Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 7548
ITE 2013-1707 notificació decret amb OE. ITE incompl

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient ITE 2013/1746 referent a la Inspecció Tècnica d’Edificis, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Fornes Moragues Ana, de conformitat amb els arts. 59-4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific que per Decret de Batlia núm. 20248 data 25.11.2013 s’ha dictat la següent resolució:

“En data 12.06.2013 s’ha presentat informe d’inspecció tècnica d’edificis per part de la propietat de l’immoble situat a CE WAGNER, 16, redactat per tècnic col·legiat. De l’informe es deriva la necessitat d’executar les mesures cautelars de caràcter urgent (que no fan possible esperar a l’obtenció de la corresponent llicència per raons de seguretat), i obres urgents i no urgents (a realitzar prèvia sol·licitud i obtenció de la corresponent llicència d’obres), descrites totes elles a la part dispositiva d’aquest decret.

Per part dels serveis tècnics municipals s’ha emès el següent informe:

“Vista la documentació presentada, en relació a l’informe d’inspecció tècnica d’edificis (ITE) en data 12/06/2013 i amb núm. de document 2013/118437, cal informar el següent:

CARACTERÍSTIQUES DE L’EDIFICI

  • Característiques constructives:

 Es tracta d’un edifici de vivendes entre mitgeres. L’any de construcció es 1973. L’edifici consta de planta baixa + 1 planta pis. La coberta de l’edifici és transitable.  

  • Característiques urbanístiques:

Segons el PGOU vigent del 98, l’immoble es troba situat a una zona qualificada com a B2a.

ACTUACIONS A REALITZAR

A l’informe ITE redactat pel tècnic FUSTER VEGA VICENTE s’exposa l’existència de una sèrie de patologies, de les quals es deriven les següents actuacions obligatòries a realitzar per la propietat:

  • Ordre d’execució de mesures cautelars urgents a realitzar prèvia entrega de documentació

En relació a les patologies detectades en els supòsits de l’informe ITE de referència que presenten perill i requereixen una intervenció immediata, el tècnic que subscriu considera que es dicti la següent:

Ordre d’execució de mesures cautelars urgents

Procedir sota direcció tècnica competent a:

  • Retirada de qualsevol element inestable de les façanes i/o de l'interior de l'immoble (revestiments, etc).
  • Col·locació de testimonis de guix i/o fisurimetres en les parts afectades amb esquerdes amb vigilància de la seva evolució, i apuntalament si escau (considerant la necessitat de desallotjar la zona afectada (i fins i tot l'edifici), segons la gravetat que s'observi després de l'anàlisi, tot això sota la supervisió d'un tècnic competent, i mentre no es realitzin els treballs de reparació de lesions prèvia concessió de la corresponent llicència d'obres.

Sense perjudici que per part de la direcció tècnica es prenguin altres mesures cautelars per prevenir mals a terceres persones.

Termini d’execució: 2 mesos

S’ha d’acreditar la finalització de l’ordre d’execució, una vegada adoptades totes les mesures cautelars,  amb certificat tècnic en el que es faci constar que no existeix perill.

Cost estimatiu de les mesures cautelars proposades: 800,00 €.

Aquest pressupost és estimatiu i orientatiu.

Documentació a presentar prèviament a l’inici de l’ordre d’execució:

  • Assumeix de direcció tècnica.
  • Nomenament de l’empresa constructora.

Condicions específiques:

S’ha de complir el Reial decret 1627/1997, de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i de salut a les obres de construcció (BOE núm. 256, de 25 octubre de 1997).

A més, segons l’informe ITE redactat pel tècnic FUSTER VEGA VICENTE es deriven les següents actuacions:

  • OBRES A REALITZAR BAIX LLICÈNCIA

(Sempre i quan sigui  possible d’acord al planejament vigent):

Supòsit 4t i supòsit 5è:

Són lesions que requereixen reparació sota llicència d’obres. El tipus de llicència a sol·licitar anirà en funció de la intervenció que s’hagi de realitzar.

Termini: 6 MESOS per sol·licitar llicència i el termini indicat a la llicència per executar les obres.

Conclusió

ITE desfavorable amb:

Ordre d’execució de mesures cautelars amb tramitació d’urgència. Termini: 2 mesos.

Mesures cautelars obligatòries a realitzar de forma immediata prèvia entrega de la documentació requerida.  

