Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 11094
Modificació Ordenança Teleassistència
Versió PDF
A la sessió plenària de data 03.04.14 es va aprovar inicialment la modificació de l´ordenança fiscal reguladora de ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI D’AJUDA A DOMICILI I DEL SERVEI DE TELEASSISTÈNCIA, que té per objecte modificar els següents articles i/o annexos.
Concepte
ARTICLE 1
Conforme disposa l’article 127, en relació a l’article 41, ambdós del RD 2/2004, de 5 de març, del Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, l’Ajuntament de Capdepera estableix el preu públic pel servei d’Ajuda Domiciliària.
Obligats al pagament
ARTICLE 2
Estan obligats al pagament del preu públic regulat a la present ordenança les persones beneficiàries de les prestacions dels serveis o, en tot cas, els seus tutors legals.
Quantia
ARTICLE 3
La quantia de la taxa regulada del servei d’ajuda a domicili és la que es recull a l’annex de l’ordenança.
ARTICLE 4
La persona beneficiària o que sol·liciti el servei ha d'aportar la documentació necessària per poder determinar la quota definitiva.
Els serveis socials municipals, una vegada comprovada la documentació, informaran i elevaran la proposta corresponent.
Normes de gestió
ARTICLE 5
Servei d’ajuda a domicili
1. La Treballadora Social, cap responsable del servei, determinarà els ingressos de la unitat familiar de la persona beneficiària procedents de sous, pensions, lloguers, rendes, interessos, ajudes institucionals, etc.
El total dels ingressos serà dividit pel nombre de membres que componen la unitat familiar, i es determinarà la renda per càpita, a la qual s’aplicarà el referit barem per determinar la quota a pagar.
2. El fet d'incomplir el pagament de les quotes en els terminis establerts, així com d'ocultar la quantitat dels ingressos de la unitat de convivència podrà comportar la baixa de la prestació del servei, sense perjudici de l’execució del procediment previst en la legislació aplicable per fer efectius els deutes tributaris.
3. Una vegada iniciat el servei, aquells usuaris que n'interrompin voluntàriament la percepció ho hauran de comunicar a l’Ajuntament com a mínim amb una setmana d’antelació.
ARTICLE 6
Teleassistència
1. La persona interessada a gaudir del Servei formularà la petició als Serveis Socials Municipals.
2. Una vegada aportada la documentació sol·licitada (DNI, Informe mèdic i número de telèfon, full de domiciliació bancària) es tramitarà l’alta al Servei.
3. El fet d’incomplir el pagament de les quotes en els terminis establerts comportarà la baixa de la prestació del servei, sense perjudici de l’execució del procediment previst en la legislació aplicable per fer efectius els deutes tributaris.
4. Una vegada iniciat el servei, aquells usuaris que n'interrompin voluntàriament la percepció, ho hauran de comunicar a l’Ajuntament com a mínim amb una setmana d’antelació.
ANNEX
QUADRE DE TARIFES
* Per a l´aplicació de les bonificacions a sota relacionades, s´haurà de tenir en compte el salari mínim interprofessional vigent en el moment de la meritació del preu públic.
|
Ingressos "per càpita" en relació amb el SMI |
% del preu públic |
Quota resultant |
|
|---|---|---|---|
|
Més del 150% |
100% |
11,18 |
|
|
Més del 100% i menys del 150% |
85% |
9,51 |
|
|
Més del 80% i menys del 100% |
75% |
8,40 |
|
|
Menys del 80% |
0% |
0,00 |
|
|
Quota del servei de teleassistència, per usuari. |
6,11 |
|
|
De conformitat amb l'art. 17 del RDL 2/2004, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, fou sotmesa a la preceptiva informació pública, a partir de la data de publicació de l'edicte publicat en el BOIB nº 64 de data 10/05/14, i no s'hi presentaren al·legacions, per la qual cosa dit acord esdevingué definitiu.
Contra els acords i ordenances esmentats als apartats anteriors (que són definitius i ferms en la via administrativa), les persones interessades podran interposar un recurs de reposició davant l'organ que l'ha dictat, en el termini d'UN MES, comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquest edicte al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra la desestimació expressa o presumpta del recurs de reposició esmentat, podeu interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de DOS MESOS, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se notificat la corresponent resolució, quan aquesta sigui formulada de forma expressa, o en el termini de SIS MESOS, comptadors a partir de l'endemà en què l'esmentat recurs de reposició s'hagi d'entendre desestimat de forma presumpta.
Capdepera, 16 de juny de 2014
El Batle
Rafel Fernández Mallol