Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 7000
Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, per a la gestió del Pla de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials (PPB), per a l’any 2013
Versió PDF
De conformitat amb allò previst a l’art. 8 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, de 26 de novembre, a continuació es fa públic el següent Conveni núm. 59/13:
Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, per a la gestió del Pla de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials (PPB), per a l’any 2013.
Eivissa, 16 de desembre de 2013
D’una banda, l’Hble. Sr. Vicent Serra Ferrer, President del Consell Insular d’Eivissa (en endavant CIE), actuant en nom i representació d’aquesta administració, de conformitat amb el que disposa l’article 9 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, l’art. 52 del Reglament orgànic del Consell Insular i l’article 34 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
D’altra banda, la Il·lma. Sra. Neus Marí Marí, alcaldessa de l’Ajuntament de Sant Josep, actuant en nom i representació d’aquesta institució, de conformitat amb el que disposa l’article 21.1b de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat necessària per formalitzar aquest conveni i
Exposen
I. L’article 9.2 de la Constitució Espanyola preveu que correspon als poders públics promoure les condicions perquè la llibertat i la igualtat de l’individu i dels grups en que s’integra siguin reals i efectives; remoure els obstacles que impedeixin o dificultin la seva plenitud i facilitar la participació de tots els ciutadans en la vida política, econòmica, cultural i social.
També estableix als seus articles 41, 139 i 149.1.1, que els poders públics mantindran un règim públic de Seguretat Social per a tots que garanteixi l’assistència i prestacions socials suficients davant situacions de necessitat; així com que tots els espanyols tenen els mateixos drets i obligacions en qualsevol part del territori de l’Estat i, que l'Estat té competència exclusiva sobre la regulació de les condicions bàsiques que garanteixin la igualtat de tots els espanyols en l’exercici dels drets i en el compliment dels drets constitucionals.
II. El nostre Estatut d’Autonomia (segons redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, que el va reformar) estableix en l’art. 12 els principis rectors de l’activitat pública, i disposa que les institucions pròpies de la comunitat autònoma han de promoure, entre d’altres, la cohesió social i el dret a la protecció social. Així mateix, en el seu article 16.4 disposa que les administracions públiques, en el marc de les seves competències respectives, han de promoure les condicions necessàries perquè els drets socials dels ciutadans de les Illes Balears i dels grups i col·lectius en què s’integren siguin objecte d’una aplicació real i efectiva.
III. La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials a les Illes Balears, té com a finalitat principal aconseguir el major benestar social possible al territori de les Illes Balears, de forma progressiva i en tots els seus aspectes, mitjançant un sistema d’acció social integrat per serveis socials i mesures d’assistència social que afavoreixin el desenvolupament ple de la persona dins la societat per superar i prevenir les causes determinants de la seua marginació i promoure’n la plena integració social.
IV. La Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, atribueix, segon els art. 25.1 i 25.k, a les Corporacions locals competències, entre altres, per a la prestació de tots aquells serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal, així com la prestació dels serveis socials i de promoció i reinserció social. D’altra banda, l’article núm. 36 atribueix als consells insulars l’assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis.
V. L’esmentada Llei 4/2009, d’11 de juny, al seu art. 38.1.a) preveu que seran de competència dels municipis, entre altres, crear, organitzar i gestionar els serveis socials que considerin necessaris dins el seu municipi, tant propis com delegats per altres administracions, d’acord amb la cartera de serveis socials i el pla estratègic corresponent, i els plans estratègics autonòmic i balear. Així com l’art. 12 preveu que els serveis socials comunitaris són el primer nivell del sistema públic de serveis socials.
VI. El Consell Insular d’Eivissa va assumir competències en matèria de serveis socials, assistència social i seguretat social en virtut de la Llei 12/1993, de 20 de desembre, i de la Llei 14/2001, de 29 d’octubre, en els termes i amb l’abast que s’estableixen en aquestes lleis.
VII. La Llei 8/2000, de 27 d’octubre de consells insulars, contempla al seu article 46 que els consells insulars podran subscriure convenis o acords de cooperació amb la resta d’administracions públiques, en els quals s’estableixin lliurement els instruments de col·laboració necessaris per a l’assoliment de finalitats comunes d’interès públic i, d’una manera especial, amb els municipis de la mateixa illa per tal de garantir l’accés de la població al conjunt dels serveis municipals i la major eficàcia de la seua prestació.
