Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 10818
Bases específiques del concurs oposició per proveir dues (2) places de policia local de la plantilla de l'ajuntament de Santa Margalida
Versió PDF
Per decret de Batlia de 11 de juny de 2014, es va resoldre aprovar la convocatòria i les bases per a la provisió de dues places de policia local d’aquest Ajuntament.
Es publiquen a continuació les bases d’aquesta convocatòria.
“BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURS OPOSICIÓ PER PROVEIR DUES (2) PLACES DE POLICIA LOCAL DE LA PLANTILLA DE L’AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA, CORRESPONENTS A L’OFERTA D’OCUPACIÓ PÚBLICA DE L’ANY 2010, PEL SISTEMA DE SELECCIÓ DE TORN LLIURE
Primera.-
Objecte , procediment de selecció i normativa
L’objecte d’aquesta convocatòria és proveir com a funcionaris de carrera, de Santa Margalida, dues places de policia local de la plantilla de la Policia Local d’aquest ajuntament, a través del sistema de concurs oposició pel sistema de torn lliure.
S’aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases, la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d’abril de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent i sempre que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013); el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableixen la formació, l’ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma dels Illes Balears (en la part vigent i sempre que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013); el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora dels policies locals de les Illes Balears en matèria d’organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, per el que s’aprova el Reglament marc de mesures urgents dels policies locals de les Illes Balears en tot el que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; i les demés disposicions legals vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Segona.-
Requisits
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds els requisits següents:
1.- Tenir nacionalitat espanyola.
2.- Tenir 18 anys complerts.
3.- Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria de policia expedit per l’ EBAP
4.- Estar en possessió del títol de Batxillerat, tècnic, o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
5.- No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic, descrits en l’annex II (quadre d’exclusions mèdiques) del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d’establiment de les normes marc a què han d’ajustar-se els reglaments dels policies locals de les Illes Balears.
6.- No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial.
7.- No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
8.- Compromís de portar armes i, si escau, utilitzar-les
9.- Estar en possessió el permís de conduir A, B i BTP.
10.- Coneixement de Llengua Catalana (B2).
Tercera.-
Sol·licituds
1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d’aquest Ajuntament, i a la pàgina web www.ajsantamargalida.net, a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.
També podran presentar-se per les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú.
2. El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci d’aquesta convocatòria en al Butlletí Oficial de l’Estat, prèvia publicació íntegra d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent. Les bases també es publicaran en el tauler d’anuncis i en la pàgina web municipal. Els successius anuncis només es publicaran en el tauler i la pàgina web.
3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:
a) Fotocòpia correctament compulsada del document nacional d’identitat en vigor i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.
b) La indicació d’una adreça electrònica o un telèfon, als efectes de comunicació amb l’Ajuntament de Santa Margalida.
c) Acreditació del nivell B2 de llengua catalana, si es el caso.
d) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen els requisits exigits a la base segona d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.
El fet de constar a la llista d’admesos no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ a la fase de pràctiques.
4.- Els aspirants que pretenguin puntuar a la fase de concurs hauran d’acreditar els mèrits a tenir en compte, que seran sempre els referits al termini de presentació d’instàncies. L’acreditació es farà mitjançant originals o fotocòpies correctament compulsades, dins el termini de deu dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.
S’indica expressament que per a la valoració del curs bàsic de capacitació, caldrà fotocòpia compulsada del diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria de policia, expedit per l’EBAP i en plena validesa, i la resta dels documents que s’expressen en la base corresponent.
Quarta.-
Admissió de les persones aspirants
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’ha de publicar la resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d’exclusió, en el termini màxim de quinze dies hàbils, en el tauler d’anuncis de l’ajuntament i a la pàgina web de l’Ajuntament (www.ajsantamargalida.net).
Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.
Una vegada finalitzat el termini al que fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle/essa ha de dictar una resolució, en el termini màxim de quinze dies hàbils, que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
Cinquena.-
Tribunal Qualificador
1. El Tribunal Qualificador estarà constituït per cinc membres, havent de designar-se el mateix nombre de suplents. Haurà de comptar amb un president/a, un secretari/a que actuarà amb veu i vot i tres vocals. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a la exigida per a l’accés a les places convocades.
