Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 11668
Protecció. Notificació DP 2011/127 Trasllat Decret de Batlia núm. 3413 de data 04.03.2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 3413 de data 4 de març de 2014 de l’ajuntament de Palma, a COMUNITAT DE PROPIETARIS C. GABRIEL CARBONELL, NÚM. 78 i al seu President DANIEL CONEJO MANSO, amb CIF. H 572667101 i DNI. 43.053.130-M, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2011/127 en relació al immoble ubicat al C/ GABRIEL CARBONELL, NÚM. 78, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte:

Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 3413, de data 04.03.2014, s’ha disposat el següent:

I.- Atès  el Decret de Batlia núm. 18962 de data 06.11.2013 mitjançant el qual es dictà ordre d’execució a    La Comunitat de Propietaris de l’immoble situat al C.   Gabriel Carbonell 78   amb CIF  H 572667101, representada a través del seu president el Sr.  Daniel Conejo Manso amb DNI 43.053.130-M.

II.-Atès que l’esmenta’t decret, degudament notificat, adverteix als interessats que, tal com disposa l'article 84 de la  Llei 23/2006 de capitalitat de Palma de Mallorca de la CAIB, en els supòsits d’incompliment de l’ordre de execució dictada per autoritat u òrgan competent, s'imposaran al propietari multes del 10 al 20 per cent del valor de les obres que siguin necessàries realitzar, donant al mateix temps, d’acord amb l’art.11 de la Ley 10/90 de 23 d’ocubre de Disciplina Urbanística de la CAIB, un darrer termini per fer les obres urgents, advertint-lo que, de no fer-les, seran executades subsidiàriament per l’Ajuntament a càrrec de l’interessat.

III.- Atès que no hi ha motius tècnics per imposar una multa de major quantia i que no consten ni atenuants ni agreujants, es proposa un import corresponent al 15% del valor de les obres segons estimació dels serveis tècnics municipals.

IV.- Atès que no s’han presentat al·legacions.

V.- Atès l’informe tècnic municipal  de data 14.01.2014  amb data  registre intern 17.01.2014, que transcrit diu:

“  .... Realitzada visita d’inspecció ocular el dia 8 i 9 de gener , s’ha observat que:

  • La situació de l’estructura de les terrasses posteriors s’ha deteriorat respecta al darrer informe realitzat.
  • No s’ha realitzat cap apuntalament com mesura cautelar de protecció.
  • La zona dels locals de planta baixa baix les terrasses del primer pis es troba precintada. Els ocupants del pisos 1ºA i 1ºB tenen constància de la prohibició d’utilització de les terrasses.
  •  CONCLUSIÓ.

Vist el greu estat en que es troba l’estructura portant de les terrasses posteriors, és del parer del tècnic que subscriu de reiterar l’ordre d’apuntalar fins la reparació de l’estructura.

Observades les patologies descrites, atesa la seva naturalesa i situació i llevat de altres patologies o vicis ocults, no observables a simple vista i per tant no detectats en aquesta visita de inspecció ocular, és opinió del tècnic que subscriu que és adient la reiteració de l’ordre d’execució  consistent en :

REITERACIÓ ORDRE D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS I DOCUMENTACIÓ

 Procedir sota direcció tècnica competent a:

1. Apuntalament del forjat de les terrasses posteriors de l’immoble.

 Condicions:

abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

1. Assumeix de tècnic director de les mesures cautelars.

2. Nomenament d’empresa constructora.

Termini d’execució obres                                                                   1 mes

Pressupost d’execució material estimatiu                                       1.200€

Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a la atenció del Servei de Protecció, Seguretat dels Edificis, i ITE. Es poden iniciar estrictament les obres ordenades.

acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

1. Certificat tècnic que inclogui la inexistència de perill de caràcter públic sobre les obres ordenades o certificat final d’obres referit a les obres ordenades. Visat pel corresponent col·legi professional.

  • Observacions
    • Cal complir el Real Decret 1627/1997 de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
    • Si es necessari el tècnic director de les obres haurà de formalitzar la documentació gràfica i escrita que pertoqui.
    • S’ha de significar a la propietat el deure intrínsec de conservació de les edificacions en forma ajustant-se a uns paràmetres de salubritat i seguretat pública d’acord amb el que es prescriu a l’article 10 de la LDU CAIB.
    • Cada període de 12 mesos cal realitzar el manteniment de les mesures cautelars de protecció, i certificar-ne la seva realització per part de tècnic competent.
    • No s’utilitzaran les terrasses del 1ªA i 1ºB ni tampoc les zones precintades dels locals de planta baixa fins que no es realitzi l’apuntalament.”