VIII. El Pla Concertat de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials en Corporacions Locals, va sorgir l’any 1988 a iniciativa del Ministeri de Treball i Seguretat Social, amb l’objecte d’articular la cooperació econòmica i tècnica entre administracions i amb la finalitat d’aconseguir la col·laboració de l’Estat i les Comunitats Autònomes per finançar conjuntament una xarxa d’atenció de serveis socials municipals que permetés garantir les prestacions bàsiques als ciutadans en situació de necessitat, i ajudar així a les Entitats locals en el compliment de les obligacions que, d’acord amb la Llei reguladora de les bases de règim local, han de dur a terme en relació amb la prestació de serveis socials.
Les prestacions bàsiques de serveis socials comprenen totes aquelles ajudes, fonamentalment de caràcter públic, que s’instrumentalitzen per garantir uns mínims socialment reconeguts per a tots els ciutadans (informació i orientació, ajuda a domicili, allotjament alternatiu, prevenció i inserció social…).
IX. Concretament, el Ministeri de Treball i Seguretat Social i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears varen subscriure un conveni-programa per al desenvolupament de prestacions bàsiques de serveis socials de Corporacions Locals en data 5 de maig de 1988, el qual s’ha prorrogat automàticament amb caràcter anual, aprovant cada any, el Consell de Ministres, a proposta del Ministeri de Treball i Afers Socials, la distribució territorial dels crèdits pressupostaris destinats al cofinançament de programes de serveis socials, entre els quals hi ha el programa de prestacions socials bàsiques de serveis socials de corporacions locals. Programes que poden ser promoguts i gestionats per les comunitats autònomes. En conseqüència, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears determina la quantia de les aportacions a cadascun dels consells insulars.
En els darrers anys s’han signat diferents convenis entre el Govern de les Illes Balears (mitjançant la Conselleria competent en matèria d’Afers Socials) i el Consell Insular d’Eivissa per a la gestió del programa de prestacions bàsiques de serveis socials dels ajuntaments. I desprès el Consell subscriu els corresponents convenis amb cada un dels Ajuntaments de l’illa d’Eivissa, en els quals el Consell traspassa la quantitat del Govern (que inclou la del Ministeri) i hi afegeix la seua pròpia aportació perquè aquestes administracions locals duguin a terme les prestacions bàsiques de serveis socials.
X. Concretament, el Patronat per a la Protecció de la Salut Mental i el Benestar Social d’Eivissa, entitat que es va dissoldre (les funcions del qual realitza ara el Departament de Sanitat i Benestar Social del Consell Insular), va subscriure amb l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia l’any 2002 un conveni de col·laboració en matèria d’acció social, el qual va ser prorrogat fins l’any 2005. Desprès el Consell Insular d’Eivissa va donar continuïtat a aquesta col·laboració mitjançant els convenis per als anys 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 i 2012.
XI. El Consell Insular d’Eivissa vol continuar amb aquesta cooperació amb l’Ajuntament per tal de garantir les prestacions bàsiques que s’ofereixen des dels serveis socials comunitaris i aconseguir una major proximitat d’aquests serveis socials bàsics als ciutadans en el seu propi municipi.
I per tot l’exposat, ambdues parts atorguen el present conveni amb subjecció a les següents,
Clàusules
Primera
Objecte
Aquest conveni té per objecte establir les condicions de col·laboració entre el CIE i l’Ajuntament per tal de garantir les prestacions bàsiques que s’ofereixen des de els serveis socials comunitaris bàsics: informació i orientació, suport a la unitat de convivència i ajuda a domicili, allotjament alternatiu, prevenció i inserció social i foment a la solidaritat i cooperació social dins l’àmbit territorial municipal, procurant així una major proximitat d’aquests serveis socials bàsics als ciutadans en el seu propi municipi.
