Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 10522
Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de dia 9 de juny de 2014, per la qual es modifica la Resolució del director general de Personal Docent de 27 de juliol de 2010, per la qual es publica la llista única per especialitats i illes de tots els aspirants que han superat el procediment selectiu convocat per Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 18 de març de 2010
Versió PDF
Per Resolució del director general de Personal Docent de 27 de juliol de 2010, (BOIB núm. 115 de 5 d’agost ), es publicà la llista única per especialitats i illes de tots els aspirants que superaren el procediment selectiu convocat per Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 18 de març de 2010, de convocatòria de proves selectives d’ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de mestres, de professors d’ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d’escola oficial d’idiomes i de professors d’arts plàstiques i disseny a les Illes Balears, (BOIB núm. 45 de 18 de març).
Mitjançant acord de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 27 de maig de 2014 es duu a terme l’execució de la sentència de 15 d’abril de 2014, dictada pel Tribunal Suprem que resol el recurs de cassació núm. 1251/2013 interposat contra la sentència núm. 126, dictada el 18 de febrer de 2013 per la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears i recaiguda en el recurs núm. 777/2010, per la qual, es retrotreuen les actuacions al moment de valoració dels mèrits del Sr. Francesc Lliteras Reche i li siguin novament puntuats els apartats 2.5.3 i 3.2.1.
El 2 de juny de 2014 el president de la Comissió de la fase de concurs resol, en virtut de l’acord d’execució de la consellera d’Educació Cultura i Universitats, procedir a la retroacció de les actuacions de la fase de concurs, i a fixar la puntuació final del Sr. Lliteras a la fase de concurs, en 3,1000 punts.
El 6 de juny de 2014 la comissió de selecció procedeix a retrotreure les actuacions una vegada fixada la nota final de la fase de concurs del Sr. Francesc Lliteras Reche, d’acord amb la convocatòria, modificant la puntuació global del procediment selectiu del Sr. Lliteras, ponderant en un 60% la puntuació obtinguda en la fase d’oposició i en un 40% la puntuació fixada en la fase de concurs. Fixant la puntuació global esmentada sumant les puntuacions obtingudes en la fase d’oposició i de concurs un cop realitzada la ponderació, de manera que la puntuació total del procediment selectiu és de 4,5068 punts.
Per tot això i d’acord amb la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de juliol de 2013 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans (BOIB núm. 101 de 20 de juliol),
Resolc
1. Modificar l’annex 2 corresponent als opositors aprovats del cos de professors d’ensenyament secundari (0590) Illa Mallorca, apartat 017 Educació Física, de la Resolució del director general de Personal Docent de 27 de juliol de 2010, per la qual es publica la llista única per especialitats i illes de tots els aspirants que han superat el procediment selectiu convocat per Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 18 de març de 2010.
2. Incloure el senyor Francesc Lliteras Reche dins la llista de seleccionats del cos 0590, especialitat Educació Física, accés 1, que han superat el procediment selectiu, amb una puntuació de 4,5068 punts entre el Sr. Salvador Llompart Nogueras amb 4,9775 punts, i la Sra. Sacha de Ignacio Latorre amb 4,2356 punts.
3. Informar que en el termini de vint dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB, l’aspirant seleccionat haurà de presentar a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, o enviar per qualsevol dels mitjans que assenyala l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, els documents següents:
a. Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l’ingrés al cos o certificació acadèmica original acreditativa d’haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar, acompanyada del rebut acreditatiu del pagament corresponent dels drets d’expedició del títol, o, en tot cas, fotocòpia compulsada de la documentació esmentada. Si la titulació ha estat obtinguda a l’estranger, caldrà adjuntar la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de la titulació per a l’exercici de la professió en el cos corresponent.
b. Fotocòpia del document nacional d’identitat vigent. En cas de tenir la nacionalitat d’un altre estat membre de la Unió Europea, caldrà presentar fotocòpia del document acreditatiu de la seva nacionalitat o, si hi manca, fotocòpia del passaport.
c. Fotocòpia compulsada del títol de formació pedagògica i didàctica a què es refereix l’article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació o, de la documentació justificativa acreditativa de l’exempció d’aquest requisit segons el que disposa la base 2.3 de la Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 10 de març de 2010 (BOIB núm. 45, de 18 de març) que estableix que queden dispensats de la possessió del títol oficial de Màster universitari que habilita per a l’exercici de les professions regulades de Professor d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i escoles oficials d’idiomes qui acrediti haver obtingut amb anterioritat a l’1 d’octubre de 2009, algun dels requisits següents:
- Estar en possessió del títol professional d’especialització didàctica, del certificat de qualificació pedagògica o del certificat d’aptitud pedagògica.
- Estar en possessió del títol de mestre, de llicenciat en pedagogia i psicopedagogia i els que estiguin en possessió d’una llicenciatura o titulació equivalent que inclogui formació pedagògica i didàctica.
- Haver prestat serveis docents durant dos cursos acadèmics complets o, si no, dotze mesos en períodes continus o discontinus, en centres públics o privats d’ensenyament reglat degudament autoritzats, en els nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen al Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre. S’acreditarà aquest fet, si es tracta d’un centre públic, mitjançant el nomenament com a funcionari interí, o certificació expedida pel secretari amb el vistiplau del director del centre, en la qual consti el número de registre personal i l’especialitat. Si l’experiència docent que s’acredita correspon a un centre privat, la certificació esmentada haurà de ser expedida pel director del centre amb el vistiplau del Departament d’Inspecció Educativa, s’haurà d’adjuntar també fotocòpia compulsada dels contractes i l’original de l’informe de la vida laboral on s’acrediti la categoria laboral i les funcions realitzades.
d. Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física ni psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions corresponents al cos i l’especialitat per als quals ha estat seleccionat.
e. Declaració jurada, o promesa, de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a Annex V de la Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 10 de març de 2010.
f. Declaració jurada, o promesa, que no es troba en cap de les causes d’incompatibilitat assenyalades en la Llei 53/1984, de 26 desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i el Reial decret 598/1985, de 30 d’abril, i altres normes concordants.
g. Fotocòpia compulsada o certificació acreditativa del coneixement de la llengua catalana.
4. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de Recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
Palma, 9 de juny de 2014
El director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans
Bartolomé Isern Lladó