Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 8830
Bases reguladores Plan de conservació i millora de l'entorn rural en el municipi de Santa Eulària des Riu 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En Junta de Govern Local de data 08 de maig de 2014, entre altres es va acordar aprovar les bases  reguladores Plan de conservació i millora de l'entorn rural en el municipi de SAnta Eulària des Riu 2014 i que a continuació es detallen:

BASES REGULADORES ‘PLA DE CONSERVACIÓ I MILLORA DE L'ENTORN RURAL EN EL MUNICIPI DE SANTA EULÀRIA DES RIU 2014’

Article1.-Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació.

1. S'aprova la convocatòria corresponent a l'any 2014 d'ajudes a les actuacions per mantenir el paisatge tradicional, la flora i la fauna autòctones i, en zones de pendent, per evitar l'erosió del sòl i permetre el cultiu.

2. Els projectes d'inversió que puguin ser objecte d'ajuda per al règim establert en aquestes bases, han d'estar localitzats al terme municipal de Santa Eulària des Riu.

Article 2.- Dotació econòmica.

1. El finançament d'aquestes ajudes serà amb càrrec íntegre a la partida 197.8004 (Ajudes rehabilitació entorn rural, parets de pedra) dels Pressupostos Locals de 2014.

2. Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 35.000€ i l'Ajuntament no podrà adquirir compromisos d'ajuda que excedeixin aquesta disponibilitat pressupostària.

Article 3.- Beneficiaris.

1. Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones, físiques o jurídiques, que compleixin els següents requisits:

a) Resident legal al municipi de Santa Eulària des Riu.

b) La persona haurà de ser propietari/ària de la finca, situada dins de les zones rurals del municipi, on es realitzarà l'activitat.

c) La finca objecte de l'ajuda no podrà dedicar-se al agroturisme/turisme rural.

d) No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu ni amb l'Agència Tributària.

e) No haver rebut, o estar rebent, ajuda de qualsevol altra administració pública o entitat pública o privada, per al mateix objecte que la present.

2. La comprovació de no tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, es realitzarà d'ofici excepte manifestació contrària del sol·licitant, atès que la presentació de la sol·licitud d'ajuda suposa l'autorització per a la seva comprovació a nivell intern.

Article 4.- Actuacions objecte d'ajuda.

1. Poden ser objecte d'ajuda econòmica les inversions següents sempre que compleixin els requisits establerts en el punt 2 del present apartat:

a) Rehabilitació i/o nova construcció de les conegudes com a paret de tanca. Sota aquesta denominació s'entenen les parets de pedra amb 2 cares a la vista de plànol vertical. Aquestes parets han de ser íntegrament de pedra (paret seca).

b) Rehabilitació i/o nova construcció de les conegudes com a paret de rota. Sota aquesta denominació s'entén les parets de pedra amb 1 cara a la vista de plànol vertical la funció del qual és contenir la terra, evitant l'erosió del terreny i permetent el cultiu. Aquestes parets han de ser íntegrament de pedra (paret seca).

c) Reparació i rehabilitació de sènies, molins de vent i sang.

d) Rehabilitació i condicionament dels tradicionals aljubs. Sota aquesta denominació s'entenen les cisternes destinades a emmagatzemar l'aigua de pluja. Aquests solen tenir forma de ‘pera’ i estan excavats dins de la terra. Estan construïts amb pedra i recoberts amb morter de calç o almangra. La boca del dipòsit està coberta per la capella, que és l'única part visible per sobre de la cota del terreny.

2. Podran ser objecte d'ajuda les inversions anteriors sempre que compleixin els següents requisits:

a) Els projectes d'inversió han d'estar situats al terme de Santa Eulària des Riu.

b) Les obres han de dur-se a terme seguint la forma tradicional,utilitzant material procedent de la zona on se situï la finca. La tipologia de l'obra resultant ha de ser la típica del seu entorn i integrar-s’hi perfectament. Aquest últim punt se sotmetrà, en cas de dubte, al dictamen dels Serveis Tècnics de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

c) Únicament s'admetrà l'ús de ciment per consolidar la cara superior (plànol horitzontal) a manera de ‘precinte’ per evitar el despreniment de l'última filera de pedres per part dels animals de la finca. També es preveu el seu ús excepcional per consolidar, per la part posterior, els murs de contenció de terres (paret de rota), sempre que el formigó no es vegi per les juntes de cara vertical que queda a la vista.

d) Que les finalitats d'aquestes inversions siguin íntegrament agraris. No es poden dur a terme per a finalitats diferents com, per exemple, per a l'ús d'habitatges, subjecció de piscines, en jardins, aparcaments, etc. Aquest apartat exclou de la possibilitat de rebre l'ajuda a les finques destinades a agroturisme/turisme rural.

e) Que les inversions objecte d'ajuda no hagin estat iniciades abans de la visita prèvia dels tècnics de l'Ajuntament per certificar l'estat anterior de les obres.

3. No obstant això, excepte el previst en la lletra i) de l'apartat 2 del present article, una vegada presentada la sol·licitud d'ajuda, la persona interessada podrà sol·licitar l'inici anticipat de l'activitat objecte d'ajuda. Aquesta autorització s'entendrà atorgada en el cas que l'Ajuntament no resolgui expressament la denegació en el termini de quinze dies comptats des del moment de l'entrada de la citada sol·licitud. Aquesta autorització, en cap cas, suposarà un pronunciament pel qual es dóna la concessió de l'ajuda.

Article 5.- Intensitat i límits de les ajudes.

1.- La quantia màxima de l'ajuda a les inversions previstes en el primer apartat de l'article anterior, serà de:

→ 40 % del pressupost total aprovat en el cas de reparació de parets de pedra, sènies, molins i aljubs.

→ 30 % del pressupost total aprovat en el cas de nova construcció de parets.

El pressupost total aprovat serà el que estableixin els tècnics competents de l'Ajuntament basant-se en el pressupost facilitat pel sol·licitant de l'ajuda i els preus de mercat vigents en el moment de la valoració.

2.- En tot cas, el límit màxim de l'ajuda per beneficiari, en el conjunt de les inversions previstes en aquesta base, serà de 3.000,00 €.

Article 6.- Sol·licituds.

1. El termini per a presentació de sol·licituds començarà a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB i finalitzarà el dia 15 de setembre de 2014.

2. Dins d'aquesta convocatòria solament s'admetrà una sol·licitud per beneficiari i per finca. En cas que es presenti més d'una sol·licitud, únicament es tendrà en compte la que hagi estat presentada en primer lloc.

3. Per poder acollir-se a l'ajuda s'ha de presentar, dins de termini, en qualsevol dels Registres Generals d'Entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, la documentació següent:

- Instància (model de l'annex 1)

- Plànol de situació de la finca i les obres,marcant-hi a sobre la ubicació de l'obra.

- Memòria que descrigui la inversió que es va a realitzar. És important especificar polígon i parcel·la on se situaran les activitats objecte d'ajuda. Podrà preveure's l'aportació de treball propi de l'explotació, sempre que el seu cost total no superi 6.000,00.- € de la inversió i s'ajusti al preu de mercat vigent.

- Pressupost estimatiu de les inversions a realitzar. En cas de parets de pedra serà important que s'especifiquin els metres quadrats que seran objecte de la inversió.

- Fotografies de la zona a rehabilitar, o de nova construcció.

- Certificat d'empadronament.

-Certificació de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària, o bé autorització expressa a l'Ajuntament per accedir a la comprovació del compliment d'aquest requisit de forma telemàtica. En aquest últim supòsit l'autorització es farà conforme al model de l’annex 2.

- E-mail on efectuar notificacions.

4. En cas que la sol·licitud tengui algun defecte o no vagi acompanyada de tota la documentació assenyalada en el punt anterior, es podrà requerir a la persona peticionària que en el termini deu dies esmeni el defecte o aportació la documentació requerida. En cas de no fer-ho, es tendrà per desistida la seva petició.

Article 7.- Concessió de les ajudes.

1.- La selecció dels beneficiaris es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència no competitiva.

2.- Les ajudes s'atorgaran per resolució de la Junta de Govern Local, amb informe previ dels Serveis Tècnics Municipals en el qual es valoraran els treballs a realitzar i la concurrència de tots els requisits previstos.

