Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 8943
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de l’Adaptació a la Directiva 2010/75/CE sobre emissions industrials de l’autorització ambiental integrada de la CCC de Ca’s Tresorer

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb la Llei 16/2002, d’1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 20 de desembre de 2013,

ATÈS

1.Que d’acord amb la disposició transitòria primera de la Llei 16/2002 d’1 de juliol, modificada per la Llei 5/2013 d’11 de juny, l’òrgan competent per a l’atorgament de les autoritzacions ambientals integrades durà a terme les actuacions necessàries per a l’actualització de les autoritzacions per a la seva adequació a la Directiva 2010/75/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de novembre, sobre emissions industrials, amb anterioritat al 7 de gener de 2014.

2.Que els informes emesos pels diferents departaments són favorables i proposen una sèrie de condicionants.

3.Que es tracta d’una instal·lació amb una AAI en vigor.

4.Que la modificació de l’autorització dóna compliment punt per punt a l’establert a l’apartat 2 de la disposició transitòria primera de la de la Llei 16/2002, d’1 de juliol, modificada per la Llei 5/2013 d’11 de juny.

 ACORDA

Atorgar l’Autorització Ambiental Integrada (en endavant AAI) a Gas y Electricidad Generación SAU per dur a terme l’activitat de producció d’energia elèctrica amb les condicions d’explotació i seguiment, capacitat i processos productius indicats a la documentació que acompanya a la sol·licitud i amb subjecció a les següents condicions:

1. Objecte

La present AAI se concedeix a Gas y Electricidad Generación SAU, única i exclusivament per a l’activitat de generació d’energia, tot conforme a l’establert al projecte de la instal·lació d’una central de cicle combinat a Ca’s Tresorer amb les mesures correctores que s’hi proposen i la documentació complementària aportada, i en concret el que es recull a la taula següent:

Núm. focus

P.nominal (MWe)

P.tèrmica nominal (MWt)

Combustible

Data d’alta

Observacions

FC-CC1TG1

78,8

290

Gas natural/gasoil

2008

FC-CC1TG2

78,8

290

Gas natural/gasoil

2008

FC-CC2TG3

78,8

290

Gas natural/gasoil

2009

FC-CC2TG4

78,8

290

Gas natural/gasoil

2009

FC-CA1

3

Gas natural

FC-CA2

3

Gas natural

La instal·lació es categoritza dins l’epígraf 1.1.a de l’annex 1 de la Llei 16/2002.

2. Declaració d’impacte ambiental

En data 22 d’abril de 2008 la Comissió Permanent de la Comissió Balear de Medi Ambient acordà informar favorablement la Central de generació d’energia elèctrica de Ca’s Tresorer condicionat al compliment de les mesures preventives i correctores de l’estudi d’impacte ambiental  i de la documentació complementària així com a una sèrie de condicionants ambientals que s’integren a la present autorització.

3. Desenvolupament de les activitats

L’activitat es desenvoluparà d’acord als documents que obren a l’expedient i a l’establert a la present Resolució, i a la legislació vigent.

4. Modificacions de l’activitat

Qualsevol modificació que es produeixi al desenvolupament de l’activitat haurà de ser comunicat a l’òrgan ambiental competent el qual valorarà el caràcter de la modificació i si cal modificarà l’AAI per tal que s’inclogui la modificació. Als efectes de la modificació de l’AAI es tindran en compte els antecedents històrics del funcionament de les instal·lacions i que els valors estimats que s’han presentat són nominals.

5. Consums

S’estima que els consums de matèries primeres, auxiliars i matèries d’addició prevists al projecte seran els següents:

Matèria primera

Consum anual estimat

Gas natural

56.000.000 Nm3

Gasoil

1.000 m3

Olis i greixos

3000 l

Pintures

400 kg

Dissolvents

1700 l

HCl

5.000 Kg

NaOH

5.000 Kg

Bisulfit

10.000 Kg

Aigua potable de xarxa

10.000 m3

Àcid sulfúric

10.000 Kg

N2

3.500 kg

Fosfat trisòdic

8000 kg

H2SO4

5.000 Kg

Amoníac

7000 kg

Matèria auxiliar

Consum anual estimat

Aigua de mar

0,25 m3/s per cicle combinat a plena carrega

Energia Elèctrica

25.000  Mwh

La producció anual s’estima com a màxim en:

Productes finals

Producció anual estimada

Potencia elèctrica nominal total

440 MW

Temps de funcionament

8760 es/any

 6. Condicionants de Gestió de Residus

6.1 Jerarquia de residus

El titular de la instal·lació haurà de fomentar la prevenció en la generació dels residus o, en el seu cas, que aquests es gestionin amb l’ordre de prioritat que disposa la jerarquia establerta a l’article 8 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, és a dir:

-Prevenció

-Preparació per a la reutilització

-Reciclat

-Altres tipus de valorització (inclosa la valorització energètica)

-En cas de que, per raons tècniques o econòmiques, no fos possible l’aplicació d’aquests procediments, els residus s’eliminaran de forma que s’eviti o redueixi al màxim la seva repercussió al medi ambient.

En cas de no compliment d’aquesta jerarquia, s’haurà de sol·licitar una modificació de l’autorització en un termini màxim de 6 mesos. Aquesta sol·licitud anirà acompanyada d’un anàlisi del cicle de vida sobre els impactes de la generació i gestió d’aquests residus que haurà d’esser avaluat per part del Servei de Residus i Sòls Contaminats. Aquest anàlisi del cicle de vida haurà de contemplar els principis generals de precaució i sostenibilitat en l’àmbit de la protecció mediambiental, viabilitat tècnica i econòmica, protecció dels recursos, així com el conjunt d’impactes mediambientals sobre la salut humana, econòmics i socials.

6.2 Informe base del sòl

En el termini màxim d’un mes, el servei competent en matèria de sòls contaminats, remetrà al titular de la instal·lació els continguts mínims que haurà de tenir l’informe base que estableix l’article 12.1.f) de la Llei 16/2002, d’1 de juliol.

En el termini màxim de sis mesos des de la comunicació del contingut mínim de l’informe base, el titular haurà de presentar davant l’òrgan ambiental, aquest informe base realitzat per empresa acreditada per ENAC per activitats d’inspecció de sòls contaminats.

En funció de la valoració que es faci dels resultats obtinguts a l’informe base del sòl, es podran establir a l’autorització ambiental integrada nous condicionants, controls del sòl i/o actuacions posteriors a realitzar.

