Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 8483
Reglament regulador dels cementiris municipals de Sant Llorenç des Cardassar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament en Ple, a la sessió 2014/4, de data 20 de març, va aprovar el Reglament regulador dels cementiris municipals.

El Reglament ha estat sotmès al tràmit d'informació pública i, atès que no s'han formulat reclamacions, s'entén aprovat definitivament i es publica íntegrament a continuació.

REGLAMENT REGULADOR DELS CEMENTIRIS MUNICIPALS

TÍTOL I.   Disposicions generals

Article 1

El present reglament té per objecte establir el règim jurídic, l’ordenació i el funcionament del servei municipal de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar en l’àmbit de les competències municipals en matèria mortuòria.

El present reglament s’aplicarà tant al servei públic que regula com als béns de domini públic mortuori adscrit al mateix i, en particular, als cementiris municipals actualment existents, així com els que resultin de les successives ampliacions  dels mateixos.

Article 2

Els cementiris municipals de Sant Llorenç des Cardassar es configuren com a béns de domini públic local destinats a la prestació d’un servei públic, tal com ho disposa l’article 4 del Reglament de béns de les entitats locals. Aquest caràcter demanial s’estén a tots els elements i construccions existents a l’interior del recinte de cada cementiri; així, aquests elements i construccions són inembargables, imprescriptibles i inalienables.

TÍTOL II. Competències municipals

Article 3

Són competències municipals en relació al servei del cementiri municipal:

a) L’ordenació i reglamentació del servei.

b) L’adjudicació, en les condicions i d’acord amb el procediment establert en el present reglament, dels drets funeraris, l’expedició de títols, així com el reconeixement de les transmissions intervius i mortis causa.

c) Regular els preus públics i taxes per l’ocupació dels terrenys, l´adjudicació dels drets funeraris, la prestació de serveis, la realització d’activitats, l´atorgament de llicències d’obra i altres activitats que puguin constituir la base imposable de tramitació municipal, mitjançant l’aprovació de la corresponent ordenança fiscal, així com cobrar-los.

d) El manteniment, neteja i condicionament dels recintes, amb independència de les obligacions que corresponen a les persones titulars dels drets funeraris en relació amb les unitats d’enterrament de les quals n’ostenten l’ús.

e) Vetllar pel compliment de la normativa higiènica sanitària aplicable i dictar, en el marc de les seves competències, les normes que s’estimin oportunes pel millor compliment del present reglament.

f) El nomenament i remoció d’empleats o empresa que prestin els seus serveis al cementiri.

g) La regulació de les activitats pròpies de les empreses funeràries.

h) La regulació de les activitats de les companyies d’assegurances que ostentin concessions sobre unitats d’enterrament.

i) Les relacions de col·laboració amb les entitats, congregacions i confessions religioses amb la finalitat de donar els serveis sense discriminació per raó de culte.

Article 4

La Batlia, la regidoria delegada o la Junta de Govern per delegació establirà l’horari d’obertura al públic dels cementiris, així com el de les inhumacions i trasllat de cadàvers al dipòsit funerari.

 

Article 5

a) No es permetrà la realització d’activitats incompatibles amb la naturalesa del recinte als cementiris municipals.

b) Queda prohibida l’entrada i circulació de tota casta de vehicles i d’animals, excepte amb autorització expressa de la Batlia, la regidoria delegada o la Junta de Govern per delegació.

c) Les persones visitants dels cementiris s’hauran de comportar amb el degut respecte. En cas contrari, es procedirà a l’expulsió d’aquells que pertorbin la tranquil·litat i l’ordre, sense perjudici de les sancions administratives, si corresponen, i de denunciar els fets a l’autoritat competent.

Títol III. Règim jurídic

Capítol I

Article 6

a) El recinte dels cementiris municipals i tots els béns que en ell s’hi comprenguin són de domini públic municipal.  La utilització privativa de dits béns pels particulars i, en concret dels solars i de les unitats d’enterrament que s´hi construeixin, s’atorgarà mitjançant concessió d’acord amb el que disposa el present reglament.

b) La direcció i administració tècnica del servei i dels béns demanials estarà a càrrec de la Batlia o regidoria delegada en matèria de cementiris, que tindrà al seu càrrec el control i vigilància de totes aquelles qüestions relacionades amb el funcionament del servei. Existirà també un fosser o fossers que dependran directament de la Batlia o  regidor/a delegat/ada i que a més de les funcions típiques del càrrec ostentaran també les de custòdia i vigilància del cementiri. També podrà exercir les funcions de fosser una empresa contractada a través del procediment legalment aplicable.

Article 7

Les concessions de solars i d’unitats d’enterrament podran ser temporals o d’ús perpetu i s’adquiriran previ pagament dels drets que en cada cas s’hagi establert.

Es prohibeix absolutament el fet de mutilar, retocar, tallar o deformar qualsevol tipus de motllura, columna o sòcol propis de l’arquitectura dels recintes. Així mateix, es prohibeix l’addició d’ornaments, tals com estris i jardineres col·locades damunt el paviment d’ús general, així com les penjades que sobresurtin de les dimensions dels nínxols.

Les dimensions de les làpides s’ajustaran al forat del nínxol.

Capítol II. Les concessions d’ús temporal

Article 8

Les concessions d’unitats d’enterrament o solar d’ús temporal s’atorgaran a persones que tinguin algun vincle amb el municipi de Sant Llorenç des Cardassar, que en el moment de la seva mort no disposin bé als propis cementiris municipals del terme o bé a altre cementiri d’una unitat d’enterrament on poguessin ser enterrats, previ pagament de les exaccions legalment establertes.

Article 9

Les concessions temporals es realitzaran sobre els nínxols que l’Ajuntament destini a tal fi i seran per un màxim de cinc anys prorrogables en casos excepcionals. En aquests casos, mitjançant resolució o acord de la Batlia, la regidoria delegada o la Junta de Govern per delegació, l’Ajuntament podrà concedir una pròrroga per un termini màxim d’una anualitat, ampliable pel mateix període en cas de subsistir les causes d’excepcionalitat.

Article 10

Aquestes concessions s’atorgaran per acord de la Batlia, la regidoria delegada o la Junta de Govern per delegació i a instàncies dels familiars del difunt o bé d’ofici, i es tramitaran amb caràcter urgent al seu cas.

Article 11

Excepcionalment, la Batlia, la regidoria delegada o la Junta de Govern per delegació podrà atorgar concessions temporals d’unitat d’enterrament a favor de persones que no tinguin cap vincle amb el poble sempre que hi hagi un número suficient de nínxols disponibles i existeixi una causa que ho justifiqui.

 

Article 12

Passats els cinc anys o els terminis de pròrroga a què es refereix l’article 9, sense que s’hagués efectuat el corresponent trasllat de despulles a instància dels familiars, es declararà d’ofici, seguint el procediment establert en aquest reglament, la caducitat de la concessió i s’ordenarà per resolució o acord de Batlia, la regidoria delegada o la Junta de Govern per delegació, el trasllat forçós de les mateixes a l’ossera general.

No serà d’aplicació l’establert a l’apartat anterior quan els hereus de la persona titular del dret funerari temporal acreditin haver sol·licitat l’adjudicació d’un dret funerari perpetu, prorrogant-se el temporal fins a l’adjudicació d’aquell.

Article 13

Les unitats d’enterrament de concessió temporal podran ser així mateix utilitzades quan s’haguessin de realitzar les obres de caràcter general al cementiri (ampliació del cementiri, de dependències, obres de construcció, etc.) que impliquin la inutilització temporal d’unitats d’enterrament de caràcter perpetu o temporal.

Article 14

A la persona titular o als familiars de la persona titular d’una concessió temporal se’ls expedirà un títol de concessió temporal que no serà transmissible més que a l’Ajuntament i en el que s’hi faran constar les següents dades: a) Número de nínxol; b) Nom i cognoms del difunt; c) Data de la inhumació; d) Data d´expedició del títol; e) Data de caducitat del títol; f) Data de trasllat de despulles i sepultura en la que, en el seu cas, es tornin a inhumar. A les darreres pàgines del títol es contindrà un extracte del present reglament, en la part referida a dites concessions.

Article 15

La Batlia o, en el seu cas, la regidoria delegada o la Junta de Govern per delegació, podrà acordar resoldre portar un registre especial de les concessions de drets funeraris d’ús temporal en el qual s’anotaran les dades fixades a l’article anterior.

Capítol III. Les concessions d’ús perpetu

Article 16

Les persones que estiguin interessades en l’adjudicació de drets funeraris perpetus, hauran de sol·licitar-ho per escrit presentant petició al Registre General de l’Ajuntament.

