Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 11493
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques de 25 de juny de 2014 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions destinades al finançament dels plans de formació de les entitats locals de les Illes Balears, en el marc de l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions públiques de 19 de juliol de 2013
Versió PDF
Fets
1. La Comissió General de Formació per a l’Ocupació a les Administracions Públiques va acordar, en la reunió de 19 de juliol de 2013, aprovar un nou text de l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions públiques de 22 de març de 2010 (IV Acord de formació contínua a les administracions públiques de 21 de setembre de 2005).
2. Aquest nou acord, que té com a finalitat l’adaptació del text al contingut de les sentències del Tribunal Constitucional que afirmen que la competència pel que fa al finançament de les activitats formatives promogudes per les entitats locals i les federacions o associacions d’entitats locals destinades a empleats públics corresponen a les comunitats autònomes, determina que han de ser les comunitats autònomes les que regulin les condicions i els requisits conforme als quals es farà efectiu el finançament dels plans de formació de les entitats locals de les Illes Balears.
3. És un objectiu fonamental de l’Escola Balear d’Administració Pública, entre d’altres, la formació i avaluació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats que en depenen i, si escau, de les altres administracions públiques del seu àmbit territorial. Dins aquest objectiu, els seus Estatuts li atribueixen la promoció de la formació, el reciclatge i el perfeccionament del personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma i de la resta d’administracions públiques de les Illes Balears.
4. L’Ordre de la consellera d’Administracions Públiques de 29 d’abril de 2014 aprova les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades al finançament dels plans de formació de les entitats locals de les Illes Balears en el marc de l’AFEDAP (BOIB núm. 62, de 6 de maig de 2014).
5. En la sessió de 23 d’abril de 2014, la Comissió Paritària de Formació per a l’Ocupació de l’Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va aprovar elevar a la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública la proposta de convocatòria de subvencions per a ser aprovada i publicada.
6. El 30 de maig de 2014, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per delegació del conseller d’Hisenda i Pressuposts, va resoldre autoritzar el pagament per poder fer bestretes sobre les subvencions que s’han de concedir conforme amb les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades al finançament dels plans de formació de les entitats locals de les Illes Balears, en el marc de l’AFEDAP, per un import de dos-cents vint-i-un mil set-cents euros (221.700 €), i que aquest pagament anticipat es pugui fer efectiu sense l’exigència de cap garantia al creditor.
Fonaments de dret
1. L’article 9.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quant a la necessitat d’aprovar unes bases reguladores de l’atorgament d’ajuts.
2. L’article 12 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que fa a l’exigència de l’existència prèvia a qualsevol convocatòria d’ajuts d’unes bases reguladores i pel que fa a la competència de la persona titular de la conselleria competent per raó de la matèria, el qual l’ha d’aprovar en l’exercici de la seva potestat reglamentària.
3. L’Ordre de la consellera d’Administracions Públiques de 29 d’abril de 2014 per la qual s’aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades al finançament dels plans de formació de les entitats locals de les Illes Balears, en el marc de l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions públiques de 19 de juliol de 2013 (BOIB núm. 62, de 6 de maig de 2014).
4. L’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, pel que fa al contingut mínim que ha de tenir l’acte de convocatòria.
5. El Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatus de l’Escola Balear d’Administració Pública.
Proposta de resolució
Propòs a la presidenta de l’EBAP que dicti una resolució en els termes següents:
1. Aprovar la convocatòria de subvencions amb les condicions que s’especifiquen en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
2. Sufragar les subvencions amb càrrec a les partides pressupostàries següents:
78101 121G01.46000.00.16201 – Import: 73.900,00 €
78101 121G01.46100.00.16201 – Import: 73.900,00 €
78101 121G01.48000.00.16201 – Import: 73.900,00 €
L’assignació a cada una de les partides és vinculant per l’import total de 221.700 euros destinat a la convocatòria i no per cada partida.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 25 de juny de 2014
La directora gerent de l’EBAP
Clara del Moral Torres
Conforme amb la proposta.
L’elev a resolució
La presidenta de l’EBAP
M. Núria Riera Martos
ANNEX 1
Convocatòria de subvencions destinades al finançament dels plans de formació de les entitats locals de les Illes Balears, en el marc de l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions públiques de 19 de juliol de 2013
1. Bases reguladores. Normativa d’aplicació
Aquesta convocatòria es regeix pel que disposa l’Ordre de la consellera d’Administracions Públiques de 29 d’abril de 2014 per la qual s’aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades al finançament dels plans de formació de les entitats locals de les Illes Balears, en el marc de l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions públiques de 19 de juliol de 2013 (BOIB núm. 62, de 6 de maig de 2014).
Així mateix, és aplicable a aquesta convocatòria la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
2. Objecte i finalitat de la convocatòria
Dins el marc de l’Ordre de la consellera d’Administracions Públiques de 29 d’abril de 2014 per la qual s’aproven les bases reguladores (BOIB núm. 62, de 6 de maig de 2014), aquesta convocatòria té per objecte subvencionar els plans de formació per a l’ocupació promoguts per les entitats locals i les federacions o associacions d’entitats locals de l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en el marc l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions públiques de 19 de juliol de 2013.
En concret, són activitats objecte de finançament els plans de formació dels tipus següents, sempre que compleixin els requisits i les condicions que determina l’Ordre de la consellera d’Administracions Públiques de 29 d’abril de 2014 per la qual s’aproven les bases reguladores corresponents:
- Plans unitaris: es caracteritzen perquè afecten el personal d’una sola administració pública amb almenys 200 empleats públics, independentment de les unitats o els òrgans que inclogui. Aquests plans poden tenir destinataris diferents del promotor dins la mateixa administració.
- Plans agrupats: es caracteritzen perquè afecten el personal de dues o més entitats locals i les associacions o federacions a què es refereix l’article 3 d’aquesta Ordre, en els termes que estableix l’article 8 de l’AFEDAP.
- Plans interadministratius: es caracteritzen perquè van destinats no sols a personal de l’administració o entitat promotora, sinó també a la formació del personal d’altres administracions públiques locals.
Els plans de formació promoguts per les federacions o associacions d’entitats locals d’àmbit autonòmic de les Illes Balears, legítimament constituïdes, tindran així mateix la condició de plans interadministratius.
3. Beneficiaris
Poden ser beneficiaris dels ajuts objecte d’aquesta convocatòria:
- Els ajuntaments, els consells insulars i les altres entitats locals reconegudes en l’article 2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
- Les federacions o associacions d’entitats locals de l’àmbit autonòmic de les Illes Balears, legítimament constituïdes a l’empara del que preveu la disposició addicional cinquena de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.
4. Crèdit pressupostari. Import que es destina a la convocatòria
Durant l’exercici pressupostari de 2014, es destina la quantitat de 221.700 euros a les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, amb càrrec a les partides pressupostàries següents:
78101 121G01.46000.00.16201 – Import: 73.900,00 €
78101 121G01.46100.00.16201 – Import: 73.900,00 €
78101 121G01.48000.00.16201 – Import: 73.900,00 €
L’assignació a cada una de les partides és vinculant per l’import total de 221.700 euros destinat a la convocatòria i no per cada partida.
5. Procediment
El procediment per a concedir les subvencions s’ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, d’acord amb el que disposa l’article 9 de l’Ordre de la consellera d’Administracions Públiques de 29 d’abril de 2014 per la qual s’aproven les bases que regulen la concessió de subvencions destinades al finançament dels plans de formació de les entitats locals de les Illes Balears, en el marc de l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions públiques de 19 de juliol de 2013.
6. Criteris objectius que han de regir en la concessió de les subvencions
La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix, en atenció als principis de publicitat, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, pels criteris següents, que es fixen en concreció dels generals prevists en les bases reguladores d’aquesta convocatòria:
A. El nombre total d’efectius que integrin la plantilla de l’entitat local promotora, en el cas dels plans unitaris, o la suma d’efectius inclosos en les respectives plantilles de les entitats locals, en el cas dels plans agrupats: es ponderarà amb el 80 % de la puntuació.
B. Criteris qualitatius: es ponderarà amb el 20 % del total de la puntuació.
1. Esforç formatiu. Aquest criteri valora que l’entitat destini recursos pressupostaris propis a la formació dels seus empleats (puntuació màxima: 1 punt).
a) Destina fons propis: 1 punt
b) No destina cap fons propi: 0 punts
2. Grau d’execució dels fons subvencionats per l’AFEDAP del pla formatiu de l’any 2013 (puntuació màxima: 3 punts). El càlcul es farà a partir de la ràtio «fons invertits del darrer any disponible / fons percebuts del darrer any disponible».
a) Se n’ha executat la totalitat: 3 punts
b) No se n’ha executat la totalitat: 0 punts
3. Recursos humans propis destinats específicament a la gestió de la formació (puntuació màxima: 1 punt).
a) Sí: 1 punt
b) No 0 punts
4. Disseny del pla a partir de l’estudi de detecció de necessitats formatives de l’organització i de les persones que l’integren, i integració del pla de formació en el projecte de planificació estratègica (puntuació màxima: 6 punts).
a) Presenta un estudi de necessitats formatives del personal de l’entitat i defineix la metodologia i els resultats obtinguts, i el vincula detalladament amb els objectius estratègics de l’entitat: 6 punts
b) Presenta un estudi genèric de detecció de necessitats formatives i el vincula de forma genèrica amb els objectius estratègics de l’entitat: 3 punts
c) No s’ha elaborat cap estudi o no n’informa: 0 punts
5. Inclusió d’activitats formatives vinculades a la millora i al desenvolupament de les competències professionals en el lloc de treball (puntuació màxima: 2 punts).
a) Inclou en el pla activitats formatives relacionades amb la millora i/o l’adquisició de competències professionals: 2 punts
b) No inclou cap activitat: 0 punts
6. El disseny del pla ofereix estratègies d’aprenentatge diverses (puntuació màxima: 2 punts).
a) Inclou activitats en diferents modalitats, metodologies i formats (presencial, en línia, activitats de treball col·laboratiu, jornades, etc.): 2 punts
b) Només preveu una estratègia d’aprenentatge: 0 punts
7. Avaluació de la formació: es valora l’aplicació d’estratègies i tècniques per a avaluar el pla, les activitats formatives i la transferència dels aprenentatges al lloc de treball (puntuació màxima: 6 punts).
a) S’avalua el procés, la satisfacció i l’aprenentatge: 6 punts
b) S’avalua la satisfacció i l’aprenentatge: 3 punts
c) No s’avalua: 0 punts
8. Previsió de participació sindical en el seguiment, l’elaboració, l’informe, la gestió i l’execució del pla de formació (puntuació màxima: 3 punts).
a) Hi ha participació sindical en alguna de les fases esmentades: 3 punts
b) No hi ha participació sindical: 0 punts
La puntuació màxima que es pot obtenir en la valoració dels criteris qualitatius és de 24 punts.
7. Sol·licitud, documentació i requisits que han de complir les entitats beneficiàries
1. Les sol·licituds, les adaptacions i les modificacions dels plans de formació, així com la justificació, l’esmena i qualsevol altra comunicació que es faci al llarg de tot el procediment, s’ha d’efectuar, obligatòriament, per mitjans electrònics des de la pàgina web de l’Escola Balear d’Administració Pública (http://ebap.caib.es), a través de l’enllaç existent al Portal FEDAP. Les sol·licituds han d’anar signades electrònicament per la persona designada com a representant de l’entitat promotora per al pla presentat.
Una vegada emplenat el document de sol·licitud a través del Portal, l’entitat promotora l’ha d’imprimir i signar, i l’ha de presentar adreçat a la presidenta de l’EBAP en el Registre de l’Escola Balear d’Administració Pública o en qualsevol dels llocs prevists en l’article 38.4 de la Llei 30/1992.
2. L’accés al Portal FEDAP es pot fer introduint els dígits d’usuari i contrasenya facilitats pel Portal en registrar-se, o mitjançant el document nacional d’identitat electrònic o un certificat digital reconegut de persona física o jurídica, d’acord amb el que estableixen els articles 11 i 15 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica.