6.3 Residus perillosos

1.Els residus generats en el procés i quantitats màximes que se’n autoritza la seva producció:

Residu

Codi LER (O.MAM/304/2002)

Quantitat (tones/any)

Sals sòlides i solucions que contenen metalls pesants

06 03 13*

0,5

Envasos amb restes de pintura

08 01 11*

1,5

Residus de tòner per impressió que contenen substàncies perilloses

08 03 17*

1

Llots aquosos que contenen substàncies perilloses procedents de la neteja de calderes

10 01 22*

8

Líquids aquosos de neteja

12 03 01*

2

Olis minerals no clorats de motor, de transmissió mecànica i lubricants

13 02 05*

15

Olis d'aïllament i transmissió de calor que contenen PCB

13 03 01*

-

Olis d'aïllament i transmissió de calor que no contenen PCB

13 03 06*

-

Altres dissolvents i mescles de dissolvents halogenats

14 06 02*

0,1

Altres dissolvents i mescles de dissolvents

14 06 03*

0,2

Envasos que contenen restes de substàncies perilloses

15 01 10*

1

Absorbents contaminats per substàncies perilloses i terres contaminades

15 02 02*

10

Filtres d'oli

16 01 07*

2

Equips elèctrics i electrònics rebutjats que contenen substàncies perilloses

16 02 13*

0,5

Gasos en recipients a pressió (inclosos els halons) que contenen substàncies perilloses

16 05 04*

0,5

Productes químics de laboratori que contenen substàncies perilloses

16 05 06*

6

Bateries de plom

16 06 01*

2

Acumuladors de Ni-Cd i bateries de telèfons mòbils

16 06 02*

0,1

Piles que contenen mercuri

16 06 03*

0,1

Residus que contenen hidrocarburs

16 07 08*

400

Materials de construcció que contenen amiant

17 06 05*

-

Residus que en la seva recollida i eliminació és objecte de requisits especials per a prevenir infeccions

18 01 03*

1

Tubs fluorescents i altres residus que contenen mercuri

20 01 21*

0,2

Olis i greixos diferents dels especificats en el codi 200125

20 01 26*

0,2

* Residu perillós

Els residus sense quantitat no es produeixen encara que compten amb documents d’acceptació pel cas en que accidentalment es puguin produir.

2. La  quantitat total de residus perillosos autoritzada per aquesta instal·lació és de 500 tones/any.

3. En cas de que les quantitats de residus superin aquesta quantitat per causes puntuals, accidentals o imprevistes, s’haurà de donar coneixement al departament competent en matèria de residus.

4. Tots els residus perillosos que apareixen a la taula anterior han d’ésser lliurats a gestor o transportista degudament autoritzat, d’acord amb allò que preveu la normativa vigent relativa al transport de mercaderies perilloses i segons el que disposa l’article 41 del Reial Decret 833/1988.

5. En cap cas aquesta AAI no podrà invocar-se per excloure o disminuir la responsabilitat en què pugui incórrer el titular en exercici de la seva activitat.

6. En tot cas, Gas y Electricidad Generación SAU haurà de complir totes les obligacions que li siguin aplicables per a donar compliment a la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, el Reial Decret 833/1988, de 20 de juliol, pel qual s'aprova el reglament per a l'execució de la Llei 20/1986, de 14 de maig, de residus tòxics i perillosos (BOE núm. 182, de 20 de juliol), el Reial Decret 952/1997, de 20 de juny, pel qual es modifica el reglament anterior (BOE núm. 160, de 5 de juliol de 1997), l'Ordre del Ministeri de Medi Ambient MAM/304/2002, de 8 de febrer, per la qual es publiquen les operacions de valorització i eliminació de residus i la llista europea de residus (BOE núm. 43, de 19 de febrer de 2002).

7. D'acord amb allò que estableix l'article 27.9 de la Llei 22/2011 i l’article 27.2 del Reial decret 833/1988 no s'autoritzarà la transferència de titularitat per a l'activitat concreta de gestió mentre no es comprovi per l’autoritat competent que les activitats i instal·lacions compleixen la normativa vigent i, a més, l'adquirent es faci càrrec de la fiança, moment en el qual es podrà fer efectiva la devolució del seu import al transmetent.

8. Gas y Electricidad Generación SAU haurà de dur un registre que comprengui totes les operacions generadores de residus perillosos en què intervingui i en el qual figuraran, almenys, les dades que apareixen a l’article 16 del RD 833/1988: quantitat, tipus, dates de generació i de lliurament a gestor autoritzat dels residus produïts. També s’ha de registrar i conservar els justificants de lliurament a gestor autoritzat dels esmentats residus previstos al punt següent. Aquest registre s’haurà de conservar durant 5 anys a les instal·lacions.

9. En relació als residus produïts Gas y Electricidad Generación SAU complimentarà els documents de control i seguiment de residus perillosos pertinents en cada cas i per cada transport des del lloc de producció a gestor autoritzat, d'acord amb allò que disposa l'article 21 del Reial Decret 833/1988 i la Llei 22/2011 de Residus i sòls contaminats. Igualment s’haurà de realitzar la notificació prèvia de trasllat prevista a l’article 25.2 de la esmentada Llei en el cas d’enviament directe de residus a una altra Comunitat Autònoma.  Gas y Electricidad Generación SAU haurà de conservar, al lloc on realitza l’activitat, els esmentats documents durant cinc anys. Aquest document de control i seguiment haurà de cobrir únicament substàncies que tinguin el mateix codi d'identificació. L'enviament conjunt de diferents tipus de residus requerirà la formalització de tants de documents com residus diferents s'enviïn (s'entenen per diferents aquells que tenen un distint codi d'identificació).

10. S'hauran d'envasar i etiquetar els contenidors dels residus d'acord amb allò que disposen els articles 13 i 14 del vigent Reial Decret 833/1988, i d'acord amb la reglamentació sobre transport de mercaderies perilloses. De la mateixa manera, l’envasament i emmagatzematge hauran de seguir les normes de seguretat indicades al Reial Decret esmentat.

11. Emmagatzematge dels residus:

a. Segons allò que disposa l’article 15 del Reial decret 833/1988 (en quant als productors i gestors respectivament), es podrà efectuar un emmagatzematge temporal dels residus indicats a les instal·lacions referides, durant un període màxim de sis mesos en les condicions i amb els mitjans prevists a la memòria presentada per Gas y Electricidad Generación SAU.

b. Els residus hauran d’estar sempre disposats en contenidors completament separats uns dels altres i diferenciats en les distintes zones d’emmagatzematge.

12. Gas y Electricidad Generación SAU comunicarà el cessament de les activitats generadores de residus perillosos a aquesta conselleria amb una antelació suficient. A l’esmentada comunicació adjuntarà el projecte complet d’operacions de clausura de la instal·lació.

13. Tal com s’assenyala a la disposició addicional segona del Reial Decret 952/1997, en el termini de quatre anys o bé en el termini que pertoqui a partir del darrer estudi presentat , Gas y Electricidad Generación SAU haurà de presentar davant la Comunitat Autònoma un estudi de minimització dels residus generats.