2.- El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/a i les seves decisions s’adoptaran per majoria.
3.- El President de la Corporació nomenarà el Tribunal en la Resolució que aprovi el llistat provisional d’admesos i exclosos.
Entre els vocals figuraran dos membres proposats per la Direcció General competent en matèria de coordinació de policies locals de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i el seus suplents.
4. El tribunal podrà designar la incorporació a les seves tasques, de personal assessor o especialistes per a totes o alguna de les proves.
5. El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l’oposició siguin corregits sense conèixer la identitat dels aspirants.
Sisena.-
Desenvolupament del procés selectiu
PROVA ESPECÍFICA DE LENGUA CATALANA
Amb caràcter previ, per a les persones aspirants que no hagin acreditat la possessió del nivell de català exigit es realitzarà una prova obligatòria que avaluarà els coneixements de català. Per a la realització d'aquest exercici, el Tribunal qualificador contarà amb l'assessorament del servei d'Assessorament Lingüístic de l'Ajuntament. La prova es qualificarà d’apte/a o no apte/a. La data i hora d'anunci de la prova s'exposarà en el tauler d'anuncis i a la pagina web de l'Ajuntament.
Una vegada realitzada la prova de llengua catalana, el Tribunal qualificador emetrà resolució en la qual declararà aptes o no aptes les persones aspirants que l’hagin realitzada, i es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pagina web de la corporació. La qualificació de no apte o la no compareixença de l’aspirant a la prova, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu
1. El procés selectiu s’iniciarà en la data que es fixi pel Tribunal una vegada que s’hagi fet pública la llista definitiva d’admessos i exclosos.
Entre la publicació de les bases al BOIB i la celebració del primer exercici transcorreran un mínim de tres mesos i un màxim de sis.
2. Els exercicis de la fase d’oposició seran els que es detallen en aquestes bases.
3. L’ordre d’actuació dels aspirants es determinarà alfabèticament, segons resulti del sorteig realitzat pel Tribunal abans de donar-se inici als exercicis corresponents.
4. Els aspirants seran convocats per a cada exercici mitjançant el sistema de cridada única, essent exclosos de les proves selectives aquells aspirants que no compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal.
5. Per a la realització dels exercicis s’empraran sistemes per tal de mantenir l’anonimat dels aspirants sempre que la naturalesa de l’exercici així ho permeti. En aquells supòsits en que els aspirants vulnerin l’anonimat procedint a la identificació dels seus exercicis, el Tribunal procedirà a excloure del procés selectiu a l’aspirant infractor i la seva prova es tindrà per no realitzada.
6. El Tribunal en qualsevol moment podrà requerir als opositors per a que acreditin la seva personalitat.
7. Una vegada iniciades les proves selectives, no serà obligatòria la publicació dels anuncis de la convocatòria de la resta de proves al BOIB, si no que el Tribunal únicament publicarà els esmentats anuncis al tauler d’anuncis de l’ajuntament i a la web www.ajsantamargalida.net amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores.
A) FASE D’OPOSICIÓ
A la fase d’oposició tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.
1. Proves d’aptitud psico-mèdica
Les proves físiques seran exclusivament les que s’indiquen i han d’esser superades globalment, d’acord amb el barem i els mèrits assenyalats a l’annex II del Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears, amb les modificacions operades pel Decret 69/2004, de 9 de juliol. Totes són obligatòries i eliminatòries.
B.1 Resistència (1.000 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.