3.- El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la finalització del termini per presentar la sol·licitud d'ajuda. La notificació a les persones interessades es farà per carta certificada o bé per e-mail en el cas que així ho expressi la persona interessada. Transcorregut aquest termini sense haver-se notificat la resolució expressa, la persona interessada podrà entendre per desestimada la seva sol·licitud.

4.- En cas que els crèdits destinats a aquesta convocatòria no siguin suficients per satisfer totes les sol·licituds presentades, s'aniran concedint les ajudes en el mateix ordre d'entrada en el Registre General. Les sol·licituds que no venguin acompanyades de tota la documentació establerta en l'article 6 apartat 3, no s'entendran com a presentades fins a la data en què s'hagi donat entrada a l'últim document requerit que completi la sol·licitud.

Article 8.- Instrucció del procediment.

1.- L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu ostenta la competència per a la instrucció i la gestió del procés de concessió de les ajudes.

2.- Es faculta l’alcalde perquè dicti les disposicions necessàries a fi de desenvolupar i executar degudament les presents bases.

Article 9.- Obligacions dels beneficiaris.

1. Els tercers als quals es concedeixen les ajudes, per poder tenir dret al cobrament, assumeixen les obligacions següents:

- Realitzar les inversions abans del 15 de novembre de 2015. Per motius de força major, podran autoritzar-se pròrrogues en l'execució de les inversions fins a sis mesos, prorrogables per la meitat del període.

- Justificar degudament la realització de l'activitat auxiliada, en forma i termini.

- Mantenir la inversió objecte d'ajuda durant almenys 3 anys, comptats a partir de la data de la inspecció de final d'obra.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control dutes a terme per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu o altres de les quals depengui.

- No començar les activitats objecte d'ajuda fins a la visita prèvia per part dels Serveis Tècnics de l'Ajuntament.

Article 10.- Termini i forma de justificació del compliment de la finalitat i de l'aplicació de l'ajuda.

1. El termini per justificar la realització de les inversions proposades serà des de l'endemà de la recepció de la comunicació de la resolució d'ajuda fins al 15 de novembre de 2015.

2. La justificació del compliment de la finalització de les obres i la sol·licitud de pagament es realitzarà mitjançant entrada de la documentació següent, en qualsevol dels Registres Generals d'Entrada de l'Ajuntament:

- Instància comunicant haver finalitzat els treballs (model annex 3)

- Fotografies dels treballs realitzats objecte d'ajuda.

- En la mateixa instància s'ha de sol·licitar el pagament de la subvenció, indicant el número de compte bancari (IBAN) on desitja que s'ingressi l'ajuda concedida.

Article 11.- Forma i règim de pagament.

1. La sol·licitud de pagament, prevista ja dins de la comunicació de finalització dels treballs, haurà de presentar-se igualment abans del 15 de novembre de 2015.

2. El pagament es farà ferm mitjançant transferència bancària al número de compte bancari facilitat en la sol·licitud de pagament de la subvenció.

3. L'import total de l'ajuda es pagarà a la persona beneficiària una vegada que concorrin els fets següents:

- El beneficiari hagi justificat, dins dels terminis previstos, el compliment de la finalització per la qual s'ha concedit la subvenció.

- Els Serveis Tècnics Municipals hagin emès informe favorable en la inspecció de finalització dels treballs.

- Els Serveis Econòmics de l'Ajuntament disposin de tota la documentació per poder procedir al pagament.

Article 12.- Protecció de dades.

Conforme al que es disposa en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, se li informa que les seves dades s'incorporaran a un fitxer de dades personals del qual és responsable l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, la finalitat del qual és l'exercici de les competències pròpies d'aquesta Administració. Pot exercir en tot moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a la Secretaria General de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, plaça d’Espanya, n. 1 - 07840 Santa Eulària des Riu.

Article 13.- Entrada en vigor.

Aquestes bases entraran en vigor l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.

Santa Eulalia del Riu, 16 de maig de 2014

L'alcalde
Vicente Marí Torres

 

ANNEX 1 - INSTÀNCIA MODEL PER LA SOL·LICITUD DE L'AJUDA

DADES DE LA PERSONA QUE SOL·LICITA L'AJUDA:

Primer cognom:                                                      Segon cognom

Nom:                                                                   DNI/ NIF:

Adreça de correu:

Localitat o poble:                                                   Codi postal:

Telèfon:                                                                Telèfon mòbil.

Adreça de correu electrònic a l'efecte de notificacions:

EMPLENAR NOMÉS EN CAS D'ACTUAR EN NOM D'UNA ALTRA PERSONA:

Cognoms del representant:

Nom del representant:

DNI/NIF del representant:

EXPÒS:

Tenint coneixement de la Convocatòria del ‘Pla de conservació i millora de finques rústiques 2014’,és la meva voluntat sol·licitar ajuda econòmica per realitzar inversions susceptibles de rebre-la, segons les Bases que regeixen la Convocatòria.

La inversió es realitzarà sobre la finca situada al Polígon ____, Parcel·la número ______

Tal com es desglossa en el document Pressupost estimatiu de les inversions a realitzar (document que acompanya aquesta instància); el valor total del pressupost és de _____________________ euros.

SOL·LICIT:

Que tenint per presentada la present, dins del termini i en la forma escaient, se me concedeixi la màxima ajuda econòmica possible, segons les bases, per realitzar inversió esmentada.

DOCUMENTS APORTATS:

□ Plànol de situació de la finca i les obres

□ Memòria descriptiva de la inversió

□ Pressupost estimatiu de la inversió

□ Fotografies

□ Certificat d'empadronament

□ Certificat d'estar al corrent amb Hisenda o autorització expressa conforme a l'annex 2 de les Bases.

________________, _____ de _____________ de 20__

Signatura:

 

ANNEX 2 – AUTORITZACIÓ EXPRESSA

AUTORITZACIÓ A L’AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU PER ACCEDIR A LA COMPROVACIÓ D'ESTAR AL CORRENT AMB L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA.

1. Emplenar aquest apartat NOMÉS en cas de persona física:

Jo, Sr./Sra. __________________________________________________________ amb DNI ________________________ per la present autoritz expressament a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb CIF P0705400J per accedir, de forma telemàtica, a la comprovació, davant l'Agència Tributària, d'estar al corrent de les meves obligacions tributàries.

_______________, ______ de _____________________ de 20___

Signatura:

2. Emplenar aquest apartat NOMÉS en cas de persona jurídica:

Jo, Sr./Sra. __________________________________________________________ amb DNI ________________________ actuant com a representant legal de l'entitat amb nom __________________________________________________________ i NIF _______________, per la present autoritz expressament a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb CIF P0705400J a accedir, de forma telemàtica, a la comprovació, davant l'Agència Tributària, que l'entitat a la qual represent legalment es troba al corrent de les seves obligacions tributàries.

Santa Eulària des Riu,de de 20

Signatura:

 

ANNEX 3 - INSTÀNCIA MODEL COMUNICACIÓ FINALITZACIÓ ACTIVITAT

DADES DE LA PERSONA QUE TÉ CONCEDIDA L'AJUDA:

Primer cognom:                                            Segon cognom

Nom:                                                          DNI/ NIF:

Adreça de correu:

Localitat o poble:                                          Codi postal:

Telèfon:                                                       Telèfon mòbil.

Adreça de correu electrònic a l'efecte de notificacions:

EMPLENAR SOLAMENT EN CAS D'ACTUAR EN NOM D'UNA ALTRA PERSONA:

Cognoms del representant:

Nom del representant:

DNI/NIF del representant:

EXPÒS:

Que tenint concedida ajuda econòmica dins del ‘Pla de conservació i millora de finques rústiques 2014’ i havent finalitzat les activitats objecte d'ajuda abans del dia 15 de novembre de 2015.

SOL·LICIT:

Que tenint per presentada, en termini i forma la present, es dugui a terme la comprovació sobre el terreny, per part dels Serveis Tècnics de l'Ajuntament, d'haver finalitzat les obres, en el termini i en la forma especificats a les Bases de la convocatòria i en conseqüència sol·licit també el pagament de l'ajuda en el compte bancari de la qual sóc titular i aport fotocòpia de la primera pàgina de la llibreta bancària (on s'indica el titular i número de compte).

DOCUMENTS APORTATS:

□ Fotografies dels treballs realitzats

□ Fotocòpia de la primera pàgina de la llibreta bancària

________________, _____ de _____________ de 20__

Signatura: