Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE

Núm. 9625
Plec de clàusules administratives particulars que regeixen el concurs per a l'adjudicació, pel procediment obert del contracte de gestió del servei públic, en la modalitat de concessió, per a l'explotació de l'àrea d'acampada de Sa Comuna de Lloret

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CLÀUSULA PRIMERA. Objecte i Qualificació

L’objecte del contracte és la gestió del servei públic de concessió de l’àrea d’acampada de Sa Comuna de Lloret de Vistalegre.

L’explotació del servei es realitzarà mitjançant la modalitat de concessió per la que l’empresari gestionarà el servei al seu propi risc i ventura.

El contracte definit te la qualificació de contracte administratiu de gestió de serveis públics tal i com estableix l’article 8 del TRLCSP.

CLÀUSULA SEGONA. Procediment de Selecció i Adjudicació

La forma d’adjudicació del contracte de gestió del servei públic de concessió de l’àrea d’acampada de Sa Comuna de Lloret de Vistalegre serà el procediment obert, en el que tot empresari interessat podrà presentar una proposició, quedant exclosa tota negociació dels termes del contracte amb els licitadors, d’acord amb l’article 157 TRLCSP.

Per a la valoració de les proposicions i la determinació de l’oferta econòmicament més avantatjosa haurà d’atendre a diversos criteris directament vinculats al preu del contracte, de conformitat amb l’article 150 TRLCSP i amb la clàusula novena d’aquest Plec.

CLÀUSULA TERCERA. El Perfil de contractant

Amb la finalitat d’assegurar la transparència i l’accés públic a la informació relativa a la seva activitat contractual, i sense perjudici de la utilització d’altres medis de publicitat, aquest Ajuntament compte amb el Perfil de contractant al que s’accedirà segons les especificacions que es regulen en la pàgina web següent: www.ajuntamentdelloretdevistalegre.net

CLÀUSULA QUARTA. Tipus de Licitació

El tipus mínim de cànon a satisfer a l’Ajuntament per part del concessionari es fixa en la quantitat de 200 euros/mensuals els mesos de juny a agost, independentment del nivell de l’ús del servei.

CLÀUSULA CINQUENA. Durada del Contracte

La durada del contracte de gestió de servei públic de concessió de l’àrea d’acampada de Sa Comuna de Lloret de Vistalegre serà de 4 anys.

CLÀUSULA SISENA. Acreditació de l’Aptitud per a Contractar

Podran presentar proposicions les persones naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguin plena capacitat d’obrar, no estiguin incurses en prohibicions per a contractar, i acreditin la seva solvència econòmica, financera i tècnica o Professional.

1. La capacitat d’obrar de l’empresari s’acreditarà:

a. Dels empresaris que fossin persones jurídiques mitjançant l’escriptura o document de constitució, els estatuts o l’acte fundacional, en els que constin les normes per les quals es regula la seva activitat, degudament inscrits, si escau, en el Registre públic que correspongui, segons el tipus de persona jurídica de que es tracti.

b. Dels empresaris no espanyols que siguin nacionals d’Estats membres de la Unió Europea per la seva inscripció en el registre procedent d’acord amb la legislació de l’Estat on estiguin establerts, o mitjançant la presentació d’una declaració jurada o un certificat, en els termes que s’estableixin reglamentàriament, d’acord amb les disposicions comunitàries d’aplicació.

c. De la resta d’empresaris estrangers, amb informe de la Missió Diplomàtica Permanent d’Espanya en l’Estat corresponent o de la Oficina Consular en l’àmbit territorial de la qual radiqui el domicili de l’empresa.

2. La prova, per part dels empresaris, de la no concurrència d’alguna de les prohibicions per a contractar regulades a l’article 60 TRLCSP,  podrà realitzar-se:

a. Mitjançant testimoni judicial o certificació administrativa, segons els casos, i quan aquest document no pugui ser expedit per l’autoritat competent, podrà ser substituït per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa, notari públic o organisme professional qualificat.

b. Quan es tracti d’empreses d’Estats membres de la Unió Europea i aquesta possibilitat estigui prevista en la legislació de l’Estat, podrà també substituir-se per una declaració responsable, atorgada davant una autoritat judicial.

