Secció III. Altres disposicions i actes administratius
MANCOMUNITAT PLA DE MALLORCA
Núm. 7914
Aprovació definitiva modificació estatuts Mancomunitat pla de Mallorca
Una vegada transcorregut el termini d’un mes, sense haver-se presentat cap tipus d’al·legació, a l’acord d’aprovació inicial de la modificació dels estatuts que regeixen la Mancomunitat pla de Mallorca, d’acord amb l'establert a l’article37 de la Llei Municipal i de Regim Local de les Illes Balears, l’acord d’aprovació provisional es va elevar a definitiu mitjançant acord plenari de data 2 d’abril de 2014., transcrivint-se a continuació els articles modificats.
Articles modificats :
Article 3.1
1. Són objectius de la Mancomunitat:
Article 3.5
5. La prestació dels serveis enumerats en el punt 1 d’aquest article, suposa la subrogació per part de la Mancomunitat en la gestió del servei, correspon-li, per tant, la seva gestió integral.
Article 3.6
6. Per a la separació d’un Ajuntament d’un servei que es vengui prestant per la Mancomunitat, o que s’hagi aprovat la seva assumpció a favor de la mateixa, sense haver-se començat a oferir, en la forma establerta al número 2 del present article, serà necessari acord plenari de l’Ajuntament adoptat per la majoria qualificada de 2/3.
La separació tendra lloc quan finalitzi l’exercici econòmic, i l’acord plenari al qual es refereix l’apartat anterior, haurà de notificar-se al ple de la mancomunitat amb tres mesos, almenys, d’antelació.
L’Ajuntament que es separi del servei, s’haurà de fer càrrec de les despeses i indemnitzacions que se’n poguessin derivar amb motiu de la separació del servei.
Article 11.6
6. Disposar despeses ordinàries sempre que la seva quantia no excedeixi del 10% dels recursos ordinaris dels pressuposts i estiguin dins els límits de la seva competència.
Article 13.1
1. Les sessions plenàries han de convocar-se, al menys, amb cinc dies hàbils d’antelació, excepte que la convocatòria es realitzi mitjançant medis electrònics,fax o qualsevol altre mitjà similar, havent-se en aquest cas de convocar-se amb dos dies hàbils d’antelació. A la convocatòria es farà constar l’ordre del dia.
Article 17
1. El personal de la mancomunitat estarà compost pel personal funcionari, personal eventual i personal laboral que figurin cada any en la plantilla orgànica, que haurà de ser aprovada pel plenari de la mancomunitat juntament amb el pressupost.
2. La funció pública de Secretaria, comprensiva de la fe pública i assessorament legal preceptiu, així com el control i fiscalització, intervenció de la gestió econòmico-financera i pressupostari, i la comptabilitat i recaptació, seran encomanades a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, i és cobriran per part de funcionaris que ostentin tal caràcter, anomenats pel plenari de la mancomunitat d’ entre el destinats a alguns del ajuntaments membres.
La funció de tresoreria serà encomanada a un dels Batles que formen part del plenari de la mancomunitat.
3. La selecció del personal de la Mancomunitat es farà a través de convocatòria pública segons les bases que el Plenari de la Mancomunitat aprovi, les quals garantiran en tot cas els principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
4. També podrà prestar serveis a la Mancomunitat personal de qualsevol dels Ajuntaments membres, en la forma legalment establerta al efecte.
5. Si així ho considera, la Mancomunitat podrà crear una plaça de Gerència que tindrà caràcter temporal. La seves funcions seran les de dirigir, inspeccionar, impulsar i coordinar els serveis del Mancomunitat del Pla de Mallorca amb la conformitat i les directrius aprovades pel Plenari i el President. Les funcions que li seran assignades són:
Article 23.3
3. El manteniment reiterat en situació de deutor a la Mancomunitat per part d’una Entitat Local serà causa suficient per procedir a la seva separació definitiva podent-se reclamar les quantitats degudes i les despeses derivades, de conformitat amb els apartats 1 i 2 d’aquest article.
Per a la separació definitiva, serà imprescindible acord de ple de la mancomunitat adoptat per la majoria de 2/3, i ratificat per el nombre de 2/3 dels ajuntaments mancomunat mitjançant acord plenari amb el quòrum de majoria absoluta legal.
Article 26
La modificació dels estatuts s’acomodarà al procediment i requisits establerts a l’article 37 de la LLei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Regim Local de les Illes Balears.
Article 27
La mancomunitat es constitueix per temps indefinit, i es efectiva la seva constitució des de la publicació al Bolletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears del corresponent edicte de creació.
Article 28
1. Per a la incorporació a la Mancomunitat d’un nou municipi serà necessari:
Article 29
Per la separació voluntària de la Mancomunitat de qualsevol dels municipis que l’integren, serà necessari:
Article 32
1. En els casos de dissolució establerts a les lletres a) i c) la mancomunitat haurà de, a més, acordar la dissolució de la mateixa mitjançant acord plenari amb el quòrum de majoria absoluta legal, anomenant-se, en el mateix acord, la comissió liquidadora a que es refereix el nº2 del present article.
2. Quant la dissolució sigui causa dels acords dels ajuntaments mancomunats, a la vista dels acords municipals, el Ple de la Mancomunitat, en el termini dels 30 dies següents a la recepció de la seva comunicació, anomenarà una comissió liquidadora, formada pel president i, almenys, quatre vocals. A ella s’integrarà per complir les seves funcions assessores el Secretari i també l’Interventor si existís. Podrà igualment convocar a les seves reunions a experts determinats, als sols efectes d’escoltar la seva opinió o preparar informació o dictàmens en temes concrets de la seva especialitat.
Disposició transitòria unica
Quan la Mancomunitat no posseeixi seu pròpia, l’Ajuntament on radiqui la capitalitat de la mateixa tendra l’obligació de facilitar un local a les seves Cases Consistorials per a la instal·lació de les seves oficines, on puguin executar-se amb sencera independència els treballs i prestar tota classe d’ajuda pel desenvolupament de la missió de la Mancomunitat, igualment facilitarà el seu saló de sessions per la celebració de les sessions de la Mancomunitat.
Petra a 14 d’abril de 2014
El President
Antoni Mulet Campins