Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 10816
Bases convocatòria beca d'estiu per a estudiants universitaris, any 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, en sessió celebrada el dia 5 de juny de 2014, va aprovar la convocatòria d’una beca d’estiu per a formació, les bases de la qual a continuació es transcriuen literalment:

“BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA D’UNA BECA D’ESTIU PER A FORMACIÓ ADREÇADA A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS DEL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA PER A L’ANY 2014.

L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, convoca una beca de formació per a la realització de tasques relacionades amb l’elaboració d’un projecte relacionat amb el turisme nàutic sostenible.

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

La present convocatòria té per objecte la concessió d’una beca de formació i perfeccionament,  per import  de 2.000,00 euros, adreçada a estudiants residents al municipi de Sant Josep de sa Talaia que estiguin realitzant estudis universitaris durant el curs 2013-2014, al mateix temps que suposa oferir a aquests estudiants una ajuda complementària per a la seua formació acadèmica.

SEGONA. CARACTERÍSTIQUES DE LA BECA.

La beca té caràcter discrecional, voluntari i eventual, és lliurement revocable  i reductible en tot moment per les causes previstes a la Llei o en aquestes bases, no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. D’altra banda, la concessió d’aquesta beca és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol treball remunerat.

La condició de beneficiari/ària d’aquesta beca no suposa l’establiment de cap relació contractual o estatutària ni suposarà, en conseqüència, vinculació laboral o funcionarial entre el/la beneficiari/ària i l’Ajuntament de Sant Josep.

El sistema de selecció serà el de concurrència competitiva; se seleccionarà el/la  becari/ària d’acord amb l’establert a les presents bases.

La comissió avaluadora a què es refereix la base tretzena no podrà seleccionar un nombre superior de becaris al de beques convocades. No obstant això, les cinc primeres persones que, reunint els requisits exigits, no hagin estat seleccionades, passaran a formar part de la llista de suplents. Aquesta llista de suplents només tendra validesa durant el termini de vigència de la beca.

La participació en aquesta convocatòria suposa l’acceptació expressa d’aquestes bases.

TERCERA. ACTIVITATS A REALITZAR.

El/la becari/ària realitzarà tasques relacionades amb l’elaboració de projectes de “turisme nàutic sostenible” així com el treball previ de recopilació d’informació, de tramitació de fons europeus, etc. amb l’objectiu, si fos el cas, de sol·licitar ajudes europees dins el marc de la signatura per part de l’ ajuntament del “Manifiesto Europeo del Turismo Nautico Sostenible”.

QUARTA. LLOC.

Les pràctiques es duran a terme, principalment, a la seu de l’estació nàutica i a les dependències municipals de l’Ajuntament de Sant Josep.

CINQUENA. HORARI.

La jornada serà de quaranta hores setmanals, en horari de 10:00 a 14:00 h.  i de 16:00 a 20:00h. de dilluns a divendres. En funció de la realització de les tasques encomanades, aquests horaris poden ser modificats sense que, en cap cas, superin el total d’hores establertes setmanalment, ni les condicions bàsiques reflectides en aquestes bases.

SISENA. DURADA.

Una vegada concedida,  la beca serà per un període de dos mesos.

SETENA. DOTACIÓ DE LA BECA I CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA.

Aquesta beca tendra una dotació total de 2.000,00 euros bruts i es consignarà de la dotació pressupostària  432 480 34 del vigent pressupost. L’Ajuntament de Sant Josep es farà càrrec de la corresponent pòlissa d’assegurança d’accidents del/de la becari/ària.

VUITENA. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUDES.

La concessió de la beca de formació és incompatible amb el treball remunerat del/de la beneficiari/ària.

Aquesta beca també és incompatible amb qualsevol tipus d’ajuda o subvenció que pel mateix concepte atorgui aquesta o una altra administració pública, així com una entitat privada.

La concessió d’aquesta beca no genera cap dret a l’obtenció d’altra subvenció en exercicis posteriors.

NOVENA. REQUISITS.

Es poden acollir a aquesta convocatòria els estudiants que reuneixin els següents  requisits:

a) Ser major d’edat.

b) Tenir la nacionalitat espanyola, d’un país membre de la Unió Europea o d’un país associat a l’acord sobre l’Espai Econòmic Europeu, o que hagi firmat un tractat internacional amb la Unió Europea en l’àmbit de la lliure circulació de treballadors i hagi estat ratificat per Espanya. També podran sol·licitar la beca els estrangers amb residència legal a Espanya.

c) Ser resident al municipi de Sant Josep de sa Talaia, amb un mínim d’un any d’antiguitat.

d) Estar cursant els estudis universitaris en turisme, ciències ambientals o d’altres relacionats durant el curs 2013-2014.

e) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques descrites en aquestes bases.

f) Acreditar, mitjançant declaració responsable, no estar realitzant cap feina remunerada en el moment de començar a treballar ni mentre duri la beca.

g) No estar incurs en causa d’incompatibilitat per tenir la condició de beneficiari de subvencions (art. 13 de la LGS).

h) Trobar-se al corrent en les seues obligacions tributàries amb Hisenda, la Seguretat Social i  l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

DESENA. SOL·LICITUDS.

1. Les sol·licituds es formularan en una instància oficial dirigida a l’Alcaldessa de Sant Josep de sa Talaia, que serà facilitada en els registres d’entrada de les dependències municipals de Sant Josep, Sant Jordi i Cala de  Bou (Sant Agustí) o a la pàgina web www.santjosep.org i es presentaran en aquests mateixos llocs. També es podran presentar d’acord amb l’establert a l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En aquest cas, s’haurà de posar en  coneixement de l’Ajuntament al fax núm. 971.800040.

2. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies naturals comptadors a partir del següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.  Si el darrer dia natural fos diumenge o festiu, el termini s’ajornarà fins el dia hàbil següent.

Les persones aspirants hauran de manifestar a la sol·licitud:

a) Que reuneixen tots i cadascun dels requisits generals exigits a la base  novena.

b) La relació de la documentació acreditativa dels requisits, que s’adjunta a la sol·licitud.

ONZENA. DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR

A la instància, s’haurà d’adjuntar la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document acreditatiu de la identitat, del qual es pugui deduir clarament la nacionalitat i la majoria d’edat i document acreditatiu de tenir la residència legal a Espanya, si és el cas.

b) Document acreditatiu d’estar matriculat durant el curs acadèmic 2013-2014, en estudis universitaris de turisme, ciències ambientals o d’altres relacionats.

c) Currículum acadèmic: acreditació de les notes obtingudes en l’expedient acadèmic dels estudis cursats a la universitat amb el curs 2013-2014 inclòs.                                                                                                     

d) Declaració responsable de no estar realitzant cap feina remunerada, en el moment de començar a treballar ni mentre duri la beca (Annex 1).

e) Declaració de no estar incurs en causa d’incompatibilitat per tenir la condició de beneficiari de subvencions (art. 13 de la LGS) (Annex 1).

f) Declaració responsable d’estar al corrent de pagament de les obligacions amb Hisenda, amb la Seguretat Social i amb l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, d’acord amb l’article 24 del Reglament de subvencions (Annex 1).

En el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, es requerirà la rectificació o els complements necessaris. Si, en el termini de cinc dies hàbils, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, l’Ajuntament de Sant Josep considerarà que la persona interessada desisteix de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 4/99, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

DOTZENA. BAREM DE MÈRITS.

S’estableixen com a criteris de valoració els següents:

1. Posseir i/o estar cursant, dins el curs acadèmic 13/14, els següents estudis universitaris:

1.a) Llicenciatura /Grau en turisme……5 punts

1.b) Diplomatura..................................  3’5 punts

1.c) Llicenciatura o Grau en ciències mediambientals…3 punts

1.d) Altres relacionats a considerar per la comissió (màxim 2 punts)                                                                    

2. Currículum acadèmic, es valorarà la nota mitjana de les qualificacions de l’expedient acadèmic, inclòs el curs 2013-2014.  

D’acord amb l’article 5.3  del RD 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s’estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional, la mitjana de l’expedient acadèmic de cada alumne serà el resultat de l’aplicació de la següent fórmula: suma dels crèdits obtinguts per l’alumne multiplicats cada un d’ells pel valor de les qualificacions que corresponguin, i dividida pel nombre de crèdits totals obtinguts per l’alumne.

Els crèdits obtinguts per reconeixement de crèdits corresponents a activitats formatives no integrades en el pla d’estudis no computaran a efectes de còmput de la mitjana de l’expedient acadèmic.

D’acord amb la disposició addicional única del RD 1044/2003, d’1 d’agost, pel qual s’estableix el procediment per a l’expedició per les universitats del Suplement Europeu al Títol, les assignatures convalidades tendran l’equivalència en punts corresponent a la qualificació obtinguda en el centre de procedència; per a les assignatures adaptades es computarà la qualificació obtinguda en el centre de procedència i el reconeixement de crèdits en què no existeixi qualificació no es tendrà en compte a efectes de ponderació.

