Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 12172
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de juliol de 2014 per la qual es determinen els certificats de nivell de coneixements de llengües estrangeres: alemany, anglès i francès, que es consideren acreditatius del nivell exigit per impartir àrees, matèries, mòduls o àmbits de coneixement no lingüístics en llengua estrangera als centres docents no universitaris de les Illes Balears sostinguts amb fons públics, així com als centres privats que imparteixen ensenyaments conduents a l’obtenció de títols oficials d’educació secundària i formació professional
Versió PDF
Fets
1. L’apartat j de l’article 2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, introdueix la capacitació per a la comunicació en una o més llengües estrangeres com un dels fins a què s’ha d’orientar el sistema educatiu espanyol.
2. El Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es defineixen les condicions de formació per a l’exercici de la docència en l’educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial, i s’estableixen les especialitats dels cossos docents d’ensenyament secundari (BOE núm. 287, de 28 de novembre), estableix, en la disposició addicional cinquena, que les administracions educatives han de regular els requisits de formació afegits que s’han d’exigir als professors per impartir en una llengua estrangera els ensenyaments d’una àrea diferent de la d’aquesta llengua. Entre aquests requisits, s’hi ha d’incloure, a partir de l’any acadèmic 2010-2011, l’acreditació del domini de la llengua estrangera equivalent al nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a les llengües.
3. El Reial decret 1594/2011, de 4 de novembre, pel qual s’estableixen les especialitats docents del cos de mestres que exerceixen les seves funcions en les etapes d’educació infantil i d’educació primària (BOE núm. 270, de 9 de novembre), estableix, en les disposicions addicionals segona i tercera, relatives als ensenyaments en llengua estrangera en educació infantil i en educació primària, que les administracions educatives han de regular els requisits de formació afegits que s’exigeixen al personal funcionari del cos de mestres especialista en educació infantil i educació primària per impartir en una llengua estrangera els ensenyaments d’aquestes etapes als centres els projectes educatius dels quals comportin un règim d’ensenyament plurilingüe. Aquests requisits, a partir del curs acadèmic 2013-2014, acrediten, almenys, competències d’un nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a les llengües, en la llengua estrangera corresponent.
4. El Decret 15/2013, de 19 d’abril, pel qual es regula el tractament integrat de les llengües als centres docents no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 53, de 20 d’abril), modificat pel Decret llei 5/2013, de 6 de setembre, pel qual s’adopten determinades mesures urgents en relació amb la implantació, per al curs 2013-2014, del sistema de tractament integrat de les llengües als centres docents no universitaris de les Illes Balears, preveu en el seu article 23, referent a la titulació dels professors, que per poder impartir àrees, matèries, mòduls o àmbits de coneixement no lingüístics en llengua estrangera, els docents han d’acreditar un nivell B2 o superior de coneixements de la llengua estrangera definida en el projecte de tractament integrat de llengües del centre. A més, també regula que els professors han de complir, en tots els casos, els requisits de titulació i de competència lingüística necessaris per impartir les àrees, matèries, mòduls o àmbits de coneixement corresponents, d’acord amb la normativa vigent. Igualment fixa que el director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional és l’òrgan competent per habilitar els professors per poder impartir àrees, matèries, mòduls o àmbits de coneixement no lingüístics en llengua estrangera.
5. L’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats d’1 de juliol de 2014 per la qual es regula el procediment per obtenir l’habilitació per impartir docència de matèries no lingüístiques en llengua estrangera als centres docents no universitaris de les Illes Balears estableix, en el seu article 4, que per obtenir l’habilitació per impartir àrees, matèries, mòduls, àmbits o blocs de continguts de caràcter no lingüístic en llengua estrangera s’ha d’acreditar el nivell B2 o superior del Marc europeu comú de referència (MECR) d’acord amb els certificats reconeguts mitjançant una resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats.
Fonaments de dret
1. Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació
2. Reial decret 895/1989, de 14 de juliol, pel qual es regula la provisió de llocs de feina a centres públics de preescolar, educació general bàsica i educació especial (BOE núm. 172, de 20 de juliol)
3. Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es defineixen les condicions de formació per a l’exercici de la docència en l’educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial, i s’estableixen les especialitats dels cossos docents d’ensenyament secundari (BOE núm. 287, de 28 de novembre)
4. Reial decret 1594/2011, de 4 de novembre, pel qual s’estableixen les especialitats docents del cos de mestres que exerceixen les seves funcions en les etapes d’educació infantil i d’educació primària (BOE núm. 270, de 9 de novembre)
5. Decret 15/2013, de 19 d’abril, pel qual es regula el tractament integrat de les llengües als centres docents no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 53, de 20 d’abril), modificat pel Decret llei 5/2013, de 6 de setembre, pel qual s’adopten determinades mesures urgents en relació amb la implantació, per al curs 2013-2014, del sistema de tractament integrat de les llengües als centres docents no universitaris de les Illes Balears
6. Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats d’1 de juliol de 2014 per la qual es regula el procediment per obtenir l’habilitació per impartir docència de matèries no lingüístiques en llengua estrangera als centres docents no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 3 de juliol)
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
1. Determinar els certificats de nivell de coneixements de llengües estrangeres: alemany, anglès i francès, que es consideren acreditatius del nivell exigit per impartir àrees, matèries, mòduls o àmbits de coneixement no lingüístics en llengua estrangera als centres docents no universitaris de les Illes Balears sostinguts amb fons públics, així com als centres privats que imparteixen ensenyaments conduents a l’obtenció de títols oficials d’educació secundària i formació professional, segons les equivalències que es detallen en l’annex I d’aquesta Resolució.
2. Els certificats han de ser vigents en el moment de sol·licitar l’habilitació. En el cas que l’Administració ho requereixi, la persona interessada haurà de presentar la documentació que acrediti l’autenticitat del certificat corresponent.
Segon
1. Establir que, per poder impartir àrees, matèries, mòduls o àmbits de coneixement no lingüístics en llengua estrangera, el personal docent que, d’acord amb la normativa vigent, pugui impartir alemany, anglès o francès com a llengua estrangera als centres docents no universitaris de les Illes Balears, se’l considera acreditat, als efectes d’aquesta Resolució, el nivell de llengua corresponent, segons les equivalències que es detallen en l’annex II d’aquesta Resolució.
2. En qualsevol cas, el personal docent ha de complir, a més, els requisits de titulació necessaris per impartir les àrees, matèries, mòduls o àmbits de coneixement corresponents, d’acord amb la normativa vigent.
Tercer
Determinar que el personal docent del cos de mestres habilitats per impartir l’especialitat de la llengua estrangera corresponent, d’acord amb el Reial Decret 895/1989, de 14 de juliol, i els que hagin adquirit o se’ls hagi reconegut l’especialitat de la llengua estrangera corresponent d’acord amb el Reial Decret 1594/2011, de 4 de novembre, se’ls considera acreditat, als efectes d’aquesta Resolució, el nivell de llengua corresponent, segons les equivalències que es detallen en l’annex II d’aquesta Resolució.
Quart
Aquesta Resolució tendrà efectes a partir de l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Cinquè
Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver estat publicada, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma de Mallorca, 3 de juliol de 2014
La consellera d’Educació, Cultura i Universitats
Joana Maria Camps Bosch
ANNEX I
ANGLÈS
|
CENTRE ACREDITADOR / TIPUS CERTIFICAT |
B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage) |
C1 – USUARI EXPERIMENTAT Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency) |
C2 – USUARI EXPERIMENTAT Domini (Mastery) |
||
|---|---|---|---|---|---|
|
ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI) (RD 967/1988) |
Certificat d’Aptitud |
|
|
||
|
ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI) (RD 1629/2006) |
Certificat de nivell avançat (Avançat 2) |
Certificat de nivell C1 |
Certificat de nivell C2 |
||
|
CERTIFICAT DE LLENGÜES DE LES UNIVERSITATS DE CATALUNYA (CLUC) |
CLUC B2 |
|
|
||
|
CERTIFICATS DE LES UNIVERSITATS ESPANYOLES HOMOLOGATS PER ACLES* |
CertAcles B2 |
CertAcles C1 |
CertAcles C2 |
||
|
CERTIFICATS HOMOLOGATS UNICERT |
UNIcert II |
UNIcert III
|
UNIcert IV
|
||
|
CÉRTIFICAT DE COMPÉTENCES EN LANGUES DE L’ENSEIGNEMENT SUPÉRIEUR (CLES) |
CLES 2 |
CLES 3 |
|
||
|
THE EUROPEAN LANGUAGE CERTIFICATES (TELC) |
TELC B2 |
TELC C1 |
|
||
|
ANGLIA ASCENTIS ESOL examinations (Requereix superar les quatre habilitats)
|
- General: Advanced - Advanced in Business English |
- General: Proficiency / AcCEPT |
- General: Masters - Proficiency in Business English |
||
|
PEARSON TEST OF ENGLISH (PTE) GENERAL (abans LTE – London Test of English) |
Nivell 3 |
Nivell 4
|
Nivell 5
|
||
|
PEARSON TEST OF ENGLISH (PTE) ACADEMIC (abans LTE – London Test of English) |
Puntuació 59-75 |
Puntuació 76-84 |
Puntuació 85+ |
||
|
ASSOCIATION OF LANGUAGE TESTERS IN EUROPE (ALTE)
|
Nivell 3 |
Nivell 4 |
Nivell 5 |
||
|
CERTIUNI* |
BULATS B2 - (Business Language Testing Services) Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)
Puntuació 60-74 |
BULATS C1 - (Business Language Testing Services) Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)
Puntuació 75-89 |
BULATS C2 - (Business Language Testing Services) Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)
Puntuació 90-100 |
||
|
BRITISH COUNCIL (BC) |
Cambridge General English Exams
|
First Certificate in English (FCE) |
Certificate in Advanced English (CAE) |
Certificate of Proficiency in English (CPE) |
|
|
APTIS |
APTIS B2 Reading + Listening+ Speaking+ Writing |
APTIS C Reading + Listening+ Speaking+ Writing |
|
||
|
Academic IELTS (INTERNATIONAL ENGLISH LANGUAGE TESTING SYSTEM)
|
Academic IELTS B2 Puntuació igual o superior a 5,5 |
Academic IELTS C1 Puntuació igual o superior a 7 |
Academic IELTS C2 Puntuació igual o superior a 8,5 |
||
|
CAMBRIDGE ESOL |
General English Exams
|
First Certificate in English (FCE)
|
- Certificate in Advanced English (CAE) |
- Certificate of Proficiency in English (CPE) |
|
|
BUSINESS ENGLISH CERTIFICATE (BEC) |
BEC Vantage |
BEC Higher |
|
||
|
INTERNATIONAL CERTIFICATE IN FINANCIAL ENGLISH (ICFE) |
ICFE Vantage |
ICFE Effective Operational Proficiency |
|
||
|
INTERNATIONAL LEGAL ENGLISH CERTIFICATE (ILEC) |
ILEC Vantage |
ILEC Effective Operational Proficiency |
|
||
|
INTERNATIONAL ENGLISH LANGUAGE TESTING SYSTEM (IELTS) |
Academic IELTS B2 Puntuació igual o superior a 5,5 |
Academic IELTS C1 Puntuació igual o superior a 7 |
Academic IELTS C2 Puntuació igual o superior a 8,5 |
||
|
BUSINESS LANGUAGE TESTING SYSTEM (BULATS) |
BULATS B2 - (Business Language Testing Services) Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)
Puntuació 60-74 |
BULATS C1 - (Business Language Testing Services) Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)
Puntuació 75-89 |
BULATS C2 - (Business Language Testing Services) Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)
Puntuació 90-100 |
||
|
EDUCATIONAL TESTING SERVICE (ETS) |
Test of English as a Foreign Language – Internet based (TOEFL iBT) |
TOEFL iBT Puntuació 87-109 |
TOEFL iBT Puntuació 110-120 |
|
|
|
Test of English as a Foreign Language – Computer based (TOEFL CBT) |
|
TOEFL CBT Puntuació ≥220 |
|
||
|
Test of English as a Foreign Language – Paper based (TOEFL PBT) |
|
TOEFL PBT Puntuació ≥560 |
|
||
|
Test of English for International Communication (TOEIC) |
TOEIC - Puntuació per habilitats: Listening ≥400 Reading≥385 Speaking≥160 Writing≥150 |
TOEIC - Puntuació per habilitats: Listening ≥490 Reading≥455 Speaking≥200 Writing≥200 |
|
||
|
TRINITY COLLEGE |
Integrated Skills in English (ISE)
|
ISE II |
ISE III |
ISE IV |
|
|
Graded Examinations in Spoken English (GESE)
|
Grade 7/8/9 |
Grade 10/11 |
Grade 12 |
||
|
UNIVERSITY OF MICHIGAN (CAMBRIDGE MICHIGAN LANGUAGE ASSESSMENTS)
|
ECCE (Examination for the Certificate of Competence in English) |
|
ECPE (Examination for the Certificate of Proficiency in English) |
||
|
CITY & GUILDS (abans Pitman Qualifications) |
