Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 7723
Notificació del decret d'ordre execució del carrer Marjades
Versió PDF
Atès que no ha estat possible dur a terme la notificació personal pels mitjans legalment establerts d’acord amb allò previst a l’art. 59 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu comú, modificada per la llei 4/99, de 13 de gener, es notifica a l’entitat Residencial Son Amonda SL, el decret de batlia núm. 2014/36:
“VIST les reiterades vegades que ha estat notificada l’ordre d’execució per dur a terme les obres de reparació del mur de formigó situat al carrer de les Marjades, d’Inca, així com també la reparació del tram de vial deteriorat.
VIST que a data d’avui no s’han executat les obres necessàries per procedir a la reparació del mur, per tant, no s’han complit les condicions de seguretat, salubritat i ornament públic, així com l’obligació de conservació que determina l’article 9 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de sòl per totes les edificacions, en relació amb les articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística i el Text Refós de la Llei sobre règim del sòl i ordenació urbana de 9 d’abril de 1976.
VIST que el mur de contenció va ser realitzar per l’empresa RESIDENCIAL SON AMONDA, SL, dins el projecte de dotació de serveis del vial situat al carrer de les Marjades, considerant que de forma incorrecta i amb deficiències tècniques amb la seva execució, una vegada vists els informes tècnics municipals esmentats, correspon a aquesta entitat la seva reparació.
VIST l’informe de l’Arquitecte Tècnic Municipal mitjançant el qual es valoren les tasques a realitzar per complir amb l’ordre d’execució en la quantitat de 42.997,22 €.
ATÈS el que disposa el PGOU d’Inca i l’Ordenança de Policia i bon Govern d’Inca de 1993; així com els articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística, l’ article 181.2 del Text refós de la Llei sobre règim de Sòl i ordenació urbana de 9 d’abril de 1976 i l’article 9.1 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de Llei del Sòl, on es disposa l’obligació i deures dels propietaris mantenir i conservar les edificacions en les condicions legals de seguretat, salubritat, accessibilitat i ornat públic.
ATÈS el que disposa l’article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació a la potestat de l’Administració Pública per executar de forma subsidiària aquells actes no personals que no han estat complits pels administrats.
Per tot això, i d’acord amb les competències que m’atribueix la Llei 7/1985, de 2 d’abril reguladora de les bases de règim local, i demés normativa d’aplicació, HE RESOLT:
1.- EXECUTAR SUBSIDIARIAMENT l’ordre d’execució consistent en la reparació del mur de formigó del carrer de les Marjades, i la reparació del tram de vial deteriorat, als efectes d’adoptar les mesures de conservació per complir amb les condicions legals de seguretat, salubritat i ornament públic que determina l’article 9.1 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de Llei del Sòl..
Les obres de conservació per garantir la seguretat, salubritat i ornament públic, consistiran en el següent, d’acord amb l’informe de l’Arquitecte Tècnic Municipal que a continuació es transcriu:
“INFORME DE VALORACIÓ ECONÒMICA DE LA REPARACIÓ DEL MURO DE FORMIGÓ ARMAT DEL CARRER MARJADES I REPARCIÓ DEL TRAM DE VIAL DETERIORAT.
Vists els informes tècnics emesos el 25 de Maig de 2010 i 21 de Gener de 2011, realitzats per tècnics Municipals, i atès que l'empresa promotora no ha realitzat cap treball de reparació, es procedeix a la valoració dels treballs necessaris per reparar les deficiències detectades.
Per a una valoració econòmica més precisa és necessària la realització d'un estudi geotècnic que determini les característiques del subsòl. No obstant això de l'observació visual del terreny realitzada i de les patologies constatades, pot determinar-se un estudi econòmic dels costos de reparació del carrer i del mur.
Valoració econòmica:
1.- Realització estudio geotècnic i projecte de reforç
8.100€
2.- Realització de recalc de la base de cimentació assentada al terreny no ferm, de 12m de longitud, una altura mitjana d'1 mts i una amplària d'1 mts. Fins i tot excavació i transport a abocador, realitzat per trams de 2-1,5 mts.
12ml x 455€/ml 5.460€
3.- Realització d'ancoratge sobre el mur existent, de reforç oblic realitzat amb un diàmetre de 160mm, de 15ml de longitud, amb introducció d'un doble cable d'acer trenat i farcit de lechada de ciment Pòrtland a l'interior i tibat final.