A aquest efecte, per al càlcul de la nota mitjana, en cas d’haver-hi assignatures convalidades i/o adaptades a l’expedient acadèmic, s’haurà d’adjuntar certificat de les notes obtingudes d’aquestes assignatures en el centre de procedència.

A l’efecte d’atorgar aquesta beca, no només es tendrà en compte la nota mitjana de l’expedient acadèmic  sinó que també es valorarà el nombre de crèdits obtinguts en la titulació universitària que es cursa. Així a la nota mitjana de l’expedient acadèmic de cada alumne se li sumarà:

-       De 0 a 50 crèdits:       0,5 punts

-       De 50 a 100 crèdits:   1 punts

-       De 100 a 150 crèdits: 1,50 punts

-       De 150 a 200 crèdits: 2,00 punts

-       Més de 200 crèdits:    2,50 punts

 En aquest apartat, les assignatures o crèdits convalidats i adaptats no es tendran en compte a cap efecte.

3. Coneixement d’altres llengües (anglès, alemany, francès) mitjançant certificat oficial: Màxim  3  punts. A cada nivell li correspon una puntuació de 0,5 punts.

4. Coneixement de llengua catalana mitjançant certificat oficial. Màxim 2,25 punts:

-       Nivell A2: 0.25 punts.

-       Nivell B1: 0.50 punts.

-       Nivell B2: 1 punt.

-       Nivell C1:1.50 punts.

-       Nivell C2 : 2  punts.

-       Nivell LA (E):0.25 punts.

Únicament es valorarà el nivell més alt acreditat, a excepció de si també s’acredita el nivell E, la puntuació del qual  se sumarà a l’altre nivell més alt acreditat.

Es valoraran els certificats expedits per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears o organisme equivalent.

5. Entrevista personal en què es podran fer preguntes relacionades amb les activitats a realitzar segons la base tercera. Es puntuarà fins a 5 punts.

En el supòsit d’empat entre dos o més aspirants, s’actuarà de la següent manera:

En primer  lloc es tindrà en compte la nota mitjana de l’últim curs realitzat.

Si persisteix l’empat, es donarà prioritat als sol·licitants que cursin un curs més alt.

I, en cas de persistir l’empat, el resultat de l’entrevista personal.

TRETZENA. COMISSIÓ AVALUADORA.

Es constitueix una comissió avaluadora que estarà integrada pels següents membres:

President: el regidor de Turisme de l’Ajuntament de Sant Josep.

Suplent: la regidora d’Educació  de l’Ajuntament de Sant Josep

Vocals:      . interventor de l’Ajuntament o persona en qui delegui.

                 . tècnica del Departament d’Educació o persona en qui delegui

                . un representant de l’Estació Nàutica de Sant Antoni i  Sant Josep

Secretària: la secretària de la corporació o persona que legalment la substitueixi.

Funcionament. La Comissió actuarà com a òrgan instructor del procediment de concessió d’aquesta beca i té atribuïdes les següents funcions:

a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’emetrà l’informe proposta.

b) Requerir a les persones sol·licitants per a la correcció o millora de les seues sol·licituds.

c) Valorar les sol·licituds d’acord amb el barem que s’estableix a la base dotzena.

d) Realitzar l’entrevista personal als/a les cinc / primers/res aspirants amb major puntuació.

e) Establir la llista ordenada de suplents, per als supòsits de renúncia, revocació o altres causes degudament justificades que impedeixin la realització material de l’activitat objecte de la beca.

f) Emetre un informe proposta perquè l’Alcaldessa o la Junta de Govern Local, en el seu cas i segons les atribucions que li confereix la llei de bases de règim local d’assistència a l’Alcaldessa, resolgui la concessió de la  beca a l’aspirant seleccionat.

La comissió podrà sol·licitar als aspirants la documentació complementària que consideri adient per a un millor desenvolupament del procés selectiu.

CATORZENA. ÒRGANS COMPETENTS

L’òrgan competent per a l’aprovació de la present convocatòria és l’Alcaldessa de l’Ajuntament de Sant Josep, sense perjudici que pugui ser assistida per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix la Llei de bases de règim local.

La Comissió Avaluadora serà l’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds.

La beca s’ha de concedir mitjançant acord de la Junta de Govern Local o, en el seu cas,  per decret de l’Alcaldia a proposta de la Comissió Avaluadora.

Les sol·licituds es resoldran en el termini màxim de 15 dies des de la finalització del termini de la presentació de les instàncies que es reflecteix en aquesta convocatòria; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.

