Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 11032
Edicte de publicació del Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, per a la cessió d’ús gratuïta i temporal de cinc obres pictòriques de Laureà Barrau Buñol, propietat del Consell Insular, per a la seua exposició pública a Santa Eulària des Riu
Versió PDF
De conformitat amb allò previst a l’art. 8 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, de 26 de novembre, a continuació es fa públic el següent Conveni núm. 35/14:
Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, per a la cessió d’ús gratuïta i temporal de cinc obres pictòriques de Laureà Barrau Buñol, propietat del Consell Insular, per a la seua exposició pública a Santa Eulària des Riu.
Reunits
D’una banda l’Hble. Sr. Vicent Serra Ferrer, President del Consell Insular d’Eivissa, actuant en nom i representació d’aquesta Institució, de conformitat amb el que disposa l’article 9 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre de consells insulars.
D’altra banda l’I·lm. Sr. Vicent Mari Torres, Alcalde de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, actuant en nom i representació d’aquesta Institució, de conformitat amb el que disposa l’article 21.1.b de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.
Ambdues parts es reconeixen, per la representació amb què actuen, la capacitat legal suficient per subscriure el present acord i
Exposen
1. Que la Constitució Española disposa, a l’art 44, que els poders públics promouran i tutelaran l’accés a la cultura, a la que tots tenen dret.
2. Així mateix, a l’art 46 disposa que els poders públics garantiran la conservació i promouran l’enriquiment del patrimoni històric, cultural i artístic dels pobles d’Espanya i dels béns que l’integren, qualsevol que sigui el seu règim jurídic i la seua titularitat.
3. Que el Consell Insular d’Eivissa, exerceix competències en matèria de promoció sociocultural i patrimoni històric en virtut de l’atribució efectuada per la Llei 6/1994, de 13 de desembre, del Parlament de les Illes Balears
4. L’ajuntament de Santa Eulària des Riu té atribuïdes competències en matèria de Patrimoni històric-artístic en virtut de l’article 25.2 e de la Llei 7/1985 de 2 d’abril reguladora de les bases de règim local.
5. Amb la finalitat d’ordenar globalment l’acció dels podes públics i dels ciutadans en matèria de la difusió, la investigació, la conservació i defensa del patrimoni històric i amb voluntat ferma de trametre a les generacions venideres el testimoni de la història, l’art i la cultura dels pobles illencs es va promulgar la Llei 12/1998, de 21 de desembre del Patrimoni Històric de les Illes Balears. En aquest sentit, l’art. 2 estableix la col·laboració entre les Administracions públiques, indicant que “les administracions públiques actuaran sota el principi de la cooperació institucional, i col·laboraran i estimularan conjuntament la participació dels ciutadans, les empreses i de les institucions públiques.
6. Que el Consell Insular d’Eivissa és propietari de cinc obres pictòriques del reconegut i prestigiós pintor Laureà Barrau i Buñol, i que són:
- Denominació: Ses Aiguadores, dimensions: 123x97 cm, tècnica: Oli sobre tela. Valor d’adquisició: 50.000 €. Inscrit a l’inventari general de Béns i Drets del Consell Insular a l’epígraf 3, número d’inventari: 3.0.00080.
- Denominació: El pescador de gambes, dimensions: 91x70 cm, tècnica: Oli sobre tela. Valor d’adquisició: 50.000 €. Inscrit a l’inventari general de Béns i Drets del Consell Insular a l’epígraf 3, número d’inventari: 3.0.00145.
- Denominació: Retrat d’una dona traient aigua d’un pou, dimensions: 53,5x45,5 cm, tècnica: Oli sobre tela. Valor d’adquisició: 3.894 €. Inscrit a l’inventari general de Béns i Drets del Consell Insular a l’epígraf 3, número d’inventari: 3.0.00238.
- Denominació: Albercocs (dones pageses treballant), dimensions: 52x43 cm, tècnica: Oli sobre tela. Valor d’adquisició: 3.894 €. Inscrit a l’inventari general de Béns i Drets del Consell Insular a l’epígraf 3, número d’inventari: 3.0.00239.
- Denominació: Retrat d’una al·lota jove, dimensions: 47,75x38,5. Tècnica: Oli sobre tela. Valor d’adquisició 1.534 €. Inscrit a l’inventari general de Béns i Drets del Consell Insular a l’epígraf 3, número d’inventari: 3.0.00240.
