Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 10722
Aprovació de les Bases que han de regir la concessió de la Beca d’investigació del Consell Insular de Formentera per a l’any 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió celebrada el 22 de maig de 2014, i en exercici de les seues competències, sobre la base d’allò proposat (que conforme a l’article 54 i 89.3 i 5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, suposa la motivació d’aquest acte), adoptà, per unanimitat, el següent acord:

- Aprovar la convocatòria per a l’atorgament d’una beca de recerca relacionada amb l’illa de Formentera per a l’any 2014, d’acord amb les bases que s’adjunten com a annex.

- Aprovar l’import de 6.000 €, amb càrrec a la partida 334.48000 dels pressupostos per a l’any 2014.

- Publicar les bases de la convocatòria al BOIB, al tauler d’anuncis i a la pàgina web del Consell.

 

“ANNEX. BASES QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ DE LA BECA D’INVESTIGACIÓ DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA PER A L’ANY 2014

1. Objecte i finalitat

1. Aquesta convocatòria té per objecte regular la concessió d’una beca d’investigació per a l’any 2014, en règim de concurrència competitiva i d’acord amb els principis d’objectivitat i publicitat.

2. La finalitat d’aquesta beca és l’impuls de la investigació científica vinculada per la seua temàtica a l’àmbit de Formentera.

2. Quantia de l’ajut i crèdit pressupostari

La quantia de la beca és de sis mil euros (6.000 euros), amb càrrec a la partida pressupostària 334.48000 dels pressupostos generals del Consell Insular de Formentera de l’any 2014.

3. Activitats becades i projecte

1. Poden ser objecte d’aquesta beca, els projectes de recerca vinculats temàticament amb l’illa de Formentera que es puguin englobar en les branques d’arts, humanitats o ciències socials.

2. Els projectes hauran de plantejar investigacions inèdites i hauran de contenir, com a mínim, els apartats següents:

  • Títol
  • Descripció de les característiques del projecte
  • Plantejament teòric i metodologia de la investigació
  • Objectius
  • Calendari de feina
  • Pressupost detallat que inclogui totes les despeses previsibles, especificant, si és el cas: remuneració del treball, despeses corrents, despeses de viatges, material inventariable i altres conceptes necessaris per al desenvolupament del projecte.

4. Requisits de les persones sol·licitants

1. Podran sol·licitar aquesta beca totes les persones majors d’edat i amb plena capacitat d’actuar que estiguin en possessió d’una titulació mínima de diplomatura.

2. Els i les aspirants podran sol·licitar acollir-se a la convocatòria com a investigadors/res a títol individual o bé constituïts en equips de recerca. En aquest cas, els i les membres hauran de tenir la titulació mínima de diplomatura i un d’ells haurà d’assumir la tasca de coordinador/a.

3. Per valorar els currículums dels equips s’efectuarà una mitjana ponderada de manera que el currículum del coordinador/a suposarà un 50% de la valoració i el de la resta de membres de l’equip, el 50% restant.

5. Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases. S’hauran d’adreçar a la Presidència del Consell Insular de Formentera i es presentaran en el Registre General del Consell Insular de Formentera, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), c/ de Ramon Llull, 6, CP 07800 Sant Francesc Xavier, Formentera, o bé en la forma establerta a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC) i s’hauran d’acompanyar de la següent documentació:

a. Fotocòpia acarada del DNI, passaport, NIE o targeta de residència de la persona sol·licitant o, si és el cas, de cadascun dels membres que formin l’equip.

b. Declaració responsable de la persona o, si és el cas, de cadascun dels i de les  membres de l’equip, de no estar sotmesos a cap causa de responsabilitat o prohibició d’obtenir ajudes o subvencions, d’acord amb l’article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (s’adjunta model com a annex II).

c. Còpia acarada de la titulació acadèmica de la persona sol·licitant o, si és el cas, de cadascun dels i de les membres que formen l’equip.

d. Projecte de la investigació proposat per a la beca.

e. Currículum de la persona o, si és el cas, de les persones que formen l’equip. La documentació acreditativa dels mèrits, mitjançant originals o còpies acarades, s’haurà d’aportar només en el cas de resultar guanyadors en el concurs de selecció.

2. No s’admetrà a tràmit cap sol·licitud que no estigui acompanyada dels documents descrits en els apartats a, b, c i d d’aquest punt.

6. Termini de presentació

El termini per presentar les sol·licituds serà de vint dies hàbils a partir de l’endemà del dia de publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Aquesta convocatòria també es farà pública al tauler d’anuncis i al lloc web del Consell Insular de Formentera (www.consellinsulardeformentera.cat)

7. Esmena de les sol·licituds

En el termini màxim de 30 dies des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, el consell farà públic, al tauler d’anuncis i a la seua pàgina web, un llistat en el qual es requerirà a les persones interessades, perquè en el termini de 10 dies esmenin els defectes detectats en la documentació de les sol·licituds admeses a tràmit, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC), i se’ls advertirà que, en el cas de no fer-ho, es considerarà desestimada la seua petició.

8. Selecció de les persones beneficiàries

1. El procediment de concessió de la beca es realitzarà en règim de concurrència competitiva. Així, s’establirà un únic procés comparatiu de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’obtenir una valoració d’aquestes d’acord amb els criteris fixats en aquestes mateixes bases.

2. La persona o equip científic que resulti guanyador en el procés selectiu haurà de presentar tota la documentació acreditativa dels mèrits exposats en el currículum, mitjançant originals o fotocòpies acarades. El fet de no acreditar la totalitat dels mèrits al·legats suposarà la pèrdua de la condició de guanyador.

9. Criteris de selecció

1. Les peticions s’avaluaran tenint en compte els següents aspectes i percentatges màxims:

  1. Interès científic del tema que es proposa investigar: 40%
  2. Coherència i metodologia del projecte: 40%
  3. Currículum: 20%

2. En cas que l’estudi de la documentació no sigui suficient per determinar un ordre de prioritat entre les sol·licituds, la Comissió avaluadora podrà demanar informació addicional i/o concertar entrevistes amb les persones sol·licitants.

10. Comissió avaluadora

1. La comissió avaluadora serà l’òrgan col·legiat que s’encarregarà d’examinar les sol·licituds presentades i emetre l’informe que ha de servir de base per a la resolució de concessió per part de l’òrgan competent. Estarà formada pels següents membres:

  • President/a: el/la conseller/a de l’àrea de Cultura i Patrimoni
  • Vocals: quatre funcionaris del Consell Insular de Formentera (CIF), designats a partir del seu perfil de formació acadèmica en relació a la naturalesa dels projectes presentats. Excepcionalment, i sempre que es consideri necessari, fins a un màxim de dos de les vocalies es podran cobrir amb especialistes de trajectòria reconeguda externs al CIF.
  • Secretari/ària: un/a lletrat/da assignat/da per l’àrea de Secretaria del CIF

2. La comissió avaluadora queda autoritzat per resoldre els dubtes que puguin plantejar aquestes bases, així com per prendre els acords necessaris sobre la seua interpretació, a fi de garantir un bon desenvolupament del procés d’avaluació de les sol·licituds.

11. Renúncies

La persona o equip guanyadors de la beca tendran un termini de cinc dies comptadors des del següent al de la notificació per renunciar. Excepcionalment, començats els treballs i per causes de força major i imprevistes, es reconeix el dret a renunciar a la beca. En aquest supòsit, caldrà que el beneficiari o beneficiaris ho comuniquin mitjançant un escrit que s’haurà de presentar davant el Registre General del CIF, dirigit a l’àrea de Cultura i Patrimoni. La renúncia no impedeix el dret a percebre la part proporcional de la beca equivalent al treball realitzat, sempre que el director de la beca certifiqui que aquest treball ha estat degudament executat fins al moment de la renúncia i, de conformitat amb el projecte i el programa objecte de la concessió de la beca. En aquests casos, els treballs realitzats fins a la renúncia s’hauran de lliurar al CIF.

12. Obligacions de la persona beneficiària

En el cas que la persona o persones beneficiàries no renunciïn a la beca en el termini de cinc dies des de la notificació, implicarà la plena acceptació del que estableixen aquestes bases, així com de l’ajustament als procediments legals que regeixen per a les justificacions de l’ús dels fons públics rebuts. Així, la persona o persones beneficiàries de la beca s’hauran d’ajustar al funcionament següent:

  1. El treball d’investigació objecte de la beca concedida s’haurà de realitzar dins el termini de dotze mesos a comptar des de l’endemà de la recepció de la notificació de la concessió.
  2. En cas que es necessiti una pròrroga, els autors hauran de justificar-ne els motius i demanar-la a l’àrea de Cultura i Patrimoni del CIF. La sol·licitud s’haurà de fer amb una antelació de trenta dies naturals abans que es compleixi el termini acordat. En cas que s’esgoti el termini fixat sense haver sol·licitat pròrroga, el CIF tendrà dret a revocar l’ajut concedit.
  3. L’òrgan competent del CIF assignarà un director/a de la beca, a proposta de la Comissió avaluadora, que realitzarà el procés de seguiment de la investigació.
  4. Trimestralment s’haurà de presentar un informe al director de la beca. Aquest document servirà per fer balanç de la feina realitzada i de les previsions.
  5. Una vegada acabat el treball s’haurà de lliurar un exemplar de l’estudi complet a l’àrea de Cultura i Patrimoni del CIF en suport informàtic i una còpia impresa en paper.
  6. L’àrea de Cultura i Patrimoni del CIF tendrà prioritat a l’hora de publicar el treball, si ho considera interessant i factible. Si l’autor/a té la possibilitat d’editar-lo abans per altres mitjans, el CIF en pot autoritzar la publicació. En les edicions del CIF, la institució pot acordar la traducció al català d’aquells estudis lliurats en altres llengües. L’acceptació de la beca i el lliurament de l’estudi comportarà l’autorització per part de l’autor per publicar dit l’estudi.
  7. La possessió de la beca no implica relació contractual o estatutària de cap mena amb el CIF, sense cap compromís posterior per part d’aquesta institució. 

13. Incompliment

La constatació de l’incompliment dels requisits necessaris o de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la beca podrà donar lloc a l’extinció del dret del seu gaudi o a la modificació de la resolució de la concessió, al reintegrament de les quantitats percebudes i, en el seu cas, a la incoació del corresponent expedient sancionador, de conformitat amb el que preveu el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com a totes aquelles responsabilitats de tot ordre que se’n poguessin derivar.

14. Instrucció i resolució

1. Els expedients es resoldran en un termini màxim de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds que s’estableix en aquesta convocatòria.

2. La Comissió de Govern del CIF, segons la delegació de competències establerta a la Resolució de Presidència de data 13 de juny de 2011, adoptarà l’acord de concessió de la beca a proposta del conseller o consellera competent en la matèria en base a l’informe proposta emès per la comissió d’avaluació

L’acord de resolució final especificarà el candidat o candidats a qui es concedeix la beca i aquells a qui, en llista ordenada d’acord amb els resultats de la selecció, figurin com a suplents en cas de renúncies.

15. Abonament de l’ajut

L’abonament de la quantia de la beca es realitzarà en dos pagaments iguals, un per a cada semestre, una vegada que la direcció que realitzi el seguiment de la investigació (segons el punt 12.c d’aquestes bases) hagi presentat un informe de la feina realitzada fins al moment i el vistiplau per al pagament de la part de la dotació econòmica El darrer pagament de la beca s’abonarà amb l’informe de l’esmentada direcció acceptant el resultat final del treball d’investigació becat.

16. Règim de recursos

La resolució de concessió de la beca d’investigació exhaureix la via administrativa. Una vegada publicada es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat (la Comissió de Govern del CIF) en el termini d’un mes des de la notificació, o bé recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos des de la notificació.

17. Disposicions supletòries

Aquesta convocatòria es regeix pel que disposen les bases anteriors, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que sigui d’aplicació.

 

ANNEX I

SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ

BECA D’INVESTIGACIÓ DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA 2013

En/Na/N’.........................................................................................................................,

amb DNI núm. ................................................................................................................,

amb domicili a................................................................................................................,

població ...................................................................... CP ............................................,

telèfon/s ....................................................................... i

adreça electrònica .......................................................

EXPOSA

Que assabentat/da de la convocatòria pública de la beca d’investigació per a l’any 2014 del Consell Insular de Formentera, i d’acord amb el que preveuen les seues bases,

SOL·LICITA

Acollir-se al procediment per seleccionar el projecte beneficiari de l’esmentada beca d’investigació.

 Investigador/a a títol individual

 Investigador/a coordinador/a de l’equip format per:

........................................................................................................................

........................................................................................................................

........................................................................................................................

DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA

   DNI, passaport, NIE o targeta de residència

   Declaració responsable

   Titulació acadèmica (còpia acarada)

   Projecte

MÈRITS

   Currículums del personal investigador

   Documentació que acrediti els mèrits al·legats en els currículums

Formentera, ............d..................................... de 2014

(signatura)

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

 

ANNEX II

DECLARACIÓ RESPONSABLE

En/Na/N’ ........................................................................................................................,

amb DNI núm. ................................................................................................................,

amb domicili a................................................................................................................,

població ...................................................................... CP ............................................,

telèfon/s ....................................................................... i

adreça electrònica .......................................................

Declara:

  • Que les dades anteriors i les del currículum/s adjunt/s són certes i que conec i accept les bases d’aquesta convocatòria.
  • Que estic al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell insular, amb la Comunitat Autònoma i amb l’Administració de l’Estat, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.
  • Que no incorr en cap de les causes d’incompatibilitat o prohibició per obtenir subvencions que figuren en l’article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003)
  • Que autoritz el Consell Insular de Formentera a accedir a la informació fiscal de la persona o persones interessades.

Formentera, ..............................d...................................... de 2014

(Signatura)

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA”

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

Formentera, 29 de maig de 2014

El president,

Jaume Ferrer Ribas