|
|
International ESOL Mastery |
||
|
IDP AUSTRALIA |
ACADEMIC IELTS B2 (puntuació igual o superior a 5.5) (International English Language Testing System) |
ACADEMIC IELTS C1 (puntuació igual o superior a 7) (International English Language Testing System) |
ACADEMIC IELTS C2 (puntuació igual o superior a 8.5) (International English Language Testing System) |
||
|
UNIVERSITATS ESPANYOLES (als efectes d’aquesta resolució es consideren també inclosos els respectius centres o serveis d’idiomes) |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER |
|
|
Altres tipus de certificats |
Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER |
Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER |
Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER |
||
FRANCÈS
|
CENTRE ACREDITADOR / TIPUS CERTIFICAT |
B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage) |
C1 – USUARI EXPERIMENTAT Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency) |
C2 – USUARI EXPERIMENTAT Domini (Mastery) |
||
|---|---|---|---|---|---|
|
ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI) (RD 967/1988) |
Certificat d’Aptitud |
|
|
||
|
ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI) (RD 1629/2006) |
Certificat de nivell avançat (Avançat 2) |
Certificat de nivell C1 |
Certificat de nivell C2 |
||
|
CERTIFICATS DE LES UNIVERSITATS ESPANYOLES HOMOLOGATS PER ACLES* |
CertAcles B2 |
CertAcles C1 |
CertAcles C2 |
||
|
CERTIFICATS HOMOLOGATS UNICERT |
UNIcert II |
UNIcert III
|
UNIcert IV
|
||
|
THE EUROPEAN LANGUAGE CERTIFICATES (TELC) |
TELC Français B2 |
|
|
||
|
ASSOCIATION OF LANGUAGE TESTERS IN EUROPE (ALTE) |
Nivell 3 |
Nivell 4 |
Nivell 5 |
||
|
CERTIUNI* |
BULATS B2 - (Business Language Testing Services) Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale (sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)
Puntuació 60-74 |
BULATS C1 - (Business Language Testing Services) Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale (sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)
Puntuació 75-89 |
BULATS C2 - (Business Language Testing Services) Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale (sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)
Puntuació 90-100 |
||
|
CENTRE INTERNATIONAL D’ÉTUDES PEDAGOGIQUES (CIEP) |
Diplôme d’Études en Langue Française (DELF) |
DELF B2
DELF 2n degré (antic) |
|
|
|
|
Diplôme d’Approfondi en Langue Française (DALF) |
|
DALF C1
DALF (antic) |
DALF C2 |
||
|
Test de Connaisance de Français (TCF) |
TCF Nivell 4: 400-499 |
TCF Nivell 5: 500-599 |
TCF Nivell 6: 600-699 |
||
|
ALLIANCE FRANÇAISE |
Diplôme de Langue Française (DLF) |
Diplôme Supérieur d’Études Françaises Modernes (DS) |
Diplôme des Hautes Études Françaises (DHEF) |
||
|
BULATS B2 - (Business Language Testing Services) Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale (sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)
Puntuació 60-74
|
BULATS C1 - (Business Language Testing Services) Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale (sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)
Puntuació 75-89 |
BULATS C2 - (Business Language Testing Services) Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale (sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)
Puntuació 90-100 |
|||
|
INSTITUT FRANÇAISE |
L6: B2 |
|
|
||
|
CHAMBRE DE COMMERCE ET D’INDUSTRIE |
Test d’Evaluation de Français (TEF)
|
TEF 4 Puntuació: 541-698 |
TEF 5 Puntuació: 699-833 |
TEF 6 Puntuació: 834-900 |
|
|
UNIVERSITATS ESPANYOLES (als efectes d’aquesta resolució es consideren també inclosos els respectius centres o serveis d’idiomes) |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER |
|
|
Altres tipus de certificats |
Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER |
Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER |
Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER |
||
ALEMANY
|
CENTRE ACREDITADOR / TIPUS CERTIFICAT |
B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage) |
C1 – USUARI EXPERIMENTAT Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency) |
C2 – USUARI EXPERIMENTAT Domini (Mastery) |
|
|---|---|---|---|---|
|
ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI) (RD 967/1988) |
Certificat d’Aptitud |
|
|
|
|
ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI) (RD 1629/2006)
|
Certificat de nivell avançat (Avançat 2) |
Certificat de nivell C1 |
Certificat de nivell C2 |
|
|
CERTIFICATS DE LES UNIVERSITATS ESPANYOLES HOMOLOGATS PER ACLES* |
CertAcles B2 |
CertAcles C1 |
CertAcles C2 |
|
|
CERTIFICATS HOMOLOGATS UNICERT |
UNIcert II |
UNIcert III
|
UNIcert IV |
|
|
CÉRTIFICAT DE COMPÉTENCES EN LANGUES DE L’ENSEIGNEMENT SUPÉRIEUR (CLES)
|
CLES 2 |
CLES 3 |
|
|
|
THE EUROPEAN LANGUAGE CERTIFICATES (TELC)
|
TELC Deutsch B2 |
TELC Deutsch C1 |
TELC Deutsch C2 |
|
|
CERTIUNI*
|
BULATS B2 - (Business Language Testing Services) Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale (sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)
Puntuació 60-74 |
BULATS C1 - (Business Language Testing Services) Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale (sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)
Puntuació 75-89 |
BULATS C2 - (Business Language Testing Services) Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale (sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)
Puntuació 90-100 |
|
|
GOETHE -INSTITUT |
Goethe-Zertifikat B2 |
Goethe-Zertifikat C1 |
Goethe-Zertifikat C2: Groβes Deutsches Sprachdiplom
Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP) |
|
|
|
Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP) Prüfung Wirtschaftsdeutsch International (PWD) |
Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS) Großes Deutsches Sprachdiplom (GDS) |
||
|
Der Test Deutsch als Fremdsprache TestDaF 3-4 |
Der Test Deutsch als Fremdsprache TestDaF 5 |
|
||
|
BULATS B2 - (Business Language Testing Services) Lesen + Hören + Sprechen + Schreiben (sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)
Puntuació 60-74 |
BULATS C1 - (Business Language Testing Services) Lesen + Hören + Sprechen + Schreiben (sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)
Puntuació 75-89 |
BULATS C2 - (Business Language Testing Services) Lesen + Hören + Sprechen + Schreiben (sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)
Puntuació 90-100 |
||
|
ÖSTERREICHISCHES SPRACHDIPLOM DEUTSCH (ÖSD) |
Mittelstufe Deutsch (MD) |
Oberstufe Deutsch (OD) |
Wirtschaftssprache Deutsch (WD) |
|
|
UNIVERSITATS ESPANYOLES (als efectes d’aquesta resolució es consideren també inclosos els respectius centres o serveis d’idiomes) |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER |
Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER |
|
Altres tipus de certificats |
Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER |
Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER |
Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER |
|
* ACLES – Associació de centres de llengües de l’ensenyament superior
* CERTIUNI – Plataforma de Certificación Universitaria promovida por la Conferencia de Rectores de las Universidades Españolas (CRUE)
ANNEX II
ANGLÈS
|
|
B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage) |
C1 – USUARI EXPERIMENTAT Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency) |
C2 – USUARI EXPERIMENTAT Domini (Mastery) |
|---|---|---|---|
|
SISTEMA EDUCATIU |
Títol de Mestre, especialitat Llengua Estrangera: anglès |
|
- Títol de llicenciat/llicenciada en Filologia Anglesa o títol de grau equivalent
- Títol de llicenciat/llicenciada en Traducció i Interpretació: anglès o títol de grau equivalent |
FRANCÈS
|
|
B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage) |
C1 – USUARI EXPERIMENTAT Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency) |
C2 – USUARI EXPERIMENTAT Domini (Mastery) |
|---|---|---|---|
|
SISTEMA EDUCATIU |
Títol de Mestre, especialitat Llengua Estrangera: francès |
|
- Títol de llicenciat/llicenciada en Filologia Francesa o títol de grau equivalent
- Títol de llicenciat/llicenciada en Traducció i Interpretació: francès o títol de grau equivalent |
ALEMANY
|
|
B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage) |
C1 – USUARI EXPERIMENTAT Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency) |
C2 – USUARI EXPERIMENTAT Domini (Mastery) |
|---|---|---|---|
|
SISTEMA EDUCATIU |
Títol de Mestre, especialitat Llengua Estrangera: alemany |
|
- Títol de llicenciat/llicenciada en Filologia Alemanya o títol de grau equivalent
- Títol de llicenciat/llicenciada en Traducció i Interpretació: alemany o títol de grau equivalent |