: són tots aquells que estiguin localitzats en llocs definits per l'Ajuntament, dotats de les instal·lacions i serveis adequats, on la contractació es realitza de manera regular i habitual al Mercat. En aquest sentit es consideraran fixos aquells que hi vagin durant un mínim de quaranta dissabtes a l’any.

B) TEMPORALS: són aquells en què la contractació es realitza d’una manera periòdica o circumstancial, per temporades, a vies o espais públics lliures, prefixats per l'Ajuntament i susceptibles de variar llur localització per decisió del mateix Ajuntament, i que no tinguin instal·lacions o llocs fixes.

C) AUXILIARS: La venda dins camions – botiga queda prohibida al poble si no es paguen les pertinents taxes. En cas que es dugui a terme aquesta activitat sense previ pagament, l'Ajuntament podrà posar en marxa les accions que consideri oportunes.

Article 6.

Als venedors se’ls hi exigiran els documents següents que hauran d’aportar per a la tramitació de les seves respectives concessions, sense perjudici dels que s’exigeixin a la legislació reguladora de la contractació administrativa de les Corporacions Locals:

• Document Nacional d’identitat.

• NIF si es persona física , o documentació que en justifiqui la seva condició i la seva representació legal en el cas de persones jurídiques no mercantils.

• Alta de la Seguretat Social ( Règim general, agrari, autònom, etc.) i justificacions de no tenir endarrerit el pagament de les cotitzacions.

• Relació del personal que atendrà la comercialització o administració del lloc de venda, en el seu cas, amb expressió de la relació de parentesc o laboral existent, i justificació de la mateixa.

• Declaració de no trobar-se sotmès el sol·licitant en alguna de les causes d’incompatibilitat o incapacitat previstes als articles 4 i 5 del Reglament de Contractació de les Corporacions Locals.

• Declaració, justificada, de la naturalesa de les activitats comercials a realitzar, amb expressió de l’origen de les mercaderies.

• Documentació que acrediti el pagament de les taxes i exaccions municipals d’aplicació o la realització de d’oportú dipòsit provisional

• En cas de ser estrangers, els titulars, per a poder concórrer en les licitacions, hauran d’acreditar que es troben en possessió del corresponent permís de treballi de residència.

• Pels venedors de productes alimentaris, carnet de manipulació d’aliments expedit per les autoritats sanitàries competents, degudament actualitzat, així com, la corresponent assegurança de responsabilitat civil.

• L’exercici de les activitats de la venda ambulant demanarà la prèvia obtenció de la corresponent autorització municipal, que serà concedida per la Regidoria corresponent.

· Carta de Mestre Artesà o equivalent, si en tenen.

Article 7.

 Així mateix, i una vegada tramitades les concessions, els venedors han de tenir permanentment a disposició de l’autoritat municipal competent, que podrà exigir-los en qualsevol moment, els documents acreditatius de ser titular de la concessió, així com d’estar al corrent del pagament del cànon o taxa establert en la mateixa.

Article 8.

L'Ajuntament elaborarà i aprovarà un padró de comerciants permanents en el qual es farà constar:

• Nom, cognoms i número del DNI dels comerciants.

• Productes que venen.

• Nombre de llocs que ocupen.

• La seva situació.

• La seva superfície.

• Quantia del cànon o taxa que paguen.

◦ Si disposen o no de vehicle propi i característiques detallades del mateix, especialment quan es tracti de venedors de productes que requereixin pel seu transport i conservació de vehicle especialment condicionat.

• Durada de la concessió.

• Procedència de la mercaderia destinada a la venda.

Títol 3. Dels drets i obligacions dels concessionaris dels llocs de venda i públic dels mercats.

Article 9.

OBLIGACIONS DELS ADJUDICATARIS

1- Els adjudicataris de llocs, amb caràcter general estan obligats a :

1. Complir les disposicions legals que siguin d’aplicació en matèria de mercats, sanitat, policia, alimentació, comerç i llei del consumidor, amb estricta subjecció al que preveu la present Ordenança i ordres sorgides de l’autoritat municipal.

2. Satisfer els impostos, taxes, exaccions i arbitris municipals aplicables

3. Tenir a disposició dels agents i funcionaris municipals, els documents que acreditin el dret a l’explotació i altres documents exigibles en aquest Reglament.

D’igual manera hauran de presentar justificants de la relació laboral dels col·laboradors o de les persones que els ocupin, quan l’administració municipal ho requereixi, i en el termini màxim de 48 hores.

4. Indemnitzar o rescabalar els danys o perjudicis que, com a conseqüència de l’ús de les instal·lacions i explotació dels llocs i serveis, es poguessin causar a l'Ajuntament o a terceres persones, qualsevol que en sigui la causa.

5. Els venedors hauran de tenir a la vista el cartell d’identificació actualitzat per tal que estigui disponible sempre que es sol·liciti o sigui necessari.

6. No es podran vendre còpies de marques sense poder demostrar la seva procedència.

2-Comportament del personal :

1. Ocupar i gestionar personalment els llocs adjudicats, si bé podrà representar-lo el seu cònjuge, germans o familiars de la seva  genealògica ascendent o descendent.

2. En tot cas les persones jurídiques estaran representades per qualsevol de les formes previstes a la legislació civil o mercantil, si s’escau.

3. Usar bones formes i el llenguatge correcte , tant entre ells com en el tracte amb el públic i representats de l’administració.

4. Usar un vestuari adequat

5. Tot el personal autoritzat haurà, de dur agafada a la part superior esquerra del vestuari la targeta d’identificació durant la seva permanència als llocs i serveis, d’acord amb el model establert per l'Ajuntament.

6. Concórrer al lloc o servei els dies del funcionament del mercat o fira

 Les parades de venda de productes alimentaris es sotmeten als requisits especials següents:

 -Tot el personal al servei de les parades ha de tenir la formació adequada que estableix la normativa vigent.

 -No s’autoritza la venda de productes alimentaris que no compleixen els requisits a què es refereix la normativa comercial i sanitària vigent en cada moment.

-Les superfícies que estiguin en contacte amb els aliments estaran en bon estat i hauran de permetre fàcilment la seva neteja i desinfecció. Per tant, caldrà que siguin de materials resistents, llisos, impermeables i no tòxics.

-Caldrà disposar del material adequat per a la neteja i desinfecció de l’equip i de les eines de treball, així com per a la neteja dels aliments.

 -Caldrà disposar de les instal·lacions o dispositius necessaris per al manteniment i la vigilància de les condicions adequades de la temperatura dels productes alimentaris. Tots els productes alimentaris es col·locaran de tal manera que es previngui qualsevol risc de contaminació.

-Els productes sense envasar es col·locaran de manera que quedin fora de l’abast del públic i si no és possible, serà obligatori l’ús de cartells que prohibeixin manipular-los o tocar-los.

-Les instal·lacions elèctriques s’han d’adaptar a la normativa vigent.

-L’exposició visible al públic de les balances amb el preu i el pes individuals de les especialitats i productes que s’expedeixen es obligatòria. S’ha de fer constar clarament el preu corresponent a cadascuna de les varietats que s’exposin per a la venda. També s’ha de fixar sobre la mercaderia, de manera visi ble, una bandereta, cartell o nota que s’ajusti a les normes sanitàries, amb el preu per quilogram, dotzena, peça o qualsevol porció de pes o quantitat i la condició i classificació de l’article.

-El venedors no podran fumar a les parades i hauran de disposar del carnet de manipulador d’aliments.

3-En relació amb les pràctiques comercials:

1. S' hauran de tenir sempre presents els usos i les pràctiques comercials, ajustant-se en tot cas, al que preveu el codi alimentari i la normativa complementària . Es subministraran al públic les mercaderies que sol·liciti.

En cap cas podrà negar-se a subministrar els productes en la quantitat sol·licitada en la forma oferta, sempre que no suposi dividir la unitat de mercaderia.

2. L'Ajuntament podrà alterar aquesta norma, quan per raons d’escassetat, resulti aconsellable adoptar mesures per racionar els productes, tant per part de compradors com de venedors.

