Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLUBÍ

Núm. 8404
Bases Socorrista

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada en data 12 de maig de 2014, va aprovar les següents:

“Bases per a la provisió d’una plaça de socorrista aquàtic i tècnic manteniment de piscina com a personal laboral temporal de l’Ajuntament de Llubí

Primera.- NORMES GENERALS

1.1.- Objecte:

L’objecte  de les presents Bases és la provisió d’una plaça de socorrista de piscina i tècnic manteniment de piscina com a personal laboral temporal (dia 14 de juny i mesos de juliol i agost 2014)

1.2.- Característiques de la plaça:

1.2.1. Sistema de selecció:  

Concurs - oposició lliure

Titulació exigida:

  • No és precís títol educatiu mínim
  • Estar en possessió del títol de Socorrista Aquàtic i Primers Auxilis o títol oficial equivalent.
  • Estar en possessió del títol de manteniment de piscina.

Nombre de places: Una

Funcions a desenvolupar:

  • Vetllar en tot moment per al seguretat dels usuaris de la piscina municipal.
  • Prestar els primers auxilis que siguin precisos.
  • Tenir cura de que el comportament dels banyistes s’ajusti al disposat a la normativa sanitària vigent.
  • Assegurar el bon funcionament dels utensilis de la farmaciola existent a la piscina.
  • Complimentar les fitxes de sistema d’autocontrol de piscines relatives a seguretat i assistència sanitària.   
  • Altres funcions relacionades amb el seu lloc de treball i encomanades pels Òrgans Municipals competents.

Retribucions: Les corresponents i consignades al Pressupost municipal 2014 (1.400 euros bruts/mensuals)

1.3.- Legislació aplicable:

Al procés selectiu li serà d’aplicació l’establert a la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local; Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local 781/1986, de 19 d’abril a la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de la Funció Pública, i en el no derogat per aquesta en la Llei 30/1984, de 2 d’agost de Mesures per a la reforma de la Funció Pública, en el RD 896/1991, de 7 de juny, pel que s’estableixen les Regles Bàsiques i Programes Mínims del Procediment de Selecció dels Funcionaris de l’Administració Local; a la Llei 53/1984, de 26 de desembre d’incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques; a la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques.

1.4.- Règim d’incompatibilitats:

L’aspirant que resulti contractat per a aquesta plaça, des de el moment de la signatura del contracte, estarà subjecte al règim d’incompatibilitats vigent i no podrà simultaniejar el desenvolupament  d’aquelles en qualsevol altres llocs, càrrecs o treballs remunerats amb fons del propi Ajuntament de Llubí, de l’Estat, de la Comunitat Autònoma, de les Entitats Locals, d’Empreses que tenguin caràcter oficial o relació amb dits organismes, encara que els sous tenguin caràcter de gratificacions o emoluments de qualsevol classe.

Segona.- PUBLICITAT

Aquestes Bases  se publicaran en el Tauló d’Anuncis, al BOIB i en la pàgina web de l’Ajuntament de Llubí (www.ajllubi.net).

Els successius anuncis relatius a les proves se publicaran exclusivament en el Tauló d’Anuncis de l’Ajuntament i  pàgina web (www.ajllubi.net).

Tercera.- REQUISTS DELS ASPIRANTS

 3.1.- Per a poder participar en el procés selectiu serà necessari:

Tenir la nacionalitat espanyola o ser nacional d’un país de la Unió Europea o altre estar  segons els termes previstos a la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de la Funció Pública.

  1. Tenir complits 16 anys i no excedir de l’edat màxima de jubilació forçosa.
  2. Tenir la capacitat funcional per al desenvolupament del treball.
  3. Estar en possessió del títol exigit per a l’ingrés en el grup corresponent, conforme a l’establert  a l’art. 76 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic del Empleat Públic, o en condicions d’obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació d’instàncies.
  4. Estar en possessió del títol de Socorrista Aquàtic i Primers Auxilis o títol oficial equivalent i tècnic manteniment de piscina.
  5.  No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni estar inhabilitat absoluta o especialment per a treballs  o càrrecs públics per resolució judicial,  per a exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el que haguessin estat separats o inhabilitats.  en el cas d’ésser nacional d’altre Estat, no estar inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes a l’accés al treball públic.
  6. No estar incurs en causa d’incapacitat o incompatibilitat,  d’acord a la legislació vigent al moment.  Dit requisit s’entén que ha d’anar referit a la data de pressa de possessió, en el seu cas.           

3.2..- Totes aquestes condicions, així com els mèrits que s’al·leguin en la fase del concurs, estaran referits a la data de finalització del termini de presentació d’instàncies,  mantenint-se en la data de la contractació.

3.3.- Les persones amb minusvalidesa seran admeses en condicions d’igualtat amb els demés aspirants, excepte que la restricció soferta els fes incomplir el requisit corresponent a “No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi o resulti incompatible amb el desenvolupament de les funcions pròpies de la plaça”. Així mateix,  aquells que amb justificació suficient ho facin constar en la seva sol·licitud,  podran obtenir les adaptacions necessàries de temps i mitjans per a la realització dels exercicis.  El tribunal examinarà i resoldrà motivadament tals peticions podent sol·licitar l’oportú informe dels organismes competents.

Quarta.- PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES

4.1.- Les instàncies sol·licitant prendre part en la corresponent prova selectiva en la que els aspirants hauran  de manifestar que reuneixin tots i cadascun dels requisits exigits, se dirigiran al Sr. Batlle-President i se presentaran segons l’imprès normalitzat en les dependències municipals, al Registre General de  l’Ajuntament de Llubí, durant el termini de 10 dies natural, comptats des de el dia següent a la publicació d’aquestes Bases al BOIB. També se podran presentar de conformitat amb l’art. 38.4 de la Llei 30/92, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

4.2.- A la instància s’acompanyarà:

  1. Fotocòpia del DNI
  2. Els documents que acreditin, de manera fefaent, els mèrits que s’al·leguin conforme als barems corresponents. S’acompanyarà una relació dels mèrits que s’acreditin, classificats segons els apartats del barem de puntuació. Els documents dels mèrits al·legats hauran d’ésser originals o estar degudament compulsats, podent realitzar la compulsa al propi Ajuntament presentant l’original acompanyat de les còpies.

4.3.- Si algú dels sol·licitants tingués la condició de minusvàlids, la mateixa i la seva compatibilitat amb les funcions del lloc al que aspira s’al·legaran en la sol·licitud de participació i s’acreditaran posteriorment juntament amb la resta de la documentació a presentar i dins el termini concedit, mitjançant certificació de l’organisme de l’Administració competent.  

4.4.- Els errors de fet que es poguessin advertir  en la sol·licitud podran subsanar-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició de l’interessat.

4.5.- Els aspirants queden vinculats a les dades que hagin fet constar en les seves sol·licituds,  podent únicament demandar la seva modificació, mitjançat escrit motivat, dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.  Transcorregut  aquest termini no s’admetrà cap petició d’aquesta naturalesa.

Cinquena.- ADMISSIÓ D’ASPIRANTS

5.1.- Finalitzat el termini de presentació d’instàncies el Batlle resoldrà en el termini màxim de tres dies l’aprovació de la relació d’admesos i exclosos a les proves.

La relació certificada d’admesos i exclosos s’expondrà al Tauló d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web.

5.2.- En dita Resolució, s’indicarà els llocs, data i hora de començament del primer exercici, composició del tribunal qualificador, l’ordre d’actuació dels aspirants, així com la relació d’aspirants exclosos, amb indicació de les causes d’exclusió i es donarà un termini de tres dies naturals per a la subsanació de defectes concedida als aspirants exclosos.

Els aspirants que, dins el termini fixat, no subsanaran l’exclusió o al·leguin l’omissió, justificant el seu dret a ser inclosos en la relació d’admesos, seran definitivament exclosos de la realització de les proves.

5.3.- Contra la Resolució aprovant la relació definitiva d’admesos i exclosos, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició, en el termini d’un mes, a comptar a partir del dia següent a la seva publicació en el Tauló d’anuncis, davant el mateix òrgan que l’ha dictat, o be interposar-se directament recurs contenciós -administratiu, en el termini de dos mesos a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació, davant l’òrgan competent  de l’ordre jurisdiccional contenciós -administratiu, d’acord amb el previst a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener i a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós - Administrativa.

