Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 7087
Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2014 i 2015 aprovat per Decret d'Alcaldia núm. 16/2014 de data 21 d'abril de 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

“PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2014 I 2015

El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector en l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.

Aquestes necessitats han estat satisfetes en moltes ocasions per persones sense l'habilitació preceptiva, utilitzant mitjans que en la majoria de les ocasions no complien amb les degudes condicions de seguretat i a preus no regulats. Amb aquesta mesura es pretén dotar d'instruments per cobrir aquesta demanda en condicions apropiades, al mateix temps que s'intensifiquen altres mesures per lluitar contra aquesta pràctica irregular.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de la seva competència exclusiva en matèria de transport per carretera quan aquest es dugui a terme íntegrament dins del territori de les illes, va habilitar el Consell d’Eivissa, mitjançant la Llei 13/2005 de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, per atorgar llicències d'àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicles de turisme, que va aprovar plans d'actuació en transport públic de viatgers per a les temporades estivals dels anys 2006 a 2011 per adequar la desproporció existent entre l'oferta i la demanda de taxis en temporada estival a l'illa d'Eivissa, i s'ha constatat que aquesta mesura ha suposat una millora del servei i un mecanisme per pal·liar l'intrusisme.

Mitjançant l'aprovació del Decret Llei 1/2012, de 10 de febrer, de mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a l'illa d'Eivissa, el govern autonòmic va  habilitar els ajuntaments per concedir autoritzacions estacionals de taxi que tenguin una durada estacional determinada dins de l'àmbit territorial municipal, per la qual cosa es va plantejar la conveniència d'aprovar un Pla d'actuació municipal  per a l’any 2012, amb una previsió de continuïtat fins a l'any 2013.  Després es va publicar el Decret Llei 6/2012, de 8 de juny, de mesures urgents sobre el règim sancionador en matèria de transport públic discrecional de viatgers en vehicles de turisme en l’àmbit territorial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquest Decret Llei va  estar modificat pel Decret llei 12/2012, de 14 de desembre, de modificació del Decret llei 6/2012, de 8 de juny, de mesures urgents sobre el règim sancionador en matèria de transport públic discrecional de viatgers en vehicles de turisme en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears  als seus apartats a) i b) del punt 1 de l’article 5   i es va afegir un nou paràgraf a l’article 7  que establia que “no procedirà la immobilització del vehicle quan aquest es dediqui a l’activitat d’arrendament de vehicles sense conductor, i així consti en el seu permís de circulació o a la documentació que l’Administració competent en matèria de Tràfic i circulació vial consideri equivalent.....” .   la qual cosa va  mimbar en part  les mesures per combatre l’ intrusisme.

Segons l’exposat i atenent a la desproporció existent entre l’oferta i la demanda de taxis en temporada estival,  es va aprovar  un Pla d’ Actuació Municipal per a les temporades 2012-2013.

Donat que s’ha comprovat que les circumstàncies  perduren, es planteja novament la  conveniència d’aprovar un Pla d’actuació municipal  per a l’any 2014 amb una previsió de continuïtat fins a l’any 2015.

L'objecte d'aquest Pla d'actuació, a l’igual que el Pla anterior,  és augmentar l'oferta de servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme amb l'objecte de corregir la distorsió de l'augment estacional de mobilitat i combatre l'intrusisme, per altra banda cada vegada més agressiu. El contingut d'aquest, d'acord amb el Decret Llei 1/2012 esmentat anteriorment, és establir les condicions a les quals s'han de subjectar aquestes autoritzacions, el nombre màxim d’autoritzacions a atorgar, el procediment autoritzant, les condicions de prestació del servei, els drets i les obligacions que ha d'assumir el subjecte autoritzat, el termini de durada de l'autorització, la quantia de la taxa/cànon i els supòsits de revocació.

Quant al nombre d'autoritzacions atorgables, i atenent a criteris de creixement poblacional, augment de places turístiques, demandes d'oci nocturn, comunicacions portuàries i aeroportuàries, canvis de tendència en els models de mobilitat i altres dades de caràcter objectiu, s'ha estimat que el nombre d'autoritzacions a atorgar per donar cobertura al servei públic sigui d'un màxim de 120 de les quals  es reserven un màxim de quatre per a vehicles Euro-taxis  amb la finalitat de garantir l’accés de totes les persones al servei d’autotaxi i promoure i assegurar la presència de vehicles adaptats a l’ús de persones amb mobilitat reduïda, en compliment del Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre, per la qual es regulen les condicions bàsiques d’accessibilitat i no discriminació per a l’accés i la utilització dels mitjans de transports per a persones amb discapacitat.

