Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 7737
Edicte de publicació del Conveni per a l’encomana de gestió del Consell Insular d’Eivissa al Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa de diversos serveis sociosanitaris i assistencials, dins l’any 2014
Versió PDF
De conformitat amb allò previst a l’art. 8 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, de 26 de novembre, a continuació es fa públic el següent Conveni núm. 05/14:
Conveni per a l’encomana de gestió del Consell Insular d’Eivissa al Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa de diversos serveis sociosanitaris i assistencials, dins l’any 2014.
Eivissa, 3 de febrer de 2014
Reunits
D’una banda, l’Hble. Sr. Vicent Serra Ferrer, president del Consell d’Eivissa, en nom i representació d’aquesta institució, i en exercici de les facultats que li atribueix l’article 9.2, lletra q de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, i l’art. 52 del Reglament orgànic de la Corporació,
I de l’altra, l’Hble Sra. Mercedes Prats Serra, vicepresidenta del Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa, qui actua en nom i representació d’aquesta entitat, en exercici de les funcions atribuïdes en l’art 12 dels seus Estatuts, degudament habilitada a aquest efecte,
Exposen
I. L’art. 12.3 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, segons la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, que va reformar el dit Estatut, estableix dins els principis rectors de l’activitat pública, que les institucions pròpies de la nostra comunitat autònoma han de promoure el desenvolupament sostenible de manera que s’asseguri a tota la ciutadania l’accés als serveis públics i el dret a la salut i a la protecció social (entre d’altres).
Així mateix, a l’art. 16.4 preveu que les administracions públiques, en el marc de les seves competències respectives, han de promoure les condicions necessàries perquè els drets socials dels ciutadans de les Illes Balears i dels grups i col·lectius en què s’integren siguin objecte d’una aplicació real i efectiva.
II. De conformitat amb el que disposa l’article 70.4 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, són competències pròpies dels consells insulars els serveis socials i l’assistència social. El Consell Insular d’Eivissa va assumir competències en aquestes matèries en virtut de la Llei 12/1993, de 20 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social i de la Llei 14/2001, de 29 d’octubre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat socials, en els termes i l’abast que s’estableixen en aquestes lleis.
III. La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials a les Illes Balears, té com a finalitat principal aconseguir el major benestar social possible al territori de les Illes Balears, de forma progressiva i en tots els seus aspectes, mitjançant un sistema d’acció social integrat per serveis socials i mesures d’assistència social que afavoreixin el desenvolupament ple de la persona dins la societat per superar i prevenir les causes determinants de la seua marginació i promoure’n la plena integració social.
IV. D’acord amb l’article 78, 84 i 85 de la Llei 3/2003 de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com també l’article 6.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el Govern de les Illes Balears i el Consell Insular d’Eivissa en l’àmbit de les seues respectives competències, varen constituir el Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa, l’11 de gener de 2008, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d’obrar, de naturalesa institucional i d’àmbit insular per tal de gestionar i actuar en matèria d’assistència i serveis sociosanitaris així com en serveis socials.
V. D’acord amb l’article 2 dels Estatuts del Consorci (BOIB núm. 194, de 27-12-2007), la finalitat social d’aquest ens públic consisteix en l’actuació en matèria d’assistència i serveis sociosanitaris així com serveis socials, dins de les àrees d’atenció a la gent gran, a les persones amb manca d’autonomia personal, amb problemes familiars o d’exclusió social, als toxicòmans i als malalts mentals; així com la realització d’actuacions de prevenció, protecció i promoció socials i de la salut i d’atenció sanitària i sociosanitària, i també la prestació de serveis; a més de la gestió de centres, serveis i projectes sociosanitaris i socials que li siguin assignats pels membres consorciats o de qualsevol altra entitat pública
VI. L’art. 2.2 dels Estatuts del dit Consorci estableix que la seva finalitat específica és la prestació de determinats serveis i preveu, a l’apartat e), que la gestió d’altres centres, serveis o projectes sociosanitaris i socials que li siguin assignats des del Govern de les Illes Balears, Consell Insular d’Eivissa, o de qualsevol altra entitat pública o privada del territori d’Eivissa i/o Formentera, es farà mitjançant un conveni de col·laboració que establirà les condicions d’aquesta gestió. Tot això amb l’acord previ de la Junta Rectora.
VII. La Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJ-PAC) regula al seu article 15 l’encàrrec o encomanda de gestió. A l’apartat 1 d’aquest article es disposa que la realització d'activitats de caràcter material, tècnic o de serveis de la competència dels òrgans administratius o de les entitats de dret públic pot ser encarregada a altres òrgans o entitats de la mateixa administració o d'una altra de diferent, per raons d'eficàcia o quan no es tinguin els mitjans tècnics idonis per a dur-la a terme.
A l’apartat 4 estableix que quan l'encàrrec de gestió es faci entre òrgans i entitats d'administracions diferents, s'ha de formalitzar per mitjà de la signatura del conveni corresponent entre elles (…).
Per la seva banda, la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula l’encomanda de gestió a l’art. 30, en termes similars.
