Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 9400
Execució subsidiària de l'ordre d'execució del carrer La Constància, 7

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no ha estat possible dur a terme la notificació personal pels mitjans legalment establerts d’acord amb allò previst a l’art. 59 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu comú, modificada per la llei 4/99, de 13 de gener, es notifica a l’entitat Aparcamientos y Oficinas Santa Ponsa SL, el decret de batlia núm. 2014/322:

“VIST les reiterades vegades que ha estat notificada l’ordre d’execució per dur a terme les obres de tancament i la neteja del solar situat al carrer de LA CONSTÀNCIA, 7 cantonada amb el carrer dels JOCS, 40, d’Inca.

VIST que segueixen les queixes per part dels veïns i que a data d’avui no s’ha executat la neteja del solar, així com les obres necessàries per procedir al seu tancament i, per tant, no s’han complit les condicions de seguretat, salubritat,i ornament públic, així com l’obligació de conservació que determina l’article 9 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de sòl per totes les edificacions, en relació amb les articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística i el Text Refós de la Llei sobre règim del sòl i ordenació urbana de 9 d’abril de 1976.

VIST que la propietària d’aquest immoble és l’entitat Aparcamientos y Oficinas Santa Ponsa SL, amb CIF núm. B-07427164 i domicili al carrer Salord, núm. 17, 2n, d’Inca.

VIST l’informe de l’Arquitecte Tècnic Municipal mitjançant el qual es valoren les tasques a realitzar per complir amb l’ordre d’execució en la quantitat de  11.161,52 €.

ATÈS el que disposa el PGOU d’Inca i l’Ordenança de Policia i bon Govern d’Inca de 1993; així com els articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística, l’ article 181.2 del Text refós de la Llei sobre règim de Sòl i ordenació urbana de 9 d’abril de 1976 i l’article 9.1 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de Llei del Sòl, on es disposa l’obligació i deures dels propietaris mantenir i conservar les edificacions en les condicions legals de seguretat, salubritat, accessibilitat i ornat públic.

ATÈS el que disposa l’article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació a la potestat de l’Administració Pública per executar de forma subsidiària aquells actes no personals que no han estat complits pels administrats.

Per tot això, i d’acord amb les competències que m’atribueix la Llei 7/1985, de 2 d’abril reguladora de les bases de règim local, i demés normativa d’aplicació, HE RESOLT:

1.- EXECUTAR SUBSIDIARIAMENT l’ordre d’execució consistent en el tancament i la neteja del solar situat al carrer de LA CONSTÀNCIA, 7 cantonada amb el carrer dels JOCS, 40, d’Inca, als efectes d’adoptar les mesures de conservació per complir amb les condicions legals de seguretat, salubritat i ornament públic que determina l’article 9.1 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de Llei del Sòl..

Les obres de conservació per garantir la seguretat, salubritat i ornament públic, consistiran en el següent, d’acord amb l’informe de l’Arquitecte Tècnic Municipal que a continuació es transcriu:

“INFORME DE VALORACIÓ PER AL TANCAMENT DEL SOLAR C/ CONSTANCIA, NÚM. 7 CANTONADA C/ JOCS, 40.

NETEJA DE SOLAR I TRANSPORT DE RESIDUS

- A UN ABOCADOR AUTORITZAT: 266 M2 - 4,4 €/M2: 1.170,4 €    

- REALITZACIÓ TANCAMENT PERIMETRAL: 73,5 M2 - 104 €/M2: 7.644 €

EXTERIOR DEL SOLAR. INCLOU

- excavació i nivellació del fonament

- fonament de formigó armat de 30 x 30

- pared de 2 m de bloc italià amb reforç cada 5 m de macissat de formigó armat

- Enlluït paret exterior amb morter de ciment Portland amaestrat

- SUMINISTRE I COL.LOCACIÓ PORTA ACCÉS PEATONAL DE 80 X 200 CMS: 1 UD - 410 €/UD: 410 €

TOTAL VALORACIÓ: 9.224,4 €         

IVA  21 %: 1.937,12 €

TOTAL PRESSUPOST + IVA: 11.161,52 €”

2.- CONCEDIR AUDIÈNCIA als propietaris, perquè durant un termini de 10 dies hàbils puguin formular les al·legacions que estimin convenients i  presentar els documents o altres elements de judici que es trobin adients i assumir les obres als efectes de què la Corporació Municipal no tingui que dur a terme l’execució subsidiària.

3.- ADVERTIR que les obres d’adequació que dugui a terme la Corporació Municipal per un valor de 11.161,52 €, d’acord amb la valoració realitzada per l’Arquitecte Tècnic Municipal, seran amb càrrec dels propietaris sense perjudici d’imposar les sancions i reclamar els danys i perjudicis que es puguin derivar de l’incompliment les obres i adopció de les condicions de salubritat, higiene i seguretat necessàries.

4.- COMUNICAR a l’entitat APARCAMIENTOS Y OFICINAS SANTA PONSA SL que ha de procedir a dipositar de forma provisional la quantitat de 11.161,52 € dins la Tresoreria municipal, en concepte del cost de les actuacions i obres a realitzar segons informe tècnic municipal abans esmentat, en el terminis següents i fins la finalització de l’obra:

a) Si la notificació es rep entre els dies 1 i 15 de cada mes, el pagament s’haurà de dur a terme des de la data de la notificació fins el dia 5 del mes següent o l’immediat hàbil posterior.

b) Si la notificació es rep entre els dies 16 i últim de cada mes, el pagament s’haurà de dur a terme des de la notificació fins el dia 20 del mes següent o l’immediat hàbil posterior.

Realitzada l’actuació es procedirà a la liquidació final de cost de les mateixes i, en el seu cas, al retorn de la quantitat sobrant o reclamació de la diferència en el supòsit de que les obres impliquin un major cost.

Una vegada transcorregut aquest termini sense que s’hagi efectuat el pagament voluntari de la present liquidació, per aquest Corporació municipal es procedirà al cobrament del seu import per la via de constrenyiment i, si n’és el cas, a l’embargament de béns i drets que pertanyen a dita persona obligada, en quantitat suficient per cobrir l’import d’aquesta liquidació i els recàrrecs, els interessos i les costes.

5.- NOTIFICAR aquest decret a l’entitat interessada amb indicació dels recursos procedents.”

La qual cosa US COMUNICO, perquè en prengueu coneixement i tengui els efectes oportuns.

Contra aquest acord que esgota la via administrativa, de conformitat amb l’article 109.c) de la Llei 30/92 de 26 de novembre, modificada per la Llei 4/99 i l’article 52.2 de la Llei 7/85 de 2 d’abril de 1985 de Bases de Règim Local i altres normes concordants i complementàries, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:

  1. Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació del present acord, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
  2. El recurs potestatiu de reposició, que s’interposarà davant l’òrgan que ha dictat aquest acord en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació del present acord, de conformitat amb l’establert a l’article 116 i següents de la Llei de procediment administratiu abans esmentada. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.

 

Inca, 15 de maig de 2014

El batle-president
Rafel Torres Gómez