Homes (minuts)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-3’10’’ |
-4’00’’ |
-4’50’’ |
-6’10’’ |
|
9 |
-3’20’’ |
-4’10’’ |
-5’00’’ |
-6’20’’ |
|
8 |
-3’30’’ |
-4’20’’ |
-5’10’’ |
-6’30’’ |
|
7 |
-3’40’’ |
-4’30’’ |
-5’20’’ |
-6’40’’ |
|
6 |
-3’50’’ |
-4’40’’ |
-5’30’’ |
-6’50’’ |
|
5 |
-4’10’’ |
-5’00’’ |
-5’50’’ |
-7’10’’ |
|
3 |
-4’25’’ |
-5’15’’ |
-6’05’’ |
-7’25’’ |
|
Eliminat |
+4’25’’ |
+5’15’’ |
+6’05’’ |
+7’25’’ |
Dones (minuts)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-3’25’’ |
-4’15’’ |
-5’05’’ |
-6’25’’ |
|
9 |
-3’35’’ |
-4’25’’ |
-5’15’’ |
-6’35’’ |
|
8 |
-3’45’’ |
-4’35’’ |
-5’25’’ |
-6’45’’ |
|
7 |
-3’55’’ |
-4’45’’ |
-5’35’’ |
-6’55’’ |
|
6 |
-4’05’’ |
-4’80’’ |
-5’45’’ |
-7’05’’ |
|
5 |
-4’25’’ |
-5’15’’ |
-6’05’’ |
-7’25’’ |
|
3 |
-4’40’’ |
-5’30’’ |
-6’20’’ |
-7’40’’ |
|
Eliminada |
+4’40’’ |
+5’30’’ |
+6’20’’ |
+7’40’’ |
B.2 Velocitat (50 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.
Homes (segons)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-7,50 |
-7,70 |
-8,20 |
-9,50 |
|
9 |
-7,70 |
-7,90 |
-8,40 |
-9,70 |
|
8 |
-7,80 |
-8,00 |
-8,50 |
-9,80 |
|
7 |
-8,00 |
-8,20 |
-8,70 |
-10,00 |
|
6 |
-8,20 |
-8,40 |
-8,90 |
-10,20 |
|
5 |
-8,40 |
-8,60 |
-9,10 |
-10,40 |
|
3 |
-8,65 |
-8,85 |
-9,35 |
-10,65 |
|
Eliminat |
+8,65 |
+8,85 |
+9,35 |
+10,65 |
Dones (segons)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-8,00 |
-8,20 |
-8,70 |
-10,00 |
|
9 |
-8,20 |
-8,40 |
-8,90 |
-10,20 |
|
8 |
-8,30 |
-8,50 |
-9,00 |
-10,30 |
|
7 |
-8,50 |
-8,70 |
-9,20 |
-10,50 |
|
6 |
-8,70 |
-8,90 |
-9,40 |
-10,70 |
|
5 |
-8,90 |
-9,10 |
-9,60 |
-10,90 |
|
3 |
-9,15 |
-9,35 |
-9,85 |
-11,15 |
|
Eliminada |
+9,15 |
+9,35 |
+9,85 |
+11,15 |
B.3 Natació (50 m) estil lliure. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer 50 metres en estil lliure en una piscina de 50 metres, o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les suredes, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La sortida s’ha de fer des de la plataforma amb els dos peus paral·lels i a l’altura de les espatlles. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants han d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. S’admet l’estil lliure, però sempre en posició ventral. Es permet una sortida nul·la per aspirant; a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.
Homes (segons)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-35’’ |
-40’’ |
-45’’ |
-50’’ |
|
9 |
-37’’ |
-42’’ |
-47’’ |
-52’’ |
|
8 |
-39’’ |
-44’’ |
-49’’ |
-54’’ |
|
7 |
-41’’ |
-46’’ |
-51’’ |
-56’’ |
|
6 |
-43’’ |
-48’’ |
-53’’ |
-58’’ |
|
5 |
-45’’ |
-50’’ |
-55’’ |
-60’’ |
|
3 |
-50’’ |
-55’’ |
-60’’ |
-1’05’’ |
|
Eliminat |
+50’’ |
+55’’ |
+60’’ |
+1’05’’ |
Dones (segons)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-40’’ |
-45’’ |
-50’’ |
-55’’ |
|
9 |
-42’’ |
-47’’ |
-52’’ |
-57’’ |
|
8 |
-44’’ |
-49’’ |
-54’’ |
-59’’ |
|
7 |
-46’’ |
-51’’ |
-56’’ |
-1’01’’ |
|
6 |
-48’’ |
-53’’ |
-58’’ |
-1’03’’ |
|
5 |
-50’’ |
-55’’ |
-1’00 |
-1’05’’ |
|
3 |
-55’’ |
-1’ |
-1’05’’ |
-1’10’’ |
|
Eliminada |
+55’’ |
+1’ |
+1’05’’ |
+1’10’’ |
B.4 Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 3 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra, simètrics i amb una separació equivalent a l’amplària de les espatlles i mirant tot el cos cap a la zona de llançament. En cap moment es pot trepitjar la línia indicada de sortida. Amb el llançament podrà estendre’s el tronc, flexionar els braços i cames, elevant els talons, però sense desenganxar de cap manera la puntera del sòl. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a les que estableixen les taules. Per aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.
Homes: pilota de 5 kg
Dones: pilota de 3 kg
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
+7,00 |
+6,50 |
+6,00 |
+5,50 |
|
9 |
+6,80 |
+6,30 |
+5,80 |
+5,30 |
|
8 |
+6,70 |
+6,20 |
+5,70 |
+5,20 |
|
7 |
+6,50 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
|
6 |
+6,20 |
+5,70 |
+5,20 |
+4,70 |
|
5 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
|
3 |
+5,70 |
+5,20 |
+4,70 |
+4,20 |
|
Eliminat/ada |
-5,70 |
-5,20 |
-4,70 |
-4,20 |
B.5 Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensors de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrera la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia, si es fa, el salt serà nul. Tota la superfície dels peus ha de romandre en contacte permanent amb el terra fins al moment del salt, però es podran fer totes les accions de balanceig de cos i braços que es vulguin. En el moment de la caiguda cap part del cos no por tocar per darrere els talons, si es fa, l’intent serà nul. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.
Homes (metres)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
+2,35 |
+2,25 |
+2,15 |
+1,95 |
|
9 |
+2,30 |
+2,20 |
+2,10 |
+1,90 |
|
8 |
+2,25 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,85 |
|
7 |
+2,20 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,80 |
|
6 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,75 |
|
5 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,70 |
|
3 |
+2,02 |
+1,92 |
+1,82 |
+1,62 |
|
Eliminat |
-2,02 |
-1,92 |
-1,82 |
-1,62 |
Dones (metres)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,65 |
|
9 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,60 |
|
8 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,55 |
|
7 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,50 |
|
6 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,65 |
+1,45 |
|
5 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,60 |
+1,40 |
|
3 |
+1,72 |
+1,62 |
+1,52 |
+1,32 |
|
Eliminada |
-1,72 |
-1,62 |
-1,52 |
-1,32 |
El resultat global d’aquesta prova s’ha de lliurar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’’Apte’ s’ha de lliurar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de ‘No apte’.
2.- Prova professional complementaria:
Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’àrea complementària, el qual consistirà a respondre a les preguntes formulades en prova de tipus objectiu sobre els 30 temes seleccionats (Annex A) per l’Ajuntament, d’entre els inclosos en el programa de l’Escola Balear d’Administració Pública.
En cas que la normativa de referència utilitzada al temari hagi sofert modificació s’entendrà aplicable la que estigui vigent en la data de publicació de la convocatòria al BOIB, i per tant, el temari base proposat serà adaptat a la actualització normativa que li afecti.
La prova tindrà 80 preguntes amb respostes alternatives, i es realitzarà en un temps màxim de 50 minuts. La puntuació a atorgar serà de 0 a 24. És necessari obtenir una qualificació mínima de 12 punts per superar aquest exercici.
Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valorarà. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:
{A-(E/3)} x 24
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: número de respostes encertades
E: número de respostes errònies
P: número de preguntes de l’exercici
3.- Prova professional:
Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’àrea professional que consistirà a desenvolupar per escrit les 10 preguntes que es formulin sobre els 30 temes seleccionats (Annex B). La puntuació a atorgar d’aquesta prova serà de 0 a 24 i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 12 punts per superar aquest exercici. El temps per a la realització d’aquest exercici serà de 90 minuts.
Els temes seleccionats per l’Ajuntament, que es relacionen a l’Annex B, han estat escollits entre la normativa estatal, autonòmica i local i els programes del curs de policia local de l’any 2011 de l’EBAP.
En cas que la normativa de referència utilitzada al temari hagi sofert modificació s’entendrà aplicable la que estigui vigent en la data de publicació de la convocatòria al BOIB, i per tant, el temari base proposat serà adaptat a la actualització normativa que li afecti.
4.- Prova Psicotècnica:
Exercici obligatori i eliminatori. Consistirà en un prova que tindrà com a objectiu determinar l’aptitud i la personalitat més adequada per al lloc al que s’opta. Aquest exercici es qualificarà com a apte o no apte.
B) FASE DE CONCURS.
Barems de Puntuació.-
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits correctament al·legats és de 54 punts (40% com a màxim de la puntuació final en el concurs oposició) d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.
1 Valoració del curs bàsic de capacitació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del Curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar- ne la nota per al coeficient indicat en els apartats següents, fins a un màxim de 10 punts:
- Per ser funcionari interí en la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, o bé haver prestat serveis com a policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’ajuntament de Santa Margalida, el coeficient multiplicador serà 1.
- Per als aspirants que no hagin renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant un certificat de la Direcció General d’Interior, el coeficient multiplicador serà 0,75.
- Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50.
Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant la següent documentació:
- Certificat dels cursos impartits per l’Escola balear d’Administració Pública.
- Serveis prestats a l’ajuntament de Santa Margalida, mitjançant un certificat emès per l’ajuntament.
- Certificat de la Direcció General d’Interior (ISPIB) de no haver renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi.
2. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:
- Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a funcionari interí de policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
- Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Antiguitat
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació.
4 Estudis acadèmics oficials
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.
d) Per cada títol de doctor: 1 punt.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi. No obstant això, les puntuacions dels apartats c i d s’han d’acumular.
5. Valoració dels coneixements de llengües
5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, com també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:
a) Coneixements mitjans (certificat C1): 1,50 punts.
b) Coneixements superiors (certificat C2): 1,75 punts.
c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a què s’accedeix.
5.2. Coneixements d’altres llengües
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 3 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:
a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP: 1 punt
b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP: 1,25 punts.
c) Tercer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP: 1,50 punts.
d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes: 1,75 punts.
e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes: 2 punts.
Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
6. Valoració dels cursos de formació.
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.
6.1. Formació relacionada amb l’àrea professional.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts. Només es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi.
Les àrees professionals a què s’han de referir els cursos són les de policia, seguretat, emergències i salvament, i per a l’escala executiva i la superior, els de qualitat, recursos humans i habilitats directives.
La valoració es farà d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix: 0,0075 punts per hora.
6.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional
Només es valorarà en el cas que s’hagi obtingut la puntuació màxima de l’apartat 6.1 anterior. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, segons el que s’indica a continuació:
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
7. Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.
b) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’ajuntament: 0,35 punts.
c) Per cada felicitació lliurada per la batlia: 0,25 punts.
S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.
8. Mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació relacionats amb l’exercici de les funcions policials
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, i els criteris de valoració seran els que es determinen seguidament :
a) Respondre un qüestionari de 24 preguntes relatives al coneixement del terme municipal de Santa Margalida, fins a un màxim de 6 punts.
Procediment per calcular la puntuació final del concurs oposició
La puntuació final del concurs oposició es calcula amb la següent fórmula: (puntuació final de la fase d’oposició x 0,60) + (puntuació final de la fase de concurs x 0,40)
C) FASE DE PRÀCTIQUES
- Una vegada acabada la qualificació del concurs oposició, el tribunal proposarà el nomenament com a policies locals en pràctiques per un període de tres mesos, de les persones que hagin obtingut major puntuació fins a completar el nombre màxim de places ofertades.
