Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 9257
Exp 75-13 expedient medi ambient

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació de resolució d’expedient sancionador es notifica a l’interessat el (dades personals ocultes)de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 19 de març de 2014 que transcrit diu:Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle  en data 19 de març de 2014, ha dictat  resolució, la qual és del tenor literal següent :

“Assumpte: Resolució de l’expedient sancionador incoat al (dades personals ocultes), per suposada infracció de medi ambient.

Atès que, en data 11 d’octubre de 2013 es va realitzar PROPOSTA DE RESOLUCIÓ referent a la tinència d’un ca de raça  perillosa (Pit bull) fora la corresponent llicència administrativa, la qual es del tenor literal següent:

“Atès que, mitjançant Decret d’Alcaldia de data 29 de juliol de 2012, s’acordà la iniciació d’un expedient sancionador per suposada infracció de medi ambient contra el (dades personals ocultes)referent a la tinència d’animals potencialment perillosos (pit-bull) fora la corresponent llicència administrativa, podent imposar una sanció de 2.400,01 €.

Atès que, en el mateix decret es designava a la Sra. Catalina Pocoví Fiol com a Instructora de l’expedient sancionador i com a Secretari del mateix al Sr. Rafael Carrasco Martorell. 

Atès que, comunicat en deguda forma a l’interessat l’esmenta’t  Decret d’Alcaldia pel qual es disposava la iniciació de l’expedient d’infracció medi ambiental s’han presentat al·legacions dins el termini concedit, les qual figuren íntegrament dins l’expedient.

El fet de que no es coneguessin les obligacions que imposa la Llei 50/99, i com relata a les seves al·legacions el senyor Redondo Vicente, no eximeix del seu compliment tal i com assenyala de forma general pel principi enunciat a l’article 6.1 del Codi Civil; així mateix es comprova a l’expedient que a la data de la denúncia de la Guardia Civil (04 de juliol/13), el senyor Redondo Vicente no estava en possessió de la corresponent llicència administrativa. En quant al pagament de la sanció es podrà fer fraccionat una vegada rebuda la resolució final.

L’Instructor que subscriu conseqüentment, formula la següent

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ

1.- Desestimar les al·legacions presentades pel (dades personals ocultes)així com seguir amb el present expedient sancionador núm. 75/13.

2.- Que es notifiqui aquesta resolució a l’interessat en forma reglamentària. “

Sotmès l’expedient de referència al preceptiu tràmit d’audiència de l’interessat, en data 29 d’octubre de 2013, havent presentat al·legacions, les quals figuren íntegrament dins l’expedient.                    

Vist l’informe de ratificació de la Guardia Civil de data 03 de desembre/13, el qual es en part del tenor literal següent: “..la fuerza informante/instructora, se ratifica en todos y cada uno de los extremos que figuran en la denuncia que en su dia se cursó.

Atès que, de l’esmentada infracció de medi ambient n’és responsable  en concepte d’autor dels fets el Sr. Jaume Bravo Jordana  per haver executat els fets denunciats tal com ha quedat provat en el procediment instruït a l’efecte.

Atès que, a la tramitació del procediment s’han observat les prescripcions legals del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma a l’exercici de la potestat sancionadora.

De conformitat amb el que disposa a la Resolució dictada per la Conselleria d’Agricultura i Pesca de data 17/05/2006 (BOIB 23/05/06,Nº74),  atribueix als Ajuntaments la tramitació i resolució dels procediments sancionadors en la matèria  d’acord amb la previsió  de l’article 13.7 de la Llei 50/1999. Així mateix la resolució que es dicti es donarà compta a la Conselleria d’Agricultura i Pesca.

Vistos els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Bases de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, articles 13 i següents del Decret Autonòmic 10/1994, de 10 de febrer, abans esmentat, i atenent tot lo que s’ha exposat, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que li confereix la normativa vigent (art.5 del Decret 10/1994) té a bé dictar la següent

RESOLUCIO

1er.- Declarar responsables de les infraccions de Medi Ambient al (dades personals ocultes)referent a la tinència d’un ca de raça  perillosa (Pit-Bull) fora la corresponent llicència administrativa, el dia 04 de juliol/13.

2on.  Qualificar la referida infracció com a Molt Greu (la no tinència d’animal potencialment perillós); així com imposar al (dades personals ocultes) una sanció de 2.400,01  euros.

3.er.- Aprovar la liquidació corresponent a la referida sanció, per l’import total de 2.400,01.-€.      

 4.è.- Que es notifiqui aquesta  resolució a l’interessat en forma reglamentària.

5.è.-  Que es notifiqui aquesta resolució final a la Conselleria d’Agricultura i Pesca.

6.è.- Que es notifiqui aquesta resolució a Intervenció.

Conformement amb el que disposa l’article 89.3, de la Llei  30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:

Contra aquest Decret, que es definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició, que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2 del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.

L’esmenta’t recurs s’entendrà desestimat si transcorris un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant  el Jutjat de lo Contenciós –Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit  recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol altres recursos si ho creu convenient.

Ho mana i signa el Sr. Batle D.Tomeu Oliver Palou. Donc fè. “”

D’acord amb el que disposa l’article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:

                        Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2. del  Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març,  davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del  següent dia al de la recepció  del present escrit.

L’esmenta’t recurs de reposició s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatòria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient.         El que tinc l’honor de comunicar pel seu coneixement i als efectes adients. Marratxí, 19 de març de 2014. Formes de pagament: vegeu full adjunt/dors.

Forma de pagament de la sanció:

PAGAMENT.- L’import  de la sanció imposada a la resolució adjunta haureu de fer-la  efectiva, en el termini de UN MES, comptats a partir del següent al de la notificació d’aquesta resolució, significant-li que, transcorregut l’esmentat termini sense realitzar l’abonament de la sanció, es farà efectiva per la via de constrenyiment, conforme s’estableix a l’article 36 de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística. El recàrrec de constrenyiment és del 20% de l’import del deute.

El pagament de la multa es podrà fer efectiu a qualsevol d’aquestes entitats:

  • Banc de Crèdit Balear.- Cta. Cte. 0024-6847-66-0660000173
  • Caixa de Pensions.- Cta. Cte. 2100-2097-72-0200002157, oficina Sa Cabaneta.
  • Sa Nostra.- Cta. Cte. 2051-0080-10-1008925547.

-     Banca March.- Cta. Cte. 0061-0151-90-0000780113.”

 

Marratxí, 8 de maig de 2014

 

El Batle,

Sr. Tomeu Oliver Palou