Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 11448
Resolució de la directora de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears de 10 de juny de 2014 per la qual es convoca el curs d’habilitació d’experts per exercir les funcions d’assessorament i avaluació en els procediments de reconeixement de les competències adquirides per experiència laboral i/o aprenentatges no formals
Versió PDF
El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral preveu que les tasques d’assessorament i/o d’avaluació les exerceixin persones habilitades a aquest efecte per les administracions competents.
Per obtenir l’habilitació per exercir aquestes funcions d’assessorament i/o avaluació, segons l’article 25.1 del reial decret esmentat, s’han de reunir una sèrie de requisits d’experiència, segons el col·lectiu a què es pertanyi, així com haver superat un curs de formació específica.
La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears té previst publicar pròximament convocatòries de procediments d’avaluació i d’acreditació de competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral i/o de vies no formals d’aprenentatge, per la qual cosa és necessari comptar amb un nombre suficient d’experts habilitats com a assessors i/o avaluadors que s’encarreguin de dur-los a terme.
Aquestes actuacions estan finançades pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport i cofinançades pel Fons Social Europeu.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Convocar, en l’àmbit de les Illes Balears, el curs d’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i/o d’avaluació en els procediments de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i/o aprenentatges no formals, regulat pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
Segon
Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que consten com a annex 1 d’aquesta Resolució.
Tercer
D’acord amb el Decret 55/2011, l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears és l’òrgan encarregat de gestionar la selecció dels participants, l’organització i desenvolupament d’aquest curs, i l’expedició de la certificació als participants que superin el curs per a la seva habilitació i registre en les condicions establertes en el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
Quart
Disposar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Cinquè
Aquesta Resolució entra en vigor l’endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 10 de juny de 2014
La directora de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears
María Consuelo Ortega Diez
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Objecte i àmbit d’aplicació
L’objecte d’aquesta Resolució és convocar, en l’àmbit de les Illes Balears, un curs de formació específica per habilitar assessors i avaluadors de les unitats de competència de diverses qualificacions professionals incloses en el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals (annex 2 de la convocatòria).
Les persones habilitades en aquesta convocatòria s’han de comprometre a participar com a personal avaluador i assessor en les properes convocatòries de procediments d’avaluació i d’acreditació, i podran ser nomenats d’ofici segons les necessitats que determini l’òrgan gestor.
2. Destinataris
El curs s’adreça als col·lectius d’experts següents:
· Professorat del sistema educatiu de cicles formatius de formació professional.
· Formadors especialitzats en unitats de competència que no pertanyin al sistema educatiu.
· Professionals experts del món productiu (no formadors).
3. Requisits dels participants
Els requisits necessaris per participar en el curs són els següents:
a. Tenir una experiència d’almenys quatre anys, relacionada amb les unitats de competència objecte d’aquesta convocatòria, reconeguda i demostrable en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
b. Tenir una acreditació, com a mínim, del mateix nivell de la qualificació professional de referència.
c. Disposar dels coneixements bàsics com a usuari de l’entorn de formació a distància Moodle i d’una adreça de correu electrònic vàlida.
4. Justificació dels requisits
Els documents per justificar els requisits són els següents:
a. Experiència laboral:
· Full de serveis (en el cas d’empleats públics).
· Informe de vida laboral i còpia compulsada del certificat o certificats d’empresa que indiqui la categoria professional, anys de treball i un breu resum de les activitats fetes o, quan no se’n disposi, copia compulsada dels contractes laborals.
· En el cas de treballadors autònoms, una declaració jurada amb indicació de l’activitat laboral desenvolupada, anys de treball i un breu resum de les activitats fetes.
· Còpia compulsada del certificat o certificats dels cursos impartits, amb indicació expressa de les hores i/o crèdits i dels continguts.
· Altres documents acreditatius.
b. Nivell de la qualificació de referència:
· Còpia compulsada de l’acreditació professional (títol oficial).
5. Nombre de participants
1. El nombre màxim de participants en el curs de formació específica per habilitar personal assessor i avaluador és de 50, distribuïts de la manera següent:
· 10 places per a professorat del sistema educatiu de la família professional de Serveis socioculturals i a la comunitat.
· 5 places per a professorat del sistema educatiu de la família professional d’Activitats fisicoesportives.
· 15 places per a formadors especialitzats que no pertanyin al sistema educatiu i experts del món productiu relacionats amb les qualificacions professionals de Dinamització d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil (SSC564_2) i de Direcció i coordinació d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil (SSC565_3).
· 10 places per a formadors especialitzats que no pertanyin al sistema educatiu i experts del món productiu relacionats amb la qualificació professional d’Informació juvenil (SSC567_3). (Reial decret 567/2011, de 20 d’abril)
· 10 places per a formadors especialitzats que no pertanyin al sistema educatiu i experts del món productiu relacionats amb la qualificació professional de Tanatopràxia (SAN491_3). (Reial decret 140/2011, de 4 de febrer)
2. En el cas que no es cobreixin les places convocades amb els col·lectius anteriors es podran assignar a un altre col·lectiu amb excés de demanda.
3. En cas de vacants hi podran participar professionals experts relacionats amb les unitats de competència d’altres qualificacions professionals diferents de les assenyalades en el punt 1.
4. La directora de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) pot resoldre que s’admeti, excepcionalment, un nombre de persones superior a les places convocades per tal d’esmenar omissions de les llistes provisionals o atendre altres circumstàncies que ho justifiquin.
6. Sol·licituds d’inscripció
1. La inscripció s’ha de formalitzar al full d’inscripció (annex 3 de la present Resolució), emplenat degudament segons el col·lectiu. Aquest formulari han d’estar disponibles a la pàgina web <http://experienciaprofessional-ib.caib.es>.
2. L’experiència acreditada s’ha d’expressar en anys, mesos i dies.
3. El professorat ha d’indicar els anys, mesos i dies que consten al full de serveis o qualsevol altre document acreditatiu.
4. En el cas dels formadors, si la seva experiència es fa constar en hores o crèdits impartits, es considera que cada 600 hores impartides equivalen a 1 any, 50 hores equivalen a 1 mes i que 2,5 hores impartides equivalen a 1 dia. Un crèdit equival a 10 hores.
5. La sol·licitud s’ha de presentar als llocs assenyalats en el punt 9.
6. Conjuntament amb el full d’inscripció, s’ha de presentar la documentació que s’indica en el punt 4 i el document d’identitat.
7. En el cas de presentar-se per més d’un col·lectiu, o per més d’una qualificació professional, s’ha de lliurar una sol·licitud per cada col·lectiu i/o qualificació professional i aportar tota la documentació acreditativa corresponent.
8. Les persones que compleixin els requisits i presentin més d’una sol·licitud ho han de fer constar a totes les sol·licituds presentades, indicant-hi el col·lectiu i/o la qualificació de l’altra sol·licitud presentada.
9. Cada participant només podrà cobrir una plaça. L’IQPIB es reserva el dret a decidir quina plaça ocuparà, d’acord amb les necessitats del procés.
7. Criteris de prelació
1. Per a cada col·lectiu convocat, quan el nombre d’inscripcions rebudes sigui superior al de places ofertes en el punt 5, se seleccionaran els candidats amb més experiència laboral acreditada.
2. En cas que es produeixi algun empat, tindran prioritat els candidats de més edat.
3. La directora de l’IQPIB es reserva el dret d’admetre els candidats que, reunint els requisits, no manifestin expressament el compromís de participació en les pròximes convocatòries.
4. La directora de l’IQPIB pot resoldre que s’admetin, excepcionalment, un nombre de persones superior al de places convocades.
5. La llista de persones d’admeses s’ha de publicar al web <http://experienciaprofessional-ib.caib.es>.
8. Característiques del curs
1. El contingut del curs té com a referent l’establert en els annexos 4 i 5 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
2. El curs tindrà una durada total de 50 hores: 45 hores de formació a distància mitjançant la plataforma educativa Moodle, amb treball personal del participant i tutories a distància, més 5 hores corresponents a dues sessions presencials (una sessió de dues hores de presentació i introducció al curs i una sessió de 3 hores d’avaluació i cloenda del curs).
3. El curs es durà a terme de l’1 de setembre al 16 d’octubre de 2014.
4. El curs té com a finalitat dotar les persones participants dels coneixements i eines necessaris per tal de poder actuar com a assessors, avaluadors o membres d’una comissió d’avaluació amb autonomia en els procediments d’acreditació de competències per l’experiència professional o vies no formals de formació que es convoquin.
5. Totes les comunicacions relacionades amb el curs (com dades d’inscripció, llistes de persones admeses, horaris de les sessions presencials i qualsevol modificació) es publicaran amb antelació suficient a la pàgina web <http://experienciaprofessional-ib.caib.es>.
9. Lloc i termini de presentació de sol·licituds
1. Les sol·licituds s’han d’adreçar a l’IQPIB (passatge de Guillem de Torrella, 1, 3a planta, 07002 Palma).
2. Les sol·licituds i la documentació necessària es poden presentar als registres que s’indiquen a continuació:
a. Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB):
· Ptge. de Guillem de Torrella, 1, 3r, 07002 Palma
b. Institut balear de la Joventut (IBJove)
· C. de l’Uruguai, s/n, Palma Arena, 07010 Palma
c. Delegació Territorial d’Educació a Menorca:
· C. de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó
d. Delegació Territorial d’Educació a Eivissa i Formentera:
· Via Púnica, 23, 07800 Eivissa
3. El termini de presentació de sol·licituds serà de l’1 a l’11 de juliol de 2014.
4. El dia 18 de juliol es publicarà la llista provisional de persones admeses, excloses i de reserves. Les persones no admeses podran esmenar les deficiències de la seva sol·licitud abans del 24 de juliol de 2014.
5. Tots els candidats admesos han de confirmar l’assistència abans del 25 d’agost de 2014
10. Incompatibilitat
1. La participació en aquest curs és incompatible amb la participació en qualsevol altre curs que concedeixi el dret a l’obtenció de l’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i/o avaluació en els procediments de les competències professionals adquirides per experiència laboral, regulat pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
2. En aquest supòsit, la persona interessada ha d’optar per un i ha de posar en coneixement de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears, si s’escau, la renúncia a participar-hi.
11. Habilitació
1. Les persones participants que superin el curs seran habilitades com a assessors i avaluadors en el procediment d’avaluació per al reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i incorporats com a tals en el Registre del Personal Assessor i Avaluador habilitat a les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Aquestes habilitacions són vàlides a l’efecte de les convocatòries del procediment d’avaluació i acreditació de les competències professionals que facin tant l’Administració General de l’Estat com les comunitats autònomes.
ANNEX 2
Qualificacions professionals i unitats de competència objecte d’aquesta convocatòria
I.
Família professional: Serveis socioculturals i a la comunitat.
Qualificació professional: SSC565_3. Direcció i coordinació d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil, (Reial decret 1697/2011, de 18 de novembre).
Nivell: 3
Codi Unitats de competència
UC1869_3 Planificar, organitzar, gestionar i avaluar projectes de temps lliure educatiu.
UC1870_3 Generar equips de personal monitor i dinamitzar i supervisar projectes educatius de lleure infantil i juvenil.
UC1868_2 Emprar tècniques i recursos educatius d’animació en el temps lliure.
UC1867_2 Actuar en processos grupals considerant el comportament i les característiques evolutives de la infància i joventut.
II.
Família professional: Serveis socioculturals i a la comunitat.
Qualificació professional: SSC564_2. Dinamització d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil i juvenil (Reial decret 1537/2011, de 31 d’octubre).
Nivell: 2
Codi Unitats de competència
UC1866_2 Organitzar, dinamitzar i avaluar activitats en el temps lliure educatiu infantil i juvenil.
UC1868_2 Emprar tècniques i recursos educatius d’animació en el temps lliure.
UC1867_2 Actuar en processos grupals considerant el comportament i les característiques evolutives de la infància i joventut.
III.
Família professional: Serveis socioculturals i a la comunitat.
Qualificació professional: SSSC567_3. Informació Juvenil (Reial decret 567/2011, de 20 d’abril).
Nivell: 3
Codi Unitats de competència
UC1874_3 Organitzar i gestionar serveis d’informació d’interès per a la joventut.
UC1875_3 Organitzar i gestionar accions de dinamització de la informació per a joves.
UC1023_3 Intervenir, donar suport i acompanyar en la creació i desenvolupament del teixit associatiu.
UC1876_3 Organitzar accions socioeducatives adreçades a joves en el marc de l’educació no formal
IV.
Família professional: Sanitat.
Qualificació professional: SAN491_3. Tanatopràxia (Reial Decret 140/2011, de 4 de febrer).
Nivell: 3
Codi Unitats de competència
UC1608_3: Fer extraccions de teixits, pròtesis, marcapassos i altres dispositius contaminants del cadàver.
UC1609_3: Manejar les tècniques i habilitats relacionals per prestar el servei de tanatopràxia.
UC1606_3: Fer restauracions i reconstruccions a cadàvers.
UC1607_2: Aplicar tècniques estètiques per a la presentació o exposició del cadàver.
UC1605_3: Aplicar tècniques de conservació transitòria o embalsamament del cadàver amb productes biocides.
ANNEX 3
Sol·licitud d’inscripció en el curs de formació específica per al col·lectiu de professorat dels cossos de catedràtics, d’ensenyament secundari o de tècnics de formació professional
|
Llinatges: |
|
Nom: |
|
DNI/NIE |
|
||||||
|
Domicili: |
|
Codi postal: |
|
Telèfon |
|
||||||
|
Localitat |
|
Illa |
|
||||||||
|
Adreça electrònica: |
|
Centre de treball |
|
||||||||
Col·lectiu:
|
( ) Professorat del sistema educatiu de cicles formatius de formació professional |
( ) Formadors especialitzats en unitats de competència que no pertanyin al sistema educatiu. ( ) Professionals experts del món productiu (no formadors) |
|
Família professional: |
Família professional:
|
|
Cos (p. tècnic o p. secundària): |
|
|
Especialitat: |
Relació d’unitats de competència (indicau-ne els codis): |
Experiència professional: ____ anys, _____ mesos i ______dies.
Titulació:_________________________________________________________________________________
SOL·LICIT la inscripció en el curs d’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i avaluació en els procediments de reconeixement de les competències adquirides per experiència laboral i/o aprenentatges no formals, regulat pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i convocat per la Resolució de la directora de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears de 10 de juny de 2014.
Documentació adjunta (de l’autenticitat de la qual em faig responsable):
( ) Fotocòpia del DNI, passaport o NIE
( ) Còpia del full de serveis
( ) Informe de vida laboral
( ) Altres documents acreditatius:
AUTORITZ, en relació amb aquesta sol·licitud, que m’enviïn, amb l’efecte de notificació, comunicacions a través de mitjans electrònics, de conformitat amb la Llei 11/2007, de 22 de juny.
................................., .......... de ........................................... de ………..
(Signatura)
CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS.
INSTITUT DE LES QUALIFICACIONS PROFESSIONALS DE LES ILLES BALEARS
Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal.