Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 11825
Bases de la convocàtoria de subvencions a entitats sense anim de lucre del terme municipal de Felanitx pel foment de la caça, preservació de la natura i ornicultura per a l'any 2014.
Versió PDF
Art. 1.- Objecte
L'objecte d'aquest plec és l'atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva per donar suport a la realització d'activitats, iniciatives i projectes mediambientals dins del Terme de Felanitx, de les entitats sense ànim de lucre que treballin pel foment de la caça i la preservació de la natura, i la ornicultura, per desenvolupar programes d'estudi, divulgació i conservació del medi natural, d'acord amb aquestes bases.
A títol explicatiu, que no exhaustiu, són imputables a aquesta línia, entre d'altres:
1. Sembres per a la fauna i altres activitats agrícoles de gestió cinegètica (llaurar, sembrar, adobar, repartiment de gra....).
2. Repoblacions d'espècies cinegètiques finalitzada la temporada de caça i amollades de reforç durant la temporada de caça.
3. Elaboració i reparació dels colls.
4. Despeses veterinàries i sanitàries dels animals auxiliars de caça (desparasitació, col·locació de xips identificatius....)
5. Edició de material divulgatiu (tríptics, llibres, fulletons....)
6. Organització d'activitats formatives (cursets, conferències....)
7. Adquisició de trofeus
8. Despeses per a desplaçaments i allotjaments de jutges per l'assistència a concursos, demostracions, proves pràctiques, etc.
9. Compra de material fungible (material d'oficina, etc)
10. Lloguer de finques. locals o altres infraestructures lligades amb l'activitat cinegètica.
11. Assistència a concursos
Art. 2.- Beneficiaris
Tindran la consideració de beneficiaris de subvencions la persona que hagi de realitzar l’activitat que va fonamentar el seu atorgament o que es trobi en la situació que legitima la seva concessió.
Tindran igualment la consideració de beneficiaris les persones jurídiques així com els membres associats a aquesta, que es comprometin a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte de la persona jurídica.
Serà incompatible l'atorgament de subvencions a les federacions i a les associacions a ella federades.
En qualsevol cas, els beneficiaris hauran d’estar empadronats a aquest municipi, i estar inscrits en el registre municipal d’entitats ciutadanes de l’ajuntament de Felanitx.
Excepcionalment, tractant-se de subvencions emmarcades en la cooperació al desenvolupament, les organitzacions no governamentals hauran d’estar inscrites en el registre públic corresponent i disposar de seu central o delegació en la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tant si desenvolupen les seves activitats dins com fora d’aquest municipi.
Excepcionalment, previ acord plenari, podran atorgar-se subvencions a entitats amb ànim de lucre, essent objecte de motivació i justificació, estiguin o no inscrites en el Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes i desenvolupin les seves activitats tant dins com fora d’aquest municipi.
Art 3.- Finançament
Les subvencions es finançaran a càrrec de la partida pressupostària 1693/489002 del Pressupost General de l'Ajuntament, amb un import total màxim de 5.000 euros per fer front al pagament de les ajudes.
Art. 4.- Criteris de valoració
1.- Els criteris per valorar les sol·licituds de la línia 1 seran:
ASSOCIACIONS DE CAÇADORS:
A. Nombre d'activitats dutes a terme a l'any 2014 que afavoreixin el foment, la divulgació de la pràctica cinegètica sostenible i la sensibilització dels caçadors mitjançant la realització d'estudis, treballs de caràcter tècnic o activitats de formació de caçadors: de 0 a 10 punts
Nombre d'activitats Punts
1 activitat 2 punts
2 activitats 4 punts
3 activitats 6 punts
4 activitats 8 punts
5 o més activitats 10 punts
B. Nombre d'hectàrees del vedat o vedats gestionats: de 0 a 10 punts.
Ha del vedat o vedats gestionats Punts
Menys de 100 ha 2 punts
Entre 101 i 300 ha 4 punts
Entre 301 i 600 ha 6 punts
Entre 601 i 900 ha 8 punts
Mes de 900 ha 10 punts
C. Nombre de socis de l'entitat sol·licitant: de 0 a 10 punts
Nombre de socis Punts
Menys de 25 socis 2 punts
Entre 26 i 50 socis 4 punts
Entre 51 i 75 socis 6 punts
Entre 76 i 100 socis 8 punts
Mes de 100 socis 10 punts
D. Actuacions o activitats realitzades per l'entitat directament relacionades amb modalitats tradicionals de Mallorca i/o races autòctones de Mallorca: de 0 a 10 punts.
