Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 7588
Criteris generals de gestió i funcionament de les borses de treball del Consell Insular d'Eivissa
Versió PDF
Per resolución de la consellera executiva del Departament de Mobilitat, Interior i Medi Ambient, de data 14 d’abril de 2014, s’ha disposat l’aprovació del següent:
“CRITERIS GENERALS DE GESTIÓ I FUNCIONAMENT DE LES BORSES DE TREBALL DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
1.- NORMES GENERALS I ÀMBIT D’APLICACIÓ
Amb la regulació de la gestió i el funcionament de les borses de treball del Consell Insular d’Eivissa es pretén establir:
D’una banda, una ordenació determinada i objectiva de la gestió de les borses de treball i de les causes d’inactivació i de penalització de les persones que hi formen part, així com el foment de la seua fidelització en les borses.
D’altra banda, una ràpida assignació de recursos humans als diferents departaments mitjançant la gestió àgil i eficaç de les contractacions i els nomenaments de personal temporal i interí per a així garantir un major i un eficaç nivell de prestació dels serveis, tenint en compte el fet d’haver de donar, en determinats centres i serveis, una resposta urgent i sense dilacions a les necessitats de personal.
Les borses de treball estan constituïdes per totes aquelles persones que havent participat en un procés selectiu per a la provisió definitiva de places convocades pel Consell Insular d’Eivissa no han obtengut plaça, tot de conformitat amb els criteris per formar-ne part que assenyalin les bases generals o les específiques corresponents; o bé, per totes aquelles persones que han participat en processos selectius convocats expressament per a la constitució de borses de treball quan estiguin exhaurides les borses de treball de processos selectius per a la provisió definitiva de places de la plantilla de personal funcionari i personal laboral del Consell Insular d’Eivissa.
Les persones que figurin en les referides borses de treball podran ser requerides per:
-La cobertura, de forma temporal i no definitiva, de llocs de treball vacants, mentre no siguin proveïts per funcionaris/àries de carrera o personal laboral fix.
-Nomenaments de personal funcionari interí per substitució o contractes laboral d’interinitat per substitució.
-Contractes laborals de duració determinada per cobrir necessitats sobrevingudes i nomenaments de funcionaris/àries interins/ines per excés o acumulació de tasques per termini màxim de sis mesos dins un període de dotze mesos o execució de programes de caràcter temporal.
Aquestos criteris són d’aplicació per a la gestió de borses de treball de totes les categories, grups i escales de personal funcionari d’administració general i d’administració especial a més de les diferents categories professionals de personal laboral del Consell Insular d’Eivissa.
2.- FORMACIÓ DE LES BORSES DE TREBALL
Les borses de treball es poden formar a través de dues vies:
a) La principal, formada com a resultat de la finalització d’un procés selectiu de places incloses en les respectives ofertes d’ocupació públiques, que serà la borsa preferent.
b) A través d’un procés específic de formació de borses de treball, que serà la borsa extraordinària.
En qualsevol cas tendran preferència absoluta les borses preferents i subsidiàriament les extraordinàries.
Borses preferents
Aquestes borses són les formades amb el personal aspirant que, havent participat en les proves d’accés a la categoria corresponent, hagin aprovat tots o algun dels exercicis que constitueixen el procés selectiu, segons l’ordre de prioritat que s’obtengui per la puntuació assolida. Tot de conformitat amb els criteris per formar-hi part que assenyalin les bases generals o les específiques corresponents.
En relació amb el personal amb discapacitat, i amb la finalitat de garantir el 5% d’ocupació temporal per al dit personal, quan en una determinada convocatòria existeixi quota de persones amb discapacitats i es creïn borses específiques per a aquestes, i quan ja s’hagin realitzat deu nomenaments o contractes de la borsa general, el següent nomenament o contracte es realitzarà amb la primera persona amb discapacitat que integri la seua borsa, sempre que la seua discapacitat no impedeixi el normal funcionament de les tasques que li hagin de ser assignades. En el supòsit que es donàs aquesta circumstància, i, per tant, aquesta persona no pogués formalitzar el contracte o no pogués ser nomenada, es cridarà la següent persona discapacitada i així successivament.
Borses extraordinàries
Quan no existeixi borsa per cobrir determinats llocs de treball es podran formar borses específiques mitjançant un sistema abreviat de selecció convocat a tal efecte, que consistirà en proves específiques i/o concurs de mèrits, respectant en tot moment els principis constitucionals d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
3.- VIGÈNCIA I EXTINCIÓ
La creació d’una nova borsa de treball extingirà la vigència de totes les borses anteriors, tant preferents com extraordinàries, existents per a la mateixa categoria, sempre que aquesta darrera es formi com a resultat de la resolució de les corresponents proves selectives d’accés per a la provisió de places amb caràcter definitiu (oposició, concurs, concurs-oposició).
En el supòsit que en les borses de treball, tant preferents com extraordinàries, no existeixi personal disponible i la contractació o el nomenament de personal fos amb caràcter urgent i inajornable, excepcionalment es podran activar de nou les borses de treball immediatament anteriors a les vigents, respectant l’ordre de preferència establert en els presents criteris (prevalent les preferents sobre les extraordinàries).
L’extinció d’una categoria professional du aparellada, en tot cas, l’extinció de la borsa de treball corresponent, en el cas que n’hi hagués alguna, sense que això impliqui el manteniment de cap dret ni la seua derivació a altres borses de treball. Tot això, sense perjudici d’aquells acords específics que, en relació amb aquesta matèria, poguessin adoptar-se.
Las borses extraordinàries tendran una vigència màxima de tres anys a partir del dia de la seua creació.
4.- DINÀMICA DE GESTIÓ DE LES BORSES DE TREBALL
Quan sorgeixi una necessitat de provisió temporal, la Secció de Recursos Humans determinarà la duració i el tipus de contracte o nomenament a realitzar, que serà el que correspongui de conformitat amb la legislació vigent.
L’oferta de contractació o nomenament a les persones que es trobin en la borsa de treball s’efectuarà seguint rigorosament el seu ordre, entre les persones que en aquest moment estiguin activades a la borsa.
En funció de la urgència, el procediment podrà ser:
Cobertura ordinària: es farà un primer intent de crida telefònica i, si no s’obté resposta, s’enviarà comunicació per altres mitjans (SMS o similars). Si en 24 hores no es té avís de recepció del missatge, es passarà a l’aspirant següent.
Cobertura urgent: per a aquells serveis que han de garantir l’atenció directa i ininterrompuda a la ciutadania, especialment quan s’hagi de cobrir una vacant en menys de 24 hores, després del primer intent telefònic i el missatge informatitzat sense obtenir resposta en el termini de trenta minuts, es passarà a l’aspirant següent, i el primer restarà en el mateix ordre de la borsa en què estava abans de realitzar la crida. Si es reproduís la situació amb el segon aspirant, se seguirà el mateix procediment fins que alguna de les persones aspirants accepti l’oferta.
El procediment de cobertura urgent només serà d’aplicació per a contractacions i nomenaments inferiors a 3 dies.
Els mitjans que s’utilitzaran per comunicar els diferents llocs vacants que es puguin presentar a les persones aspirants que formin part de les borses hauran de permetre, sempre que sigui possible, que quedi constància de la comunicació o de l’intent de comunicació en l’expedient.
Les persones incloses en les borses de treball que canviïn les seues dades de localització hauran de comunicar-ho immediatament al Consell Insular d’Eivissa. Si no ho fan, davant la impossibilitat de localització quedaran inactives de la borsa. La dita situació podrà ser objecte d’esmena per part de les persones interessades i suposarà l’activació en la borsa corresponent.
Una vegada finalitzada la vigència del contracte o del nomenament, la persona afectada s’incorporarà a la borsa com a disponible, amb data d’efectes com activa en la borsa el dia següent a la data de cessament, amb el mateix número d’ordre que tenia inicialment.
Si una persona que forma part d’una borsa de treball ja està treballant en el Consell Insular d’Eivissa i sorgeix una nova necessitat de contractació o nomenament de la mateixa categoria, aquesta se li haurà d’oferir sempre que suposi una millora en la seua activitat laboral, entenent com a millora la major duració previsible del contracte.
Si una persona que forma part de diverses borses de treball ja està treballant en el Consell Insular d’Eivissa i sorgeix una nova necessitat de contractació o nomenament de la mateixa categoria en la qual esta contractada o nomenada o en una categoria superior, aquesta se li haurà d’oferir sempre que suposi una millora en la seua activitat laboral, entenent com a millora la major duració previsible del contracte.
Quan sorgeixi una contractació o un nomenament per interinitat fins a la provisió definitiva de la plaça vacant, s’haurà d’oferir a totes les persones que formen part de la borsa.
Les persones que es trobin en situació de no disponibles en haver acreditat documentalment que es troben realitzant estudis reglats corresponents a un curs acadèmic complet, podran ser contractades en els períodes de vacances lectives de Setmana Santa, estiu i festes de Nadal, sempre que comuniquin amb la suficient antelació a la Secció de Recursos Humans del Consell Insular d’Eivissa la seua disponibilitat i indiquin les dates concretes durant les quals es trobaran en aquesta situació. Automàticament tornaran a la situació de no disponibles quan finalitzi el període de disponibilitat que havien comunicat.
5.- JUSTIFICACIONS, PENALITZACIONS I RENÚNCIES
Justificacions
Tant el rebuig de l’oferta per part de la persona aspirant en el moment del seu oferiment com la seua comunicació prèvia al Consell de no-disponibilitat (es consideran justificats sempre que s’acrediti el següent:
-Trobar-se treballant en el moment en què se li realitzi l’oferta, motiu pel qual haurà de presentar el contracte de treball o certificació acreditativa.
