Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Núm. 11867
Convocatòria d’un concurs-oposició per a la creació d’una borsa de llicenciats/ades en Dret per cobrir amb caràcter interí o temporal, les possibles necessitats de provisió de llocs de treball d’assessoria jurídica de l’Ajuntament de Santanyí
Versió PDF
Convocatòria d’un concurs-oposició per a la creació d’una borsa de llicenciats/ades en Dret per cobrir amb caràcter interí o temporal, les possibles necessitats de provisió de llocs de treball d’assessoria jurídica de l’Ajuntament de Santanyí.
Per acord de la Junta de Govern Local de data 21 de març de 2014, s’han aprovat les bases que regiran la convocatòria per a la creació d’una borsa de llicenciats/ades en Dret per cobrir amb caràcter interí o temporal, les possibles necessitats de provisió de llocs de treball d’assessoria jurídica de l’Ajuntament de Santanyí.
Es publiquen a continuació les esmentades bases:
BASES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE LLICENCIATS/ADES EN DRET PER COBRIR, AMB CARÁCTER INTERÍ O TEMPORAL, LES POSSIBLES NECESSITATS DE PROVISIÓ DE LLOCS DE TREBALL D’ASSESSORIA JURÍDICA DE L’AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És objecte de la present convocatòria la constitució d’una borsa de llicenciats/ades en dret per cobrir, amb caràcter interí o temporal, les possibles necessitats de provisió de llocs de treball d’assessoria jurídica de l’Ajuntament de Santanyi, enquadrades en el subgrup de classificació professional A1, escala d’administració especial, subescala tècnica superior.
La present convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sent la data de publicació en el BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació d’instàncies.
SEGONA. CONDICIONS DELS ASPIRANTS
Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les condicions següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o tenir la nacionalitat d’algun dels demés Estats membres de la Unió Europea o nacional d’algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors.
També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, sigui quina sigui la seva nacionalitat, sempre i que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d’aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret.
La persona aspirant que no tengui la nacionalitat espanyola ha d’acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si és el cas.
b) Tenir 16 anys fets i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol de la llicenciatura en dret o del grau en dret, o en condicions d’obtenir-ho en la data que finalitzi el termini de presentació d’instàncies. En cas de titulacions obtingudes a l’estranger s’haurà de tenir la credencial que acrediti la seva homologació.
d) No patir cap malaltia, i posseir la capacitat física i psíquica necessària per poder realitzar el correcte acompliment de les funcions corresponents.
e) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat/ada per a l’exercici de la funció pública.
f) Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d’incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula el personal al servei de les administracions públiques o comprometre’s, si escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l’article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d’orfenesa.
g) Acreditar el requisit de coneixement de llengua catalana, nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb l’acord del Plenari municipal de l'Ajuntament de Santanyí, adoptat en sessió ordinària de dia 14 d’agost de 2013.
Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut del Govern de les Illes Balears o equivalències previstes per aqueixa Direcció General segons la normativa vigent.
La no acreditació d’aquest requisit obligarà les persones aspirants a la superació d’una prova específica que acrediti el nivell B2 de coneixements de llengua catalana.
h) Abonar els drets d’examen: 14,00 euros, dintre del termini de presentació d’instàncies, sense que es puguin abonar en cap altre moment.
Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran d’acomplir-se el darrer dia de termini de presentació d’instàncies i gaudir-ne durant el període selectiu.
TERCERA. PROVA PER ACREDITAR EL REQUISIT DE CONEIXEMENTS DE LA LLENGUA CATALANA
En cas de no poder acreditar documentalment els coneixements de català d’aquesta convocatòria, es realitzarà amb caràcter previ a l'inici del concurs oposició una prova específica de llengua catalana. La prova de català serà de caràcter obligatori i eliminatori per a les persones aspirants que no hagin acreditat els coneixements de la llengua catalana exigits a la base segona.
Per a la realització i avaluació de les proves de llegua catalana queda designada la tècnica lingüista de català de l'Ajuntament de Santanyí, Agnès Vanrell Sureda.
La qualificació serà d’apte/a o no apte/a i la durada de l’exercici serà determinat per la tècnica d’assessoria lingüística de l’Ajuntament.
La qualificació de no apte/a implicarà l’eliminació de la persona interessada del procés selectiu.
QUARTA. SOL·LICITUDS
4.1. Les instàncies per participar en el procés selectiu s’hauran de fer segons el model que figura a l’annex II d’aquestes bases, adreçades al Sr. Batle de l'Ajuntament de Santanyí i es presentaran en el registre general d’aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a la Llei 30/92, de 26 de novembre.
4.2. El termini per a la presentació d’instàncies es comptarà a partir de l’endemà de la publicació de la corresponent convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma i serà de vint (20) dies naturals.
4.3 Per ésser admeses, i si es cau, prendre part en les proves selectives corresponents, bastarà que les persones aspirants manifestin a les seves instàncies que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona d’aquesta convocatòria, i adjuntaran a la instància:
- Còpia del DNI i de la titulació exigida, degudament acarades.
- A l’efecte d’estar exempt de la prova específica de coneixements de la llengua catalana, les persones interessades presentaran fotocòpia acarada del certificat acreditatiu de posseir, com a mínim, el nivell de coneixement exigit en aquesta convocatòria.
- Justificant d’haver pagat els drets d’examen.
4.4. Les persones aspirants que pretenguin puntuar en la fase de concurs, adjuntaran a les seves instàncies els documents acreditatius dels mèrits i serveis a tenir en compte a la fase de concurs, a més d’enumerar-los i relacionar-los a la sol·licitud. Els documents hauran de ser originals o còpies compulsades. Els mèrits o serveis a tenir en compte estaran referits a la data en la qual expiri el termini de presentació d’instàncies. No s’admetrà cap documentació referida a mèrits un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies. En cap cas es requerirà documentació o esmena d’errades referides a mèrits.
CINQUENA. ADMISSIÓ DE PERSONES ASPIRANTS
Finalitzat el termini de presentació d’instàncies, el batle en el termini màxim d’un mes, aprovarà per Resolució la relació provisional d’admesos i exclosos, la qual es farà pública mitjançant exposició en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament de Santanyí i a la pàgina web de la Corporació. La llista de persones excloses es publicarà, a més, en el BOIB, fent constar la causa de la no admissió, i es concedirà un termini de deu (10) dies hàbils per a la presentació d’esmenes o reclamacions. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la relació inicialment publicada.
Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de la Batlia en el termini màxim d’un mes, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista provisional de persones admeses, és a dir, al tauler d’anuncis de l'Ajuntament de Santanyí i a la pàgina web de la corporació. Transcorregut aquest termini, sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s’entendran desestimades.
En tot cas, la llista definitiva serà publicada en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Santanyí i a la pàgina web de la corporació.
SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
En la resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses s’efectuarà el nomenament dels membres restants del tribunal qualificador, i fixarà el lloc, el dia i l’hora de la constitució del tribunal qualificador per a l'inici del concurs-oposició.
En una nova resolució, i a proposta del tribunal, es fixarà lloc, data i hora de realització de la prova de català per a les persones aspirants que no hagin acreditat els coneixements de la llengua catalana exigits, i per a la realització del primer exercici de la fase d’oposició, quedant convocades les persones aspirants per a la realització dels esmentats exercicis amb l’exposició d’aquesta resolució.
Els membres del tribunal han de ser funcionaris de carrera, d’igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d’igual o de superior nivell a l'exigida a les persones aspirants per a la present borsa.
Estarà format per:
-Un president:
Titular: Pedro Herrero Moya, Secretari de l'Ajuntament de Santanyí
Suplent: Guillermo Mascaró Llinás, funcionari de carrera de l'Ajuntament de Santanyí
-Quatre vocals:
Titular: Francisca Salom Rosselló, funcionària de carrera l'Ajuntament de Santanyí
Suplent: Miquel Nadal Ribas, funcionari de carrera l'Ajuntament de Santanyí
Titular: Luís Garau Juaneda, catedràtic de la UIB
Suplent: Juan Antonio Llobera Llorente, funcionari de carrera de l’Ajuntament de Santanyí
Titular: Pedro Antonio Munar Bernat, catedràtic de la UIB
Suplent: Funcionari/a de carrera designat/da per la CAIB
Titular: Joana Maria Socias Camacho, professora titular de la UIB
Suplent: Funcionari/a de carrera designat/da per la CAIB
-Secretari/a: serà designat/ada per votació dels membres del Tribunal.
Podran nomenar-se assessors/res del tribunal, que actuaran amb veu però sense vot. El tribunal tindrà la consideració d’òrgan dependent de l’autoritat del batle.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s’adoptaran per majoria simple, en cas d’empat, decidirà el president. Sempre serà necessària la presència del president.
En absència del secretari/a, assumirà les seves funcions, el membre que designi el propi tribunal.
Els membres del tribunal resoldran les incidències i reclamacions que es puguin produir. El tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases.
L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal s’han d’ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat amb la categoria de primera.
SETENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció constarà de dues fases: concurs i oposició.
1. FASE DE CONCURS
La fase de concurs no serà eliminatòria ni podrà tenir-se en compte per superar les proves de la fase oposició. La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 20 punts, que podrà venir determinada per experiència professional i/o formació professional i els coneixements de català. La suma de la puntuació de l'experiència professional i la formació professional serà com a màxim de 18,65 punts en total; i la suma de la puntuació dels coneixements de català serà com a màxim de 1,35 punts. La valoració dels mèrits de la fase de concurs s’incorporarà a la puntuació final obtinguda per aquelles persones aspirants que hagin superat les proves selectives eliminatòries, a efectes de determinar la qualificació final de les persones aspirants i l’ordre de puntuació d’aquestes. Els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants en la fase de concurs i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:
1.1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL:
La puntuació global màxima d’aquest apartat és de 18,65 punts. No es tendran en compte els punts que excedeixin d’aquesta puntuació.
Són objecte de valoració els següents mèrits:
- Experiència professional a l’Administració pública en serveis prestats en propietat, interinament o en règim de contracte temporal, i exercits en llocs del mateix grup i subgrup i amb funcions anàlogues a la d’assessoria jurídica: 0,15 punts per mes treballat fins a un màxim de 14,65 punts.
Els treballs realitzats a l’Administració s’han d’acreditar per mitjà de certificat expedit per l’organisme competent, en el qual han de constar el temps treballat, la categoria professional i la vinculació amb l’Administració.
No es computarà el temps de servei prestat a l’Administració en virtut de contractes de consultoria i/o assistència tècnica.
- Experiència professional a l’empresa privada en un lloc de treball d’equivalent categoria professional al que és objecte de la convocatòria, la puntuació serà de 0,10 punts per mes treballat, fins un màxim de 4 punts.
Els treballs realitzats a l’empresa privada s’han d’acreditar per mitjà de certificat emès per l’entitat ocupadora o per mitjà de contracte de treball i ha de figurar la categoria professional i/o grup professional.
1.2 FORMACIÓ PROFESSIONAL:
La puntuació global màxima d’aquest apartat és de 18,65 punts. No es tendran en compte els punts que excedeixin d’aquesta puntuació.
Són objecte de valoració els següents mèrits:
Cursos relacionats amb el lloc de treball objecte de la convocatòria, organitzats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), per Universitats i per l'Administració de l'Estat, Autonòmica o Local. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 18,65 punts.
La valoració es farà d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
- Per cada certificat d’aprofitament: 0,05 punts per hora.
- Per cada certificat d’assistència: 0,025 punts per hora.
1.3 CONEIXEMENTS DE CATALÀ
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 1,35 punts, i es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Cultura i Joventut, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, com també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica. Només es computarà el nivell més alt acreditat.
Certificat C1 o equivalent: 1,00 punt
Certificat C2 o equivalent: 1,25 punts
Certificat E o equivalent: 0,10 punts
Certificat E+C2 (o equivalent): 1,35 punts
2. FASE D’OPOSICIÓ
La puntuació màxima de la fase d’oposició serà de 80 punts i constarà dels exercicis següents:
Primer exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori:
Consistirà a contestar un qüestionari tipus test amb respostes alternatives, sobre tot el temari de l’annex I d’aquestes bases. El termini màxim per realitzar la prova serà d’una hora. Cada resposta incorrecta, es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.
Es puntuarà de 0 a 20 punts, essent necessari per superar la prova obtenir una puntuació mínima de 10 punts.
Segon exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori:
Consistirà en desenvolupar per escrit dos temes a elegir per el/l’aspirant d’entre tres proposats pel Tribunal dels compresos entre el tema 20 i el tema 102, ambdós inclosos, dels relacionats a l’Annex I d’aquestes bases.
En aquest exercici es valoraran els coneixements, la claredat i l'ordre d'exposició d'idees. Tendrà una duració màxima de 120 minuts i es puntuarà amb un màxim de 30 punts, essent eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin un puntuació mínima de 15 punts.
Tercer exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori:
Consistirà en la realització d’un exercici de caràcter pràctic, proposat pel tribunal i relacionat amb els procediments, tasques i funcions habituals del lloc de treball d’assessoria jurídica, objecte d’aquesta convocatòria. Durant la realització d’aquest exercici, les persones aspirants podran fer ús dels texts legals de què disposin.
En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament i l'adequada interpretació de la norma aplicable.
Aquest exercici tendrà una duració màxima de 90 minuts i es puntuarà amb un màxim de 30 punts, essent eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de 15 punts.
La qualificació final de la fase d’oposició serà la suma aritmètica de les puntuacions obtingudes en cada un dels exercicis.
Després de la publicació de la qualificació de cada una de les proves els aspirants gaudiran d’un termini màxim de dos (2) dies per sol·licitar la seva revisió.
Conclosos els exercicis de la fase d’oposició el tribunal farà públiques en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de la corporació, la relació de persones aspirants que hagin superat el mínim establert amb indicació de la puntuació obtinguda.
Una vegada acabada la fase d’oposició, el tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquelles persones aspirants que hagin superat la fase de l’oposició, d’acord amb la baremació prevista en la fase de concurs.
La qualificació final vendrà determinada per la suma de las puntuacions obtingudes en la fase d’oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs. En cas d’empat, aquest és resoldrà aplicant la graduació següent: 1) millor puntuació en la fase d’oposició; 2) millor puntuació en la fase de concurs; 3) de persistir l’empat es procedirà a un sorteig.
VUITENA. DISPOSICIONS DE CARÀCTER GENERAL
1. Només hi haurà una convocatòria per cada prova, i s’exclourà del procés selectiu a la persona aspirant que no hi comparegui.
2. El Tribunal, en aquells casos que consideri pertinents, adaptarà els mitjans de realització dels exercicis de les persones aspirants discapacitades, de manera que gaudeixin d’igualtat d’oportunitats respecte a la resta de persones aspirants, sempre que ho hagin indicat així en la instància per prendre part en els corresponents processos selectius.
3. Una vegada iniciat el procés selectiu, les puntuacions obtingudes per les persones aspirants que hagin superat cadascuna de les proves, juntament amb la data, l’hora i el lloc en què es farà la prova següent, s’exposaran al tauler d’anuncis de l'Ajuntament de Santanyi i a la pàgina web de la Corporació.
4. El compliment de les condicions i els requisits exigits per poder participar en els diferents processos selectius, així com els específics dels diversos torns i convocatòries, s’han de complir en la data del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se a la presa de possessió com a funcionari/a interí/ina.
NOVENA.- RELACIÓ DE PERSONES APROVADES
Finalitzades i valorades les proves selectives del concurs-oposició, el Tribunal Qualificador publicarà la llista provisional dels/les aspirants que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació obtinguda, i del document d’identitat, en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web, que passaran a constituir la borsa d’interins que la Corporació utilitzarà per cobrir les vacants o baixes temporals que es produeixin en els llocs de treball d’assessoria jurídica, la qual serà utilitzada per rigorós ordre de puntuació global obtinguda.
Tots els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies hàbils, a contar des del següent al de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant del Tribunal.
El Tribunal tindrà un termini de 7 dies per resoldre les reclamacions presentades i, seguidament, farà pública la llista definitiva de les puntuacions de les persones aspirants. Així mateix, la llista definitiva pot incloure l’esmena d’ofici dels errors detectats. En cas de no existir reclamació alguna, la llista provisional s’elevarà automàticament a definitiva.
DESENA. BORSA DE TREBALL I FUNCIONAMENT
1. Borsa
Les persones aspirants proposades passaran a constituir una borsa de treball en aquest Ajuntament de Santanyí i podran ser requerides, per estricte ordre de puntuació, per cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir en llocs de treball d’assessoria jurídica.
2. Vigència
El borsí d’interins/nes creat mantindrà la seva vigència fins que es realitzi una nova convocatòria, amb el límit màxim de dos anys, a comptar des del dia següent al de la data de publicació de les qualificacions definitives del procés selectiu convocat.
3. Funcionament
Quan sigui necessari incorporar una persona aspirant de la borsa com a assessor/a jurídic/a, s’oferirà al/ a la que es trobi en primer lloc de la llista.
Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d’un dia hàbil – o en el segon dia hàbil següent si la crida és en divendres – i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel Departament de personal, s’entén que renuncia. Aquest termini ha ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils.
A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita se les exclourà de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents:
a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar servei a qualsevol Administració com a funcionari interí o com a personal laboral o indefinit no fix.
c) Prestar serveis a qualsevol Administració com a personal funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d’excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.
d) Patir malaltia o incapacitat temporal.
e) Estar, en el moment de la cridada, exercint funcions sindicals.
Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit al Departament de personal l’acabament de les situacions previstes anteriorment, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.
La posterior renúncia d’una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l’incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l’exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de causa de força major.
El personal funcionari interí procedent d’aquesta borsa quan cessi en el lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s’incorporarà automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui d’acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.
L’oferiment del lloc es farà mitjançant una comunicació telefònica i amb el sistema següent: l'Ajuntament farà, si és procedent, tres intents de comunicació telefònica a la persona interessada, amb un interval mínim d’una hora entre cada telefonada, i ha de quedar constància escrita del resultat de la gestió mitjançant la diligència corresponent. En el supòsit que després de realitzar aquestes tres telefonades el Departament de Personal no hagués pogut comunicar amb la persona aspirant, s’efectuarà la comunicació mitjançant correu electrònic facilitat a l’annex II i si no contesta en el termini d’un dia hàbil des de la recepció, s’entendrà que hi ha renunciat. Es procedirà d’igual manera amb la següent persona de la llista, segons l’ordre de prelació de la borsa.
El personal funcionari interí cessa en el lloc per les causes previstes a l'EBEP o en la legislació de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
4. Presentació de documentació
Les persones aspirants que siguin cridades i donin la seva conformitat a un nomenament hauran de presentar, en el termini màxim de dos dies hàbils comptats a partir del dia què manifestin la conformitat, els documents acreditatius de què es compleixin les condicions dels apartats d), e) i f) de la base segona de la present convocatòria.
ONZENA. INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS
El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin en la interpretació d’aquestes bases i prendre els acords necessaris pel bon ordre d’aquesta convocatòria.
Tots els actes d’aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran publicats al tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Santanyí i a la pàgina web de la corporació. Únicament es publicarà al BOIB, a més de la present convocatòria, la llista de persones excloses a que es refereix la base cinquena d'aquesta convocatòria.
En el no previst en aquestes bases serà d’aplicació la normativa reguladora de funció pública definida en l’article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
La convocatòria de les proves selectives, l’aprovació d’aquestes bases i tots els actes administratius que se’n derivin podran ser impugnats per les persones interessades en els casos i forma establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions públiques i procediment administratiu comú.
ANNEX I
Tema 1.- La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i contingut essencial. Els drets i deures fonamentals. La protecció i suspensió dels drets fonamentals. Protecció jurisdiccional dels drets fonamentals de la persona.
Tema 2.- La Corona. Atribucions segons la Constitució.
Tema 3.- Les Corts Generals. Composició i funcions. Regulació i funcionament de les cambres: els reglaments parlamentaris. Òrgans de control que depenen de les Corts Generals: El Defensor del Poble i el Tribunal de Comptes.
Tema 4.- El Govern en el sistema constitucional espanyol. El president del Govern. La Llei del Govern. El control parlamentari del Govern.
Tema 5.- El Poder Judicial. Regulació constitucional de la justícia. La Llei orgànica del Poder Judicial. La Llei de demarcació i planta judicial. El Consell General del Poder Judicial: designació, organització i funcions. L’organització de l’Administració de Justícia a Espanya: ordres jurisdiccionals, classes d’òrgans jurisdiccionals i les seves funcions.
Tema 6.- El Tribunal Constitucional en la Constitució i en la seva Llei orgànica. Composició, designació, organització i funcions. El sistema espanyol de control de constitucionalitat de les lleis.
Tema 7.- L’Administració Pública en la Constitució. La regulació de l’Administració en la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Tema 8.- L’Administració General de l’Estat. La Llei d’organització i funcionament de l’Administració General de l’Estat i la seva normativa de desenvolupament. L’estructura departamental i els òrgans superiors. L’organització territorial de l’Administració General de l’Estat. Els Delegats i Subdelegats del Govern. Directors insulars.
Tema 9.- Les formes d’organització territorial de l’Estat. L’Estat autonòmic. Naturalesa jurídica i principis. Els estatuts d’autonomia. L’organització política i administrativa de les comunitats autònomes.
Tema 10.- El sistema de la distribució de competències entre l’Estat i les comunitats autònomes. Les relacions entre l’Estat i les comunitats autònomes.
Tema 11.- L’Administració institucional. Els organismes públics. Organismes autònoms i entitats públiques empresarials. Les agències públiques.
Tema 12.- La Unió Europea: el procés de creació. Els Tractats constitutius: principis i líneas generals. Naturalesa jurídica de la Comunitat Europea.
Tema 13.- Institucions europees: Composició i funcions del Consell, la Comissió i el Parlament Europeu. El Congrés de Poders Locals i Regionals d’Europa
Tema 14.- El procés d’adhesió d’Espanya a la Comunitat Europea: Tractat i Acta d’Adhesió. L’Acta Única Europea. Referència al Tractat de Maastrich, Amsterdam, Niça i Tractat de Lisboa.
Tema 15.-. L’ordenament comunitari: les seves fonts. El Dret originari: el valor constitucional dels tractats. El Dret derivat: els reglaments i les directives. Les Decisions, les Recomanacions i els Dictàmens. L’eficàcia del Dret Comunitari a l’ordenament jurídic estatal.
Tema 16.- Les llibertats bàsiques del sistema comunitari: lliure circulació de mercaderies, de treballadors, d’establiment i prestació de serveis i capitals.
Tema 17.- Drets i llibertats bàsiques dels estrangers. Règim jurídic d’entrada i sortida del territori espanyol; situacions dels estrangers, permisos de treball i règims especials.
Tema 18.- L’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Disposicions generals. Competències de la CAIB. Reforma de l’Estatut.
Tema 19.- Els Consells Insulars. Característiques generals. Organització i competències.
Tema 20.- L’Administració pública: concepte. El Dret administratiu: concepte i continguts. L’Administració pública i el Dret. El principi de legalitat en l’Administració. Potestats reglades i discrecionals: discrecionalitat i conceptes jurídics indeterminats. Límits de la discrecionalitat. Fiscalització de la discrecionalitat.
Tema 21.- L’ordenament jurídic administratiu: La Constitució. La llei. Classes de lleis. Els tractats internacionals.
Tema 22.- El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària. Procediment d’elaboració. Límits. El control de la potestat reglamentària.
Tema 23.- L’acte administratiu. Concepte. Elements. Classes. Requisits: la motivació i la forma.
Tema 24- L’eficàcia dels actes administratius: el principi d’autotutela declarativa. Condicions. La notificació: contingut, termini i pràctica. La notificació defectuosa. La publicació. L’aprovació per altra administració. La demora i la retroactivitat de l’eficàcia.
Tema 25.- La invalidesa de l’acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i d’anul·labilitat. El principi de conservació de l’acte administratiu. La revisió d’actes i disposicions per la pròpia administració: supòsits.
Tema 26.- L’acció de nul·litat, procediment, límits. La declaració de lesivitat. La revocació d’actes. La rectificació de errades materials o de fet.
Tema 27.- Disposicions generals sobre els procediments administratius i normes reguladores dels distints procediments. Classes d’interessats en el procediment. Drets dels administrats. Protecció de dades de caràcter personal.
Tema 28.- La iniciació del procediment: classes, esmena i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Els registres administratius. Termes i terminis: còmput, ampliació i tramitació d’urgència. Ordenació. Instrucció: intervenció dels interessats, prova i informes.
Tema 29.- Terminació del procediment. L’obligació de resoldre. Contingut de la resolució expressa: principis de congruència i de no agreujament de la situació inicial. La terminació convencional. La falta de resolució expressa: el règim del silenci administratiu. El desistiment i la renúncia. La caducitat.
Tema 30.- La coacció administrativa: el principi d’autotutela executiva. L’execució forçosa dels actes administratius: els seus medis i principis d’utilització. La coacció administrativa directa. La via de fet.
Tema 31.- Recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos. Les reclamacions administratives prèvies a l’exercici d’accions civils i laborals. Procediments substitutius dels recursos administratius: conciliació, mediació i arbitratge.
Tema 32.- La potestat sancionadora: concepte i significat. Principis de l’exercici de la potestat sancionadora. El procediment sancionador i les seves garanties. Mesures sancionadores administratives.
Tema 33.- Els contractes del sector públic: delimitació. Els principis generals de la contractació del sector públic: racionalitat, llibertat de pactes i contingut mínim, perfecció i forma, la informació, el règim de la invalidesa i la revisió de decisions en matèria de contractació.
Tema 34.- Les parts en els contractes del sector públic. L’òrgan de contractació. L’empresari: capacitat, prohibicions, solvència i classificació.
Tema 35.- La preparació de contractes per les administracions públiques. Classes d’expedients de contractació. La selecció del contractista: procediments, formes i criteris d’adjudicació. Garanties. Perfeccionament i formalització del contracte. La invalidesa dels contractes.
Tema 36.- Execució i modificació dels contractes administratius. Prerrogatives de l’administració. La revisió de preus. L’extinció dels contractes administratius. La cessió dels contractes i la subcontractació.
Tema 37.- L’expropiació forçosa. Subjectes, objecte i causa. El procediment general. Garanties jurisdiccionals. La reversió expropiadora. Tramitació d’urgència. Procediments especials.
Tema 38.- La responsabilitat de l’administració pública: caràcters. Els pressupostos de la responsabilitat. Danys indemnitzables. L’acció i el procediment administratiu en matèria de responsabilitat. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i el personal al servei de les administracions públiques.
Tema 39.- Les propietats públiques: tipologia. El domini públic, concepte, naturalesa i elements. Afectació i mutacions demanials. Règim jurídic del domini públic. Utilització: reserva i concessió.
Tema 40.- El patrimoni privat de les administracions públiques. Règim jurídic. Potestats de l’Administració i règim d’adquisició, ús i alienació.
Tema 41.- Els processos de modernització de les administracions públiques. Les noves orientacions de la gestió pública: l’administració al servei del ciutadà. Tecnologies de la informació i administració pública. L’administració electrònica. La gestió de la qualitat dels serveis públics. La participació ciutadana.
Tema 42.- Les polítiques públiques com enfocament d’anàlisis. Classificació i comparació de les polítiques públiques. Actors i xarxes d’actors. La formulació clàssica del cicle de les polítiques públiques.
Tema 43.- La planificació de la gestió pública. La planificació estratègica i operativa. La seva aplicació als governs locals.
Tema 44.- El pressupost com a instrument de planificació, com a instrument d’administració i gestió i com a mecanisme general de coordinació. El cicle pressupostari i les seves fases.
Tema 45.- El sistema de fonts del Dret Local. Regulació bàsica de l’Estat i normativa de les comunitats autònomes en matèria de Règim Local. La incidència de la legislació sectorial sobre el Règim Local.
Tema 46.- La potestat normativa de les entitats locals: reglaments i ordenances. Procediment d’elaboració. La regulació de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears. El Reglament orgànic. Els bans.
Tema 47.- El municipi: concepte i elements. El terme municipal: el problema de la planta municipal. Alteracions de termes municipals. Legislació bàsica i legislació autonòmica.
Tema 48.- La població municipal. El padró d’habitants. L’estatut dels veïns. Drets dels estrangers. La regulació de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears.
Tema 49.- L’organització municipal. Els municipis de règim comú. Òrgans necessaris: el batle, els tinents de batle, el ple i la junta de govern local.
Tema 50.- Òrgans complementaris: comissions informatives i altres òrgans. Els grups polítics. La participació veïnal en la gestió municipal. La regulació en la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears.
Tema 51.- Els municipis de gran població: especialitats del seu règim orgànic i funcional. El personal directiu en els municipis de gran població. Especial referència al municipi de Palma. El ‘concejo abierto’. Altres règims especials. La regulació en la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears.
Tema 52.- Les competències municipals: sistema de determinació. Competències pròpies, compartides i delegades. Els serveis mínims obligatoris. La reserva de serveis. La regulació en la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears.
Tema 53.- La província com entitat local. Organització i competències. La cooperació municipal. Les relacions entre les comunitats autònomes i les diputacions provincials.
Tema 54.- Règims especials. Les illes: els consells i els ‘cabildos’ insulars. Altres entitats locals. Legislació bàsica i legislació autonòmica. Entitats locals d’àmbit inferior al municipi. Les comarques. Les mancomunitats de municipis.
Tema 55.- El sistema electoral local. Causes de inelegibilitat i incompatibilitat. Elecció dels regidors i batles. La moció de censura en l’àmbit local. La qüestió de confiança. El recurs contenciós electoral. L’estatut dels càrrecs públics representatius locals.
Tema 56.- Règim de sessions i acords dels òrgans de govern local. Actes, certificacions, comunicacions, notificacions i publicació dels acords. El Registre de documents. La regulació de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears.
Tema 57.- Singularitats del procediment administratiu de les entitats locals. La revisió i la revocació dels actes dels ens locals. Tramitació d’expedients. Els interessats. Abstencions i recusacions. Recursos administratius i jurisdiccionals contra els actes locals.