La persona titular d’un dret funerari perpetu estarà obligat a mantenir les unitats d’enterrament en perfecte estat de conservació, havent de reunir les degudes condicions de seguretat, salubritat i ornament públic, així com el pagament del cànon de conservació del cementiri que s’estableixi a la corresponent ordenança fiscal.

Article 17

a) No s’expedirà més d’un títol per unitat o unitats d’enterrament. La persona titular adquirirà per a sí i per als seus familiars el dret a ser enterrat a la unitat d’enterrament que li sigui concedida, podent-se fer constar al títol o a document annex el dret de terceres persones a ser-hi enterrades.

b) També es podran atorgar concessions sobre unitats d’enterrament a societats anònimes del sector de les assegurances per a benefici dels seus assegurats.

Article 18

Constarà al títol el nom i cognoms de la persona titular, unitat d’enterrament sobre la que s’atorguen els drets funeraris i data d’expedició. També constarà a l’esmentat títol el nom i cognoms de les persones inhumades, data de la inhumació i qualsevol altre incidència. A la darrera pàgina del títol, es podrà incloure un extracte de l’articulat del present reglament que sigui d’interès.

Article 19

1. Cada vegada que s’hagi de dur a terme una inhumació a la unitat d’enterrament, bé la persona titular, bé, en el seu cas, els seus familiars, acudiran a l’Ajuntament a instar la seva inscripció en el títol i, en el seu cas, registres corresponents, sense la qual cosa no s’autoritzarà la inhumació.

2. Serà necessària la presentació del títol actualitzat per a qualsevol servei als cementiris municipals.

3. Malgrat l’establert a l’apartat anterior, es podrà autoritzar la pràctica d’inhumacions a una unitat d’enterrament, sense presentar el corresponent títol, als següents supòsits: a) Pèrdua o sostreta del títol; b) Estar-se tramitant la seva transmissió; c) Qualsevol altra circumstància similar que impossibiliti motivadament la presentació del títol.

Article 20

En el cas de cotitularitat, el títol s’entregarà al primer dels cotitulars que hi figurin relacionats. En cas de mort del primer titular quedarà com a primer titular qui designin de comú acord els titulars (cotitulars preexistents i hereus del cotitular mort), si no hi ha acord quedarà com a primer titular el de més edat.

El titular posseïdor del títol, serà el representant davant l’administració municipal a efectes de notificacions i pràctica de tràmits administratius, sense perjudici de la responsabilitat solidària de tots els cotitulars. En concret, serà el responsable davant l’Ajuntament del pagament de les taxes establertes a la corresponent ordenança fiscal. S’exceptuen les establertes per transmissions de les quals en seran responsables les persones que sol·licitin el servei.

Article 21

Si algun títol, per qualsevol motiu, es deteriorava, es podrà canviar per un duplicat. Si es perdia o era sostret, se n’expedirà un duplicat. La sol·licitud de duplicat, es notificarà als altres persones cotitulars perquè, en un termini de quinze dies, es puguin formular al·legacions. Si no es presentessin al·legacions o resoltes aquestes, es procedirà a l’expedició del duplicat, que s’entregarà al primer titular, si són diversos o al representant per elles designat, fent-se constar la seva naturalesa de duplicat i les dades que figuraven a l’original.

Article 22

Els títols, en tot moment, han de figurar actualitzats. Per això, les persones titulars o cotitulars, estan obligades a donar compte a l’Ajuntament dels canvis de domicili.

Article 23

El títol de drets funeraris és un document públic. Qualsevol alteració realitzada en ell amb ànim de produir engany o frau a l’Ajuntament o a tercers serà posada en coneixement dels jutjats i tribunals competents perquè aclareixin les responsabilitats que puguin existir.

Capítol IV. Les transmissions

Article 24

El dret funerari perpetu sobre unitats d’enterrament serà transmissible per actes “inter vius” o “mortis causa” després de la preceptiva autorització municipal.

Article 25

Es considerarà vàlida la cessió “inter vius” i a títol gratuït del dret funerari d’ús perpetu a favor del cònjuge de la persona titular, ascendents i descendents en línia directa, col·laterals fins al tercer grau civil. Aquesta transmissió s’haurà de sol·licitar mitjançant la corresponent instància presentada al Registre General de l’Ajuntament, on s’acreditarà la concurrència d’algun dels casos descrits. Posteriorment o en el mateix moment, la persona interessada es ratificarà mitjançant compareixença davant l’Ajuntament amb els documents acreditatius de la seva identitat.

