Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 9467
Bases que han de regir la convocatòria d’una beca de formació per a persones que hagin participat en el projecte del servei de formació, integració i ocupació pública del Govern Balear (FIOP) per a la inserció laboral de persones amb alguna discapacitat a l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia
Versió PDF
Aquesta Alcaldia, mitjançant Decret núm. 752/2014 de data 13 de maig de 2014, aprovà les bases que a continuació es transcriuen:
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA D’UNA BECA DE FORMACIÓ PER A PERSONES QUE HAGIN PARTICIPAT EN EL PROJECTE DEL SERVEI DE FORMACIÓ, INTEGRACIÓ I OCUPACIÓ PÚBLICA DEL GOVERN BALEAR (FIOP) PER A LA INSERCIÓ LABORAL DE PERSONES AMB ALGUNA DISCAPACITAT A L’AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA.
PRIMERA. - NORMES GENERALS
Es convoca una beca de formació adreçada a persones que hagin realitzat la preparació específica del FlOP, amb pràctiques a l’Administració pública.
S’estableix, com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit i de l’acord de la Junta de Govern Local del procediment d’atorgament de la beca de formació, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, carrer de Pere Escanelles, 12-16, 07830 Sant Josep. Així mateix, l’acord de la Junta de Govern Local es notificarà individualment per telèfon, fax o correu electrònic que facilitin els aspirants.
La beca té caràcter discrecional, voluntari i eventual, és lliurement revocable i reductible en tot moment per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases, no genera cap dret per a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. D’altra banda, la concessió d’aquesta beca és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol treball remunerat.
El sistema de selecció serà el de concurrència competitiva, se seleccionarà el/la becari/a una vegada valorats els mèrits previstos a la base novena, que n’estableix el barem.
La Comissió Avaluadora a què es refereix la base vuitena no podrà seleccionar un nombre superior de becaris al de beques convocades. No obstant això, les persones que, reunint els requisits exigits, no hagin estat seleccionades passaran a formar part de la llista de suplents d’acord amb el que es preveu a la base tretzena. Aquesta llista de suplents només tindrà validesa durant el termini de vigència de la beca.
La participació en la present convocatòria suposa l’acceptació expressa d’aquestes bases.
SEGONA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Oferir a les persones que han participat en el projecte FlOP, una ajuda complementària a la seva formació acadèmica i pràctica, amb la intenció de millorar la seva preparació amb vista a la seva futura inserció en el món laboral de les administracions públiques. Aquesta ajuda es durà a terme mitjançant la realització de pràctiques en tasques administratives. El lloc previst per al desenvolupament d’aquestes pràctiques serà les dependències municipals de Sant Jordi, que depenen de l’Ajuntament de Sant Josep. Serà una plaça amb una jornada de vint-i-cinc hores setmanals durant un període màxim d´1 any.
TERCERA.- QUANTITAT
Amb data 30/04/2014, l’import de la partida pressupostària 231 48042, destinada al pagament de la beca, és de 5.500,00 euros. L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia es farà càrrec de la corresponent pòlissa d’assegurança d’accidents.
QUARTA.- BENEFICIARIS
Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones que hagin realitzat la preparació que ofereix el projecte FIOP.
Els i les alumnes que participin en aquesta convocatòria hauran de reunir els següents requisits:
-Ser major d’edat.
-Posseir la nacionalitat espanyola o reunir els requisits de l’art. 57 de la Llei 7/2007.
-Haver cursat la preparació del FIOP.
-No tenir cap impediment per a les tasques específiques previstes en aquesta convocatòria.
-No tenir cap contracte de treball que impliqui el cobrament d’una nòmina salarial.
-No haver estat beneficiari amb anterioritat d’aquesta mateixa beca.
CINQUENA.- SOL·LICITUDS
1.- Les sol·licituds es formularan en una instància oficial, que serà facilitada a les dependències municipals o en el Registre d’Entrada de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. També es podran presentar en els llocs establerts a l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
2.- Si la sol·licitud s’envia per correu, abans que acabi el termini de presentació s’haurà d’enviar una còpia al fax de l’Ajuntament núm.: 971801682, en cas contrari la sol·licitud quedarà exclosa.
3.- El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals comptadors a partir del següent al de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB.
SISENA.- DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
A les sol·licituds s’haurà d’adjuntar la documentació següent::
a) Fotocòpia del document nacional d’identitat o passaport.
b) Comprovant d’haver superat la formació del projecte FIOP
c) Informe emès pel/per la coordinador/a del projecte FIOP en què consti que l’alumne/a és apte/a per al desenvolupament de les pràctiques.
d) Currículum en el qual s’especifiquin les pràctiques realitzades i les especialitats.
e) Si és el cas, fotocòpia compulsada dels certificats expedits per la Direcció General de Cultura i Joventut del Govern Balear, o d’ aquells títols, certificats o diplomes continguts en l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34 de 12/03/2013), o de les resolucions d’homologacions d’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura, de 19 d’abril de 2011, per la qual es regulen l’homologació dels estudis de llengua catalana de l’educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de la Direcció General de Política Lingüística, i el procediment per obtenir-la (BOIB núm. 69 de 10/05/2011), o de qualsevol altre títol considerat equivalent per la normativa vigent, als sols efectes de puntuar mèrits.
f) Declaració jurada de no tenir cap relació contractual que impliqui el cobrament de nòmina.
g) Tota aquella altra documentació que sigui necessària per acreditar els mèrits a què es refereix la base 9.
SETENA.- ESMENA I MILLORA DE LA SOL· LICITUD
En el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o estiguessin incompletes, es requerirà la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, l’Ajuntament de Sant Josep considerarà que la persona interessada desisteix de la seva petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
VUITENA.- COMISSIÓ AVALUADORA
1.- Es constitueix una comissió avaluadora que estarà integrada pels següents membres:
- President: la regidora de Benestar Social de l’Ajuntament de Sant Josep o persona en qui delegui.