14. Gas y Electricidad Generación SAU vendrà obligada, si escau, al previst pel RD 1378/1999 en la seva redacció donada per RD 228/2006 (BOE de 26.2.2006) en tot allò que es refereix a mesures per a l’eliminació i gestió de PCBs, PCTs i aparells que els continguin. Especialment en la retirada de funcionament de transformadors elèctrics i a la comprovació de la presència de PCBs prevista al punt dos  (art. 3 i 3ter) de l’anterior norma.

15. Igualment, d’acord amb el punt tres del RD 228/2006, que modifica la redacció de l’article 5, si escau, Gas y Electricidad Generación SAU haurà de presentar la declaració d’aparells sotmesos a inventari i comunicar les previsions per a la seva descontaminació i eliminació.

6.4 Residus no perillosos

1. Gas y Electricidad Generación SAU està obligat, sempre que no procedeixi a gestionar-los per si mateix, a lliurar-los a un gestor de residus, per a la seva valorització o eliminació. En el cas dels residus urbans o els assimilables a urbans seran lliurats  a l’entitat local corresponent.

2. En tot cas, el posseïdor dels residus està obligat, mentre es trobin en el seu poder, a mantenir-los en condicions adequades d'higiene i seguretat. Tot residu potencialment  reciclable o valoritzable ha de ser destinat a aquestes fins, evitant la seva eliminació en tots els casos possibles.

6.5 Assegurança

D'acord amb els articles  20.4.c i 32.5.d de la Llei 22/2011 (en quant a la producció i gestió respectivament de residus perillosos) i l’article 6 del Reial Decret 833/1988, el titular haurà de mantenir en tot moment en vigor l'assegurança de responsabilitat civil subscrita, la qual cobrirà els possibles danys derivats de l’exercici de la seva activitat per un import mínim de 150.000 € i en els termes expressats a l'esmentat Reglament. Segons el mateix article, la pòlissa d’assegurança s’haurà d’actualitzar anualment en el percentatge de variació que ofereixi l’índex general de preus oficialment publicat per l’Institut Nacional d’Estadística.

En qualsevol cas, aquesta garantia financera s’adaptarà al que preveu la Llei 26/2007, de 23 d’octubre, de responsabilitat mediambiental i la seva normativa de desenvolupament.

7. Condicionants Hídrics

7.1Consum

Els consums principals d’aigua es produeixen als sistemes de refrigeració auxiliar i el del condensador principal.

- Aigua de mar en la qual la captació és realitza a la mateixa zona on es troba la dessaladora de Sant Joan de Deu. Es preveu un consum de 750 m3/h per grup (total de 1500 m3/h).

- Aigua de procés.  L’aigua de mar es desmineralitza per assolir la qualitat necessària per al seu ús en els cicles aigua-vapor (caldera de recuperació) i la injecció per al control d’emissions mentre la central funcioni amb gasoil.

- Aigua potable i aigua de serveis generals que prové de la xarxa municipal i es fa servir per dutxes, banys, cuines, reg i aigualeig. 

7.2 Gestió d’efluents.

1. Aigües de refrigeració. La refrigeració és de cicle semitancat mitjançant una torre de 5 cel·les per cada cicle combinat. Es pren aigua de mar per a la reposició de pèrdues per evaporació i es purga l’aigua del sistema per a mantenir conductivitat inferior a 65 mS/cm.

El cabal màxim de purga és de 579 m3/h per cicle i per tant l’abocament màxim serà de 1.158 m3/h.

El sistema de refrigeració es desinfecta semestralment. El rebuig d’aquesta operació va al torrent una vegada neutralitzat amb bisulfit.

Les purgues de les torres de refrigeració s’aboquen directament a torrent. Aquestes aigües poden contenir hipoclorit sòdic, fosfonats, amoníac i fosfats.

2. Rebuig de la planta d’osmosi inversa.

El rebuig del primer pas de la osmosi s’aboca directament al torrent. Pot contenir antiincrustant. El cabal màxim és de 144 m3/h

El rebuig del segon pas s’addiciona al sistema de refrigeració, pot tenir sosa càustica i representa una cabal màxim de 26 m3/h.

3. Purgues de cicle i calderes. Amb un cabal màxim de 12 m3/h, les purgues s’aboquen amb els efluents del sistema de refrigeració. A l’aigua dels cicles s’hi afegeixen amoníac (per evitar deposicions i corrosió en l’interior dels tubs de les calderes) i fosfat trisòdic (per mantenir el pH bàsic).

4. Drenatges

a. Pluvials i escorrenties: es condueixen a la xarxa de drenatge de pluvials fins al torrent.

b. Drenatges potencialment oliosos provinents de zona de transformadors, zona d’emmagatzematge, edificis de turbines, bombes d’aigua d’alimentació, bombes d’aigua de serveis auxiliars, diesel, caldera auxiliar i turbines de gas, es tracten a separadors d’olis i els efluents es condueixen a la PTE.

c. Drenatges químics (fuites) d’edifici de dosificació, sala de bateries, caldera auxiliar i planta d’aigua desmineralitzada, queden a cubetes cegues, des d’on són gestionades per gestor autoritzat o es condueixen a la PTE.

d. Drenatges de rentat de calderes i turbines, es recullen per gestor autoritzat.

e. Altres drenatges, es duen a gestor autoritzat

5. Efluent de la planta de tractament d’efluents (PTE). A la PTE arriben diversos efluents, però principalment provenen dels rentats dels filtres d’arena de la planta de tractament d’aigua (PTA), dels drenatges oliosos i de l’aigua de rentat de filtres de l’aigua de mar.

El tractament que reben aquests efluents consisteix en una coagulació-floculació, una neutralització de pH i una decantació.

Per a la floculació s’addiciona clorur de ferro  i per a condicionar el pH àcid sulfúric o sosa, en funció de les característiques de l’efluent.

Quan l’efluent compleix amb els paràmetres s’aboca al torrent, essent el cabal màxim d’abocament de 25 m3/h

Els llots de la PTE es recullen periòdicament i es duen a gestor autoritzat.

6. Aigües sanitàries: s’evacuen a la xarxa de clavegueram.

7.3 Condicions particulars

1. No s’abocaran més de 2.200 m3/h al llit del torrent.

2. La temperatura de l’abocament no superarà els 30ºC. El control de temperatura es farà a la sortida de les purgues de les torres, de manera que la temperatura màxima a aquest punt sigui de 35ºC

3. S’ha de dur a terme el següent control periòdic de volum i composició dels efluents del sistema:

Paràmetre

Periodicitat mínima

Refrigeració

PTE

Rebuig Pas 1 osmosis

Conc. màxima.