Article 26

La transmissió “mortis causa” es regirà per les següents regles:

1. Els hereus i legataris disposaran d’un termini d’un any, comptats a partir de la mort del titular, per formular la sol·licitud de transmissió. La sol·licitud es presentarà per escrit al Registre General de l’Ajuntament, acreditant, per qualsevol dels mitjans admesos en dret, la defunció del causant i la condició d’hereu o legatari, havent de satisfer les taxes pendents que hi pogués haver damunt la unitat d’enterrament.

2. Constitueixen, entre d’altres, mitjans probatoris:

  • En la concessió testada: a) Certificat de defunció; b) Certificat del Registre General de darreres voluntats i còpia del testament. L’anterior documentació podrà ser substituïda per la presentació de l’escriptura de manifestació i acceptació d’herència.
  • En la successió intestada: a) Certificat de defunció; b) Certificat del Registre General de darreres voluntats; c) Acreditació de la condició d’hereus (llibre de família, informació testifical, etc.) respectant l’ordre de successió previst al Codi Civil. Es respectarà en aquests casos el dret d’usdefruit del cònjuge viu. L’anterior documentació podrà ser subsitutuïda per la presenació de l’acte de declaració judicial d’hereus abintestat. 

Article 27

Les persones cessionàries es subrogaran plenament en els drets i obligacions de la persona cedent o causahavent. Les transmissions de drets funeraris es consideren atorgades sense perjudici de tercers.

Article 28

Els hereus gaudiran d’un termini d’un any des del dia de la mort de la persona titular per instar el canvi de títol. En cas que al testament o a l’acceptació d’herència existeixi determinació d’hereus sobre el títol funerari o hereus universals aquest document serà suficient per fer la transmissió. També es podrà fer la transmissió en virtut del llibre de família. En cas que no es donin aquestes circumstàncies la sol·licitud de transmissió es publicarà durant durant quinze dies hàbils en el tauló d’anuncis municipal, a la pàgina web municipal i al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si no hi ha reclamacions es procedirà a atorgar el canvi de títol.

Capítol V. Els llibres registre

Article 29

L’Ajuntament podrà portar els següents llibres registre:

1. General de difunts on es farà constar: nom i cognoms de la persona difunta, afiliació completa, sexe, estat civil, data de la inhumació, procedència o destí en cas de trasllat. Domicili mortuori i habitual, causa de la mort i sepultura en què sigui inhumada.

2. General de sepultures on, obrint-se un full per cada solar es farà constar la persona titular i la data de concessió així com els successius canvis de titularitat, la data de les inhumacions practicades i els noms de les persones difuntes. A més s’anotaran les observacions i incidències que es considerin convenients, en especial notícia de les obres executades, número de l’expedient de llicència urbanística i pressupost de les obres.

3. De sol·licituds d’unitats d’enterrament per rigorós ordre d’entrada.

4. De drets funeraris de caràcter temporal on hi constaran les dades del títol ja enumerades.

5. Així mateix, es podrà dur un registre fiscal, en el qual es faran constar els pagaments que es realitzin en concepte de taxes, conforme a l’ordenança fiscal vigent. La presentació de qualsevol servei exigirà estar al corrent de pagament de les esmentades taxes.

Capítol VI. Les maneres d’extinció de les concessions de drets funeraris sobre les unitats d’enterrament

Article 30

Les concessions de drets funeraris s’extingiran per alguna de les següents causes: a) Pel transcurs del termini de cinc anys, o el que pogués resultar una vegada exhaurides les pròrrogues que s’haguessin concedit, contant des de la data de la inhumació; b) Per renúncia; c) Per caducitat.

