Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 8284
Acord del Consell de Govern de 9 de maig de 2014 d’ocupació urgent dels terrenys afectats per l’expropiació relativa al projecte constructiu denominat “Millora de la carretera Me-1 entre els punts quilomètrics 1+600 a 11+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior”
Versió PDF
1. El 13 de febrer de 2014 va entrar a la Conselleria d’Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears l’escrit del Consell de Menorca amb el qual es remetien els documents administratius relatius a la sol·licitud de declaració d’ocupació urgent dels terrenys afectats per l’expropiació relativa al projecte “Millora de la carretera Me-1 entre els punts quilomètrics 1+600 a 11+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior”, amb la finalitat que el Consell de Govern declaràs, si escau, l’ocupació urgent d’aquests terrenys.
2. El Consell de Menorca hi ha aportat els documents següents:
a) Una còpia compulsada del certificat de l’Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca de data 17 de setembre de 2012, mitjançant el qual s’aprova inicialment el projecte de traçat denominat “Millora de la carretera Me-1 entre els punts quilomètrics 1+600 a 11+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior”; se’n declara expressament la utilitat pública i s’aprova inicialment la relació de béns i drets afectats per l’expropiació necessària per dur a terme l’obra projectada.
b) Una còpia compulsada del certificat de l’Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca de data 21 de gener de 2013, d’aprovació i d’informació pública de l’avaluació d’impacte ambiental i d’ampliació d’informació pública del projecte de traçat denominat “Millora de la carretera Me-1 entre els punts quilomètrics 1+600 a 11+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior”.
c) Una còpia compulsada del certificat del resultat del tràmit d’audiència concedit als titulars i interessats per complir el que estableix l’article 56 del REF, amb relació als acords de la Comissió de Govern del Consell Insular de dates 17 de setembre de 2012 i 21 de gener de 2013.
d) Una còpia compulsada de les al·legacions que s’hi han presentat que s’especifiquen en el punt 3.
e) Una còpia compulsada dels informes tècnics del redactor del projecte a les al·legacions presentades al traçat i l’EIA.
f) Una còpia compulsada de l’informe tècnic de supervisió. Anàlisi tècnica de les al·legacions, els informes i l’impacte ambiental que s’han rebut en la tramitació del projecte de traçat, efectuat per l’ECCP del Consell Insular de Menorca en data 26-09-2013.
g) Una còpia compulsada de l’informe jurídic i de l’informe complementari de les al·legacions que s’han presentat al projecte de traçat, de data 05-09-2013 i 16-09-2013, i l’informe tècnic del redactor del projecte de data 13-09-2013.
h) Una còpia compulsada del certificat de l’Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca de data 16 de setembre de 2013, mitjançant el qual s’aprova el projecte constructiu denominat “Millora de la carretera Me-1 entre els punts quilomètrics 1+600 a 11+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior”, se’n declara expressament la utilitat pública i s’aprova inicialment la relació de béns i drets afectats per l’expropiació necessària per dur a terme l’obra projectada, s’acordà sol·licitar al Govern de les Illes Balears la declaració d’urgència de l’ocupació dels terrenys, i se sotmet a informació pública la relació de béns, es notifica l’acord a tots els propietaris afectats, se’n fa publicitat i se sotmet a l’audiència preceptiva als afectats a la sol·licitud de declaració d’ocupació urgent dels terrenys afectats per l’expropiació.
i) Un certificat del resultat del tràmit d’audiència concedit als titulars i interessats segons el que estableix l’article 56 del REF, amb relació a l’Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca de data 16-09-2013.
j) Una còpia compulsada de les al·legacions a l’Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca de data 16-09-2013.
k) Una còpia compulsada dels informes tècnics a les al·legacions a l’Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca de data 16-09-2013.
l) Un certificat de l’Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca de data 16 de desembre de 2013, mitjançant el qual s’aprova definitivament la relació de béns i drets que seran afectats per l’expropiació dels terrenys necessaris i la necessitat d’ocupació per dur a terme el projecte constructiu denominat “Millora de la carretera Me-1 entre els punts quilomètrics 1+600 a 11+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior”, emès pel director insular de Mobilitat de data 29-08-2012.
m) Un certificat de l’existència de crèdit per atendre els pagaments dels dipòsits previs corresponents als béns i drets afectats per l’expropiació en aquest projecte de data 28-01-2014.
n) Plànols dels béns afectats.
o) Una relació dels afectats per l’expropiació en l’expedient “Millora de la carretera Me-1 entre els punts quilomètrics 1+600 a 11+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior”, amb les seves adreces.