En relació al sistema d'adjudicació de les autoritzacions, considerant   els arguments plantejats al Pla anterior sobre la problemàtica que suscita la distribució de les autoritzacions entre titulars i assalariats, especialmente pel que fa a la prestació d’aquests últims i la prohibició de concurrència amb l’ocupador (art. 21.1 ET),   i  sobre la base del criteri utilitzat  en plans bianuals anteriors aprovats pel Consell d’Eivissa (2008-2009/2010-2011) i  l’anterior Pla municipal  per els anys 2012-2013, s’ha considerat més apropiat prioritzar novament  l’atorgament de les autoritzacions als titulars de les llicències muncipals, i dins d’aquests establir  una reserva de quatre llicències (màxim) per a eurotaxis,  encara que  sense excloure els assalariats. Es fixa així novamente la distribució d’aquestes autoritzacions estacionals en: 75% per a titulars i 25% per assalariats.  D’aquesta forma es constata un augment del nombre d’autoritzacions estacionals a atorgar, 120, però també, i de forma proporcional, del nombre corresponent al contingent atorgat als assalariats  que suposarà finalment  un nombre superior de les atorgades a aquest col.lectiu  al pla anterior on es varen concedir 18 autoritzacions resultant que amb aquest nou Pla el nombre de autoritzacions a atorgar a aquest col.lectiú será de 30 la qual cosa suposa un increment  del   60% respecte al Pla anterior. Per al cas que no es cobreixin per part dels titulars de llicències d'eurotaxis el nombre màxim establert, aquestes s’adjudicaran als titulars de llicències municipals.

El Pla d'actuació persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, una correcció de la desproporció entre l'oferta i la demanda del servei i una prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports el creixement dels quals durant les temporades estivals dels últims anys a l'illa ha augmentat dramàticament de forma que perjudica directament el sector del transport de viatgers en taxi i afecta seriosament la imatge turística pròpia de l'illa, a més d'incidir molt negativament en la seguretat viària.

I - Objecte del Pla d'actuació

El present Pla d'actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les autoritzacions estacionals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida a l'apartat tercer de l'art. 1 del citat Decret Llei 1/2012,  per als anys 2014 i 2015.

La vigència del Pla d'actuació ve definida en el temps per la seua estacionalitat aplicable als dos anys de durada, i per tant s'esgota coincidint amb la caducitat de les autoritzacions atorgades.

El titular d'una autorització estacional estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar en cada moment, a través de l'augment d'autoritzacions (títols habilitants per a la prestació del servei). De forma paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector bàsicament pel que fa a un major control de la competència deslleial i l'intrusisme existent i a l'ampliació dels mitjans disponibles per afavorir la mobilitat.

II - Característiques de les autoritzacions estacionals

Les autoritzacions estacionals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, reuniran les característiques següents:

Estacionals: la durada d'aquestes autoritzacions, que es concediran en dos torns diferents (repartint al 50% de les autoritzacions estacionals en cadascun dels torns) seran:

1r torn: del dia 1 de juny fins al dia 31 d'agost dels anys 2014 i 2015 (tots els dies inclosos).

2n torn: del dia 1 de juliol fins al dia 30 de setembre dels anys 2014 i 2015 (tots els dies inclosos).

El compliment del segon període (el corresponent a l'any 2015) determinarà la caducitat de l'autorització sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats en l'autorització caducada. A la finalització del primer període (any 2014) l'autorització romandrà suspesa fins que s'iniciï el nou període de vigor de l'any 2015.

Biennals: Com s'ha vist en l'apartat anterior, aquest pla preveu l'extensió de l'autorització estacional a la temporada estival de dos anys consecutius, 2014 i 2015.

Personal: L'autorització tendrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l'atorgament a una persona física que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només podrà obtenir-se una autorització estacional per persona.

Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es podran transmetre en cap cas.

Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament d'Eivissa podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei

Àmbit Municipal: Aquestes autoritzacions solament habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi d'Eivissa, sense perjudici de la possible autorització del Consell d'Eivissa per prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta autorització quedarà condicionada al consentiment municipal.

III - Determinació del nombre total d'autoritzacions

El present pla d'actuació estableix un nombre màxim d'autoritzacions atorgables de 120 (amb una reserva de 4 (máxim)  per a eurotaxis) i corresponen 60 autoritzacions per a cadascun dels torns anteriorment fixats.

IV - Procediment d'autorització

1. Inici

Una vegada aprovat el present Pla d'actuació, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds. Així mateix es publicarà almenys en un diari d'àmbit insular i en el tauler d'anuncis i pàgina web de l'Ajuntament d'Eivissa.

La publicació de l'anunci determinarà l'obertura de termini de presentació de sol·licituds, per període de 10 dies naturals, i indicarà els requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions, que seran els que es detallen a continuació:

Requisits:

1.1. Ser persona física.

1.2. Complir amb les obligacions fiscals i socials i laborals establertes en la legislació vigent.

1.3. Disposar del permís de conduir per a transport públic de viatgers, classe BTP i del permís local de conductor de l'Ajuntament d'Eivissa i targeta identificativa.

1.4. Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi  i  acomplir amb l’obligació de l’explotació personal de la llicència, la plena i exclusiva dedicació i la incompatibilitat amb una altra professió entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle per part del titular de la llicència i no la seua gestió.

1.5. A més, els que optin com a titulars de llicència municipal hauran de presentar acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d'alta en l'impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat següent. En cap cas es considerarà que pot complir-se aquest requisit si s'ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació.

1.6. Aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d'acord amb el previst en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits als apartats 1.1, 1.2 i 1.3 anteriors, hauran d'acreditar el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència municipal de taxi de l'ajuntament d'Eivissa.  No es consideraran contractació com a assalariat aquells casos en què no s'estableixi contracte laboral per tractar-se d'un autònom en règim familiar.  

2. Sol·licituds i documentació a presentar.

2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà a la publicació en el BOIB del present Pla d'actuació, en instància dirigida a l'Alcaldia d'aquesta Corporació, en model recollit a l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats tots dos dies inclosos).

2.2. Totes les sol·licituds hauran d'acompanyar original i fotocòpia per al seu acarament, de la seua identificació personal (DNI).

2.3. Per acreditar el compliment de les obligacions fiscals i socials i laborals establertes en la legislació vigent s'haurà de presentar certificació expedida per l'Agència Tributària i per la Seguretat Social respectivament, amb una antiguitat màxima de sis mesos.

2.4. Les persones que com a titulars d'una llicència de taxi en el municipi d'Eivissa, optin a l'autorització hauran de fer constar en la seva sol·licitud el nombre de llicència de què són titulars, així com aportar còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d'autònoms (un mes per als Eurotaxis). Així mateix hauran de presentar el carnet de conducció BTP en vigor. Pel que fa al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat negatiu emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social acreditatiu.

2.5. Les persones que optin com a assalariats en el sector del taxi hauran de presentar original i fotocòpia per al seu acarament, de la documentació acreditativa de la seua relació laboral com a conductor amb el titular d'una llicència de taxi del municipi d’Eivissa (mitjançant vida laboral expedida per la Tresoreria de la Seguretat Social o còpia dels contractes, nòmines o qualsevol altra documentació suficientment acreditativa de què disposi). Així mateix hauran de presentar el carnet de conducció BTP en vigor i permís municipal.

3. Esmena de deficiències.

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un termini de 3 dies hàbils per a esmena de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.

A tals efectes l'Ajuntament exposarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que han de presentar.

L'endemà a la data de publicació d'aquesta relació al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a esmena.

Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències que s'hagin trobat, el sol·licitant quedarà exclòs del procés d'adjudicació.

4. Llista provisional d'admesos

En el cas de no existir deficiències a esmenar o esmenades aquestes o, si escau, transcorregut el termini habilitat a aquest efecte sense esmena, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.

Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè les persones interessades puguin, si és el cas, al·legar el que al seu dret convingui.

5. Llista definitiva d'admesos

Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes aquestes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.

