Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L'ESTAT
DELEGACIÓ DEL GOVERN A LES ILLES BALEARS
Núm. 11100
Resolució de la delegada del Govern a la comunitat autònoma de les Illes Balears per la qual es deleguen determinades competències
Versió PDF
De conformitat amb els principis que contenen l’article 103 de la Constitució espanyola i l’article 3 de la Llei 6/1997, de 14 d’abril, d’organització i funcionament de l’Administració General de l’Estat, en especial els d’eficàcia, eficiència i agilitat, és convenient delegar determinades competències de la Delegació del Govern a les Illes Balears.
D’acord amb això, es va adoptar la Resolució de la delegada del Govern a la comunitat autònoma de les Illes Balears de 23 de maig de 1997 (BOCAIB de 3 de juny) per la qual es delegaven determinades competències en altres òrgans de l’Administració de l’Estat.
No obstant això, les modificacions posteriors efectuades en l’organització, l’estructura i les competències dels diferents departaments ministerials, i també en les competències pròpies de la Delegació del Govern, unides a la necessitat de continuar amb la millora en l’eficàcia de la gestió, fan necessari adaptar aquesta delegació de competències.
Per tot això, aquesta Resolució, que es dicta amb l’autorització prèvia del secretari d’estat d’Administracions Públiques del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, a l’empara de l’article 13 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i de la disposició addicional tretzena de la Llei 6/1997, de 14 d’abril, d’organització i funcionament de l’Administració General de l’Estat, té per objecte la delegació de competències del titular de la Delegació del Govern a les Illes Balears.
En virtut d’això, dispòs:
Primer.
En matèria de recursos humans
1. Es deleguen en els titulars de les direccions insulars de l’Administració General de l’Estat a Menorca i Eivissa-Formentera, en relació amb el personal destinat en els àmbits territorials respectius, les competències següents:
a) De conformitat amb l’article 11 del Reial decret 2169/1984, de 28 de novembre, d’atribució de competències en matèria de personal, en desplegament de la Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, les competències següents:
1. L’adscripció provisional, en comissió de serveis, a llocs de treball per un temps inferior a sis mesos i que no suposin canvi de ministeri o localitat.
2. Donar possessió i cessament als funcionaris en els llocs de treball als quals siguin destinats.
3. Declarar les jubilacions forçoses i per incapacitat física.
4. La proposta i l’informe sobre autorització o reconeixement de compatibilitats, en els termes que preveuen els articles 9 i 14 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
5. La concessió de permisos o llicències.
6. El reconeixement de triennis.
7. La concessió d’excedències voluntàries quan no sigui per interès particular.
8. Atribuir l’acompliment provisional de llocs de treball als funcionaris cessats en llocs de lliure designació i als remoguts dels obtinguts en concurs, o el lloc de treball dels quals hagi estat suprimit, d’acord amb les previsions que estableix l’article 72 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració General de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’Administració General de l’Estat.
b) L’adscripció, per necessitats del servei, de funcionaris que ocupin amb caràcter definitiu llocs no singularitzats a altres de la mateixa naturalesa, nivell de complement de destinació i complement específic, sempre que per a la provisió dels llocs esmentats estigui previst el mateix procediment i sense que això suposi canvi de municipi, en els termes que preveu l’article 59 del Reial decret 364/1995, esmentat abans.
c) Acords de comissió de serveis de caràcter voluntari quan un lloc de treball quedi vacant, en cas de necessitat urgent i inajornable, amb funcionaris que compleixin els requisits establerts per al seu acompliment i en els termes que estableix l’article 64 de l’esmentat Reial decret 364/1995.
d) Concessió, a sol·licitud del funcionari, de reducció de la seva jornada de treball en les circumstàncies que assenyala l’article 30.4 de la Llei 30/1984, de 2 d’agost, de conformitat amb el que estableix el Reial decret 365/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament de situacions administratives dels funcionaris civils de l’Administració General de l’Estat.
e) Concessió del permís a funcionaris públics i la resta de personal al servei de l’Administració de l’Estat i els seus organismes autònoms, incloent-hi la Seguretat Social, que es presentin com a candidats als diferents processos electorals, en els termes que preveu l’article 13.5 del Reial decret 605/1999, de 16 d’abril, de regulació complementària dels processos electorals.
2. Es deleguen en el titular de la Secretaria General de la Delegació del Govern, en relació amb el personal destinat en l’àmbit territorial respectiu, les competències següents:
a) De conformitat amb l’article 11 del Reial decret 2169/1984, de 28 de novembre, d’atribució de competències en matèria de personal, en desplegament de la Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, les competències següents:
1. L’adscripció provisional, en comissió de serveis, a llocs de treball per un temps inferior a sis mesos i que no suposin canvi de ministeri o localitat.