La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment comú (BOE núm. 270, de 27 de novembre), modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de dia 14).

La resolució de concessió de la beca especificarà el candidat a qui es concedeix i aquells a qui, en llista ordenada d’acord amb els resultats de la selecció, es considerin suplents.

QUINZENA. RENÚNCIES.

En el supòsit de renúncia a la beca obtinguda, la qual cosa s’haurà de comunicar fefaentment a l’Ajuntament de Sant Josep amb una antelació mínima de cinc dies, haurà de ser per causa degudament justificada que impedeixi la realització material de l’activitat objecte de la beca i se substituirà el becari o la becària, d’acord amb la llista de suplents establerta i per l’ordre consecutiu corresponent.

SETZENA. OBLIGACIONS DE LA PERSONA BENEFICIÀRIA.

Són obligacions mínimes de la persona becària:

1. Reunir els requisits i complir les condicions establertes per a la concessió i el gaudi de la beca. Així mateix, cooperar amb l’administració en les actuacions de comprovació que calgui per verificar, si escau, el compliment i l’efectivitat de les condicions de la concessió de la beca.

2. Realitzar l’activitat formativa que fonamenta la concessió d’aquesta beca, d’acord amb les instruccions i sota la supervisió del personal tècnic de la Regidoria de Turisme o de l’ Estació Nàutica.

3. Acreditar davant de l’Ajuntament de Sant Josep, dins del termini establert a la base divuitena, la realització de l’activitat formativa, mitjançant la presentació de la documentació que s’hi esmenta.

DISSETENA. INCOMPLIMENT I REVOCACIÓ DE LA SUBVENCIÓ.

La constatació de l’incompliment dels requisits necessaris o de les obligacions assumides com a conseqüència  de  la concessió de la beca, podrà donar lloc a l’extinció del dret del seu gaudi o de la modificació de la resolució de la concessió, al reintegrament de les quantitats percebudes i, si és el cas, a la incoació del corresponent expedient sancionador de conformitat amb el que preveu el títol V de l’esmentat Decret legislatiu 2/2005 (base divuitena), així com totes aquelles responsabilitats de tot ordre que se’n poguessin derivar.

DIVUITENA. FORMA DE JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT.

La justificació de l’activitat per a la qual s’hagi atorgat la beca es realitzarà mitjançant la presentació d’una memòria subscrita per la persona beneficiària en la qual quedi constància de l’activitat desenvolupada durant les pràctiques de formació, així com una breu avaluació de les esmentades activitats. Aquesta memòria s’haurà de presentar en el termini màxim de 10 dies al següent en què finalitzi el període de formació a què es refereix aquesta convocatòria.

La beca es pagarà en dues mensualitats després del corresponent certificat expedit per la tutora del becari o becària que acrediti l’efectiva realització de les pràctiques objecte de la beca. La segona mensualitat estarà supeditada a la presentació prèvia d’una memòria en els termes previstos en el paràgraf anterior.

DINOVENA. RÈGIM DE RECURSOS.

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició, en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la resolució corresponent, o recurs contenciós-administratiu en el termini de dos mesos.

VINTENA. NORMATIVA APLICABLE.

1. Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues  bases.

2. Supletòriament, seran d’aplicació la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB de 31 de desembre) i, en caràcter bàsic, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre), el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, al qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.

VINT-I-UNA. NOTIFICACIONS I PUBLICACIÓ.

Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l’endemà de la seua publicació. També s’anunciarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Sant Josep i a la web municipal.

S’estableix, com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit i de la resolució del procediment d’atorgament de la beca de formació, el tauler d’anuncis i la web de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, carrer de Pere Escanellas, 12-16, 07830 Sant Josep.

 

 

 

ANNEX I

Sr./Sra. ...........................................................................................................................amb DNI .............................., DECLAR:

- Que no estic realitzant cap feina remunerada, en el moment de començar a treballar ni mentre duri la beca.

- Que no estic incurs/a en causa d’incompatibilitat per tenir la condició de beneficiari de subvencions (art. 13 de la LGS).

- Que estic al corrent de pagament de les obligacions amb Hisenda, amb la Seguretat Social i amb l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, d’acord amb l’article 24 del Reglament de subvencions.

Sant Josep de sa Talaia, ............ de .................................... de 2014.

(Signatura)”

 

La qual cosa es publica perquè tothom en prengui coneixement.

Sant Josep de sa Talaia, 12 de juny de 2014.

      

L’ALCALDESSA,

M. Nieves Marí Marí.