Aquesta llista classificarà els admesos en dos Grups d'accés: titulars (dins del  qual hi haurà tres categories: Categoria 1 A: Titulars d’Eurotaxis (fins a un màxim de 4 llicències)  Categoria 1 B:  Titulars de llicències d’Auto-taxi que no han tengut prèviament autorització estacional i Categoria 1C: Titulars que sí han tengut prèviament autorització estacional)  i assalariats   segons el que es disposa a continuació i s’assenyalarà dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig  per a l'adscripció de torns. 

6. Classificació dels sol·licitants

El procediment per a l'adjudicació de les autoritzacions estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució d'autoritzacions per grups d'accés i, si escau, per categories:

• Grup d'accés 1: TITULARS

• Categoria 1A: Titulars  de llicències d’Eurotaxis

• Categoria 1B: Titulars  de llicències d’Auto-taxi  que no han tengut prèviament autorització estacional

•Categoria  1C: Titulars que sí han tengut prèviament autorització estacional.

• Grup d'accés 2: ASSALARIATS

El nombre total d'autoritzacions serà de 120.

Dins del terme municipal d'Eivissa es reservarà el 75% del nombre de les autoritzacions temporals per als titulars de llicències de taxi del municipi d'Eivissa i s'establiran tres categories dins del grup (Categoria 1A: titulars  de llicències d’Eurotaxi amb un nombre máxim de 4 llicències, (5,3%  )  Categoria 1B: Titulars de llicències d’Auto-taxi  que no han tengut prèviament autorització estacional. Categoria 1C: Titulars que sí han tengut prèviament autorització estacional (69,7%), restant l'altre 25% reservat als assalariats.

S'estableix una preferència dels titulars inclosos en la Categoria 1A, respecte dels titulars inclosos en la Categoria 1B i dels titulars inclosos en la Categoria 1B respecte dels titulars inclosos en la Categoría 1C.

En cas que un d'aquests dos grups (titulars o assalariats) no completi la reserva corresponent esmentada, les autoritzacions pendents d'atorgar-se podran ser adscrites als sol·licitants de l'altre grup que no hagin obtingut autorització per haver-se esgotat el seu contingent reservat, d'acord amb el procediment que es detalla.

Si no s'ha cobert la quantia corresponent al 5,3%  de les autoritzacions atorgables amb els titulars de la Categoria 1A (4) se continuarà el procediment autorizatori adjudicant autoritzacions als sol·licitants admesos en la categoria 1B i així mateix es continuarà el procediment autoritzatori adjudicant autoritzacions als sol·licitants admesos en la categoria 1C.  Si una vegada fet això encara no s'ha cobert la quantia corresponent al 75% de les autoritzacions atorgables a aquest grup, es continuarà el procediment autorizatori adjudicant autoritzacions a sol·licitants admesos en el grup 2 “Assalariats” i que no hagin obtingut autorització (per no existir disponibles) en el contingent del 25% reservat al seu grup específic.

Si d'acord amb l'anterior no s'esgotàs el contingent reservat als assalariats, a continuació s'atorgarien als titulars . Optaran dins del nombre màxim determinat pel 25% corresponent i que no s'hagi cobert amb sol·licituds d'assalariats, els titulars de la categoria 1B i en el seu cas els titulars de la categoria 1C.

S’estableix  així una  reserva de quatre llicències dels titulars inclosos en la Categoria 1A, respecte dels titulars inclosos en la Categoria 1B i 1C.

Les adjudicacions a efectuar a favor dels titulars de llicències municipals de taxi del municipi d’Eivissa s’efectuaran atenent al següent criteri:

  • Preferència dels titular que optin com a: titulars de llicències d'eurotaxis  fins un màxim de quatre llicències (Categoria 1A) sobre: la resta de titulars de llicències municipals (Categoria 1B i 1C).

Per al cas dels titulars del taxi (ja siguin eurotaxis o la resta de titulars de llicències municipals), s’ordenaran per  categories i dins aquestes per ordre d’antiguitat de la llicència fixa, sempre que compleixin totes les condicions establertes en aquest Pla, amb la finalitat de determinar l'ordre d'accés a les autoritzacions.

Per al cas dels assalariats del taxi,  s’atorgarà per rigorós ordre d’antiguitat que s’entendrà interrompuda   si es produeix una  baixa voluntaria  per un període superior a sis mesos sempre que compleixin totes les condicions establertes en aquest Pla i en concret en l'apartat 1.6, amb la finalitat de determinar l'ordre d'accés a les autoritzacions establertes per a aquest grup.

L'Ajuntament  ordenarà  les restants sol·licituds de titulars (categories 1A , 1B i 1C) del terme municipal  que constituirà un contingent de reserva al qual poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes seguint els mateixos criteris de preferència i antiguitat. Per al cas dels assalariats   aquest contingent es constituirà  aplicant el mateix criteri de ordre d’antiguitat.

7. Adscripció per torns

El dia i hora que a aquest efecte s'hagi assenyalat en l'aprovació de la llista definitiva d'admesos, l'Ajuntament durà a terme un sorteig públic per adscriure els admesos al primer o segon torn. És a dir, hi haurà una llista de 60 adjudicataris provisionals del primer torn (1 de juny fins a 31 d'agost) i una llista diferent de 60 per al segon torn (1 de juliol fins a 30 de setembre).

En cas de no arribar a cobrir-se completament el contingent de 120 autoritzacions estacionals previstes, aquestes s'adscriuran per la seva meitat a cadascun dels torns previstos.

En la llista d'adjudicataris, els torns s'invertiran el segon any de vigència, de manera que aquells que hagin resultat adscrits al primer torn l'any 2014, resultaran adscrits al segon altern l'any 2015 i al revés.

8. Aprovació de la llista ordenada

Efectuats els corresponents sorteigs per a l’establiment dels torns, la Corporació aprovarà mitjançant Resolució d'Alcaldia una llista ordenada per grups (titulars i assalariats si escau) i per torns, que s'exposarà al tauler d'anuncis i web municipal a l'efecte de notificació individual a cadascun dels adjudicataris, i s'atorgarà un termini per complir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.

9. Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva

L'eficàcia de l'atorgament de l'autorització estacional restarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació que segueix, abans de les dates següents

- Termini màxim per a la realització del pagament del cànon corresponent a l'any 2014 (apartat 9.5 següent) i del dipòsit (apartat 9.1. següent): Deu dies hàbils després de la publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Eivissa de la resolució d'adjudicació provisional (és a dir, de la llista ordenada per grups i torns)

- Presentació de la resta de documentació (apartats 9.2 a 9.5):

-Termini màxim per al primer torn: 19 de maig de 2014

- Termini màxim per al segon torn: 15 de juny de 2014

Aquest termini s’aplicarà per a l'any 2014 i haurà de tornar a actualitzar-se l'any 2015. Així, l'any 2015, per poder prestar el servei haurà de presentar-se novament a l'Ajuntament d'Eivissa tota la documentació recollida en els apartats que segueixen (excepte el pagament del dipòsit, que només es farà efectiu l'any 2014), amb un termini que s'obrirà en data 2 de març de 2015 i finalitzarà el 15 de maig de 2015 (per al primer torn) i el 15 de juny de 2015  per al segon.

9.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500€) en la Tresoreria de l'Ajuntament d'Eivissa als efectes i amb les condicions que després es diran.

La prestació d'aquest dipòsit respondrà en cas de:

- renúncia a l'obtenció de l'autorització definitiva

- la no obtenció de l'autorització definitiva per no presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats

- el no compliment de l'obligació de retirar del vehicle /i acreditar-ho així davant l'Ajuntament) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de l'autorització estacional per a cadascun dels torns o en els casos de substitució regulats a l'apartat V.

Transcorregut el període de vigència de l'autorització estacional per a la temporada 2014 i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, es procedirà a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2015, sempre que se segueixin complint la resta de requisits establerts per a la tornada del dipòsit.

9.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb passada a servei públic amb un nombre màxim de cinc places, sis per al cas dels Eurotaxis, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, arrendament financer o arrendament de vehicle per empresa autoritzada, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: antiguitat màxima de 10 anys, que per al cas dels Eurotaxis podrà ser de 12 anys, instal·lació d'aparell taxímetre, sistema GPS, color blanc, llum verda i indicació de tarifa en el panell superior i resta de condicions exigibles a l'Ajuntament d'Eivissa per a la prestació del servei municipal de taxi.

