Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 10062
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de la Línia soterrada Mediterraneo-Tomas, Alaior (36483/12)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’annex I de la llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 05 de març de 2014,

ATÈS

1.Que el projecte està inclòs en l’annex I de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, projectes subjectes a avaluació d’impacte ambiental.

2.Que el projecte consisteix en la instal·lació d’una línia soterrada de Mitja Tensió per la Interconnexió de les línies Mediterraneo i Tomás entre el CT 20643 Torre Solí-2 i el CT 50747 Lloc Atalis.

3.Que segons el Pla Territorial de Menorca, el traçat del projecte discorre, exceptuant una petita part per terreny urbà, per ANEI. Un tram d’aproximadament 150 metres travessa una zona humida considerada AANP.

4.Que la zona està afectada per vulnerabilitat a la contaminació d’aqüífers moderada i dins un perímetre de restriccions màximes i dins dos perímetres de restriccions moderades, de punts de captació d’aigua per abastament urbà.

5.Que gaire bé tot el traçat discorre dins el LIC i ZEPA ES0000238 Son Bou i barranc de sa Vall.

6.Que el traçat de la línia discorre pel Camí de Cavalls.

7.Que a l’àmbit d’actuació del projecte existeixen una sèrie de béns del patrimoni etnològic no catalogats.

8.Que s’ha presentat l’estudi d’impacte ambiental, d’acord amb els requeriments de l’informe del Servei d’Assessorament Ambiental del 3 de desembre de 2012.

9.Que la documentació ambiental presentada incorpora tota una sèrie de mesures correctores per reduir els impactes, entre les que s’inclou la reutilització del material extret, l’elaboració d’un Pla de Gestió de Residus, l’ús de maquinària en perfecte estat, l’encofrat de la rasa en el recorregut que travessa la plana d’inundació i la realització del projecte en època seca.

ACORDA

Informar favorablement el “Projecte de línia soterrada de mitja tensió per la interconnexió de les línies Mediterráneo i Tomás”, T.M. d’Alaior, sempre i quan es compleixin les mesures preventives i correctores de l’estudi d’impacte ambiental així com els condicionants següents:

1. S’haurà de modificar el tram final de la conducció de forma que discorri per camins existents enlloc de travessar terrenys de conreu, en aplicació de la matriu d’usos número 5 del Pla Territorial de Menorca.

2. D’acord amb l’informe del Servei d’Estudis i Planificació de la Direcció General de Recursos Hídrics:

a) La rasa ha de romandre oberta el mínim temps possible.

b) A la zona d’obra no es podran dur a terme feines de manteniment de la maquinària susceptibles de produir contaminació a l’aqüífer.

c) Durant el temps que durin les obres, s’hauran de prendre les màximes precaucions per evitar abocaments accidentals de substàncies contaminants (olis, hidrocarburs, etc.).

d) S’haurà de posar especial atenció en l’aplicació d’aquests condicionants dins el perímetre de restriccions màximes (250 metres) de la font de Torre Solí.

3. D’acord amb l’informe del Servei d’Aigües Superficials de la Direcció General de Recursos Hídrics:

a. S’haurà de modificar el projecte a l’encreuament per pont mitjançant pas torrent tubular FE, per evitar una disminució de la secció hidràulica existent al pont. D’aquesta forma, s’haurà d’elevar per damunt dels arcs del pont sense que suposi cap obstacle ni reducció de secció lliure en aquell punt.

b. A l’encreuament dels tàlvegs situats entre les finques de Son Benet i Camp Rodó, s’haurà de deixar una distància lliure d’un metre entre la coronació dels tubs de la síquia i la llera del tàlveg.

4. D’acord amb l’informe del Servei de Planificació de la Direcció General de Medi Natural, Educació Ambiental i Canvi Climàtic, els treballs s’hauran de realitzar fora de l’època de nidificació d’aus, període que va de març a juny, ambdós inclosos.

Es recorda que s’haurà d’obtenir la declaració d’interès públic per poder utilitzar vehicles motoritzats al Camí de Cavalls.

Aquest acord s’emet sense perjudici de les competències urbanístiques i/o territorials de les administracions corresponents.

Palma, 15 de maig de 2014

El president de la CMAIB

José Carlos Caballero Rubiato