Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 8493
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques de reclassificació dels llocs de treball de l’Ajuntament de Felanitx reservats a funcionaria d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de classe primera a classe segona
Versió PDF
Fets
1. En data 14 d’abril de 2014 va tenir entrada en el Registre General de la Conselleria d’Administracions Públiques una sol•licitud del batle de l’Ajuntament de Felanitx de canvi de categoria de l’Ajuntament amb la finalitat de proveir les places de personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional.
2. Juntament amb la sol•licitud, l’Ajuntament de Felanitx va trametre els documents següents:
— Un certificat del secretari de l’Ajuntament de data 8 d’abril de 2014, referit a l’acord del Ple de l’Ajuntament de Felanitx en sessió de dia 7 d’abril de 2014, mitjançant el qual l’Ajuntament sol•licita a la Conselleria d’Administracions Públiques la classificació de les places de Secretaria i d’Intervenció de l’Ajuntament en la categoria d’entrada. També sol•licita, en virtut del que estableix l’article 2.f del Reial decret 1732/1994, mantenir la situació actual respecte del lloc de treball de Tresoreria, és a dir, exercit per un funcionari de la corporació mateixa degudament qualificat.
— Un certificat del secretari de l’Ajuntament de 26 de març de 2014 del pressupost general consolidat de l’Ajuntament de Felanitx dels darrers cinc anys.
— Un certificat del secretari de l’Ajuntament de Felanitx de 26 de març de 2014 del padró municipal d’habitants del terme municipal de Felanitx dels darrers cinc anys.
— Un informe de 26 de març de 2014 de la tècnica de gestió del Departament de Recursos Humans sobre l’evolució de les places de plantilla i resta de personal contractat entre 2009 i 2014.
— Una diligència del batle d’11 de març de 2014 del nombre d’expedients d’Obres i Urbanisme tramitats i/o concedits durant els darrers cinc anys.
— Un informe de 26 de març de 2014 de l’encarregada del Departament de Turisme sobre el nombre d’establiments i places turístiques del municipi de Felanitx entre 2010 i 2014.
3. Mitjançant una Resolució de 24 de juliol de 2001 (BOIB núm. 99, de 18 d’agost), el director general de Relacions Institucionals va reclassificar els llocs de treball de Secretaria i d’Intervenció de l’Ajuntament de Felanitx de classe segona a classe primera. L’Ajuntament, en sessió plenària de dia 4 de juny de 2001, havia acordat sol•licitar a la Conselleria d’Interior el canvi de classificació d’aquestes places emparat en la possibilitat excepcional per a llocs en municipis de característiques especials, que assenyala l’article 7 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional. També es va autoritzar el desenvolupament de les funcions de la Tresoreria a un funcionari de la corporació degudament qualificat, tal com permet la disposició addicional tercera del Reial decret 1732/1994, perquè la corporació té un pressupost inferior a 18.030.363 € o una població inferior a 50.000 habitants. La sol•licitud es va fonamentar en l’increment de la població estacional i en una activitat urbanística notòria, que es podia determinar pel nombre de llicències que es concedien i per la dinàmica en el planejament municipal.
4. La sol•licitud que ara presenta l’Ajuntament de Felanitx es fonamenta en el fet que les raons que en el seu moment justificaren el canvi de classe esmentat han desaparegut, atès que en els últims anys han davallat els ítems que el justificaren:
— El pressupost general de l’Ajuntament en els cinc últims exercicis, i seguint una tendència ja iniciada en anys anteriors, ha baixat en més del 15 %.
— El nombre d’inscrits en el padró municipal d’habitants en els últims cinc anys ha baixat en 482 persones.
— El nombre de treballadors municipals ha passat de 148 (de carrera, interins o laborals fixos) i 62 contractats temporalment l’any 2010, a 139 i 6 temporals en el 2014.
— El nombre de llicències d’obra major, d’obra menor i d’instal•lació i dels expedients de protecció de la legalitat urbanística i sancionadors ha baixat en el últims cinc anys.
— Pel que fa al nombre de places turístiques, la comparació amb el recompte que es va fer l’any 2001 per justificar el canvi de categoria aboca una disminució d’entorn de 2.000 places, de la qual cosa es dedueix un possible error en el recompte que es va fer en aquell moment, tot reflectint un nombre superior del de places que realment hi havia aleshores.
5. S’adjunta a aquesta resolució una taula comparativa dels ítems segons la documentació que es va aportar l’any 2001 i la documentació que s’ha aportat ara (vegeu l’annex). Un cop analitzada la taula, s’observa que dels cinc ítems comparats, dos han baixat respecte de l’any 2001 i tres són superiors. No obstant això, d’acord amb l’informe jurídic de 5 de maig de 2014 del Servei de Corporacions Locals no hi ha inconvenient legal per reclassificar els llocs de treball de Secretaria i d’Intervenció de l’Ajuntament de Felanitx, reservats a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de classe primera a classe segona, i suprimir el lloc de treball de Tresoreria.
6. A més, l’Ajuntament al•lega que aquests llocs de treball de Secretaria i d’Intervenció han romàs vacants els darrers dotze anys, per la qual cosa s’han cobert mitjançant nomenaments accidentals o provisionals excepcionals, provisionalitat i excepcionalitat que afecten dos llocs de feina clau dins l’Ajuntament.