- Vocals: un/a tècnic/a del Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, un/a administratiu/va de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, la tècnica del FIOP a Eivissa, un/a tècnic/a del Consell Insular d’Eivissa.
- Secretari/ària: la secretària de la corporació o persona en qui delegui.
2.- La Comissió actuarà com a òrgan instructor del procediment de concessió de la beca i té atribuïdes les següents funcions:
a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.
b) Valorar les sol·licituds d’acord amb el barem que s’estableix a l’article novè.
c) Requerir les persones sol·licitants per a la correcció o millora de les seves sol·licituds.
d) Formular la proposta de concessió de la beca a l/l’alumne/a seleccionat/ada.
e) Realitzar l’entrevista personal a les persones aspirants.
f) Establir una llista ordenada de suplents, per als supòsits de renúncia, revocació o altres causes degudament justificades que impedeixin la realització material de l’activitat objecte de la beca.
La comissió podrà sol·licitar dels aspirants la documentació complementària que consideri adient per a un millor desenvolupament del procés selectiu.
NOVENA.- CRITERIS PER A LA CONCESSIÓ DE LA BECA
Les sol·licituds s’avaluaran sobre un màxim de 25 punts, tenint en compte els mèrits específics amb relació a l’objecte d’aquesta convocatòria. Només obtindrà la beca la persona que major puntuació obtingui, de conformitat amb els següents criteris de valoració:
a) Formació específica en matèries relacionades amb les tasques a desenvolupar: treballs arxius i administració, fins a 10 punts.
-0,5 punts per cada 20 hores.
b) Formació en matèries no relacionades amb les tasques a desenvolupar, fins a 2 punts.
- 0,25 punts per cada 20 hores (0,01 punts per hora).
c) Entrevista personal amb relació a l’objecte d’aquestes bases, fins a 5 punts.
d) Per haver realitzat les pràctiques que comporta la preparació del FIOP a l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia: 2 punts
e) Es valorarà preferentment els residents del municipi de Sant Josep de sa Talaia, amb 1 punt.
f) Coneixements d’informàtica. Màxim 3 punts.
-0,01 punts/ hora.(0,25 punts per cada 25 hores)
g) coneixements de llengua catalana, amb aportació de certificat oficial expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut del Govern Balear o qualsevol altre certificat o diploma equivalent que en garanteixi el coneixement. Màxim 2 punts.
Únicament es valorarà el nivell més alt acreditat, a excepció de si també s’acredita el nivell E, la puntuació del qual se sumarà a l’altre nivell més alt acreditat.
Nivell A2: 0,25 punts.
Nivell B1: 0,50 punts.
Nivell B2: 1 punt.
Nivell C1: 1,50 punts.
Nivell C2: 1,75 punts.
Nivell E (LA): 0,25 punts.
DESENA.- RESOLUCIÓ
La beca serà atorgada per acord de la Junta de Govern Local en el termini màxim de 15 dies, una vegada emesa la proposta de la Comissió Avaluadora.
La resolució i la llista de suplents es publicaran al tauler d’anuncis.
L’adjudicació de la beca no suposa cap vincle contractual laboral amb l’ Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, ni suposa cap compromís d’incorporació posterior de la persona becària a la plantilla. Tanmateix, l’Ajuntament es farà càrrec d’una pòlissa d’accidents per a la persona becada, pel període de duració de la beca.
ONZENA.- DOTACIÓ I PAGAMENT
Amb data 30/04/2014, l’import de la partida 231 48042, destinada al pagament de la beca, és de 5.500,00 euros, del qual no es farà cap deducció en concepte d’IRPF, pel fet d’estar exclòs de la normativa reguladora (art. 7.del RD legislatiu 3/2004, de 5 de març, de renda de les persones físiques).
DOTZENA. - OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES
Són obligacions mínimes de les persones becàries:
1. Reunir els requisits i complir les condicions establertes per a la concessió i el gaudiment de la beca. Així mateix, cooperar amb l’Administració en les actuacions de comprovació que calgui per verificar, si escau, el compliment i l’efectivitat de les condicions de la concessió de la beca.
2. Realitzar l’activitat formativa que fonamenta la concessió d’aquesta beca, sota la supervisió dels responsables del departament de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia on desenvolupi la seva tasca.
TRETZENA. - SUBSTITUCIONS I REVOCACIÓ DE LA BECA
L’incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de l’objecte de la beca podrà provocar la revocació d’aquesta.
En el supòsit de renúncia de la beca obtinguda (la qual cosa s’haurà de comunicar per escrit a l’Ajuntament de Sant Josep amb una antelació mínima de quinze dies), o de revocació de la beca, així com per una altra causa degudament justificada que impedeixi la realització material de l’activitat objecte de la beca, es substituirà la persona becària, d’acord amb la llista de suplents establerta i per l’ordre consecutiu corresponent.
CATORZENA.- CERTIFICATS
Es podrà emetre certificat de la beca de formació realitzada a petició de la persona beneficiària.
QUINZENA. - RECURSOS
Aquestes bases i tots aquells actes administratius que se’n derivin, i l’actuació del Tribunal, podran ser impugnats en els casos i formes previstos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
SETZENA. - NORMATIVA GENERAL
La present convocatòria es regeix pel que disposen les bases anteriors, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, en tot allò que hi sigui d’aplicació.
DISSETENA.- PUBLICACIÓ.
Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l’endemà de la seva publicació.
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 26 de maig de 2014
L’ALCALDESSA
María Nieves Marí Marí