Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 7982
Consell Executiu
Aprovació de les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca a projectes executats per les associacions protectores d'animals de Menorca de Menorca durant el 2014 i aprovació de la convocatòria corresponent
Versió PDF
Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 14 d'abril de 2014, va adoptar el següent acord:
Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts a projectes executats per les associacions protectores d'animals de Menorca durant el 2014, que s’adjunten en annex.
Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2014, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior d’acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb l'import màxim que s’indica més avall, sens perjudici que aquest import es pugui ampliar d’acord amb les disponibilitats pressupostàries:
|
Partida* |
Quantia màxima |
|
5.1690.4800000 |
3.000 € |
* La despesa es pot aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada.
b) El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) La instrucció correspon a la directora insular del Departament de Cooperació, i les sol·licituds seran examinades per una comissió avaluadora.
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A PROJECTES EXECUTATS PER LES ASSOCIACIONS PROTECTORES D'ANIMALS DE MENORCA DURANT EL 2014
PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
L’objecte dels ajuts és l'execució de projectes dirigits a donar suport al funcionament de les associacions protectores d'animals de Menorca a través de la concessió de les oportunes subvencions o ajudes per a la promoció de campanyes de conscienciació de la societat i la realització d'activitats d'atenció i cura dels esmentats animals.
La finalitat d’aquests ajuts és proporcionar a les ASSOCIACIONS PROTECTORES D'ANIMALS DE MENORCA una col·laboració a fi d'aconseguir el compliment de la Llei 1/1992, de protecció dels animals de companyia, i que els animals domèstics, els domesticats i els salvatges en captivitat que viuen sota la possessió dels homes no siguin torturats ni maltractats.
SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
L’import màxim i les partides a les qual s’aplicaran les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases és de 3.000 € del pressupost de l'any 2014 (partida 5.1690.4800000).
Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases i l'ajut es pot prorratejar en diverses sol·licituds.
TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS
Poden ser objecte de subvenció les activitats següents efectuades durant l'any 2014:
QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.
L’import de les subvencions que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera a ïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
Les associacions protectores d'animals que optin a aquests ajuts han de complir els requisits següents:
a) Tenir personalitat jurídica reconeguda.
b) Tenir implantació en Menorca.
c) Estar mancades d'ànim de lucre.
d) Tenir com a fi primordial la realització de les activitats objecte de la convocatòria.
e) Acreditar que estan al corrent de les obligacions fiscals amb el Consell Insular de Menorca.
f) Haver justificat qualsevol quantitat rebuda anteriorment de la corporació insular en concepte de subvenció.
Els requisits prevists en les lletres a, b, c i d es poden acreditar mitjançant la presentació de còpies compulsades dels estatuts de l'associació, del registre d'aquests en l'organisme corresponent, del número d'identificació fiscal de l'associació, de l’escriptura de constitució o modificació, o dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent (Registre d'Entitats Col·laboradores que estableix l'Ordre de 19 de desembre de 1994 que regula el Registre d'Associacions de Protecció i Defensa dels Animals).
Queden excloses del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquestes bases les associacions l'objecte principal de les quals no sigui la protecció d'animals domèstics.
En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
SISENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella.
S'han de presentar en el Registre General de la corporació, o en qualsevol dels llocs previstos en l'article 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i s'han d'adreçar a la presidència del Consell Insular de Menorca.
A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
A) Documentació administrativa general
a) Original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.
b) Certificat d'estar inscrites en el Registre d'Entitats Col·laboradores d'acord amb l'Ordre de 19 de desembre de 1994 que regula el Registre d'Associacions de Protecció i Defensa dels Animals.
c) Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.
d) Còpia acarada del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).
e) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques que es recullen en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.
f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat segons l'annex II, o bé declaració de la relació d'ajudes sol·licitades i concedides amb especificació de l'import i de l'entitat atorgant.
g) Document de designació de compte bancari de l'associació segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament. (Annex III)
S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats b, d i e quan ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.
B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts
a) Memòria d'activitats corresponent al 2013
b) Certificat del nombre de socis de l'associació.
c) Projecte detallat, aprovat per l'òrgan competent de l'associació, que especifiqui:
L'associació haurà de presentar qualsevol altra documentació exigida quan li sigui requerida, i la que estimi convenient aquesta corporació per a cada supòsit concret.
Les associacions que hagin participat en convocatòries anteriors d'aquest Consell Insular i la documentació completa de la qual no hagi experimentat cap canvi en les dades aportades el dia de presentació de la sol·licitud, no han de tornar a presentar aquesta documentació; però sí que han d'aportar:
a) Sol·licitud de subvenció. (Annex I)
b) Memòria d'activitats corresponent al 2013.
c) Certificat del secretari de no haver-se produït canvis en la documentació presentada anteriorment en aquesta corporació. (Annex V)
d) Projecte detallat, aprovat per l'òrgan competent, que especifiqui:
Activitat que es vol desenvolupar, justificant raonadament que s'ajusta a les prioritats que s'assenyalen en la base tercera d'aquesta convocatòria.