3. La solvència de l’empresari:

3.1 La solvència econòmica i financera de l’empresari podrà acreditar-se per un o varis dels medis següents:

a) Declaracions apropiades d’entitats financeres o, si escau, justificant de l’existència d’una assegurança d’indemnització per riscos professionals.

b) Els comptes anuals presentats en el Registre Mercantil o en el Registre oficial que correspongui. Els empresaris no obligats a presentar els comptes en Registres oficials podran aportar, com a medi alternatiu d’acreditació, els llibres de comptabilitat degudament legalitzats.

c) Declaració sobre el volum global de negocis i, si escau, sobre el volum de negocis en l’àmbit d’activitats corresponents al preu del contracte, referit com màxim als tres últims exercicis disponibles en funció de la data de creació o d’inici de les activitats de l’empresari, en la mesura en que es disposi de les referenciades d’aquest volum de negocis.

3.2. En els contractes de gestió de serveis públics, la solvència tècnica o professional dels empresaris haurà d’apreciar-se tenint en compte els seus coneixements tècnics, eficàcia, experiència i fiabilitat, el que podrà acreditar-se, segons el preu del contracte, per un o varis dels medis següents:

a) Una relació dels principals serveis o treballs realitzats en els últims tres anys que inclogui import, dates i el destinatari, públic o privat, dels mateixos. Els serveis o treballs efectuats s’acreditaran mitjançant certificats expedits o visats per l’òrgan competent, quan el destinatari sigui una entitat del sector públic o, quan el destinatari sigui un subjecte privat, mitjançant un certificat expedit per aquest o a falta d’aquest certificat, mitjançant una declaració de l’empresari; si escau, aquests certificats seran comunicats directament a l’òrgan de contractació per l’autoritat competent.

b) Indicació del personal tècnic o de les unitats tècniques, integrades o no en l’empresa, participants en el contracte, especialment aquells encarregats del control de qualitat.

c) Descripció de les instal·lacions tècniques, de les mesures empleades per l’empresari per a garantir la qualitat i dels medis d’estudi i investigació de l’empresa.

d) Quan es tracti de serveis o treballs complexes o quan, excepcionalment, hagin de respondre a un finalitat especial, un control efectuat per l’òrgan de contractació o, en nom d’aquest, per un organisme oficial o homologat competent de l’Estat en que estigui establert l’empresari, sempre que hi hagi acord d’aquest  organisme. El control versarà sobre la capacitat tècnica de l’empresari i, si fos necessari, sobre els medis d’estudi i d’investigació de que disposi i sobre les mesures de control de la qualitat.

e) Les titulacions acadèmiques i professionals de l’empresari i del personal directiu de l’empresa i, en particular, del personal responsable de l’execució del contracte.

f) En els casos adequats, indicació dels mesures de gestió mediambiental que l’empresari podrà aplicar a l’executar el contracte.

g) Declaració sobre la plantilla mitja anual de l’empresa i la importància del seu personal directiu durant els tres últims anys, acompanyada de la documentació justificativa corresponent.

h) Declaració indicant la maquinaria, material i equipo tècnic del que es disposarà per a l’execució dels treballs o prestacions, a la que s’adjuntarà la documentació acreditativa pertinent.

i) Indicació de la part del contracte que l’empresari te eventualment el propòsit de subcontractar.

CLÀUSULA SETENA. Presentació de Proposicions i Documentació Administrativa

Les ofertes es presentaran a l’Ajuntament C/ Costa des Pou, 3 en horari d’atenció al públic, dintre del termini de 15 dies hàbils a partir del dia següent al de publicació de l’anunci de licitació en el Butlletí oficial de les Illes Balears  i en el Perfil de contractant.  

Les proposicions podran presentar-se, per correu, per telefax, o per medis Electrònics, informàtics o telemàtics, en qualsevol dels llocs establerts a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Quan les proposicions s’enviïn per correu, l’empresari haurà de justificar la data  de l’enviament a l’oficina de Correus i anunciar a l’òrgan de contractació la remissió de l’oferta mitjançant tèlex, fax o telegrama en el mateix dia.

L’acreditació de la recepció del referit tèlex, fax o telegrama s’efectuarà mitjançant diligència estesa en el mateix pel Secretari municipal. Sense la concurrència d’ambdós requisits, no serà admesa la proposició si es rebuda per l’òrgan de contractació amb posterioritat a la data de terminació del termini assenyalat en l’anuncio de licitació. En tot cas, transcorreguts deu dies següents a aquesta data sense que s’hagi rebut la documentació, aquesta no serà admesa.