- Els aspirants proposats hauran de presentar en el termini de 20 dies naturals des de la publicació de la proposta de nomenament, en el Registre d’aquest ajuntament, els documents acreditatius dels requisits exigits en aquestes bases.
- Les pràctiques tindran per objecte valorar l’aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia. La avaluació de les pràctiques correspon al tribunal qualificador del concurs oposició. Per dur a terme aquesta avaluació s’han d’emetre els següents informes:
a) Informe mensual dels comandaments responsables (que no pot ser membre del tribunal) al que estiguin assignats els funcionaris en pràctiques. S’hauran de descriure les actuacions i serveis en els quals hagi intervingut el funcionari en pràctiques, la durada, el resultat, el comportament de l’aspirant, el seu nivell de coneixements de la normativa, etc.
b) Informe final de valoració del cap del cos de policia (que no pot ser membre del tribunal) o la persona que el substitueixi designada per aquest. S’ha d’incidir especialment en els aspectes següents: actitud general per al servei, coneixements i nivell de formació, aplicació pràctica dels coneixements, compromís i responsabilitat en el servei, tracte envers els comandaments, tracte envers els ciutadans, tracte de les instal·lacions i el material assignat, uniformitat i imatge personal i altres a criteri de qui n’informi.
c) Memòria final confeccionada per l’alumne d’un mínim de 25 folis escrits per una cara, mecanografiats, a un espai, lletra Times 12. Marges (S-3, I-2,5, D- 2,5, E-3). Originals i individuals. S’ha de descriure i analitzar el contingut i resultats de les seves actuacions en les diferents àrees indicades, a més d’una valoració i conclusió final.
- Davant l’absència o impossibilitat per determinar a qui correspon emetre els informes recollits als anteriors apartats a) i b). El tribunal podrà sol·licitar aquests informes a la persona/es, que consideri més adient.
- Si durant la realització de les pràctiques, es dona algun tipus d’incapacitat o baixa superior a 30 dies, les pràctiques s’interrompran. Una vegada superada aquesta incapacitat, el funcionari es reincorporarà al servei. Els aspirants que no superin el període de pràctiques perdran el dret a ser nomenats com a policies.
Setena.-
Borsa de treball
- Els aspirants que hagin superat la prova de coneixements de l’àrea complementària passaran a constituir una borsa de treball de funcionaris interins de la categoria de policia en aquest ajuntament, i podran ser requerits sempre segons l’ordre de puntuació obtinguda a les proves, per cobrir les vacants i/o necessitats que puguin sorgir en el lloc de treball de la mateixa categoria. Presentant la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona
- La cobertura dels llocs de feina vacants, en el moment d’anar-se produint, s’ha de fer tenint en compte el nombre d’exercicis superats i per estricte ordre de puntuació, de major a menor.
- El Borsí d’interins creat estarà vigent fins que sigui substituït per un altre, com a conseqüència de la celebració de noves proves selectives dins la mateixa categoria.
Els candidats que refusin una oferta, queden exclosos de la borsa, excepte que al·leguin i justifiquin en el termini de tres dies hàbils la concurrència d’alguna de les següents situacions: a) estar en període d’embaràs o amb llicència per maternitat, paternitat, adopció o acolliment; b) patir malaltia o incapacitat temporal; c) estar exercint funcions sindicals. En el cas que al·leguin que estan prestant serveis en una altra administració, tampoc seran exclosos però no seran cridats en les successives vacants que es produeixin fins que comuniquin a l’ajuntament el canvi de situació.
ANNEX A
PROGRAMA DE TEMES DE L’ÀREA COMPLEMENTÀRIA
1. L’estatut d’autonomia de les Illes Balears.
2. L’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP)
3. Llei reguladora de les bases del règim local. Personal al servei de les entitats locals.
4. Llei reguladora de les bases del règim local. Disposicions comuns a les entitats locals. Règim de funcionament.
5. Llei reguladora de les bases del règim local. El municipi.
6. Introducció al dret administratiu. El procediment administratiu. La inactivitat de l’administració.
7. L’acte administratiu. Les característiques de la responsabilitat patrimonial de l’administració. Els recursos administratius. Les formes d’activitat de l’administració municipal.
