Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 11439
Convocatòria de subvencions per a la millora de la imatge i el disseny dels establiments comercials de Felanitx
Versió PDF
Bases reguladores de les subvencions a establiments comercials del terme de Felanitx
L’Ajuntament de Felanitx, a través de la Regidoria de Comerç, en compliment dels principis de publicitat, concurrència i objectivitat en la concessió de subvencions, convoca els empresaris amb un local comercial obert al públic i ubicat a Felanitx, perquè sol·licitin les ajudes econòmiques d’acord amb les bases següents:
1. Objecte de la convocatòria
Aquesta convocatòria es realitza amb la finalitat de regular la concessió de subvencions econòmiques als establiments comercials del municipi, per a l’elaboració de projectes de millora de la imatge i disseny de l’establiment; tot perseguint la modernització i innovació dels negocis del municipi.
Aquesta convocatòria es regirà pel que estableixen les Bases d’Execució del Pressupost General d’aquesta Corporació, i en allò no previst en aquesta, s’aplicarà la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS), el Real Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de a LGS (RGS),i l’ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Felanitx (OGS).
2. Destinataris i requisits
Poden ser destinataris d’aquesta línia d’ajuts:
- Les persones físiques i jurídiques i les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades.
- Les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat jurídica o patrimoni separat que, encara que no tenguin personalitat jurídica, puguin dur a terme inversions d’aquest tipus.
Aquests beneficiaris han de ser titulars de petites empreses que disposin d’un establiment comercial de qualsevol índole ubicat a Felanitx, obert al públic o en procés de nova obertura, i que compleixen els següents requisits:
Que l’activitat econòmica i l’establiment disposin dels permisos d’obertura i requisits legals que exigeixi la normativa en cada cas.
En cas de noves obertures, caldrà que, dins el termini de justificació de la subvenció, el sol·licitant justifiqui la tramitació de tota la documentació legal exigida per a la posada en marxa de l’activitat econòmica.
Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària i la Tresoreria General de la Seguretat Social, i amb l’Ajuntament de Felanitx.
Reunir els requisits establerts a l’article 6 de l’OGS.
No podran obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions, les persones o empreses que es trobin en qualsevol de les situacions que s’indiquen a l’article 13 de la LGS. En particular cal destacar el fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l’Ajuntament i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.
3. Dotació pressupostària
El crèdit assignat a la present convocatòria és de 10.000 euros a càrrec de l’aplicació pressupostària 4310.479000 del vigent Pressupost General.
Excepcionalment, i de conformitat a les regles contingudes en l’apartat 2 de l’article 58 del RGS, aquesta quantia màxima podrà ser incrementada en una quantia addicional l’aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà una nova convocatòria.
4. Accions subvencionables
4.1) Són subvencionables els projectes d’idees de remodelació i modernització dels establiments comercials ubicats al terme municipal de Felanitx, projectes que han d’estar fets obligatòriament per un dissenyador – decorador d’interiors que acrediti o bé que està col·legiat o bé la seva titulació. Les millores poden incloure tant intervencions a l’interior de l’establiment, com a l’aparador i façana de l’establiment. El projecte ha d’incloure:
- Una anàlisi de la situació de l’establiment, i descripció dels objectius que es volen assolir amb la millora de la seva fisonomia i modernització.
- Les propostes concretes de millora a l’establiment (que pot incloure des de la reubicació del mobiliari interior, decoració, il·luminació, recol·locació de productes, recomanacions d’obres si és necessari...) i, si escau, detall de tècniques de merchandising visual a aplicar a l’establiment per fomentar l’augment de les vendes.
A aquestes propostes a més s’ha d’ajuntar tota la documentació i material necessari perquè quedin clares les propostes de millora i modernització. Segons escaigui s’han d’aportar des de fotografies de referència, a fotomuntatges, plànols...
4.2) També seran subvencionables els projectes d’idees per a la instal·lació de nous establiments; sempre i quan, dins el termini de justificació, s’acrediti la posada en marxa del negoci. Els projectes han de complir els requisits detallats al punt 4.1.
