Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 12165
Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 3 de juliol de 2014 per la qual es convoca, per al curs 2014-2015, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, i s’aproven les instruccions que l’han de regir
Versió PDF
Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 3 de juliol de 2014 per la qual es convoca, per al curs 2014-2015, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, i s’aproven les instruccions que l’han de regir, com també les instruccions que han de regir, per al curs 2014-2015, el procés d’adjudicació de substitucions als centres esmentats.
En el BOIB núm. 20, de 8 de febrer de 2014, es va publicar la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 27 de gener de 2014 per la qual es publiquen les plantilles orgàniques i la relació de llocs de feina vacants del cos de mestres corresponents als centres públics d’educació infantil i de primària, d’educació especial, d’educació d’adults, dels dos primers cursos d’educació secundària obligatòria i dels equips d’atenció primerenca.
En el mateix BOIB núm. 20 es va publicar la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de dia 27 de gener de 2014, per la qual es publiquen les plantilles orgàniques i la relació de llocs de feina vacants dels cossos de catedràtics d’ensenyament secundari, de professors d’ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de catedràtics de música i arts escèniques, de professors de música i arts escèniques, de catedràtics d’arts plàstiques i disseny, de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny, de catedràtics d’escoles oficials d’idiomes i de professors d’escoles oficials d’idiomes, corresponents als instituts d’educació secundària, centres integrats de formació professional, escoles oficials d’idiomes, escoles d’arts plàstiques i disseny, escola superior de disseny, conservatoris de música i arts escèniques, centres d’educació de persones adultes, equips d’orientació educativa i psicopedagògica, centres d’educació especial i centres d’educació infantil i primària. Aquesta Resolució va ser objecte d’una correcció d’errades mitjançant la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 4 de març de 2014 (BOIB núm. 35, de 13 de març).
Una vegada determinades les places vacants, aquestes s’han de cobrir pels sistemes legalment establerts amb funcionaris de carrera, en pràctiques o interins. Amb aquesta finalitat, el 21 de novembre de 2013 es va publicar en el BOIB núm. 161 la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats de 18 de novembre de 2013, per la qual es fa pública la convocatòria del concurs de trasllats d’àmbit autonòmic per als funcionaris dels cossos docents prevists en la Llei orgànica d’educació que imparteixen els ensenyaments escolars del sistema educatiu. Aquest procediment va finalitzar amb dues resolucions del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 21 de març de 2014, publicades en el BOIB núm. 42, de 27 de març, mitjançant les quals es varen cobrir places vacants i les vacants generades com a conseqüència de la mobilitat exercida pels funcionaris.
D’altra banda, mitjançant la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 15 de maig de 2014, publicada en el BOIB núm. 70, de 22 de maig, s’han aprovat les instruccions que han de regir el procés adreçat a funcionaris de carrera amb destinació definitiva per sol·licitar i adjudicar destinacions en comissió de serveis per al curs 2014-2015 a centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears. Aquesta Resolució va ser objecte d’una correcció d’errades mitjançant la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 15 de maig de 2014 (BOIB núm. 71, de 24 de maig). S’ha de tenir en compte, per tant, que també caldrà cobrir les places dels funcionaris que hagin obtingut una destinació en comissió de serveis.
El 17 de maig de 2014 es va publicar en el BOIB núm. 68 la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears (en endavant, les bases generals). Aquesta Resolució va ser objecte d’una correcció d’errades mitjançant la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 (BOIB núm. 70, de 22 de maig).
D’acord amb aquestes bases generals, es va dictar la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 15 de maig de 2014 per la qual es va aprovar la convocatòria pública per formar una borsa d’aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, durant el curs 2014-2015 i a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, que es va publicar el 17 de maig de 2014 en el BOIB núm. 68 (en endavant, la convocatòria).
Una vegada que els funcionaris de carrera, mitjançant el concurs de trasllats, han ocupat de manera definitiva les places vacants, la resta de places existents s’han de cobrir amb l’adjudicació de destinacions provisionals, ja sigui concedint comissions de serveis per a un curs escolar, ja sigui amb els aspirants a funcionaris interins que hagin participat en la convocatòria esmentada en el paràgraf anterior. Així mateix, s’ha de proveir d’una destinació provisional als funcionaris de carrera o en pràctiques que en el concurs de trasllats no varen obtenir cap destinació definitiva.
