Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 11631
Bases de subvencions dirigides a Associacions de vesins i a Comissions de festes per a la realització de festes patronal per a l’any 2014
Versió PDF
El Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, en sessió ordinària de data 16 de juny de 2014, amb declaració prèvia d’urgència va acordar:
PRIMER.- Aprovar les bases que han de regir la convocatòria de subvencions dirigides a associacions de vesins i comissions de festes per a la realització de festes patronals a l’illa d’Eivissa per a l’any 2014, per un import de CENT VINT MIL EUROS (120.000 €), amb càrrec a l’aplicació pressupostària 9240.48900 dels vigents pressupostos de la Corporació corresponents a l’exercici 2014.
SEGON.- Aprovar simultàniament la convocatòria corresponent a l’any 2014, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior.
TERCER.- Publicar les esmentades bases en el BOIB.
Eivissa, 24 de juny de 2014
La secretària tècnica de l’Àrea de Presidència
Rebeca Miguel Climent
BASES PER A LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DIRIGIDES A ASSOCIACIONS DE VESINS I A COMISSIONS DE FESTES PER A LA REALITZACIÓ DE FESTES PATRONALS PER A L’ANY 2014
1- OBJECTE
És objecte d’aquesta convocatòria de subvencions establir i regular les bases que han de regir les ajudes dirigides a les associacions de vesins i comissions de festes per a l’organització de festes patronals i servir d’ajuda econòmica per al desenvolupament d’aquestos esdeveniments per a l’any 2014.
2- CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA
El pressupost per a aquesta convocatòria és de CENT VINT MIL EUROS (120.000 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 9240.48900 dels pressupostos generals de la Corporació corresponents a l’exercici 2014.
3- REQUISITS GENERALS I CRITERIS OBJECTIUS QUE HAN DE REGIR L’ATORGAMENT DE LA SUBVENCIÓ.
Podran sol·licitar les subvencions regulades en aquesta convocatòria les associacions de vesins i comissions de festes, que reuneixin els següents requisits:
- Tenir el seu domicili social a l’illa d’Eivissa.
- No tenir ànim de lucre.
- Estar legalment constituïdes i registrades al registre d’associacions corresponent.
- Disposar de l’estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.
- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries i de Seguretat Social, i amb el Consell Insular d’Eivissa.
En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les associacions o entitats en què concorri alguna de les prohibicions establertes a l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
4- ACTIVITATS SUBVENCIONABLES
Seran objecte de subvenció les despeses generades com a conseqüència de l’organització i celebració de festes patronals, així com els actes lúdics que organitzen les associacions.
5- RÈGIM DE LES AJUDES
Les ajudes no són incompatibles amb altres subvencions atorgades pel mateix concepte per altres institucions públiques o privades.
L'import de les ajudes no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar.
Les ajudes sol·licitades per les associacions de vesins i comissions de festes es podran subvencionar fins a la quantitat màxima de TRES MIL CINC-CENTS EUROS (3.500 €), per entitat.
En el cas que la consignació pressupostària sigui insuficient per a cobrir la quantia assignada a cada sol·licitant, es reduiran totes les quanties de manera proporcional.
Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en exercicis posteriors.
6- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància. Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa (CIE) i es presentaran en el Registre General de la mateixa Institució (av. d’Espanya, núm. 49, tel. 971 195900) o en qualsevol de les formes establertes a l’art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals comptadors a partir del dia següent a la seua publicació al BOIB; així mateix, aquesta convocatòria s’anunciarà a la premsa local.
A més, la convocatòria s’exposarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa.
Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:
- Document que acrediti que la persona sol·licitant és el representant legal de l’entitat o associació.
- Còpia compulsada del document nacional d’identitat o NIE del/de la representant legal.
- Còpia compulsada de la targeta d’identificació fiscal (CIF) de l’entitat o associació.
- Còpia compulsada del document acreditatiu de la inscripció de l’entitat o associació al corresponent registre.
- Còpia compulsada dels estatuts degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d’ànim de lucre així com l’àmbit territorial de l’entitat o associació.
- Breu projecte explicatiu de les activitats a desenvolupar per l’associació.
- Pressupost específic d’ingressos i despeses de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.
- Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la seguretat social davant l’Administració de l’Estat, i les obligacions tributàries o d’altre tipus davant el Consell Insular d’Eivissa. Quan aquesta acreditació no es pugui expedir per l’autoritat competent pot ser substituït per una declaració responsable atorgada davant autoritat administrativa o notari públic. En el seu cas, es pot autoritzar el Consell Insular d’Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons el model que figura com annex I.
- Declaració responsable que s’han sol·licitat o no altres ajudes al Consell Insular d’Eivissa o a una altra Administració pública o entitat privada per portar a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció i que, en el cas que s’hagin sol·licitat, estan pendents de resolució per l’òrgan competent, segons el model de l’Annex II.
- Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició d’entitat beneficiària de les subvencions públiques recollides en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, segons model normalitzat que figura com a annex I d’aquesta convocatòria.
Les associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions en aquesta matèria, només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar i hauran d’indicar en quina convocatòria es va presentar la resta.
El CIE pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el CIE en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies hàbils a partir del corresponent requeriment. Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’art. 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7- CRITERIS DE VALORACIÓ
Només seran seleccionats els expedients que comptin amb els següents requisits:
Que els/les sol·licitants compleixin amb els requisits assenyalats en el punt 3 d’aquesta convocatòria.
8- COMISSIÓ TÈCNICA SELECCIONADORA
La Comissió seleccionadora serà un òrgan col·legiat format pels següents membres:
Presidenta:. Un funcionari o funcionària del Consell Insular d'Eivissa
Vocals:. Dos funcionaris o funcionàries del Consell Insular d’Eivissa
Secretari/ària: Un funcionari o funcionària del Consell Insular d'Eivissa.
La Comissió seleccionadora actuarà com a òrgan instructor del procediment de concessió i té atribuïdes les següents funcions:
a) Examinar les sol·licituds
b) Analitzar i valorar les sol·licituds
c) Requerir als sol·licitants la correcció o la millora de les seues sol·licituds
d) Formular la proposta corresponent de subvencions i elevar-la a l’òrgan competent per a la seua resolució
e) Resoldre qualsevol dubte que es presenti a la interpretació i aplicació d’aquestes bases
9- INSTRUCCIÓ, RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ
La comissió seleccionadora durà a terme els actes d’instrucció que resultin escaients i formularà la proposta de resolució a la consellera executiva del Departament Participació Ciutadana, la qual elevarà la mateixa proposta al Consell Executiu per a la seua resolució. En la proposta s’expressarà el beneficiari o la llista ordenada de beneficiaris per als quals es proposa la subvenció i la seua quantia. Els expedients es resoldran en un termini d’un mes a comptar des de la finalització del termini per presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. La resolució expressa de concessió de subvencions serà motivada i fixarà amb caràcter definitiu la quantia de les subvencions concedides. La resolució es notificarà individualment en el termini màxim de 10 dies comptadors a partir del dia següent a l’adopció de la resolució. L’acord de concessió i/o denegació de les subvencions, l’adoptarà el Consell Executiu del CIE, una volta que la comissió seleccionadora hagi efectuat la corresponent proposta de resolució.
10- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Les entitats i/o associacions beneficiàries de les subvencions en compliment del que disposa l’article 11 de Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, quedaran sotmeses a les obligacions següents:
- Dur a terme l’activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
- Justificar la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que dugui a terme el Consell Insular d’Eivissa.
- Comunicar a aquest Consell Insular l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat, dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi de donar als fons percebuts.
- Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres registre que hagi de dur el beneficiari d’acord amb la legislació mercantil o fiscal que sigui aplicable.
- Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previst en l’article 44 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d’aplicació.
Respecte a les activitats subvencionades, es farà constar en un indret privilegiat i visible l’escut oficial del Consell Insular amb el següent text: Consell Insular d’Eivissa.
11- PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ
El pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada realitzades les despeses objecte de subvenció, la qual cosa s’acreditarà mitjançant informe tècnic del Departament.
La justificació de les despeses objecte de subvenció es durà a terme mitjançant, escrit (amb relació detallada de cada un dels documents que s’adjuntin, així com, l’import total de la justificació que presenten), presentat al registre d’entrada del Consell Insular d’Eivissa o en qualsevol de les formes establertes a l’art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Quan les activitats s’hagin finançat, amb aquesta subvenció i a més amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d’acreditar-se en la justificació l’import, procedència i l’aplicació dels esmentats fons a les activitats subvencionades
Si la quantitat justificada per l’associació amb la presentació de les corresponents factures és inferior a la subvenció concedida, la quantia de l’ajuda es reduirà en la mateixa proporció.
Les factures originals justificatives de les despeses originades per l’organització i celebració de festes patronals s’hauran de presentar en un termini no superior al dia 15 de novembre de 2014.
Després de l’esmentada data no s’acceptarà cap altra factura, de manera que només es pagarà la quantitat justificada dins termini.
Per tal de cobrar, hauran de constar a l’expedient els següents documents:
- L’imprès TG-002 de sol·licitud de transferència bancària, emplenat i segellat pel director de l’entitat bancària corresponent (podreu trobar aquest document a la web del Consell Insular d’Eivissa o al Servei de Tresoreria de l’esmentada institució). Aquest document ha d’anar a nom de la persona beneficiària.
- Factures originals justificatives de les despeses originades, objecte de subvenció. Aquestes factures s’hauran de presentar en una llista, la suma de les quals serà igual, com a mínim, a la subvenció concedida.
- Acreditar que s’està al corrent de les obligacions tributàries i de la seguretat social davant l’Administració de l’Estat, i les obligacions tributàries o d’altre tipus davant el Consell Insular d’Eivissa.
- Acreditar si s’han concedit altres subvencions d’acord amb l’Annex II.
- Memòria justificativa de les activitats dutes a terme, amb certificació de la liquidació final d’ingressos i despeses de l’activitat.
Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d’Eivissa considerin adients.
Una vegada realitzats els actes anteriors, es tramitaran els corresponents pagaments conforme es vagin justificant.
12- RESCISSIÓ DE LA SUBVENCIÓ
L’incompliment de les disposicions establertes en aquesta convocatòria per part de les persones beneficiàries donarà dret a l’òrgan a rescindir la subvenció, amb pèrdua per part de la persona beneficiària de les ajudes corresponents.
13- RÈGIM D’INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
14- RÈGIM JURÍDIC
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.
ANNEX I
|
Nom i llinatges:
|
|
DNI/NIE: |
|
En representació de:
|
Declar responsablement:
- Que l’entitat ....................................................................................................... amb CIF .................................. es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració tributària estatal i davant la Seguretat Social, imposat per las disposicions vigents, en la manera que ho estipula el reglament i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa.
- Que l’entitat .......................................................................................................amb CIF ........................ reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per tal de poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorre en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, per ser-ne beneficiari/beneficiària, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
( ) Autoritz l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la Disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa.
( ) No autoritz l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la Disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat, i em compromet a adjuntar-la a la sol·licitud de l’ajut.
Signen el/la compareixent i el/la Sr./Sra. ..............................................................., per part del Consell Insular d’Eivissa, a Eivissa, el dia ......... de ........................... de 20...
EL/LA COMPAREIXENT, L’EMPLEAT/ADA PÚBLIC/A
.................................. ................................
A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
ANNEX II
DECLARACIÓ RESPONSABLE:
Jo, ........................, amb D.N.I.: ............., actuant en representació de l’entitat ......................, amb C.I.F. .............., i domicili a ................................, declar
( ) que no s’han sol·licitat altres ajudes a cap altre òrgan del Consell Insular d’Eivissa ni a cap altra Administració Pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció.
( ) que s’han sol·licitat altres ajudes al Consell Insular d’Eivissa o altra Administració Pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció i que estan pendents de resolució per l’òrgan competent:
Ens: ............................. Import:........................
Ens: ............................. Import: ........................
( ) que s’han sol·licitat altres ajudes al Consell Insular d’Eivissa o altra Administració Pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció, que ja han estan concedides per resolució per l’òrgan competent i de les que facilitem còpia:
Ens: ............................. Import:........................
Ens: ............................. Import: ........................
Signat:
Eivissa a ...... de ............ de 20... .