Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

PARLAMENT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 7640
Mandat Marc del Parlament de les Illes Balears a l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D’acord amb l’article 5 de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, i l’apartat 6 de la Resolució de Presidència del Parlament de les Illes Balears reguladora del procediment per a l'aprovació del Mandat marc previst a la llei esmentada (BOPIB núm. 124, de 15 de novembre de 2013), el Ple del Parlament de les Illes Balears, en sessió de dia 22 d’abril de 2014, aprovà el Mandat marc del Parlament de les Illes Balears a l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears.

Conformement amb l’establert a l’apartat 7 de la Resolució del Parlament de les Illes Balears esmentada, se n’ordena la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Seu del Parlament de les Illes Balears, 30 d’abril de 2014.

La presidenta del Parlament de les Illes Balears,
Margalida Durán i Cladera.

MANDAT MARC DEL PARLAMENT A L’ENS PÚBLIC RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS, DE 22 D’ABRIL DE 2014

L’article 88 de la Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, disposa que els poders públics de les Illes Balears han de vetllar mitjançant el que disposa aquest títol, pel respecte a les llibertats i als drets reconeguts a l’article 20 de la Constitució, especialment els referits a la llibertat d’expressió i el dret a una informació independent, veraç i plural. Tots els mitjans de comunicació balears, públics i privats, estan subjectes als valors constitucionals i estatutaris.

Pel que fa als mitjans públics de comunicació, l’article 90 de l’Estatut d’Autonomia disposa que les institucions de les Illes Balears han de garantir la imparcialitat, la pluralitat i la veracitat informativa d’aquests mitjans. Altrament els mitjans públics han de vetllar pel compliment del model lingüístic amb especial cura de les distintes modalitats lingüístiques insulars de la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears i han d’orientar la seva activitat a la promoció de la cultura de les Illes. Així mateix, es garanteix el dret d’accés als mitjans esmentats de les associacions, organitzacions i institucions representatives de la diversitat política, social i cultural de les Illes Balears respectant el pluralisme de la societat.

El propi Estatut d’Autonomia configura el Parlament com a màxim òrgan de control de la radiotelevisió pública de les Illes Balears mitjançant l’aprovació de la Llei de l’Ens i la previsió d’una comissió de control parlamentari.

En aquest context es dicta la Llei 15/2010, de 22 de desembre, de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, que articula els mitjans públics de comunicació audiovisual com instruments que han d’estar orientats a complir unes funcions de servei públic de manera que es garanteixin i prioritzin els valors que el legislador considera que són la raó de ser del servei i que estan íntimament lligats amb el dret a rebre informació veraç, la garantia del pluralisme, el respecte de la dignitat de les persones i a oferir uns continguts de qualitat, sense que això comporti necessàriament una renúncia al caràcter lúdic i generalista de les emissions.

Com a manifestació del control parlamentari sobre l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, l’article 5 de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, disposa que la cambra legislativa ha d’aprovar un mandat marc a l’Ens Públic en el qual s’han d’establir els objectius que ha d’assolir el servei públic de ràdio i televisió (de comunicació audiovisual), d’acord amb la missió de servei públic de l’Ens. Els objectius que prevegi el mandat marc s’han de desenvolupar de manera precisa i concreta mitjançant els contractes programa subscrits entre el Govern i l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears.

Aquest mandat marc que ara abordam ha de servir per reivindicar el compromís dels mitjans audiovisuals públics amb els objectius marcats a la llei que regula l’Ens, i per la qual els mitjans públics de comunicació audiovisual han d’estar orientats a complir unes funcions de servei públic de manera que es garanteixin i prioritzin els valors que el legislador considera que són la raó de ser del servei i que estan íntimament lligats amb el dret a rebre informació veraç, a la garantia del pluralisme, al respecte de la dignitat de les persones i a oferir uns continguts de qualitat. En aquest sentit, aquest mandat estableix els objectius del servei públic a partir del marc de les lleis que regulen i afecten els mitjans de comunicació audiovisual.

A nivell estatal, la Llei 7/2010, de 31 de març, general de comunicació audiovisual, preveu al seu article 41, que els objectius generals de la funció del servei públic audiovisual s’establiran normativament i es desenvoluparan i concretaran mitjançant la subscripció del corresponent contracte programa.

Aquest mandat marc està dividit en 6 títols, 39 articles i 3 disposicions finals.

El títol I es refereix a les disposicions generals i regula l’objecte, l’aprovació, la vigència, la revisió i el desplegament del mandat marc.

El títol II regula els objectius del servei públic de comunicació audiovisual, d’acord amb els articles 2 i 4 de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, i així es distingeixen dos capítols relatius a la funció de servei públic i a la missió de servei públic, respectivament.

El títol III contempla les obligacions de la programació i dels serveis tal com encomana l’article 26.2 de la Llei 15/2010, de 22 de desembre.

El títol IV té per objecte el foment de la producció pròpia per tal d’afavorir el sector audiovisual de les Illes Balears com a sector estratègic a la nostra comunitat.

El títol V està dedicat al model de gestió i defineix dins les possibilitats que preveu la legislació estatal i autonòmica el model que s’ha d’aplicar al servei públic de comunicació audiovisual de les Illes Balears.

Finalment, el títol VI regula el finançament del servei públic de radiotelevisió de les Illes Balears.

D’acord amb l’article 5.1 de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, el Ple del Parlament aprova el present mandat marc:

TÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS

Article 1

Objecte

Aquest mandat marc és l’instrument normatiu previst a l’article 5 de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, mitjançant el qual s’estableixen els objectius que ha d’assolir el servei públic de radio i televisió (de comunicació audiovisual), d’acord amb l’article 4 de la Llei 15/2010.

Article 2

Aprovació

Aquest mandat marc adreçat a l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i a les seves societats filials ha de ser aprovat pel Parlament de les Illes Balears.

Article 3

Vigència

El mandat marc determina els principis inspiradors i les línies estratègiques de la programació del servei públic audiovisual. Tindrà una vigència de sis anys a comptar des de la seva aprovació. Transcorregut aquest termini, el mandat marc es considerarà prorrogat fins un termini màxim de dos anys, període durant el qual el Parlament de les Illes Balears n’haurà d’aprovar un de nou.

Article 4

Revisió

Durant el seu termini de vigència, així com quan estigui en situació de pròrroga, el mandat marc pot ser revisat si així ho decideix el Parlament de les Illes Balears. En la seva revisió se sol·licitarà informe del Consell de Direcció de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears.

 

Article 5

Desplegament

Els objectius que prevegi el mandat marc s’han de desenvolupar mitjançant els contractes programa subscrits entre el Govern i l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears.

TÍTOL II
OBJECTIUS DEL SERVEI PÚBLIC DE COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL

Capítol I
Funció de servei públic

Article 6

Objectius generals

Els objectius generals del servei públic de comunicació audiovisual són els que s’estableixen a l’article 2 de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears.

Capítol II
Missió de servei públic

Article 7

Defensa i difusió dels valors constitucionals i estatutaris

El servei públic de ràdio i televisió de la comunitat autònoma de les Illes Balears mantindrà una posició activa en la defensa i la difusió dels valors i principis ètics recollits en la Constitució Espanyola i en l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears.