7. En la tramitació d’aquest expedient s’han fet tots els tràmits que exigeix la legislació vigent.
8. El director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis ha emès la Proposta de resolució corresponent en data 30 d’abril de 2014.
Fonaments de dret
1. L’article 92 bis. 4 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, en la redacció que en fa l’apartat 25 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, disposa que el Govern regularà les especialitats de la creació, classificació i supressió de llocs reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
2. D’acord amb la disposició final sisena, la Llei 27/2013 va entrar en vigor el dia 31 de desembre de 2013. No obstant això, el 4 de març de 2014 el Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques va emetre una nota explicativa de la reforma local, en la qual explica que l’article 92 bis 4 de la Llei 27/2013 requereix un desenvolupament reglamentari. En conseqüència, fins que entri en vigor un reglament específic, s’ha d’aplicar el Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, modificat amb el Reial decret 834/2003, de 27 de juny, respecte de la creació, classificació i supressió de llocs reservats.
3. A més, la nota explicativa disposa que, d’acord amb l’article 92 bis 9 de la Llei 27/2013, l’anotació de les classificacions dels llocs reservats a funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional en el registre integrat d’aquests funcionaris, correspon a les comunitats autònomes.
4. Els punts b i e de l’article 2 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de feina reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, modificat pel Reial decret 834/2003, estableix que els llocs de feina de secretaria en municipis amb població compresa entre 5.001 i 20.000 habitants, i els municipis amb població inferior a 5.001 habitants però amb un pressupost superior a 500.000.000 pessetes, (3.005.060,52 €) tenen el caràcter de secretaries de classe segona i estan reservats a funcionaris que pertanyen a la subescala de secretaria, categoria d’entrada. Així mateix, estableix que els llocs de feina d’intervenció en corporacions amb secretaria de classe segona tenen el caràcter d’intervencions de classe segona i estan reservats a funcionaris que pertanyen a la subescala d’intervenció tresoreria, categoria d’entrada.
5. L’article 2. f del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, estableix que en les corporacions locals amb secretaries de classe segona és la relació de llocs de feina la que determina si el lloc de feina de tresoreria està reservat als habilitats de caràcter estatal o pot ser ocupat per un dels funcionaris de la corporació degudament qualificat.
6. L’article 9 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, estableix que les resolucions corresponents s’han de publicar en els diaris oficials. Aquestes publicacions s’han de trametre a la Direcció General de Funció Pública, que les ha de publicar conjuntament en el Butlletí Oficial de l’Estat almenys amb caràcter trimestral.
7. L'article 9.a del Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional a la Conselleria d'Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Reclassificar el lloc de feina de Secretaria de l’Ajuntament de Felanitx, de classe primera a classe segona, reservat a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria d’entrada.
2. Reclassificar el lloc de feina d’Intervenció de l’Ajuntament de Felanitx, de classe primera a classe segona, reservat a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d’intervenció tresoreria, categoria d’entrada.
3. Suprimir el lloc de treball de Tresoreria de l’Ajuntament de Felanitx perquè sigui ocupat per personal funcionari de la corporació degudament qualificat.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar aquesta publicació al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques segons el que disposa l’article 9 del Reial decret 1732/1994.
5. Traslladar aquesta Resolució a l’Ajuntament de Felanitx i al Col•legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’aquesta comunitat autònoma.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Administracions Públiques en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta Resolució, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Marratxí, 14 de maig de 2014
La consellera
Maria Núria Riera Martos
Annex
|
|
Documentació aportada l'any 2001 |
Documentació aportada l'any 2014 |
||||||||
|
Any |
1998 |
1999 |
2000 |
2001 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
|
Nombre d'expedients urbanístics |
||||||||||
|
Obres majors |
219 |
294 |
277 |
|
98 |
104 |
97 |
74 |
70 |
|
|
Obres menors |
425 |
327 |
263 |
|
330 |
308 |
227 |
240 |
311 |
|
|
Llicències instal·lació |
51 |
37 |
59 |
|
16 |
42 |
21 |
13 |
1 |
|
|
Llicències obertura |
58 |
43 |
57 |
|
50 |
24 |
53 |
70 |
50 |
|
|
Legalitat urbanística |
26 |
9 |
27 |
|
34 |
28 |
13 |
18 |
9 |
|
|
Sancionadors |
28 |
24 |
32 |
|
34 |
28 |
13 |
18 |
9 |
|
|
Pressupost general consolidat |
||||||||||
|
|
|
|
|
13.228.276,42 € |
20.343.000,00 € |
19.767.000,00 € |
18.088.000,00 € |
16.911.000,00 € |
16.963.000,00 € |
|
|
Padró municipal d'habitants (nombre de persones) |
||||||||||
|
|
|
|
16.381 |
|
19.243 |
19.341 |
19.226 |
18.729 |
18.761 |
|
|
Nombre de places turístiques |
||||||||||
|
|
|
|
5.420 |
|
|
6.309 |
6.599 |
6.587 |
6.607 |
5.944 |
|
Evolució de la plantilla i altre personal municipal (nombre de persones) |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
207 |
210 |
180 |
144 |
152 |
143 |