Nombre d'actuacions o activitats Punts
1 actuació o activitat 2 punts
2 actuacions o activitats 4 punts
3 actuacions o activitats 6 punts
4 actuacions o activitats 8 punts
5 o més actuacions o activitats 10 punts
ORNICULTURA:
A. Actuacions o activitats realitzades per l'entitat:
Nombre d'actuacions o activitats Punts
1 actuació o activitat 2 punts
2 actuacions o activitats 4 punts
3 actuacions o activitats 6 punts
4 actuacions o activitats 8 punts
5 o més actuacions o activitats 10 punts
B. Nombre de socis de l'entitat sol·licitant: de 0 a 10 punts
Nombre de socis Punts
Menvs de 15 socis 4 punts
Entre 16 i 25 socis 6 punts
Entre 26 i 50 socis 8 punts
Entre 51 i 75 socis 9 punts
Mes de 75 socis 10 punts
C. Assistència a fires o participació en festes del municipi o altres actes fins a 30 punts
Art. 5 – Import concessió
Per a la concessió de les subvencions a entitats esportives s'aplicarà la formula
4.000,00 euros
------------------------------------------------------------------------------ = x euros per punt
NÚM. total de punts obtinguts per les Entitats beneficiàries
L’import màxim per subvenció concedida serà de 1.500 €
Art. 6.- Sol·licituds i terminis de presentació
Les entitats o persones físiques interessades a obtenir aquestes subvencions hauran de presentar la documentació que a continuació s'assenyala en el Registre General de l'Ajuntament.
El termini per a la presentació de sol·licituds de subvencions pel foment de la caça per a 2014 serà d'un mes (30 dies naturals) a comptar a partir de la data de publicació en el BOIB.
Per concórrer a la present convocatòria de subvencions, l'escrit de sol·licitud (Annex I) haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:
1.- Document Nacional d’Identitat de la persona que subscriu l’escrit de sol·licitud i fotocopia del CIF de l'entitat sol·licitant.
2.- Declaració responsable de l’entitat peticionària relativa al compliment dels punts següents (Annex II):
- Que té coneixement de la normativa aplicable a l’Ajuntament de Felanitx en matèria de subvencions i les obligacions del beneficiari d’aquestes i en especial les assenyalades en l’article 14 de la Llei 38/2003, i que n’acata l’estricte compliment.
- Que no es troba sotmesa a cap de les causes de prohibició de l’obtenció de la consideració de beneficiari assenyalades en l‘article 13 punts 2 i 3 de la Llei 38/2003.
- Que l'entitat no té pendent de justificar cap subvenció fora de termini
- Que no ha sol·licitat o rebut qualsevol altra subvenció per a la mateixa finalitat. En cas d’haver-ne sol·licitada o rebuda alguna, cal indicar-ne la quantia i l’entitat a la qual s’ha sol·licitat o de la qual s’ha rebut.
- Que es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l’Ajuntament de Felanitx i la Seguretat Social (Annex III)
- Que l’entitat peticionària es troba inscrita en el registre municipal d'entitats ciutadanes de l'Ajuntament de Felanitx.
- Que amb la suma dels ingressos prevists pel desenvolupament de l’activitat, incloent-hi l’import de la subvenció que se sol·licita, no se supera el cost previsible de la realització de l’activitat esmentada.
- Que la persona que subscriu es troba legalment facultada per representar l’entitat peticionària.
- Que reuneix els requisits prevists en l’article 3 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius o dels incentius fiscals al mecenatge.
3.- Memòria de les activitats que es pretenen dur a terme, amb pressupost dels seus ingressos i despeses. (Annex IV)
Art. 7.- Abonament de la Subvenció
El pagament s'efectuarà mitjançant transferència bancària. Totes les quantitats concedides s'ingressaran en un compte bancari a nom de l'entitat indicada en la sol·licitud.
Els beneficiaris hauran d'aportar, necessàriament, certificat de l'entitat financera per on desitgen que els sigui abonat l'import de la subvenció, en el que figurin els vint dígits del Codi Compte Client i en el que s'acrediti que el dit compte correspon a l'Entitat Subvencionada.
El lliurament de les ajudes que, si escau, es concedeixin es realitzaràn una vegada presentada la justificació prèvia fefaent de la realització de les activitats i l'aplicació de la subvenció, mitjançant la presentació de la documentació a què es refereix l'article 12.
Art. 8.- Òrgan Instructor.
L'Ajuntament abans d'iniciar el termini de presentació de sol·licituds anomenarà a l'òrgan instructor.
Correspon a l'òrgan instructor dur a terme les actuacions necessàries per comprovar i determinar les dades en virtut dels quals hagi de pronunciar-se la resolució.
Art. 9.– Comissió de Valoració.
La dita Comissió de Valoració estarà integrada pels membres següents:
- El Regidor Hisenda
- El Regidor de Medi Ambient
- Un tècnic de l'Ajuntament
- El Secretari o persona en qui delegui.
La Comissió de Valoració, després de la comparació de les sol·licituds presentades, d'acord amb els criteris de Valoració establits, emetrà un Informe en què es concreti el resultat de l'avaluació i la prelació de les sol·licituds.
La Comissió de Valoració elevarà a la Junta de Govern Local la proposta d'atorgament de les subvencions per a la seva aprovació definitiva.
Art. 10.- Resolució.
1.– Les sol·licituds seran resoltes per la Junta de Govern de l'Ajuntament.
La Junta de Govern Local, a la vista de la proposta de la Comissió de Valoració, assignarà objectivament i de forma individual les ajudes, ponderant en tot cas:
1. Interès general de l'activitat.
2. Dèficit d'activitats anàlogues.
3. Ajudes a aquelles activitats que sense la subvenció serien de difícil execució.
2.– La resolució de la sol·licitud es notificarà als interessats seguint allò que s'ha establit en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
3.– El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el dit termini sense que hagi recaigut una resolució expressa, les sol·licituds s'entendran desestimades, als efectes d'interposar els recursos administratius o d'una altra natura que corresponguin.
4.– El dit Acord exhaureix la via administrativa i enfront d'ella podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que va resoldre, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva notificació, o ser impugnada directament davant la Sala Contenciosa- Administratiu corresponent del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva notificació.
Art. 11.- Justificació
La justificació de les despeses corresponents a les subvencions atorgades, haurà de realitzar-se pels beneficiaris, amb anterioritat al 15 de Novembre de 2014.
En tot cas, la no justificació del total de la quantia subvencionada abans del 15 Novembre de 2014, implicarà la procedència del reintegrament de les quantitats que correspongui, sense perjudici de les accions que resultessin procedents en l'ordre sancionador d'acord amb el que estableix la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Art. 12.- Forma de Justificació
Per a la justificació de la subvenció s'haurà d'aportar:
1. Memòria final detallada del projecte esportiu desenvolupat objecte de la subvenció, que descrigui els objectius i resultats aconseguits, que inclogui declaració d'activitats realitzades amb descripció d'aquelles que han estat finançades amb la subvenció de referència i el seu cost, així com aquelles que hagin estat finançades amb fons propis o altres subvencions.
2. Compte justificatiu simplificat al qual al·ludeix el Reial Decret 887/2006, de desplegament de la Llei 38/2003, incloent una relació d'ingressos i despeses generades de cadascuna d'elles d'acord amb allò que s'ha presentat en el projecte inicial, en cas que la subvenció sigui atorgada per cobrir un dèficit en l’activitat, la liquidació econòmica haurà de fer constar totes les despeses i ingressos de l’Entitat per tal que es pugui comprovar fefaentment el resultat de dèficit objecte de la subvenció. Aquest compte justificatiu s'ha de signar pel representat legal de l’entitat. (Annex V)
3. Presentació d'original i còpia de totes les factures i/o justificants acreditatius de la despesa concreta per la qual es sol·licita la subvenció. En en cas que la subvenció sigui sol·licitada per cobrir un dèficit en l’activitat que es desenvolupa, s’hauran de presentar factures i/o justificants per un import que com a mínim cobreixin l’import de la subvenció concedida. La data d’emissió haurà de correspondre a l'any 2014.
Les còpies compulsades es quedaran a l'arxiu de l'entitat concedent i els originals estampillats, custodiats per l'entitat beneficiària.
Les factures hauran de complir tots els requisits legals vigents: CIF, IVA, núm.. Ordre de la factura, data, detall de la despesa, de forma tal que quedi ben clar que la despesa detallada en la factura correspon a l'activitat per a la que s'ha concedit la subvenció. En el cas que una factura no especifiqui en el seu concepte que la despesa correspon a l'activitat subvencionada, haurà de ser certificada pel representant legal de l'entitat.
Cas que l'activitat subvencionada no hagués finalitzat dins el present exercici econòmic, el preceptor de la subvenció haurà de remetre al Servei d'Esports, durant el mes de Desembre, un informe en què s'especifiqui el grau de compliment de l'activitat per a la que es va concedir subvenció, així com les previsions de la seva completa realització en l'exercici sigüent.
Art. 13.- Obligacions que assumeixen les Entitats Subvencionades.
Són obligacions dels beneficiaris:
1. Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenti la concessió de la subvenció.
2. Justificar davant l'òrgan que assenyali les bases especifiquis per a la concessió de la subvenció, el compliment dels requisits o condicions, així com, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat per a la qual és va atorgar la subvenció.
3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció a efectuar per l'òrgan que assenyali les bases especifiques per a la concessió de la subvenció, així com, el control financer a què fa referència el Text Refós de la Llei Reguladora dels Hisendes Locals.
4. Comunicar a l'òrgan concedent o a l'entitat col·laboradora l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen la mateixa activitat o projecte, en els dotze mesos anteriors.
5. Acreditar abans de la concessió que és troba al corrent del compliment dels obligacions tributaries amb l’administració de la Comunitat Autònoma, i amb la Seguretat Social, be mitjançant declaració expressa (Annex III) o mitjançant certificat acreditatiu, així mateix, haurà d'acreditar estar al corrent dels obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Felanitx.
6. Disposar dels llibres comptables, registris i la resta de documentació, en els casos establerts a la Legislació mercantil i sectorial, o si s'escau, en els exigits als bases especifiquis, quan no estigui obligat per llei, a portar l'esmentada documentació, en el termini de tres mesos.
7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, al manco durant un període de cinc anys.
8. Adoptar les mesures de difusió, en el sentit, d'establir, si s'escau, que dita activitat o projecte, s'ha realitzat amb ajuda o subvenció de l'Ajuntament de Felanitx.
9. Procedir al reintegrament dels fons percebuts i que no puguin justificar-se, o al reintegrament total dels fons en els supòsits previstos a l'article 37 de la Llei General de Subvencions.
10. Tota subvenció haurà de fer constar en la documentació i publicitat impresa que l'activitat o projecte es realitza “amb el suport de l'Ajuntament de Felanitx” i l'anagrama.
Art. 14.- Supòsits de revocació de les ajudes i reintegrament de les mateixes.
El procediment de reintegrament es regirà pel que disposa l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de Novembre, General de Subvencions, sent l'òrgan competent per exigir el reintegrament el concedent de la subvenció mitjançant la resolució del procediment regulat a l'esmentada Llei.
Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes en els supòsits previstos en l'article 37.1 de la llei 38/2003, de 17 de Novembre, General de Subvencions, i article 28 del Reglament General de Subvencions d'aquest Ajuntament.
Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic, aplicant-se per a la seva cobrança el que disposa la Llei Reguladora d'Hisendes Locals i el Reglament General de Recaptació.
Art. 15.- Règim Jurídic.
En el no previst en la present convocatòria s'aplicarà la Llei 30 /1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el seu reglament de desplegament aprovat per RD 887/2006, de 21 de juliol, i el Reglament General de Subvencions de l'Ajuntament de Felanitx.
Art.16.- Annexos.
Els annexos estaran a disposició dels interessats a l'Oficina del Registre d'aquest Ajuntament i a la pàgina WEB www.ajfelanitx.net
Felanitx, 27 de juny de 2014
El batle
Gabriel Tauler Riera