Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Núm. 8750
Acord del Consell Executiu, de 16 d’abril de 2014, relatiu a l’aprovaciò de la convocatòria d’ajudes de minimis 2014 per als projectes d’arts escèniques de caràcter professional i, de les bases que han de regir-la
Versió PDF
El Consell Executiu, en la sessió de 16 d’abril de 2014, ha pres, entre altres, l’acord que transcric, literalment, a continuació:
“ ANTECEDENTS. Vista la memòria justificativa de la Direcció Insular de Cultura i Patrimoni sobre la convocatòria d’ajudes de minimis 2014 per als projectes d’arts escèniques de caràcter professional i les bases que han de regir-lla.
Vist l’informe jurídic favorable del Servei Jurídic Administratiu del Departament de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.
Vista l’existència de crèdit pressupostari adequat i suficient a la partida pressupostària 20.33430.47902 per dur a terme la convocatòria esmentada, segon la RC amb el núm. de referència 22014/2196 per un import de 200.000,00 €.
Atesa la proposta del secretari tècnic de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports d’aprovació de la convocatòria i de les bases.
Vist l’informe favorable de la a Intervenció General del Consell.
En virtut de tot el que s’ha exposat i, d’acord amb l'article 31 e) del Reglament d'organització del Consell de Mallorca, elev al Consell Executiu, la següent proposta d’
ACORD
1. Aprovar l'expedient 25/2014 relatiu a la convocatòria d’ajudes de minimis 2014 per als projectes d’arts escèniques de caràcter professional i, a les bases que han de regir-la.
2. Autoritzar una despesa de 200.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 20.33430.47902 (RC núm. de referència 22014/2196) per atendre a les subvencions de la convocatòria esmentada.
3. Aprovar la convocatòria esmentada i les bases adjuntes que han de regir-la.
4. Ordenar-ne la publicació en el BOIB.”
Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la seva publicació.
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la desestimació del recurs d’alçada. Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta. Aquesta es produeix un cop transcorreguts tres mesos de la interposició del recurs, sense que se n’hagi notificat la resolució.
No obstant això, s’hi pot presentar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
La qual cosa us comunic perquè en tengueu coneixement i als efectes oportuns.
Palma, 24 d’abril de 2014
El secretari general
Jeroni Mas Rigo
(Decret, de 4 de setembre de 2012,
BOIB núm. 147 de 9 d’octubre)
BASES DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUDES DE MINIMIS 2014 PER ALS PROJECTES D’ARTS ESCÈNIQUES DE CARÀCTER PROFESSIONAL
Base primera. Finalitats
El Consell de Mallorca, a través del departament competent en matèria de cultura, sempre ha tingut, entre els seus objectius, duu a terme el foment i la difusió de les arts escèniques de Mallorca, sia des de la vessant de la producció d’espectacles mitjançant la convocatòria pertinent, sia des de la vessant de la programació, a través del Circuit Teatral.
En aquestes bases es pretén regular la convocatòria d’ajudes de minimis a favor de la producció teatral, feta per les persones jurídiques (empreses) o físiques (autònoms, empreses individuals) de Mallorca, per tal d’afavorir el muntatge d’espectacles escènics i, consegüentment, donar suport a un teixit empresarial i professional que ha de menester el recolzament de les institucions, atesa la situació deficitària que ha caracteritzat, tradicionalment, el món del teatre.
Així, a través del suport a les arts escèniques es pretén aconseguir:
- Recolzar a un important sector del nostre teixit cultural integrat per productors, artistes i tècnics.
- Estimular i alentir la realització de produccions teatrals de qualitat i de concepció renovadora.
- Garantir l’existència de nous espectacles teatrals que augmentin i diversifiquin una oferta cultural de qualitat
- Fomentar la diversitat de gèneres teatrals.
- Afavorir la innovació i la originalitat a partir del foment de nous llenguatges creatius
- Contribuir a enriquir i a desenvolupar el nostre patrimoni d’arts escèniques.
- Facilitar, indirectament, el coneixement i la difusió de les arts escèniques entre la població així com la dinamització de la cultura, en general, i de les arts escèniques, en particular.
Per altra part, es vol que l’acció de foment, que implica aquesta convocatòria, tingui en compte les característiques que presenten les persones jurídiques (empreses) o físiques (autònoms, empreses individuals) de les arts escèniques de Mallorca. I, en aquest sentit, s’estableixen tres línies d’ajudes de minimis: una destinada a atendre produccions de nous creadors que decideixin iniciar-se com a professionals en el món de les arts escèniques, una segona, destinada a atendre projectes de producció de nous espectacles d’arts escèniques realitzats per les persones jurídiques (empreses) o físiques (autònoms, empreses individuals) de Mallorca i, una tercera, també dirigida a donar suport als projectes d’arts escèniques, que recullin la producció pròpia d’un nou espectacle i la seva estrena així com el desenvolupament d’un Pla d’Explotació, duits a terme per aquelles persones jurídiques (empreses) o físiques (autònoms, empreses individuals), també de Mallorca, que tenen una estructura consolidada per la seva llarga trajectòria.
Per últim i, amb la intenció d’ajustar els termes de la convocatòria a la realitat del sector sobre el que incideix, s’han introduït certs aspectes com a conseqüència d’haver escoltat les suggeriments i les peticions del sector.
Base segona. Objecte
Es poden acollir en aquesta convocatòria d’ajudes de minimis les sol·licituds de les persones físiques, constituïdes com autònoms o empresaris individuals, o de les persones jurídiques, constituïdes com a empreses, que tinguin per objecte dur a terme a Mallorca projectes d’arts escèniques realitzats dins aquest període: del 16 de setembre de 2013 al 15 de setembre de 2014, amb les condicions i els requisits que s’indiquen en les línies establertes en la base següent.
Exclusions: Les coproduccions amb la Fundació Teatre Principal de Palma, les produccions que hagin rebut el suport econòmic de la fundació esmentada o hagin estat subvencionades per altres convocatòries d’aquest Departament. En particular, en el cas del Pla d’explotació, no tenen cabuda aquelles funcions que directament o indirectament hagin rebut el suport del Consell de Mallorca o de les seves institucions dependents sia a través d’altres convocatòries sia a través d’altres procediments (CAEM, Cultura en Xarxa, etc.)
Tercera. Línies d’ajudes de minimis
D’acord amb l’establert a la base primera, es distingeixen 3 línies d’ajudes de minimis:
Línia 1: Ajudes de minimis per a les produccions d’arts escèniques de nous creadors: van dirigides als projectes d’arts escèniques de les persones jurídiques (empreses) o físiques (autònoms, empreses individuals) que no reuneixen els requisits específics establerts per als beneficiaris de les línies 2 i 3, i que tenen per objecte la producció pròpia d’1 espectacle i la seva estrena a Mallorca dins temporalització establerta en la base anterior.
Línia 2: Ajudes de minimis per a les produccions de nous espectacles d’arts escèniques: van destinades als projectes d’arts escèniques de les persones jurídiques (empreses) o físiques (autònoms, empreses individuals) que reuneixen els requisits establerts per als beneficiaris de la línia 2, i que tenen per objecte la producció pròpia d’1 espectacle i la seva estrena a Mallorca dins la temporalització establerta en la base anterior.
Línia 3: Ajudes de minimis per als projectes d’arts escèniques de les persones jurídiques (empreses) o físiques (autònoms, empreses individuals)consolidades: van adreçades a donar suport als projectes d’arts escèniques de les persones jurídiques (empreses) o físiques (autònoms, empreses individuals) consolidades, que reuneixen els requisits establerts per als beneficiaris de la línia 3, i que tenen per objecte dur a terme, dins la temporalització establerta en la base anterior, per una banda, una producció pròpia d’1 nou espectacle i la seva estrena a Mallorca i, per altra banda, un pla d’explotació que ha de tenir com àmbit territorial la illa de Mallorca, amb un nombre mínim de 2 espectacles, en repertori, i amb un nombre total de funcions no inferior a 20.
Limitació: La persona física o jurídica sol·licitant només pot presentar un únic projecte d’arts escèniques en alguna de les línies esmentades, ja que el fet de presentar-se a una exclou poder presentar-se a l’altra.
No obstant això, si persona física o jurídica no compleix els requisits establerts a la línia en què s’ha presentat, l’òrgan instructor ha de traslladar, d’ofici, aquella sol·licitud a la línia a què pertoca, atesos elsrequisits que presenti el sol·licitant, la qual cosa s’ha de comunicar a l’interessat. En aquest cas, la comissió tècnica ha d’avaluar la documentació pertinent en funció de la línia a la que s’ha traslladat la sol·licitud.
Base quarta. Beneficiaris
Poden ser beneficiaris d’alguna de les línies establertes a la base anterior, les persones jurídiques constituïdes com a empreses, i les físiques constituïdes com autònoms o empresaris individuals, amb personalitat jurídica pròpia, que compleixin per una banda, els requisits generals i, per altra banda, els requisits específics d’aquella línia que els pertoqui.
Requisits generals
- Dur a terme, d’acord amb el seu objecte social o finalitats, la realització de projectes d’arts escèniques.
- Estar legalment constituïts en acabar el període de presentació de sol·licituds.
- Tenir un domicili o l’establiment permanent a Mallorca,
- Estar d’alta en l’epígraf que pertoca del cens tributari o registre pertinent de l’IAE.
- I, a més, per als beneficiaris de la convocatòria de l’any passat, haver duit a terme, com a mínim, el següent nombre de funcions de l’espectacle la producció del qual es va subvencionar:
A) 10 funcions per als beneficiaris de la línia 1 de la convocatòria de 2013.
B) 10 funcions per als beneficiaris de la línia 2 de la convocatòria de 2013.
C) 15 de funcions per als de la línia 3 de la convocatòria de 2013. No obstant això, en el cas de produccions de 6 o més actors, el nombre mínim de funcions exigit és de10.
Requisits específics
Línia 1: Ajudes de minimis per a les produccions d’arts escèniques de nous creadors:
- No s’exigeixen requisits específics.
Línia 2: Ajudes de minimis a produccions de nous espectacles d’arts escèniques
- Haver estrenat 1 espectacle professional i haver representat un mínim de 15 funcions des de la seva constitució legal.
- Tenir una estructura organitzativa estable i continuada formada com a mínim, per 1 professional estable en règim general o autònom, que s’ha d’haver mantingut durant l’any 2013.
Línia 3: Ajudes de minimis per a projectes d’arts escèniques de persones físiques (autònoms, empreses individuals) o de persones jurídiques (empreses) consolidades
- Tenir més de 5 anys d’antiguitat, segons Certificat d’Alta en el (IAE) Impost sobre Activitats Econòmiques corresponent a l’exercici de l’any en curs.
- Haver estrenat un mínim de 10 espectacles professionals de producció pròpia i haver representat un mínim de 140 funcions des de la seva constitució legal.
- Tenir una estructura organitzativa estable i continuada formada, com a mínim, per 2 professionals estables en règim general o autònom, que s’ha d’haver mantingut, en tot cas, durant els 4 anys anteriors a l’any de la convocatòria (2010 a 2013).
No obstant això, no en poden ser beneficiàries:
- Les que incorrin en alguna de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre de 2003) (en endavant LGS).
- Les que, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria, per part de l’òrgan instructor, no estiguin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca.
(El fet d’estar al corrent davant les obligacions tributàries del Consell de Mallorca l’ha de verificar, d’ofici, la Tresoreria General).
- Les que hagin rebut sumant la totalitat de les ajudes atorgades en Espanya, en concepte de minimis, en els tres darrers exercicis fiscals (2012, 2013 i 2014), un import superior a 200.000 € (art. 3.1 i 3.2 del Reglament núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la UE a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Comunitat Europea núm. L 352 de 24 de desembre de 2013).
- Les entitats associatives o organitzatives sense ànim de lucre.
Base cinquena. Naturalesa de les ajudes de minimis
Es tracta d’ajudes de minimis, són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Són compatibles amb altres ajudes, subvencions o suports que pugui rebre l’entitat beneficiària per al mateix projecte, sempre que el còmput total dels ajuts, subvencions o suports no superi el pressupost del projecte.
En virtut de la seva naturalesa específica, com a ajudes de minimis, estan sotmeses, en concret, als requisits i les exigències del Reglament núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la UE a les ajudes de minimis, la qual cosa implica, entre d’altres, que la totalitat de les ajudes que, en concepte de minimis, pot rebre la persona física o jurídica beneficiària d’aquesta convocatòria, en Espanya, en els tres darrers exercicis fiscals (2012, 2013 i 2014), no pot ultrapassar els 200.000,00 €.
El fet de rebre una ajuda implica l’obligatorietat de dur a terme el projecte cultural subvencionat i, consegüentment, la persona o entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis.
Base sisena. Dotació pressupostària
1.Durant l’exercici pressupostari de 2014 es destina la quantitat de 200.000,00 €, amb càrrec a la partida 20.33430.47902, per atendre a les ajudes objecte de la convocatòria. En particular, aquesta dotació es distribueix entre les línies esmentades de la manera següent:
- Línia 1: Ajudes de minimis per a produccions d’arts escèniques de nous creadors 5.000 €.
- Línia 2 : Ajudes de minimis a produccions de nous espectacles d’arts escèniques: 90.000,00 €
- Línia 3: Ajudes de minimis per a projectes artístics d’arts escèniques d’empreses consolidades: 105.000,00 €. En aquest sentit, atès l’objecte del projecte d’arts escèniques d’aquesta línia, la quantitat esmentada es distribueix de la manera següent: 62.500,00 € (Producció) i 42.500,00 € (Pla d’explotació)
No obstant això, les quantitats assignades en les línies 2 i 3 poden modificar-se si es produeix aquesta circumstància: d’una banda, que la quantitat d’una de les línies esmentades representi més del 40 % de la suma total dels pressuposts subvencionables de les sol·licituds admeses en la línia corresponent i, de l’altra, que la quantitat de l’altra línia representi un percentatge inferior al 40 % de la suma total dels pressuposts subvencionables de les sol·licituds admeses corresponents. En aquest cas, s’ha de minvar la quantitat de la línia on el percentatge és superior al 40 % per augmentar la quantitat de l’altra línia fins que arribi al 40 % esmentat. En cap cas, es pot dur a terme la modificació esmentada si suposa que el percentatge de la línia que s’ha de minvar disminueix per sota del 40 % com a conseqüència d’aquesta modificació.
Notes: 1. D’acord amb l’establert al paràgraf anterior, on es recull la modificació de les quantitats de les línies 2 i 3, per calcular el percentatge que representa la quantitat assignada a la línia 3, s’ha de tenir en compte, d’una banda, la quantitat íntegra atribuïda a la línia 3 (tant la de producció com la d’explotació) i, de l’altra, la suma total dels pressuposts subvencionables de tots els projectes admesos en aquesta línia. 2. Si fos procedent la modificació esmentada per augmentar la quantitat assignada a la línia 3, aquest increment s’ha de distribuir, proporcionalment, de la mateixa manera que s’assigna la quantitat de la línia 3 entre els projectes de producció i els d’explotació.
2. Si, una vegada calculats els imports de les ajudes, es produeix qualque romanent en alguna de les quantitats de les línies 1 i 2, la comissió avaluadora pot proposar a l’òrgan instructor que acreixi les altres de manera proporcional, és a dir, en funció de les quantitats assignades inicialment, d’acord amb el que es recull en el primer paràgraf de l’apartat primer o, si escau, en funció de les quantitats modificades en virtut de l’establert al segon paràgraf del mateix apartat. En el cas de la línia 3, si es produeix un romanent en alguna de les quantitats assignades a la producció o al pla d’explotació, aquell ha d’acréixer, a proposta de la comissió, en primer lloc, l’altra quantitat de la línia 3 i, en segon lloc, de manera proporcional les altres línies, és a dir, com hem dit abans, en funció de les quantitats assignades inicialment o, si escau, en funció de les quantitats modificades; en cas que el romanent es produeixi en les dues quantitats previstes per a la línia 3, l’import total d’aquest romanent ha d’acréixer la quantitat inicial o modificada de les altres línies de manera proporcional.
Base setena. Despeses subvencionables. Pressupost del projecte i pressupost subvencionable
1. En principi, per definició i d’acord amb el que estableix l’article 31 de la Llei 38/2003, general de subvencions, és despesa subvencionable i, consegüentment, forma part del pressupost inicial del projecte cultural, la que respon a la naturalesa d’aquest, és estrictament necessària per planificar-lo, preparar-lo, coordinar-lo, difondre’l i executar-lo i, està legalment justificada amb factures o altres documents que l’acreditin.
La temporalització del justificants es determina pels criteris següents:
a) En el cas de producció: la temporalització ve determinada per la durada del projecte o, com a màxim, vendrà determinada pels dotze mesos anteriors a la data de l’estrena i fins a aquesta data com a límit.
b) En el cas del Pla d’explotació: la temporalització ve determinada per la durada del Pla o, com a màxim, vendrà determinada pels dotze mesos anteriors a la data de la darrera funció del Pla i fins a aquesta data com a límit.
No obstant això, es poden admetre les factures que s’hagin emès, amb posterioritat, a la data de l’estrena (en el cas de produccions) o la data de finalitazació del Pla d’explotació sempre que per una banda, s’hagin emès abans del 15 d’octubre de 2014 i, per altra banda, el lliurament de béns o la prestació de serveis, objecte de la factura, s’hagi efectuat en la temporalització que s’acaba d’esmentar per als justificants de la producció i per als del Pla d’explotació.
Per altra part, només en el cas que el beneficiari sigui una persona física (autònom o empresari individual) i, per al cas de produccions de la Línia 1 i 2, també es considera despesa subvencionable els seus propis serveis a la producció subvencionada com a director, actor o personal tècnic. Aquests serveis prestats els ha de justificar amb una memòria detallada on es justifiqui per una banda, la vinculació de les tasques desenvolupades amb la producció subvencionada i la seva temporalització i, per altra banda, que la valoració econòmica dels serveis prestats és raonable i s’adequa a preus de mercat, en aquest sentit, s’haurà d’aportar 2 pressuposts de tercers sobre la prestació de serveis en qüestió. En tot cas, la valoració econòmica atribuïda no pot superar aquest límits:
- Tasca de direcció: el 20% del pressupost subvencionable del projecte de producció
- Tasca d’actor: el 15 % del pressupost subvencionable del projecte de producció
- Tasta de caire tècnic: el 8 % del pressupost subvencionable del projecte de producció
Així mateix, també es consideren despesa subvencionable les derivades de garanties bancàries sempre que estiguin directament relacionades i siguin indispensables per dur a terme el projecte cultural. A més, atès que les ajudes de minimis d’aquesta convocatòria tenen per objecte els projectes d’arts escèniques que es recullen a la base tercera sense entrar a determinar, en concret, quin tipus de despeses del pressupost s’imputen a l’ajuda, es permet que les despeses subvencionables del pressupost del projecte es puguin compensar entre elles.
Apart del compliment dels requisits establerts en aquesta base, només es pot considerar, com a despesa realitzada, i, per tant subvencionable, aquella que s’hagi pagat abans de la finalització del termini de presentació de justificació de l’ajuda. La forma d’acreditar aquest pagament així com el termini esmentat es regulen en la base denovena. En aquest sentit, el lliurament al creditor d’un efecte mercantil garantitzat per entitat financera o entitat asseguradora, també te la consideració de despesa pagada.
2. No són tampoc despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:
- Aquelles despeses que no compleixin els requisits esmentats a l’apartat 1.
- Les despeses l’import de les quals s’hagi adquirit a un preu ser superior al valor de mercat.
- Les despeses financeres, les d’assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d’administració específiques si no hi estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-lo ni dur-lo a terme.
- Els interessos deutors dels comptes bancaris.
- Els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
- Les despeses de procediments judicials, els imposts indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els imposts personals sobre la renda.
En qualsevol cas, no formen part del pressupost subvencionable, als efectes que estableix de l’apartat 2 de la base tretzena, tot i que formin part del pressupost del projecte:
- Aquelles inversions que suposin obres, compra d'equipaments, de mobiliari o de qualsevol altre bé inventariable de naturalesa similar.
3. Sobre la despesa subvencionable, s’han de tenir en compte les particularitats següents:
- Quan el import de la despesa subvencionable superi les quantitats establertes en la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic per al contracte menor, el beneficiari ha de demanar, com a mínim, 3 ofertes a diferents proveïdors, abans de contreure el compromís per fer l’obra, prestar el servei o lliurar el bé, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats o empreses que ho puguin efectuar, o que la despesa ja s’hagués realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.
L’elecció d’una de les ofertes, que s’han de presentar amb la justificació de la subvenció, s’ha de fer en virtut de criteris d’eficiència i economia, en cas contrari, quan l’oferta seleccionada no hagi estat la més avantatjosa econòmicament (art. 31.3 de la LGS) se n’ha de presentar una memòria justificativa.
- Quan el document justificatiu de la despesa s’hagi emès a través de mitjans electrònics, el beneficiari hi ha d’adjuntar una declaració responsable sobre el fet que l’import total d’aquests justificants o, si escau, la part que s’imputa a l’ajuda no s’ha fet servir ni es farà servir per justificar altres subvencions o ajudes.
- En el cas que hi hagi utilitzat el vehicle propi de la persona física o jurídica beneficiària per dur a terme el projecte cultural subvencionat, aquella ha de presentar un full, signat pel representant legal de la persona o entitat beneficiària, que ha de contenir com a mínim: la descripció de cada desplaçament (dia, lloc de sortida i d’arribada, el quilòmetres que l’integren), el motiu que ha motivat el desplaçament així com la seva vinculació amb el projecte cultural. El límit subvencionable d’aquesta despesa, en concepte de quilometratge, és de 0,20 €/km, amb un límit de 1.000,00 € .
- Si l’execució del projecte comporta costs indirectes, el beneficiari ha de presentar-ne els justificants i, a més, una declaració responsable que n’expliqui el criteri d’imputació per determinar-ne el percentatge que hi correspon, que ha de ser conforme als principis i normes de comptabilitat generalment admeses i ha de comprendre únicament el període en què s’ha realitzat l’activitat, segons l’article 31.9 de la LGS. L’import total dels costs indirectes imputats al pressupost del projecte no pot superar el 25% de l’import total dels costs directes.
- La despesa corresponent a l’amortització de béns inventariables és subvencionable si es estrictament necessària per preparar, realitzar i executar el projecte cultural, sempre que hi concorrin les condicions següents:
i) Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns.
ii) Que l’amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades.
iii) Que el cost d’amortització es refereixi exclusivament al període subvencionable.
Base vuitena. Publicació de la convocatòria i de la seva resolució
La convocatòria i les seves bases i la resolució d’aquella s'han de publicar en el BOIB, s'ha de exposar en el tauler d'anuncis del Centre Cultural de la Misericòrdia i s'ha de penjar en la pàgina web del Consell de Mallorca www.conselldemallorca.net.
Base novena. Procediment. Òrgans d’instrucció, fiscalització i resolució
La tramitació i gestió d’aquesta convocatòria se subjecta als principis enumerats en l’article 8.3 de la LGS: publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. El procediment de selecció dels beneficiaris es du a terme mitjançant concurrència competitiva ja que es comparen en un únic procediment totes les sol·licituds presentades i s’estableix una prelació, mitjançant l’aplicació ponderada dels criteris d’avaluació, la dotació de la convocatòria es prorrateja entre la puntuació obtinguda per les sol·licituds. Així, una vegada puntuades les sol·licituds, en virtut dels criteris d’avaluació prevists en la base catorzena de la convocatòria, es determina l’import de les ajudes d’acord amb l’establert a la base tretzena, dins els límits recollits en la mateixa base i fins a l’import de la dotació pressupostària establerta.
No obstant això, no cal l'aplicació dels criteris de la base catorzena entre les sol·licituds presentades, que reuneixen els requisits de la convocatòria, si el crèdit pressupostari és suficient per satisfer-les.
La Intervenció General del Consell de Mallorca s’encarrega de la fiscalització prèvia de les bases, la convocatòria i dels actes que se’n deriven: aprovació de la convocatòria, concessió i justificació de les ajudes, pagament. El Consell Executiu és l’òrgan encarregat d’aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la. La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, que du a terme tots els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d’exercir les facultats previstes en l'article 24 i concordants de la Llei 38/2003, general de subvencions, i les que s'esmenten en les bases. L'òrgan instructor, quan ha rebut l’informe de la comissió tècnica avaluadora sobre les sol·licituds de les ajudes de minimis i, ha comprovat per una banda, si les persones físiques o jurídiques beneficiàries proposades, com a beneficiàries de la convocatòria, compleixen els requisits de les bases i, per altra banda, si estan al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca, dicta la proposta d’acord definitiva - el fet de comprovar si la persona física o jurídica, proposades com a beneficiàries, estan al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca ho fa d’ofici la Tresoreria General -. Aquella proposta ha d'incloure la relació de persones físiques o jurídiques beneficiaries amb indicació del projecte cultural subvencionat, el seu pressupost i, si escau, el pressupost subvencionable, la puntuació total obtinguda i l’import de l’ajuda, a més de la resta de sol·licituds desestimades. Posteriorment, el Consell Executiu ha de resoldre la convocatòria amb la indicació dels extrems continguts en la proposta definitiva esmentada.