7. Que l’Ajuntament de Santa Eulària està interessat a comptar amb aquestes obres per a la seua exhibició, juntament amb altres obres del mateix autor, en un espai públic condicionat per a l’exposició d’obres d’art a Santa Eulària des Riu.
8. Atesa la bona disposició del Consell Insular i l’Ajuntament per complir els objectius establerts a la Llei 12/1998, de 21 de desembre, de patrimoni històric de les Illes Balears, en concret, de la difusió del patrimoni historicocultural perquè en gaudeixin elshabitants de les illes i de conformitat amb el principi de col·laboració entre les administracions públiques que recull l’art. 2 de l’esmentada Llei.
9. Per tot l’anterior, és voluntat de les parts que aquestes obres siguin destinades, juntament amb d’altres del mateix autor, a la seua exhibició a la sala de cultura condicionada per l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, per tal que tothom pugui gaudir d’aquest patrimoni cultural en les millors condicions possibles, i la instrumentalització d’aquesta cessió mitjançant la signatura d’aquest conveni de col·laboració.
Acorden
Primer.- L’objecte del present Conveni és establir els termes de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu per a la cessió d’ús d’exhibició gratuïta i temporal de les cinc obres pictòriques de Laureà Barrau i Buñol, propietat del Consell Insular d’Eivissa, següents:
- Denominació: Ses Aiguadores, dimensions: 123 x 97 cm, tècnica: Oli sobre tela. Valor d’adquisició: 50.000 €. Inscrit a l’Inventari general de béns i drets del Consell Insular a l’epígraf 3, número d’inventari: 3.0.00080.
- Denominació: El pescador de gambes, dimensions: 91 x 70 cm, tècnica: Oli sobre tela. Valor d’adquisició: 50.000 €. Inscrit a l’Inventari general de béns i drets del Consell Insular a l’epígraf 3, número d’inventari: 3.0.00145.
- Denominació: Retrat d’una dona traient aigua d’un pou, dimensions: 53,5 x 45,5 cm, tècnica: Oli sobre tela. Valor d’adquisició: 3.894 €. Inscrit a l’Inventari general de béns i drets del Consell Insular a l’epígraf 3, número d’inventari: 3.0.00238.
- Denominació: Albercocs (dones pageses treballant), dimensions: 52 x 43 cm, tècnica: Oli sobre tela. Valor d’adquisició: 3.894 €. Inscrit a l’Inventari general de béns i drets del Consell Insular a l’epígraf 3, número d’inventari: 3.0.00239.
- Denominació: Retrat d’una al·lota jove, dimensions: 47,75 x 38,5. Tècnica: Oli sobre tela. Valor d’adquisició 1.534 €. Inscrit a l’Inventari general de béns i drets del Consell Insular a l’epígraf 3, número d’inventari: 3.0.00240.
Segon.- A tal efecte, el Consell Insular d’Eivissa cedirà l’ús d’exhibició temporal de l’obra pictòrica referenciada en l’acord anterior del present conveni durant un termini de 5 anys, prorrogables 5 anys més si així ho acorden ambdues parts, a l’Ajuntament de Santa Eulària del Riu. Durant el temps que duri la cessió, el Consell Insular mantendrà la propietat dels béns cedits.
Tercer.- L’Ajuntament de Santa Eulària des Riu es compromet a:
a) Exhibir els cinc quadres a l’Espai Barrau, ubicat a l’antic local del Sindicat Agrícola de Santa Eulària des Riu, condicionat i reformat a tal fi. A fer-se càrrec del transport dels cinc quadres de Laureà Barrau propietat del Consell Insular d’Eivissa, tant per recollir com per retornar les obres prestades pel Consell, així com del seu correcte tractament en tots els trajectes i de l’embalatge per a la devolució.
b) Córrer amb les despeses de conservació, vigilància i manteniment que generin les obres, a garantir la seua conservació a l’hora de la seua utilització i a tenir-les en un lloc on es reuneixin les condicions correctes per a la seua conservació, sense risc de deteriorament. Haurà de sol·licitar autorització al Consell Insular per a qualsevol iniciativa de manteniment, conservació o separació dels quadres.