4.3) Seran subvencionables els projectes d’idees duts a terme a partir de l’1 de gener de 2014.
5. Quantia de la subvenció
La subvenció serà d’un 85% del cost del projecte, amb un màxim de 300 euros per projecte. No és subvencionable l’IVA.
En cas d’empresaris que disposin de més d’un local comercial al terme municipal, podran sol·licitar ajuda per cada establiment de què disposin dins el terme de Felanitx.
La quantia de la subvenció no podrà ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions de qualsevol procedència, al cost de l’activitat subvencionable. En el cas que la proposta de subvenció corresponent a algun dels projectes presentats superi la quantia expressada a la seva sol·licitud, es concedirà la subvenció amb el límit de l’esmentada sol·licitud.
6. Sol·licituds i documentació
Els interessats a obtenir aquestes subvencions hauran de presentar la documentació que a continuació s’assenyala en el Registre General de l’Ajuntament (plaça Constitució núm.1 de Felanitx).
Es podran presentar les sol·licituds des de l’endemà de la publicació d’aquestes bases al BOIB fins dia 31 de juliol de 2014.
Per concórrer a la present convocatòria de subvencions, s’ha de presentar l’escrit de sol·licitud (annex I) acompanyat de la següent documentació:
- DNI del sol·licitant i si escau targeta d’identificació fiscal del negoci que representa, i justificant de la representació legal.
- Pressupost del projecte d’idees i justificant de la col·legiació i/o titulació del professional que realitzarà el projecte d’idees.
- Declaració responsable del peticionari relativa al compliment dels punts següents (annex II):
7. Procediment per a la concessió de les subvencions
Una vegada acabat el termini per presentar les sol·licituds l’òrgan instructor revisarà tots els expedients, i verificarà que compleixen l’exigit a aquestes bases. Les subvencions seran concedides per rigorós ordre d’entrada i fins a l’esgotament de crèdit.
8. Comissió de valoració i òrgan instructor
L’Ajuntament nomenarà l’òrgan instructor el qual és el competent per instruir el procediment.
La Comissió de Valoració estarà integrada pels membres següents:
La Comissió de Valoració emetrà informe dels expedients i elevarà a la Junta de Govern Local la proposta d’atorgament de les subvencions per a la seva aprovació definitiva.
9. Resolució
1. Les sol·licituds seran resoltes per la Junta de Govern de l’Ajuntament.
La Junta de Govern Local, a la vista de la proposta de la Comissió de Valoració, assignarà objectivament i de forma individual les ajudes.
2. La resolució de la sol·licitud es notificarà als interessats, seguint allò que s’ha establert en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos a comptar de l’endemà de la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Transcorregut dit termini sense que hagi recaigut una resolució expressa, les sol·licituds s’entendran desestimades, als efectes d’interposar els recursos administratius o d’una altra naturalesa que corresponguin.
Dit acord exhaureix la via administrativa i enfront d’ella podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que va resoldre, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva notificació, o ser impugnada directament davant la Sala Contenciosa–Administrativa corresponent del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar a partir de l’endemà de la seva notificació.
10. Obligacions dels beneficiaris
Els perceptors de les subvencions estan obligats a:
Acceptar la subvenció. En el cas que això no sigui possible hauran de renunciar expressament i motivadament, en el termini de quinze dies comptats a partir del dia següent a la notificació de la concessió de la subvenció.
Realitzar l’activitat per la qual es concedeixi la subvenció, ajustant-se als termes previstos.
Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i a facilitar la informació que es requereixi.
Comunicar l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d’altres administracions, entitats públiques i/o privades nacionals o internacionals.
Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
11. Abonament de la subvenció
El pagament s’efectuarà mitjançant transferència bancària. Totes les quantitats concedides s’ingressaran en un compte bancari a nom del beneficiari.
El lliurament de les ajudes que, si escau, es concedeixin, es realitzarà dins l’exercici 2014, una vegada presentada la justificació prèvia fefaent de la realització de l’activitat subvencionable, mitjançant la presentació de la documentació a què es refereix l’article 13.