El termini màxim de resolució d'aquest procediment és de 3 mesos, comptadors a partir del dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n'hagi dictat la resolució, s'entenen desestimades totes les sol·licituds.
Base desena. Sol·licitud i documentació adjunta
Les sol·licituds i les declaracions que s’exigeixen s’han de formalitzar, preferentment, mitjançant els models que facilita la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca en aquestes bases però, en qualsevol cas, han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l'entitat i la persona que la representa.
S'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
1) Models de sol·licitud (annex 1)
2) Fotocòpia del NIF de la persona física o jurídica sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la.
3) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
4) Documentació acreditativa de la constitució de l'empresa i, si escau, dels estatuts degudament registrats o, si és el cas, de la modificació d’aquella i dels nous estatuts inscrits en el registre pertinent.
5) Certificació administrativa d’enguany que acrediti l’epígraf o els epígrafs del cens tributari o registre pertinent de l’IAE en què està inscrita la persona física o jurídica sol·licitant, als efectes de comprovar que la seva activitat econòmica té per objecte realitzar projectes d’arts escèniques.
6) Certificació administrativa d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. En el cas de les obligacions tributàries, el Consell de Mallorca pot obtenir-ne la corresponent certificació si l’entitat emplena l’annex 7; en cas contrari, n’ha d’adjuntar el certificat.
7) Informe de vida laboral de la persona física o jurídica sol·licitant que ha de comprendre l’any 2013, en cas de les sol·licituds de la línia 2 i, els 4 anys anteriors a la present convocatòria (2010-2013), en el cas de les sol·licituds de la línia 3, als efectes d’acreditar el requisit de la base quarta relatiu a l’existència d’una estructura organitzativa estable i continuada. En el cas que sol·liciti l’ajuda una persona física (autònom o empresari individual), aquest haurà de presentar, a més a més, la documentació corresponent de la Seguretat Social que permeti acreditar el personal que ha tingut contractat durant l’any 2013, si el seu informe de vida laboral no ho recull.
8) Declaració responsable davant d'autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions. (annex 2).
9) Declaració responsable de la persona física o jurídica sol·licitant sobre la totalitat de les ajudes que ha rebut en l’Estat espanyol, en concepte de minimis, durant els anys 2012, 2013 i 2014; de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per a la realització del projecte d’arts escèniques, objecte de la sol·licitud i, si n’és el cas, relació de totes les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores; dels ingressos prevists per l’execució del Pla d’explotació o de l’obtenció d’altres recursos que permeten finançar-lo. (annex 2).
10) Declaració responsable de la persona física o jurídica sol·licitant sobre les persones que han integrat la seva estructura organitzativa estable i continuada, en règim general o d’autònom, durant el 2013 (en el cas de la línia 2), o durant els 4 anys anteriors a la present convocatòria (2010-2013) (en el cas de la línia 3). (Heu d’indicar el tipus de contracte, en règim general, o d'autònoms).
11) Memòria, signada sota la responsabilitat de la persona física sol·licitant o del representant legal de l'entitat sol·licitant, que ha de contenir aquests 2 apartats:
A) Una relació de les produccions realitzades i estrenades des de la constitució de la persona física o jurídica sol·licitant, que ha de contenir aquesta informació:
ANY:
|
Nom de l'obra: |
|
Data de l'estrena: |
|
Espai escènic de l'estrena: |
|
Municipi: |
B) Una relació, amb les dades que s’indiquen a continuació, sobre totes les funcions realitzades dins la temporalització que es recull més abaix:
ANY:
|
Nom de l’obra: |
Nombre total de funcions: |
|
Detall |
|
|
1. Nombre de funcions en gira: Data - Lloc de les funcions - Municipi
|
|
|
2. Nombre de funcions en campanya escolar: Data-Lloc de les funcions-Municipi
|
|
|
3. Nombre de funcions fetes fora de Mallorca Data- Llocs de les funcions- País
|
|
- Per a la línia 2: els 2 darrers anys. (2012-2013).
- Per a la línia 3: els 5 darrers anys. (2009-2013).
Nota: Si el nombre total de les funcions relacionades no arribés al nombre de funcions mínimes establertes en la base tercera, s'han de relacionar més funcions, és a dir, les d'anys anteriors fins arribar al nombre mínim esmentat).
12) Projecte d’arts escèniques objecte de la sol·licitud, signat sota la responsabilitat de la persona física sol·licitant o del representant legal de l’entitat sol·licitant, que ha de contenir, com a mínim, atesa la línia a què es presenti, la informació següent:
Línia 1 i 2: Està integrat pel Projecte de la producció pròpia d’1 espectacle i la seva estrena que ha d’incloure, com a mínim:
A)Les característiques del muntatge: 1)nom, format i durada de l’obra; 2) Autoria de l’obra: biografia de l’autor; 3) idioma de representació de l’espectacle; 4) el gènere teatral que es fomenta amb la producció així com els seus objectius; 5) el col·lectiu de persones al qual s’adreça; 6) la temporalització aproximada del projecte, amb indicació clara de les dates: inici, realització, i estrena.
B)Una explicació de les característiques tècniques i artístiques de la producció.
C)Fitxa explicativa, signada sota la responsabilitat de la persona física sol·licitant o del representant legal de l’entitat sol·licitant, sobre els membres de l’equip artístic, tècnic i de muntatge, amb la qual s’ha d’adjuntar el currículum abreujat corresponent, on consti, com a mínim, els aspectes que són avaluables en virtut del criteris de la base catorzena.
D) Qualsevol altre aspecte d’interès que faciliti l’aplicació dels criteris d’avaluació de la base catorzena.
Línia 3: Està integrat per 2 documents: A) El Projecte de la producció pròpia d’1 espectacle i la seva estrena i B) El Pla d’explotació de les obres en repertori que s’indiquin en la sol·licitud.
A) El projecte de producció de l’espectacle ha de tenir, com a mínim, la mateixa informació que s’ha indicat per a les línies 1 i 2.
B) El Pla d’explotació de les obres en repertori que s’indiquin en la sol·licitud, que ha de contenir, com a mínim: A) dades de les obres: nom i l’any d’estrena, nombre total de les funcions que es recullen en el Pla; B) indicació dels municipis on es faran les funcions; C) Fitxa del personal tècnic i artístic que participa en cada una de les obres que s’hi recullen; D) fonts de finançament del Pla.
13) Pressupost del projecte d’arts escèniques:
Línia 1 i 2: Pressupost sense IVA, signat sota la responsabilitat signat sota la responsabilitat de la persona física sol·licitant o del representant legal de l’entitat sol·licitant, sobre la producció de l’obra escènica, objecte de la sol·licitud, amb una relació detallada per partides de les despeses que ha de suposar i dels ingressos, de les subvencions o d’altres recursos prevists, si escau, per dur-la a terme. (Utilitzeu com a model l’annex 5)
( Nota: L’import total dels costs indirectes imputats al pressupost del projecte no pot superar el 25% de l’import total dels costs directes.)
Línia 3: El pressupost del projecte d’arts escèniques, atès el seu doble objecte, està integrat per 2 pressuposts ben diferenciats; per una banda, el pressupost sense IVA de la producció de l’obra escènica, objecte de la sol·licitud, i per altra banda, el pressupost sense IVA del Pla d’explotació. (Per a aquests 2 pressuposts, utilitzeu com a model, els annexos 5 i 6, segons pertoqui. A més, cada pressupost ha de signar per la persona física sol·licitant o pel representant legal de l’entitat sol·licitant.)
( Nota: L’import total dels costs indirectes imputats tant en el pressupost de la producció com en el pressupost del Pla de explotació, no pot superar el 25% de l’import total dels costs directes).
14) Compte de pèrdues i de guanys de l’any 2013, signada pel representant legal del professional o entitat sol·licitant en virtut de la qual es pugui determinar el volum de la despesa que correspon a l’activitat econòmica de producció a què es fa referència en els criteris d’avaluació. En el cas que l’empresa realitzi altres activitats diferents de les subvencionables en aquesta convocatòria, del compte esmentat s’ha de poder de diferenciar clarament la part de la despesa d’explotació corresponent a l’activitat econòmica de producció d’arts escèniques per tal d’aplicar correctament el criteri d’avaluació.
15) (Voluntari) Model d’autorització del beneficiari perquè el Consell de Mallorca, mitjançant la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports pugui sol·licitar a l’Agència Tributària les dades relatives al compliment de les seves obligacions tributàries (annex 7).
16) Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l’import de la subvenció (annex 3).
17) Acreditació del requisit general establert a la base quarta relatiu al nombre de funcions realitzades de l’espectacle subvencionat en la convocatòria d’ajuts de minimis als projectes d’arts escèniques professionals 2013.
Nota: 1. És molt important que tota la documentació ressenyada i, en especial, el document de l’apartat 7 així com els documents compresos entre els punts 10 i el 14, ambdós inclosos, es presentin amb molta cura per tal de tenir tota la informació necessària sobre els aspectes que estableixen el criteris d’avaluació.
2. En el cas que es presentin produccions d’espectacles ja fetes la documentació pertinent, és a dir, en concret, la 12 i 13 ja ha de fer referència a les dades reals que s’han produït.
3 No cal presentar la documentació següent si es va presentar a la convocatòria d’ajudes a projectes d’arts escèniques 2012 o posteriors:
- Els documents recollits als núm. 2, 3 i 4 si no hi ha hagut canvis.
Base onzena. Termini i llocs de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds de subvencions d’aquesta convocatòria es poden presentar en el termini de 1 mes, el qual computa de data a data, és a dir, des de la data de publicació en el BOIB. Si el darrer dia hàbil caigués en dissabte, el termini s'ajorna fins a l'hàbil següent.
Cal presentar-les en qualsevol terminal del registre general del Consell (Centre Cultural de la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 -Palma-). Així mateix, també es poden presentar en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.
Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre en què s'inclogui, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’ha d’admetre. Si el darrer dia natural caigués en dissabte, el termini s'ajorna fins a l'hàbil següent.
Base dotzena. Esmena de deficiències
Donat el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l’òrgan instructor n'ha de requerir la rectificació o els documents que hi manquin.
Si, en el termini de 10 dies hàbils, l'empresa interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, el Consell de Mallorca, després d’haver pres la resolució pertinent, ha de considerar que desisteix de la seva petició. Això, d'acord amb l'article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.
Base tretzena. Import de l’ajuda de minimis
La determinació de l’import de l’ajuda de minimis, sense perjudici del que diu el paràgraf tercer de la base novena, es fixa en virtut de la puntuació obtinguda i del valor del punt. En aquest sentit, s’ha d’indicar que el valor del punt es calcula dividint la quantitat destinada a cada una de les línies pel total de les puntuacions obtingudes per part de les sol·licituds acceptades de la línia corresponent. L’import resultant es multiplicarà per la puntuació individual de cada projecte i, en cap cas, la quantitat resultant no pot ser superior als límits que s’indiquen a continuació:
1. No pot ser superior a la quantitat sol·licitada.
2. En tot cas no pot suposar més d’un 65% del pressupost subvencionable.
(S’entén com a pressupost subvencionable el conjunt de les partides que compleixen els requisits recollits en la base setena).
3. L’import de l’ajuda de minimis no pot ultrapassar, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència, per dur a terme el projecte cultural, objecte de la sol·licitud, el pressupost d’execució d’aquest projecte, així com tampoc el límit legal de 200.000,00 € establert al Reglament núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la UE a les ajudes de minimis..
Notes: 1. El valor del punt s’ha de fixar amb dos decimals sense arrodonir. 2. En el cas de l’ajudes de la línia 3, atès que la base sisena ha previst una quantitat per la producció i una altra per al Pla d’Explotació, s’ha de calcular un valor del punt independent per a cada un, és a dir, un per produccions i un altre per al pla esmentat, als efectes de determinar, per separat, l’ajuda de producció i l’ajuda al Pla d’Explotació. 3. Així mateix, en el cas de les ajudes de la línia 3, els criteris i límits, recollits en aquesta base, s’han d’aplicar a cada un dels pressuposts esmentats d’aquesta línia, és a dir, tant al pressupost de la producció com al pressupost del pla d’explotació.
Base catorzena. Criteris d’avaluació
El procediment d’aquesta convocatòria és el de concurrència competitiva ja que es comparen en un únic procediment totes les sol·licituds presentades, mitjançant l’aplicació ponderada dels criteris d’avaluació, que tot seguit s’indiquen, la dotació de la convocatòria es prorrateja entre la puntuació obtinguda per les sol·licituds. Aquests criteris, atès l’objecte de la convocatòria, fan referència a aspectes del projecte presentat i a les característiques de l’activitat econòmica d’arts escèniques de la persona física o jurídica sol·licitant de l’ajuda de minimis.
Els criteris d’avaluació en virtut dels quals es puntuen les sol·licituds són els següents:
Línia 1 Criteris d’avaluació: Puntuació Total 60 punts.
A)Projecte específics i trajectòria dels participants en el projecte. (Màxim 10 punts) Aquesta puntuació es pondera de la manera següent:
1. Número d’actors en el muntatge, excloent els figurants. (Màxim 7 punts)
De 1 a 2 actors. 1 punt
De 3 a 4 actors. 3 punts
Més de 4 actors. 7 punts
2. Experiència professional del director. (Màxim 3 punts)
De 3 a 5 obres professionals dirigides. 1 punt
Més de 5 obres professionals dirigides. 3 punts
B) Interès i qualitat cultural de projecte (Màxim 50 punts)
1. Interès i qualitat cultural del projecte. Es valoraran aquells Projectes que contribueixin a la difusió dels valors històrics, populars i tradicionals de Mallorca i, també, aquells Projectes relacionats amb commemoracions o efemèrides d’interès cultural o històric a l’àmbit local i/o insular. (Màxim 24 punts)
2. Autor, muntatge, equip artístic o sol·licitant premiat. (Màxim 5 punts)
Premi d'Administracions públiques: 1
Projecte Alcover. 1 punt
Premis Max:2
Premi Internacionals. 3 punts
3. Foment de la diversitat de gèneres teatrals específics. (Màxim 4 punts)
- Obra de teatre de carrer: 1 punt
- Obra de teatre de circ: 2 punts
- Obra de teatre musical: 3 punts
- Obra de dansa: 4 punts
4. Autoria original de l’obra o coreografia. (Màxim 5 punts)
- Autor de prestigi internacional: 3 punts
- Autor en llengua catalana: 4 punts
- Autor Mallorquí: 5 punts
5. Finançament de la producció del muntatge per altres empreses o institucions privades. (Màxim 6 punts)
a) Del 10% al 25% del cost de producció. 2 punts
Més del 25% del cost de producció. 4 punts
b) - Si les empreses o institucions privades són d’una altra comunitat autònoma. 1 punt
- Si les empreses o institucions privades són de dues o més comunitats autònomes. 2 punts
6. Projectes que fomentin la creació de nous públics ( Màxim 2 punts)
7. Per la Innovació, originalitat i creativitat del projecte (Màxim 4)
Línia 2 Criteris d’avaluació: Puntuació Total 100 punts.
A) Interès i qualitat cultural del projecte. (Màxim 46punts)
1. Interès i qualitat cultural del projecte. Es valoraran aquells Projectes que contribueixin a la difusió dels valors històrics, populars i tradicionals de Mallorca i, també, aquells Projectes relacionats amb commemoracions o efemèrides d’interès cultural o històric a l’àmbit local i/o insular. (Màxim 20 punts)
2. Autor, muntatge, equip artístic o sol·licitant premiat. (Màxim 5 punts)
Premi d'Administracions públiques: 1
Projecte Alcover. 1 punt
Premis Max:2
Premi Internacionals. 3 punts
3. Foment de la diversitat de gèneres teatrals específics. (Màxim 4 punts)
- Obra de teatre de carrer: 1 punt
- Obra de teatre de circ: 2 punts
- Obra de teatre musical: 3 punts
- Obra de dansa: 4 punts
4. Autoria original de l’obra o coreografia. (Màxim 5 punts)
- Autor de prestigi internacional: 3 punts
- Autor en llengua catalana: 4 punts
- Autor Mallorquí: 5 punts
5. Finançament de la producció del muntatge per altres empreses o institucions privades. (Màxim 6 punts)
a) Del 10% al 25% del cost de producció. 2 punts
Més del 25% del cost de producció. 4 punts
b) - Si les empreses o institucions privades són d’una altra comunitat autònoma. 1 punt
- Si les empreses o institucions privades són de dues o més comunitats autònomes. 2 punts
6. Projectes que fomentin la creació de nous públics ( Màxim 2 punts)
7. Per la Innovació, originalitat i creativitat del projecte (Màxim 4)
B) Estructura i trajectòria de la persona física o jurídica sol·licitant: (Màxim 45 Punts)
1. Antiguitat i trajectòria de la persona física o jurídica sol·licitant (Màxim 5 punts). Aquesta puntuació es distribueix de la manera següent:
- Per any complet d'activitat, a partir de 4 anys: 2 punts
- Per espectacle produït i estrenat, a partir de 4anys d’activitat : Màxim 3 punts
De 4 a 8 espectacles produïts i estrenats: 1 punt
De 9 a 13 espectacles produïts i estrenats: 2 punts
Més de 13 espectacles produïts i estrenats: 3 punts
2. Número de funcions realitzades a Mallorca en els 2 darrers anys (2012 a 2013). (Màxim 12 punts ). Aquesta puntuació s’estructura d’aquesta forma:
Funcions contractades a teatres en gira : (Màxim 9 punts)
- 10-20 funcions. 3 punt
- 21-50 funcions. 6 punts
- Més de 50 funcions. 9 punts
Campanyes escolars: (Màxim 3 punts)
- 20-50 funcions. 2 punts
- Més de 50 funcions 3 punts
3. Projecció exterior: Funcions realitzades fora de Mallorca en els 2 darrers anys (Gires, campanyes escolars, fires i festivals). (Màxim 10 punts)
Funcions realitzades fora Mallorca. 10 punts
- De 3 a 7 funcions: 4 PUNTS
- De 8 A 15 funcions: 6 PUNTS
- Més de 15 funcions: 10 PUNTS
4. Estructura laboral durant l’any 2013. (Màxim 15 punts) Aquesta puntuació s’estructura d’aquesta forma:
Número de treballadors fixos en règim general o d’artistes (Màxim 9 punts)
- De 2 a 3 treballadors. 3 punts
- De 4 a 6 treballadors. 6 punts
- Més de 6 treballadors. 9 punts
Número de dies de contractació del personal eventual, fixo discontinu o duració determinada, en règim general o d’artistes (Màxim 6 punts)
- De 45 a 90 dies. 2 punts
- De 91 a 120 dies. 4 punts
- Més de 120 dies. 6 punts
5. Volum de la despesa de producció segons compte de pèrdues i de guanys de 2013 (Màxim 3 punts):
- 20.000 euros fins a 60.000 euros. 1 punt
- 60.001 euros fins a 100.000 euros. 2 punts
- Més de 100.000 euros. 3 punts
C) Projecte específics i trajectòria dels participants en el projecte. (Màxim 9 punts) Aquesta puntuació es pondera de la manera següent:
1. Nombre d’actors en el muntatge, excloent els figurants. (Màxim 7 punts)
De 2 a 3 actors. 1 punt
De 4 a 5 actors. 3 punts
Més de 5 actors. 7 punts
2. Experiència professional del director. (Màxim 2 punts).
- De 3 a 5 obres professionals dirigides: 1 punt
- Més de 5 obres professionals dirigides: 2 punts
Línia 3 Criteris d’avaluació. Puntuació Total 115 punts
- Criteris d’avaluació de la producció de l’obra: Puntuació Total 100 punts.
A) Interès i qualitat cultural del projecte: (Màxim 46 punts)
1. Interès i qualitat cultural del projecte. Es valoraran aquells Projectes que contribueixin a la difusió dels valors històrics, populars i tradicionals de Mallorca i, també, aquells Projectes relacionats amb commemoracions o efemèrides d’interès cultural o històric a l’àmbit local i/o insular. (Màxim 20 punts)
2. Autor, muntatge, equip artístic o sol·licitant premiat. (Màxim 5 punts)
Premi d'Administracions públiques: 1
Projecte Alcover. 1 punt
Premis Max:2
Premi Internacionals. 3 punts
3. Foment de la diversitat de gèneres teatrals específics. (Màxim 4 punts)
- Obra de teatre de carrer: 1 punt
- Obra de teatre de circ: 2 punts
- Obra de teatre musical: 3 punts
- Obra de dansa: 4 punts
4. Autoria original de l’obra o coreografia. (Màxim 5 punts)
- Autor de prestigi internacional: 3 punts
- Autor en llengua catalana: 4 punts
- Autor Mallorquí: 5 punts
5. Finançament del projecte per altres empreses o institucions privades. (Màxim 6 punts)
a) Del 10% al 25% del cost de producció. 2 punts
Més del 25% del cost de producció. 4 punts
b) - Si les empreses o institucions privades són d’una altra comunitat autònoma. 1 punt
- Si les empreses o institucions privades són de dues o més comunitats autònomes. 2 punts
6. Projectes que fomentin la creació de nous públics ( Màxim 2 punts)
7. Per la Innovació, originalitat i creativitat del projecte (Màxim 4)
B) Estructura i trajectòria de la persona física o jurídica sol·licitant: (Màxim 45 punts)
1. Antiguitat i trajectòria de la persona física o jurídica sol·licitant (Màxim 5 punts). Aquesta puntuació es distribueix de la manera següent:
- Per any complet d'activitat, a partir de 9 anys: 2 punts
- Per espectacle produït i estrenat, a partir de 9 anys d’activitat : 3 punts
De 8 a 12 espectacles produïts i estrenats: 1 punt
De 13 a 21 espectacles produïts i estrenats: 2 punts
Més de 21 espectacles produïts i estrenats: 3 punts
2. Número de funcions realitzades a Mallorca en els 5 darrers anys (2009 a 2013). (Màxim 12 punts ). Aquesta puntuació s’estructura d’aquesta forma:
Funcions contractades a teatres en gira : (Màxim 9 punts)
-120-160 funcions. 3 punts
- 161-200 funcions. 6 punts
- Més de 200 funcions. 9 punts
Campanyes escolars: (Màxim 3 punts)
- 120-160 funcions. 2 punt
- Més de 161 funcions 3 punts
3. Projecció exterior: Funcions realitzades fora de Mallorca en els 5 darrers anys (2009 a 2013) (Gires, campanyes escolars, fires i festivals). (Màxim 10 punts)
- De 3 a 7 funcions: 4 PUNTS
- De 8 A 15 funcions: 6 PUNTS
- Més de 15 funcions: 10 PUNTS
4.Estructura laboral durant l’any anterior a la convocatòria. (Màxim 15 punts) Aquesta puntuació s’estructura d’aquesta forma:
Nombre de treballadors fixos en règim general o d’artistes durant l’any 2013. (Màxim 9 punts):
- De 2 a 3 treballadors. 3 punts
- De 4 a 6 treballadors. 6 punts
- Més de 6 treballadors. 9 punts
Nombre de dies de contractació del personal eventual, fixo discontinu o duració determinada en règim general o d’artistes durant 2013. (Màxim 6 punts):
- De 200 a 300 dies. 2 punts
- De 301 a 400 dies. 4 punts
- Més de 400 dies. 6 punts
5. Volum de la despesa de producció segons compte de pèrdues i de guanys de 2013 (Màxim 3 punts)
- 20.000 euros fins a 60.000 euros. 1 punt
- 60.001 euros fins a 100.000 euros. 2 punts
- Més de 100.000 euros. 3 punts
C) Projecte específics i trajectòria dels participants en el projecte. (Màxim 9 punts)
1. Número d’actors en el muntatge, excloent els figurants. (Màxim 7 punts)
- De 2 a 3 actors. 1 punt
- De 4 a 5 actors. 3 punts
- Més de 5 actors. 7 punts
2. Experiència professional del director. (Màxim 2 punts)
- De 3 a 5 obres professionals dirigides. 1 punt
- Més de 5 obres professionals dirigides. 2 punts
- Criteris d’avaluació del Pla d’explotació: Puntuació Total 15 punts.
A) Nombre de municipis (5 punts):
- D’1 municipi a 3 municipis: 1 punt
- De 4 a 10 municipis: 3 punts
- Més de 10 municipis: 5 punts
B) Fonts de finançament (5 punts)
Finançament del Pla d’explotació per altres empreses o institucions privades. (Màxim 5 punts)
a) Del 10% al 25% del seu cost. 2 punts
Més del 25% del seu cost. 3 punts
b) - Si les empreses o institucions privades són d’una altra comunitat autònoma. 1 punt
- Si les empreses o institucions privades són de dues o més comunitats autònomes. 2 punts
C) Nombre de funcions del Pla d’explotació (5 punts):
-De 20 a 30 funcions: 1 punt
- De 31 a 40 funcions: 2 punts
- De 41 a 50 funcions: 3 punts
- Més de 50 funcions: 5 punts
Base quinzena. Comissió d’avaluació
Per estudiar i avaluar les sol·licituds i per fixar l’import de les ajudes, es constitueix la comissió tècnica d'avaluació següent:
Presidència
Sra. Catalina Sureda Fons, directora insular de Cultura i Patrimoni. El seu substitut és el Sr. Joan Antoni Ramonell Miralles, director insular d’Esports.
Secretaria
Sr. Juan Manuel Conde Moragues, cap de secció del Servei Jurídic Administratiu. La seva substituta és la Sra. Margalida Sbert Casasayas, cap del Servei Jurídic Administratiu de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.
Vocals
Sr. Francesc Riera Vayreda, cap del Servei de Cultura. El seu substitut és Josep Bernales Sastre, funcionari cap de la Secció de Dinamització - Cultura.
Sr. Josep Lluís Gallardo Llull, cap de Producció de la Fundació Teatre Principal de Palma o el funcionari o la funcionària o la persona que el substitueixi.
Sra. Cristina Llambias Cortés, Tècnica de Cultura de la Secció de Dinamització – Cultura o el funcionari o la funcionària que la substitueixi.
Aquesta comissió examina i avalua les sol·licituds, d’acord amb els criteris establerts en la convocatòria, i n’emet l’informe que serveix de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta d’acord definitiva, que ha de reflectir tot el que estableix la base novena. La comissió pot instar l’òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.
Base setzena. Obligacions del beneficiari
Les persones físiques o jurídiques beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són aplicables: les de l’article 14 de la LGS; les de l’article 10 del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3/11/01); les recollides en aquestes bases, i la resta que hi siguin aplicables.
Concretament:
1. Dur a terme la realització del projecte d’arts escèniques objecte de l’ajuda, en les mateixes condicions i amb les mateixes característiques que es va presentar o, si n’és el cas, amb les modificacions prèviament comunicades, tal i com recull la base devuitena.
2. Acreditar davant el Consell de Mallorca, tal com estableixen les bases, que s’ha realitzat el projecte objecte de l’ajuda de minimis i, també, si és el cas, el compliment dels requisits o de les condicions que la concessió de l’ajuda determini.
3. Comunicar a l'òrgan que ha concedit l’ajuda, en qualsevol moment o, en tot cas, a l’hora de justificar-la, l'obtenció d'altres ingressos, subvencions, recursos o ajudes per a la realització del projecte d’arts escèniques.
4. Sotmetre’s a les actuacions posteriors de comprovació i control financer que duguin a terme el Consell de Mallorca i la resta d’òrgans competents, i aportar la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.
5. Deixar constància de la percepció i l’aplicació de l’ajuda en la seva comptabilitat o en els llibres de registre que hagi de dur l’entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent, i, en el cas de no tenir obligació de dur-la, en la documentació que la substitueixi.
6. Acreditar, com es determina en les bases i abans de redactar dictar-se la proposta d’acord de concessió definitiva, que està al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’administració de l’Estat.
7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
8. Dur a terme les mesures de difusió adients per fer públic el suport econòmic del Consell de Mallorca al projecte cultural subvencionat. En aquest sentit, la difusió s’ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d’acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altre material imprès, s’hi ha d’incloure la imatge corporativa de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca o del Consell de Mallorca.
9. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l’article 37 de la LGS, i en el capítol I del Títol III del RLGS.
Base dessetena. Subcontractació
La persona física o jurídica beneficiària pot subcontractar la totalitat de la realització del projecte cultural subvencionat, d'acord amb els requisits establerts en els articles 29 de la LGS i 68.1 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions, - en endavant RLGS:
a) L’entitat beneficiària pot subcontractar el projecte cultural, objecte de la sol·licitud, fins al 100% de l’activitat subvencionada. (art. 29.2 de la LGS; art. 68.1 del RLGS).
b) Quan l’activitat concertada amb terceres persones excedeixi del 20 % de l’import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 €, la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:
- Que el contracte es faci per escrit
- Que l’entitat concedent de la subvenció l’autoritzi prèviament, en la forma que determinen en les bases reguladores.
(Art. 29.3 de la LGS)
En aquest sentit, s’autoritza l’entitat beneficiària a dur a terme la subcontractació, en el cas d’ultrapassar els límits esmentats, si aporta:
- Una memòria justificativa del motiu de la subcontractació.
- El document en què aquesta s’ha formalitzat.
- Una declaració responsable conforme l’entitat no està sotmesa a cap dels supòsits de vinculació amb la persona o l’entitat subcontractada prevists en l'article 68.2 del RLGS.
c) L’entitat beneficiària, d'acord amb l’article 29.7 de la LGS, no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:
1. Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 13 de la LGS.
2. Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.
3. Intermediaris o assessors els honoraris dels quals es defineixin com un percentatge de cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.
4. Persones o entitats vinculades amb l’entitat beneficiària, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtingui l'autorització prèvia de l'òrgan concedent de la subvenció en els termes que estableixin les bases. (S’ha de tenir en compte, en aquest cas, l’article 68.2 del RLGS que defineix les circumstàncies en què es considera que hi ha vincle amb l’entitat beneficiària).
5. Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no hagin obtingut subvenció per no complir els requisits o no assolir la valoració suficient.
S’autoritza el supòsit de subcontractació a favor de persones o entitats vinculades a l’entitat beneficiària recollit en l’apartat 4 de la lletra c), sempre que es faci d’acord amb els termes següents:
I) Quan l’activitat concertada amb la persona o entitat vinculada excedeix el 20% de l’import de la subvenció i aquest és superior a 60.000 €, la subcontractació s’ha d’estipular per escrit mitjançant contracte.
II) La subcontractació ha d’obeir a criteris d’eficàcia i eficiència en l’execució del projecte cultural. L’entitat beneficiària ha de reflectir aquests criteris en la memòria presentada en justificar l’ajut.
III). L’entitat beneficiària ha d’indicar la vinculació amb la persona o entitat subcontractada bé en el contracte, bé en la memòria.
IV) La subcontractació s’ha de dur a terme en condicions normals de mercat i, en aquest sentit, l’entitat beneficiària ha d’haver demanat 3 pressuposts sobre l’activitat que vol subcontractar, per la qual cosa ha de presentar la factura definitiva de la subcontractació efectuada, a més dels 2 pressuposts rebutjats.
Base devuitena. Modificació del projecte
Quan la persona física o jurídica beneficiària, per causa de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seva voluntat, hagi d’introduir modificacions irrellevants en el projecte, és a dir, que no n’alterin els objectius ni els aspectes essencials, aquestes s’han de comunicar a l’òrgan concedent a través de l’òrgan instructor, al més aviat possible o, en tot cas, en el moment de la justificació per tal que l’òrgan concedent de la subvenció accepti la justificació presentada sempre que això no perjudiqui els drets de tercers. En aquest sentit, no s’admetran modificacions substancials del projecte, això és, que n’alterin la naturalesa, les finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.
Base denovena. Justificació i pagament de l’ajuda
D’acord amb el que recullen els articles 34.3 de la LGS i 88.1 del RLGS, l’abonament de l’ajuda de minimis, que es fa mitjançant transferència bancària, s’ha de dur a terme quan l’òrgan concedent ha comprovat, d’acord amb l’article 84 de la LGS, la documentació justificativa presentada per la persona física o jurídica beneficiària tal i com s’estableix en aquesta base.
La persona física o jurídica beneficiària, abans de rebre el pagament de la subvenció, ha d’acreditar que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant de l’Administració de l’Estat, i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca, així com que no és deutora per una resolució de procedència de reintegrament.
En el primer cas, s’ha de seguir el que estableix l’apartat 6 de la base desena. Les certificacions que s’hi esmenten, però, es poden substituir per una declaració responsable de la persona física o jurídica beneficiària d’estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades, en els casos següents:
a) Quan l'import de la subvenció concedida en la convocatòria no superi els 3.000,00 € (art. 24.4 del RLGS).
b) Quan l’entitat beneficiària sigui una Administració Pública, un organisme, una entitat pública o una fundació del sector públic (art. 24.6 del RLGS).
c) Quan l’entitat beneficiària no estigui obligda a presentar les declaracions o els documents relatius a les obligacions tributàries i de la Seguretat Social (art. 22.1 del RLGS).
Pel que fa referència al compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca l’acredita, d’ofici, la Tresoreria de la institució i, en relació al fet que el beneficiari no és deutor per una resolució de reintegrament ho fa, d’ofici, el centre gestor a través de l’òrgan instructor.
Documentació justificativa: La justificació de la realització del projecte cultural subvencionat, de la consecució dels objectius de la subvenció, així com, del compliment de les condicions que determini, si escau, l’acte de concessió de la subvenció, s'ha de dur a terme d’acord amb els articles 72 i 73 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25/7/2006), a través d'un compte justificatiu que està integrat per la memòria tècnica i econòmica següent:
A) Memòria tècnica
És la documentació amb la qual l’entitat beneficiària demostra que ha fet el projecte cultural subvencionat, tal com el va presentar inicialment o amb la introducció dels canvis que ha comunicat al departament. La memòria tècnica està integrada per la documentació següent:
- Certificat o documentació acreditativa emesa pel programador on s’ha estrenat l’obra la producció de la qual s’ha subvencionat. En el cas del Pla d’explotació seran els certificats o documents acreditatius, emesos per les entitats o persones programadores, relatius a la realització de les funcions que l’integren.
- Un exemplar, si escau, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l’activitat subvencionada, en què hi ha de constar el patrocini de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca o, simplement del Consell de Mallorca, mitjançant el logotip de la institució.
- Qualsevol altra documentació que li sigui requerida als efectes de comprovar la realització del projecte cultural.
B) MEMÒRIA ECONÒMICA:
És la documentació que dóna compte de les despeses d’execució del projecte realitzat i de les distintes fonts per finançar-lo. Aquesta memòria consta dels documents següents.
- Annex 4: Declaració responsable de la realització del projecte cultural subvencionat i del seu pressupost d’execució, a la qual s'ha d’adjuntar la relació detallada i equilibrada dels ingressos que l’han finançat i de les despeses que corresponen sense cap dubte al projecte cultural subvencionat (art. 30.2 de la LGS i art. 75.2 del RLGS).
- Relació de les despeses i dels ingressos del projecte cultural subvencionat. La relació de despeses s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost del projecte presentat i ha d'indicar, si escau, les següents dades de les factures o documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF, el número, l’import, la data d'emissió i el concepte de la factura o del document similar, la data de pagament. La relació d'ingressos ha d'assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, indicant-ne l'import i la procedència. (Si no hi ha hagut altres ingressos per finançar el projecte tret de la subvenció, s’ha d’adjuntar una declaració responsable sobre aquesta circumstància).
El beneficiari ha d’indicar en la relació esmentada les desviacions produïdes entre les partides del pressupost inicial subvencionable i les del pressupost d’execució subvencionable. En aquest sentit, la desviació que s’admet i, per tant, no dóna lloc a la revocar parcial de l’ajuda d’acord amb allò establert a l’apartat 2 de la base vint-i-dosena, és la següent:
- Si l’ajuda s’ha calculat en funció del criteri 1 de la base tretzena, s’admet una desviació del 10% del pressupost inicial subvencionable, sempre que l’import definitiu de l’ajuda no representi envers el pressupost d’execució subvencionable un percentatge superior al 65% ja que, en aquest cas s’ha de reduir l’import inicial de la subvenció fins al percentatge esmentat.
En cap cas, s’admeten desviacions del pressupost inicial subvencionable, quan l’ajuda s’hagi determinat en funció de l’apartat 2 de la base tretzena, ja que en aquest cas, l’import definitiu de l’ajuda ha de respectar envers el pressupost d’execució subvencionable el percentatge del 65 % que recull l’apartat 2 esmentat.
- Una declaració responsable de l’entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat (art. 31.1 de la Llei 38/2003). (Annex 4).
- Les factures o els documents justificatius de les depeses del pressupost subvencionable executat que s’han de presentar d’acord amb els criteris que s’acaben d’esmentar en l’apartat anterior, els quals han d’estar abonats i expedits a nom de les entitats subvencionades, i, a més, han de tenir tots els requisits que exigeix el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s’aprova el reglament que regula les obligacions de facturació. Així, es poden citar, entre d’altres, com a exemple i sempre que siguin escaients:
- Dades fiscals identificatives de proveïdor i del destinatari
- Data i número de factura
- Concepte de la despesa
- Retenció fiscal i/o IVA (si correspon)
- El preu unitari sense l’impost de les operacions descrites en el concepte de la factura.
- En el cas que l'operació que es documenta en la factura o document equivalent estigui exempta o no subjecta a l'impost o que el subjecte passiu de l'impost corresponent a aquella sigui el seu destinatari, s'ha d'incloure-hi una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, o als preceptes corresponents de la Llei de l'impost o indicació que l'operació està exempta o no subjecta o que el subjecte passiu de l'impost és el destinatari de l'operació.
Notes: 1. Les factures o els justificants de les despeses del pressupost subvencionable executat s’han de presentar de forma ordenada, és a dir, s’han d’agrupar amb el mateix ordre establert en la relació de despeses que s’ha de presentar amb l’annex 4.
2. El pagament dels justificats s'ha de dur a terme a través dels mitjans que s'indiquen a continuació i, la documentació que l'acredita ha de presentar les característiques següents:
A) Pagament a través de transferència bancària o d’ingrés en compte bancari.
En aquest cas, s’ha d’adjuntar la documentació següent:
- Còpia de l’ordre de la transferència bancària o del document d’ingrés bancari. Aquests documents han de recollir les dades següents: el concepte de la transferència o de l’ingrés que ha de permetre identificar el justificant a què s'imputa el pagament, la data del document, l’import i, les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament i,
- Extracte del compte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència
No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per a la còpia de l’ordre de la transferència o per al document d’ingrés, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.
B) Pagament mitjançant xec o pagaré nominatiu :
L’entitat beneficiària ha de aportar tots aquests documents:
- Còpia del xec o pagaré nominatiu, emès a nom del proveïdor que emet la factura, sempre que estigui vençut.
- Certificat o document de l’entitat bancària en què es faci constar aquestes dades: el número de xec, el seu import, la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l’extracte del compte corrent si el certificat de l’entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s’ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb el beneficiari de l’ajuda).
- Extracte del compte corrent del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.
No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i la còpia del xec o pagaré corresponent.
C) Pagament a través de pagarés, lletres de canvi o similars.
En aquest supòsit, l’acreditació del pagament s’ha de fer a través d’aquest document:
Certificat o document de l’entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, el beneficiari, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i del seu abonament per part del lliurat.
No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten en el paràgraf anterior bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.
D) Pagament mitjançant targeta de crèdit.
Aquest tipus de pagament s’ha d’acreditar amb els documents següents:
- Resguard del pagament amb targeta
- Certificat o document de l’entitat bancària en què com a mínim consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, el beneficiari, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i data de l’operació.
No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i el resguard del pagament amb targeta.
E) Pagament mitjançant domiciliació bancària.
En aquest cas, s’ha d’adjuntar aquests documents:
- Notificació bancària del càrrec
- Certificat o document de l’entitat bancària en què consti el titular i número del compte corrent en què s’ha anotat el càrrec i l’ordenant del càrrec, el beneficiari, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i data de l’operació.
No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i la notificació bancària del càrrec.
3. Limitació: No s’admeten els pagaments en metàl·lic. No obstant això, s’admetrà aquests tipus de pagament quan el pagament quan l’import dels justificants no superi els 100,00 € (IVA exclòs). Per acreditar aquest pagament en metàl·lic s’ha de signar i segellar pel proveïdor, que ha emès la factura, un “Rebut” (un recibí) amb l’expressió “Rebut en metàl·lic” que ha de tenir aquestes dades: data, nom i llinatges de la persona que l’ha signat i el núm. del seu DNI; a més, en el cas que el rebut esmentat no consti damunt el justificant, s’ha d’indicar la despesa que és objecte del pagament en metàl·lic.
En el cas de pagaments en metàl·lic fets amb anterioritat a la publicació de les bases, s’accepta, com acreditació de la seva realització, qualsevol mitjà admès en Dret.
4. En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l’import del justificant en qüestió, el beneficiari haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l’entitat bancària o qualsevol altre document que justifiqui que dins aquell pagament es troba inclòs l’abonament del justificant en qüestió.
5. Si el pagament es fa en divises, la persona física o jurídica beneficiària ha d’aportar l’equivalència del canvi oficial en euros que correspongui a la data del pagament del document justificatiu de la despesa.
6. Si s’han de retornar les factures o justificants originals presentats, a petició de la persona física o jurídica beneficiària, s'hi ha d’estampillar la data de concessió de l’ajuda i l'import del justificant que s'imputa a l’ajuda de minimis.
- Una declaració responsable de la persona física o jurídica beneficiària que acrediti que no recupera ni compensa l’IVA (art. 31.8 de la Llei 38/2003).(Annex 4).
- Una memòria econòmica del cost d’amortització dels béns, en el cas que aquest s’hagi imputat com a despesa del pressupost del projecte, en la qual s’ha d’explicar el criteri d’imputació i la taula d’amortització aplicada als béns amortitzats. S’hi ha d’adjuntar la factura d’adquisició dels béns corresponents.
- Una memòria econòmica sobre la imputació de costs indirectes, quan aquests es vulguin imputar com a despesa del pressupost del projecte, en la qual s’ha d’explicar el criteri d’imputació per determinar-ne el percentatge que hi correspon, que ha de ser conforme als principis i les normes de comptabilitat generalment admeses (art. 31.9 de la Llei 38/2003) i amb l’establert a la base setena de la convocatòria. S’hi han d’aportar els justificants de les despeses corresponents als costs indirectes imputats. (Limitació: l’import total dels costs indirectes imputats al pressupost del projecte cultural subvencionat no pot superar el 25% de l’import total dels costs directes).
- Les 3 ofertes, si escau, que s’han de sol·licitar a diferents proveïdors abans de contractar la depesa pertinent, d’acord amb allò establert a l’apartat 3 de la base setena.
- Qualsevol altra documentació que es derivi d’aquestes bases o li sigui requerida als efectes de comprovar la justificació econòmica del projecte cultural.
Termini de presentació:
Cal presentar la documentació justificativa en qualsevol terminal del registre general del Consell (Centre Cultural de la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 -Palma-), així com en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, al més aviat possible i, en tot cas, en el termini de 20 dies, comptadors des del dia següent al de la publicació de la concessió de les subvencions. Si el darrer dia fos dissabtè, el termini esmentat s’ajorna fins al dia hàbil següent.
Donat el cas que la resolució de la convocatòria es produís abans de finalitzar la temporalització establerta en la base segona, la persona física o jurídica beneficiària ha de presentar la documentació justificativa al més aviat possible i, en tot cas, el darrer dia per presentar-la és el 15 d’octubre de 2014.
Si la documentació s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre en què s'inclogui a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini esmentat. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents al de l’acabament del termini de presentació dels justificants, no s’ha d’admetre en cap cas. Si el darrer dia natural fos dissabte, el termini esmentat s’ajorna fins al dia hàbil següent.
Vintena. Absència o deficiències de la documentació justificativa de l’ajuda de minimis
Si la persona física o jurídica beneficiària no presenta la documentació establerta a la base anterior, se li ha de requerir perquè la presenti en el termini improrrogable de 15 dies, comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació d’aquest requeriment (art. 70.3 de la RLGS).
Si la documentació justificativa té deficiències, l’òrgan instructor requerirà l’entitat beneficiària que les esmeni en el termini de 10 dies, comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació del requeriment (art. 71.2 de la RLGS).
Per altra part, si la persona física o jurídica beneficiària no adopta les mesures de difusió adients per donar publicitat al finançament públic del projecte, d’acord amb l’art. 31.3 b) del RLGS, l’òrgan instructor li’n farà requeriment perquè les adopti en un termini no superior a 15 dies, amb l’advertiment de les conseqüències que es poden derivar de no adoptar-les en aplicació de l’article 37 de la LGS.
Vint-i-unena. Inspecció i comprovació
El Consell de Mallorca pot inspeccionar i comprovar les activitats culturals que hagi subvencionat, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
En aquest sentit, s’ha d’indicar, per una banda, que d’acord amb l’article 84 in fine de la LGS l’òrgan concedent de l’ajuda, haurà de comprovar les factures o documents justificatius de la despesa, que formen part del compte justificatiu, en el termini dels 4 anys següents, damunt la base d’una mostra representativa, i, per altra banda, que la base d’execució 35.3 in fine del Pressupost del Consell de Mallorca de 2014 estableix el següent: “La revisió de les factures o documents de valor probatori anàleg que, si s’escau, formin part del compte justificatiu, seran objecte de comprovació en els quatre anys següents sobre la base d’una mostra representativa.”, per la qual cosa, cal tenir en compte que l’import definitiu de l’ajuda justificada pot experimentar canvis, posteriorment, com a conseqüència de l’exercici, en els 4 anys següents, del control financer de la Intervenció General sobre la documentació justificativa presentada per l’entitat beneficiària i, consegüentment, si aquella ja s’ha abonat, pot donar lloc al reintegrament corresponent.
Vint-i-dosena. Revocació de l’ajuda
1. Si l’entitat o la persona beneficiària incompleix les obligacions contemplades en les bases o en el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, o incorre en alguna de les causes de l’article 37 de la LGS, o altera les condicions o aspectes i característiques rellevants del projecte que s’hagin pogut tenir en compte per concedir l’ajuda, els òrgans competents del Consell han de revocar la concessió de l’ajuda. En conseqüència, la persona física o jurídica beneficiària perdrà el dret a cobrar-la o, si ja l’ha cobrada, l’haurà de reintegrar, d’acord amb el que estableixen l’article 40.1 de la LGS i l’article 13.2 del RLGS.
2. Si la persona física o jurídica beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació justificativa presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s’aproxima de forma significativa a l’assoliment de les finalitats de l’ajuda, s’ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de l’ajuda i, consegüentment, la pèrdua del dret a cobrar parcialment l’ajuda, d’acord amb l’aplicació dels criteris de gradació següents:
a) En el cas d’execució parcial del Pla d’explotació, que ha de suposar, com a mínim, l’execució del 50 % de les activitats d’aquest, la revocació parcial de l’ajuda inicial s’ha de fer en virtut del nombre de les funcions que no s’han duit a terme. En aquest sentit, l’import de la revocació parcial vindrà determinat pel nombre de les funcions que no s’hagin duit a terme, és a dir, s’ha de fer de manera proporcionat tenint el compte el nombre de funcions que contemplava el Pla d’explotació. Per tant, el pressupost d’execució subvencionable que s’ha de justificar serà aquell que mantingui en relació a l’import de l’ajuda no revocada la mateixa proporció que hi havia entre el pressupost inicial subvencionable i l’import de l’ajuda concedida.
b) En el cas que s’hagi executat íntegrament el projecte d’arts escèniques (producció i/o Pla d’explotació), però la documentació justificativa de la depesa fos inadequada, perquè no s’ajusta als requisits de les bases, o insuficient, l’import de la revocació parcial s’ha de fixar en virtut dels criteris següents:
- Si l’ajuda s’ha calculat en funció del criteri 1 de la base dotzena i la desviació entre el pressupost inicial subvencionable i el pressupost d’execució subvencionable, que s’ha justificat correctament, és superior al 10%, l’import de la revocació parcial sorgeix del resultat d’aplicar a l’import inicial de l’ajuda el percentatge que representa la part del pressupost inicial subvencionable, no justificada o justificada inadequadament, en relació al 90% del pressupost inicial subvencionable. En cas contrari no s’ha de dur a terme la revocació parcial indicada.
No obstant això, també s’ha de produir la revocació parcial de l’ajuda, en el cas que la desviació esmentada sigui inferior al 10%, quan l’import definitiu de la subvenció representi envers el pressupost d’execució subvencionable un percentatge superior al 65% ja que, en aquest cas s’ha de reduir l’import inicial de l’ajuda fins al percentatge esmentat
- Si l’ajuda inicial s’ha determinat en funció de l’apartat 2 de la base tretzena, és a dir, que representa el 65% del pressupost inicial subvencionable, no s’admet cap desviació del pressupost inicial subvencionable i, per tant, l’import inicial de l’ajuda s’ha de reduir fins al 65% del pressupost d’execució subvencionable.
3. Quan l’ajuda de minimis atorgada en aquesta convocatòria sigui incompatible amb altres ajuts o subvencions per al mateix projecte cultural, l’òrgan concedent ha d’exigir el reintegrament de l’ajuda o, si n’és el cas, declarar la pèrdua del dret a cobrar l’ajuda adient, si l’entitat beneficiària no hagués presentat la renúncia pertinent.
4. En el cas que l’import total de la suma de l’ajuda de minimis més la resta d’altres ajuts, subvencions, ingressos o fons propis que han finançat la realització del projecte cultural, superi el pressupost total d’execució d’aquest, l’import de la revocació parcial de l’ajuda ha de ser la quantitat que excedeix del pressupost executat esmentat.
Vint-i-tresena. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria.
Si per circumstàncies sobrevingudes d’interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació de la convocatòria d’ajudes de minimis que regulen aquestes bases, l’òrgan, que la va aprovar, l’ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.
Vint-i-quatrena. Sancions
L'incompliment d'aquestes bases i de la resta de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès al règim d'infraccions i sancions del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.
Vint-i-cinquena. Recursos
Contra l’acord que resolgui la convocatòria d’aquestes bases, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, a partir de l’endemà de la seva publicació.
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la desestimació del recurs d’alçada.
Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el mateix òrgan judicial esmentat, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta. Aquesta es produeix un cop transcorreguts tres mesos de la interposició del recurs, sense que se n’hagi notificat la resolució.
No obstant això, s’hi pot presentar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Base vint-i-sisena. Règim jurídic
Les ajudes de minimis de la convocatòria es regeixen per aquestes bases; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003); el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol de 2006); Reglament núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la UE a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Comunitat Europea núm. L 352 de 24 de desembre de 2013); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3 de novembre de 2001); la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de juliol de 2001 i modificat el 13 d’octubre de 2011 (BOIB núm. 158, de 20 d’octubre de 2011) i el 10 de juny de 2013 (BOIB núm.86, de 18 de juny); el Decret d’organització del Consell de Mallorca (BOIB núm. 111, de 21 de juliol de 2011) modificat posteriorment (BOIB núm. 159, de 22 d’octubre; BOIB núm. 48, de 3 d’abril de 2012 i BOIB núm. 59, de 26 d’abril de 2012); l'Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB de 10 d’agost de 1995) i modificada per la Llei 4/1999 i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.
ANNEX I
SOL·LICITUD D’AJUDES DE MÍNIMIS DE L’ANY 2014 PER DONAR SUPORT ALS PROJECTES D’ARTS ESCÈNIQUES DE CARÀCTER PROFESSIONAL
DADES DE LA PERSONA FÍSICA O JURÍDICA SOL·LICITANT
|
Nom o raó social
|
|
NIF |
|
Domicili (als efectes de notificacions) Carrer o plaça
Localitat
CP
Telèfon de la persona de contacte
Fax Correu electrònic |
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL(En cas d’entitat sol·licitant)
|
Nom i llinatges
DNI/NIE
Telèfon
Qualitat de la seva representació |
DECLARACIONS
___________________________________________________, titular del NIF_____________________
amb domicili a _____________________________________________________ i núm. de telèfon_____
__________________, en nom propi o en representació de l'empresa sol·licitant,
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
1) Que accept les bases de la convocatòria d’ajudes de minimis de l’any 2014 per donar suport als projectes d’arts escèniques de caràcter professional
2) Que n’adjunt la documentació exigida.
QUANTITAT QUE SOL·LICIT:
- Línies 1 i 2:
Títol de la producció de l’obra: _____________________________________________
Quantitat: _______________________€
- Línia 3:
- Per a la producció de l’obra:
Títol de la producció: _____________________________________________________
Quantitat: _______________________€
- Per al Pla d’explotació:
Quantitat______________________ €
___________________________________, ___ d __________________ de 2014
(Signatura)
CLÀUSULA INFORMATIVA SOBRE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL
1. Les dades que contingui aquesta sol·licitud, la documentació que s’hi adjunti o la que es generi a partir d’aquesta convocatòria s’incorporen en un fitxer de dades personals, inscrit en l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell de Mallorca. Aquest fitxer serveix, per una banda, per concedir les subvencions previstes en la convocatòria per tal d’assolir els objectius i les finalitats indicats en la base primera i, per altra banda, si n’és el cas, per tramitar els expedients sancionadors per haver comès les infraccions recollides en la normativa de subvencions.
2. Cessió prevista de les dades: les publicacions previstes en la convocatòria (BOIB, tauler d’anuncis del Centre Cultural de la Misericòrdia, pàgina web del Consell de Mallorca www.conselldemallorca.net), segons el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i l’article 59.6 b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; les persones interessades en els termes prevists en la Llei 30/1992; la Intervenció General de l’Estat en els termes prevists en l’article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, bàsica de subvencions.
3. L’òrgan administratiu davant del qual podeu exercir, si escau, els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i els altres que reconegui la Llei orgànica esmentada és la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca (Centre Cultural de la Misericòrdia, plaça de l’Hospital 4, 07012 Palma).
VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
FULL DE CONTROL DE LA DOCUMENTACIÓ QUE HEU D’ADJUNTAR A LA SOL·LICITUD D’AJUDES DE MINIMIS DE L’ANY 2014 PER DONAR SUPORT ALS PROJECTES D’ARTS ESCÈNIQUES DE CARÀCTER PROFESSIONAL
Marcau amb una “X” les caselles corresponents
( ) 1) Models de sol·licitud (annex 1).
( ) 2) Fotocòpia del NIF de l'entitat o persona sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la.
( ) 3) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
( ) 4) Documentació acreditativa de la constitució de l'empresa i, si escau, dels estatuts degudament registrats o, si és el cas, de la modificació d’aquella i dels nous estatuts inscrits en el registre pertinent.
( ) 5) Certificació administrativa d’enguany que acrediti l’epígraf o els epígrafs del cens tributari o registre pertinent de l’IAE en què està inscrita la persona física o jurídica sol·licitant, als efectes de comprovar que la seva activitat econòmica té per objecte realitzar projectes d’arts escèniques.
( ) 6) Certificació administrativa d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. En el cas de les obligacions tributàries, el Consell de Mallorca pot obtenir-ne la corresponent certificació si l’entitat emplena l’annex 7; en cas contrari, n’ha d’adjuntar el certificat.
( ) 7) Informe de vida laboral de la persona física o jurídica sol·licitant que ha de comprendre l’any 2013, en cas de les sol·licituds de la línia 2 i, als 4 anys anteriors a la present convocatòria (2010-2013), en el cas de les sol·licituds de la línia 3, als efectes d’acreditar el requisit de la base quarta relatiu a l’existència d’una estructura organitzativa estable i continuada. En el cas que sol·liciti l’ajuda una persona física (autònom o empresari individual), aquest haurà de presentar, a més a més, la documentació corresponent de la Seguretat Social que permeti acreditar el personal que ha tingut contractat durant l’any 2013, si el seu informe de vida laboral no ho recull.
( ) 8) Declaració responsable davant d'autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions. (annex 2).
( ) 9) Declaració responsable de la persona física o jurídica sol·licitant sobre les ajudes que, en concepte de minimis, ha rebut en l’Estat espanyol durant els anys 2012, 2013 i 2014; de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per a la realització del projecte d’arts escèniques,objecte de la sol·licitud i, si n’és el cas, relació de totes les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores; dels ingressos prevists per l’execució del projecte o de l’obtenció d’altres recursos que permeten finançar-lo. (annex 2).
( ) 10) Declaració responsable de la persona física o jurídica sol·licitant sobre les persones que han integrat la seva estructura organitzativa estable i continuada durant el 2013, en règim general o d’autònom, (en el cas de la línia 2) o durant els 4 anys anteriors a la present convocatòria (2010-2013) (en el cas de la línia 3). (Heu d’indicar el tipus de contracte, en règim general, o d'autònoms).
( ) 11) Memòria, signada sota la responsabilitat de la persona física sol·licitant o del representant legal de l'entitat sol·licitant, que ha de contenir aquests 2 apartats:
A) Una relació de les produccions realitzades i estrenades des de la constitució del professional o empresari sol·licitant (vegeu la informació que s’ha d’indicar segons l’apartat 11 de la base desena) i B)Una relació sobre totes les funcions realitzades dins la temporalització que estableix la base desena (vegeu la temporalització esmentada i la informació que s’ha d’indicar segons l’apartat 11 de la base desena).
( ) 12) Projecte d’arts escèniques objecte de la sol·licitud, signat sota la responsabilitat de la persona física sol·licitant o del representant legal de l’entitat sol·licitant que ha de contenir la informació que s’estableix a l’apartat 12 de la base desena.
( ) 13) Pressupost del projecte d’arts escèniques signat per la persona física sol·licitant o pel representant legal de l’entitat sol·licitant.). (Utilitzeu els annexos 5 i/o 6, segons pertoqui).
( ) 14) Compte de pèrdues i de guanys de l’any 2013, signada pel representant legal del professional o entitat sol·licitant en virtut de la qual es pugui determinar el volum de la despesa que correspon a l’activitat econòmica de producció a què es fa referència en els criteris d’avaluació. En el cas que l’empresa realitzi altres activitats diferents de les subvencionables en aquesta convocatòria, del compte esmentat s’ha de poder de diferenciar clarament la part de la despesa d’explotació corresponent a l’activitat econòmica de producció d’arts escèniques per tal d’aplicar correctament el criteri d’avaluació.
( ) 15) (Voluntari) Model d’autorització del beneficiari perquè el Consell de Mallorca, mitjançant la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports pugui sol·licitar a l’Agència Tributària les dades relatives al compliment de les seves obligacions tributàries (annex 7).
( ) 16) Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ha
d'ingressar l’import de la subvenció (annex 3)
( ) 17) Acreditació del requisit general establert a la base quarta relatiu al nombre de funcions realitzades de l’espectacle subvencionat en la convocatòria d’ajuts de minimis als projectes d’arts escèniques professionals 2013.
Nota: 1. És molt important que tota la documentació ressenyada i, en especial, el document de l’apartat 7 així com els documents compresos entre els punts 10 i el 14, ambdós inclosos, es presentin amb molta cura per tal de tenir tota la informació necessària sobre els aspectes que estableixen el criteris d’avaluació.
2. En el cas que es presentin produccions d’espectacles ja fetes la documentació pertinent, és a dir, en concret, la 12 i 13 ja ha de fer referència a les dades reals que s’han produït.
3 No cal presentar la documentació següent si es va presentar a la convocatòria d’ajudes a projectes d’arts escèniques 2012 o posteriors:
- Els documents recollits als núm. 2, 3 i 4 si no hi ha hagut canvis.
VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
ANNEX 2
DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE ELS FETS SEGÜENST: DE NO HAVER DEMANAT NI HAVER REBUT CAP ALTRE SUPORT, AJUT O SUBVENCIÓ PER A LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE D’ARTS ESCÈNIQUES, OBJECTE DE LA SOL·LICITUD I, SI N’ÉS EL CAS, LA RELACIÓ DE LES SUBVENCIONS I AJUDES SOL·LICITADES O CONCEDIDES, AMB INDICACIÓ DELS IMPORTS I DE LES ENTITATS SUBVENCIONADORES; DELS INGRESSOS PREVISTS PER L’EXECUCIÓ DEL PLA D’EXPLOTACIÓ O DE L’OBTENCIÓ D’ALTRES RECURSOS QUE PERMETEN FINANÇAR-LO (NOMÉS PER A LA LÍNIA 3); LA TOTALITAT DE LES AJUDES QUE HA REBUT EN L’ESTAT ESPANYOL, EN CONCEPTE DE MINIMIS, DURANT ELS ANYS 2012, 2013 I 2014; DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN L’ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
DADES DE LA PERSONA FÍSICA O JURÍDICA SOL·LICITANT
|
Nom o raó social |
CIF |
||
|
Domicili |
Carrer o plaça |
Núm. |
Pis |
|
|
Localitat |
Codi postal |
|
|
|
Telèfon de la persona de contacte Correu electrònic |
Fax |
|
|
Representada per la persona física que s’esmenta tot seguit, la qual actua en qualitat de |
|||
Representant legal de l'entitat sol·licitant (En cas d’entitat sol·licitant)
|
Nom i llinatges |
NIF |
||
|
Domicili |
Carrer o plaça |
Núm. |
Pis |
|
|
Localitat |
Codi postal |
|
|
|
Telèfon |
Fax |
|
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT
A) Pel que fa al projecte d’arts escèniques objecte de la sol·licitud:
- Que no s’ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per als projecte d’arts escèniques objecte de la sol·licitud.
-Que s’ha demanat o s’ha rebut per al projecte d’arts escèniques objecte de la sol·licitud els suports, ajuts o les subvencions que es detallen a continuació:
Entitat subvencionadora _________________________________________________
Quantia de l’ajuda ___________________________
Producció __________________________________
Pla d’explotació_____________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
|
|
|
No resolta |
|
|
|
Denegada |
|
|
|
Concedida i no rebuda |
|
|
|
Rebuda |
Entitat subvencionadora _________________________________________________
Quantia de l’ajuda ___________________________
Producció __________________________________
Pla d’explotació_____________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
|
|
|
No resolta |
|
|
|
Denegada |
|
|
|
Concedida i no rebuda |
|
|
|
Rebuda |
Entitat subvencionadora _________________________________________________
Quantia de l’ajuda ___________________________
Producció __________________________________
Pla d’explotació_____________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
|
|
|
No resolta |
|
|
|
Denegada |
|
|
|
Concedida i no rebuda |
|
|
|
Rebuda |
Entitat subvencionadora _________________________________________________
Quantia de l’ajuda ___________________________
Producció __________________________________
Pla d’explotació_____________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
|
|
|
No resolta |
|
|
|
Denegada |
|
|
|
Concedida i no rebuda |
|
|
|
Rebuda |
Entitat subvencionadora _________________________________________________
Quantia de l’ajuda ___________________________
Producció __________________________________
Pla d’explotació_____________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
|
|
|
No resolta |
|
|
|
Denegada |
|
|
|
Concedida i no rebuda |
|
|
|
Rebuda |
B) Que:
(Nota: Aquest apartat B només és per a la línia 3)
( ) No es preveuen ingressos derivats de l'execució del Pla d’explotació o l’obtenció d’altres recursos per finançar-lo.
( ) Els ingressos que es preveuen obtenir de l'execució del Pla d’explotació o a través d’altres recursos per per finançar-lo són els següents:
Títol del projecte:
Tipus d'ingressos Import
......................................................................................... ...................................
.......................................................................................... ...................................
Títol del projecte:
Tipus d'ingressos Import
.......................................................................................... ...................................
.......................................................................................... ...................................
Títol del projecte:
Tipus d'ingressos Import
.......................................................................................... ...................................
.......................................................................................... ...................................
C) Que la totalitat de les ajudes que ha rebut en l’Estat Espanyol, en concepte de minimis, durant els anys 2012, 2013 i 2014 són les següents:
|
Entitat subvencionadora |
Quantia de l’ajut |
Data de concessió |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La persona física sol·licitant/representant legal de la persona jurídica sol·licitant
(Signatura)
_______________________________
(Nom i llinatges)
D) Declar sota la meva responsabilitat, perquè l’òrgan concedent de la subvenció en tengui coneixement, que:
( ) L’entitat no incorre en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
La persona física sol·licitant/representant El secretari tècnic
Legal de l’entitat sol·licitant de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esport
(Signatura)
__________________________ José Manuel Carrillo Martínez
(Nom i llinatges)
_________________________________, ___ d ____________________ de 2014
VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
ANNEX 3
SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS
DADES DEL PERCEPTOR:
|
CIF/NIF PERCEPTOR |
|
|
|
LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL |
||
|
|
||
|
ADREÇA |
||
|
|
||
|
LOCALITAT |
C. POSTAL |
CA |
|
|
|
|
|
TELÈFON |
FAX |
|
|
|
|
|
DADES BANCÀRIES:
|
ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL |
|||||
|
|
|||||
|
IBAN |
BANC |
OFICINA |
COMPTE NÚM. |
||
|
|
|
|
|
|
|
Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu.
CERTIFICAT DE CONFORMITAT Palma, ____________________________
DE L’ENTITAT BANCÀRIA:
Aquestes dades coincideixen amb les El perceptor,
que consten en aquesta oficina:
El director / el delegat,
Signatura:_____________________ Signatura
(segell de l’entitat bancària)
ANNEX 4 (PER A LA PRODUCCIÓ DEL MUNTATGE)
(Aquest annex només s’ha d’emplenar si s’ha de justificar l’ajuda que s’hagi concedit en aquesta convocatòria)
DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE CULTURAL SUBVENCIONAT I EL SEU PRESSUPOST
_______________________________________________________, com a representant de ____________ ____________,amb
NIF___________________, en relació a l’ajuda de minimis concedida per la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca
per dur a terme la producció de l’obra ____________________________________________________________.
Declar sota la meva responsabilitat
1.Que la producció de l’obra esmentada s’ha duit a terme i s’ha estrenat en _________________________
____________________________________________________
2.Que la relació detallada i equilibrada de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat de la producció de l’obra assenyalada ha estat la que s'adjunta.
(Nota: 1. La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF; el número, l’import, la data d'emissió i el concepte de la factura o del document similar, la data de pagament; la relació d'ingressos ha d'assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, indicant-ne l'import i la procedència. 2. Aquesta relació de despeses i ingressos ha d’anar signada pel beneficiari).
3.Que l’import total de les despeses relacionades, és a dir, ________________ €, corresponen sense cap dubte al pressupost de la producció de l’obra subvencionada, i que no tenen un valor superior al de mercat.
4.Que el beneficiari/entitat beneficiària en relació a l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte i, d’acord amb l’article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions:
- No recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
- Sí recupera i compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
5.Que l’ajuda de minimis atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera -amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el pressupost executat de la producció de l’obra subvencionada.
6.Que s’adjunta la totalitat dels justificants originals del pressupost executat del projecte cultural subvencionat i que, si escau, la resta de documentació relativa a aquesta queda a disposició del Consell de Mallorca i de la Sindicatura de Comptes, a la seu d’aquesta entitat, situada a __________________________________________________________ .
I, perquè consti, sign aquesta declaració a ____________________________, el ________, d ___________________ de 2014.
ANNEX 4 (PER AL PLA D’EXPLOTACIÓ)
(Aquest annex només s’ha d’emplenar si s’ha de justificar la subvenció que s’hagi concedit en aquesta convocatòria)
DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE CULTURAL SUBVENCIONAT I EL SEU PRESSUPOST
______________________________________________________, com a representant de ____________________________________,amb
NIF_______________________, en relació a l’ajuda de minimis concedida per la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell
de Mallorca per dur a terme la producció de l’obra ____________________________________________________________.
Declar sota la meva responsabilitat
1.Que les funcions de les obres del Pla d’explotació, objecte de la sol·licitud de l’ajuda de minimis, presentada en el si de la convocatòria d’ajuts de miminis 2014 per als projectes d’arts escèniques, s’han duit a terme.
2.Que la relació detallada i equilibrada de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del Pla d’explotació subvencionat ha estat la que s'adjunta.
(Nota: 1. La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF; el número, l’import, la data d'emissió i el concepte de la factura o del document similar, la data de pagament; la relació d'ingressos ha d'assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, indicant-ne l'import i la procedència. 2. Aquesta relació de despeses i ingressos ha d’anar signada pel beneficiari).
3.Que l’import total de les despeses relacionades, és a dir, ________________ €, corresponen sense cap dubte al pressupost del pla d’explotació subvencionat, i que no tenen un valor superior al de mercat.
4.Que el beneficiari/entitat beneficiària en relació a l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte i, d’acord amb l’article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions:
-No recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
-Sí recupera i compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
5.Que l’ajuda de minimis atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera -amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el pressupost executat de la producció de l’obra subvencionada.
6.Que s’adjunta la totalitat dels justificants originals del pressupost executat del projecte cultural subvencionat i que, si escau, la resta de documentació relativa a aquesta queda a disposició del Consell de Mallorca i de la Sindicatura de Comptes, a la seu d’aquesta entitat, situada a __________________________________________________________ .
I, perquè consti, sign aquesta declaració a ____________________________, el ________, d ___________________ de 2014.
ANNEX 7
AUTORITZACIÓ DEL BENEFICIARI D’UNA AJUDA DE MINIMIS PERQUÈ EL CONSELL DE MALLORCA, MITJANÇANT LA VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS PUGUI SOL·LICITAR A L’AGÈNCIA TRIBUTÀRIA ELS CERTITIFICATS ADIENTS SOBRE EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES
(Aquest annex és voluntari, l’autorització és revocable i només fa referència a les subvencions de la convocatòria que hi recull)
______________________________________________, titular del document d’identitat __________________________________________, com a
persona física o com a representat legal de la persona jurídica amb la denominació __________________________________________________,
titular del NIF _________________
autoritz, als efectes de comprovar si la persona física o jurídica esmentada, d’acord amb la convocatòria d’ajudes de minimis de l’any 2014 de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports relativa a la producció d’arts escèniques de caràcter professional, està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat:
Que el Consell de Mallorca, mitjançant la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, sol·liciti a l’Agència Tributària els certificats adients sobre el compliment, per part d’aquesta entitat, de les obligacions tributàries que li corresponen.
Aquesta autorització s’atorga als efectes d’obtenir la condició de beneficiari d’una ajuda de minimis (article 14.1e) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, BOE núm. 276, de 18/11/2003) i de rebre, si escau, el pagament de la subvenció corresponent (article 34.5 del mateix text legal), d’acord amb allò establert en l’article 95.1 k) de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, prèvia autorització de la persona física o jurídica interessada, la cessió de les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per dur a terme el desenvolupament de les seves funcions.
DADES IDENTIFICATIVES DE L’AUTORITZACIÓ
- Entitat o persona física sol·licitant:
- Persona que signa l’autorització:
-President/Presidenta
- Persona autoritzada (En aquest cas, s’ha d’adjuntar l’autorització pertinent de la persona que ocupa la presidència de l’entitat)
- Signatura :
- Nom i cognoms:
- Núm. del document d’identitat:
(Se n’ha d’adjuntar fotocòpia.)
(Nota: Aquesta autorització que atorga la persona sotasignada es pot revocar en qualsevol moment, mitjançant escrit adreçat a la Vicepresidencia de Cultura, Patrimoni i Esports (Servei Jurídic Administratiu) de la persona que ocupa la presidència de l’entitat o de la persona autoritzada. )
ANNEX 5
PRESSUPOST DE LA PRODUCCIÓ DE L'OBRA D'ARTS ESCÈNIQUES
DESPESES
I. Despeses d'estructura o costs indirectes: (S'ha d'imputar la part proporcional que corresponda a la producció, d'acord amb els principis i criteris comptables acceptats, sense que l'import total imputat sigui superior al 25% dels costs directes d’aquest pressupost):
Partides Import
|
a) Salaris i Seguretat Social (personal directiu i d'administració) |
|
|
b) Despeses d'oficina, lloguers i subministraments |
|
|
c) Despeses financeres i amortitzacions |
|
|
d) Altres despeses (a detallar en full adjunt) |
|
|
Total costs indirectes |
€ |
II. Despeses directes:
Partides Import
|
a) Serveis artístics i tècnics (contractació externa) |
|
|
b) Salaris i Seguretat Social del personal artístic i tècnic |
|
|
c) Escenografia i vestuari |
|
|
d) Lloguers |
|
|
e) Promoció i publicitat |
|
|
f) Altres despeses (a detallar en full adjunt) |
|
|
Total costs directes |
€ |
|
TOTAL DESPESES |
€ |
ANNEX 5
INGRESSOS
Partides Import
|
a) Altres ajudes, subvencions d'entitats públiques o privades (exclosa la sol·licitada en aquesta convocatòria) |
|
|
b) Altres ingressos (a detallar en full adjunt) |
|
|
c) Fons propis |
|
|
TOTAL INGRESSOS |
€ |
|
QUANTITAT SOL·LICITADA AL CONSELL DE MALLORCA (Ingressos totals – Despeses totals) |
€ |
ANNEX 6
PRESSUPOST DEL PLA DE GIRA
(Este annex només l'han d'emplenar els sol·licitants de la Línia 3)
DESPESES
I. Despeses d'estructura o costs indirectes: (S'ha d'imputar la part proporcional que corresponda al Pla de gira, d'acord amb les normes i els principis comptables generalment acceptats, sense que l'import total imputat sigui superior al 25% dels costs directes d’aquest pressupost):
Partides Import
|
a) Salaris i Seguretat Social (personal directiu i d'administració) |
|
|
b) Despeses d'oficina, lloguers i subministraments |
|
|
c) Despeses financeres i amortitzacions |
|
|
d) Altres despeses (a detallar en full adjunt) |
|
|
Total costs indirectes |
€ |
II. Despeses directes:
Partides Import
|
a) Serveis artístics i tècnics (contractació externa) |
|
|
b) Salaris i Seguretat Social del personal artístic i tècnic |
|
|
c) Drets d'autor |
|
|
d) Promoció i publicitat |
|
|
e) Lloguers en gira |
|
|
f) Altres despeses (a detallar en full adjunt) |
|
|
Total costs directes |
€ |
|
TOTAL DESPESES |
€ |
ANNEX 6
INGRESSOS
(Este annex només l'han d'emplenar els sol·licitants de la Línia 3)
Partides Import
|
a) Altres ajudes, subvencions d'entitats públiques o privades (exclosa la sol·licitada en aquesta convocatòria) |
|
|
b) Vendes (entrades, catxés, altres ingressos comercials) |
|
|
c) Altres ingressos (a detallar su procedència en full adjunt) |
|
|
d) Fons propis |
|
|
TOTAL INGRESSOS |
€ |
|
QUANTITAT SOL·LICITADA AL CONSELL DE MALLORCA (Ingressos totals – Despeses totals) |
€ |
Signatura_________________________________