Límit anual (Tn)

Volum

 

X

X

X

 

 

pH

Mensual

X

 

X

6-9

 

Conductivitat (µS/cm)

Mensual

X

 

X

 

 

Sòlids en suspensió (mg/l)

Mensual

X

X

X

35

 

DBO (mg O2/l)

Mensual

X

X

X

10*

 

DQO (mg O2/l)

Mensual

X

X

X

30**

 

Olis minerals

Mensual

 

X

 

Sense pel·lícula en superfície d’aigua i absència d’olor

 

Temperatura (ºC)

Continu

X

 

 

35*

 

Clor residual

Mensual

X

 

 

0,02

 

COT (mg/l)

Mensual

X

X

X

1*

 

Nitrogen total (mg/l)

Mensual

X

 

X

10*

175,20

Fòsfor total (mg/l)

Mensual

X

 

X

2*

35,04

Sulfats (mg/l)

Mensual

 

X

 

2.000

35.040,00

Amoníac (mg/l)

Mensual

X

 

 

15

262,8

Cadmi i composts (mg/l)

Bimestral

X

 

 

0,2

3,50

Crom III (mg/l)

Bimestral

X

 

 

2

35,04

Crom IV*(mg/l)

Bimestral

X

 

 

0,5

8,76

Coure i composts (mg/l)

Bimestral

X

 

 

0,2

3,50

Mercuri i composts (mg/l)

Bimestral

X

X

 

0,05

0,87

Ferro

Bimestral

X

X

 

 

 

Níquel i composts (mg/l)

Bimestral

X

X

 

2

35,04

Plom i composts (mg/l)

Bimestral

 

X

 

0,2

3,50

Hidrocarburs aromàtics policíclics (mg/l)

Bimestral

 

X

 

-

 

BTEX (mg/l)

Bimestral

 

X

 

-

 

* Pla Hidrològic d’Illes Balears

** Vegeu punt 2 anterior.

El volum abocat es pot estimar utilitzant la metodologia adequada.

Pel que fa a hidrocarburs aromàtics policíclics i BTEX (Benzè, Toluè, Etilbenzè i Xilè) es mesuraran les espècies químiques establertes com a substàncies prioritàries a la Directiva Marc d’Aigües i normes derivades.

4. Paral·lelament al control anterior, s’ha de dur a terme el control analític de l’aigua de mar per a evitar imputar a l’activitat, contaminants provinents del medi. La periodicitat serà la mateixa.

5. Quan es dugui a terme la desinfecció del sistema de refrigeració, es controlaran el volum i els paràmetres establerts per al control de les aigües de refrigeració.

6. Totes les anàlisi es faran amb les mètodes establerts a la legislació i/o d’acord a les normes internacionals UNE-ISO o UNE vigents.

7. Els llots retirats de la PTE es duran a gestor autoritzat. S’hauran de conservar els justificants de la retirada per al control documental. Els buidats es faran quan sigui necessari i en tot cas anualment.

8. En cas de superar-se els valors límits establerts s’haurà de comunicar al registre estatal d’emissions PRTR  pels canals establerts a l’efecte.

9. Els valors límit d’emissió es podran revisar a instància de part o d’ofici, sobre tot en cas de modificacions en la normativa o d’ampliació d’informació respecte a l’estat ecològic de les masses d’aigua receptores (torrent i aigües litorals).

10. S’haurà de dur a terme un registre de manteniment que ha d’incloure la revisió periòdic i el manteniment del paviment, de la PTE i del separador d’olis.

11. Qualsevol canvi en els productes addicionats a les aigües es comunicarà a la Direcció General de Recursos Hídrics.

12. En cas de detectar un valor inusual d’algun dels paràmetres de control es prendrà una altra mostra amb rèplica al mateix punt, en un termini màxim de 24h, exceptuant deguda justificació però mai superant les 72 hores.

La mostra s’analitzarà al laboratori que va fer la primera analítica, la rèplica a d’altre.

La incidència es comunicarà a la Direcció General de Recursos Hídrics en el termini de 48 hores des de la recepció dels primers resultats.

Els tècnics de la Direcció General de Recursos Hídrics juntament amb el gestor de les instal·lacions, dissenyarà un pla temporal de control per tal d’establir la causa del valor i les possibles actuacions dur a terme.

Es consideren valors inusuals els que presentin una desviació de la mitjana superior al 20%.

8. Condicionants d’Atmosfera

8.1 Prescripcions de caràcter general.

La instal·lació haurà de complir amb l’establert en la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l’aire i protecció de l’atmosfera; en el Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s’actualitza el catàleg d’activitats potencialment contaminadores de l’atmosfera (APCA) i s’estableixen les disposicions bàsiques per a la seva aplicació; en la Directiva 2010/75/UE, de 24 de novembre, sobre les emissions industrials; en el Reial Decret 430/2004, de 12 de març, sobre limitació d’emissions a l’atmosfera procedents de grans instal·lacions de combustió, i en el Reial Decret 815/2013, de 18 d’octubre, pel que s’aprova el Reglament d’emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 16/2002, així com amb tota la normativa de desenvolupament que li sigui d’aplicació.

8.2 Identificació d’activitats potencialment contaminadores de l’atmosfera.

La instal·lació en conjunt està classificada com Activitat potencialment contaminadora de l’atmosfera del grup A, codi 01 01 04 Generación de electricidad para su distribución por la red pública, turbinas de gas de potencia térmica nominal >= 50 MWt, segons l’annex del Reial decret 100/2011.

A la taula següent s’indiquen les activitats existents i la seva classificació d’acord amb l’annex del Reial decret 100/2011:

8.2.1 Activitats amb focus canalitzats:

Núm. focus

Descripció activitat

Codi APCA

Grup APCA

FC-CC1TG1

Turbina de gas TG1 del CC1

Turbinas de gas de potencia térmica nominal >= 50 MWt

01 01 04 01

A

FC-CC1TG2

Turbina de gas TG2 del CC1

Turbinas de gas de potencia térmica nominal >= 50 MWt

01 01 04 01

A

FC-CC2TG3

Turbina de gas TG3 del CC2

Turbinas de gas de potencia térmica nominal >= 50 MWt

01 01 04 01

A

FC-CC2TG4

Turbina de gas TG4 del CC2

Turbinas de gas de potencia térmica nominal >= 50 MWt

01 01 04 01

A

FC-CA1

Caldera 1 d’escalfament gas natural: 3MWt

Calderas de potencia térmica nominal <=20 MWt y >2,3MWt

01 01 03 02

B

FC-CA2

Caldera 2 d’escalfament gas natural: 3MWt

Calderas de potencia térmica nominal <=20 MWt y >2,3MWt

01 1 03 02

B

8.2.2 Activitats amb emissions difuses/focus no canalitzats:

Les activitats que poden produir emissions difuses de composts orgànics volàtils són la manipulació dels combustibles gas natural i gasoil. La gestió dels dipòsits de combustibles i la seva manipulació minimitzaran les possibles emissions difuses i s’utilitzaran les millors tècniques disponibles (MTD) respecte a les emissions generades per l’emmagatzematge, transport i manipulació de combustibles.