c) Canviar d’ubicació les obres o retirar-les temporalment de la sala ubicada en l’antic Sindicat Agrícola de Santa Eulària per motius tècnics justificats, com és el cas de treballs de restauració i/o conservació preventiva, o bé per deficiències greus en les instal·lacions que puguin perjudicar o malmetre aquestes obres, amb la comunicació prèvia al Consell Insular.
d) Comunicar al Consell Insular d’Eivissa qualsevol actuació que es produeixi capaç d’afectar el dret del propietari de l’obra.
e) No arrendar ni traspassar el dret d’ús que se cedeix.
f) Subscriure una pòlissa d’assegurança amb clàusula de demèrit artístic, per tal de cobrir els possibles danys o desperfectes que es poguessin ocasionar durant els trasllats o l’exposició dels cinc quadres pel temps que duri la cessió. Una vegada subscrita la dita pòlissa d’assegurança, l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu n’haurà de remetre una còpia al Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni del Consell Insular.
g) Així mateix, l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu s’encarregarà del muntatge de l’exposició, de la seua vigilància i de tornar el material en les mateixes condicions en què se li lliura i en les dates concertades de mutu acord.
h) L’Ajuntament de Santa Eulària des Riu haurà de fer constar a l’exposició, vora els quadres cedits, la ressenya identificativa i descriptiva de la seua procedència, juntament amb el logo del Consell Insular d’Eivissa, el qual també haurà de constar en el material publicitari o de la pàgina web en què es promocioni l’exposició esmentada.
i) Facilitar la reversió puntual dels quadres al Consell Insular quan siguin sol·licitats per a actes concrets.
j) Cada any, l’Ajuntament remetrà al Consell informació on s’acrediti la finalitat de la cessió dels béns.
k) L’Ajuntament haurà d’entregar al Consell Insular els cinc quadres cedits en els deu dies posteriors a la finalització per qualsevol causa d’aquest conveni, a excepció de la pèrdua o destrucció dels quadres.
l) En cas de pèrdua o destrucció dels béns, l’Ajuntament assumirà el pagament de les indemnitzacions que corresponguin.
Quart.- Amb petició prèvia, el Consell Insular d’Eivissa podrà utilitzar l’obra pictòrica i els quadres revertiran al Consell, durant el temps necessari per realitzar exposicions, així com participar en aquelles que organitzin terceres persones.
Cinquè.- Termini: La present cessió de l’ús d’exhibició dels cinc quadres del pintor Laureà Barrau i Buñol es realitza per un període de 5 anys, des de la firma del present conveni. Per acord de totes les parts i abans de finalitzar els 5 anys, el present Conveni es podrà anar prorrogant per anualitats fins a 5 anys més, sempre que se sol·liciti amb dos mesos d’antelació respecte a la data de venciment. En el cas de pròrroga, l’acord es formalitzarà en document administratiu, igual que es farà en el cas de la no concessió de qualsevol de les pròrrogues.
Sisè.- L’obra pictòrica revertirà al Consell Insular d’Eivissa si el bé cedit no es destinàs a l’ús convengut. El Consell Insular d’Eivissa tendrà dret a percebre del cessionari el valor dels detriments i deterioraments experimentats a l’obra. Així mateix, també es produirà la resolució del present Conveni en el supòsit d’incompliment d’alguna de les clàusules previstes al dit conveni.
Setè.- El present conveni, i en concret la cessió d’ús d’exhibició, s’extingirà en expirar el termini al·ludit a la clàusula segona, sense perjudici de les pròrrogues que es puguin acordar, per la pèrdua o la destrucció dels béns, per altres causes previstes en la Llei, per incompliment de la seua finalitat, per mutu acord entre les parts, per revocació fundada en el destí indegut dels béns cedits o per la falta d’utilització o per l’incompliment de qualsevol obligació per part de l’Ajuntament fundada en causes legals, per renúncia de l’Ajuntament de Santa Eulària i per altres causes previstes en la llei.
Una vegada resolt o extingit l’acord de cessió, l’Ajuntament revertirà els béns cedits al Consell Insular en el termini de 15 dies des de la data que es produeixi l’extinció del present conveni.
I en prova de conformitat signam el present conveni dos exemplars i a un sol efecte.
Eivissa, 24 d’abril de 2014
Pel Consell Insular d’Evissa, Vicent Serra Ferrer
Per l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, Vicent Mari Torres
Eivissa, 17 de juny de 2014
La secretària tècnica de l’Àrea de Presidència,
Rebeca Miguel Climent