Article 8

Independència, pluralisme, neutralitat, imparcialitat i rigor

a) Independència. L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves filials actuaran amb absoluta independència, sense que puguin rebre instruccions, directrius o qualsevol classe d’indicació imperativa del Govern ni de grups polítics, econòmics, socials o altres institucions o entitats.

b) Neutralitat. L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves filials, en el desenvolupament de les seves activitats, no adoptaran posicionament ideològic més enllà de la defensa dels valors constitucionals i estatutaris.

c) Pluralisme. L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves filials donaran cabuda a totes les opcions i opinions presents en la societat balear per a la correcta valoració i interpretació dels fets pels ciutadans. Els punts de vista a incloure vindran delimitats per la representació institucional, social o econòmica dels testimonis i per l’interès informatiu.

d) Imparcialitat. L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves filials mostraran els fets amb equanimitat, clarificaran les causes i explicaran els possibles efectes dels esdeveniments. L’opinió estarà clarament identificada i diferenciada del relat dels fets.

e) Rigor. En els seus continguts, l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves filials hauran de ser extremadament precisos amb la realitat dels fets, que seran prou contrastats a través de diverses fonts i permanentment actualitzats. Els errors que puguin detectar-se seran admesos i corregits, assenyalant amb nitidesa tant l’omissió o l’error com la seva correcció.

Article 9

La llengua catalana a l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears

El model de llengua de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes  Balears (EPRTVIB), tant a la televisió (IB3 Televisió) com a la ràdio (IB3 Ràdio), ha de reflectir les modalitats lingüístiques pròpies del català de les Illes Balears. S’ha de seguir un model amb el qual se sentin identificats tots els parlants de les Illes i que alhora serveixi d’element cohesionador de tot el territori balear.

Article 10

Protecció de la infància i la joventut

L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves societats filials vetllaran pels drets dels menors en relació amb la programació que s’emet en horari infantil, tant en continguts com en publicitat, d’acord amb la normativa audiovisual aplicable a les Illes Balears. L’objectiu de preservar els drets dels menors i dels joves requerirà una atenció especial a la infància i a la joventut a l’hora de dissenyar el contracte programa, i ha d’ésser un objectiu prioritari de la programació dels mitjans audiovisuals públics, amb un tractament adient, impulsant el vessant educatiu i formatiu dels programes adreçats a la infància i als joves. A més els serveis audiovisuals públics tendran en compte les noves plataformes d’accés als continguts audiovisuals i usaran els recursos tecnològics disponibles per garantir el deure de protecció dels menors i dels joves. Així mateix la programació de l’Ens haurà de tenir en compte les seves obligacions, establertes pel legislador, de respectar el dret a l’honor, a la vida privada i a la imatge pròpia, de garantir l’accés dels grups socials i polítics significatius i de promoure de manera activa la igualtat entre les dones i els homes, obligacions que haurà de contemplar de forma especial en tota aquella programació de caire informatiu i de tractament de l’actualitat.

Article 11

Respecte al dret a l’honor, a la vida privada i a la imatge pròpia

El servei públic de comunicació audiovisual ha de respectar el dret a l’honor, a la vida privada i a la pròpia imatge d’acord amb la Llei Orgànica 5/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l’honor, a la intimitat personal i a la pròpia imatge.

Només s’informarà d’aspectes relatius a la vida privada quan els fets siguin d’interès general, de rellevància pública, d’interès informatiu o la seva difusió sigui expressament autoritzada per la persona titular del dret.

Article 12

Garantia de l’accés dels grups socials i polítics significatius

L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves societats filials han de garantir el pluralisme de manera que la seva programació donarà cabuda a totes les opcions i opinions presents a la societat balear per a la correcta valoració i interpretació dels fets per part dels ciutadans.

Article 13

Promoció de la igualtat entre homes i dones

El servei públic de ràdio i televisió vetllarà internament i externament per la transmissió d’una imatge igualitària, plural i no estereotipada de dones i homes en la societat i promourà el coneixement i la difusió del principi d’igualtat entre dones i homes.

Article 14

Cohesió de la societat balear

La programació, els continguts i els serveis de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i de les seves societats filials han de ser un reflex de la pluralitat social i cultural de les Illes Balears. Així, la programació, els continguts i els serveis s’adequaran a la identitat, a les necessitats i a les preferències del conjunt de la societat balear, actuant com a agent vertebrador i cohesionador de la realitat i pluralitat cultural, social, econòmica i política de les Illes Balears.

Article 15

Garantia de la màxima continuïtat en la prestació del servei i la plena cobertura al conjunt del territori

L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves societats filials, amb el suport dels tots els poders públics, especialment del Govern de les Illes Balears, han de garantir la continuïtat en la prestació del servei i la plena cobertura al conjunt del territori de les Illes Balears, sempre que les disponibilitats tecnològiques així ho permetin.

Article 16

Persones amb discapacitat

L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illles Balears i les seves societats filials fomentaran la no discriminació, la igualtat d’oportunitats i l’accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.

En tot cas, la programació de servei públic audiovisual ha d’atendre de manera especial les necessitats de les persones amb discapacitat auditiva i sordcegues, així com de les persones amb altre tipus de discapacitat en els termes que estableix la normativa d’aplicació.

Article 17

Minories i grups socials amb necessitats específiques

El servei públic de comunicació audiovisual promourà la protecció de les minories i dels grups socials amb necessitats específiques.

 

Article 18

Cooperació amb les comunitats i els territoris que tenen vincles lingüístics i culturals amb les Illes Balears

L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves societats filials fomentaran la cooperació amb les comunitats i els territoris que tenen vincles lingüístics i culturals amb les Illes Balears.

Article 19

Garantia dels drets de les persones consumidores i usuàries

El servei públic de comunicació audiovisual ha de garantir el respecte als drets de les persones consumidores i usuàries en la seva programació, contingut i prestació dels serveis.

Article 20

Promoure el coneixement de la creació artística, la ciència, la història i la cultura

L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves societats filials han de promoure l’educació permanent de la ciutadania i afavorir el coneixement de les arts, la ciència, la història i la cultura de les Illes Balears.

El servei públic de ràdio i televisió de les Illes Balears dedicarà espais destacats de les seves programacions a la difusió de continguts culturals de qualitat i a la difusió del coneixement, tot afavorint que els productes culturals arribin a uns públics més amplis i tot propiciant la participació de la ciutadania i la democratització de la cultura.

Article 21

Promoció del coneixement i respecte dels valors ecològics i de protecció del medi ambient

L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves societats filials han de promoure el coneixement, per part de la ciutadania, del medi natural de les Illes Balears i han de fomentar el respecte als valors ecològics i de protecció del medi ambient.

Article 22

Promoció de la cohesió territorial

El servei públic de comunicació audiovisual assumeix l’objectiu i l’obligació de contribuir a la construcció de la identitat i la vertebració de les Illes Balears com a comunitat autònoma de caràcter plurinsular.

Article 23

Promoció de la imatge exterior de les Illes Balears

En la mesura en què les possibilitats tècniques ho permetin, el servei públic de comunicació audiovisual ha de contribuir a la promoció de la imatge exterior de les Illes Balears.

TÍTOL III
OBLIGACIONS DE LA PROGRAMACIÓ I DELS SERVEIS

Article 24

Obligacions de programació i serveis

D’acord amb l’article 26 de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, el mandat marc determina els principis inspiradors i les línies estratègiques de la programació del servei públic audiovisual.

El conjunt de les produccions i emissions de ràdio i televisió del servei públic de comunicació audiovisual de les Illes Balears, així com els serveis connexos i interactius, es dirigiran a la consecució dels objectius generals del servei públic establerts en el present mandat marc, i per a aquesta finalitat hauran d’incloure en la seva programació, a més dels continguts de caràcter informatiu general i la cobertura informativa de l’activitat oficial de les institucions de govern de les Illes Balears, continguts de caràcter cultural, educatiu, divulgatiu i d’entreteniment.

Aquesta programació ha de ser plural amb l’objectiu de satisfer la necessitat del conjunt de la població i ha de reflectir la realitat pluiinsular de les Illes Balears.

Tots els canals i els serveis que tenen la condició de servei públic són de lliure accés.

 

La producció i la difusió de continguts de qualitat han de contemplar-se en tots els àmbits i nivells pels prestadors del servei públic.

Les societats prestadores del servei públic hauran d’encarregar-se que la programació es realitzi amb paràmetres i criteris de qualitat tècnica, artística i de redacció argumental.

Article 25

Adequació d’horaris respecte de l’audiència potencial

Les societats prestadores del servei públic, dins del marc dels objectius de servei públic adequaran els continguts i els horaris de les seves programacions a les expectatives de la seva audiència potencial.

Article 26

Programació informativa

La programació de caràcter informatiu és un dels fonaments essencials per al compliment de la funció del servei públic audiovisual. La informació ha de constituir l’eix fonamental de la seva oferta i un espai de debat públic que estimuli la reflexió, el coneixement de la realitat, l’actitud crítica i la participació ciutadana.

En tot cas, la informació i l’opinió hauran de quedar clarament diferenciades.

Els servei públic de ràdio i televisió de les Illes Balears ha de garantir l’accés a la informació i el coneixement i la realització efectiva del dret a la llibertat d’informació. Per tant, els mitjans públics han d’oferir una informació àmplia, veraç, contrastada, imparcial, rigorosa, territorialment equilibrada i precisa sobre les qüestions d’actualitat i actuar amb respecte als drets dels usuaris. Aquesta informació i aquesta anàlisi han d’ésser plurals i garantir l’accés dels grups socials, polítics, culturals i associatius representatius.

Els programes i serveis de caràcter informatiu atendran tots els grans esdeveniments de la vida democràtica, social, institucional, política i econòmica de les Illes Balears i la seva diversitat territorial.

S’ha de ser especialment rigorós amb el tractament del terrorisme, situacions de conflicte i de tot tipus de violència en els seus informatius, amb especial respecte i atenció a la sensibilitat de les víctimes.

Les societats prestadores del servei públic es dotaran d’un manual de normes d’estil i línies de producció per als seus informatius amb l’objectiu de garantir el rigor periodístic i el bon ús del llenguatge, amb aquest d’objectiu s’establiran criteris de normalització i correcció lingüístiques. A aquests criteris s’afegiran precisions per als distints gèneres de la resta de programació.

Article 27

Programació d’entreteniment

L’oferta programàtica ha de ser destinada a l’entreteniment de qualitat per a tots els ciutadans. Aquesta programació no podrà entrar en contradicció, en cap cas, amb els objectius generals i les definicions bàsiques que han de regir l’activitat de servei públic de l’Ens Públic.

Així mateix, es procurarà oferir accés als esdeveniments institucionals, socials, culturals i esportius, dirigits a tots els sectors de l’audiència.

Article 28

Cobertura institucional i comunicacions oficials

L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i les seves societats filials han de difondre les declaracions i comunicacions oficials que siguin d’interès públic.

El servei públic de comunicació audiovisual ha de dur a terme les activitats de publicitat i comunicació institucional previstes a la Llei 13/2010, de 9 de desembre, de publicitat institucional de les Illes Balears.

Article 29

Processos electorals

En els processos electorals s’haurà de tenir en compte la normativa electoral pròpia o específica de cada procés a l’hora d’establir els criteris de representació i proporcionalitat en els espais gratuïts, en la informació electoral i en els debats.

 

No es podrà dur a terme publicitat institucional durant el període electoral, que és el comprès entre el dia de la publicació de la convocatòria de qualssevol eleccions o d’un referèndum amb incidència en el territori de les Illes Balears i el dia de la votació, en els termes de la Llei 13/2010, de 9 de desembre, de publicitat institucional de les Illes Balears.

Article 30

Dret d’accés

Sense perjudici de l’establert en els processos electorals, l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears ha de garantir l’accés a la programació de grups socials i polítics representatius de cadascuna de les Illes que conformen la societat balear, amb l’objectiu de fer efectius el dret de participació i el principi de pluralisme.

Article 31

Dret de rectificació

Les societats prestadores del servei públic se sotmetran als procediments contemplats a la Llei Orgànica 2/1984, de 26 de març, reguladora del dret de rectificació, sobre el dret de tota persona, natural o jurídica, a rectificar les informacions difoses per aquelles.

TÍTOL IV
FOMENT DE LA PRODUCCIÓ PRÒPIA

Article 32

Sector audiovisual com a sector estratègic

Es reconeix el caràcter estratègic del sector audiovisual de les Illes per la seva importància social i econòmica, i com a instrument per a la promoció turística, a més de mitjà per a la promoció i la divulgació de la cultura, la història i la llengua pròpia, així com per a la transmissió dels valors superiors de la nostra Constitució i del nostre Estatut d’Autonomia.

Article 33

Foment del sector audiovisual

Cal fomentar, promoure i protegir el sector audiovisual de les Illes Balears tant pel que fa a la indústria i al col·lectiu professional, com a la producció i la potenciació d’obres i continguts audiovisuals balears.

TÍTOL V
MODEL DE GESTIÓ

Article 34

Gestió directa

El model de gestió previst per a la prestació del servei públic és el de gestió directa, juntament amb l’aplicació de fórmules de col·laboració amb el sector privat. Es configura així un model de gestió continuador del model actual, amb la garantia de respectar els estàndards de qualitat, eficàcia i eficiència

Article 35

Reestructuració del grup IB3

L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, en col·laboració amb el Govern de les Illes Balears, realitzarà les gestions necessàries per adaptar la composició actual del grup IB3, integrat per l’Ens Públic i dues societats filials, a una estructura administrativa que permeti maximitzar l’eficiència econòmica envers la prestació del servei públic.

La reestructuració administrativa prevista a aquest article es durà a terme durant la vigència del present mandat marc.

En cap cas la maximització de l’eficiència econòmica, aplicada davant aquesta adaptació, no significarà la pèrdua ni l’amortització de llocs de feina.

TÍTOL VI
CONTRACTES PROGRAMA I FINANÇAMENT

Article 36

Finançament públic

El finançament de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i de les seves societats filials ha de ser suficient per al compliment de les obligacions del servei públic en els termes que prevegin les lleis anuals de pressuposts.

El contracte programa haurà de preveure, com a mínim, les aportacions amb càrrec als pressuposts de la comunitat autònoma destinades a la prestació del servei públic de ràdio i televisió.

Article 37

Sanejament i garanties per a la viabilitat

La comunitat autònoma de les Illes Balears garantirà la viabilitat present i futura del grup IB3 mitjançant les aportacions necessàries per liquidar el deute generat des de la seva creació. El contracte programa o un acord específic entre les parts especificarà les actuacions necessàries per cobrir aquesta garantia.

Article 38

Accés al mercat publicitari

Tal i com estableix l’article 29 de la Llei 15/2010, de l’EPRTVIB, el contracte programa haurà de preveure, entre d’altres, els criteris per a l’emissió de publicitat i de l’obtenció d’ingressos per aquesta via. Això, sense perjudici de respectar els límits establerts per la Llei 7/2010, de 31 de març, general de comunicació audiovisual, així com la normativa pròpia de la comunitat autònoma.

Article 39

Contracte programa

El contracte programa serà subscrit pel Govern i l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears per tal de desenvolupar els objectius prevists en el present mandat marc, amb el contingut mínim previst a l’article 29.2 de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, amb una vigència de tres anys.

Prèviament a la seva aprovació, el Govern haurà d’informar el Parlament, del contingut del contracte programa i, anualment, haurà d’informar també de la seva execució i dels resultats.

Disposició final primera

Aprovació del contracte programa

El contracte programa s’haurà d’aprovar en el termini de sis mesos des de la publicació del present mandat marc pel Parlament de les Illes Balears.

Disposició final segona

Entrada en vigor

El present mandat marc entrarà en vigor a partir del dia de la seva publicació.

Disposició final tercera

Publicació

El present mandat marc s’ha de publicar en el Butlletí Oficial del Parlament de les Illes Balears.