3. Un cop examinada aquesta documentació, es va requerir el Consell Insular de Menorca que esmenàs les deficiències de l’expedient de sol·licitud de declaració d’ocupació urgent mitjançant un escrit de 28 de febrer de 2014, en el qual s’adverteix que no consta l’informe tècnic que detalli les circumstàncies de caràcter excepcional per justificar la necessitat de declarar l’ocupació urgent dels béns afectats per l’expropiació forçosa esmentada. En concret, pel que fa a l’informe relatiu a la declaració d’ocupació urgent dels terrenys afectats, el signa el director insular de Carreteres, quan aquest informe hauria de ser un informe tècnic.
4. En data 8 d’abril de 2014 va entrar en el Registre de la Conselleria d’Administracions Públiques un escrit del Consell Insular de Menorca al qual s’adjunta un informe tècnic de dia 12 de març de 2014 que detalla les circumstàncies de caràcter excepcional per a l’ocupació urgent dels béns afectats per l’expropiació.
5. Cal referir-se a l’informe del director insular de Mobilitat de 29 d’agost de 2012 i l’informe tècnic de l’enginyera de camins, canals i ports del Consell de Menorca de 12 de març de 2014 relatiu a la declaració d’ocupació urgent dels terrenys afectats pel projecte constructiu de millora de la carretera Me-1 entre Maó i Alaior, entre el PK 1+600 U 1+100, als termes municipals de Maó i d’Alaior. Aquests informes justifiquen la declaració d’ocupació urgent dels terrenys afectats per aquest expedient expropiatori en els termes següents:
L’informe de 29 d’agost de 2012 declara que, atès que en exercici de les competències en matèria de carreteres i camins rebudes per la Llei 16/2001, de 14 de desembre, de la CAIB, el Consell Insular de Menorca té com a objectiu prioritari millorar en general la xarxa viària de Menorca.
Atès que la carretera Me-1 és l’eix principal que connecta ambdós extrems de l’illa de Menorca, que a més serveix de comunicació entre les poblacions, i on aboquen moltes vies de la xarxa viària de Menorca, així com camins rurals i rutes cicloturístiques, connecta dos ports importants per abastir l’illa i la seva distribució entre les poblacions, i amb l’aeroport de Menorca, la qual cosa fa que sigui una de les carreteres amb més afluència de vehicles, tant turismes, com de transport de mercaderies i de persones. Tot això fa que la carretera Me-1 sigui la via que pateix més accidents anualment, al voltant de 20 accidents/any, això suposa el 30 % del total produïts a la principal xarxa viària de Menorca.
Atès que la carretera Me-1 en tota l’extensió des de Maó a Ciutadella presenta característiques especials com un elevat nombre d’accessos a uns camins i finques particulars amb problemes de seguretat viària, hi ha una considerable presència de vehicles pesants en un percentatge del 9,18 % sobre la intensitat mitjana diària (IMD) que entre el període 2002-2010 són d’uns 13.067 vehicles/dia, que s’incrementen considerablement quan arriba el període estival, a més hi ha una previsió de futur que d’acord amb les diferents tendències observades, que s’estableixen entre 14.000 i 16.000 vehicles/dia, tot això a causa que és l’eix vertebrador principal i connector amb la resta de carreteres de l’illa de Menorca.
Atès que la zona afectada pel projecte de traçat de millora de la carretera Me-1 s’inicia al PK 1+600 i finalitza al PK 11+100, a la cruïlla d’entrada al nucli urbà d’Alaior de la mateixa carretera Me-1, essent aquest tram el que connecta les poblacions de Maó i Alaior, i presenta característiques especials dins l’esquema de mobilitat de l’illa. Els problemes principals que presenta són:
- Un elevat nombre d’accessos a camins i finques particulars que donen lloc a problemes de seguretat viària, ja que en la majoria d’incorporacions es permet el gir a l’esquerra, sense carril central d’espera i sense carrils d’acceleració ni de desacceleració a les incorporacions.
- Hi ha una considerable presència de vehicles pesants, que fa disminuir la seguretat, especialment als trams amb pendent, ja que els avançaments es produeixen envaint el carril contrari.
- Interseccions amb camins rústics com ara el camí de Rafal Rubí, camí d’Alcaidús, camí de Cotaina i camí de Loreto, entre d’altres, amb rutes cicloturístiques i la urbanització de l’Argentina, totes aquestes interseccions sense canalitzar adequadament i que no acompleixen els mínims de la normativa vigent en la matèria.
Atès que, tenint en compte l’anterior, el Consell Insular de Menorca es proposa amb aquest projecte de traçat, entre d’altres coses, millorar la mobilitat del trànsit de vehicles i dels pesants, adequar els girs a l’esquerra, les interseccions i els accessos a finques i camins rurals en el tram de la carretera objecte d’actuació i millorar les condicions de seguretat vial en les incorporacions. També es vol millorar el nivell de servei i augmentar-ne la seguretat viària definint millores a la plataforma de la carretera per dotar-la de vorals de 2.50m d’amplada, incorporar carrils d’incorporació i definir passos inferiors i/o rotondes que possibiliten realitzar canvis de sentit amb seguretat, també es dota de tercers carrils per a vehicles lents i soluciona el drenatge transversal i longitudinal de la plataforma, amb la qual cosa es millora la seguretat i l’accessibilitat de la zona d’acord amb la normativa vigent.
La necessitat d’executar el projecte de traçat de millora de la carretera Me-1 entre el PK 1+600 i PK 11+100, entre els termes municipals de Maó i Alaior, està justificada sobre la base de la millora de la seguretat i de la mobilitat en el tram objecte d’actuació, el qual actualment presenta una secció transversal amb dos carrils de 3,50 m d’amplada, vorals d’1,50m d’amplada i bermes de 0,75 m, un traçat amb trams que presenten una successió d’acords que no acompleixen els mínims de la norma i d’altres una successió d’acords que no acompleixen els mínims de la norma i d’altres amb pèrdues de traçat en alçat i interseccions amb girs a l’esquerra amb carril central d’espera de longitud insuficient. Per tot això, i amb la necessitat de millorar la seguretat vial del tram es vol realitzar el projecte de traçat que millorarà elements del vial com ara: amplada de la plataforma, interseccions i accessos prohibint els girs a l’esquerra per la perillositat que presenten, habilitarà un carril d’incorporació, definirà passos inferiors i/o rotondes que, amb un espaiament inferior als 2 km de longitud, possibiliten realitzar canvis de sentit, es dota de tercers carrils per a vehicles lents i es millorarà el drenatge transversal i longitudinal de la plataforma amb l’objecte de millorar les condicions de seguretat del trànsit sobre el tram de carretera que l’actual.
Atès que aquest és un projecte de traçat que, com a tal, inclou una relació de béns i drets afectats, i que posteriorment, als efectes de construcció s’haurà de completar al detall pel projecte de construcció corresponent.
Atès que la utilitat pública necessària per poder expropiar els béns afectats per aquest projecte, es deriva del fet que es tracta d’una carretera inclosa en el Pla director sectorial de carreteres de l’any 1998, i que ara es millora; és a dir, que no es tracta d’una carretera nova, d’acord amb l’informe tècnic del servei de carreteres de data 28 d’agost de 2012, sinó que es tracta d’un condicionament de la carretera existent i que es millora a fi de garantir la seguretat vial i adaptar-la a la normativa vigent en matèria de carreteres, i per tant d’execució urgent a fi que se solucionin les incorporacions i el trànsit de vehicles pesants i, conseqüentment, es donin unes millors garanties de seguretat vial.