5.4.- En tot cas, a l’objecte d’evitar errors, i en el suposat de produir-se, possibilitar la seva subsanació en temps i forma, els aspirants comprovaran que no sols no consten en la relació d’exclosos, sinó a més, que els seus noms consten en la pertinent relació d’admesos.

5.5.- Els errors de fet podran subsanar-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició de l’interessat, de conformitat amb el disposat a l’art. 105.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.   

Sisena.- COMPOSICIÓ, CONSTITUCIÓ I ACTUACIÓ DELS ÒRGANS DE SELECCIÓ

6.1.- Composició:

El tribunal qualificador de les proves selectives, serà nomenat pel Batlle i la seva composició haurà de respondre als principis d’imparcialitat  i professionalitat dels seus membres.  A més,  els vocals hauran de tenir titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a la plaça convocada.

El tribunal estarà constituït per un nombre imparell de membres, no inferior a tres, i s’haurà de designar  el mateix nombre de membres suplents.  No podran formar part del tribunal, el personal d’elecció o de designació política, los funcionaris interins i el personal eventual.  Es pot disposar la incorporació als seus treballs d’assessors especialistes per a totes o alguna de les proves,  els quals  se limitaran a l’assessorament en les seves especialitats tècniques en base a les quals col·laboraran exclusivament amb el tribunal.

6.2.- Actuació i constitució:

El tribunal no se podrà constituir ni actuar sense la presència de la meitat més un dels seus membres, titulars o suplents, inclosos el President i el Secretari.

Els suplents podran intervenir solament en cas d’absència justificada, no podent, per tant, actuar indistinta  o concurrentment amb els titulars.

En cas d’absència, tant el President titular com del suplent, el primer nomenarà d’entre els Vocals amb dret a vot un substitut que ho suplirà. En el suposat en que el President titular no designi a ningú, la seva substitució es farà pel vocal de major edat amb dret a vot.

El procediment d’actuació del tribunal s’ajustarà en tot moment al disposat als articles 22 a 27 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu comú.

Igualment, la seva actuació haurà d’ajustar-se estrictament a les Bases de la convocatòria. No obstant, el tribunal queda facultat per a resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves selectives en tot el no previst en aquestes Bases.  Els acords seran adoptats per majoria dels assistents amb veu i vot, dirimint els empats el vot de qualitat del President.

Els acords del tribunal sols podran ser impugnats pels interessats en el suposats i en el forma establerta en la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu comú.

El tribunal continuarà constituït fins tant es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que puguin suscitar el procediment selectiu.

6.3.- Abstenció i recusació:

Els membres del tribunal estan subjectes als suposats d’abstenció i recusació prevists als articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

El Batlle publicarà al Tauló d’anuncis, Resolució pel la que es nomeni als nous membres del tribunal, que hagin de substituir als que hagin perdut la seva condició per alguna de les causes previstes a l’apartat anterior.

6.4.- Classificació del Tribunal de selecció:

El Tribunal qualificador es regula conforme al preceptuat al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig.

Setena.-  SISTEMA SELECTIU

Procés selectiu: concurs-oposició.

Fase de concurs:

La fase de concurs se desenvoluparà prèviament al d’oposició, no tindrà caràcter definitiu, no podent en cap cas aplicar-se la puntuació obtinguda en la mateixa per a superar la fase d’oposició.  No s’atorgarà cap puntuació als mèrits que no estiguin plenament justificats documentalment en la forma prevista en aquestes Bases.

Se valoraran els mèrits al·legats per l’aspirant de conformitat amb el barem establert a continuació. La relació de mèrits aportats, junt amb les acreditacions corresponents, se referiran exclusivament als aspectes puntuables, i hauran d’estar relacionats al formulari que s’adjunta a la sol·licitud, que serà facilitat junt amb la instància per a la seva complimentació i acreditació personal.   Els mèrits que s’al·leguin hauran de justificar-se mitjançant document original o fotocòpia compulsada o excepcionalment per qualsevol mitja probatori de la seva autenticitat.  Aquesta justificació haurà d’adjuntar-se a la sol·licitud.  El tribunal decidirà sobre al suficiència del document.

Els mèrits al·legats i no justificats no seran tinguts en compte pel tribunal.  El tribunal podrà requerir als aspirants als efectes únicament d’aclarir els mèrits al·legats i justificats documentalment, en el seu moment, dins el termini.

Seran mèrits puntuables:

A.1.) Experiència professional:

Puntuarà fins un màxim de 3 punts, conforme a la següent ponderació:

  • Experiència acreditada pel desenvolupament de treballs similars als de la plaça que es convoca realitzats en qualsevol Administració Pública: 0,05 punts per mes.
  • Experiència acreditada pel desenvolupament de treballs similars als de la plaça que es convoca realitzats en qualsevol altre centre de treball (exceptuant els anteriors): 0,025 punts per mes.

L’experiència laboral haurà d’acreditar-se mitjançant contractes de treballs o certificacions oficials en els que quedi acreditada la seva duració, així com la categoria laboral en la que fou contractat.

En tot cas, serà necessària la presentació del certificat de “Vida Laboral” expedit per la Seguretat Social i actualitzat en la data del termini de presentació de sol·licituds.

A.2.) Formació ocupacional continua:

- Se valoraran els cursos o seminaris de formació relacionats amb les funcions i característiques de la plaça convocada.  Màxim 2 punts, a raó de la següent puntuació per curs:

  • Fins a 30 hores de duració: 0,10 punts
  • Entre 31 i 60 hores de duració: 0,15    “
  • Entre 61 i 100 hores de duració: 0,25    “
  • Més de 100 hores: 0,50    “

Els cursos i títols s’acreditaran mitjançant la presentació del corresponent diploma o títol, que haurà d’estar expedit per l’Administració Pública o per centres reconeguts u homologats per l’Administració Pública per a la ensenyança de la matèria de que es tracti. 

Els mèrits que es valorin en un apartat no es podran valorar en un altre.

Fase d’oposició:

Constarà  d’un exercici, serà obligatori per a tots els aspirants.

Se desenvoluparà per escrit, i consistirà en contestar, en el termini màxim d’una hora, un qüestionari de 30 preguntes amb respostes alternatives sbre el programa d’aquesta convocatòria.

Aquest exercici serà qualificat pel tribunal fins un màxim de 10 punts.

Vuitena.- SISTEMA DE QUALIFICACIÓ

8.1.- Sistema de concurs - oposició

Fase d’oposició:

L’exercici no serà eliminatori i estarà qualificat fins un màxim de 10 punts.

El nombre de punts que podrà ser atorgat per cada membre del tribunal, en cada un dels exercicis, serà de 0 a 10.

Fase de concurs:

1.- La fase de concurs se qualificarà sumant els mèrits acreditats amb aplicació de les puntuacions que figuren a l’annex respectiu.

2.- La puntuació màxima en la fase de concurs no podrà excedir, en cap cas, del 50 % del total assignat a la fase d’oposició.

Puntuació final:

La puntuació final de les proves selectives, a efectes d’ordenació dels opositors en la relació definitiva d’aprovats, a que es refereix la base dècima d’aquesta convocatòria, vendrà determinada per la suma total de la qualificació obtinguda a l’exercici obligatori i la de la fase de concurs.

En cas d’empat, l’ordre s’establirà atenent a la major puntuació obtinguda a l’exercici eliminatori; si això no fos suficient, se realitzarà una nova prova a determinar pel tribunal de selecció.

Si persisteix l’empat, es resoldrà mitjançat sorteig públic.

Novena.- RELACIÓ D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS, CONTRACTACIÓ

9.1.- Relació d’aprovats

Finalitzades les proves selectives, el Tribunal farà pública al Tauló d’Edictes de la Casa Consistorial i a la pàgina web (www.ajllubi.net), la relació definitiva d’aspirants que hagin superat el procés selectiu, amb indicació del seu document nacional d’identitat i per ordre de la puntuació obtinguda.

El Tribunal no podrà aprovar ni declarar que han superat la prova selectiva un nombre superior d’aspirants al de places convocades i sense que es pugui  considerar que han superat la convocatòria obtenint plaça els aspirants que havent aprovat el darrer exercici no figuren inclosos en la relació proposta pel Tribunal.  Qualsevol proposta d’aprovats que contravingui  l’establert en aquesta norma serà nul·la de ple dret.

Dites relacions seran elevades a la Batllia amb la proposta de contractació dels aspirants aprovats, remetent al  mateix temps, l’acta de la darrera sessió on consti, en el seu cas, per ordre de puntuació la qualificació de tots els aspirants, als efectes de nomenar el següent en la relació en el cas de que algú dels proposats renunciï, no presenti els documents o no compleixi els requisits exigits en la convocatòria.

L’ordre de puntuació establert en la relació d’aprovats, servirà com a borsí de treballadors en el cas de que es produeixi renuncies o vacants.  Aquest borsí de treballadors tendrà vigència fins la pròxima celebració de les proves.

Quan el Tribunal no pugui efectuar proposta de contractació per a totes o alguna de les places, per no haver concorregut  els aspirants o per no haver obtingut la puntuació exigida per a superar les proves selectives, elevarà proposta a la Batllia de que es declarin desertes. 

 

9.2.- Presentació de documentació

9.2.1.- Documents exigibles

Els aspirants proposats aportaran al Departament de Personal els següents documents:

  1. Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques ni en situació d’incapacitat o incompatibilitat per a ocupar la plaça corresponent, d’acord amb el següent model:  “Sr./a. amb domicili en i DNI núm. declara baix jurament o promet, a efectes de ser contractat com a personal laboral temporal socorrista de piscina, que no ha estat separat del servei de cap de les Administracions Públiques i que no es troba  inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques. En a de de 2014.”
  2. Els aspirants  minusvàlids amb grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, que hagin optat per la quota de reserva, hauran d’acreditar tal condició, en el cas de no haver-ho acreditat anteriorment, mitjançant certificació dels òrgans competents del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, o, en el seu cas, de la Comunitat Autònoma corresponent. Haurà d’acreditar la compatibilitat de la minusvalia  amb les funcions pròpies de la plaça de conformitat amb el disposat a les Bases.

9.2.2.- Termini

El  termini de presentació de documents serà de cinc dies naturals, des de que es faci pública la relació d’aprovats al Tauló d’Edictes de lAjuntament.

9.2.3.- Falta de presentació de documents

Conforme al disposat a l’article 23.2 del Reglament General de l’Ingrés del Personal al Servei de l’Administració General de l’Estat i de Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional, dels funcionaris Civils de l’Administració General de l’Estat, quins dins el termini indicat i exceptuant els casos de força major, no presentessin la documentació o de la mateixa es dedueixi que no disposen d’algun dels requisits exigits, no podran ser contractats, quedant anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en la que poguessin haver incorregut per falsedat en les seves sol·licituds de participació.

9.3.- Contractació

Conclòs el procés selectiu, els aspirants que ho hagin superat i acreditin que reuneixin els requisits exigits, seran contractats com a personal laboral temporal en la categoria de socorrista de piscina. 

La Resolució de la Batllia ordenant la contractació se publicarà en el Tauló d’Anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.

Transcorreguts els terminis per a la presentació de documentació sense que s’hagi produït el compliment, la Batllia efectuarà al contractació a favor de l’aspirant que, havent superat les proves de selecció, hagués obtingut major puntuació, seguint l’ordre de qualificació definitiva i previ compliment per l’aspirant dels requisits previs.

Desena.- RECURSOS

La present convocatòria i tots els actes administratius derivats d’ella i de les actuacions dels òrgans de selecció podran ser impugnats de conformitat amb l’establert  en la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, així com, en el seu cas,  en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós - Administrativa.

Les resolucions del Tribunal de selecció vinculen a l’Ajuntament, sense perjudici  de que aquest, en el seu cas, procedeixi a la seva revisió, conforme al previst als articles 102 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

Contra les resolucions i actes del Tribunal i els seus actes de tràmit que impedeixin continuar el procediment o produeixin indefensió, podrà interposar-se recurs davant el Sr. Batlle.”

El que es fa públic per a general coneixement.

 

Llubí, 13 de maig de 2014

El Batle,

Joan Ramis Perelló