VIII. D’altra banda, l’article 46 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, preveu que els consells insulars podran subscriure convenis o acords de cooperació amb la resta d’administracions públiques en els quals s’estableixen lliurament els instruments de col·laboració necessaris per a l’assoliment de finalitats comunes d’interès públic.
IX. Vist que en altres anys ja s’ha encarregat al Consorci la gestió de diversos serveis sociosanitaris i assistencials, resulta convenient enguany revisar aquestes encomandes, i donar-los continuïtat, per raons d’eficàcia, de millora en la gestió eficient dels recursos assistencials i sociosanitaris del Consell Insular i l’optimització dels recursos existents.
Si bé el Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa està en fase de liquidació, atès l’acord de la Junta Rectora de dissolució de data 12 de maig de 2013 (segons l’art. 24 dels seus Estatuts), mentre no es dissolgui definitivament, i per no interrompre la prestació d’aquests serveis, ni provocar perjudicis a les persones usuàries, resulta convenient perllongar-les de manera transitòria fins a la definitiva dissolució d’aquests ens.
Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni d’acord amb les següents,
Clàusules
Primera- El present conveni té per objecte establir la col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i el Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa per a la gestió, organització i coordinació de diversos serveis sociosanitaris i assistencials a l’illa d’Eivissa. Concretament s’encomana al Consorci la gestió dels següents centres i/o serveis sociosanitaris i assistencials:
a) Els desenvolupats pel “Centre d’Estudi i Prevenció de Conductes Addictives”, consistents en actuacions de protecció i promoció social i de la salut, així com la realització de estudis, programes i projectes de protecció, prevenció, investigació, estudi, assessorament, dinamització, formació i divulgació d’activitats en matèria de conductes addictives.
b) La gestió del servei del Centre de dia per a persones amb trastorn mental sever, que té una capacitat màxima de 20 places, ubicat actualment a la Residència i Centre de Dia per a persones amb discapacitat psíquica i malaltia mental Can Raspalls de Sant Jordi.
c) La gestió del servei de Pisos tutelats (habitatges supervisats), recurs residencial per a persones amb trastorn mental sever ubicats al carrer del Jardí del Rei, s/n, escala 1, 3er, dreta, d’Eivissa.
Segona- El present conveni estén la seva vigència des del dia 1 de gener de 2014 fins el dia 30 de juny de 2014, tot i que té efectes fins el 31 de juliol de 2014, pel que fa a la justificació final prevista a la clàusula cinquena.
Tercera- El Consell Insular d’Eivissa aporta la quantitat total de tres-cents dos mil set-cents quaranta-quatre euros amb un cèntim d’euro (302.744,1 €), per dur a terme les activitats i serveis assenyalats a la clàusula primera i segona del conveni, a càrrec de les següents aplicacions pressupostaries dels vigents pressuposts del Consell:
|
Import |
Aplicació pressupostària |
|---|---|
|
97.106,65 € |
2314-22799 |
|
205.637,36 € |
2330-22799 |
La dita quantitat es distribuirà de la següent manera:
Per a la gestió del CEPCA: 97.106,65 €
Per a la gestió dels pisos tutelats 97.955,04 €
Per a la gestió del centre de dia de salut mental 107.682,32 €
Total......................................................................................................302.744,01 €
Quarta- El pagament dels 302.744,01 € s’efectuarà de la següent manera: es pagarà per mesos vençuts contra la presentació de la corresponent factura per part del Consorci al Consell Insular per les activitats realitzades, dins l’objecte d’aquesta encomanda.
Cinquena- A més a més, el Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa haurà de presentar al Consell Insular, abans del 31 de juliol de 2014, una memòria detallada de totes les activitats dutes a terme a l’empara d’aquest conveni, així com una liquidació final d’ingressos i despeses, amb certificació de la Secretària del Consorci a la qual consti que les quantitats percebudes s’han aplicat a l’objecte d’aquesta encomanda.
Sisena- El conveni es resoldrà si es donen les següents causes:
- Incompliment de les obligacions par part de qualsevol de les parts signants o d’ambdues. En aquest cas poden exigir-ne les responsabilitats que es derivin del seu incompliment.
- El mutu acord de les parts signants, formalitzat per escrit.
- Impossibilitat material o legal de complir les obligacions que es deriven de l’objecte del conveni.
- Denúncia prèvia de qualsevol de les parts manifestada per escrit.
Setena- Aquest Conveni té naturalesa administrativa i s’instrumenta per les clàusules que en ell s’hi estableixen. En tot allò que no es prevegi, és d’aplicació la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (en el que li sigui d’aplicació).
Vuitena- Per resoldre les discrepàncies que susciti la interpretació i aplicació del conveni ambdues parts es sotmeten expressament a la jurisdicció contenciosa administrativa competent per raó del territori.
Novena- La formalització d’aquest conveni serà objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
I en prova de conformitat ambdues parts signen el present document per duplicat exemplar en el lloc i data esmentats.
El president del Consell Insular d’Eivissa, Vicent Serra Ferrer
La vicepresidenta del Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa, Mercedes Prats Serra
Eivissa, 29 d’abril de 2014
Secretària Tècnica de l’Àrea d’Economia, Benestar Social i Agricultura
Gema Marí Planells