Programa i calendari previst.
Pressupost de despesa i ingressos de l'activitat.
e) Certificat de subvencions sol·licitades i rebudes pel mateix concepte. (Annex IV)
Així mateix, tal com estableix la base quarta d'aquesta convocatòria, en el supòsit que hagin rebut una subvenció del Consell Insular han d'haver justificat l'aplicació dels fons rebuts.
L'incompliment d'aquest requisit suposarà la denegació de la subvenció sol·licitada.
SETENA. TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
El termini de presentació de les sol·licituds és de 15 dies des de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB i es poden presentar als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella o als ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit un conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb el que estableix l’article 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.
Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92 de 26 de novembre.
VUITENA . VALORACIÓ DE PROJECTES
Correspon a l'Àrea de Cooperació Local, Innovació i Habitatge realitzar d'ofici totes les actuacions estimi necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut dels quals s'ha de dictar la resolució i, en particular, avaluarà les sol·licituds presentades, per a la qual cosa podrà requerir els informes tècnics que consideri convenients per valorar els projectes i els que siguin exigits per la normativa que regula les subvencions de conformitat amb el que estableix la base segona.
NOVENA. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
Cadascuna de les associacions que presentin un projecte podrà percebre fins a un 75% del cost del projecte objecte de la sol·licitud de l'ajut. No obstant això, i d'acord amb el pressupost màxim previst, si escau, es podrà prorratejar entre els beneficiaris de la subvenció l'import global màxim destinat a les subvencions.
Es prioritzaran, per ordre de preferència, els projectes següents:
DESENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
2. L’inici de l’expedient s’ha d'efectuar per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.
3. La instrucció correspon a la direcció insular del Departament de Cooperació, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
4. S'han d'analitzar totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria.
5. Una vegada examinades les sol·licituds el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual ha de dictar resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
6. Quan la quantia de l’ajut proposat sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.
9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.
10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinin els drets i les obligacions de les parts.
ONZENA. EXECUCIÓ DEL PROJECTE, JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES I ABONAMENT DELS AJUTS
Execució
Les associacions que resultin seleccionades han de dur a terme les actuacions concretes que constitueixin el contingut essencial del projecte presentat i seleccionat en el termini que es determini en el projecte i sempre abans de finalitzar l'any 2014. Així mateix, estan obligades a sol·licitar l'autorització del Consell per fer-hi qualsevol modificació.
En el cas que l'import concedit pel Consell Insular per executar el projecte presentat sigui inferior al que hagi estat necessari per dur-lo a terme, l'associació podrà executar la part d'aquest que consideri més convenient i descriure en la memòria final la fracció del projecte executat.
Justificació
Les associacions que resultin seleccionades, queden obligades a justificar l'activitat i a remetre al Departament de Cooperació, Esports, dintre del mes següent a la data de finalització de l'activitat, el compte justificatiu simplificat, que ha de contenir la informació següent:
a) Una memòria de l'actuació en què es justifiqui el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
b) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. Si la subvenció s'atorga d'acord amb un pressupost acceptat, s'han d'indicar les desviacions esdevingudes.
c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i de la seva procedència.
d) Si escau, la carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats, així com dels interessos que se'n derivin.
Si la despesa justificada supera l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades i comprovar els justificants que estimi oportuns i que permetin obtenir una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, per a la qual cosa podrà requerir al beneficiari que li remeti els justificants de despesa seleccionats.
Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
Abonament
Els ajuts s’abonaran quan el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada.
No obstant això, es podrà fer el pagament anticipat del 80% de la subvenció una vegada adoptada la resolució de distribució de la subvenció
El 20% restant es pagarà quan s'hagi presentat la justificació del projecte i s'hagi emès prèviament la resolució de conformitat.
TRETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.
c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.
e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.
h) Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.
i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
CATORZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS
Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005), i la resta de normativa que hi sigui aplicable.
QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableixen el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).
L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’article 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les següents normes:
- Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions.
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).
ANNEX I: Model normalitzat de sol·licitud (consta en l'expedient)
ANNEX II: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)
ANNEX III: Document de designació de compte bancari de l'associació (consta en l'expedient)
ANNEX IV: Certificat de subvencions sol·licitades i rebudes per al mateix concepte (consta en l'expedient)
ANNEX V: Certificat del secretari de no haver-se produït canvis en la documentació presentada anteriorment en aquesta corporació (consta en l'expedient)
Maó, 5 de maig de 2014
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón