Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

MANCOMUNITAT PLA DE MALLORCA

Núm. 7914
Aprovació definitiva modificació estatuts Mancomunitat pla de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada transcorregut el termini d’un mes, sense haver-se presentat cap tipus d’al·legació, a l’acord d’aprovació inicial de la modificació dels estatuts que regeixen la Mancomunitat pla de Mallorca, d’acord amb l'establert a l’article37 de la Llei Municipal i de Regim Local de les Illes Balears, l’acord d’aprovació provisional es va elevar a definitiu mitjançant acord plenari de data 2 d’abril de 2014., transcrivint-se a continuació els articles modificats.

Articles modificats :

Article 3.1

1. Són objectius de la Mancomunitat:

  1. La recollida, tractament i eliminació de residus sòlids urbans.
  2. La gestió i la promoció dels Serveis Socials.
  3. La gestió i la promoció de l’Educació de Persones Adultes.
  4. Policia urbana i rural, seguretat ciutadana, prevenció i protecció civil, sense perjudici de les competències de les altres Administracions.
  5. La promoció de les activitats econòmiques de la zona, del turisme i la Promoció Laboral.
  6. La promoció i Gestió de Serveis i Bens que millorin l’administració local i municipal.
  7. La promoció d’Activitats culturals, socials i esportives d’ús públic.
  8. La promoció i gestió de programes i projectes d’àmbit Estatal i Europeu.
  9. Abastament d’aigua potable i clavegueram.
  10. Servei municipal de grua i retirada de vehicles.
  11. Gestió urbanística
  12. Així com aquells altres fins inclosos a l’àmbit de la competència Municipal, descrits en la legislació Estatal i Autonòmica.

Article 3.5

5. La prestació dels serveis enumerats en el punt 1 d’aquest article, suposa la subrogació per part de la Mancomunitat en la gestió del servei, correspon-li, per tant, la seva gestió integral.

Article 3.6

6. Per a la separació d’un Ajuntament d’un servei que es vengui prestant per la Mancomunitat, o que s’hagi aprovat la seva assumpció a favor de la mateixa, sense haver-se començat a oferir, en la forma establerta al número 2 del present article, serà necessari acord plenari de l’Ajuntament adoptat per la majoria qualificada de 2/3.

La separació tendra lloc quan finalitzi l’exercici econòmic, i l’acord plenari al qual es refereix l’apartat anterior, haurà de notificar-se al ple de la mancomunitat amb tres mesos, almenys, d’antelació.

L’Ajuntament que es separi del servei, s’haurà de fer càrrec de les despeses i indemnitzacions que se’n poguessin derivar amb motiu de la separació del servei.

Article 11.6

6. Disposar despeses ordinàries sempre que la seva quantia no excedeixi del 10% dels recursos ordinaris dels pressuposts i estiguin dins els límits de la seva competència.

Article 13.1

1. Les sessions plenàries han de convocar-se, al menys, amb cinc dies hàbils d’antelació, excepte que la convocatòria es realitzi mitjançant medis electrònics,fax o qualsevol altre mitjà similar, havent-se en aquest cas de convocar-se amb dos dies hàbils d’antelació. A la convocatòria es farà constar l’ordre del dia.

Article 17

1. El personal de la mancomunitat estarà compost pel personal funcionari, personal eventual i personal laboral que figurin cada any en la plantilla orgànica, que haurà de ser aprovada pel plenari de la mancomunitat juntament amb el pressupost.

2. La funció pública de Secretaria, comprensiva de la fe pública i assessorament legal preceptiu, així com el control i fiscalització, intervenció de la gestió econòmico-financera i pressupostari, i la comptabilitat i recaptació, seran encomanades a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, i és cobriran per part de funcionaris que ostentin tal caràcter, anomenats pel plenari de la mancomunitat d’ entre el destinats a alguns del ajuntaments membres.

La funció de tresoreria serà encomanada a un dels Batles que formen part del plenari de la mancomunitat.

3. La selecció del personal de la Mancomunitat es farà a través de convocatòria pública segons les bases que el Plenari de la Mancomunitat aprovi, les quals garantiran en tot cas els principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

4. També podrà prestar serveis a la Mancomunitat personal de qualsevol dels Ajuntaments membres, en la forma legalment establerta al efecte.

5. Si així ho considera, la Mancomunitat podrà crear una plaça de Gerència que tindrà caràcter temporal. La seves funcions seran les de dirigir, inspeccionar, impulsar i coordinar els serveis del Mancomunitat del Pla de Mallorca amb la conformitat i les directrius aprovades pel Plenari i el President. Les funcions que li seran assignades són:

  1. Relacionar-se amb les administracions públiques, institucions, entitats i particulars.
  2. Gestionar tota mena de subvencions i ajudes.
  3. Elaborar la proposta de pressupost i l inventari, els balanços, els comptes de resultats, les liquidacions i els comptes generals del pressupost, conjuntament amb la Presidència de la Mancomunitat, l’Interventor i el Delegat que ostenti les funcions d’hisenda de l’entitat.
  4. Elaborar anualment una memòria de les activitats de la Mancomunitat. 
  5. Assistir a tots els òrgans col·legiats amb veu, però sense vot, així com a les reunions Informatives i a les Comissions de Seguiment.
  6. Preparar la documentació que, a través del president, s’ha de sotmetre a la consideració de les Comissions Informatives i el Plenari, així com la preparació dels expedients corresponents als punts dels ordres del dia del plenari, amb el vist i plau del secretari – interventor.
  7. Formular al President/a les propostes que cregui oportunes per la bona marxa de la mancomunitat.
  8. Aquelles atribucions que el Plenari o el President/a li deleguin dins de les seves respectives competències.

Article 23.3

3. El manteniment reiterat en situació de deutor a la Mancomunitat per part d’una Entitat Local serà causa suficient per procedir a la seva separació definitiva podent-se reclamar les quantitats degudes i les despeses derivades, de conformitat amb els apartats 1 i 2 d’aquest article.

Per a la separació definitiva, serà imprescindible acord de ple de la mancomunitat adoptat per la majoria de 2/3, i ratificat per el nombre de 2/3 dels ajuntaments mancomunat mitjançant acord plenari amb el quòrum de majoria absoluta legal.

Article 26

La modificació dels estatuts s’acomodarà al procediment i requisits establerts a l’article 37 de la LLei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Regim Local de les Illes Balears.

Article 27

La mancomunitat es constitueix per temps indefinit, i es efectiva la seva constitució des de la publicació al Bolletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears del corresponent edicte de creació.

Article 28

1. Per a la incorporació a la Mancomunitat d’un nou municipi serà necessari:

  1. Acord inicial de la corporació interessada amb el quòrum de la majoria absoluta legal dels membres que formen la corporació.
  2. Informació pública de l'acord inicial durant el termini d'un mes, mitjançant anunci en la pàgina web de l'ajuntament.
  3. Acord definitiu del plenari de l'ajuntament interessat, en cas que s'haguessin presentat al·legacions.
  4. Acord favorable a l'adhesió del plenari de la mancomunitat, mitjançant acord pres amb el quòrum de la majoria absoluta legal de nombre de membres que conformen la mancomunitat en ple.
  5. Publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de l'acord plenari de la mancomunitat.
  6. Haurà d’aportar el nou Municipi totes les despeses que s’originin amb motiu de la seva inclusió a la Mancomunitat.

Article 29

Per la separació voluntària de la Mancomunitat de qualsevol dels municipis que l’integren, serà necessari:           

  1. Que la corporació interessada ho sol·liciti, previ acord adoptat per majoria absoluta legal en el Ple de la mateixa.
  2. Informació pública de l'acord durant el termini d'un més, mitjançant anunci publicat en la pàgina web de l'ajuntament i la de la mancomunitat.
  3. Acord definitiu del ple de l'ajuntament, per al cas que s'haguessin presentat al·legacions.
  4. Comunicació a la mancomunitat i a la comunitat Autònoma de l'acord per a la publicació de l'edicte corresponent en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  5. La separació tendra lloc quan finalitzi l’exercici econòmic, i la comunicació a la qual es refereix l’apartat d), haurà de notificar-se al Ple de la Mancomunitat amb tres mesos, almenys, d’antelació.
  6. Que és trobi el corrent dels pagaments de les seves aportacions, així com de les deutes existents presents i futures. En aquest cas, deutes futures, es podrà proposar per l’ajuntament un pla de liquidació de la mateixa, que haurà de esser aprovat per el plenari de la Mancomunitat.

Article 32

1. En els casos de dissolució establerts a les lletres a) i c) la mancomunitat haurà de, a més, acordar la dissolució de la mateixa mitjançant acord plenari amb el quòrum de majoria absoluta legal, anomenant-se, en el mateix acord, la comissió liquidadora a que es refereix el nº2 del present article.

2. Quant la dissolució sigui causa dels acords dels ajuntaments mancomunats, a la vista dels acords municipals, el Ple de la Mancomunitat, en el termini dels 30 dies següents a la recepció de la seva comunicació, anomenarà una comissió liquidadora, formada pel president i, almenys, quatre vocals. A ella s’integrarà per complir les seves funcions assessores el Secretari i també l’Interventor si existís. Podrà igualment convocar a les seves reunions a experts determinats, als sols efectes d’escoltar la seva opinió o preparar informació o dictàmens en temes concrets de la seva especialitat.

Disposició transitòria unica

Quan la Mancomunitat no posseeixi seu pròpia, l’Ajuntament on radiqui la capitalitat de la mateixa tendra l’obligació de facilitar un local a les seves Cases Consistorials per a la instal·lació de les seves oficines, on puguin executar-se amb sencera independència els treballs i prestar tota classe d’ajuda pel desenvolupament de la missió de la Mancomunitat, igualment facilitarà el seu saló de sessions per la celebració de les sessions de la Mancomunitat.

  

Petra a 14 d’abril de 2014

El President

Antoni Mulet Campins