8. Llei orgànica 2/86. Dels cossos i forces de seguretat.
9. Llei orgànica 1/1992, de 21 de febrer, sobre protecció de la seguretat ciutadana.
10. Reial Decret 769/1987, de la regulació de la Policia Judicial.
11. Llei 16/2006, de 17 de octubre, de règim jurídic de les llicencies integrades d’activitat de les Illes Balears. Disposicions generals. Activitats catalogades i no permanents.
12. Llei 16/2006, de 17 de octubre, de règim jurídic de les llicencies integrades d’activitat de les Illes Balears. Règim d’inspeccions, infraccions i sancions.
13. Dret penal. Concepte de delicte i falta.
14. Les penes i les mesures de seguretat. L’extinció de la responsabilitat penal.
15. Delictes contra l’administració pública, contra l’administració de justícia i els comesos pel personal funcionari contra les garanties constitucionals. Delictes contra l’ordre públic.
16. Delictes contra la vida i la integritat física. Delictes contra la tortura i contra la integritat moral. Delictes contra la llibertat i indemnitat sexual. Delictes contra la llibertat.
17. El delicte de l’omissió del deure de socórrer.
18. Delictes contra el patrimoni i contra l’ordre socioeconòmic
19. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.
20. Delictes relatius a l’ordenació del territori i a la protecció del patrimoni històric i del medi ambient.
21. Delictes contra la seguretat col•lectiva. Delictes de falsedat.
22. De les faltes i les seves penes.
23. Llei reguladora de la responsabilitat penal del menor.
24. La prova penal. Valor dels atestats.
25. Els procediments penals. Iniciació dels procediments.
26. L’ habeas corpus
27. Els diferents ordres jurisdiccionals.
28. Organització judicial de les Illes Balears.
29. Procediment sancionador en matèria de trànsit
30. Actuacions amb cans.
ANNEX B
PROGRAMA DE TEMES DE L’ÀREA PROFESSIONAL
1. Potestat normativa municipal
2. Ordenances, reglaments, bans
3. La potestat sancionadora municipal
4. Codi de circulació: articulació vigent
5. Reglament del procediment sancionador en matèria d’infraccions de trànsit
6. Llei de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat vial
7. Reglament general de circulació: títol preliminar
8. Reglament general de circulació: títol I
9. Reglament general de circulació: títol II
10. Reglament general de circulació: títol III
11. Reglament general de circulació: títol IV
12. Reglament general de circulació: títol V i disposicions finals
13. Reglament general de conductors
14. Concepte d’accident
15. Classificació dels accidents
16. L’espai i el temps en els accidents
17. L’accident en relació amb el Reglament general de circulació i el Codi penal
18. Procediment de reclamació per accident de trànsit: via penal i via civil
19. L’atestat per accident de trànsit
20. L’atestat per alcoholèmia
21. Policia local: marc legal. Concepte i funcions
22. Les normes marc de les policies locals de les Illes Balears
23. El règim disciplinari de la policia local com a membre de les forces i els cossos de seguretat. Conductes tipificades com a faltes
24. Principals aspectes de la Llei orgànica 1/1992, sobre protecció de la seguretat ciutadana
25. Llei 4/2013 de Coordinació , de les Policies locals de les iIles Balears. Aspectes mes importants
26. Decret 67/2007, Reglament marc de Mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears.. Aspectes importants.
27. La policia local com a policia judicial: protecció penal. Camps d’actuació
28. Detenció il·legal. Habeas corpus
29. L’atestat policial: concepte, objecte i requisits de l’atestat
30. Contingut de l’atestat”
El que es fa públic per a general coneixement.
Santa Margalida, 12 de juny de 2014
El Batle.
Antoni Reus Darder