Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ BANC DE SANG I TEIXITS DE LES ILLES BALEARS

Núm. 10351
Bases generals que regiran el procés selectiu per formar part d'una bossa de treball per cobrir plaçes de personal de durada determinada, en la categoria professional de llicenciat en medicina a la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears (en endavant FBSTIB) a l'illa de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera.
Objecte

L'objecte de les bases presents és regir els processos selectius per cobrir de forma eventual o interina els  llocs de treball  que es generen a la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears (d'ara en endavant, FBSTIB), en relació amb les categories professionals de llicenciat en medicina.

Aquest procés selectiu s'orienta a la constitució i el manteniment d'una borsa de treball.

Les places  s'adjudicaran a les persones aspirants que hagin superat  el procés selectiu i figurin en la borsa de treball, d'acord amb la puntuació obtinguda total, seguint l'ordre de prelació, en concordança amb la normativa vigent en la Llei 3/2007 de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El acompliment de les funcions de la plaça serà, amb caràcter eventual o interí, fins que la mateixa sigui coberta en propietat,  s'amortitzi o es produeixin altres supòsits previstos en la legislació vigent.

Reserva per persones amb discapacitat

D'acord amb el que disposa  pel l’article 59 i la disposició addicional primera de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic dels Emplealts Públics (EBEP), per a facilitar l'accés dels aspirants amb discapacitat a aquesta bossa, es reserva una quota mínima del 7% de les vacants per  persones amb un  grau de discapacitat igual o superior al 33%,  sense perjudici a que s'hagi d'acreditar la compatibilitat amb les funcions de les categories professionals corresponents.

Els criteris per seleccionar les persones aspirants d’aquesta quota de reserva seran els següents:

a) les persones amb discapacitat formaran part de la llista general de la borsa, d'acord amb els criteris d'ordenació d’aquesta llista, en situació d'igualtat amb la resta de les persones integrants en aquesta borsa.

b) Per altre costat, quan s’hagi d'efectuar una oferta de treball, aquesta es farà a les persones amb discapacitat, a qui correspongui, d'acord amb la puntuació obtinguda en el  procés selectiu, i com a mínim, el lloc 10 S'adjudicarà a la primera persona seleccionada de la llista de reserva de les persones amb discapacitat, i a continuació es seleccionaran les persones aspirants següents per cada 15 places, és dir, la número 25, 40, 55, 70, 85, 100, etc ... i així  successivament. Però s’oferirà el lloc de treball a la persona amb discapacitat que, per la puntuació obtinguda en el procés selectiu, li correspondria un lloc de treball del torn lliure.

Segona

Requisits i condicions generals de les persones aspirants

Per ser admesos a les proves selectives per la borsa de treball, les persones interessades hauran de reunir els següents requeriments:

1. Tenir nacionalitat espanyola

2. Tenir nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea o d'algun Estat al  que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors.

3. Les persones que no estiguin incloses en els supòsits anteriors i si es troben a Espanya en situació de legalitat, devén ser titulars de la documentació que els habilita per residir i poder accedir sense limitació al mercat laboral.

4. Haver fet 18 anys.

5. Estar en possessió del títol o nivell de titulació exigit, o estar en condicions de obtenir-lo en la data en  que finalitza el terme de presentació de les sol · licituds.

6. En el  de titulacions expedides a l'estranger, es presentarà l'homologació corresponent o certificat acreditatiu del reconeixement del títol equivalent, atorgat pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, atenint-se a la normativa vigent.

7. Acreditar els coneixements de llengua castellana quan  no es tingui la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el  seu coneixement. En aquest cas, es acreditarà el coneixement de la mateixa mitjançant l'aportació del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera, regulat en el Reial Decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per  Estrangers, expedit per les escoles oficials d'idiomes, o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació Acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el Territori espanyol.

8. No patir cap malaltia ni estar afectada per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb el  desenvolupament de les Funcions de la plaça a la qual s'opti.