Els medis electrònics, informàtics i telemàtics utilitzables hauran de complir, a més, els requisits establerts en la disposició addicional 16 del TRLCSP.

Cada licitador no podrà presentar més d’una proposició. Tampoc podrà subscriure cap proposta en unió temporal amb altres si l’ha fet de forma individual o figurés en més d’una unió temporal. La infracció d’aquestes normes donarà lloc a la no admissió de totes les propostes per ell subscrites.

La presentació d’una proposició suposa l’acceptació incondicionada per l’empresari de les clàusules del present Plec.

Les proposicions per a prendre part en la licitació es presentaran en dos sobres tancats, signats pel licitador i amb indicació del domicili a efectes de notificacions, en els que es farà constar la denominació del sobre i la llegenda «Proposició per a licitar a la contractació de gestió de servei públic de concessió de l’àrea d’acampada Sa Comuna de Lloret de Vistalegre ». La denominació dels sobres és la següent:

—  Sobre «A»: Documentació Administrativa.

— Sobre «B»: Proposició Econòmica i Documentació Quantificable de Forma Automàtica.

Els documents a incloure en cada sobre hauran de ser originals o còpies autentificades, conforme a la Legislació en vigor.

Dintre de cada sobre, s’inclouran els següents documents així com una relació numerada dels mateixos:

SOBRE «A»

DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA

a) Documents que acrediten la personalitat jurídica de l’empresari.

b) Documents que acrediten la representació.

— Els que compareguin o signin proposicions en nom d’altre, presentaran copia notarial del poder de representació, validat pel Secretari de la Corporació.

— Si el licitador fos persona jurídica, aquest poder haurà de figurar inscrit en el Registre Mercantil, quan sigui exigible legalment.

— Igualment la persona amb poder validat a efectes de representació, haurà d’acompanyar fotocopia compulsada administrativament o testimoni notarial del seu document nacional d’identitat.

c) Declaració responsable de no estar incurs en una prohibició per a contractar de les recollides a l’article 60 TRLCSP.

Aquesta declaració inclourà la manifestació de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, sense perjudici que la justificació acreditativa d’aquest requisit hagi de presentar-se, abans de l’adjudicació, per l’empresari a favor del qual es vagi a efectuar aquesta.

d) Els que acrediten la classificació de l’empresa, si escau, o justifiquen els requisits de la seva solvència econòmica, financera i tècnica o professional.

Si l’empresa es trobés pendent de classificació, haurà d’aportar-se el document acreditatiu d’haver presentat la corresponent sol·licitud per això, havent de justificar l’estar en possessió de la classificació exigida en el termini previst en les normes de desenvolupament del TRLCSP per a la subsanació de defectes o omissions en la documentació.

e) Si escau, una adreça de correu electrònic on efectuar les notificacions.

g) Les empreses estrangeres presentaran declaració de sotmetre’s a la Jurisdicció dels Jutjats i Tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les incidències que de manera directa o indirecta poguessin sorgir del contracte, amb renúncia, si escau, al fur jurisdiccional estranger que pogués correspondre al licitant.

SOBRE «B»

PROPOSICIÓ ECONÒMICA I DOCUMENTACIÓ QUANTIFICABLE DE FORMA AUTOMÀTICA.

a) Proposició econòmica.

Es presentarà conforme al següent model:

«D. _________________________________________________________________________________, amb domicili a efectes de notificacions en _____________________________, c/ _________________________________, Núm.___, amb DNI Núm.______________________, en representació de l’Entitat ___________________, amb CIF Núm.___________, assabentat de l’expedient per a la contractació de la gestió del servei públic de concessió àrea d’acampada Sa Comuna de Lloret de Vistalegre per procediment obert oferta econòmicament més avantatjosa, diversos criteris d’adjudicació, anunciat en el BOIB núm. ___, de data _______, i en el Perfil de contractant, faig constar que conec el Plec que serveix de base al contracte i ho accepto íntegrament, prenent part de la licitació i comprometent-me a portar a terme el preu del contracte per l’import de/d’ _________________ euros.

 ____________, a ___ de/d’ ________ de 20__.

Signatura del licitador,

Signatura.: _________________».

b) Documents relatius als criteris de valoració que s’hagin de quantificar de forma automàtica.

- Oferta  econòmica més avantatjosa

- Millores a l’àrea d’acampada

CLÀUSULA NOVENA. Criteris d’Adjudicació

Per a la valoració de les proposicions i la determinació de l’oferta econòmicament més avantatjosa s’atendrà a diversos criteris d’adjudicació.

  1. Criteris quantificables automàticament, es puntuaran en ordre decreixent:

- Oferta  econòmica més avantatjosa: 30 punts

- Millores a l’àrea d’acampada:70 punts ( TOTAL )

• Reparació instal·lació elèctrica : 35 punts

• Reparació sanitaris 35 punts

CLÀUSULA DESENA. Mesa de Contractació

La Mesa de Contractació, d’acord amb l’establert en el punt 10 de la Disposició Addicional segona del TRLCSP, aprovat per el RDL 3/2011, de 14 de novembre, en relació amb l’article 21.2 del RD 817/2009, de 8 de maig, pel que es desenvolupa parcialmente la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic que diu:“estará presidida por un miembro de la Corporación o un funcionario de la misma y actuará como Secretario un funcionario de la Corporación. Formarán parte de ella, al menos cuatro vocales, entre los cuales estará el Secretario o, en su caso, el titular del órgano que tenga atribuida la función de asesoramiento jurídico, y el Interventor, así como aquellos otros que se designen por el órgano de contratación entre el personal funcionario de carrera o personal laboral al servicio de la Corporación, o miembros electos de la misma”.

Conformen la Mesa de Contractació els següents membres:

—       Sr. Juan Jaume Ramis, Batle, que actuarà com President de la Mesa.

—        Sr. Raimundo Tomás Montis Sastre, Vocal (Secretari de laCorporació).

  • Sra. Magdalena Gelabert Cerdà, Tresorera, Vocal.

  • Sr. Miquel Gili Roig, Regidor d’Esports, Vocal.

  • Sr. Patrick Colom Romain, Regidor, Vocal.

  • Sr. Nadal Beltrán Niell, Regidor, Vocal.

—        Sra. Marilén Garcías Fontirroig, Funcionària de la Corporació, que actuarà com a Secretària de la Mesa.

CLÀUSULA ONZENA. Prerrogatives de  l’Administració

L’òrgan de contractació, de conformitat amb l’article 210 del TRLCSP, aprovat pel RDL 3/2011, de 14 de novembre, ostenta les següents prerrogatives:

a) Interpretació del contracte.

b) Resolució dels dubtes que ofereixi el seu compliment.

c) Modificació del contracte per raons d’interès públic.

d) Acordar la resolució del contracte i determinar els efectes d’aquesta.

CLÀUSULA DOTZENA. Obertura de Proposicions

La Mesa de Contractació es constituirà el 1r. dimecres hàbil després de la finalització del termini de presentació de les proposicions, a les 12:00 hores, procedirà a l’obertura dels Sobres «A» i qualificarà la documentació administrativa continguda en els mateixos.

Si fos necessari, la Mesa concedirà un termini no superior a tres dies per a que el licitador corregeixi els defectes o omissions subsanables observats en la documentació presentada.

CLÀUSULA TRETZENA. Requeriment de Documentació

A continuació es procedirà a l’obertura dels sobres «B».

Atesa la valoració dels criteris la ponderació dels quals és automàtica (Sobre «B»), la Mesa de Contractació proposarà al licitador que hagi presentat l’oferta més avantatjosa.

L’òrgan de contractació requerirà al licitador que hagi presentat l’oferta econòmicament més avantatjosa per a que, dintre del termini de deu dies hàbils, contar des del següent a aquell en què hagués rebut el requeriment, presenti la documentació justificativa de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o autoritzi a l’òrgan de contractació per a obtenir de forma directa l’acreditació d’això, de disposar efectivament dels medis que s’hagués compromès a dedicar o adscriure a l’execució del contracte conforme a l’article 64 de la artículo 64.2 del Texto Refundido de la Ley de Contratos del Sector Público, aprovat por el Real Decreto Legislativo 3/2011, de 14 de noviembre, i d’haver constituït la garantia definitiva que sia procedent.

CLÀUSULA CATORZENA. Garantía Definitiva

El licitador que hagués presentat l’oferta econòmicament més avantatjosa haurà d’acreditar la constitució de la garantia d’un 5% de l’import d’adjudicació, exclòs l’Impost sobre el Valor Afegit.

Aquesta garantia podrà prestar-se en alguna de les següents formes:

a) En efectiu o en valors de Deute Públic, amb subjecció, en cada cas, a les condicions establertes en les normes de desenvolupament d’aquesta Llei. L’efectiu i els certificats d’immobilització dels valors anotats es dipositaran en la Caixa General de Dipòsits o en les seves sucursals enquadrades en les Delegacions d’Economia i Hisenda, o en las Caixes o establiments públics equivalents de les Comunitats Autònomes o Entitats Locals contractants davant les que hagin d’assortir efectes, en la forma i amb les condicions que les normes de desenvolupament d’aquesta Llei estableixin.

b) Mitjançant aval, prestat en la forma i condicions que estableixin les normes de desenvolupament d’aquesta Llei, per algun dels bancs, Caixes d’estalvis, cooperatives de crèdit, establiments financers de crèdit i societats de garantía recíproca autoritzats per a operar en Espanya, que haurà de dipositar-se en els establiments assenyalats en la lletra a) anterior.

c) Mitjançant contracte d’assegurança de caució, celebrat en la forma i condicions que les normes de desenvolupament d’aquesta Llei estableixin, amb una entitat asseguradora autoritzada per a operar en el ram. El certificat de l’assegurança haurà de lliurar-se en els establiments assenyalats en la lletra a anterior.

La garantía no serà retornada o cancel·lada fins que s’hagi produït el venciment del termini de garantía i complert satisfactòriament el contracte.

Aquesta garantia respondrà als conceptes inclosos a l’article 100 del TRLCSP, aprovat pel RDL 3/2011, de 14 de novembre.

CLÀUSULA QUINZENA. Adjudicació del Contracte

Rebuda la documentació sol·licitada, l’òrgan de contractació haurà d’adjudicar el contracte dintre dels cinc dies hàbils següents a la recepció de la documentació.

En cap cas podrà declarar-se deserta una licitació quan exigeixi alguna oferta o proposició que sigui admissible d’acord amb els criteris que figuren en el plec.

L’adjudicació haurà de ser motivada i es notificarà als candidats o licitadors i, simultàniament, es publicarà en el perfil de contractant.

La notificació haurà de contenir, en tot cas, la informació necessària que permeti al licitador exclòs o candidat descartat interposar recurs suficientment fundat contra la decisió d’adjudicació. En particular expressarà els següents extrems:

  • En relació amb els candidats descartats, la exposició resumida de les raons per les que s’hagi desestimat la seva candidatura.

  • Respecte dels licitadors exclosos del procediment d’adjudicació també en forma resumida, les raons per les que no s’hagi admès la seva oferta.

  • En tot cas, el nom de l’adjudicatari, les característiques i avantatges de la proposició de l’adjudicatari determinants de que hagi estat seleccionada l’oferta d’aquest amb preferència a les que hagin presentat els restants licitadors les ofertes dels quals hagin estat admeses.

  • En la notificació i en el perfil de contractant s’indicarà el termini en que hagi de procedir-se a la seva formalització.

CLÀUSULA SETZENA. Formalització del Contracte

La formalització del contracte en document administratiu s’efectuarà dintre dels quinze dies hàbils següents des de la data de la notificació de l’adjudicació; constituent aquest document títol suficient per a accedir a qualsevol registre públic.

El contractista podrà sol·licitar que el contracte s’elevi a escriptura pública, sent del seu càrrec les corresponents despeses.

CLÀUSULA DISSETENA. Drets i Obligacions

  1. Obligacions del Contractista

A més de les obligacions generales derivades del Règim Jurídic del present contracte, són obligacions específiques del contractista les següents:

- Neteja i manteniment dels vestuaris de l’àrea d’acampada.

- Prestar el servei amb la continuïtat convinguda i garantir als particulars el dret a utilitzar-lo en les condiciones que hagin estat establertes i mitjançant l’abonament, si escau, de la contraprestació econòmica compresa en les taxes aprovades.

- Tenir cura del bon ordre del servei, podent dictar les oportunes instruccions, sense perjudici dels poders de policia atribuïts a l’Administració.

- Indemnitzar els danys que es causen a tercers com conseqüència de les operacions que requereixi el desenvolupament del servei, excepte quan el dany sigui produït per causes imputables a l’Administració.

- Respectar el principi de no discriminació por raons de nacionalitat, respecte de les empreses de Estats membres de la Comunitat Europea o signataris de l’Acord sobre Contractació Pública de la Organització Mundial del Comerç, en els contractes de subministrament conseqüència del de gestió de serveis públics.

- Obtenir l’adequada compensació econòmica per a mantenir l’equilibri econòmic de la concessió, en el supòsit de modificacions del servei imposades per la Corporació que augmentin els costos o disminueixin la retribució; i en els casos en que per causes alienes a les parts contractants s'alteressin les bases econòmiques de la concessió contemplades en el moment del seu atorgament.

- Obligacions laborals i socials. El contractista està obligat al compliment de les disposicions vigents en matèria laboral, de Seguretat Social i de prevenció de riscs laborals.

- El contractista està obligat a dedicar o adscriure a l’execució del contracte els medis personals o materials suficients per això, aquesta obligació es considera essencial. (Article 64.2 del TRLCSP).

- El contractista està obligat al compliment dels requisits previstos a l’article 227 del TRLCSP.

- Despeses exigibles al contractista. Són a càrrec del contractista, les despeses i impostos de l’anunci o anuncis de licitació i adjudicació fins al límit màxim de 1.000 euros de la formalització del contracte, així com altres que resultin d’aplicació, segons les disposicions vigents en la forma i quantia que aquestes assenyalin. En cas que ho exigeixi alguna de les Administracions que finança l’obra, el contractista instal·larà al seu càrrec cartells d’identificació de l’obra, amb les característiques que s’estableixin.

- Vigilar els possibles desperfectes que es puguin produir en les instal·lacions i donar compte, de forma immediata i per escrit a l’Ajuntament.

- Compliment de la normativa de renou estipulada per l’Ajuntament.

- L’Ajuntament es reserva la potestat de vigilar i controlar el bon funcionament de les instal·lacions.

- Vigilar en tot moment que es compleixin les condicions sanitàries establertes per  la Llei 5/2003 del 4 d’abril.

- Respectar l’àrea d’acampada mantenint-la en les millors condicions i vigilant que no es rebassi els límits marcats per l’Ajuntament cap a Sa Comuna i l’àrea del recinte de les Caravanes.

- Obligació de manteniment i neteja del porxo i el seu entorn situat a l’entrada del Poliesportiu.

- Obligació de neteja i manteniment dels vestuaris durant els mesos de juny a setembre. La resta de mesos aquesta obligació correspon al concessionari del Poliesportiu.

- Presentar a l’Ajuntament de Lloret de Vistalegre un nombre de compte corrent per possibles sancions o despeses del Poliesportiu.

  1. Obligacions de l’Administració

— Posar a disposició del contractista els medis necessaris per a la prestació del servei.

- Si l’Administració no fes efectiva al contractista la contraprestació econòmica o no lliurés els medis auxiliars a que es va obligar en el contracte dintre dels terminis previstos en el mateix i no procedís a la resolució del contracte o no la sol·licités el contractista, aquest tindrà dret a l’interès de demora de les quantitats o valors econòmics que aquells signifiquen, de conformitat amb l’establert a l’article 200 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic.

CLÀUSULA DIVUITENA. Reversió

Quan finalitzi el termini contractual, el servei revertirà a l’Administració, havent el contractista de lliurar les obres i instal·lacions a que estigui obligat conforme al contracte i en l’estat de conservació i funcionament adequats.

Durant un període 2 mesos anterior a la reversió, l’Ajuntament adoptarà les disposicions encaminades a que el lliurament dels bens es verifiqui en les condiciones convingudes.

CLÀUSULA DINOVENA. Execució del Contracte

El contractista està obligat a organitzar i prestar el servei amb estricta subjecció a les característiques establertes en el contracte i dintre dels terminis assenyalats en el mateix.

En tot cas, l’Administració conservarà els poders de policia necessaris per a assegurar la bona marxa dels serveis de que es tracti.

CLÀUSULA VINT. Modificació del Contracte i Manteniment de l’Equilibri Econòmic

Quan les modificacions afecten al règim financer del contracte, l’Administració haurà de compensar al contractista de manera que es mantingui l’equilibri econòmic del contracte. No procedirà tal compensació, en el cas que els acords que dicti l’Administració respecte al desenvolupament del servei manquin de transcendència econòmica.

L’Administració haurà de restablir l’equilibri econòmic del contracte, en benefici de qualsevol de les parts en els següents supòsits:

a) Quan l’Administració modifiqui, per raons d’interès públic, les característiques del servei contractat.

b) Quan actuacions de l’Administració determinin de forma directa la ruptura substancial de l’economia del contracte.

c) Quan causes de força major determinin de forma directa la ruptura substancial de l’economia del contracte, entenent-se per «força major» el disposat a l’article 231 del TRLCSP.

El restabliment de l’equilibri econòmic del contracte es realitzarà mitjançant mesures que podran consistir en les modificacions de les taxes a abonar pels usuaris, la reducció del termini del contracte, i en general, en qualsevol modificació de les clàusules de contingut econòmic del contracte.

Per als casos de força major i d’actuacions de l’Administració que determinen de forma directa la ruptura substancial de l’economia del contracte, podrà prorrogar-se el termini del contracte per un període que no excedeixi d’un 10 per cent de la seva durada inicial, respectant els límits màxims de durada previstos legalment.

CLÀUSULA VINT I PRIMERA. Penalitats per Incompliment

A) Incompliment

Si de l’incompliment per part del contractista es derivés pertorbació greu i no reparable per altres medis en el servei públic i l’Administració no decidís la resolució del contracte, podrà acordar la intervenció del mateix fins que aquella desaparegui. En tot cas, el contractista haurà d’abonar a l’Administració els danys i perjudicis que efectivament li hagi irrogat.

En cas de sancions per part de les Conselleries l’Ajuntament repercutirà dita sanció al concessionari.

 

B) Penalitats per Incompliment

Quan el contractista hagi incomplert l’adscripció a l’execució del contracte de medis personals o materials suficients per a això, s’imposaran penalitats en la proporció de 50 euros diaris [Hauran de ser proporcionals a la gravetat de l’incompliment i la seva quantia no podrà ser superior al 10% del pressupost del contracte].

Si l’incompliment és considerat com molt greu i atenent a la seva condició de deure essencial tal i com s’estableix en la clàusula relativa a les obligacions i drets, podrà donar lloc a la resolució del contracte.

Les penalitats s’imposaran per acord de l’òrgan de contractació, adoptat a proposta del responsable del contracte si s’hagués designat, que serà immediatament executiu, i es faran efectives mitjançant deducció de les quantitats que, en concepte de pagament total o parcial, hagin d’abonar-se al contractista o sobre la garantía que, si escau, s’hagués constituït, quan no puguin deduir-se de les mencionades certificacions.

CLÀUSULA VINT I SEGONA. Resolució del Contracte

La resolució del contracte tendrà lloc en els supòsits que es senyalen en aquest Plec; en els fitxats als articles 223, amb excepció dels supòsits contemplats a les lletres d) i e); i en els establerts a l’article 286 del TRLCSP, aprovat pel RDL 3/2011, de 14 de novembre.

Quan el contracte es resolgui per culpa del contractista, es confiscarà la garantia definitiva, sense perjudici de la indemnització pels danys i perjudicis originats a l’Administració, en el que excedeixin de l’import de la garantia.

CLÀUSULA VINT I TERCERA. Règim Jurídic del Contracte

Aquest contracte té caràcter administratiu i la seva preparació, adjudicació, efectes i extinció es regirà per l’establar-te en aquest Plec, i per lo no previst en ell, serà d’aplicació el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat pel Real Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, el Real Decret 817/2009, de 8 de maig, pel que es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic, i el Real Decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel que s’aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i estigui vigent després de l’entrada en vigor del RD 817/2009; supletòriament s’aplicaran les normes restants de dret administratiu i, en el seu defecte, les normes de dret privat.

L’Ordre Jurisdiccional Contenciós-Administratiu serà el competent per resoldre les conflictes que sorgeixin entre les parts en el present contracte de conformitat amb el dispost a l’article 21.1 del TRLCSP, aprovat pel Real Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.

Lloret de Vistalegre, 28 de maig de 2014.

El Batle,
Joan Jaume Ramis