Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 7863
Notificació iniciació expedient sancionador en matèria de publicitat dinàmica (r.b.308-2014)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Intentada sense efecte la notificació per correu certificat amb justificant de recepció, i no havent-se pogut efectuar per ignorar-se el domicili o no haver-se trobat en el mateix a l´interessat que se relaciona, es procedeix, en compliment del que estableix l´article 59.5 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d´anuncis de l´Ajuntament de Lloseta, de la següent:

“Resolució de Batlia núm.308-2014

Vist l’informe de la policia local de 28 de març de 2014 (registre d’entrada núm. 1364, de 31.03.2014).

En exercici de les atribucions conferides per l’article 21.1, n) de la Llei  7/1985, de 2 d’ abril, reguladora de las bases del règim local,

Resolc:

- Iniciar procediment administratiu sancionador contra Chen Yingrong, titular de l’activitat del Restaurante Chino Lloseta, per repartir publicitat sense llicència.

Contingut d’aquest procediment sancionador:

1r. Identificació de la persona presumptament responsable.

Chen Yingrong, targeta residència X0366060R

2n. Fets que motiven la incoació del procediment.

El dia 28 de febrer de 2014, la policia local va observar que s’havien repartit fullets publicitaris del (dades personals ocultes)pels carrers d’Alaró, concretament, els carrers Joan Rosselló de Son Forteza, Joan Alcover, Ses Sabateres, Bartomeu Guasp, Pere Sampol de Son Curt, Alexandre Fleming i Joan Mir, ermità.

3r. Qualificació provisional del fets, infracció comesa, sanció, i normativa.

La qualificació provisional dels fets, sense perjudici del resultat de la instrucció, constitueix infracció greu de l’article art. 24.b de llei autonòmica 5/1997, que determina “Son infracciones graves el ejercicio de las actividades publicitarias sin la preceptiva licencia municipal” amb relació a l’article 17 del mateix text legal: “el reparto domiciliario de publicidad (...) es una modalidad de publicidad dinámica que será sometida a la autorización administrativa que rija la materia y requerirá licencia municipal previa” y el art.26.2: “Asimismo, también se considerarán responsables de las infracciones a que se refiere el apartado anterior aquellas personas que, ya sea en calidad de titulares de establecimientos comerciales, administradores de empresas o entidades mercantiles o en cualquier otro concepto, se beneficien directamente o indirectamente de las citadas conductas, hechos u omisiones o en cuyo interés se realicen”.

D’acord amb l’article 28.b de la llei 5/1997, la sanció és de multa fins 6.010’12€. En el present cas la sanció es de 2500 €. A més, l’infractor ha de retirar els materials depositats, i en cas contrari ho farà l’autoritat municipal a càrrec del presumpte infractor.

4t. Circumstàncies modificatives de la responsabilitat.

-

5è. Danys i perjudicis ocasionats.

- (no en consten).

6è. Òrgan resolutori competent, fonament normatiu, reconeixement voluntari de la responsabilitat, amb pagament, i finalització. 

L’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment és la Batlia, (art. 21,1, n de la Llei 7/1985, de 2 d’abril). 

La persona presumptament responsable pot reconèixer voluntariament la seva responsabilitat i efectuar el pagament de les sancions pecuniàries, amb els efectes d’imposició de sanció i finalització del procediment.

7è. Instructor i secretari del procediment.

Instructor: Juan Antonio Lozano León, regidor; secretari: Jaume Nadal Bestard, secretari de l’ajuntament; recusables en els termes prevists en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

8è. Mesures de caràcter provisional acordades.

- (cap).

9è. Dret a formular al•legacions, audiència, proposició de prova i terminis.

De conformitat amb el que disposa l’art. 8,3 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, reglament del procediment en l’exercici de la potestat sancionadora, la persona interessada podrà formular al•legacions i proposar prova, concretant el mitjans que es vulguin fer servir, dins el termini comú de 15 dies hàbils comptats a partir del dia següent al rebut de la present notificació.

Així mateix, i dins aquest termini, la persona interessada podrà consultar l’expedient administratiu que consta de: denúncies de particular, informes d’agent/s de l’autoritat, i d’aquest acord d’incoació.

Advertència:

Si no s’efectuen al•legacions dins el termini esmentat, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució (art. 8,4 del Decret 14/1994, de 10 de febrer).

Terminis.

L’expedient s’ha de resoldre en el termini màxim d’un any des de la data d´incoació i s’entendrà caducat el procediment, i es procedirà a l’arxiu de les actuacions, una vegada  transcorregut  el venciment del termini en què s’hagué de dictar la resolució.”

Cosa que es fa pública per al seu coneixement, compliment  i efectes

 Alaró, 29 d’abril  de  2014

El Secretari,

Jaume Nadal Bestard