9. No haver estat separada  mitjançant expedient del servei de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitada per l 'exercici de la funció pública.

10. Les Persones aspirants que al·leguin discapacitat hauran de presentar, d'acord amb la normativa vigent, un certificat dels equips multi professionals de la Direcció General de Família, Benestar Social i Atenció a les persones en situació especial  que acrediti  les condicions personals d'aptitud per l'exercici de les funcions fonamentals de les categories professionals convocades en aquest procés selectiu.

11. No incórrer en causa d'incompatibilitat específica.

Tercera

Requisits Específics

Les persones aspirants hauran reunir els requisits establerts en la categoria professional, acord amb la plaça a la que opten, que figuren en l'annex 1.

Quarta

Sol · licitud, documentació, terme, vigència i lloc de presentació

1. La sol · licitud per formar part en les proves selectives per la borsa de treball es presentaran amb l'imprès corresponent (veure Annex 2), degudament emplenada i dirigida al Departament de Recursos Humans de la FBSTIB.

A la sol · licitud, les persones aspirants hauran d’ esmentar expressament que compleixen tots els requisits i condicions exigides en cada cas.

Les Persones aspirants que no facin constar les dades exigits en la sol · licitud, podran subsanar les deficiències en un període no superior a 3 dies, de no ser així, seran excloses.

2 Per formar part del procés de selecció per la borsa de treball, les persones aspirants hauran de presentar obligatòriament la següent documentació.:

a. Sol · licitud, d'acord amb el Model de l'annex 2.

b. Fotocòpia del DNI o equivalent o, en cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat, i, en seu cas, de la residència legal.

c. Titulació exigida, d'acord amb l'annex 1.

d. Per a les Persones aspirants amb discapacitat, un  certificat dels equips multi professionals de la Direcció General de Dependència que acrediti la compatibilitat per l'exercici de les funcions corresponents a la categoria professional objecte de la convocatòria, i en el què es determinin, en el seu cas, les adaptacions que la  persona aspirant necessita per complir  les Funcions del lloc de treball.

e. Currículum en el què figurin, com mínim les dades personals i de contacte, les dades formatives i  acadèmiques i les dades laborals remunerats.

f. autovaloració de mèrits, d'acord amb el model de l'Annex 3.

g. Acreditació documental dels mèrits al · legats en l'autovaloració, mitjançant còpies compulsades. Tanmateix, es poden comparar in situ al Departament de Recursos Humans de la FBSTIB presentant original i copia simple.

3. La sol · licitud i la resta de documentació exigida en l'apartat anterior podrà presentar-se de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores, en el Registre de la FBSTIB, situat al carrer de Rosselló i Caçador, 20 (Palma de Mallorca) o C/ Pintor Calbó 73 (Menorca) o remetre per correu ordinari a la direcció  abans esmentada complint el que estableix l'art. 14 de la Llei 43/2010, de 30 de desembre, que regula el servei postal universal, els drets dels usuaris i el mercat postal.

El terme per  presentar les sol · licituds seran des del el dia següent a la data de publicació de les bases presents en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) fins a 10 dies hàbils desprès. Quan l’'últim dia del terme sigui in hàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

Les presents bases també estaran disponibles al portal web de la FBSTIB, a la direcció electrònica http://www.fbstib.org.

Cinquena

Sistema de selecció i fases del procés selectiu per formar part de la borsa de treball

El Sistema de selecció serà el de concurs de mèrits.

El Procediment de selecció dels aspirants constarà de les fases descrites a continuació:

a) Fase de concurs de mèrits

En aquesta  fase es valoraran mèrits al · legats en l’autovaloració de mèrits i d'acord amb els documents presentats degudament acreditats. El concurs està valorat en un màxim de 100 Punts, i constitueix el 100% del procés selectiu.

Els mèrits que es valoraran es divideixen en:

- Titulació acadèmica: 15 punts

- Formació: 25 Punts

Formació Complementària i específica relacionada amb el lloc a què s'opta. Publicacions en Llibres o revistes científiques. Ponent Comunicació via oral o pòster en congressos. Docència i Investigació.

- Experiència professional: 50 punts

Experiència en lloc de treball de igual o similar categoria a continguts tècnics (en Centres de Transfusió o altres centres hospitalaris o sanitaris)

- Idiomes (Català / Anglès): 10 punts

Nivells de coneixements superiors als exigits, orals i escrits, de llengua catalana i de llengües estrangeres.

Tots els documents acreditatius dels mèrits s’aportaran originals o fotocòpies compulsades degudament que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.

Sisena

Desenvolupament del procés selectiu

1. El procés selectiu s'iniciarà amb la realització de la valoració dels mèrits al · legats a la autovaloració de mèrits d'acord amb els documents degudament acreditats.

2. Una vegada finalitzada la valoració de mèrits, es publicarà a la web de la FBSTIB la llista provisional de les persones admeses per  formar part de la borsa de treball, amb l'ordre de prelació, i les persones excloses, obrint-se un termini de 10 dies hàbils per possibles reclamacions.

3. En cas de que no es presentin reclamacions dintre d’aquest  terme, o una vegada esmenades les reclamacions que s'hagin pogut produir, es publicarà la llista definitiva de les persones admeses per formar part de la borsa de treball, amb l'ordre de prelació , i les persones excloses.

4. L'ordre de prelació obtingut quedarà determinat per la suma de la puntuació obtinguda en la fase del concurs de mèrits (titulació, formació, experiència i llengües).

5. En cas de que no es presentin reclamacions dins d'aquest terme, o una vegada esmenades les reclamacions que s'hagin pogut produir, es dictarà una resolució per la qual es publicarà la llista definitiva de persones per formar part de la borsa de treball, amb l’ordre de prelació.

Setena

La Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció tindrà la composició que determini el Conveni Laboral de la Fundació vigent en cada moment.

La Comissió  queda facultada per interpretar les bases d'aquestes, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases.

Vuitena

Publicació de l'Ordre de prelació de la borsa de treball

Una vegada s'hagin incorporat les persones seleccionades a la borsa de treball, es publicarà al portal web de la FBSTIB la llista de persones amb l'ordre de prelació, d'acord amb les puntuacions que hagin obtingut totes les persones que integren la borsa.

Novena

Vigència de la borsa de treball

La borsa de treball estarà integrada per les persones aspirants que hagin  participat al procés selectiu.

La vigència de la Llista que conforma la borsa de treball tindrà una vigència  màxima de 36 mesos, a comptar des del dia següent a la publicació d’aquesta resolució de la borsa de treball o una vegada que s’hagi esgotat (segons el que passi abans).

Desena

Protecció de dades personals

De conformitat amb el que disposa l’article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades Personals, s’informa a les persones aspirants que les seves dades contingudes en la seva sol · licitud d'admissió, la documentació que s’acompanyi o la que es generi  a resultes d’aquesta convocatòria,  s'incorporaran en un fitxer de dades de caràcter personal denominat "Candidats", del qual serà responsable la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears. La finalitat serà únicament als efectes de convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.

Les dades personals que siguin necessaris podran ser publicats al portal web d’aquesta Fundació d'acord amb el que disposen les bases d’aquesta convocatòria i l’article 59.6 b de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions Públiques i del Procediment administratiu comú

Onzena

Incidències

L’ordre jurisdiccional administratiu és el competent per a resoldre les controvèrsies derivades d’aquestes bases, d’acord amb l’establert a l'article 23 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la CAIB, poguent-se interposar recurs d'alçada davant la Conselleria d'adscripció de la Fundació, és a dir, la Conselleria competent en materia de sanitat.

Sense menyscabo de que es pugui presentar una reclamació davant l’òrgan que dicta aquestes bases.

Dotzena

Gestió de la borsa

1. La persona  que obtingui un  nomenament interí o eventual  com a conseqüència de formar part de la borsa serà donada de baixa temporalment. Una vegada que deixi de prestar els serveis a la Fundació per el que va ser  nomenada com a personal eventual o interí, es reincorporarà a la borsa en l'ordre de prelació que li correspongui, excepte si manifesta la seva voluntat en sentit contrari.

2. També es considerarà baixa a la borsa la persona que en el moment que se li ofereixi un  contracte d'interinitat o eventual renunciï de forma justificada perquè presta serveis en altra Administració Pública. En ambdós casos, una vegada que deixi de prestar els dits serveis, podrà sol · licitar la seva reincorporació a la borsa en l'ordre de prelació que li correspongui.

3. Les persones que no justifiquin els aspectes assenyalats en els apartats anteriors seran excloses definitivament de la Borsa, llevat que acreditin documentalment, en el terme de 3 dies hàbils, la concurrència d'alguna de les següents circumstàncies:

a) Estar en període d'embaràs, maternitat, paternitat o situacions semblants.

b) Patir una malaltia o incapacitat temporal.

 

Palma de Mallorca, 9 de juny de 2014

President Comissió Delegada (per delegació de 11/07/2012)
César Vicente Sánchez

 

ANNEX 1

Requisits Específics

Metge Unitat Mòbil (personal facultatiu sanitari)

a) Estar en possessió, com mínim, d’un dels següents títols: Llicenciatura en Medicina

ANNEX 2

Model de Sol · licitud

Sol · licitud pel procés selectiu per la borsa de treball de la Fundació Banc de Sang i Teixits

DADES DE LA PERSONA SOL · LICITANT

NOM I cognoms:

DNI:

Domicili:                                                                                    Núm:

Localitat:

Població:

Codi postal:

Telèfon fix:

Telèfon mòbil:

Correu electrònic:

Plaça sol · licitada:

Titulació al · al·legada:

Nivell de Coneixements de Català:

Carnet de conduir (tipus):

Reserva discapacitat (= /> 33%):

(Marcar amb una X, si procedeix).

DECLARACIÓ

Declaro:

1. Que reuneixo tots els requisits i condicions per aquesta plaça.

2. Sota la meva responsabilitat, que són certes i comprovables les dades d’aquesta Sol · licitud, així com els del currículum i els de la autovaloració que s’adjunta.

D'acord a la Llei Orgànica de Protecció de Dades 15/1999, li informem que les dades facilitades seran recollides i tractades en un fitxer titularitat de la Fundació de Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears (endavant FBSTIB) amb domicili al carrer Rosselló i Caçador, 20 - 07004 Palma.

La finalitat del tractament es dur a terme els processos de selecció de personal atenent als principis de mèrit i capacitat, així com també els criteris de idoneitat, competencia professional i experiència, mitjançant procediments que garantin la publicitat i concurrència, tal i com es requereix a l'article 12 del Conveni Colectiu de la FBSTIB de 5 de febrer de 2009.


................................., ......... De ................................. de 20 ......


[Signatura]

Destinació: Comissió Selecció Fundació Banc de Sang i Teixits

ANNEX 3

Autoavaluacions

3.1. AUTOAVALUACIÓ PER PERSONAL SANITARI FACULTATIU

1. TITULACIONS ACADÈMIQUES: puntuació màxima 15 punts.

Medicina Llicenciatura: 5 Punts

Especialitat: 5 Punts

Títol de doctor: 5 punts

 2 FORMACIÓ CERTIFICADA I ACREDITADA: Màxima puntuació 25 punts

Inclou la valoració de la Formació Postgrau, Formació Especialitzada i Altres mèrits.

2.1 Aportacions Científiques: puntuació màxima 10 punts.

2.1.1 Publicacions en Llibres científics:

Llibre complet: primer autor 3 punts; segon i tercer autor 1 punt.

Cada capítol (màxim 3 capítols/llibre): primer autor 1 punts; segon i tercer autor 0,5 punt.