6ud x 15ml x 115€/ml = 10.350€
4.- Rebaix del paviment asfàltic i del material del farcit que ha sofert l'assentament , nou farcit, compactat, paviment asfàltic.
15ml x 3mts = 45m2
45m2 x 54,5€/m2 2.452,5€
5.- Arrencada de vorada i vorera existent de 150 cms d'ample i nou subministrament i col·locació de vorada i rajola tipus panot col·locada sobre capa de formigó h-175 de 15cms d'espessor
20m2 x 59€/m2 2.500€
6.- Desmuntatge i nova col·locació de la barana de ferro existent afectada per les obres de reparació i deteriorada.
1ud x 567€/ud 567€
7.- Treballs consistents en la realització de cates per localitzar els serveis existents en la calçada, per inspeccionar si existeixen deficiències i protegir-los dels treballs de reparació del mur.
1ud x 2256€/ud 2.256€/ud
TOTAL PRESSUPOST EXECUCIÓ 31.685’50€
15% benef. Industrial 4.752’82€
TOTAL PRESSUPOST (sense iva) 36.438’32€
18% iva 6.558’90€
TOTAL PRESSUPOST 42.997’22€”
2.- CONCEDIR AUDIÈNCIA a l’interessat, perquè durant un termini de 10 dies hàbils puguin formular les al·legacions que estimin convenients i presentar els documents o altres elements de judici que es trobin adients i assumir les obres als efectes de que la Corporació Municipal no tingui que dur a terme l’execució subsidiària.
3.- ADVERTIR que les obres d’adequació que dugui a terme la Corporació Municipal per un valor de 42.997,22 €, d’acord amb la valoració realitzada per l’Arquitecte Tècnic Municipal, seran amb càrrec de l’entitat RESIDENCIAL SON AMONDA, SL, sense perjudici d’imposar les sancions i reclamar els danys i perjudicis que es puguin derivar de l’incompliment les obres i adopció de les condicions de salubritat, higiene i seguretat necessàries.
4.- COMUNICAR a l’entitat RESIDENCIAL SON AMONDA SL, que ha de procedir a dipositar de forma provisional la quantitat de 42.997,22 € dins la Tresoreria municipal, en concepte del cost de les actuacions i obres a realitzar segons informe tècnic municipal abans esmentat, en el terminis següents i fins la finalització de l’obra:
a) Si la notificació es rep entre els dies 1 i 15 de cada mes, el pagament s’haurà de dur a terme des de la data de la notificació fins el dia 5 del mes següent o l’immediat hàbil posterior.
b) Si la notificació es rep entre els dies 16 i últim de cada mes, el pagament s’haurà de dur a terme des de la notificació fins el dia 20 del mes següent o l’immediat hàbil posterior.
Realitzada l’actuació es procedirà a la liquidació final de cost de les mateixes i, en el seu cas, al retorn de la quantitat sobrant o reclamació de la diferència en el supòsit de que les obres impliquin un major cost.
Una vegada transcorregut aquest termini sense que s’hagi efectuat el pagament voluntari de la present liquidació, per aquest Corporació municipal es procedirà al cobrament del seu import per la via de constrenyiment i, si n’és el cas, a l’embargament de béns i drets que pertanyen a dita persona obligada, en quantitat suficient per cobrir l’import d’aquesta liquidació i els recàrrecs, els interessos i les costes.
5.- NOTIFICAR aquest decret als interessats amb indicació dels recursos procedents.”
La qual cosa US COMUNICO, perquè en prengueu coneixement i tengui els efectes oportuns.
Contra aquest acord que esgota la via administrativa, de conformitat amb l’article 109.c) de la Llei 30/92 de 26 de novembre, modificada per la Llei 4/99 i l’article 52.2 de la Llei 7/85 de 2 d’abril de 1985 de Bases de Règim Local i altres normes concordants i complementàries, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació del present acord, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
b) El recurs potestatiu de reposició, que s’interposarà davant l’òrgan que ha dictat aquest acord en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació del present acord, de conformitat amb l’establert a l’article 116 i següents de la Llei de procediment administratiu abans esmentada. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.
Inca, 23 d’abril de 2014
El batle-president
Rafel Torres Gómez