Article 31

D’acord amb el que disposa al present Reglament, transcorregut el termini de cinc anys des de la inhumació de la persona titular d’una concessió d’un dret funerari sobre una unitat d’enterrament d’ús temporal o el resultat de l’aplicació de les pròrrogues concedides, sense que els hereus o familiars del mateix haguessin instat amb anterioritat la corresponent renúncia a la concessió, l’Ajuntament requerirà als familiars perquè en el termini de quinze dies la presentin, assenyalant la unitat d’enterrament a la que hauran de ser traslladades les despulles. La notificació del requeriment es farà al darrer domicili conegut dels hereus o familiars o, si fos infructuosa, mitjançant edicte al Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauló d’anuncis de l’Ajuntament. Si transcorregués aquest darrer termini sense compareixença dels interessats, o, si transcorreguts dos mesos des de la compareixença en temps, no s’executa el trasllat, l’Ajuntament, d’ofici, instarà les corresponents autoritzacions a les autoritats sanitàries i, una vegada obtingudes, procedirà a l’exhumació de les despulles i al seu trasllat i reinhumació a la fosa o l’ossera comunes.

Article 32

Les persones titulars de les concessions de drets funeraris, podran instar en vida i en qualsevol moment la renúncia als seus drets. Una vegada morts els dits titulars, i sempre que no hagués transcorregut el termini d’un any, els hereus, també podran instar la renúncia dels mateixos. En la instància corresponent, la persona titular o el seu hereu haurà d’instar que, previs els tràmits i autoritzacions prevists a la normativa reguladora, es verifiqui el trasllat de les despulles de tots els difunts inhumats en aquesta unitat d’enterrament, si n’hi hagués. A la mateixa instància haurà d’indicar la unitat d’enterrament en la que les despulles hauran de ser dipositades. La renúncia haurà de ser presentada pel titular o els seus hereus a les oficines municipals. En cas de ser varis els hereus, l’escrit haurà d’anar signat per tots ells. En altre cas nos serà admès. En cas de cotitularitat, la renúncia d’una de les persones titulars incrementarà el dret de les persones titulars restants.

Article 33

1. Caducaran les concessions de drets funeraris sobre unitats d’enterrament d’ús perpetu quan concorrin alguna de les causes següents: a) Declaració de ruïna de la unitat d’enterrament; b) Incompliment dels deures de conservació, salubritat, seguretat i adorn de la unitat d’enterrament, singularment quan hagi donat lloc més de dues vegades a què l’Ajuntament hagi ordenat l’execució d’obres de reparació a l’esmentada unitat en un termini de tres anys; c) No pagament, durant més de cinc anys, dels drets i taxes corresponents al cementiri; d) Per haver transcorregut el termini d’un any des de la mort de la persona titular unipersonal, sense que els hereus hagin instat la transmissió dels drets; e) Per desobediència a les ordres d’execució d’obres de reparació.

2. Caducaran les concessions de drets funeraris sobre unitats d’enterrament d’ús temporal quan concorri alguna d’aquestes causes: a) Pel no pagament de les taxes del cementiri; b) Per incompliment de la resta de prescripcions aplicables contingudes al present Reglament; c) Pel transcurs de cinc anys o els resultants de les pròrrogues previstes al present reglament.

3. L’expedient de caducitat es tramitarà d’acord amb el següent procediment: a) L’expedient podrà ser incoat d’ofici o a instància de part. A l’acord d’incoació el batle nomenarà instructor. El secretari ho serà el de la Corporació; b) Incoat l’expedient, es notificarà a la persona titular titular del dret funerari o als seus hereus atorgant un termini de 15 dies per a la presentació d’al·legacions, podent proposar així mateix les proves que trobin oportunes. Transcorregut aquest termini, s’obrirà, si procedeix, un període de prova, en el que es duran a terme les que per les parts s’hagin proposat i les que l’Ajuntament jutgi necessàries per a un millor aclariment dels fets; c) Transcorregut el període de prova, si hi ha al·legacions o s’ha practicat prova l’expedient passarà a informe dels serveis tècnics de l’Ajuntament, atès el qual l’instructor dictarà la proposta de resolució que es notificarà als interessats perquè puguin presentar les al·legacions que considerin convenients per a la seva defensa; d) L’expedient així format i una vegada fetes les al·legacions o transcorregut el termini atorgat, passarà a la Batlia o en el seu cas, a la regidoria delegada o a la Junta de Govern per delegació, qui mitjançant resolució o acord, resoldrà l’expedient. La finalització d’aquest procediment comportarà l’anul·lació del dret i del títol acreditatiu sense que per això es pugui reclamar indemnització.

4. En cas de declaració de ruïna, es tramitarà l’expedient regulat a la legislació urbanística a tal efecte.

5. Declarada la caducitat de la concessió de drets funeraris, si de la classe que sia, la Batlia o en el seu cas, a la regidoria delegada o a la Junta de Govern per delegació ordenarà, a la mateixa resolució de l’expedient, que s’iniciïn els tràmits per al trasllat de totes les despulles inhumades en aquella unitat d’enterrament a la fosa o ossera comú, la neteja de la mateixa, i la disposició per l’Ajuntament de l’esmentada unitat. Les despeses que aquesta operació ocasionin correran a càrrec de la persona titular de la unitat d’enterrament o dels seus hereus, si fos el cas.

Títol IV. Les obres als cementiris municipals

Article 34

La realització de qualsevol tipus d’obres als cementiris municipals requerirà la prèvia sol·licitud de llicència amb liquidació dels seus tributs o l’aprovació del projecte d’obra municipal. 

Títol V. Recollida, dipòsit i eliminació de residus

Article 35

La recollida de residus sòlids que existeixin als cementiris municipals correspondrà als particulars quan es tracta de corones, flors, esteles i altres elements funeraris que hagin posat per compte seu, així com els materials resultants o sobrants de les obres de construcció, conservació i ornament de les unitats d’enterrament sobre les que ostentin drets funeraris. No obstant això, alguns dels elements esmentats podran ser retirats pels serveis del cementiri quan els materials mostrin senyals evidents de deteriorament o desllueixin el conjunt.

Article 36

El dipòsit de residus s’efectuarà en tot cas als recipients o zones habilitades a l’efecte. Els procedents de la realització de serveis funeraris es dipositaran en els recipients especialment prevists per aquesta finalitat.

Article 37

L’eliminació dels residus sòlids es realitzarà:

a) Els que siguin producte de la prestació de serveis funeraris contemplats en aquest reglament, mitjançant la seva incineració en el forn especialment previst a tal fi, dins del cementiri, o en el cas de no desbocar de dit forn, i sempre que es permeti per les autoritats sanitàries, mitjançant el seu enterrament en lloc apropiat al propi cementiri, d’acord amb les condicions que les autoritats sanitàries imposin. En tot cas, el lloc elegit haurà de reunir les condicions adequades per evitar la contaminació del sòl i subsòl.

b) Els restants, a través dels serveis generals de recollida i eliminació de residus que es doni al municipi.

Títol VI. La prestació dels serveis funeraris

Article 38

Tota empresa de serveis funeraris autoritzada, ja sigui pública o privada, està obligada a prestar els serveis propis de la seva activitat que li fossin requerits i, a més, està obligada, en cas de cadàvers de beneficiència i judicials, a la prestació del servei bàsic, a preu de cost real. En cap cas podrà imposar prestacions diferents a les requerides i, per tant, única i exclusivament podrà percebre les tarifes o preus corresponents a les prestacions que li hagin estat encomanades.

Article 39

Totes les empreses que prestin serveis funeraris dins el terme municipal de Sant Llorenç des Cardassar, sense perjudici d’allò disposat a la normativa de policia sanitària i mortuòria, hauran de tenir aprovades, comunicades a l’Ajuntament i publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears les tarifes o preus a percebre per cadascuna de les prestacions a realitzar.

Disposició addicional

Els canons, preus públics o taxes de les concessions dels drets funeraris o el seu manteniment així com pel manteniment del cementiri, s’establiran per l’òrgan competent d’acord amb la normativa de règim local.

Disposició transitòria

Es declararà la caducitat dels drets funeraris de les unitats d’enterrament que a l’entrada en vigor d’aquest reglament presentin un estat ruïnós a l’edificació o es considerin abandonats, prèvia tramitació del corresponent expedient amb audiència dels interessats.

Disposició final. Entrada en vigor

El present reglament fou aprovat definitivament en data de 20 de març de 2014 al no haver-se presentat reclamacions, objeccions o observacions contra el seu acord d´aprovació inicial. Entrarà en vigor a partir de la data de la seva íntegra publicació al BOIB i una vegada transcorregut el termini de quinze dies hàbils previst als articles 70.2 i 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d´abril, reguladora de les bases del règim local així com als articles 103.1 i 113.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, continuant la seva vigència fins a la seva modificació o derogació expressa.

Sant Llorenç des Cardassar, 12 de maig de 2014

 

El batle

Mateu Puigròs Sureda