8.3 Controls i valors límit d’emissió

8.3.1 Mètodes de mesura.

Tots els paràmetres de procés (contingut en oxigen, pressió, temperatura, …) així com les emissions de contaminants canalitzades es mesuraran i controlaran. El mètode de mesura per a cada contaminant serà l’establert a la normativa específica i, en el seu defecte, el considerat de referència. En absència d’aquestes, serà preferiblement el UNE-EN; en cas que no es pugui aplicar s’haurà de justificar la utilització d’altres mètodes, que seran, per aquest ordre: EN, UNE-ISO i altres mètodes internacionals. Sempre que es publiquin noves normes que substitueixin les indicades, s’aplicaran les més recents.

8.3.2 Mesures en continu.

1.S’utilitzarà la norma UNE-EN 14181: 2005 (Emisiones de fuentes estacionarias. Garantía de calidad de los sistemas automáticos de medida) per garantir la qualitat dels sistemes automàtics de mesura en continu (SAM) dels contaminants i dels paràmetres de procés: concentració d’oxigen, pressió, temperatura i contingut de vapor d’aigua dels gasos residuals. 

2.Es realitzarà la calibració de cada SAM mitjançant el procediment del nivell de garantia de qualitat 2 (NGQ2) en el moment de la seva instal·lació, cada tres anys i després de fallida del SAM o de canvi important de la instal·lació.  Es realitzaran els assaigs anuals de seguiment (AAS) cada any. El titular de la instal·lació realitzarà el procediment corresponent a la garantia de qualitat en curs durant l’operació (NGQ3) d’acord amb la norma UNE-EN 14181.

8.3.3 Punts de mostreig

1.Els punts de mostreig de les xemeneies compliran la normativa aplicable a cada cas, les xemeneies existents compliran l’Ordre Ministerial de 18 d’octubre de 1976, i les noves xemeneies compliran la norma UNE-EN 15259. En cas que no sigui possible es farà arribar una proposta de punt de mostreig al departament competent en matèria de contaminació atmosfèrica per a la seva aprovació.

2.Els accessos i plataformes de treball als punts de mostreig hauran de complir la normativa en matèria de seguretat i salut en els llocs de treball.

3.Els punts de mostreig han de ser accessible en qualsevol moment per poder realitzar les mesures i inspeccions pertinents, i s’ha de disposar de sistemes automàtics per a la pujada d’equips d’anàlisis i material auxiliar.

8.3.4 Valors límit d’emissió per focus

1.El titular adoptarà totes les mesures adients perquè no se superin els valors límit indicats a les taules corresponents per a cada un dels focus existents i per a cada contaminant, realitzant els controls amb la periodicitat indicada.

2.Els controls i valors límit d’emissió indicats seran aplicables als focus amb emissions sistemàtiques, entesos com a focus que superin les 500 hores acumulades de funcionament dins un any natural.

3.Els valors límit d’emissió i les dates de compliment, per a cada grup i per a cada combustible, s’han establert d’acord amb la normativa aplicable a cada cas, la data d’alta del grup, els valors històrics dels autocontrols i mesures fetes per Organismes de control autoritzat (OCA) i els valors de referència indicats en els documents de les Millors Tècniques Disponibles (MTD i BREF) per aquests tipus d’instal·lacions.

8.3.5 Notificacions immediates

Si hi ha qualque superació de valors límit d’emissió límits o qualque anomalia de funcionament que pugui donar lloc a una emissió anormal de contaminants a l’atmosfera es notificarà, immediatament desprès del seu coneixement, al departament competent en matèria de contaminació atmosfèrica. Així mateix s’informarà de les mesures correctores adoptades i del moment en què la instal·lació passa a funcionar correctament.

8.3.6 Avaluació del compliment dels valors límit d’emissió

1.Per a tots els contaminants, s’avaluarà el compliment dels valors límit d’emissió d’acord amb la normativa aplicable, Reial decret 430/2004, Directiva 2010/75/UE, Reial decret 815/2013, Ordre ITC/1389/2008 i normativa de desenvolupament:

En el cas que no hi hagi mesures en continu, es consideren respectats els valors límit d’emissió quan els resultats de cada una de les sèries de mesures no superen els valors límit indicats.

En el cas de mesures en continu, es consideren respectats els valors límit d’emissió si es compleixen les següents condicions en la seva totalitat, per a les hores de funcionament d’un any:

a.Cap valor mitjà diari validat supera el 110% dels valors límit indicats.

b.Cap valor mitjà mensual validat supera els valors límit indicats.

c.El 95% de tots els valors mitjans horaris validats de l’any no supera el 200% dels valors límit indicats.

2. Per a les mesures en continu, els valors mitjans validats horaris i diaris es determinaran a partir dels valors mitjans horaris vàlids mesurats, desprès de restar el valor del percentatge del interval de confiança indicat a la normativa específica d’aplicació. Tots els valors mitjans temporals es calcularan a partir de dades vàlides i valors en base seca i corregits al percentatge d’oxigen de referència. Per poder fer qualsevol promig temporal dins un període serà necessari disposar d’un mínim de 75% de dades vàlides dins aquest període.

3. S’invalidaran els dies en què més de tres valors mitjans horaris siguin invàlids degut al mal funcionament o manteniment del SAM. Si per aquests motius s’invaliden més de deu dies a l’any, el titular ho notificarà al departament competent en matèria de contaminació atmosfèrica, indicant quines mesures adopta per millorar la fiabilitat del SAM.

4. El titular presentarà, cada any dins el primer trimestre de l’any següent, una declaració sobre el compliment o no dels valors límit d’emissió a partir de les dades registrades al llarg de l’any, pels contaminants que tenen establerta la mesura en continu, amb el corresponent informe justificatiu.

8.3.7 Taules de valors límit d’emissió.

1. A les taules següents s’indiquen els valors límit d’emissió per a cada contaminant, per grup i combustible usat; tipus de control, autocontrols continus mitjançant sistema automàtic de mesura (SAM) o discontinus, mesures a realitzar per Organisme de control autoritzat (OCA); i periodicitat.

2. Els resultats de les mesures efectuades, per verificar el compliment dels límits d’emissió, estaran referits a condicions de cabal real i concentracions referides a temperatura de 273 K i pressió de 101,3 kPa de gas sec i s’ajustaran al percentatge d’oxigen de referència establert.

8.3.8 Grups FC-CC1TG1, FC-CC1TG2, FC-CC2TG3 i FC-CC2TG4:

1. Aquests grups són les quatre turbines de gas que conformen els dos cicles combinats. Amb gasoil com a combustible.

2. La taula serà d’aplicació per a cada grup, dins un any natural, a partir de la data en què superi les 500 hores acumulades de funcionament amb combustible gasoil.

3. Per aquestes turbines de gas, per ser grups inclosos dins l’àmbit d’aplicació del Reial decret 815/2013 i formar part d’una central tèrmica inclosa dins la petita xarxa aïllada de Mallorca-Menorca, es pot prorrogar fins a la data d’1 de gener de 2020 el compliment del valor límit d’emissió de NOx.

Contaminant

Tipus de Control

Periodicitat

Valor límit d’Emissió

(15% O2 de referència per als gasos)

SO2

SAM

Continu

40 mg/Nm3

NOx

SAM

Continu

120 mg/Nm3

90 mg/Nm3 a partir d’1/01/2020

Partícules

SAM

Continu

20 mg/Nm3

CO

SAM

Continu

100 /Nm3

 

8.3.9 Grups FC-CC1TG1, FC-CC1TG2, FC-CC2TG3 i FC-CC2TG4:

1. Aquests grups són les quatre turbines de gas que conformen els dos cicles combinats. Amb gas natural com a combustible.

2. Quan s’utilitzi gas natural com a combustible i sempre que les hores de funcionament amb gas-oil siguin inferiors a les 500 anuals, no és necessari disposar d’un sistema automàtic de mesura en continu (SAM) per als contaminants SO2 i partícules. En aquests casos els autocontrols seran semestrals. 

3. La taula serà d’aplicació per a cada grup, dins un any natural, a partir de la data en què superi les 500 hores acumulades de funcionament amb combustible gasoil.

4.Per aquestes turbines de gas, per ser grups inclosos dins l’àmbit d’aplicació del Reial decret 815/2013 i formar part d’una central tèrmica inclosa dins la petita xarxa aïllada de Mallorca-Menorca, es pot prorrogar fins a la data d’1 de gener de 2020 el compliment del valor límit d’emissió de NOx.

Contaminant

Tipus de Control

Periodicitat

Valor límit d’Emissió

(15% O2 de referència per als gasos)

SO2

Autocontrol

Semestral

15 mg/Nm3

OCA

Anual

NOx

SAM

Continu

50 mg/Nm3

Partícules

Autocontrol

Semestral

5 mg/Nm3

OCA

Anual

CO

SAM

Continu

100MG/Nm3

8.3.10 Grups FC-CA1 i FC-CA2:  

Les calderes d’escalfament del gas natural (ERM) utilitzen gas natural com a combustible.

Contaminant

Tipus de Control

Periodicitat

Valor límit d’Emissió

(15% O2 de referència per als gasos)

NOx

Autocontrol

Semestral

100 mg/Nm3

OCA

Cada tres anys

CO

Autocontrol

Semestral

100 mg/Nm3

OCA

Cada tres anys

8.3.11 Situacions especials.

1.En cas d’interrupció en el subministrament de combustible (fuel oil, gas oil o gas natural) com a conseqüència d’una situació de greu escassetat, l’òrgan ambiental competent podrà concedir exempcions temporals perquè es puguin superar els valors límit d’emissió establerts. El titular de la instal·lació, previ informe del departament competent en matèria d’energia, sol·licitarà l’exempció a l’òrgan ambiental competent, per a cada cas concret.

2.Si, per garantir el subministrament elèctric, es preveu la superació d’algun dels valors límit d’emissió establerts, l’òrgan ambiental competent podrà concedir exempcions temporals. El titular de la instal·lació, previ informe del departament competent en matèria d’energia, sol·licitarà, l’exempció a l’òrgan ambiental competent, per a cada cas concret.

8.4 Mesures a prendre en condicions de funcionament diferents a les normals.

En cas d’avaria o mal funcionament dels sistemes de reducció d’emissions dels contaminants, el temps acumulat d’explotació de la instal·lació sense aquest sistema no podrà superar les 120 hores en un període de dotze mesos.

8.5 Registre

El titular de la instal·lació haurà de mantenir actualitzat un registre amb dades de les emissions, combustibles, aturades, tasques de manteniment, incidències, controls, etc., per a cada focus emissor d’acord amb el disposat a l’article 8 del Reial decret 100/2011 i la normativa de desenvolupament. La informació documental (informes, mesures, manteniment...) s’ha de conservar un període mínim de 10 anys.

8.6 Immissions o qualitat de l’aire

1. A l’entorn de la central tèrmica s’ubica l’estació fixa de mesura de qualitat de l’aire de Sant Joan de Deu.

2. S’han de complir els objectius de qualitat de les dades establerts a la normativa d’avaluació de la qualitat de l’aire ambient, quant a cobertura de dades i incerteses de mesura. S’aplicaran com a valors de referència els valors límit i objectiu establerts a la normativa existent: Directiva 2008/50/CE, de 21 de maig, relativa a la qualitat de l’aire ambient i una atmosfera més neta a Europa, i Reial decret 102/2011, de 28 de gener, relatiu a la millora de la qualitat de l’aire.

3. Els mètodes de mesura dels contaminants seran els indicats a la normativa esmentada. Els equips de mesura hauran de complir amb les normes UNE i CEN establertes i s’hauran de sotmetre a manteniment, verificació, calibratge i participació en exercicis d’intercomparació. Per tal de complir amb aquest requisit s’establirà un calendari acordat amb el departament competent en matèria de contaminació atmosfèrica.

4. S’han de mesurar els contaminants indicats a la taula següent així com els paràmetres meteorològics (pluviometria, temperatura, direcció i velocitat de vent, pressió atmosfèrica i humitat relativa).

5. Qualsevol canvi d’ubicació de les estacions o qualsevol canvi en els equips de mesura s’ha de fer d’acord amb el departament competent en matèria de contaminació atmosfèrica.

Contaminant

Periodicitat

Valors de referència

NO

Continu

 

NO2

Continu

200mg/m3 mitjana horària, no superar més de 18 vegades/any

40mg/m3 mitjana anual

NOx

Continu

30mg/m3 mitjana anual per a la protecció a la vegetació

SO2

Continu

350mg/m3 mitjana horària, no superar més de 24 vegades/any

125mg/m3 mitjana diària, no superar més de 3 vegades/any

O3

Continu

120mg/m3 màxima diària de mitjanes mòbils octohoràries

Partícules PM10

Continu

50mg/m3 mitjana diària, no superar més de 35 vegades/any

40mg/m3 mitjana anual

Pb a fracció PM10

Campanya anual

0,5 mg/m3 mitjana anual

As a fracció PM10

Campanya anual

6 ng/m3 mitjana anual

Cd a fracció PM10

Campanya anual

5 ng/m3 mitjana anual

Ni a fracció PM10

Campanya anual

20 ng/m3 mitjana anual

Hidrocarburs aromàtics policíclics (PAHs) a fracció PM10

Campanya anual

per al benzo(a)piren 1ng/m3 mitjana anual

9. Requisits de Seguretat i Activitats

9.1 Pla d’autoprotecció

El titular de l'activitat haurà de disposar del preceptiu pla d’autoprotecció enregistrat a la Direcció General competent en matèria d’Emergències i implantat a la totalitat de les instal·lacions i processos que conformen l’activitat, indicades al punt 1 de la present Autorització. El Pla d’autoprotecció estarà redactat i signat per un tècnic competent, de conformitat amb el que determina l’article 13 del decret 8/2004, i s’ajusti a l’índex de continguts que disposa el Decret 8/2004, de 23 de gener, pel que es despleguen determinants aspectes de la Llei d’Ordenació d’Emergències a les Illes Balears (BOIB núm. 18 de 5 de febrer de 2004). A més del contingut que figura a l’annex II del Reial Decret 393/2007, de 23 de març, per qual s’aprova la Norma Bàsica d’Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que poden donar origen a situacions d’emergència, inclourà les mesures a aplicar, incloses les complementàries per a limitar les conseqüències mediambientals i evitar altres possibles accidents e incidents.

9.2 Seguretat industrial

El titular ha de donar compliment al Reial decret 1254/99 de mesures de control de riscos inherents als accidents greus en què intervinguin substàncies perilloses , el RD 1196/2003 Directriu bàsica pel control i la planificació enfront al risc d’accidents greus en què intervenen substàncies perilloses , el Decret 7/2004 de la Conselleria d’Interior, el Reial Decret 393/2007 pel que s’aprova la Norma bàsica d’autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguin donar origen a situacions d’emergència i a llurs modificacions i en particular han de:

-Lliurar una notificació tal com s’indica a l’article 6 del RD 1254/99

-Presentar la política de prevenció d’accidents majors a la Direcció General d’Indústria tal com s’indica a l’article 7 del RD 1254/99.

-Dissenyar, implementar i mantenir un sistema de gestió de seguretat que asseguri la política de prevenció d’accidents majors

-Lliurar a la Direcció General d’Indústria els dictàmens de seguretat tal com s’indica a l’article 22 del Decret 7/2004.

-Dissenyar, implementar i mantenir un pla d’emergència tal com s’indica a l’article 11 del RD 1254/99 i el RD 393/2007

El titular de l’activitat ha de:

-Inscriure les instal·lacions corresponents de la Direcció General d’Indústria, segons les normatives vigents de seguretat industrial, minera, etc… Les instal·lacions previstes o existents han de complir amb la legislació vigent en matèria d’Indústria.

-Revisar la inscripció en el Registre Industrial, i obtenir el Document de Qualificació Empresarial.

-Donar compliment al Reglament per a la supressió de les barreres Arquitectòniques (Decret 20/2003) en tot el que li sigui d’aplicació.

-Prevenir els riscs laborals i vetllar per la salut i seguretat dels treballadors, i aquests el deure de complir les mesures de prevenció que s’adoptin, d’acord al que s’estableix a la llei estatal 31/95 de prevenció dels riscs laborals. Les condicions de treball s’han d’ajustar al que s’estableix a les disposicions específiques i reglamentàries en matèria de seguretat laboral. Havent de posar especial atenció en el compliment del RD 374/2001 sobre protecció dels treballadors contra els riscs relacionats amb els agents químics durant el treball.

-Fer complir als edificis de caràcter industrial les prescripcions de protecció contra incendis indicades al Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel que s’aprova el Reglament de Seguretat contra incendis en els establiments industrials.

Per un altre banda:

-Les instal·lacions de protecció contra incendis i el seu manteniment s’han d’ajustar al disposat al Reglament d’instal·lacions de protecció contra incendis (RD1942/1993) i normes UNE corresponents.

-L’emmagatzematge de productes químics s’ha d’adaptar al RD 379/2001, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament d’emmagatzematge de productes químics, i les seves instruccions tècniques complementàries.

-L’emmagatzematge de productes petrolífers s’haurà d’adaptar al que disposa el RD 2085/1994  pel que es desenvolupa el Reglament d’instal·lacions de productes petrolífers, així com les seves posteriors modificacions.

-Quan es realitzin ampliacions de grups de la Central, els grups que s’instal·lin han de ser compatibles amb l’ús del gas natural. S’emprarà gas natural en aquestes possibles ampliacions, així com en aquells grups actuals que hi siguin compatibles amb l’ús de gas natural, sempre que aquest combustible ja estigui disponible.

9.3 Contaminació Acústica

S'efectuarà una campanya anual de caracterització real dels nivells de renou emesos a l'exterior durant les diverses fases típiques de l'operació (engegaments, etc.) en horari nocturn i diürn, per a la comprovació del compliment dels límits establerts a la normativa autonòmica vigent en aquesta matèria, es a dir, la disposició addicional quinzena de la Llei 25/2006, de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, i la Llei 1/2007, contra la contaminació acústica a les Illes Balears, així com els objectius de qualitat acústica indicats en el RD 1367/2007 de 19 d’octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del Renou, en el que es refereix a zonificació acústica, objectius de qualitat i emissions acústiques.

9.4 Contaminació lumínica

Es complirà amb allò que estableix la Llei 3/2005 de 20 d’abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.

10. Controls  periòdics

10.1 Control periòdic de les instal·lacions.

En qualsevol moment, la Conselleria competent en matèria de Medi Ambient podrà realitzar visita de comprovació i certificar la idoneïtat de les instal·lacions i el manteniment de les condicions inicials que han donat lloc a l’AAI, així com el compliment de les prescripcions tècniques aplicables en virtut de la legislació vigent.

Periòdicament es realitzaran visites de comprovació a les instal·lacions Gas y Electricidad Generación SAU per part dels tècnics de la Conselleria competent en matèria de Medi Ambient, per tal de comprovar el compliment dels requisits de l’AAI.

10.2 Inventari d’emissions al Registre PRTR

Gas y Electricidad Generación SAU ha de trametre les dades sobre quantitats de contaminants emesos, anualment, en aplicació del disposat en el Reglament 166/2006 (PRTR), de 18 de gener, del Parlament Europeu, que estableix un registre europeu d’emissions i transferència de contaminants, i pel RD 508/2007. Aquestes emissions seran trameses, per a la seva avaluació prèvia, a la Conselleria competent en matèria de Medi Ambient adjuntant una memòria explicativa de la metodologia emprada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades al registre informàtic PRTR-España. Les quantitats de contaminants seran mesurades, calculades o estimades, preferentment per aquest ordre.