Obres baix llicència d’obres. Termini: 6 mesos per sol·licitar llicència.

(Sempre i quan sigui  possible d’acord al planejament vigent):

  • Supòsit 4t: Obres no urgents.
  • Supòsit 5è: Obres urgents.

ITE incompleta:

Per poder acabar la inspecció tècnica de l'edifici, s'ha d'inspeccionar la totalitat de l'immoble, en aquest cas es té constància que falten per inspeccionar: El pis de d’alt no es va poder visitar, veient l'estat del traster de la façana posterior és imprescindible poder inspeccionar la zona immediatament superior.

S'haurà d'inspeccionar aquestes parts lliurant els resultats d'aquesta inspecció (ITE complementària) mitjançant una entrada en el Registre de l'Ajuntament dirigida al Negociat de ITE.”

La finalització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.

Vists els antecedents exposats i d’acord amb l’art. 9.1 del Text Refós de la llei del sòl, aprovat per R.D. legislatiu 2/2008, de 20 de juny, articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca, l’Ordenança municipal sobre inspecció tècnica d’edificis publicada al BOIB núm. 185-ext de 31 de desembre de 2008, article 124.4-h) de la llei 7/85 de 2 d’abril reguladora de les bases del règim local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per la modernització del govern local, i articles 4.2-j), article 12-b), del Reglament de la Gerència d’urbanisme, i vists el Decret de Batllia núm. 8436, de nomenament dels titulars de les àrees de govern, de data 13 de maig de 2013, i el Decret de Batllia núm. 8435, d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, de data 13 de maig de 2013, i altra normativa aplicable, cal formular proposta per a l’aprovació del següent:

DECRET

1r. Ordenar a FORNES MORAGUES ANA, i a CASTAÑER FUSTER JUAN, com a propietaris de l’immoble situat a CE WAGNER, 16 (referència cadastral 02926301), l’execució urgent per raons de seguretat de les obres de conservació i/o manteniment que a continuació s'exposaran, segons l'informe d'inspecció tècnica d'edificis presentat en data 12.06.2013, i redactat per part de FUSTER VEGA VICENTE, com a ARQUITECTE TÈCNIC (exp. ITE 2013/1707-0000); i segons també l'informe de comprovació dels serveis tècnics municipals. De l'informe es deriva la necessitat d'efectuar obres de conservació i/o manteniment amb caràcter urgent, no urgent i obres de mesures de verificació.

Mesures cautelars urgents a realitzar (sota direcció tècnica competent):

  • Retirada de qualsevol element inestable de les façanes i/o de l'interior de l'immoble (revestiments, etc).
  • Col·locació de testimonis de guix i/o fisurimetres en les parts afectades amb esquerdes amb vigilància de la seva evolució, i apuntalament si escau (considerant la necessitat de desallotjar la zona afectada (i fins i tot l'edifici), segons la gravetat que s'observi després de l'anàlisi, tot això sota la supervisió d'un tècnic competent, i mentre no es realitzin els treballs de reparació de lesions prèvia concessió de la corresponent llicència d'obres.

Sense perjudici que per part de la direcció tècnica es prenguin altres mesures cautelars per prevenir mals a terceres persones.

Termini d’execució: 2 mesos

S’ha d’acreditar la finalització de l’ordre d’execució, una vegada adoptades totes les mesures cautelars,  amb certificat tècnic en el que es faci constar que no existeix perill.

Cost estimatiu de les mesures cautelars proposades: 800,00 €.

Aquest pressupost és estimatiu i orientatiu.

Documentació a presentar prèviament a l’inici de l’ordre d’execució:

  • Assumeix de direcció tècnica.
  • Nomenament de l’empresa constructora.

Condicions específiques:

S’ha de complir el Reial decret 1627/1997, de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i de salut a les obres de construcció (BOE núm. 256, de 25 octubre de 1997).

2n. Requerir als propietaris de les parts no inspeccionades de l’immoble que les inspeccionin i que presentin els resultats de  la inspecció, advertint-los que l’incompliment de l’acreditació periòdica del bon estat de l’edifici podrà donar lloc a les mesures cautelars i complementàries previstes a l’ordenança d’inspecció tècnica d’edificis.

3r. Advertir a la propietat que abans d’iniciar les obres urgents (ordre d’execució) haurà de presentar la documentació requerida, podent començar-les immediatament desprès de rebre l’informe tècnic de comprovació i conformitat.

4t. Advertir a la propietat de l’immoble i obligada al compliment de la present ordre que, conforme amb el que disposa l’art. 84 de la Llei 23/2006, de 23 de desembre, de capitalitat de Palma (BOIB 27.12.2006), si incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’ajuntament l’haurà de sancionar amb multa del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que, d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’art. 11 de la Llei 10/90, de Disciplina de la CAIB, i davant el reiterat incompliment de l’ordre d’execució, seguidament es procedirà a l’execució subsidiària de les obres, a costa de la propietat de l’immoble, amb el procediment d’execució forçosa previst a l’art. 98 de la Llei 30/92.

5è. Requerir a la propietat de l’immoble, en el cas de no haver sol·licitat llicència d’obres o que la sol·licitud no inclogui les obres obligatòries derivades de l’informe ITE, perquè sol·liciti llicència d’obres en un termini de sis mesos, per realitzar, en el termini previst a l’atorgament de la llicència, les obres de conservació de caràcter urgent i no urgent (supòsit 4t i 5è), que també es deriven de l’esmentat informe.

De l’informe ITE també es deriva la necessitat d’efectuar les següents obres de conservació:

 
  • OBRES A REALITZAR BAIX LLICÈNCIA

(Sempre i quan sigui  possible d’acord al planejament vigent):

Supòsit 4t i supòsit 5è:

Són lesions que requereixen reparació amb llicència d’obres. El tipus de llicència a sol·licitar anirà en funció de l’intervenció que s’hagi de realitzar.

Termini: 6 MESOS per sol·licitar llicència i el termini indicat a la llicència per executar les obres.”

La realització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat, requisit necessari per poder accedir al programa d’ajudes fiscals municipal. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.

A l’objecte de l’aplicació de la bonificació de l’ICO, en el cas de presentar un projecte conjunt amb obres derivades de l’ITE i altres obres, s’haurà de separar el pressupost i l’estat de medicions de les obres objecte de l’ITE.

. Advertir a la propietat de l’immoble que l’ha de mantenir en perfecte estat de conservació amb caràcter permanent, i que l’incompliment de les seves obligacions derivades del deure de conservació podrà donar lloc a les mesures previstes a la normativa vigent, així com a la multa coercitiva que preveu l’article 6 de l’ordenança.

. Donar compte del present decret al Ple a les seves properes reunions.

. Donar compte al Departament Financer als efectes de l’exacció dels tributs que siguin pertinents.

. Notificar el present decret a la propietat de l’edifici.”

Per la present ordre d’execució i en base al pressupost estimat pels serveis tècnics municipals s’haurà d’efectuar liquidació dels tributs pertinents conformement a les ordenances fiscals vigents, en règim d’autoliquidació.

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística per la llengua castellana pel que fa a les futures notificacions que es facin dins aquest procediment.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació del present edicte. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació del present edicte, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

Qualsevol documentació o escrit s’ha de presentar a qualsevol de les oficines d’Atenció a la Ciutadania: OAC Cort a la plaça de Santa Eulàlia, 9, 07001, tfn 971225971; OAC Sant Ferran a l’avinguda Sant Ferran 42, 07013, edifici Policia Local, tfn 971225511; OAC Avingudes a l’avinguda Gabriel Alomar, 18, 07006, edifici Avingudes, tfn 971225900; OAC Pere Garau al carrer Pere Llobera 9, 07007, tfn 971225900; OAC S’escorxador al carrer Emperadriu Eugènia, 6, 07010, 971201362; OAC Son Ferriol a l’avinguda del Cid 8, 07198, 971426209; OAC Sant Agusti al carrer de Margaluz 30, 07015, 971708733; OAC S'Arenal a l’avinguda Amèrica, 11, 07600, 971225891; mitjançant instància dirigida a l’Ajuntament de Palma, on s’hi ha de fer constar el número d’expedient. Horari d’atenció al públic de totes les OAC: tot l’any: 8.30 h a 14.00 h de dilluns a divendres. Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 h a 17 h de dilluns a dijous únicament a l’OAC Avingudes. Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a Pl. Santa Eulàlia (només registre).

Palma, 11 d' abril de 2014

La cap del Departament de Disciplina
i Seguretat dels Edificis, per delegació (Decret de Batlia núm 10434
de 08/06/2012 publicat al BOIB 85 de 14/06/12)
Elvira Salvá Armengod