3. Les sol·licituds s’han de presentar ajustades als formats electrònics establerts en el Portal, i han de ser emplenades pels sol·licitants amb les normes i els controls establerts en la mateixa aplicació. Les dades requerides en el moment d’emplenar la sol·licitud fan referència a la informació següent:
a) Dades administratives de l’entitat promotora.
b) Dades del representant que signa el pla, dades de la persona de contacte designada i, si escau, dades bancàries de l’entitat.
c) Declaració responsable atorgada davant l’autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions que estableix la Llei general de subvencions ni en el Text refós de la Llei de subvencions per ser beneficiària de subvencions públiques.
d) Dades relatives a les entitats adherides als plans agrupats, si escau.
e) Dades relatives a les accions formatives:
- Dades descriptives a les accions formatives amb el detall individualitzat de cada una, la prioritat, el nombre d’edicions, els alumnes, les hores per edició, el pressupost econòmic (amb desglossament de despeses i ingressos prevists per conceptes) i els destinataris.
- Memòria de les accions formatives.
f) Dades relatives al pla de formació:
1r. Dades relatives a les convocatòries anteriors: destinataris, recursos propis dedicats, fons subvencionats i recursos humans dedicats.
2n. Dades econòmiques: pressupost econòmic amb previsió d’ingressos i desglossament de despeses per conceptes.
4. Les sol·licituds han d’adjuntar la documentació següent, que es pot generar en format electrònic:
4.a) Sol·licitud adreçada a la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, en la qual es concreti el pla de formació pel qual se sol·licita la subvenció, l’import i el termini d’execució.
4.b) Fotocòpia del CIF de l’entitat sol·licitant i NIF, NIE o passaport de la persona que signa la sol·licitud.
4.c) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S’ha d’acompanyar del certificat de nomenament i de la vigència del càrrec.
4.d) En el cas de federacions o agrupacions, la documentació que acrediti, conforme a la legislació vigent, les facultats de representació del signant del pla per a actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant.
4.e) Fotocòpia compulsada del reglament orgànic, dels estatuts o acta fundacional, si escau, inscrits en el registre oficial corresponent.
4.f) Dades relatives a les entitats adherides als plans agrupats, si escau.
4.g) Quan es tracti d’un pla agrupat, els documents d’adhesió al pla.
4.h) Informe de representació sindical en els casos en què s’adhereixin ajuntaments de més de 200 empleats.
4.i) Certificat bancari que acrediti el compte corrent en què s’ha d’ingressar l’import de la subvenció.
4.j) Declaració que l’entitat no rep cap altra ajuda ni cap altra finançament pel mateix concepte.
5. Els documents a què es refereixen els apartats 4.b), 4.c) i 4.d), d’acord amb el que preveu l’article 35.2 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, s’incorporaran a l’expedient a través del Portal FEDAP mitjançant còpies digitalitzades dels documents, la fidelitat de les quals amb els originals es garanteix amb la utilització de la signatura electrònica.
No és necessària l’aportació dels documents exigits en aquesta convocatòria quan ja s’hagin presentat en convocatòries anteriors i no s’hagin produït canvis posteriors que els afectin.
6. Els documents prevists en els apartats 4.g) i 4.h) han de ser signats manualment pels representants de les administracions i incorporats a l’expedient mitjançant còpies digitalitzades.
7. La presentació de la sol·licitud per a l’obtenció de l’ajut implica l’autorització del sol·licitant perquè l’òrgan concedent obtengui de manera directa l’acreditació de l’acompliment d’obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats electrònics.
No obstant això, el sol·licitant pot denegar expressament el consentiment esmentat; en aquest cas, ha d’aportar els certificats juntament amb la sol·licitud, o en el cas que siguin requerits per l’òrgan instructor.
En el cas que el sol·licitant sigui una administració pública o una entitat dependent, aquestes acreditacions es podran substituir per l’aportació, juntament amb la sol·licitud, d’una declaració responsable emesa per una persona física facultada per a aquest objecte, d’acord amb el que estableix l’article 24 del Reglament general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
8. El termini per a presentar la sol·licitud és de quinze dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Si la sol·licitud no compleix els requisits exigits en aquesta convocatòria i els que determina l’article 70 de la Llei 30/1992, l’òrgan instructor requerirà l’entitat interessada perquè, en el termini de deu dies, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia.
En qualsevol moment, l’òrgan instructor pot requerir les entitats interessades perquè presentin la documentació acreditativa del compliment dels requisits i les obligacions prevists en la normativa que és aplicable a aquesta convocatòria.
9. Les entitats beneficiàries han de complir els requisits que estableix l’article 4 de l’Ordre de la consellera d’Administracions Públiques de 29 d’abril de 2014 per la qual s’aproven les bases que regulen la concessió de subvencions destinades al finançament dels plans de formació de les entitats locals de les Illes Balears, en el marc de l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions públiques de 19 de juliol de 2013.
8. Terminis
En el marc del que disposen les bases reguladores, s’han de respectar els terminis següents:
a) Deu dies per al tràmit d’audiència previ a la proposta de resolució.
b) Deu dies per a formalitzar el requeriment que, si escau, formuli l’òrgan instructor.
c) Cinc dies naturals per a acceptar la proposta de resolució o renunciar-hi, comptadors des de l’endemà d’haver-la comunicada.
d) Quatre mesos per a dictar i notificar la resolució expressa, comptadors des de l’endemà de la data d’entrada de la sol·licitud de subvenció en el registre de l’òrgan competent per a la instrucció del procediment.
e) Entre tres i set dies per a comunicar, si escau, el començament de l’activitat objecte de subvenció.
f) Fins al 15 de març de l’any 2015 per a justificar l’aplicació dels fons percebuts.
g) Quinze dies per a esmenar els defectes en la justificació de la subvenció que, si escau, apreciï l’òrgan competent per a comprovar la justificació i l’aplicació de la subvenció.
9. Composició de la Comissió Avaluadora
La Comissió Avaluadora prevista en l’article 8 de l’Ordre de la consellera d’Administracions Públiques de 29 d’abril de 2014 per la qual s’aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades als plans de formació objecte d’aquesta convocatòria està integrada per:
- President o presidenta: el cap o la cap del Departament de Formació i Selecció.
- Secretari o secretària: el cap o la cap d’Estudis III de l’EBAP.
- Vocal 1: el cap o la cap d’Estudis II de l’EBAP.
- Vocal 2: el cap o la cap de la Secció VI de l’EBAP.
- Vocal 3: el cap o la cap del Servei de Règim Jurídic de l’EBAP.
10. Import de les subvencions
Una vegada aplicats els criteris objectius que han de regir en la concessió de les subvencions, i determinat l’ordre de prelació dels diferents plans en funció de la puntuació obtinguda, l’import destinat a la convocatòria es prorratejarà i distribuirà entre els sol·licitants, als quals s’adjudicarà el tant per cent d’aquest import global que resulti en funció de la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris esmentats.
L’import de la subvenció concedida pot arribar al 100 % del cost del pla de formació proposat per l’entitat interessada, però en cap cas no pot ser d’una quantia que superi el cost del pla que és objecte de subvenció.
11. Pagament
D’acord amb la Resolució del director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de 30 de maig de 2014, dictada per delegació del conseller d’Hisenda i Pressuposts, per la qual s’autoritza a fer bestretes sobre les subvencions que s’han de concedir, es satisfarà el 100 % de la quantia de la subvenció concedida amb caràcter previ a la justificació de l’execució del pla objecte de finançament.
De conformitat amb la Resolució d’autorització esmentada, el pagament anticipat es farà efectiu sense l’exigència de cap garantia al creditor.
12. Justificació
1. De conformitat amb el que disposa l’article 16 de l’Ordre de la consellera d’Administracions Públiques de 29 d’abril de 2014 per la qual s’aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions per al finançament dels plans de formació objecte d’aquesta convocatòria, no s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del pla de formació corresponent, segons el pressupost que es va presentar i que va servir de base a la concessió de la subvenció.
Aquesta justificació es podrà fer mitjançant l’aportació d’un certificat emès per l’interventor de l’entitat beneficiària de la subvenció, amb el contingut següent:
- Relació amb el detall de les activitats efectivament realitzades dins el pla de formació subvencionat i el seu cost.
- Desglossament de cada una de les despeses en què hagi incorregut l’entitat beneficiària.
- Declaració relativa que s’han pagat aquestes despeses i data de pagament.
2. Així mateix, s’admet com a forma de justificació la presentació del corresponent compte justificatiu, amb el contingut que determina l’article 16 de les bases reguladores.