Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 7993
Exp 146-13 expedient medi ambient
Versió PDF
Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació de resolució d’expedient sancionador es notifica a l’interessat el(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 19 de març de 2014 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle en data 19 de març de 2014, ha dictat resolució, la qual és del tenor literal següent :
“Assumpte: Resolució de l’expedient sancionador incoat CONTRA el (dades personals ocultes)(dades personals ocultes), per suposada infracció de medi ambient.
Atès que, el procediment sancionador incoat contra el Sr. Juan C. Rodriguez Hernández per suposada infracció de medi ambient referent a la tinència d’un ca al carrer Mariano Gómez Ulla núm. 27 bxs. 7 per excés de lladrucs, s’inicià mitjançant Decret d’Alcaldia de data 15 de novembre/13, el qual és del tenor literal següent:
“DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT
Atès que, mitjançant butlletí de denúncia de la policia local núm.4172, de data 03 d’octubre de 2013, a les 07:45h. ens comunica la tinença d’un ca al carrer Mariano Gómez Ulla núm. 27 bxs 7., per excés de lladrucs.
Atès que, la persona denunciada per la Policia Local és el senyor(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)
Vistos els articles 40 i 116.1.h) de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient, publicada al BOIB núm. 124 en data 02/09/2009 considera infracció lleu la vulneració de qualsevol norma de l’Ordenança Municipal de M.A. que no estigui qualificada com a greu o molt greu. De conformitat amb l’article 117 de l’Ordenança reguladora la sanció per infracció lleu seria d’entre 60 a 300 euros.
Vists els articles assenyalats anteriorment, aquesta Alcaldia en ús de les atribucions que li confereix la Normativa vigent té a bé dictar la següent:
RESOLUCIÓ
PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador al (dades personals ocultes)(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, el articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost. La qualificació provisional del fet i la infracció que hagi pogut cometre, que en aquest cas, i segons els articles 40 i 116.1.h) de la Ordenança Municipal de Medi Ambient seria una infracció lleu i li podria correspondre una sanció de 150..- €.
SEGON.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposa l’article 105 de l’Ordenança municipal de Medi Ambient, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, el (dades personals ocultes)(dades personals ocultes)pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin amb els efectes establert a l ‘art. 117 d’aquesta normativa.
TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructora i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol i a la Sra. Martina Llobera Genestar, respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.
QUART.- Indicar al (dades personals ocultes)(dades personals ocultes)el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat el tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
QUINT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmenta’t Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas el (dades personals ocultes)(dades personals ocultes)<:lock-temp>(dades personals ocultes), disposarà d’un termini de trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.
Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou. Donc fe. “
Atès que, l’esmenta’t decret d’iniciació de l’expedient sancionador conté un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada per quan especifica els fets comesos per l’interessat que han motivat la incoació del procediment, la qualificació provisional dels fets amb indicació de la infracció que es considera que s’ha comès, la sanció que correspon i la normativa aplicable.
Sotmès l’expedient de referència al preceptiu tràmit d’audiència a l’interessat mitjançant escrit de data 15 de novembre/13, amb dos intents no notificació y publicació al boib núm. 3 de data 07 de gener/14 durant el període de UN MES, no havent presentat al·legacions ni documents de cap tipus.
Atès que, conformement amb el que disposa l’article 8.4 del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament de Procediment a seguir per l’Administració de la CAIB en l’exercici de la potestat sancionadora, resulta que la iniciació podrà ésser considerada proposta de resolució quan no s’hagin presentat al·legacions i quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.
Atès que, de l’esmentada infracció de medi ambient n’és responsable en concepte d’autor dels fets el (dades personals ocultes)per haver executat els fets denunciats tal com ha quedat provat en el procediment instruït a l’efecte.
Atès que, a la tramitació del procediment s’han observat les prescripcions legals del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma a l’exercici de la potestat sancionadora.
Vistos els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Bases de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, articles 13 i següents del Decret Autonòmic 10/1994, de 10 de febrer, abans esmentat, i atenent tot lo que s’ha exposat, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que li confereix la normativa vigent (art.5 del Decret 10/1994) té a bé dictar la següent
RESOLUCIO
1er.- Declarar responsable de la infracció de Medi Ambient al (dades personals ocultes)) referent a la tinència d’un ca al carrer Mariano Gómez Ulla núm. 27 bxs, 7 per excés de lladrucs.
2.on.- Qualificar la referida infracció com a LLEU.
3.er.- Imposar una sanció de 150 euros al (dades personals ocultes)(dades personals ocultes), com a responsable de la referida infracció de medi ambient.
4.è.- Aprovar la liquidació corresponent per l’import total de 150.- euros.
5.è.- Que es notifiqui aquesta resolució a l’interessat en forma reglamentària.
6.è.- Notificar-ho al Departament d’Intervenció als efectes adients.
Conformement amb el que disposa l’article 89.3, de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:
Contra aquest Decret, que es definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició, que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2 del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.
L’esmenta’t recurs s’entendrà desestimat si transcorres un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.
Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós –Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS,
comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.
No obstant, podrà utilitzar qualsevol altres recursos si ho creu convenient.
Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou. Donc fè. “”
D’acord amb el que disposa l’article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:
Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2. del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.
L’esmenta’t recurs de reposició s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.
Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatòria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.
No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient. El que tinc l’honor de comunicar pel seu coneixement i als efectes adients. Marratxí, 19 de març de 2014.Formes de pagament: vegeu full adjunt/dors.
Forma de pagament de la sanció:
PAGAMENT.- L’import de la sanció imposada a la resolució adjunta haureu de fer-la efectiva, en el termini d’UN MES, comptats a partir del següent al de la notificació d’aquesta resolució, significant-li que, transcorregut l’esmentat termini sense realitzar l’abonament de la sanció, es farà efectiva per la via de constrenyiment, conforme s’estableix a l’article 36 de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística. El recàrrec de constrenyiment és del 20% de l’import del deute.
El pagament de la multa es podrà fer efectiu a qualsevol d’aquestes entitats:
Marratxí, 11 d’abril de 2014
El Batle,
Tomeu Oliver Palou