El programa de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials pretén cofinançar projectes que persegueixin els objectius següents:
Segona
Recursos i prestacions
De les Unitats de Treball Social (UTS)
A.- Per poder garantir la prestació dels Serveis Socials Comunitaris l’Ajuntament ha de disposar d’una UTS, la qual estarà integrada com a mínim pels següents treballadors:
Del Servei d’Atenció Domiciliari (SAD)
L’Ajuntament gestionarà les demandes d’atenció domiciliària dins el seu terme municipal i podrà optar entre una gestió directa de les demandes del SAD i indirecta de la prestació d’aquest servei, o bé, una gestió directa de tot.
Com a novetat, en aquest conveni s’inclou també el SAD d’alta intensitat al qual es destina la quantia de 13.376,88.-euros. i que s’ha d’executar amb els criteris que figuren a l’annex 1.
De les prestacions assistencials
L’Ajuntament durà a terme les prestacions assistencials individuals no periòdiques específiques dins el seu terme municipal i la resta de prestacions bàsiques.
També com a novetat en aquest conveni s’han de tenir en compte les indicacions que figuren a l’annex 1 per la implementació de les diverses prestacions bàsiques
Tercera
Finançament i aportacions econòmiques
La quantia total del període 2013 per fer front a les activitats derivades d’aquest conveni és de 520.493,78 €, el finançament serà compartit entre el CIE i l’Ajuntament d’acord a les quantitats referides en el quadre següent:
|
CIE |
Ajuntament |
Total |
|---|---|---|
|
199.196,40 € |
321.297,38 € |
520.493,78 € |
De la quantitat que aporta el CIE, 13.376,88 euros hauran de ser destinats al SAD d’alta intensitat.
La quantitat resultant del finançament corresponent al CIE (199.196,40 €) es transferirà a l’Ajuntament a partir de la signatura del conveni.
Per a la justificació final, l’Ajuntament haurà de presentar una memòria econòmica, com a molt tard dia 30 d’abril de 2014, excepte pel que fa al programa Servei d’Ajuda a Domicili d’alta intensitat, la justificació del qual s’haurà de presentar com a molt tard dia 31 d’agost de 2014.
Aquestes justificacions han de contenir el balanç final detallat d’ingressos i despeses dels programes que corresponguin, de l’any 2013, on quedin reflectides les diferents fonts de finançament (subvencions d’administracions públiques i d’altres entitats) i les partides de despeses, dels imports totals de la transferència, i que s’haurà d’acompanyar d’un certificat de la Secretaria General de l’Ajuntament, que acrediti que la quantitat concedida s’ha aplicat correctament a la finalitat prevista, amb expressió detallada de la despesa.
Igualment s’haurà de presentar emplenada la fitxa adjunta com annex núm. 2, així com la fitxa adjunta com annex núm. 3.
En el supòsit que el total de la despesa justificada per l’Ajuntament sigui inferior a 520.493,78 €, l’aportació del CIE es reduirà en la mateixa proporció.
Quarta
Obligacions de l’Ajuntament
Així mateix, l’Ajuntament estarà obligat a complimentar el sistema d’informació d’usuaris dels serveis socials (SIUSS) així com aportar les dades que se sol·licitin per part d’aquest CIE, CAIB i Ministeri competent en matèria d’Afers Socials (fitxes d’avaluació i presentació, etc.).
Cinquena
De la denúncia del conveni
El conveni es resoldrà si es donen les següents causes:
Sisena
Durada del conveni
Aquest conveni serà vigent des de la seva formalització amb efectes retroactius a l’1 de gener de 2013, data d’inici de les accions ja desenvolupades, fins al 31 d’agost de 2014. No es preveu la seva pròrroga.
L’àmbit temporal dins del qual s’han de dur a terme les actuacions emparades pel conveni s’entén des de l’1 de gener de 2013 fins al 31 de desembre de 2013 per a totes les actuacions, excepte per al Servei d’Ajuda a Domicili d’alta intensitat, que es podrà desenvolupar fins a 30 de juny de 2014.
