Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 9545
Protecció. Notificació DP 2013/81 ACGU de data 18.03.2014
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Consell de Gerència d´Urbanisme de data 18 de març de 2014, a MARTORELL VALLESPIR, MIQUEL, amb DNI. 34.066.732-Y, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient: DP 2013/81, en relació al immoble ubicat al C/ ROBERT GRAVES, NÚM 16, 16-A, 18, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte:
Us notific que pel Consell de Gerència d’Urbanisme, en data 18.03.2014 es va acordar el següent:
I. Atès el resultat de l’audiència efectuada a l’interessat, prèvia a l’ordre d’execució, en relació a les actuacions a realitzar a l’immoble ubicat al carrer Robert Graves, núm. 16, 16A i 18 (PC 07895609), descrites a l’informe tècnic enregistrat en data 29 de juliol de 2013, que transcrit diu:
“En contestació a la sol·licitud del Negociat de Protecció de l’Edificació d’informar quin és l’estat de l’edifici anteriorment referenciat i si cal iniciar ordre d’execució, a conseqüència d’una demanda de la Gerència d’Urbanisme de Palma, cal informar:
Es tracta d’un edifici residencial unifamiliar aïllat de planta baixa i dues plantes pis. La seva estructura és de murs de càrrega, coberta és de teula inclinada.
Esta qualificat con a sòl urbà amb una ordenació actual baix Sistema Proposat de aparcament subterrani, EQ2e AS-P 19-10-P, segons el PERI del Terreno, aprovat per Ple en sessió del 24 de Setembre de 2007. La referència cadastral es la 07895609. tot i que es considera qualificat com equipament públic, cal significar que encara no s’ha produït la recepció, ni execució de dit equipament, per tant els perills existents es troben baix la responsabilitat del propietaris de la parcel·la.
Realitzada visita d’inspecció el passat vuit de juliol s’ha observat que:
Vista la situació del tancament del solar, el tècnic que subscriu és del parer que es realitzi una subtracció dels elements arboreos .
Cal significar, que encara que l’edifici es troba en mal estat, el trobar-se aïllat dins de la parcel·la, a una prudencial distancia del carrer, no s’observen perills potencials cap els transeünts.
Observades les patologies descrites, atesa la seva naturalesa i situació i llevat de altres patologies o vicis ocults, no observables a simple vista i per tant no detectats en aquesta visita de inspecció ocular, és opinió del tècnic que subscriu que és adient el dictat d’una ordre d’execució consistent en:
ORDRE D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS I OBRES
Procedir a:
1. Tancament de la parcel·la d’acord amb l’article 438 del PGOU del 85, encara vigent.
Article 438. Tancat de parcel·les i solars sense edificar tant els solars com les parcel·les de sòl urbà sense edificar s'hauran de mantenir nets i en estat decorós. S'hauran de tancar mitjançant tanca de materials de picapedreratge amb tancament adequat al portal d'accés. L'altura de la tanca a tot el contorn del solar o parcel·la no serà inferior a u coma vuitanta (1'80) metres.
2. Eliminació de vegetació o elements que sobresurtin de l’alineació cap a la via publica.
Condicions:
abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Termini d’execució obres 3 Mesos
Pressupost d’execució material estimatiu 1230€
Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’Ajuntament, a l’atenció del Servei de Protecció de l’Edificació i ITE, es poden iniciar estrictament les obres ordenades.
acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Atès que, entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució: Concepte 312.02, art. 6 de l’OOFF per a 2013, que tindrà el següent càlcul: b) 2,61% sobre el cost total previst pels serveis tècnics municipals, és a dir, 1.230.-€, sense perjudici del meritament de qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).
Atesa la normativa d’aplicació: article 9.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de sòl; articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística; articles 83 i 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis, publicada al BOIB núm. 185 EXT., de 31 de desembre de 2008, i que va entrar en vigor el 22 de gener de 2009; articles 172 i 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats locals; el Reglament de la Gerència d’Urbanisme; i l’altra normativa aplicable, es pot elevar al proper CONSELL DE GERENCIA la següent proposta d’
ACORD
1r) ORDENAR al Sr. MIQUEL MARTORELL VALLESPIR, amb DNI 34.066.732-Y, l’execució de les obres que a continuació s’exposaran, atès l’informe del tècnic municipal enregistrat en data 29 de juliol de 2013, transcrit a l’expositiu I d’aquest Decret:
“(...) ORDRE D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS I OBRES
Procedir a:
1. Tancament de la parcel·la d’accord amb l’article 438 del PGOU del 85, encara vigent.
Article 438. Tancat de parcel·les i solars sense edificar tant els solars com les parcel·les de sòl urbà sense edificar s'hauran de mantenir nets i en estat decorós. S'hauran de tancar mitjançant tanca de materials de picapedreratge amb tancament adequat al portal d'accés. L'altura de la tanca a tot el contorn del solar o parcel·la no serà inferior a u coma vuitanta (1'80) metres.
2. Eliminació de vegetació o elements que sobresurtin de l’alineació cap a la via publica.
Condicions:
abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
1. Nomenament d’empresa constructora.
Termini d’execució obres 3 Mesos
Pressupost d’execució material estimatiu 1230€
Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’Ajuntament, a l’atenció del Servei de Protecció de l’Edificació i ITE, es poden iniciar estrictament les obres ordenades.
acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
1. Certificat tècnic de la empresa constructora tal i que ha efectuat les obres. Amb fotografies adjuntes.”
La documentació gràfica es pot consultar al Servei de Protecció de l’Edificació i ITE.
2n) ADVERTIR al referit propietari que podrà iniciar les obres immediatament, previ compliment de les condicions incloses en aquest Acord, i prèvia comunicació a aquest Ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.
No es necessita sol·licitar llicència d’obres per tal de donar compliment al que s’ordena.
3r) ADVERTIR a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució que, conformement amb el que disposa l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca (BOIB 27/12/2006), si incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà imposar una multa del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com, també d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’article 11 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística, se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i, en cas d’incompliment d’aquest darrer termini, es procedirà a l’execució subsidiària de les obres a costa del propietari de l’immoble.
4t) DONAR COMPTE d’aquest Acord al departament tributari als efectes de la liquidació dels tributs que sigui adient.
5è) NOTIFICAR la present resolució al Sr. MIQUEL MARTORELL VALLESPIR, amb DNI 34.066.732-Y.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableixen l’article abans esmentat, i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 12 de maig de 2014
La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegación (Decret de Batlia núm. 22906 de 01/12/2011, BOIB núm. 187 de 15/12/2011)
Elvira Salvá Armengod.