D’acord amb el que disposa el punt segon de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 (bases generals), en els processos que derivin d’aquesta Resolució s’hi ha de participar telemàticament i, en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals, les places s’han d’assignar de forma automàtica.
Per tot això, és necessari aprovar les instruccions que han de regir, per al curs 2014-2015, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals. Així mateix, per als aspirants a funcionaris interins que no obtenguin cap plaça en aquest procés s’han d’aprovar les instruccions que han de regir el procés d’adjudicació de substitucions als centres docents públics no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats per al curs 2014-2015.
D’acord amb la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de juliol de 2013 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans (BOIB núm. 101, de 20 de juliol), es delega en aquest la competència per convocar i resoldre els procediments ordinaris de provisió de llocs de feina.
Per tot això, i d’acord amb les atribucions que tenc conferides, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Convocar, per al curs 2014-2015, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, i aprovar les instruccions que han de regir aquest procés, que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Segon
Aprovar les instruccions que han de regir, per al curs 2014-2015, el procés d’adjudicació de substitucions per als aspirants a funcionaris interins docents a centres docents públics no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats de les Illes Balears. Aquestes instruccions figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
Tercer
Aprovar les instruccions comunes als processos d’adjudicació de destinacions provisionals i de substitucions, que apareixen en l’annex 3 d’aquesta Resolució.
Quart
Publicar aquesta Resolució i els annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 3 de juliol de 2014
El director general de Planificació,
Infraestructures Educatives i Recursos Humans
Bartolomé Isern Lladó
ANNEX 1
Instruccions del procés d’adjudicació de destinacions provisionals
A. DISPOSICIONS GENERALS
1. Obligació de participar en el procés
Estan obligats a participar en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals, mitjançant la sol·licitud corresponent, els col·lectius següents:
a) Funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari:
a.1. Els professors titulars d’un lloc de treball suprimit.
a.2. Els professors desplaçats per manca d’horari.
a.3. Els professors en situació d’expectativa de destinació definitiva.
a.4. Els professors que hagin sol·licitat el reingrés.
b) Funcionaris docents en pràctiques.
c) Aspirants a funcionaris interins docents: les persones admeses a les borses d’aspirants a funcionaris interins docents per al curs 2014-2015
2. Conseqüències de no participar en el procés
2.1. A les persones que s’especifiquen en els apartats a i b del punt 1 que no participin en aquest procés, la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans els adjudicarà una destinació provisional d’ofici.
2.2. Les persones que s’especifiquen en l’apartat c del punt 1 que no participin en aquest procés quedaran en situació de no disponibles fins el dia 31 d’octubre de 2014.
3. Instruccions per emplenar i formalitzar la sol·licitud de places
3.1. Instruccions per emplenar la sol·licitud
Les persones que participin en aquest procés han d’emplenar la sol·licitud seguint les instruccions de l’assistent de tramitació que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans (<http://dgpdocen.caib.es>). S’hi pot accedir, des de l’enllaç habilitat, d’alguna de les maneres següents:
a) Mitjançant el DNI electrònic o un certificat digital reconegut.
b) Mitjançant el número d’usuari i la contrasenya d’accés al Portal del personal de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
c) Anònimament, mitjançant el codi de preregistre que figura en la sol·licitud per participar en la convocatòria pública per formar la borsa d’aspirants a funcionaris interins docents per al curs 2014-2015.
En el cas que perdin aquest codi, els interessats poden sol·licitar-lo de les formes següents:
a) De forma presencial, presentant el DNI a les dependències de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans o a les delegacions territorials de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
b) Mitjançant una petició per escrit signada per la persona interessada, a la qual s’ha d’adjuntar una còpia del DNI, que es pot trametre per fax al núm. 971 17 71 35.
c) Enviant per correu electrònic, a les adreces <primaria@dgpdocen.caib.es> o <secundaria@dgpdocen.caib.es>, segons pertoqui, una petició acompanyada d’una còpia escanejada del DNI.
3.2. Tramitació i presentació telemàtica de la sol·licitud
3.2.1. Una vegada emplenada, la sol·licitud de places s’ha de tramitar i presentar telemàticament.
La tramitació i la presentació telemàtica de la sol·licitud només es completa quan es pitja el botó «Envia la sol·licitud» de l’assistent de tramitació, amb la qual cosa la sol·licitud obté un número de registre i està disponible per poder-la imprimir.
3.2.2. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d’aigua «Sense validesa», perquè això indica que no s’han tramitat i presentat telemàticament.
4. Termini per presentar les sol·licituds
a) Per a les persones esmentades en els apartats a i b del punt 1 d’aquest annex, el termini per presentar les sol·licituds de places és de dia 8 a dia 9 de juliol, ambdós inclosos.
b) Per a les persones esmentades en l’apartat c del punt 1 d’aquest annex, el termini per presentar les sol·licituds de places és de dia 21 a dia 25 de juliol, ambdós inclosos.
5. Places ofertes i places adjudicades
5.1. En aquest procés s’ofereixen les places vacants, si bé també s’hi poden oferir substitucions d’una durada prevista de tot el curs escolar. Es defineix com a plaça vacant aquella plaça en una determinada illa i d’una determinada especialitat o funció que no té titular.
5.2. Les places que s’ofereixen perquè se seleccionin en la sol·licitud són les que es preveuen en la quota per al curs 2014-2015 i que consten com a disponibles el dia en què s’obri el termini de sol·licitud de places.
5.3. Aquestes places poden ser objecte de modificació o supressió per raons de planificació educativa, de manera que les places que finalment s’adjudicaran seran les que constin com a disponibles en el moment de fer l’adjudicació efectiva de les destinacions provisionals.
5.4. Les places amb perfils no obligatoris són de selecció voluntària. La selecció d’aquestes places implica la declaració responsable de l’aspirant que acompleix amb els perfils indicats de forma que està capacitat per impartir-la.
6. Ordre d’adjudicació de les places
6.1. Les places s’han d’adjudicar, per col·lectius, d’acord amb l’ordre següent:
1r. Els professors que han sol·licitat una destinació en comissió de serveis per formar part dels equips directius dels centres docents.
2n. Els professors titulars d’un lloc de feina suprimit.
3r. Els professors desplaçats per manca d’horari.
4t. Els professors en situació d’expectativa de destinació definitiva.
5è. Els professors que han sol·licitat el reingrés.
6è. Els professors que han sol·licitat una destinació en comissió de serveis per participar en projectes educatius de centre , sempre que hi hagi places que es puguin ocupar als centres que el sol·licitant ha indicat en la seva sol·licitud.
7è. Els professors que han sol·licitat una destinació en comissió de serveis per motius personals, sempre que hi hagi places que es puguin ocupar als centres que el sol·licitant ha indicat en la seva sol·licitud.
8è. Els funcionaris docents en pràctiques .
9è. Els aspirants a funcionaris interins.
6.2. A l’efecte de determinar la preferència en l’adjudicació de les places seleccionades dins els col·lectius esmentats en l’apartat anterior, les adjudicacions s’han de fer d’acord amb els criteris específics següents:
6.2.1. Els professors titulars d’un lloc de treball suprimit, per l’any en què varen aprovar l’oposició (de més antic a més recent) i, dins el mateix any, per la puntuació total obtinguda en el darrer concurs de trasllats autonòmic. Si l’empat persisteix, per la puntuació global del concurs oposició.
6.2.2. Els professors desplaçats per manca d’horari , per l’any en què varen aprovar l’oposició (de més antic a més recent) i, dins el mateix any, per la puntuació global del concurs oposició.
6.2.3. Els professors en situació d’expectativa de destinació definitiva dels diferents cossos, per l’any en què varen aprovar l’oposició (de més antic a més recent) i, dins el mateix any, per la puntuació total obtinguda en el darrer concurs de trasllats autonòmic, si bé, com a criteri preferent, es tindrà en compte formar part dels equips directius dels centres docents. Si persisteix l’empat, per la puntuació global del concurs oposició.
6.2.4. Els professors que hagin sol·licitat el reingrés, d’acord amb l’ordre següent: adscrits a places a l’estranger, excedents forçosos, suspesos de funcions i excedents voluntaris.
6.2.5. Els professors que han sol·licitat una destinació en comissió de serveis, d’acord amb l’ordre establert en la instrucció vuitena de l’annex 1 de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 15 de maig de 2014 per la qual s’aproven les instruccions que han de regir el procés adreçat a funcionaris de carrera amb destinació definitiva per sol·licitar i adjudicar destinacions en comissió de serveis per al curs 2014-2015 a centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 70, de 22 de maig de 2014).
6.2.6. Els funcionaris docents en pràctiques a què es refereix l’apartat b del punt 1, per l’any en què varen aprovar l’oposició (de més antic a més recent) i, dins el mateix any, per la puntuació global del concurs oposició.
6.2.7. Els aspirants a funcionaris interins, d’acord amb l’ordre en què apareixen a cadascuna de les borses.
7. Llistes provisionals d’adjudicació de destinacions provisionals
7.1. Una vegada finalitzat cadascun dels terminis per presentar les sol·licituds, el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de dictar sengles resolucions per aprovar les llistes provisionals d’adjudicació de destinacions provisionals, que s’han de fer públiques a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dictin.
7.2. S’ha d’obrir un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l’endemà del dia en què es facin públiques les llistes, perquè les persones interessades hi puguin presentar reclamacions. Durant aquest termini no es poden modificar les places seleccionades en la sol·licitud.
8. Llistes definitives d’adjudicació de destinacions provisionals
Una vegada acabat el termini a què fa referència el punt anterior i ateses les reclamacions presentades, el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de dictar sengles resolucions per aprovar les llistes definitives d’adjudicació de destinacions provisionals, que s’han de fer públiques a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dictin.
9. Política de privacitat
D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i l’article 12 del Reglament que la desenvolupa, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, els sol·licitants han de consentir expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, amb domicili al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, 07004 Palma. La finalitat d’aquest tractament és gestionar el procés d’adjudicació de destinacions provisionals i el procés posterior d’adjudicació de substitucions.
En qualsevol moment els sol·licitants poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, a l’adreça postal indicada abans o bé per mitjà d’un missatge electrònic enviat a les adreces <secundaria@dgpdocen.caib.es> o <primaria@dgpdocen.caib.es> des de l’adreça de correu electrònic proporcionada per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats. També poden presentar una sol·licitud per escrit a qualsevol dels llocs que indica l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
B. DISPOSICIONS ESPECÍFIQUES PER ALS FUNCIONARIS DE CARRERA DOCENTS SENSE DESTINACIÓ DEFINITIVA I ELS DESPLAÇATS PER MANCA D’HORARI
10. Normes específiques que s’apliquen a la sol·licitud de places dels funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari
10.1. Els funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari poden sol·licitar tantes places com vulguin de les especialitats de les quals siguin titulars o per a les quals estiguin habilitats. Als que no seleccionin un nombre de places suficient perquè se’ls n’adjudiqui una, la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans els adjudicarà una destinació provisional d’ofici.
10.2. Els funcionaris en expectativa de destinació definitiva del cos de secundària poden seleccionar places d’àmbit dels departaments d’orientació i de cultura clàssica, sempre que l’especialitat de la qual són titulars els hi doni accés.
10.3. Els titulars de les especialitats de pedagogia terapèutica i d’audició i llenguatge han de seleccionar totes les places d’aquestes especialitats als departaments d’orientació dels instituts d’educació secundària i dels centres integrats de formació professional.
10.4. Sempre d’acord amb el que s’indica en els punts 10.2 i 10.3, els funcionaris en situació d’expectativa de destinació poden seleccionar places que corresponguin a les funcions derivades de cada especialitat.
C. DISPOSICIONS ESPECÍFIQUES PER ALS FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES
11. Normes específiques que s’apliquen a la sol·licitud de places dels funcionaris en pràctiques
Tots els funcionaris que realitzin les pràctiques durant el curs 2014-2015 i no hagin obtingut una destinació definitiva poden sol·licitar tantes places com vulguin, sempre que siguin places a jornada completa de l’especialitat i l’illa per la qual varen aprovar l’oposició. Als que no seleccionin un nombre de places suficient perquè se’ls n’adjudiqui una, la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans els adjudicarà una destinació provisional d’ofici.
D. DISPOSICIONS ESPECÍFIQUES PER ALS ASPIRANTS A FUNCIONARIS INTERINS DOCENTS
12. Normes específiques que s’apliquen a la sol·licitud de places dels aspirants a funcionaris interins docents
12.1. Els aspirants a funcionaris interins docents poden sol·licitar tantes places com vulguin, sempre tenint en compte el que disposen els apartats següents.
12.2. Els aspirants només poden seleccionar les places corresponents a les opcions per a les quals figuren admesos a les borses formades mitjançant la convocatòria regulada per la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 15 de maig de 2014 (BOIB núm. 68, de 17 de maig).
En aquest sentit, els aspirants admesos a la borsa no estan obligats a seleccionar totes les places corresponents a les opcions elegides en la sol·licitud per formar part de la borsa d’interins, si bé no poden seleccionar places corresponents a opcions no elegides.
L’adjudicació d’una plaça està condicionada al fet que la plaça no es modifiqui (de forma que l’aspirant deixi de complir tots els requisits per ocupar-la) ni se suprimeixi.
12.3. Si l’aspirant no selecciona totes les places corresponents a les opcions elegides en la seva sol·licitud per formar part de les borses d’interins almenys a un dels grups, amb l’excepció de les places amb perfils no obligatoris i de les places de selecció voluntària, i no se li adjudica cap destinació provisional, la seva baixa es considerarà voluntària.
12.4. Si el sol·licitant selecciona totes les places a què pot optar almenys a un dels grups, d’acord amb la seva sol·licitud per formar part de la borsa d’interins, i, malgrat això, no se li adjudica cap destinació provisional, la seva baixa es considerarà no voluntària.
12.5 Els aspirants a funcionaris interins que hagin fet l’opció de places a mitja jornada, una vegada seleccionades totes les places a jornada completa, que havien de seleccionar almenys a un dels grups, han de seleccionar totes les places a mitja jornada del mateix grup per tal que en cas que no se li adjudiqui cap destinació provisional la baixa es consideri no voluntària. En aquest cas l’adjudicació d’una plaça a mitja jornada a qualsevol dels grups al quals opta implica la consideració de l’altra mitja jornada com una baixa no voluntària
12.6 L’adjudicació de places, que per raons de planificació educativa, siguin compartides entre dos grups diferents es realitzarà dins el grup de la plaça principal.
13. Adjudicació de places
13.1. Les places s’adjudicaran d’acord amb l’ordre següent:
1r. Places del cos de mestres
2n Places del cos de professors d’ensenyament secundari
3r Places del cos de professors tècnics de formació professional
4t Places del cos de professors d’escoles oficials d’idiomes, cos de professors de música i arts escèniques, cos de professors d’arts plàstiques i disseny i cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny
13.2. El fet de participar en aquest procés comporta que l’aspirant es compromet a acceptar qualsevol vacant o substitució que se li adjudiqui d’acord amb les opcions seleccionades en la sol·licitud per participar en la convocatòria per formar part de la borsa d’aspirants a funcionaris interins docents. També comporta l’obligació de prendre possessió de la plaça que se li adjudiqui en els terminis establerts, llevat dels casos excepcionals i de les causes previstes de renúncia justificada.
13.3. Els aspirants que no hagin obtingut una plaça en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals resten a les borses en situació de disponibles per cobrir substitucions i vacants sobrevingudes en el procés d’adjudicació de substitucions.
14. Nomenament i presa de possessió
14.1. Els aspirants a funcionaris interins docents a qui en aquest procés s’adjudiqui una plaça han de ser nomenats amb efectes des de l’1 de setembre.
14.2. Una vegada nomenats, la presa de possessió i la incorporació a la plaça adjudicada s’han de produir dia 1 de setembre.
14.3. Si la presa de possessió i la incorporació efectiva no es produeixen el dia assenyalat i no hi ha cap causa que ho justifiqui, el nomenament quedarà sense efectes i l’aspirant restarà exclòs de la borsa.
14.4. S’entén com a causa justificada la necessitat d’acabar les tasques pendents (exàmens i avaluacions) al centre on el funcionari interí tenia la destinació el curs anterior si la nova destinació és a una altra illa. La presa de possessió de la nova destinació i la incorporació efectiva s’han de produir una vegada acabades aquestes tasques i no més tard del 8 de setembre. En aquest cas, el funcionari interí ha d’informar d’aquesta circumstància al director del centre on té la nova destinació i ha d’enviar-li per fax la documentació de la presa de possessió dia 1 de setembre.
Finalitzades les tasques pendents, ha de presentar al director del centre on té la nova destinació un certificat emès pel director del centre on va tenir la destinació el curs anterior que especifiqui les tasques pendents i els dies en què les ha duit a terme.
Si no es compleixen aquestes obligacions, s’entendrà que la presa de possessió posterior a l’1 de setembre no queda justificada.
15. Cessament
15.1. Si en aquest procés s’adjudica una vacant, el cessament del funcionari interí nomenat es produeix el 31 d’agost.
15.2. Si en aquest mateix procés s’adjudica una substitució prevista per a tot el curs escolar, el cessament del funcionari interí nomenat es produeix el 31 d’agost. De manera excepcional, si el titular de la plaça s’incorpora durant el curs escolar, el funcionari interí que la ocupa cessa a la data que es produeix aquesta incorporació.
15.3. En els supòsits prevists en els punts 15.1 i 15.2, si l’aspirant es va acollir a una renúncia justificada amb reserva de plaça, ha de cessar el 31 d’agost sempre que els efectes del seu nomenament siguin anteriors al 12 de gener. En cas contrari, ha de cessar el 30 de juny.
16. Adjudicació de places vacants d’estabilitat
Els professors interins que optin voluntàriament i se’ls adjudiqui una plaça d’estabilitat per al curs 2014-2015 estaran obligats a romandre en la mateixa destinació durant el curs 2015-2016 excepte que la plaça quedi suprimida o siguin desplaçats per un funcionari amb superiors drets administratius.
L’Administració es compromet a col·locar, en una altra plaça, els professors interins que hagin obtingut una plaça d’estabilitat i siguin desplaçats al final del curs 2014-2015.
Els professors interins desplaçats estaran obligats a acceptar qualsevol plaça que els ofereixi l’Administració, incloses les substitucions, preferentment a la mateixa funció, cos i a l’illa on obtingueren el pacte i en funció de la seva puntuació a les borses. Si això no fos possible, d’acord amb la seva titulació, a les funcions en les quals figurin admesos en les borses.
17.Permís per maternitat, paternitat, adopció o acolliment.
Si un funcionari interí, amb nomenament fins a 31 d’agost de 2014, es troba en aquesta data gaudint d’un d’aquests permisos i se li adjudica una plaça vacant amb efectes d’1 de setembre podrà acceptar el nomenament a la plaça adjudicada i ajornar la presa de possessió fins la finalització del permís. Aquest temps se li computarà a efectes d’experiència docent.
ANNEX 2
Instruccions del procés d’adjudicació de substitucions
1. Aspirants a funcionaris interins docents a qui afecta
Els aspirants que en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals no obtenguin una plaça, així com els aspirants als quals es va adjudicar una substitució d’una durada prevista de tot el curs escolar i varen cessar per reincorporació de la persona que ocupava la plaça, resten a les borses en situació de disponibles per cobrir substitucions i vacants sobrevingudes.
2. Places ofertes
2.1. En aquest procés s’ofereixen les vacants sobrevingudes i les substitucions.
Vacant sobrevinguda: plaça en una determinada illa i d’una determinada especialitat o funció que, amb posterioritat al procés d’adjudicació de destinacions provisionals, deixa de tenir titular o sorgeix com a vacant per raons de planificació educativa.
Substitució: plaça en una determinada illa i d’una determinada especialitat o funció que s’ofereix, per ser adjudicada, a un aspirant a funcionari interí docent perquè cobreixi l’absència temporal del titular de la plaça o de la persona que l’ocupi de forma provisional.
2.2. Les places que s’ofereixen són les que es preveuen en la quota per al curs 2014-2015 als centres docents públics dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i que consten com a disponibles a mesura que es genera la necessitat urgent de cobrir la substitució o la vacant sobrevinguda.
2.3. La Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha d’oferir les places corresponents a les opcions per les quals figura admès a la borses creades mitjançant la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 15 de maig de 2014 (BOIB núm. 68, de 17 de maig) incloses les opcions de places a mitja jornada i de places itinerants i/o places de dificultat especial si l’aspirant les va seleccionar i amb independència de les places que hagi seleccionat en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals.
3. Ordre en l’oferiment de places
3.1. Les places s’han d’oferir als aspirants disponibles a les borses d’acord amb l’ordre en què hi figuren i amb les especificitats que s’indiquen a continuació.
3.2. Els aspirants més grans de 55 anys amb almenys deu anys de servei com a docents a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears que no hagin obtingut una plaça en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals tenen preferència sobre la resta d’aspirants en l’oferta i l’adjudicació de places en el procés d’adjudicació de substitucions. En el cas que hi hagi diversos aspirants en la mateixa situació, l’ordre de preferència entre aquests s’ha de determinar per l’ordre en què figuren a la borsa.
L’anterior no s’aplica si l’aspirant ha estat sancionat alguna vegada per falta greu o molt greu mitjançant un procediment disciplinari.
4. Procediment d’oferiment i d’adjudicació de les places
4.1. Els serveis d’Educació Primària i d’Educació Secundària han de telefonar als aspirants al número indicat a efectes de comunicacions i notificacions en la seva sol·licitud per formar part de la borsa d’aspirants a funcionaris interins docents per oferir-los les places disponibles a les quals poden optar d’acord amb les especialitats o funcions, illes i opcions elegides.
4.2. Com a conseqüència de la telefonada, es poden donar les situacions següents:
a) En el cas que l’aspirant accepti la plaça oferta, aquesta se li adjudicarà.
b) En el cas que no es pugui localitzar l’aspirant telefònicament, se li han d’oferir les places a través d’un missatge de correu electrònic enviat a l’adreça que l’aspirant hagi indicat en la seva sol·licitud a efectes de comunicacions i notificacions. En el termini improrrogable o en el segon dia¾d’un dia hàbil des de l’enviament d’aquest missatge , l’aspirant¾hàbil següent, si la telefonada o l’avís es fa en divendres ha de contactar amb els serveis de Primària o de Secundària, segons correspongui, per acceptar les places ofertes per ordre de preferència, o bé per comunicar que no les accepta o, si escau, per renunciar-hi justificadament. L’aspirant ha de comunicar la seva resposta al servei corresponent per telèfon, a través d’un missatge de correu electrònic o per qualsevol dels mitjans prevists en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Si l’aspirant no comunica la seva resposta dins aquest termini, s’entendrà que renuncia injustificadament a la plaça oferta, i serà objecte de decaïment excepte que acrediti, dins el termini establert i en la forma escaient, que es troba en un dels supòsits de renúncia justificada.
c) En el cas que l’aspirant no accepti la plaça oferta, serà objecte de decaïment.
d) El funcionari encarregat de la telefonada o de l’avís ha d’estendre una diligència de qualsevol d’aquests fets, la qual s’ha d’incorporar a l’expedient.
5. Nomenament i presa de possessió
5.1. L’acceptació de la plaça oferta determina el nomenament amb efectes des del dia en què es produeixi la presa de possessió efectiva i la incorporació a la plaça adjudicada, La presa de possessió i la incorporació s’han de produir el primer dia lectiu després de l’acceptació si la plaça és a la mateixa illa de residència del funcionari interí o el tercer dia lectiu si la plaça és a una altra illa.
5.2. Si la presa de possessió i la incorporació a la plaça adjudicada no es produeixen en els terminis esmentats i no hi ha cap causa que ho justifiqui, el nomenament quedarà sense efectes i l’aspirant restarà exclòs de la borsa.
5.3. El que disposa el punt 14.4 de l’annex 1 s’aplica a aquest procés quan la presa de possessió i la incorporació a la plaça oferta s’hagi de produir abans del 9 de setembre. En aquest cas, la referència que el punt 14.4 fa a l’1 de setembre s’ha d’entendre feta el dia en què l’aspirant hagi de prendre possessió de la plaça oferta.
6. Cessament
6.1. Si en aquest procés s’adjudica una vacant sobrevinguda, el cessament del funcionari interí nomenat per a aquestes places es produeix el 31 d’agost, excepte si es tracta d’una vacant sobrevinguda sorgida després de l’11 de gener pel fet que la plaça ha deixat de tenir titular, cas en què el cessament es produeix el 30 de juny.
Si l’aspirant al qual s’adjudica una vacant sobrevinguda sorgida abans del 12 de gener s’ha acollit a una renúncia justificada amb reserva de plaça, ha de cessar el 31 d’agost sempre que els efectes del seu nomenament siguin de l’11 de gener o anteriors. En cas contrari, ha de cessar el 30 de juny.
6.2. Si el que s’adjudica és una substitució, el cessament es produeix o bé quan s’incorpora a la plaça qui l’ocupava o bé quan desapareix la necessitat urgent i extraordinària de cobrir-la (el que succeeixi primer) i, en tot cas, ha de cessar el 30 de juny.
ANNEX 3
Instruccions comunes als processos d’adjudicació de destinacions provisionals i de substitucions a aspirants a funcionaris interins
1. Documentació per a la presa de possessió
1.1. El dia en què es produeixi la incorporació efectiva, l’aspirant ha de signar, en el mateix centre, la presa de possessió i una declaració jurada.
Així mateix, si l’aspirant no ha prestat mai serveis com a docent a centres públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears, ha d’emplenar el full de dades personals i el full de dades bancàries. També els han d’emplenar els aspirants que vulguin modificar les dades de què disposa la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.
1.2. Una vegada emplenada i signada aquesta documentació, els secretaris dels centres l’han de fer arribar per correu ordinari immediatament a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.
2. Procediment de tutorització
D’acord amb el que disposa l’article 101 de la Llei orgànica d’educació, el primer curs d’exercici de la docència a centres públics s’ha de desenvolupar sota la tutoria de docents experimentats. El procés de tutorització, propi de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears consisteix en fer activitats d’inserció en el lloc de feina mitjançant l’exercici de la funció docent tutelada.
2.1. Professors funcionaris interins objecte de tutorització
Tenen la possibilitat de superar un procés de tutorització els funcionaris interins docents als quals se’ls hi adjudiqui, abans de dia 31 de maig de 2015, una plaça vacant, una vacant sobrevinguda, una substitució d’una durada prevista de tot el curs escolar o substitucions per un període igual o superior a 30 dies durant el curs escolar 2014-2015.
2.2. Procediment de tutorització
La superació del procediment de tutorització, suposa:
• Acumular almenys 30 dies de treball durant el curs escolar 2014-2015.
• No ser sancionat mitjançant un procediment disciplinari per haver comés una falta greu o molt greu durant el curs 2014-2015.
2.3. Funcions dels directors dels centres
El director del centre ha de facilitar la inserció professional al centre dels funcionaris interins que per primera vegada accedeixen a la funció docent . Ha d’ Informar sobre l’organització i el funcionament del centre, sobre els òrgans de govern i la coordinació docent, sobre l’autonomia pedagògica i de gestió dels centres reflectida en els diferents projectes institucionals, i sobre els plans i els programes propis
Així mateix, ha d’articular les mesures convenients per tal que els funcionaris interins rebin per part de docents experimentats el suport necessari sobre les funcions específiques dels professors en relació amb la programació didàctica i l’ensenyament de les diferents àrees, matèries, assignatures o mòduls, i en relació amb l’avaluació del procés d’aprenentatge dels alumnes, juntament amb la gestió de l’aula, el treball en grup, la resolució de conflictes, la tutorització dels alumnes, individual i de grup, i qualsevol altra qüestió que el professor tutor cregui convenient.