3. No es podran apartar, ocultar o seleccionar mercaderies amb fins especulatius.

4. Tenir exposats a la vista al públic el nombre d’identificació del trast a un lloc visible a fi que permeti la seva clara i ràpida identificació, subjectant-se al model establert per l'Ajuntament.

5. Ajustar-se a la línia de venda per la qual s’ha realitzat l’adjudicació.

6. S’utilitzaran instruments per pesar homologats, adaptats al sistema mètric decimal, sense perjudici de la utilització d’unitats de capacitat , mesura o pes tradicionals, d’acord amb els usos de l’illa de Mallorca, si bé en aquest cas haurà, d’identificar-se la seva equivalència del sistema mètric decimal.

7. Queda prohibit dipositar qualsevol gènere directament sobre el sòl o paviment, així com l’obligació d’usar solament l’espai o recinte assignat per l’adjudicació.

8. Les operacions de càrrega i descàrrega es realitzaran als llocs i horaris previstos.  I el transport de mercaderies s’efectuarà de tal manera que no perjudiqui al  paviment del Mercat i eviti molèsties als usuaris.

Al mateix temps s’asseguraran les condicions higienico-sanitàries  exigibles en cada cas.

9. En cap cas l’aïllament d’envasos o gènere superarà l’alçada visual del transportista.

10. Complir els horaris previstos.

11. Tipificar el productes, amb identificació del seu preu, pes i categoria.

12. Observar les normes vigents en matèria de marges comercials, tares envasos i pesos ,etc.

13. Facilitar la informació de les mercaderies quan els compradors ho sol·licitin.

14. Les operacions de venda i serveis es realitzaran exclusivament a l’espai adjudicat.

15. Queda totalment prohibida la venda o comercialització de qualsevol tipus d’objectes relacionats amb còpies, falsificacions il·legals, o que no es conegui l’autorització de l’autor per a comercialitzar amb la marca i/o el producte.

4-En relació als llocs o serveis :

1- Queda prohibit l’emmagatzemen de substàncies tòxiques, mercaderies deteriorades a superfícies delimitades d’ocupació destinada al comerç o als serveis alimentaris.

 2- El dipòsit de matèries altament inflamables, explosives o tòxiques requerirà prèvia autorització municipal.

3- Mantenir el lloc o servei convenientment i en adequat estat de conservació i neteja.

 4- Queda prohibit desfullar hortalisses, i altres productes sense posseir recipients  adequats, i sota cap concepte a l’exterior. S’haurà de fer una bona separació de residus en les diferents fraccions, segons la normativa municipal.

5.- L'Ajuntament es reserva la facultat d’efectuar els canvis que consideri necessaris per motius d’interès públic, per canvis de circumstàncies o per incompliment de les disposicions establertes en aquest Reglament o en la legislació aplicable, sense que en cap cas les variacions donin lloc a cap tipus d’indemnització o a compensació de cap mena.

5-En relació a la col·laboració amb l’administració :

1- Facilitar la tasca per a l’ inspecció per part del funcionaris de l’administració municipal o autonòmica.

 2- Qualsevol de les altres obligacions que deriven d’aquesta Ordenança i d’altres disposicions d’aplicació

6-Altres obligacions de l’ adjudicatari

1- Dipositar i abocar residus sòlids i líquids, en la forma en que a cada cas estableix, l’administració Municipal, amb estricta subjecció a l’ordenança municipal de Neteja.

2- Comunicar a l'Ajuntament els dies d’absència, que es produeixi per motiu de vacances o qualsevol altre causa possible, en un termini d’antelació mínima de 15 dies.

3- Es conservarà d’adequada imatge de neteja i ordre, higienico-sanitària i condicions de sanejament d’acord amb el que estableix el Codi Alimentari.

4- Qualsevol altre que s’estableixi en aquesta Ordenança i a les altres disposicions que siguin aplicables.

5- En cas d’utilitzar tendals o ombrel·les , aquestes s’hissaran sobre el rasant de la calçada, com a mínim 2 metres.

6- En cas de brutícia, s’hauran de col·locar les restes no orgàniques en bosses de fems, per tal de millorar la recollida als serveis municipals.

7- En cap cas l’adjudicatari podrà cedir o vendre la seva autorització a tercers, l’Ajuntament és qui te la potestat i en cas de tenir-ne coneixement l’Ajuntament serà motiu de pèrdua de la concessió.

Article 10.

DRETS DELS ADJUDICATARIS

A més dels drets que es derivin d’aquestes Ordenances reguladores del Mercat i d’altres disposicions que siguin d’aplicació, els adjudicataris gaudiran dels seus drets:

1.El suport de l'Ajuntament amb objecte d’assegurar l’ús i gaudir dels llocs i serveis i que interposi la seva autoritat quan sigui precís, perquè siguin respectats per tercers en la seva condició de titulars.

2.Formular tota classe de reclamacions, denúncies, suggeriments, sol·licituds d’informació i de qualsevol tipus, davant de les dependències Municipals competents i es podrà exigir cèdula acreditativa d’haver-les formulades.

Article 11.

DRETS DELS COMPRADORS I PUBLIC EN GENERAL

1.-L’accés i l’ús de les zones i instal·lacions delimitades per el desenvolupament del Mercat.

2.-Que s’expedeixin les mercaderies en condicions de qualitat, pes, mesura o capacitat higiènic - sanitària i d’envàs o embalatge , adequades

3.-Denunciar les deficiències que s’observin, tant amb les qualitats de les mercaderies i serveis, funcionament del mercat i tracte per part dels adjudicataris i personal municipal, així com recaptar l’expedició de la cèl·lula acreditativa de la denuncia, reclamació, suggeriment i queixa formulada.

Quan la reclamació estigui relacionada amb productes moridors no manufacturats, tant en relació al pes com a la qualitat d’aquests, haurà d’efectuar-se abans d’abandonar el denunciant el recinte del mercat.

4.-Sol·licitar del venedor el tiquet acreditatiu de la mercaderia, preu, pes, capacitat o mesura subministrada o servei prestat.

Article 12

OBLIGACIONS DELS COMPRADORS I PÚBLIC EN GENERAL:

Els compradors i públic en general estan obligats a :

1.-Utilitzar les instal·lacions i serveis de forma adequada.

2.-Abstenir-se de tocar o grapejar les mercaderies exposades al públic en particular aquelles que, per la seva escassa manipulació culinària siguin susceptibles de fàcil contaminació.

3.-Mantenint una actitud correcte tant respecte dels adjudicataris , com del personal municipal i públic concurrent.

4.-Evitar en qualsevol moment embrutar les instal·lacions i serveis del Mercat, es dipositaran els residus als llocs habilitats a aquest efecte.

 Article 13

El personal municipal podrà disposar d’immediat desallotjament de les persones que no reuneixin les condicions higièniques necessàries, ofereixin indicis de patir malaltia infecto-contagiosa, o no es trobin en les degudes condicions psíquicofísiques.

Així mateix, tant la policia municipal com la Guàrdia Civil podran prendre totes les mesures autoritzades per les Lleis per a la preservació de l’ordre públic en el Mercat, així com qualsevol altres que s’estableixin en el present Reglament o en les altres disposicions que siguin d’aplicació.

Títol 4.

Dels Llocs, de la seva Adjudicació i Condicions Econòmic - Administratiu.

Article 14.

A l’efecte de la present Ordenança es defineixen com a llocs fixos les porcions d’una via pública delimitades i enumerades per l'Ajuntament.

Formaran així mateix part dels llocs fixos les instal·lacions desmuntables, propietat dels comerciants que aquests aportin.

L'Ajuntament es reserva el dret de canviar la ubicació sempre a principi d’any i abans de fer efectiva la taxa.

Les llicencies tindran una vigència anual . Si l’adjudicatari està mes de dos dissabtes sense acudir al Mercat sense causa que ho justifiqui, perdrà la ubicació preestablerta.

Article 15.

S’entendran com llocs no fixos, a l’efecte del present Reglament, els llocs que ocupin els venedors eventuals els dissabtes que acudeixin al Mercat. Aquests venedors no podran exigir cap indemnització pels canvis de lloc que es vegin obligats per indicació de l’autoritat competent, quan aquests canvis venguin imposats per necessitats del servei

Article 16.

Els llocs dels mercats i fires seran adjudicats per decret de batllia, tant els llocs fixos com els eventuals

Article 17.

Amb caràcter previ a la tramitació dels expedients d’ adjudicació de llocs fixos, l'Ajuntament elaborarà un projecte en el qual es faran constar els següents documents:

• Memòria justificada.

• Plànols representatius de la situació, dimensions i altres circumstàncies de la porció de domini públic objecte de l’ocupació.

Article 18.

L'Ajuntament enumerarà, els llocs que hagin de ser ocupats pels comerciants fixos, establint les diferents dimensions dels mateixos, que es reflectiran en els plànols elaborats.

Article 19

Les concessions s’autoritzaran mitjançant decret de Batllia atorgant al concessionari els metres, el lloc i el tipus de venda d’aquests. Per esser candidats a obtenir una plaça al mercat, hauran de fer la sol·licitud mitjançant instància a les oficines municipals demanant un lloc al mercat on indicarà les dades de contacte, el que ven i els metres que demana. Els llocs seran autoritzats en funció de les vacants existents. Si en qualsevol moment es volgués ampliar el lloc del mercat, es podria fer mitjançant decret de Batllia, una vegada que la policia local hagués realitzat l’ informe sobre la idoneïtat de l’ ampliació. Atès a tot això les sol·licituds al mercat setmanal del dissabtes es presentaran durant la primera setmana de desembre de cada any.

Títol 5 . De la potestat sancionadora

Article 20

Atribució de la potestat sancionadora

La potestat sancionadora per les infraccions tipificades en aquest reglament correspondrà al Batle.

Article 21

Tipificació d’infraccions

Les infraccions a que es refereix el present reglament es classifiquen en lleus, greus i molts greus.

Es consideraran faltes greus l’ incompliment dels següents articles:

- Art. 9.- No estar en possessió del carnet de manipulador d’aliments i disposar-ne durant la seva permanència al mercat o fira.

- Art.9.- No utilitzar instruments per pesar homologats, adaptats al sistema mètric decimal, sense perjudici de la utilització d’unitats de capacitat , mesura o pes tradicionals, d’acord amb els usos de l’illa de Mallorca, si bé en aquest cas haurà, d’identificar-se la seva equivalència del sistema mètric decimal

- Art. 9.- La venda o comercialització de qualsevol tipus d’objectes relacionats amb còpies, falsificacions il·legals, o que no es conegui l’autorització de l’autor per a comercialitzar amb la marca i/o el producte.

La realització de tres faltes lleus en un període d’ un any es considerarà falta greu.

Es consideraran faltes molts greus la comissió de dues o més faltes greus en un període d’ un any.

Es consideraran faltes lleus l’ incompliment de qualsevol de les altres obligacions que es deriven de l’ articulat d’ aquest reglament.

Article 22

Quanties de les sancions de multa

Per la comissió d’infraccions es podran imposar les següents sancions:

a) Multa de 50 € fins a 150 € en cas d’infraccions lleus.

b) Multa de 150 € a 1.200 € per les faltes greus.

c) Multa de 1.200 € a 6.000 € per les faltes molts greus.

Article 23

Altres sancions

1. Apart de la multa corresponent es procedirà al decomís de la mercaderia adulterada, falsificada, fraudulenta o no identificada i d’aquella que pugui suposar un risc per al consumidor, i serà l’infractor qui pagarà les despeses que originin les operacions d’intervenció, dipòsit, comís i destrucció de la mercaderia.

2. A més es podrà procedir a la pèrdua del lloc de venda en el cas d’ infraccions greus o molts greus.

DISPOSICIONS FINALS.

1º.-En tot allò no previst en la present Ordenança tothom s’ajustarà al que disposa la Llei 7/85 de Bases de Règim Local i la seva normativa complementària, la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú així com la restant normativa d’aplicació.

2º.- La present Ordenança entrarà en vigor un cop que l'Ajuntament l’hagi aprovat definitivament i el text complet del mateix hagi estat publicat al BOIB, havent transcorregut el termini previst a l’art. 65.2 de la Llei 7/85 de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local i estarà en vigor mentre no es modifiqui o derogui expressament'