Atès que la responsabilitat de l’Administració ha de ser vetllar per la seguretat de les carreteres de la seva titularitat, aquesta responsabilitat s’accentua més quan es detecta que hi ha una zona amb molt nivell de trànsit durant l’estiu i amb incorporacions no solucionades adequadament i per tant potencialment perillosa que es pot i s’ha de corregir. Això és el factor determinant d’aquesta urgència, és a dir, millorar la seguretat vial al més aviat possible a fi d’evitar accidents.
Tot això determina que sigui una actuació en què cal sol·licitar la declaració d’urgència de l’ocupació dels terrenys afectats per aquest projecte de traçat denominat millora de la carretera Me-1 entre Maó i Alaior, entre els PK 1+600 al 11+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior.
L’article 9 de la Llei de 16 de desembre de 1954, d’expropiació forçosa, estableix que per poder accedir a l’expropiació és indispensable la declaració prèvia d’utilitat pública o interès social del fi a què ha d’afectar l’objecte expropiat. Per complir aquest article, i tenint en compte que aquesta carretera està inclosa en el PDSC, i per tant la utilitat pública deriva de la via existent, i d’acord amb el que estableix l’article 18 de la Llei 5/1990, de carreteres de la CAIB, la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca haurà de declarar la utilitat pública d’aquesta actuació simplement com a reafirmació en la declaració d’utilitat pública de la carretera Me-1 que ara es millora i declarar la necessitat d’ocupació dels béns afectats per aquesta millora.
L’Administració expropiant haurà de fer pública la relació de béns afectats i drets perquè en el termini de quinze dies els interessats puguin formular al·legacions sobre la procedència de l’ocupació o disposició de béns i el seu estat material o legal. Aquesta relació de béns serà elaborada segons les dades facilitades per l’enginyer redactor de l’esmentat projecte i contrastades pel Servei de Carreteres, amb la informació del cadastre i del Registre de la Propietat. Per complir l’article 17 del Reglament d’expropiació forçosa s’haurà de publicar en el BOIB i dur a terme la notificació personal de béns i drets afectats per aquest procés d’expropiació.
Per totes les raons exposades en aquest informe, sembla convenient acudir a la via que ofereix l’art. 52 de la LEF, on s’estableix que, excepcionalment, podrà declarar-se l’ocupació urgent dels béns afectats per l’expropiació. Els béns on es concreta la declaració d’ocupació urgent es descriuen en l’expedient que s’ha de sotmetre a informació pública. Aquest requisit d’informació pública és indispensable per a la declaració d’urgència, segons estableix l’art. 56.1 del Reglament del REF.
Dia 29 d’agost de 2014, l’enginyera de camins, canals i ports, funcionària interina del CIM, informa que el “present informe s’emet per tal de validar tècnicament l’informe emès en data 29 d’agost de 2012 pel director insular de Carreteres Bartomeu Martí Fernández”.
S’informa també que amb la redacció del projecte constructiu es va realitzar una anàlisi de la sinistralitat de la carretera segons les dades recollides pel Consell de Menorca des del sistema Arena (Accidentes: Recogida de Información y Análisis) de la DGT (Dirección General de Tráfico) en el període 2005-2012 i es varen confirmar les dades indicades en l’informe del 29 d’agost de 2012. Es va concloure el següent:
Als darrers anys el nombre d’accidents sense víctimes a la carretera Me-1 s’ha estabilitzat a l’entorn dels 60 accidents/any fins a 2012, dels quals el tram Maó-Alaior concentra una tercera part (20 accidents sense víctimes/any).
Respecte dels accidents amb víctimes, a la carretera Me-1 s’han produït un total de 154 accidents, la qual cosa representa una mitjana aproximada de 20 accidents amb víctimes cada any, que representa el 30 % del total produïts a la xarxa viària de Menorca.
A la carretera Me-1 es produeixen anualment una mitjana de tres morts, nou ferits greus i vint-i-vuit ferits lleus, dels quals una quarta part correspon al tram Maó-Alaior.
Per tant, analitzant les dades de les víctimes, podem concloure que la perillositat dels accidents produïts a la carretera Me-1 és superior a la de la resta de la xarxa de carreteres de Menorca, atès que concentra el 55 % de les víctimes mortals.
En el projecte constructiu es va indicar també que quasi el 50 % dels accidents que es produeixen (que sumen les col·lisions entre vehicles tipus fronto-lateral, lateral o posterior) es presenten associats a interseccions amb girs a l’esquerra a nivell i accessos amb trànsit intens sense canalitzar, on també es produeixen girs a l’esquerra o aturades de sobte per realitzar girs a la dreta.
Per tot el que s’ha exposat anteriorment, cal sol·licitar la declaració d’urgència de l’ocupació dels terrenys afectats pel projecte constructiu de millora de la carretera ME-1 entre el PK 1+600 al 1+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior.
Una vegada examinat l’expedient del Consell de Menorca, el Servei de Corporacions Locals de la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis va emetre’n un informe jurídic en data 9 d’abril de 2014.
L’informe jurídic de 9 d’abril de 2014 del Servei de Corporacions Locals de la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis exposa que per declarar l’ocupació urgent són necessaris uns requisits, com ara que hi concorrin unes circumstàncies excepcionals; que aquestes circumstàncies estiguin degudament motivades i documentades en l’expedient administratiu, i que, a més, impossibilitin que l’Administració compleixi els objectius que pretén si utilitza el procediment ordinari. Aquests requisits generals es fonamenten en la jurisprudència del Tribunal Suprem en relació amb els articles 52 de la Llei d’expropiació forçosa i 56 del Reglament d’expropiació forçosa. Aquesta jurisprudència del Tribunal Suprem consta, entre d’altres, en les sentències de la Sala Contenciosa Administrativa de 30 de setembre de 1992 (recurs 1581/1990); de 3 de desembre de 1992 (recurs 1797/1989); de 9 de març de 1993 (recurs 8333/1990); de 23 de setembre de 1997 (recurs 14176/1991); de 10 de desembre de 1997 (recurs 4575/1993); de 22 de desembre de 1997 (recurs 782/1996); de 3 de desembre de 1998 (recurs 5821/1994); de 14 de novembre de 2000 (recurs 2939/1996); de 18 de maig de 2002 (recurs 628/1998); de 25 d’abril de 2003 (recurs 318/1999); de 16 de juny de 2004 (recurs 6068/1999); de 14 de febrer de 2005 (recurs 2381/1999) i d’11 d’octubre de 2006 (recurs 5909/2003).
L’informe jurídic esmentat considera procedent la declaració d’ocupació urgent sol·licitada pel Consell de Menorca, atès que respecte de la concurrència de circumstàncies de caràcter excepcional que aconsellin acudir al procediment d’urgència, segons l’informe de 12 de març de 2014, és la seguretat viària, la garantia de la qual és competència de l’administració titular d’aquesta carretera.
Cal dir que, d’acord amb la jurisprudència del Tribunal Suprem, millorar una carretera per evitar el perill greu que suposen l’estat o el traçat i per garantir la seguretat dels usuaris es considera una motivació suficient que justifica la utilització del procediment excepcional de l’article 52 de la Llei d’expropiació forçosa. Així es desprèn, entre d’altres, de la Sentència de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Suprem de 26 de maig de 1997 (recurs 6002/1992), que en el fonament de dret tercer diu que:
El estrangulamiento que produce en la circulación rodada la franja de terreno afectada por la expropiación y el grave peligro que aquel estrechamiento conlleva para los usuarios de la vía e incluso de La Terraza, habida cuenta las características propias de la misma, en cuanto rápida, con una mediana en su parte central y sin aceras, constituyen desde luego motivación suficiente y justifican el excepcional procedimiento previsto en el artículo 52 de la Ley Expropiatoria para declarar urgente la expropiación a que da lugar la realización de la obra pública, según lo preceptuado en el artículo 56.1 del Reglamento de 26 de abril de 1957.
Per tant, els objectius de la declaració d’ocupació urgent dels béns afectats pel projecte “Millora de la carretera Me-1 entre els PK 1+600 a 11+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior”, que són necessaris per dotar la carretera de les mesures i condicions adequades de seguretat, que comportaran una regulació més ordenada del trànsit i la millora de la seguretat viària i evitaran en la mesura que sigui possible accidents de trànsit, no es poden aconseguir pel procediment ordinari d’expropiació, la qual cosa justifica la declaració d’ocupació urgent sol·licitada pel Consell de Menorca.
S’ha de tenir en compte el que disposa l’article 52 de la Llei d’expropiació forçosa, pel que fa a l’excepcionalitat de la declaració d’ocupació urgent, amb relació a l’article 56 del Reglament que l’aplica.
Així mateix, s’ha de considerar que la competència que atorga al Consell de Ministres l’article 52 es va transferir a la Comunitat Autònoma mitjançant el Reial decret 2612/1982, de 24 de juliol, i s’ha de preveure el que disposen l’article 32.1 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears i el Decret 81/1984, de 30 d’agost, pel qual s’assumeixen i es distribueixen les competències transferides pel Reial decret 2612/1982.
El Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 60, de 2 de maig), estableix dins l’estructura orgànica de la Conselleria d’Administracions Públiques la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis, que exerceix les seves competències en l’àmbit de les relacions amb les institucions de govern de les illes i els municipis i de les relacions de cooperació i col·laboració amb els ens territorials.
En conseqüència, s’hi han d’assignar també les competències en matèria d’expropiació forçosa i, per tant, la proposta de declaració d’ocupació urgent dels béns i drets afectats en tots els expedients tramitats per les corporacions locals que ho demanin.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Administracions Públiques, en la sessió de dia 9 de maig de 2014, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
“Primer. Declarar, a sol·licitud del Consell de Menorca i a l’efecte que preveu l’article 52 de la Llei d’expropiació forçosa, l’ocupació urgent dels terrenys afectats per dur a terme l’expropiació relativa al projecte constructiu denominat “Millora de la carretera Me-1 entre els punts quilomètrics 1+600 a 11+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior”. Els béns i els drets afectats per la declaració de l’ocupació urgent s’enumeren, de manera individualitzada i amb indicació dels seus titulars, en l’annex adjunt a aquest Acord.
Segon. Fonamentar la urgència en la documentació que ha presentat el Consell de Menorca i en l’informe jurídic del Servei de Corporacions Locals de la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis de la Conselleria d’Administracions Públiques, que considera procedent la declaració d’urgència del Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, perquè hi concorren circumstàncies excepcionals que motiven la declaració d’ocupació urgent dels béns i drets afectats per l’expedient d’expropiació forçosa basades en el fet que la causa principal per acudir a aquest procediment excepcional és la seguretat viària, la garantia de la qual és competència de l’administració titular d’aquesta carretera, i que els objectius del projecte de millora de la carretera Me-1 entre els PK 1+600 a 11+000, entre els termes municipals de Maó i Alaior, són dotar-la de les mesures i les condicions adequades de seguretat, atès que la perillositat dels accidents produïts a la carretera Me-1 és superior a la de la resta de la xarxa de carreteres de Menorca, ja que concentra el 55 % de les víctimes mortals.
Per tant, els objectius de la declaració d’ocupació urgent dels béns afectats pel projecte es fonamenten a millorar la seguretat viària, la garantia de la qual és competència de l’administració titular d’aquesta via, és a dir, del Consell Insular de Menorca.
Tercer. Fer constar que durant el període d’informació pública al qual va ser sotmesa la sol·licitud d’ocupació urgent no es va presentar cap al·legació relativa a la necessitat d’ocupació immediata.
Quart. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Cinquè. Notificar a les persones que figuren com a interessades en l’expedient que, contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació. A més, poden interposar-ne qualsevol altre si ho consideren oportú.”
Palma, 9 de maig de 2014
El secretari del Consell de Govern
Antonio Gómez Pérez