Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 11854
exp 158-13 expedient medi ambient

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació de resolució d’expedient sancionador es notifica a l’interessat el Sr.Havryshchuk Ruslan de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 30 d’abril de 2014 que transcrit diu: “De conformitat amb el que es disposa  a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle, en data 30 d’abril de 2014, ha dictat la següent RESOLUCIÓ:

” ASSUMPTE: RESOLUCIO de l’expedient sancionador incoat contra el (dades personals ocultes), per suposada infracció de medi ambient.

Atès que, el procediment sancionador incoat contra el Sr. Ruslan Havryshchuk, per suposada infracció de medi ambient, referent a encendre foc a la zona verda del Bosquet de Sant Marçal,   s’inicià mitjançant Decret d’Alcaldia de data 20 de novembre de 2013, el qual és del tenor literal següent:

 “DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT

Atès que, en data 10 de novembre de 2013, a les 12:45.h., la Policia Local de Marratxí va realitzar butlletí de denúncia núm. 7160, al senyor/a (dades personals ocultes)per realitzar foc a la zona verda del Bosquet de Sant Maçal del terme municipal de Marratxi.

            Segons aquest fet es tracta d’una infracció lleu en matèria de zones naturals i espais verds segons l’article 111.1.b)  i art. 112 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient, on s’especifica que “son infraccions lleus no respectar l’entorn...”

            Davant la possibilitat de que els fets denunciats puguin constituir una infracció LLEU, conformement amb l’article 111.1 de l’esmentada Ordenança, així com la sanció per incompliment de l’article anterior, segons l’article 112 de la citada Ordenança per infraccions lleus està entre 30 a 300 euros.

 Aquesta Alcaldia en ús a les atribucions que li confereix la normativa vigent,  té a bé en dictar la següent:        

RESOLUCIÓ

PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador al senyor/a(dades personals ocultes)de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora; els articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost. La qualificació provisional del fet i la infracció que hagi pogut cometre,  en aquest cas, i segons l’article 111.1.b), seria una infracció lleu i li podria correspondre una sanció de 150.-euros.

 SEGON.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposen l’article 105 de l’Ordenança Municipal de Protecció del Medi Ambient, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, el Sr/a. Havryshchuk Ruslar , pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin .

TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructor i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol  i al Sr. Rafael Carrasco Martorell, respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.

QUART.- Indicar al senyor/a(dades personals ocultes)el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat al tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

QUINT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmentat Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas el Sr/a. Havryshchuk Ruslar ,  disposarà d’un termini de trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.

Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou.  Donc fe. “

Atès que, l’esmenta’t decret d’iniciació de l’expedient sancionador conté un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada per quan especifica els fets comesos per l’interessat que han motivat la incoació del procediment, la qualificació provisional dels fets amb indicació de la infracció que es considera que s’ha comès, la sanció que correspon i la normativa aplicable.

 Sotmès l’expedient de referència al preceptiu tràmit d’audiència a l’interessat, mitjançant escrit de data 20 de novembre/13, durant el període de 30 dies, en dos intents de notificació i publicació al boib núm. 15 de data 30 de gener/14, no havent presentat al·legacions ni documents de caps tipus.

Atès que, conformement amb el que disposa l’article  8.4 del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament de Procediment a seguir per l’Administració de la CAIB en l’exercici de la potestat  sancionadora, resulta que la iniciació podrà ésser considerada proposta de resolució quan no s’hagin presentat al·legacions i quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.

 Atès que, els fets que es declaren provats, són constitutius de la infracció de  medi ambient tipificada a l’ article 111.1.b) i art.112  de l’ Ordenança Municipal de Medi Ambient.

  Atès que, de l’esmentada  infracció de medi ambient n’és responsable  en concepte d’autor dels fets el senyor (dades personals ocultes), per a haver executat els fets denunciats tal com ha quedat provat en el procediment instruït a l’efecte.

Atès que, a la tramitació del procediment s’han observat les prescripcions legals del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma a l’exercici de la potestat sancionadora.

Vistos els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Bases de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, articles 13 i següents del Decret Autonòmic 10/1994, de 10 de febrer, abans esmentat, i atenent tot lo que s’ha exposat, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que li confereix la normativa vigent (art.5 del Decret 10/1994) té a bé dictar la següent

RESOLUCIO

1er.- Declarar responsable de la infracció de Medi Ambient al (dades personals ocultes), per encendre foc a la zona verda del Bosquet de Sant Marçal, del terme municipal de Marratxí el dia 10 de novembre/13.

2.on.- Qualificar la referida infracció com a LLEU.

3.er.- Imposar la sanció de 150€, al (dades personals ocultes)com a responsable de la referida infracció de medi ambient.

4.è.- S’aprova, així mateix, la liquidació corresponent a la referida sanció, per l’import de 150€.

 5.è.- Que es notifiqui aquesta  resolució a l’interessat en forma reglamentària.

 D’acord amb el que disposa l’article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:

Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, només podrà interposar el recurs de reposició que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, en relació a l’article 14.2. de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals núm. 39/1988, de 28 de desembre, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del dia següent al de la notificació expressa de l’esmenta’t Decret.

L’esmenta’t recurs de reposició s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra el que s’hagi resolt en el recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de l’acord resolutori del recurs de reposició, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, d’acord amb la seva normativa especifica, es produeixi l’acte presumpte.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient.

Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou. Donc fè . “ “

D’acord amb el que disposa l’article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:

Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2. del  Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març,  davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del  següent dia al de la recepció  del present escrit.

L’esmenta’t recurs de reposició s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciósadministratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, si fos exprés. Si no o fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient.

El que tinc l’honor de comunicar pel seu coneixement i als efectes adients. Marratxí, 30 d’abril de 2014.Formes de pagament: vegeu full adjunt.

Forma de pagament de la sanció:

PAGAMENT.- L’import  de la sanció imposada a la resolució adjunta haureu de fer-la  efectiva, en el termini de d’UN MES, comptats a partir del següent al de la notificació d’aquesta resolució, significant-li que, transcorregut l’esmentat termini sense realitzar l’abonament de la sanció, es farà efectiva per la via de constrenyiment, conforme s’estableix a l’article 36 de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística. El recàrrec de constrenyiment és del 20% de l’import del deute.

El pagament de la multa es podrà fer efectiu a qualsevol d’aquestes entitats:

  • Banc de Crèdit Balear.- Cta. Cte. 0024-6847-66-0660000173
  • Caixa de Pensions.- Cta. Cte. 2100-2097-72-0200002157, oficina Sa Cabaneta.
  • Sa Nostra.- Cta. Cte. 2051-0080-10-1008925547.

-    Banca March.- Cta. Cte. 0061-0151-90-0000780113”

 

Marratxí, 17 de juny de 2014

 

El Batle,

Tomeu Oliver Palou