2. Donar possessió i cessament als funcionaris en els llocs de treball als quals siguin destinats.
3. Declarar les jubilacions forçoses i per incapacitat física.
4. La proposta i l’informe sobre autorització o reconeixement de compatibilitats, en els termes que preveuen els articles 9 i 14 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
5. La concessió de permisos o llicències.
6. El reconeixement de triennis.
7. La concessió d’excedències voluntàries quan no sigui per interès particular.
8. Atribuir l’acompliment provisional de llocs de treball als funcionaris cessats en llocs de lliure designació i als remoguts dels obtinguts en concurs, o el lloc de treball dels quals hagi estat suprimit, d’acord amb les previsions que estableix l’article 72 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració General de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’Administració General de l’Estat.
b) L’adscripció, per necessitats de servei, de funcionaris que ocupin amb caràcter definitiu llocs no singularitzats a altres de la mateixa naturalesa, nivell de complement de destinació i complement específic, sempre que per a la provisió dels llocs esmentats estigui previst el mateix procediment i sense que això suposi canvi de municipi, en els termes que preveu l’article 59 del Reial decret 364/1995, esmentat abans.
c) Acords de comissió de serveis de caràcter voluntari quan un lloc de treball quedi vacant, en cas de necessitat urgent i inajornable, amb funcionaris que compleixin els requisits establerts per al seu acompliment i en els termes que estableix l’article 64 de l’esmentat Reial decret 364/1995.
d) Concessió, a sol·licitud del funcionari, de reducció de la seva jornada de treball en les circumstàncies que assenyala l’article 30.4 de la Llei 30/1984, de 2 d’agost, de conformitat amb el que estableix el Reial decret 365/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament de situacions administratives dels funcionaris civils de l’Administració General de l’Estat.
e) Concessió del permís a funcionaris públics i la resta de personal al servei de l’Administració de l’Estat i els seus organismes autònoms, incloent-hi la Seguretat Social, que es presentin com a candidats als diferents processos electorals, en els termes que preveu l’article 13.5 del Reial decret 605/1999, de 16 d’abril, de regulació complementària dels processos electorals.
Segon.
En matèria de seguretat i drets ciutadans
1. Es deleguen en els titulars de les direccions insulars de l’Administració General de l’Estat a Menorca i Eivissa-Formentera, en els àmbits territorials respectius, les competències següents:
a) Resoldre la prohibició o proposta de modificació de la data, el lloc, la durada o l’itinerari de reunions o manifestacions, d’acord amb el que estableix l’article 10 de la Llei orgànica 9/1983, de 15 de juliol, reguladora del dret de reunió.
b) Adoptar les mesures que preveuen els articles 15 i 16 de la Llei orgànica 1/1992, de 21 de febrer, sobre protecció de la seguretat ciutadana.
c) Aprovació o denegació de l’existència d’armers en els termes que estableix l’article 25 del Reial decret 2364/1994, de 9 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de seguretat privada.
d) Determinar la protecció deguda per a la prestació de serveis de transport i distribució d’objectes valuosos o perillosos, en els termes que estableix l’article 32 del Reglament de seguretat privada.
c) Autorització o denegació dels serveis que els vigilants exerciran amb armes de foc en els casos prevists en els articles 81 i 93 del Reglament de seguretat privada.
f) Ordenar a empreses industrials, comercials o de serveis l’adopció de mesures de seguretat de conformitat amb el que estableix l’article 111 del Reglament de seguretat privada.
g) conformitat amb el que estableix l’article 112 del Reglament de seguretat privada.
h) Proposar al Ministeri de l’Interior la implantació de serveis o sistemes de seguretat en empreses, entitats o organismes públics, de conformitat amb el que estableix l’article 113 del Reglament de seguretat privada.
i) Ordenar a les persones o entitats organitzadores, en els casos que preveu l’article 128 del Reglament de seguretat privada, l’adopció, amb caràcter previ a les exhibicions o subhastes, de les mesures de vigilància i seguretat que considerin adequades.
j) En els casos prevists de conformitat amb els articles 130.5 i 132 del Reglament de seguretat privada, possibilitat d’imposar l’obligació de les empreses titulars d’adoptar algun dels serveis o sistemes de seguretat que estableix l’article 112 del Reglament esmentat.
k) Autorització o denegació d’obertura o trasllat d’establiments o oficines, els locals o instal·lacions dels quals hagin de disposar de mesures de seguretat, en els termes que estableix l’article 136 del Reglament de seguretat privada.
l) Ratificar la decisió dels funcionaris de policials de suspensió de prestació de serveis de seguretat privada en el termini de 72 hores, en els termes que preveu l’article 147 del Reglament de seguretat privada.
m) Autorització o denegació de realització de serveis de seguretat en polígons industrials i urbanitzacions.
n) Rebre les comunicacions dels promotors dels espectacles taurins que no necessitin l’autorització prèvia per a la seva celebració i comprovar que hi concorren les condicions i els requisits establerts, de conformitat amb l’article 2.2 de la Llei 10/1991, de 4 d’abril, sobre potestats administratives en matèria d’espectacles taurins, i comprovar que hi concorren les condicions i els requisits establerts.
o) Autoritzar la celebració dels altres espectacles taurins, de conformitat amb l’article 2.3 de la Llei 10/1991, esmentada, i l’obertura i el funcionament de recintes d’entreteniment amb toros braus i escoles taurines.
p) De conformitat amb el que estableix l’article 11.2 de la mateixa Llei 10/1991, nomenar els presidents de les corregudes i els seus assessors; i adoptar les mesures necessàries perquè es compleixi rigorosament la normativa sobre el trasllat dels animals de lídia i els seus reconeixements previs i post mortem.
q) Autoritzar la instal·lació de punts de venda al públic de bitllets amb un 20 % de recàrrec, en els termes que preveu l’article 36 del Reglament d’espectacles taurins, aprovat pel Reial decret 176/1992, de 28 de febrer, modificat pel Reial decret 145/1996, de 2 de febrer, que desplega la Llei 10/1991, esmentada.
r) Autorització especial de les sol·licituds presentades en el seu àmbit territorial per fer ús de les escopetes de caça adquirides pels compradors —estrangers no residents en països membres de la Comunitat Econòmica Europea i també espanyols que tenguin la residència habitual a l’estranger i acreditin aquesta circumstància— durant la seva estada a Espanya de conformitat amb els articles 59, 60 i 61 del Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s’aprova el Reglament d’armes.
s) Expedició de les llicències d’armes de foc per llançar caps segons l’article 101.4 del Reglament d’armes.
t) Autorització o denegació per a la utilització en llocs públics, en els casos de festeigs tradicionals, d’armes llargues i curtes d’avantcàrrega i altres armes de foc antigues o històriques susceptibles de fer foc, en els termes que estableix l’article 107.c) del Reglament d’armes esmentat.
u) Concessió o denegació de pròrroga de les autoritzacions especials concedides als estrangers i espanyols, que no tenguin la residència en un país membre de la Unió Europea, que impliquin armes compreses en les categories 2a, 2 i 3a, 2 si volen prolongar la seva estada a Espanya tenint i usant les armes, en els termes que estableix l’article 110 del Reglament d’armes.
v) Autorització o prohibició de la realització de qualsevol classe de concursos o activitats amb armes de foc, de conformitat amb el que estableixen els apartats 3 i 4 de l’article 149 del Reglament d’armes.
2. Es deleguen en el titular de la Secretaria General de la Delegació del Govern, llevat del que es delega en els directors insulars, les competències següents:
a) Aprovació o denegació de l’existència d’armers en els termes que estableix l’article 25 del Reial decret 2364/1994, de 9 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de seguretat privada.
b) Determinar la protecció deguda per a la prestació de serveis de transport i distribució d’objectes valuosos o perillosos, en els termes que estableix l’article 32 del Reglament de seguretat privada.
c) Autorització o denegació d’obertura o trasllat d’establiments o oficines, els locals o instal·lacions dels quals hagin de disposar de mesures de seguretat, en els termes que estableix l’article 136 del Reglament de seguretat privada.
Tercer. En matèria d’explosius, pirotècnia i cartutxeria
1. Es deleguen en el titular de la Secretaria General de la Delegació del Govern les competències següents:
a) Concessió de l’autorització per a la utilització habitual i eventual d’explosius, amb l’informe previ de l’Àrea d’Indústria i Energia i de la Intervenció d’Armes i Explosius de la Comandància de la Guàrdia Civil, en els termes que estableix l’article 208 del Reial decret 230/1998, de 16 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament d’explosius.
b) Autorització per a l’emmagatzemament en armeries, empreses de seguretat, polígons i galeries de tir i empreses especialitzades en la custòdia d’armes dels materials que especifica l’article 103 del Reial decret 563/2010, de 7 de maig, pel qual s’aprova el Reglament d’articles pirotècnics i de cartutxeria.
c) Autorització de magatzems especials amb capacitat màxima de 15 quilograms de matèria reglamentada i per a articles pirotècnics de les categories T1, T2, P1 i P2, i també els utilitzats en manifestacions festives i els destinats a l’ús en la marina, la destinació final dels quals sigui l’ús per experts o la venda al públic; i també per a emmagatzemaments especials permanents de més capacitat en els casos temporals degudament justificats segons el que estableix l’article 105 del Reglament d’articles pirotècnics i de cartutxeria ja esmentat.
d) Autorització expressa per a la venda i posada a disposició del públic d’articles pirotècnics per a les persones físiques o jurídiques que no disposin d’un establiment autoritzat, segons l’article 124 del Reglament d’articles pirotècnics i de cartutxeria.
e) Autorització expressa per a la venda i posada a disposició del públic de cartutxeria per a les persones físiques o jurídiques que no disposin d’un local autoritzat, segons l’article 125 del Reglament d’articles pirotècnics i de cartutxeria.
f) Autorització prèvia per a qualsevol modificació que afecti les característiques tècniques del projecte original d’establiments de venda al públic, de conformitat amb el que disposa l’article 133 del Reglament d’explosius.
g) Autorització d’instal·lació d’un establiment de venda d’articles pirotècnics de conformitat amb el que disposa l’apartat 10 de la Instrucció tècnica complementària número 17 del Reglament d’articles pirotècnics i de cartutxeria.
2. Es deleguen en el titular de l’Àrea d’Indústria i Energia de la Delegació del Govern les competències següents:
a) Autorització excepcional per a operacions concretes de nit de càrrega, descàrrega i manipulacions complementàries, de camions als polvorins d’un dipòsit, en els termes que estableix l’article 241.2 del Reial decret 230/1998, de 16 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament d’explosius.
b) Autorització per a la realització de voladures que tenguin la condició d’especials, de conformitat amb el que estableix l’apartat 3.1 de l’Ordre de 29 de juliol de 1994 per la qual es modifica la Instrucció tècnica complementària 10.3.01, “Explosius, voladures especials”, del capítol X, “Explosius”, del Reglament general de normes bàsiques de seguretat minera.
c) Autorització i consegüent inscripció de les empreses que duguin a terme l’execució de voladures especials, de conformitat amb el que estableix l’apartat 6 de l’Ordre de 29 de juliol de 1994, esmentada en l’apartat anterior.
d) Autorització expressa dels espectacles amb artificis pirotècnics fets per experts el contingut dels quals en matèria reglamentada sigui superior a 100 quilograms, segons el que estableix l’apartat 3 de la Instrucció tècnica complementària número 8 del Reial decret 563/2010, de 7 de maig, pel qual s’aprova el Reglament d’articles pirotècnics i de cartutxeria.
e) Prohibició de la celebració d’espectacles amb artificis pirotècnics quan s’incompleixin els requisits establerts, de conformitat amb l’apartat 9 de la Instrucció tècnica complementària número 8, esmentada abans.
f) Autorització per a la utilització d’articles pirotècnics de categoria P2 i T2, amb l’informe previ de l’Àrea d’Indústria i Energia i de la Intervenció d’Armes i Explosius de la Comandància corresponent de la Guàrdia Civil, de conformitat amb el que estableixen els apartats 11 i 12, respectivament, de la Instrucció tècnica complementària número 8, esmentada abans.
g) Autorització expressa en el cas de manifestacions festives en les quals s’hagin d’usar més de 50 quilograms de matèria reglamentada, segons el que estableix l’apartat 2 de la Instrucció tècnica complementària número 18 del Reglament d’articles pirotècnics i de cartutxeria.
Quart. La delegació de competències acordada no suposa la transferència de la titularitat de la competència, sinó únicament el seu exercici.
Sempre que es faci ús de la delegació atorgada en aquesta Resolució s’ha d’indicar expressament aquesta circumstància i les resolucions que s’adoptin s’han de considerar dictades pel delegat del Govern.
La delegació és revocable en qualsevol moment i no es poden delegar les atribucions que confereix.
Les competències delegades per mitjà d’aquesta Resolució poden ser objecte d’avocació en qualsevol moment per l’òrgan delegant, de conformitat amb el que estableix l’article 14 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Cinquè. Aquesta delegació de competència deixa sense efecte parcialment les resolucions del delegat del Govern a les Illes Balears de 29 d’abril de 1997 i de 23 de maig de 1997, sobre delegació de competències en la Delegació del Govern a les Illes Balears, en allò que contradigui el que disposa aquesta delegació de competències.
En tot cas, es manté la vigència del que estableixen els apartats en matèria d’estrangeria continguts en els apartats primer punt 3, segon punt 3 i el tercer, i això fins que es produeixi una delegació de competències específica en aquest àmbit.
Sisè. Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i és aplicable a partir de l’endemà d’haver-se publicat.
Palma, 19 de maig de 2014
La delegada del Govern a les Illes Balears
M.ª Teresa Palmer Tous