Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 11020
Disciplina DI-2003/305,desestimar, caducar i requerir
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a KATARINA BALEARES S.L (prop), exp.núm. DI-2003/305, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a José Luís Feliu Bordoy rep KATARINA BALEARES S.L (prop) , de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific que, per decret del president del Consell de Gerència d’Urbanisme núm. 4149, de 12 de març de 2014, s'ha disposat el següent:
Atès l’informe emès per la TAG del servei el 21 de febrer de 2014 que diu:
“1r.- DESESTIMAR LES AL.LEGACIONS interposades pel Sr. José Luis Feliu Bordoy, actuant en nom i representació de l’entitat KATARINA BALEARES S.L., (empresa propietària de l’immoble), en data 18.06.2008 contra la proposta de retirada de les obres efectuades al carrer Calders, 3 A, R.C. 0049902 consistents en “el casetón del ascensor no se ajusta a los planos modificados ya que en la obra es bastante más alto que en el plano aprobado”. “se observa la realización de una caseta sobre una terraza de unas medidas aproximadas de 2,50 x 2,50 m y 2,30 m de altura”
EN CONSIDERAR
A. el recurrent al.lega uns problemes de salut per justificar que l’ascensor denunciat no s’ajusti a la llicència CN 2002/558, sense que aquesta sigui una causa exonerant del compliment de la normativa i, concretament de la llicència concedida.
B. Per tant, cal desestimar les al.legacions i continuar la tramitació del present expedient.
C. Atès que l’arquitecte tècnic municipal el 20.2.2014 ha emès informeque diu :” Revisat el Catàleg de Protecció d’Edificis i Elements d’Interès Històric, Artístic, Arquitectònic i Paisatgístic de Palma, així com els informes del zelador municipal, el tècnic que subscriu informa el següent:
- Les obres denunciades s’han realitzat a edifici inclòs a l’esmentat catàleg, amb núm. clau: 09/12, Ca’n Caldés. S’adjunta còpia de la corresponent fitxa.
Conclusió.
Les obres s’han executat a edifici catalogat.”
D. En conseqüència, atès l’artic. 74 de la Llei 10/90 de 23 d’octubre de disciplina urbanística aplicable a la CAIB, article que preveu que a les infraccions urbanístiques realitzades a edificis catalogats no els serà aplicable el termini de prescripció previst a l’artic. 73, cal reiniciar un nou procediment.
E. Per altra banda, s’ha comprovat que aquest procediment es va incoar per decret del president del CGU núm. 11046 del 17.7.2007, que es va fer la proposta el 23.5.2008, i que a dia d’avui encara no ha recaigut resolució definitiva, per tant, atès que el termini de caducitat és d’un any i a dia d’avui ha transcorregut amb escreix, i d’acord amb l’art. 50.3 de la Llei autonòmica 3/2003 sobre règim jurídic de l’Administració de la CAIB, tal i com ho ha establert el TSJIB a les sentències 7568/08 de 16.12.2008, i 216/2009 de 19.03.2009 de la Sala Contenciosa, a la que literalment diu:
“La Sala considera que el plazo de caducidad del expediente de disciplina urbanística encaja de lleno en el párrafo previsto en el apartado 3 a) del artículo 50 de la ley 3/2003, porque ese apartado (...) contempla el plazo de caducidad para dos tipos distintos de expedientes, los sancionadores, naturaleza que ciertamente no tiene el expediente de restauración de legalidad, y los disciplinarios, en donde los expedientes de restauración de legalidad urbanística encuentran total y pleno encaje, porque son expedientes tramitados en materia de disciplina urbanística, y buscan y pretenden la adecuación de la realidad a la legalidad urbanística (...)
(...) En consecuencia, y a tenor de lo expuesto, al no haberse superado el plazo de un año desde el inicio del expediente de restauración de legalidad hasta la notificación de la resolución que acuerda la demolición/retirada de las obras realizadas sin licencia, debe desestimarse la apelación y confirmar la sentencia que apreció el plazo de un año de caducidad en ese tipo de expedientes administrativos.”
Aquest termini es pot veure interromput per les causes que preveu la Llei 30/1992 als articles 42.5 i 44.2 (STSJ Illes Balears núm. 216/2009, citada), cal
2n.- DECLARAR LA CADUCITAT DEL PROCEDIMENT I ARXIVAR les actuacions duites a terme dins l’expedient DI 2003 -305, vists els motius explicats anteriorment.
3r.- REINICIAR un nou procediment a l’empresa KATARINA BALEARES S.L., (empresa propietària de l’immoble), (CIF B57107906) representant Sr. José Luis Feliu Bordoy (DNI 43024217 A per les obres fetes sense la preceptiva llicència municipal al carrer Calders, 3 A, R.C. 0049902 consistents en “el casetón del ascensor no se ajusta a los planos modificados ya que en la obra es bastante más alto que en el plano aprobado”. “se observa la realización de una caseta sobre una terraza de unas medidas aproximadas de 2,50 x 2,50 m y 2,30 m de altura”
Atesos els articles 73 i 74 de la Llie 10/90, LDU, els articles 31,34, 44, 92, 116 i 117 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la 4/99 de 3 de gener, l’artc 121 i següents de la Llei 7/85 de 2 d’abril, modificada per la Llei 57/03, de 16 de desembre de mesures per a la modernització del govern local, així com l'art 4.2.l) i m), i art. 18 novè del vigent Reglament de la Gerència d'Urbanisme, el cap del Negociat que subscriu, d'acord amb els articles 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i atesos el decret de batlia núm. 8436, de nomenament dels titulars de les àrees de govern, de data 13 de maig de 2013, i el decret de batlia núm. 8435 de 13.5.2013, d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, (BOIB núm. 70 del 18.5.2013) i altra normativa aplicable, la TAG que subscriu considera que el president del Consell de la Gerència i tinent batle d’Urbanisme i Habitatge pot dictar el següent:
D E C R E T
1r.-DECLARAR LA CADUCITAT DEL PROCEDIMENT DI 2003-305 I ARXIVAR les actuacions duites a terme dins aquest expedient, vists els motius explicats a l’informe de la TAG del servei del 21.2.2014 transcrit a la part expositiva d’aquest decret
2n.- REINICIAR un nou procediment i REQUERIR a l’empresa KATARINA BALEARES S.L., (empresa propietària de l’immoble), (CIF B57107906) representant Sr. José Luis Feliu Bordoy (DNI 43024217 A) perquè en un termini de DOS MESOS a partir de la publicació d'aquest edicte SOL×LICITIN LLICÈNCIA municipal per a les obres fetes sense llicència, en compliment del que exigeixen els articles 2, 26 i 65 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i 255 de les Normes urbanístiques vigents, així com el que preveu l'article 4.2.l del Reglament de la Gerència d'Urbanisme.
Obres efectuades al carrer Calders, 3 A, R.C. 0049902 consistents en “ el casetón del ascensor no se ajusta a los planos modificados ya que en la obra es bastante más alto que en el plano aprobado”. “se observa la realización de una caseta sobre una terraza de unas medidas aproximadas de 2,50 x 2,50 m y 2,30 m de altura”, així com qualsevol altre tipus d'obra que hagi fet a l'emplaçament citat sense la preceptiva llicència municipal, advertint-lo que si no sol×licita la llicència municipal s'ordenarà la demolició/restitució de les obres citades.
Si una vegada transcorregut el termini de dos mesos la persona interessada no ha sol×licitat la llicència municipal d'obres, el Consell de Gerència d'Urbanisme, després de la proposta formulada per l'instructor de l'expedient, acordarà la demolició o restitució a l'estat físic i jurídic anterior de les obres fetes a càrrec de la persona interessada i impedirà definitivament els usos a què podria donar dret. Es procedirà de la mateixa manera si la llicència és denegada perquè l'atorgament és contrari a les prescripcions del Pla o de les Normes urbanístiques.
La sol·licitud de la llicència, donarà lloc a la suspensió automàtica del procediment de demolició o reconstrucció en virtut del que es disposa a l’article 42 de la Llei 30/92 del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú pel temps que duri la resolució de l’atorgament/denegació de la llicència.
3r. DESIGNAR com a instructor i com a secretari de l'expedient que s'instrueix per la infracció urbanística comesa, al cap del servei i al cap del negociat, respectivament.
4t. ADVERTIR els promotors, els propietaris, els constructors i els directors tècnics de les obres esmentades que, segon disposa l'article 72 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la CAIB,"independentment de la resolució de demolició o de reconstrucció, les infraccions urbanístiques comeses contra el que disposa aquesta Llei donaran lloc a la IMPOSICIÓ DE SANCIONS PECUNIÀRIES. Les multes que puguin correspondre s'adoptaran a proposta de l'instructor per l'òrgan actuant, prèvies les formalitats previstes a la Llei de procediment administratiu i com a continuació a l'expedient de demolició o reconstrucció instruït"; així com que es podrà donar compte als tribunals de justícia, atès l’article 319 i següents del vigent Codi Penal.
5è. NOTIFICAR la present resolució als interessats
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 18 de juny de 2014
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod