Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 8537
Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 10 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, defineix els funcionaris interins com a personal al servei de les administracions públiques que, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, són nomenats com a tals perquè desenvolupin funcions pròpies de funcionaris de carrera, quan, entre d’altres circumstàncies, existeixen places vacants que no poden ser cobertes per funcionaris de carrera o quan cal substituir els titulars de les places de manera transitòria. Així mateix, estableix que la selecció de funcionaris interins s’ha de dur a terme mitjançant procediments àgils que han de respectar els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

L’article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es refereix al caràcter temporal del nomenament legal dels funcionaris interins, amb la possibilitat d’un nomenament a temps parcial per substituir personal funcionari amb reducció de la jornada laboral. Entre les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí es troba el fet d’haver de subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment de l’activitat.

La Llei orgànica 2/2006 d’Educació modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la Millora de la Qualitat Educativa, regula en el capítol II del Títol III el professorat dels diferents ensenyaments així com els requisits de titulació necessaris per poder exercir-los.

La Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, ja preveia la necessitat d’impulsar l’ús i l’aplicació dels mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en l’àmbit de les administracions públiques. En aquest mateix sentit, la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, estableix el règim jurídic de l’ús dels mitjans electrònics en l’àmbit de les administracions públiques, amb la finalitat de simplificar els procediments administratius i proporcionar oportunitats de participació i més transparència, amb les garanties legals degudes.

El Decret 115/2001, de 14 de setembre, regula l’exigència del coneixement de les llengües oficials al personal docent i l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de llengua catalana i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari i s’estableix el Pla de Formació Lingüística i Cultural.

L’article 101 de la LOE estableix que el primer curs d’exercici de la docència a centres públics s’ha de desenvolupar sota la tutoria de professors experimentats.

L’article 24 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, disposa que les funcionàries víctimes de violència de gènere tenen, entre d’altres, el dret a la mobilitat geogràfica de centre de feina, sempre que aquesta situació s’acrediti en els termes prevists en l’article 23 d’aquesta Llei.

El Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 15/2013, de 7 de juny, i pel Decret 20/2013, de 15 de juliol, atribueix a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, entre d’altres competències, l’ordenació i la gestió del personal docent.

La Resolució de la directora general de Recursos Humans de  26 d’abril de 2012 (BOIB, núm. 61 d’1 de maig) per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions en centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears només era d’aplicació durant els cursos 2012-2013 a 2013-2014, per la qual cosa resulta necessari aprovar unes noves bases per als propers cursos.

Aquestes noves bases s’han d’aprovar respectant el que disposa l’Acord del Consell de Govern de 4 de novembre de 2011 pel qual s’adopten mesures per reduir el dèficit públic en relació amb la suspensió del nomenament de nou personal funcionari interí docent i de la contractació de personal laboral temporal docent al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 172, de 17 de novembre, prorrogat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2013 (BOIB, núm. 176 de 21 de desembre).

Així mateix s’hauran de tenir en compte aquelles previsions normatives que afectin el nomenament de personal funcionari interí docent d’acord amb el que es preveu al Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques.

Finalment, mitjançant la Resolució de la  consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de juliol de 2013 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans (BOIB núm. 101, de 20 de juliol), es delega en el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, entre d’altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat d’establir les bases dels procediments ordinaris per proveir llocs de feina, així com les facultats de convocar i resoldre aquests procediments,  de nomenar i cessar el personal docent de caràcter interí i d’establir el procediment de tutorització.

Per tot això, prèvia negociació amb les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial d’Educació, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions en centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, que s’adjunten com a annex d’aquesta Resolució.

Segon

Establir que la participació en els processos que es derivin d’aquesta Resolució s’han de dur a terme telemàticament i que, en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals, les places s’han d’assignar de forma automàtica.

Tercer

Disposar que les diferents aplicacions informàtiques necessàries per participar en els processos que es derivin d’aquesta Resolució s’han de trobar a l’abast dels participants en la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ( http://dgpdocen.caib.es).

Quarta

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma,  13 de maig de 2014

El director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans
Bartolomé Isern Lladó