12. Justificació
La justificació de les despeses corresponents a la subvencions atorgades i a les accions dutes a terme, s’haurà de realitzar fins dia 15 de novembre de 2014, inclòs.
La manca de justificació total o parcial de les despeses en el termini concedit comportarà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció, després de la tramitació del procediment previst per al reintegrament a l'art. 42 LGS.
13. Documentació Justificativa
Per a la justificació de la subvenció s’haurà d’aportar dins el termini establert al punt 12:
Còpia acarada de la factura que acrediti la despesa concreta per la qual se sol·licita la subvenció.
Còpia del projecte d’idees realitzat (ja sigui en format paper o digital), en el qual s’incloguin els objectius, les propostes i els annexos explicatius.
En cas que el projecte final sigui realitzat per un professional diferent al què s’havia elegit en el moment de presentar la sol·licitud, s’haurà de presentar còpia acarada del document acreditatiu que el professional que ha realitzat el projecte de modernització i millora de la imatge de l’establiment, té la titulació exigida en aquestes bases.
En el cas dels negocis de nova obertura, serà necessari justificar que s’han fet tots els tràmits legals per a la posada en marxa de l’activitat.
Les factures hauran de complir tots els requisits legals vigents; de forma que quedi clar que la despesa detallada a la factura correspon a l’activitat per a la que s’ha concedit la subvenció.
14. Supòsits de revocació de les ajudes i reintegrament d’aquestes.
El procediment de reintegrament es regirà pel que disposa l’article 42 de la LGS, sent l’òrgan competent per exigir el reintegrament al concedent de la subvenció mitjançant la resolució del procediment regulat a l’esmentada Llei.
Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes en els supòsits previstos en l’article 37.1 de la LGS, i l’article 28 de l’OGS.
Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d’ingressos de dret públic, i per a la seva cobrança s’aplicarà el que disposa la Llei Reguladora d’Hisendes Locals i el Reglament General de Recaptació.
15. Règim jurídic
En allò no previst a la present convocatòria s’aplicarà la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, els preceptes bàsics de la LGS, el RGS i l’OGS.
Felanitx, 18 de juny de 2014
El batle
Gabriel Tauler Riera
ANNEXOS
ANNEX I
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ
DADES DEL BENEFICIARI
Nom............................................................................................DNI/CIF........ ....................
Domicili Social ....................................................................................................... núm............................. porta .................... Localitat ......................................CP .................. Telèfons ............................................................................. Fax...........................................
Correu electrònic: .................................................................................................................
Representada en aquest acte per:
(Nom)................................................................................. DNI .........................................
EXPÒS:
Que m’he assabentat de la convocatòria de subvencions destinades a la millora de la imatge i el disseny dels establiments comercials de Felanitx.
DEMAN:
Que em concediu una subvenció/ajut per import de .................................. €
Que el compte corrent allà on es desitgi que s’ingressi la subvenció és:
IBAN ES ...../.............. / ......... / .................................................
Entitat bancària: .....................................................................Sucursal: ...............................
Titular del compte: .........................................................................
DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:
A)__Fotocòpia del DNI de la persona que signa la sol·licitud
B)__Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant
C)__Justificant de la representació legal de l’empresa
D)__Pressupost del projecte d’idees pel que es demana la subvenció
E)__ Justificant de la col·legiació i/o titulació del professional que realitzarà el projecte d’idees de millora i modernització de l’establiment .
F)__Declaració responsable del peticionari d'acord a l'ANNEX II de les bases de la convocatòria de subvencions
G)__(Annex III) Declaració responsable que el beneficiari es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l’Ajuntament de Felanitx i la Seguretat Social.
F)__Annex IV, només en cas d’haver demanat una altra subvenció per a la mateixa finalitat.
H)__ Altra documentació:.................................................................................
.................................................................................................................
Felanitx, ................. de .............. de 2014
El sol·licitant
ANNEX II
DECLARACIÓ RESPONSABLE
DADES DEL BENEFICIARI
Nom .................................................................................... DNI/CIF ..............................
Domicili Social ..................................................................................................................
Núm. .................... porta ................... Localitat ................................................................ CP................ Telèfons ......................................................... Fax ..................................
Correu electrònics.............................................................................................................
Representada en aquest acte per:
(Nom)....................................................................................... DNI ................................
DECLAR, sota la meva responsabilitat que el sol·licitant i/o l’empresa sol·licitant:
Està assabentat de la normativa aplicable a l’Ajuntament de Felanitx en matèria de subvencions i les obligacions del beneficiari d’aquestes i en especial les assenyalades en l’article 14 de la Llei 38/2003, i que n’acata l’estricte compliment.
No es troba sotmesa a cap de les causes de prohibició de l’obtenció de la consideració de beneficiari assenyalades a l‘article 13 punts 2 i 3 de la Llei 38/2003.
El sol·licitant i/o l’empresa no té pendent de justificar cap subvenció fora de termini
No ha sol·licitat o rebut qualsevol altra subvenció per a la mateixa finalitat. (En cas d’haver-ne sol·licitat o rebut alguna, cal indicar-ne la quantia i l’entitat a la qual s’ha sol·licitat o de la qual s’ha rebut, mitjançant l’annex IV).
Es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l’Ajuntament de Felanitx i la Seguretat Social, no obstant això s'adjunta Annex III
Amb la suma dels ingressos prevists pel desenvolupament de l’activitat, incloent-hi l’import de la subvenció que se sol·licita, no se supera el cost previsible de la realització de l’activitat esmentada.
La persona que subscriu es troba legalment facultada per representar l’empresa peticionària.
I perquè així consti i tengui els efectes oportuns, signo la present declaració.
Felanitx, ................. de ....................... de 2014
Signatura,
ANNEX III
DECLARACIÓ D'ESTAR AL CORRENT DE PAGAMENTS
DADES DEL BENEFICIARI
Nom .................................................................................... DNI/CIF ..............................
Domicili Social ..................................................................................................................
Núm. .................... porta ................... Localitat ................................................................ CP................ Telèfons ......................................................... Fax ..................................
Correu electrònics.............................................................................................................
Representada en aquest acte per:
(Nom)....................................................................................... DNI ................................
DECLAR, sota la meva responsabilitat que el sol·licitant i/o l’empresa sol·licitant:
Es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l’Ajuntament de Felanitx i la Seguretat Social.
AUTORITZO, que l'Ajuntament de Felanitx pugui tenir accés a la informació de caràcter protegit sobre la situació de deute amb la Seguretat Social i administració tributària, d'acord amb la Llei Orgànica 175/1999 de protecció de dades de caràcter personal i la Llei 30/1992 de Règim Jurídic de les administracions públiques i del Procediment Administratiu Comú, a fi i efectes de complir amb el que preveu l'article 8 del vigent Reglament de Subvencions.
I perquè així consti i tengui els efectes oportuns, signo la present declaració-autorització.
Felanitx, ................. de ....................... de .....................
Signatura,
ANNEX IV
DECLARACIÓ D’OBTENCIÓ I/O SOL·LICITUD D’ALTRES SUBVENCIONS I PRESSUPOST D’INGRESSOS I DESPESES
DADES DEL BENEFICIARI
Nom .................................................................................... DNI/CIF ..............................
Domicili Social ..................................................................................................................
Núm. .................... porta ................... Localitat ................................................................ CP................ Telèfons ......................................................... Fax ..................................
Correu electrònics.............................................................................................................
Representada en aquest acte per:
(Nom)....................................................................................... DNI ................................
DECLAR, sota la meva responsabilitat que el sol·licitant i/o l’empresa sol·licitant:
|
Organisme |
Tipus d'ajut |
Quantia i data |
|
|
Sol·licitada |
Concedida |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Import de la subvenció sol·licitada a l'Ajuntament |
|
|
Total de la despesa prevista |
|
|
Descripció de la despesa |
|
I perquè així consti i tengui els efectes oportuns, signo la present declaració-autorització.
Felanitx, ................. de ....................... de .....................
Signatura,