Tema 58.- Evolució històrica de la legislació urbanística espanyola. La Llei del sòl de 1956 i les seves reformes. El marc constitucional de l’urbanisme. La doctrina del Tribunal Constitucional. Competències de l’Estat, de les comunitats autònomes i de les entitats locals.
Tema 59.- El Dret financer: concepte i contingut. La hisenda local en la Constitució. El règim jurídic de les hisendes locals: criteris inspiradors del sistema de recursos i principis pressupostaris.
Tema 60.- Els recursos de les hisendes locals en el marc del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals: dels municipis, les províncies i les altres entitats locals. Règims especials. Els ingressos de dret privat. Les subvencions i altres ingressos de dret públic.
Tema 61.- El Pressupost General de les entitats locals. Estructura pressupostària. Elaboració i aprovació: referència especial a les Bases d’Execució del pressupost. La pròrroga del Pressupost. L’execució i la liquidació del Pressupost.
Tema 62.- Règim jurídic de la Tresoreria. Concepte i funcions. Organització. La planificació financera. Planificació dels pagaments i morositat. Auditoria pública. Crédit local
Tema 63.- La comptabilitat de les entitats locals i dels seus ens dependents: les Instruccions de comptabilitat per a l’Administració local. El compte general.
Tema 64.- El control intern de l’activitat econòmico-financera de les entitats locals i dels seus ens dependents. La funció interventora: àmbit subjectiu, àmbit objectiu, modalitats i les objeccions. Els controls financers, d’eficàcia i eficiència.
Tema 65.- El control extern de l’activitat econòmico-financera de les entitats locals i dels seus ens dependents. La Sindicatura de Comptes de les Illes Balears.
Tema 66.- El personal al servei de les corporacions locals: classes i règim jurídic. La funció pública local: classes de funcionaris locals. Els instruments d’organització del personal. Els instruments reguladors dels recursos humans: l’oferta d’ocupació, els plans d’ocupació i altres sistemes de racionalització.
Tema 67.- Drets, deures i situacions administratives. Drets econòmics i Seguretat Social. Règim d’incompatibilitats.
Tema 68.- Responsabilitat penal dels funcionaris públics: els delictes comesos per funcionaris públics.
Tema 69.- Àmbit d’aplicació: Introducció. La Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions i el seu desenvolupament reglamentari. Concepte de subvenció. Àmbit d’aplicació subjectiu. Règim jurídic de les subvencions. Responsabilitat financera derivada de la gestió de fons procedents de la Unió Europea. La Junta Consultiva de Subvencions.
Tema 70.- Planificació estratègica de subvencions. Antecedents i fonaments de la planificació estratègica de subvencions. Aspectes generales dels plans estratègics de subvencions. Àmbit objectiu, subjectiu i temporal dels plans estratègics de subvencions. Contingut dels plans estratègics de subvencions. Seguiment i avaluació dels plans estratègics de subvencions. Efectes derivats de l’incompliment dels mateixos.
Tema 71.- Elements subjectius de la relació subvencional. Òrgans competents per a la concessió de subvencions. Beneficiaris. Entitats col·laboradores.
Tema 72.- Requisits objectius de les subvencions. Principis generals de gestió de subvencions. Requisits per a l’atorgament de les subvencions. Contingut de les bases reguladores de la concessió de subvencions. Obligacions de publicitat de les subvencions concedides. Finançament de les activitats subvencionades.
Tema 73.- Base de dades nacional de subvencions. Antecedents i fonaments jurídics. Àmbit de la base nacional de subvencions. Contingut de la informació a subministrar. Subministrament d’informació i accés a la base de dades nacional de subvencions. Administració i custodia de la base. Responsabilitat per incompliment de l’obligació de subministrament d’informació. Límits de la cessió de dades.
Tema 74.- Règim de garanties. El marc legal. Subjectes obligats a constituir garantia. Supòsits en els que les bases reguladores poden exigir la prestació de garantia.
Tema 75.- El procediment de concessió de subvencions. Introducció. Formes de concessió de la subvenció. Caràcters generals dels procediments de concessió. Tramitació del procediment de concessió en règim de concurrència competitiva.
Tema 76- Procediment d’execució pressupostària. Execució per l’administració de l’acord de concessió. El reconeixement de l’obligació. El pagament: modalitats. Pèrdua del dret de cobrament. Retenció de pagament. Devolució a iniciativa del perceptor.
Tema 77.- Gestió i justificació de las subvenciones públiques. Introducció. Subcontractació de les activitats subvencionades pels beneficiaris. Justificació de la subvenció: normes comunes. Modalitats o formes de justificació. Despeses subvencionables.
Tema 78.- Procediment de la subvenció pública. Abast. Comprovació de l’adequada justificació de la subvenció. Comprovació de la realització de l’activitat i del compliment de la finalitat que determinen la concessió i gaudi de la subvenció. Efectes de les alteracions de las condicions de la subvenció en la comprovació de la subvenció. Comprovació de valors. Taxació pericial contradictòria.