I, en prova de conformitat, ambdues parts signen aquest conveni, per duplicat exemplar i a un sol efecte, en el lloc i la data indicats a l’encapçalament.
|
El president del CIE, |
L’alcaldessa de l’Ajuntament Sant Josep, |
|
Vicent Serra Ferrer |
Neus Marí Marí |
Eivissa, 24 de març de 2014
La secretària tècnica de l’Àrea d’Economia, Benestar Social i Agricultura,
Gema Marí Planells
ANNEX 1
Gestió del programa
1. La quantia corresponent al SAD d’alta intensitat s’ha d’executar amb els criteris següents:
2. Per a la resta de prestacions bàsiques s’han de tenir en compte els indicadors orientatius d’aplicació prevists en l’apartat B i la distribució per programes prevista en el punt C.
B) Així mateix, es podran tenir en compte, orientativament a efectes de cobertura i finançament dels ajuntaments, els indicadors següents:
a. La ràtio bàsica de cobertura de professionals es fixa en un treballador social i un educador social per cada 7.500 habitants. La despesa salarial mitjana per a un treballador social o educador social s’ha establert en 33.000 € anuals.
b. S’estableix en 13,50 €/mes el cost de la teleassistència, dels quals s’imputarà un màxim del 33 % amb càrrec a aquest conveni.
c. El Servei d’Ajuda a Domicili ordinari s’estableix, com a màxim, en una hora diària, amb un cost de 16 €/hora.
d. Atès que els ajuntaments d’Eivissa poden tenir costs de les prestacions de SAD i Teleassistència, i ràtios de cobertures professionals diferents als indicats orientativament en aquest conveni, la justificació final de la despesa, (excepte en el SAD d’alta Intensitat), es farà sobre els costos reals.
e. Les ajudes econòmiques d’urgència social han d’anar destinades preferentment a unitats familiars amb infants, amb especial esment a famílies monoparentals i/o famílies amb tots els seus membres a l’atur.
S’hi poden incloure, també, les despeses fetes des dels serveis socials comunitaris per facilitar queviures, vestit, etc, en espècie.
Han de donar cobertura a necessitats relacionades amb:
Els indicadors orientatius de referència que es recomana seguir per accedir a aquestes ajudes econòmiques són els següents:
f. Es podrà destinar, si escau, una partida per a serveis de menjador social dels municipis d’Eivissa.
C) S’aplicarà, amb caràcter orientatiu, la següent distribució de la despesa:
A la primera reunió de la Comissió Mixta de Seguiment del Conveni entre la CAIB i el Consell d’Eivissa es revisaran aquests percentatges, d’acord amb els projectes presentats pels municipis i es podran modificar, si escau, per acord de les parts, mitjançant addenda al conveni, la qual cosa es traslladaria als convenis del Consell amb els ajuntaments.
D) La gestió concreta del programa de prestacions bàsiques de serveis socials correspon als ajuntaments.
ANNEX 2
Fitxa de recollida d’informació dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics
Dades de l’entitat local
Nom
Municipis que en formen part (només en el cas dels ens locals supramunicipals)
|
|
Telèfon |
Correu electrònic |
|
Nom del responsable de l’entitat local |
|
|
|
Nom del responsable de Serveis Socials |
|
|
1. Despesa total dels Serveis Socials
|
|
Capítol I |
Capítol II |
Capítol IV |
Total despesa |
|
|---|---|---|---|---|---|
|
|
Personal |
Manteniment |
Béns i serveis |
Transferències |
Despesa en prestacions |
|
Informació i orientació |
|
|
|
|
|
|
Ajuda a domicili (*) |
|
|
|
|
|
|
Suport unitat convivencial |
|
|
|
|
|
|
Allotjament alternatiu |
|
|
|
|
|
|
Menjadors socials |
|
|
|
|
|
|
Activitats de prevenció i inserció |
|
|
|
|
|
|
Ajudes econòmiques |
|
|
|
|
|
(*) Es refereix al conjunt de serveis (teleassistència, servei d’ajuda a domicili, menjars a domilici, condicionament d’habitatges, etc.).
Es demana que poseu el nombre de persones ateses sense repeticions.
|
|
Capítol I |
Capítol II |
|
|---|---|---|---|
|
|
Personal |
Manteniment |
Béns i serveis |
|
Sistema informatiu |
|
|
|
2. Nombre de persones ateses als Serveis Socials
|
|
0-17 |
18-64 |
65-84 |
84 i més |
||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
H |
D |
H |
D |
H |
D |
H |
D |
|
Informació i orientació |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ajuda a domicili (*) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suport unitat convivencial |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Allotjament alternatiu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Menjadors socials |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitats de prevenció i inserció |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ajudes econòmiques |
|
|
|
|
|
|
|
|
(*) Es refereix al conjunt de serveis (teleassistència, servei d’ajuda a domicili, menjars a domicili, condicionament habitatges, etc.).
Es demana que poseu el nombre de persones ateses sense repeticions.
3. Nombre de persones ateses pel Servei d’Ajuda a domicili (*)
|
|
SAD SOCIAL/BÀSIC |
|||||||
|
|
0-17 |
18-64 |
65-84 |
84 i més |
||||
|
|
H |
D |
H |
D |
H |
D |
H |
D |
|
Persones |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SAD ALTA INTENSITAT |
|||||||
|
|
0-17 |
18-64 |
65-84 |
84 i més |
||||
|
|
H |
D |
H |
D |
H |
D |
H |
D |
|
Persones |
|
|
|
|
|
|
|
|
(*) Es refereix únicament al servei d’ajuda a domicili, no s’han d’imputar els usuaris de teleassistència ni de menjar a domicili.
4. Hores de prestació de SAD
|
Hores de prestació |
SAD- atenció personal |
SAD- atenció domèstica |
|---|---|---|
|
Nombre total d’hores anuals de prestació SAD social |
|
|
|
Nombre total hores anuals de prestació SAD alta intensitat |
|
|
5. Menjars a domicili
|
|
Menjars a domicili |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
0-17 |
18-64 |
65-84 |
84 i més |
||||
|
|
H |
D |
H |
D |
H |
D |
H |
D |
|
Menjars a domicili |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Teleassistència
|
|
Teleassistència |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
0-17 |
18-64 |
65-84 |
|
84 i més |
|||
|
|
H |
D |
H |
D |
H |
D |
H |
D |
|
Nombre de persones usuàries |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nombre d’aparells |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Professionals dels Serveis Socials
|
|
Total professionals |
Professionals imputats a PPB |
||||||
|
|
Personal de plantilla |
Personal de prestacions |
Personal de plantilla |
Personal de prestacions |
||||
|
|
H |
D |
H |
D |
H |
D |
H |
D |
|
Informació i orientació |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Treballador/a social |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Auxiliar d’informació |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ajuda a domicili |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Treballador/a social |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Treballador/a familiar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Auxiliar de la llar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Psicòleg/a |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suport unitat convivencial |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Treballador/a social |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Educador/a social |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Allotjament alternatiu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activ. Prevenció i Inserció |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ajudes econòmiques |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Treballador/a social |
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Despesa total i imputada al PPB dels equipaments de Serveis Socials
|
|
Despesa total |
Despesa imputada al PPB |
|---|---|---|
|
Oficina o servei d’informació |
|
|
|
Menjador social |
|
|
|
Centre social o estada diürna |
|
|
|
Miniresidència |
|
|
|
Pis Tutelat |
|
|
|
Centre d’acollida/alberg |
|
|
|
Centre acollida menor |
|
|
|
Centre acollida dona |
|
|
|
Centre acollida polivalent |
|
|
9. Nombre de persones usuàries dels equipaments de Serveis Socials
|
|
0-17 |
18-64 |
65-84 |
84 i més |
||||
|
|
H |
D |
H |
D |
H |
D |
H |
D |
|
Oficina o servei d’informació |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Menjador social |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Centre social o estada diürna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miniresidència |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pis tutelat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Centre d’acollida/alberg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Centre acollida menor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Centre acollida dona |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Centre acollida polivalent |
|
|
|
|
|
|
|
|
S’ha de comptabilitzar el nombre d’usuaris diferents de cada equipament.
ANNEX 3
Fitxa de recollida d’informació i valoració final de l’experiència
Pilot de SAD d’alta intensitat Municipi/mancomunitat
|
Nom del coordinador/a del SAD alta intensitat |
Telèfon |
Correu electrònic |
|
|
|
|
|
Nombre total de persones ateses a SAD alta intensitat |
||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
PERSONES
|
0-17 |
18-64 |
65-84 |
+84 |
||||
|
H |
D |
H |
D |
H |
D |
H |
D |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Característiques familiars |
Nombre |
|---|---|
|
Nombre d’usuaris que viuen sols |
|
|
Nombre de casos que viuen amb cònjuge o altra persona que el cuida |
|
|
Nombre de casos que viuen amb cònjuge o altra persona que no pot fer funcions de cuidador |
|
|
Nombre de casos que viuen amb 2 o més persones |
|
|
Nombre d’usuaris amb ajuda de persona externa |
|
|
Nombre usuaris per any que iniciaren prestació de SAD |
Nombre |
|---|---|
|
2011 o abans |
|
|
2012 |
|
|
2013 |
|
|
2014 |
|
|
Nombre de persones segons grau reconegut de dependència |
||
|---|---|---|
|
Grau |
Homes |
Dones |
|
Grau III, nivell 2 |
|
|
|
Grau III, nivell I |
|
|
|
Grau III |
|
|
|
Grau II, nivell 2 |
|
|
|
Grau II, nivell 1 |
|
|
|
Grau II |
|
|
|
Grau I, nivell 2 |
|
|
|
Grau I, nivell 1 |
|
|
|
Grau I |
|
|
|
Resolucions sense grau |
|
|
|
Pendents de resolució de grau |
|
|
|
Totals |
|
|
|
Total persones amb PIA vigent |
|
|
|
Gestió del servei |
Externa |
Pròpia |
|---|---|---|
|
Nombre de persones |
|
|
|
Nombre total de professionals del SAD d’alta intensitat |
|
||||
|---|---|---|---|---|---|
|
|
Ens local |
||||
|
Gestió interna |
Gestió externa |
||||
|
|
Lloc de treball |
H |
D |
H |
D |
|
SAD – atenció personal |
Treballador/a familiar |
|
|
|
|
|
Assistent d’atenció domiciliària |
|
|
|
|
|
|
SAD – atenció domestica |
Auxiliar de la llar |
|
|
|
|
|
Gestió SAD |
Coord. tècnic i/o de gestió |
|
|
|
|
|
Responsable gestió SAD (ens local) |
|
|
|
|
|
|
Total hores mensuals SAD |
Feiners |
Caps de setmana i festius |
|---|---|---|
|
|
|
|
|
Nombre de persones usuàries amb copagament |
|
|
Nombre de casos que compatibilitzen amb altres prestacions |
Nombre |
|---|---|
|
Amb teleassistència |
|
|
Amb centre de dia |
|
|
Amb prestació per cures |
|
|
Amb menjar a domicili |
|
|
Altres (especificau-los):________________________________ |
|
|
Cobertura del programa |
Nombre |
|---|---|
|
Mitjana de minuts d’atenció diària |
|
|
Mitjana de casos atesos per un/a TF (ràtio) |
|
|
Nombre de casos amb una única visita diària |
|
|
Nombre de casos amb dues o més visites diàries |
|
|
Nombre de casos amb atenció de cap de setmana |
|
|
|
Sí (75-100 %) |
Parcialment (mínim 50%) |
No |
|---|---|---|---|
|
Cobertura i prestacions |
|
|
|
|
El servei inclou |
|
|
|
|
Menjar a domicili |
|
|
|
|
Tasques de la llar |
|
|
|
|
Condicionament de la llar |
|
|
|
|
Es compta amb preus públics aprovats i publicats |
|
|
|
|
Es compta amb reglament de SAD, aprovat per l’òrgan de govern i publicat |
|
|
|
|
Qualitat |
|
|
|
|
Es disposa de registre d’incidències per a persones usuàries |
|
|
|
|
Es fa de forma periòdica (anual) una memòria de grau de satisfacció dels usuaris del SAD |
|
|
|
|
Hi ha un protocol d’actuació davant la situació d’emergència que es presenti al domicili |
|
|
|
|
Es compta amb un protocol de coordinació amb els serveis de salut |
|
|
|
|
Professionals |
|
|
|
|
Es donen espais de suport/supervisió de casos per als professionals |
|
|
|
|
Es disposa d’un protocol de substitució (malaltia, vacances...) |
|
|
|
|
El treballador familiar compta amb la certificació/titulació que l’acredita per a la professió |
|
|
|