-Patir malaltia o trobar-se en situació de baixa maternal o estar en procés de recuperació de malaltia, intervenció quirúrgica o accident, justificant-ho mitjançant la presentació de l’oportú informe mèdic.
-Estar en alguna situació de les que, per embaràs, part o adopció, acolliment o malaltia greu o hospitalització d’un familiar, estiguin previstes en la normativa en vigor als efectes de permisos i llicències.
-Ser víctimes de violència de gènere, mentre duri aquesta situació.
-Defunció d’un familiar fins a segon grau de consanguinitat o afinitat, amb límit temporal de cinc dies hàbils.
-Matrimoni o constitució de parella de fet durant el període de llicència.
-Per estudis reglats, els quals suposin tot un curs acadèmic complet.
-Trobar-se en una altra situació que impedeixi momentàniament la contractació o el nomenament amb el Consell Insular d’Eivissa i que siguin considerats per la Secció de Recursos Humans.
En els casos exposats anteriorment, s’haurà d’aportar el corresponent justificant en un termini no superior a cinc dies hàbils comptadors des del dia de l’oferiment i durant aquest període la persona aspirant quedarà en situació de “pendent de justificació”. (ANNEX I / ANNEX II).
Una vegada justificat, la persona aspirant quedarà inactiva en la borsa fins que finalitzin els motius al·legats. Per això, s’haurà de comunicar inexcusablement la finalització de la causa per la qual es va rebutjar el contracte o el nomenament mitjançant escrit dirigit a la Secció de Recursos Humans del Consell Insular d’Eivissa, en el moment en què es produeixi. Això suposarà l’activació automàtica en la borsa com a personal disponible per a possibles ofertes, sense perdre la seua posició en la borsa de treball.
Penalitzacions
En el cas que la persona aspirant no comuniqui la finalització de la causa que va donar lloc a la inactivació de la borsa, en el termini màxim de 15 dies naturals posteriors a aquesta finalització, serà penalitzada i passarà al darrer lloc de la dita borsa.
Quan la persona aspirant rebutgi l’oferta i no en presenti justificació en el termini de cinc dies hàbils comptadors des del dia de l’oferiment, serà penalitzada i passarà al darrer lloc de la borsa. Dues ofertes rebutjades sense justificació significaran l’exclusió de la borsa de treball.
Quan la Secció de Recursos Humans rebi, per part de la secció a la qual es trobi o s’hagi trobat adscrita qualsevol persona que formi part d’una borsa, un informe desfavorable en relació amb el seu comportament o amb la seua professionalitat, tant amb els companys com amb les persones que hagi de tractar (usuaris, interns...), quedarà arxivat en el seu expedient personal. Tres informes desfavorables suposaran l’exclusió de la borsa de treball. Tot això, sense perjudici de les mesures disciplinàries que el Consell Insular d’Eivissa consideri oportunes.
Renúncies
Qualsevol persona inclosa en una borsa de treball del Consell Insular d’Eivissa podrà renunciar voluntàriament a formar-ne part, mitjançant escrit dirigit a la Secció de Recursos Humans.
6.- ENTRADA EN VIGOR
Aquestos criteris generals de gestió i funcionament de les borses de treball del Consell Insular d’Eivissa entraran en vigor a partir de l’endemà de la seua publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
7.- APLICACIÓ SUPLETÒRIA
En tot allò que no s’hagi previst en aquestos criteris serà d’aplicació el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari i interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
ANNEX I
COMUNICACIÓ DE DISPONIBILITAT EN LES BORSES DE TREBALL DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
Llinatges i nom:
DNI:
Telèfon:
Correu electrònic:
COMUNICA LA SEUA DISPONIBILITAT
En la borsa de treball d_________________________________________________________
A partir de la data:
Eivissa, _____ d ___________________________ de 20____
ANNEX II
COMUNICACIÓ DE NO-DISPONIBILITAT EN LES BORSES DE TREBALL DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
DADES PERSONALS
Llinatges i nom:
DNI:
Telèfon:
Correu electrònic:
COMUNICA LA SEUA NO-DISPONIBILITAT
En la borsa de treball d__________________________________________________________
A partir de la data:
PEL MOTIU SEGÜENT (punt 5 dels Criteris generals de gestió i funcionament de les borses de treball del Consell Insular d’Eivissa):
En tots els casos, s’haurà d’aportar el corresponent justificant en un termini no superior a cinc dies hàbils comptadors des del dia de l’oferiment i durant aquest període la persona aspirant quedarà en situació de “pendent de justificació”.
OBSERVACIONS:
Eivissa, _____ d ___________________________ de 20____”
Eivissa, 29 d’abril de 2014
El secretari tècnic de l’Area d’Interior, Turisme i Esports
Agustín Goerlich López