Tema 79.- Aspectes materials del reintegrament de subvencions. Introducció. La devolució per invalidesa de la resolució de concessió. El reintegrament per incompliment de les seves obligacions pel beneficiari
Tema 80.- Aspectes procedimentals del reintegrament de subvencions. Fases i procediments de reintegrament. Procediments per declarar la invalidesa de la resolució. Procediment de reintegrament per les causes de l’art. 37 LGS. Fase recaptatòria del dret de reintegrament.
Tema 81.- Control financer (I). El control de la despesa subvencional dins del sistema espanyol de control de l’activitat financera. Control sobre la administració concedent a càrrec de les intervencions. Control financer de subvencions respecte dels beneficiaris i entitats col·laboradores.
Tema 82.- Control financer (II): procediment i Tribunal de comptes. Naturalesa del procediment del control financer. Pla d’auditories. Fases del procediment. Documentació de les actuacions. Efectes dels informes de control financer: el reintegrament a proposta de la intervenció. Control financer d’ajudes i subvencions finançades amb càrrec a fons comunitaris. Control extern de les subvencions.
Tema 83.- Les infraccions en matèria de subvencions. Concepte i elements. Subjectes infractors i responsables. Classes d’infraccions. Concurrència d’infraccions administratives i penals.
Tema 84.- Sancions en matèria de subvencions. Consideracions generals. Classes de sanciones. Graduació de les sancions. Procediment sancionador. Extinció de les sancions. El delicte de frau de subvencions.
Tema 85.- Teoria general de les fonts del Dret. Concepte i classes. Examen de l’article 1 del Codi Civil. La Llei: Requisits i classes. El costum i els usos jurídics. Els principis generals del Dret. La Jurisprudència. Interpretació i aplicació de les normes civils. L’equitat. Las llacunes de la llei i l'analogia.
Tema 86.- Efectes essencials de les normes: Inexcusabilitat i excusabilitat del seu compliment; l’error de dret. La nul·litat com a sanció general. El frau de llei: Requisits i efectes. La força obligatòria de la Llei en ordre al temps. La irretroactivitat de la Llei. La derogació de la Llei.
Tema 87.- Les persones jurídiques: la seva naturalesa i classes. Constitució, capacitat, representació, domicili, nacionalitat, veïnatge i extinció de les persones jurídiques.
Tema 88.- Associacions: el seu règim legal vigent. Fundacions: el seu règim legal vigent.
Tema 89.- El contracte: el seu concepte. Sistemes de contractació. El principi de l’autonomia de la voluntat i les seves limitacions. Contractes normatius i contractes d’adhesió. Las condicions generals de la contractació: Drets dels consumidors. Classes de contractes.
Tema 90.- Elements del contracte. Generació, perfecció i consumació del contracte. Efectes generals del contracte. Ineficàcia dels contractes. Inexistència, nul·litat i anul·labilitat: les seves causes i efectes. La confirmació dels contractes.
Tema 91.- Els drets reals: Concepte, naturalesa, classes. Constitució i adquisició dels drets reals.
Tema 92.- El dret de propietat. El domini: elements, contingut i classes. Accions que protegeixen la propietat. Les maneres d’adquirir la propietat. Teoria del títol i la manera. La tradició. La possessió.
Tema 93.- L’usdefruit. Concepte i classes. Constitució, contingut, transmissibilitat i extinció. Els drets d’ús i habitació.
Tema 94.- El dret real de servitud. Classificació. Constitució. Contingut. Extinció. Les servituds legals: estudi de les mateixes.
Tema 95.- Els drets reals de garantia. La peça. La hipoteca. Hipoteques legals. Extinció de la hipoteca.
Tema 96.- Concordança entre el Registre i la realitat jurídica. Obertura del foli registral: La immatriculació de finques. Concepte i naturalesa.
Tema 97.- Els medis immatriculadors. L’expedient de domini i les seves distintes finalitats. El títol públic d'adquisició; examen de l’article 205 de la Llei. Les certificacions de domini com a medi immatriculador.
Tema 98.- La legislació mercantil. Les societats mercantils en general i les seves classes. El comerciant individual: concepte, capacitat, incapacitat i prohibicions.
Tema 99.- La legislació laboral. El contracte de treball. Concepte, classes i modalitats.
Tema 100.- Modificació, suspensió i extinció de la relació laboral. Drets i deures dels treballadors.
Tema 101.- Els convenis col·lectius. El dret de vaga i el seu exercici. La representació legal dels treballadors: El comitè d'empresa i la junta de personal.
Tema 102.- La Seguretat Social. Entitats gestores i serveis comuns. Règim general i règims especials. Acció protectora del règim general.
ANNEX II
Model d’instància
Sr/a............................................................................................................................, amb DNI número ........................................................ i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a (localitat) ..........................................................................., carrer ..................................................................................................................... núm. ............................. CP....................telèfon.................................. correu electrònic .........................................................
EXPÒS
- SI / NO present certificat acreditatiu
- SI / NO sol·licit la realització de la prova específica de nivell
Per tot l’exposat,
SOL·LICIT:
Ésser admès/a al corresponent procés selectiu.
Santanyí, ................... de ....................................de 2014
(Signatura de la persona interessada)
BATLIA DE L’AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Santanyí, 21 de març de 2014
El batle
Llorenç Galmés Verger