 2.1.2. Publicacions a revistes recomanades en «Index Medicus».:

 Internacionals: primer autor 2 punts per article, 2 º -3 º -4 º autor 1 punt per article.

Nacionals: Primer autor 1 punt, 2 º -3 º -4 º autor 0,5 punts per article.

 2.1.3. Ponent / Comunicació oral / Pòster en congressos

 Internacionals: Ponent 1 punt; Comunicació oral (primer autor) 0,5 Punts; pòster (primer autor) 0,25.

Nacionals: Ponent 0,5 Punts, Comunicació oral (primer autor) 0,25; Punts pòster (primer autor) 0,15

2.1.4. Docència i Investigació

Docència en qualitat de professor universitari: 0,20 punts per crèdit acadèmic

Docència d'Especialitat o relacionada acreditada per organisme oficial : 0,10 punts per crèdit acadèmic.

2.2 Formació Postgraduada:. Puntuació Màxima 15 punts si els cursos o màster estan acreditats, es comptabilitzarà la puntuació   dels crèdits en  lloc de les hores o qualsevol altre concepte. Es consideraran els cursos o màsters avalats per certificats oficials relacionats amb:

2.2.1 Especialitat d'Hematologia i Hemoteràpia o Especialitat relacionada amb el Lloc de Treball:

Amb acreditació: 0,8 Punts de Trobada El Crèdit.

 Sense acreditació Però amb aprofitament, Cursos presencials: 0,10 Punts / hora.

 Sense acreditació Però amb aprofitament, Cursos a Distància: 0,02 Punts / hora.

2.2.2 Gestió Sanitària i / o Qualitat - Estadística i / o Epidemiologia:

Amb acreditació: 0,6 punts de trobada el crèdit,

Sense acreditació Però amb aprofitament, Cursos presencials: 0,05 Punts / Hora,

Sense acreditació Però amb aprofitament, Cursos a Distància: 0,01 Punts / hora.

2.2.3. Informàtica- Prevenció de Riscos Laborals

Amb acreditació: 0,4 punts de trobada el crèdit,

 Sense acreditació Però amb aprofitament, Cursos presencials: 0.025 Punts / Hora,

Sense acreditació Però amb aprofitament, Cursos a Distància: 0.005 Punts / hora.

2.2.4 Idiomes: Màxim 2, excloent l’anglès com un d’ells:

 Certificat EOI o equivalent: Nivell Bàsic: 0,5 punts de trobada, Mig 1 punt; superior de 1,5 p.

Parlat i Escrit sense Certificació 0,25 Punts

TOTAL DEL RESULTAT 2

3 EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL: puntuació màxima 50 Punts. Es valorarà l'experiència el lloc de treball d'igual categoria o similar en continguts tècnics.

3.1. A la FBSTIB o Banc de Sang Hospitalari o Centre de Transfusió (Experiència en Hemoteràpia): 1 punt per mes complet treballat.

3.2 Altres centres hospitalaris o sanitaris (exceptuant experiència en Hemoteràpia): 0,50 punts per mes complet treballat

TOTAL RESULTAT 3

4 Català / Anglès:. Puntuació màxima 10 punts.

4.1 Català.:

 4.1.1 Nivell A2 acreditat: 4 punts.

 4.1.2 B2 Nivell: 6 Punts

4.1.3 Nivell C1 acreditat: 8 punts.

4.1.4 Nivell C2 acreditat: 10 punts.

4.2 Anglès:

4.2.1 Anglès acreditat Per Escola Oficial d'Idiomes o equivalent:. Nivell Bàsic: 2 punts.

4.2.2 Anglès acreditat Per Escola Oficial d'Idiomes o equivalent:. Nivell Mitjà: 4 punts.

4.2.3 Anglès acreditat Per Escola Oficial d'Idiomes o equivalent:. Nivell superior: 6 punts.

TOTAL DEL RESULTAT 4