VI.- Atès que no s’ha donat compliment dins termini a l’ordre d’execució per part de la propietat obligada, la cap de negociat que subscriu, d'acord amb els articles 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny d’aprovació del Text Refós de la Llei de sòl, arts 10 i 11 de la Llei 10/90 de 23 d’octubre de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre inspecció tècnica d’edificis publicada al BOIB 31 de desembre de 2008; els arts. 96-C i 99 de la LRJAP i PAC, arts. 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, art.124 de la Llei 7/85 de 2 d’abril RBRL modificada per la Llei 57/2003 de 16 de desembre de mesures per a la modernització del govern local,  demés normativa aplicable, i d’acord amb els decrets de batlia núm. 8435 i 8436, de 13 de maig de 2013, BOIB núm. 70 de 18 de maig de 2013, d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma i de nomenament dels titulars de les àrees de govern, proposa l’adopció del següent:

D E C R E T

1r) REITERAR, d’acord amb els arts. 10 i 11 llei 10/90 de 23 d’octubre de disciplina urbanística de la CAIB i l’art. 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca,als propietaris dels immobles, solars i/o terrenys que s’indiquen a continuació, que corregeixin les deficiències especificades en els terminis fixats:

A LA COMUNITAT DE PROPIETARIS de l’immoble situat al C. Gabriel Carbonell 78 amb CIF  H 572667101, representada a través del seu president el Sr.  Daniel Conejo Manso amb DNI 43.053.130-M.

L’ordre d’execució existent en els següents conceptes:

 Procedir sota direcció tècnica competent a:

1. Apuntalament del forjat de les terrasses posteriors de l’immoble.

 Condicions:

abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

1. Assumeix de tècnic director de les mesures cautelars.

2. Nomenament d’empresa constructora.

Termini d’execució obres                                                                   1 mes

Pressupost d’execució material estimatiu                                       1.200€

Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a la atenció del Servei de Protecció, Seguretat dels Edificis, i ITE. Es poden iniciar estrictament les obres ordenades.

acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

1. Certificat tècnic que inclogui la inexistència de perill de caràcter públic sobre les obres ordenades o certificat final d’obres referit a les obres ordenades. Visat pel corresponent col·legi professional.

  • Observacions
    • Cal complir el Real Decret 1627/1997 de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
    • Si es necessari el tècnic director de les obres haurà de formalitzar la documentació gràfica i escrita que pertoqui.
    • S’ha de significar a la propietat el deure intrínsec de conservació de les edificacions en forma ajustant-se a uns paràmetres de salubritat i seguretat pública d’acord amb el que es prescriu a l’article 10 de la LDU CAIB.
    • Cada període de 12 mesos cal realitzar el manteniment de les mesures cautelars de protecció, i certificar-ne la seva realització per part de tècnic competent.
    • No s’utilitzaran les terrasses del 1ªA i 1ºB ni tampoc les zones precintades dels locals de planta baixa fins que no es realitzi l’apuntalament

2n) IMPOSAR a LA COMUNITAT DE PROPIETARIS de l’immoble situat al C. Gabriel Carbonell 78   amb CIF  H 572667101, representada a través del seu president el Sr.  Daniel Conejo Manso amb DNI 43.053.130-M  una multa de 180,00 €  (15% del valor de les obres ordenades)  

 3r) APERCEBRE a la propietat  de l’immoble que, en cas de incompliment d’aquest darrer termini, s’iniciarà expedient d’execució subsidiària de les obres reiterades amb la  sol·licitud de pressupost a l’empresa concessionària d’obres via execució subsidiària de l’ajuntament, sent  a  càrrec de la propietat obligada totes les despeses que es produeixin.

4t) NOTIFICAR aquesta resolució als propietaris afectats.

L'import de la multa precedent, segons el que disposa l'art. 36 de la Llei 10/90 de disciplina  urbanística de la CAIB, L'HAURÀ DE FER EFECTIU, EN PERÍODE VOLUNTARI, EN EL TERMINI MÀXIM DE 30 DIES, COMPTAT DES DEL SEGÜENT AL DE LA RECEPCIÓ DE LA  PRESENT NOTIFICACIÓ A LA RECAPTACIÓ MUNICIPAL, PLAÇA SANTA EULÀLIA, 8 DE 9’00 H. A 13’30. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi satisfet la quantia de la multa, aquesta es cobrarà per via de constrenyiment, amb els consegüents recàrrecs.

Us advertesc:

1r -Que la interposició de qualsevol recurs no suspendrà l'execució de l'acte impugnat.

2n -Que, a partir de l'endemà del venciment del termini d'ingrés en període voluntari fins el dia del pagament del deute, haureu de satisfer interessos de demora.

3r -Que per obtenir l'esmentada suspensió, en període voluntari, haureu de presentar al servei de Tresoreria-Intervenció, un aval bancari, que cobreixi l'import de la sanció, més els interessos de demora pel temps que duri la tramitació del recurs interposat i, si escau, del recurs contenciós administratiu.

4t -Que si sol×licitau la suspensió dins el procediment de constrenyiment, la garantia mitjançant aval bancari ha de cobrir l'import del deute existent en el moment de la concessió de la suspensió més els interessos de demora a què es tindrà dret fins al moment del pagament.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/99, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.            

El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències (1) a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva  interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article abans esmentat i els articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient. 

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

Palma, 27 de juny de 2014

La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.

Per delegación (Decret de Batlia núm. 22906 de 01/12/2011, BOIB núm. 187 de 15/12/2011)

Elvira Salvá Armengod.