10.3 Control documental

10.3.1 Control documental periòdic

Els informes realitzats per un Organisme de control autoritzat (OCA) seran tramesos per part de l’OCA al departament competent en matèria de contaminació atmosfèrica.

Es relacionen a continuació la llista d’informes d’OCA:

-Els assaigs anuals de seguiment (AAS) dels SAM, un cop a l’any.

-Els informes NGQ2 dels SAM, en el moment de la seva instal·lació, cada tres anys i després de fallida del SAM o de canvi important de la instal·lació.

-Els informes de mesures de contaminants per a cada focus, amb la periodicitat indicada a les taules corresponents.

Per part del titular de la instal·lació es remetrà al departament competent en matèria de contaminació atmosfèrica la següent informació:

-Les dades semihoràries dels sistemes automàtics de mesura (SAM), en continu.

-Les dades de la resta d’autocontrols s’enviaran segons la periodicitat establerta a les taules de controls d’emissions.

-Al menys, les dades mitjanes horàries d’immissions de les estacions de mesura de qualitat de l’aire, en continu.

-Les hores de funcionament de cada grup i càrrega per a cada tipus de combustible, cada mes.

Mentre no estigui en funcionament el sistema de tramesa de dades en continu s’establirà un sistema alternatiu d’acord amb el departament competent en matèria de contaminació atmosfèrica.

10.3.2 Informe anual

El titular de l’activitat enviarà, abans de l’1 de març de cada any, a l’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar l’AAI un informe del període precedent en el que s’inclourà:

-Residus

+La declaració anual de residus d’acord amb allò que disposa l’article 41.1 de la Llei 22/2011 i l’article 18 del RD 833/1988. Aquesta memòria ha de contenir, almenys, referències suficients de les quantitats i característiques dels residus gestionats, la seva procedència i destinació, la relació d'aquells que es troben emmagatzemats així com les incidències rellevants que hagin tingut lloc l'any anterior. L’entitat explotadora ha de conservar, al lloc on realitza l’activitat, còpia de la memòria anual durant cinc any.

+Declaració anual dels aparells sotmesos a l’inventari previst al punt tercer del RD 228/2006.

-Emissions i immissions atmosfèriques

+Si s’escau, els informes resultat de la intercomparació de les mesures d’immissions de partícules front al mètode de referència, un cop a l’any.

+Les dades dels consums reals de cada combustible per a cada grup.

+La declaració sobre el compliment o no dels valors límit d’emissió a partir de les dades registrades al llarg de l’any, pels contaminants que tenen establerta la mesura en continu, amb el corresponent informe justificatiu.

-Emissions i immissions al medi hídric

+Anualment es remetran els resultats dels controls analítics efectuats d’acord al punt 7.3 d’aquesta autorització, així com un informe en que es detallin:

*volum, concentració i pes de cadascuna de les substàncies, per cada efluent i en general.

*incidències en el control.

+En tot cas, quan un valor presenti una desviació de la mitjana superior al 20% es prendrà una altra mostra per a la seva anàlisi i es notificarà immediatament a la Direcció General de Recursos Hídrics.

-Renous

+Informe anual en el que es remetran els controls d’emissions de renous.

-En caràcter general

+Altres controls realitzats durant l’any i mesures adoptades per a minimitzar impactes.

+Memòria anual sobre la metodologia emprada per a la determinació de les dades notificades al registre PRTR Espanya.

+Les dades exigides pel RD 508/2007 i Reglament (CE) 166/2006, de 18 de gener, s’hauran de comunicar telemàticament al Registre informàtic PRTR-Espanya, dins els terminis que pertoquin, de forma anual.

+L’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar les AAI trametrà a cada Direcció General o administració competent la documentació de la que tingui competències.

+Tota la informació que sigui susceptible de tractament informàtic s’aportarà en paper i en format informàtic estàndard.

11. Obligacions del titular:

El titular de l’activitat estarà obligat a complir amb les obligacions establertes a l’article 5 de la Llei 16/2002, d’1 de juliol, i en especial:

-Assumirà tots els condicionants recollits a la present Resolució.

-Mantindrà el correcte funcionament de l’activitat.

-Comunicarà a l’Òrgan Ambiental Competent qualsevol incidència que afecti a l’activitat amb repercussió ambiental.

Per una altra banda, el titular queda sotmès al compliment de la Llei 26/2007, de 23 d’octubre, de Responsabilitat ambiental, i als seus desenvolupaments reglamentaris, per tal de prevenir, evitar i reparar els danys mediambientals provocats per la seva activitat.

12. Funcionament diferent al normal

En el termini màxim de 3 mesos, el titular presentarà, a l’òrgan ambiental, un protocol d’actuació en condicions de funcionament diferents de les normals contemplant aquelles que puguin afectar al medi ambient.

Quan es produeixi una situació de funcionament diferent de les normals, el titular de l’autorització ambiental integrada, en el termini màxim de 10 dies, comunicarà a l’òrgan ambiental el fet en si, les seves conseqüències ambientals i les actuacions dutes a terme per tornar a condicions normals de funcionament.

13. Incompliment de les condicions de la present autorització

El incompliment de les condicions establertes a la present autorització serà considerat com una infracció lleu, greu o molt greu classificada segons l’article 30 de la Llei 16/2002 i estarà subjecte al règim sancionador dels articles 31 a 35 de la Llei 16/2002 i el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el reglament del procediment a seguir en l’execució de la potestat sancionadora.

14. Caràcter de l’autorització.

Aquesta Autorització Ambiental Integrada s’atorga sense perjudici de tercers i sense perjudici de les demés autoritzacions i llicències que siguin exigibles per l’ordenament jurídic vigent.

15. Causes d’extinció.

Són causes d’extinció de l’AAI:

-L’extinció de la personalitat jurídica de l’empresa Gas y Electricidad Generación SAU.

-La declaració de fallida de l’empresa Gas y Electricidad Generación SAU quan la mateixa determini la seva dissolució expressa com a conseqüència de la resolució judicial que la declari.

-Quan es determini una dissolució expressa com a conseqüència de la resolució judicial.

16. Modificació de les condicions.

L’Òrgan Ambiental competent, en conformitat a l’article 25 de la Llei 16/2002, podrà modificar les condicions de control ambiental de l’explotació assenyalades a la present Resolució, o determinar mesures complementàries que es considerin convenients per a l’adequació o millora de l’activitat.

Interposició de recursos

Contra aquest acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut  la notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques  i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de l’acord, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 3 de febrer de 2014

El president de la CMAIB

José Carlos Caballero Rubiato