El vehicle haurà de portar en ambdues portes davanteres l'establert en relació a la identificació externa (franges, colors, etc.) en les mateixes condicions d'identificació que els vehicles emparats per les respectives llicències municipals de taxi de l'Ajuntament d'Eivissa, regulat en el Reglament Municipal de taxi en el seu article set (BOIB núm. 25 22-02-2003).

Així mateix, haurà de portar en la part central d'ambdues portes davanteres l'escut de l'Ajuntament d'Eivissa inscrit en un rectangle de 21x10 centímetres creuat en horitzontal per franges groc i vermell de la bandera d'Eivissa (60x9 cm). A l'esquerra figurarà la paraula taxi en color blau (5 x 5 cm) tal com exigeix el Reglament Municipal de taxi de l'Ajuntament d'Eivissa per als seus taxis En la cantonada superior de les portes davanteres figuraran en color vermell el nombre  de la llicència fixa  per al cas dels titulars i d'autorització estacional assignat per l'Ajuntament per al cas dels assalariats (començaran a aplicar-se a partir del 1001 els de el primer torn i de 2001 els de el segon torn) d'acord amb la llista ordenada d'adjudicataris que s'aprovi (que es recollirà en la targeta de transports) i més a baix haurà de figurar la llegenda "Estacional", tot això en lletres de color vermell font Arial, negreta, de 175 punts d'ample. S'afegirà igualment la llegenda "Torn 1" (o "Torn 2") sota les línies anteriors, en lletres color vermell, font Arial, negreta, de 100 punts. El nombre d'autorització figurarà igualment en la part posterior  esquerra del vehicle, en el mateix lloc on les llicències fixes porten la  lletra corresponent als diferents torns en color vermell font Arial, negreta, de 175 punts d'ample. La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb els annexos que acompanyen al present Pla d'actuació. L'antiguitat màxima per a l'adscripció d'un vehicle en aquestes autoritzacions  serà de deu anys  (de dotze per al cas dels Eurotaxis) comptats des de la data de la matriculació fins la data màxima de presentació de documentació (15 de juny de 2014) L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats s'acreditarà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit a aquest efecte per l'estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell d'Eivissa. Es permet la instal.lació  de plaques imantades  sempre que es respectin les  mateixes condicions expresades.

L'any 2015 podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l'autoritzat per a l'any 2014, i en tot cas haurà de continuar complint la condició de  tenir un màxim de 10 anys (dotze per als Eurotaxis)  aplicats  des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació (15 de juny de 2015). L'any 2015 es podrà superar l'antiguitat màxima de 10 anys (dotze per als Eurotaxis) abans de 15 de juny de 2015 només en el cas d'aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l'any 2014.

9.3. Tenir assegurada de forma il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de l'autorització (els tres  mesos de 2014 i els tres mesos de 2015) la responsabilitat civil amb tercers en ocasió de danys ocasionats en raó d'aquest servei.

9.4. Acreditació de disposar d'un conductor  amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent (BTP), així com amb el permís local de conductor i targeta identificativa exigida per l'Ajuntament d'Eivissa.

9.5. Acreditació del pagament del cànon per l'import de 3.000 euros per cada temporada.  El cánon per als Euroaxis serà  de 1.000 euros per temporada.

10. Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris provisionals.Si una vegada efectuada l'adjudicació provisional, els adjudicataris renunciassin a l'autorització estacional o, si escau, aquesta no arribàs a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta autorització quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà perquè sigui coberta a la persona física que correspongui segons l'ordre establert per disposar d'un contingent de reserva.

La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici 2014, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte.

11. Emissió targeta de transports.

Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una autorització estacional rebran per part de l'Ajuntament d'Eivissa una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex corresponent, amb indicació del titular, termini de vigència i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s'expedirà dues vegades durant el termini de vigència de l'autorització: una targeta que acrediti la vigència  de l’autorització durant els tres mesos de l’any 2014 i una altra (emesa desprès de la comprovació dels requisits l’any 2015)  que documentarà la vigència durant aquell any.

V - Prestació del servei. Drets i obligacions

A. Exercici de l'activitat.

1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional; no obstant això, poden donar-se supòsits de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:

SUBSTITUCIÓ DEFINITIVA: En cas que durant la prestació del servei el titular de l'autorització estacional vulgui substituir el vehicle vinculat a l'autorització atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament acreditant la disponibilitat de nou vehicle, amb les seues dades, model i matrícula i acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest pla exigeix per a la concessió d'autoritzacions (apartat 9.2).

A més, haurà d'acreditar mitjançant certificat de la ITV haver retirat tots els distintius externs del vehicle original.

Comprovat l'anterior, l'Ajuntament dictarà resolució autoritzant la substitució i emetent a aquest efecte nova targeta de transports.

En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.

Els vehicles Eurotaxis únicament podran substituir el vehicle per altre de les mateixes característiques. Per al cas que per qualsevol circumstància no es pogués substituir per un vehicle adaptat  serà obligatori abonar la diferècia del cànon (1000 euros per mes i temporada)

SUBSTITUCIÓ TEMPORAL: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident. En aquests casos, la persona interessada haurà de sol·licitar-ho a l'Ajuntament mitjançant instància a la qual acompanyarà acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 9.2 i certificació de taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada benvolguda de la seua resolució.

En aquests casos excepcionals s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el de l'autorització i que el vehicle de substitució temporal tingui una antiguitat superior a 10 anys (dotze per als Eurotaxis).

Igual que en el cas anterior, l'Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, autoritzarà la substitució temporal  emetent a aquest efecte nova targeta de transports (també de caràcter temporal).

No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització estacional, no podrà excedir de 15 dies. En el cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat la persona interessada haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat.

Transcorregut el termini de durada màxima de 15 dies d'aquesta substitució temporal, el titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle temporal.

Aquesta acreditació haurà de produir-se en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 15 dies sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultanejar la prestació.

2. Els titulars de les autoritzacions estacionals poden prestar el servei personalment o mitjançant la contractació d'un  o més conductors assalariats.

3. Tots els conductors hauran d'acreditar trobar-se en possessió (a més del carnet BTP) del permís local de conductor de l'Ajuntament d'Eivissa i la targeta identificativa municipal.

4. Els titulars de les autoritzacions estacionals (es tracti de titulars de llicència municipal o  en el seu cas d’assalariats ) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de l'autorització (els tres  mesos de 2014 i els tres mesos de 2015).

5. Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb l'establert en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació en relació a temps màxims de conducció i descans per conductor.

Amb respecte als mateixos criteris anteriors, la prestació del servei no tendrà limitació horària.

6. Una vegada conclòs el període de vigència de l'autorització estacional (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i d'acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament d'Eivissa d'un certificat emès per la ITV a aquest efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització del seu torn. Això, com ja s'ha dit, haurà de fer-se l'any 2014 de la mateixa manera que es farà en el moment de l'extinció de l'autorització bianual en 2015.

Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després del corresponent torn de l'any 2014, s'emetrà un informe per part dels serveis competents de l'Ajuntament per procedir, en finalitzar la temporada 2015, a la devolució del dipòsit que es va efectuar en ocasió de l'adjudicació provisional de l'autorització estacional.

No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l'any 2015) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l'eliminació del signes externs identificatius en el termini indicat de l'any 2014.

B. Règim tarifari.

En qualsevol cas les tarifes que resultaran d'aplicació seran aquelles recollides en règim tarifari aprovat per Ordre del Conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 20 de maig de 2013 (BOIB núm. 76 de 30.05.13) “d’actualització del  règim de càrrega i descàrrega i de la tarifa única aplicable als serveis de taxi que es presten a l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa” o norma que ho substitueixi o modifiqui. Les tarifes hauran d'incorporar-se als aparells de taxímetre en els mateixos termes que es preveuen en l'Ordre esmentada.

C. Règim sancionador.

L'incompliment per part del titular d'una autorització estacional de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seua obtenció determinaria el fet d'entendre que s'estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, de manera que podrà ser sancionat d'acord amb el previst en la normativa general de transports (Llei 16/1987, de 30 de juliol). L'incompliment del que recull el Reglament municipal pel que fa al servei municipal de taxi determinaria la possibilitat de ser sancionat per l'ajuntament d'acord amb el règim sancionador previst a aquest efecte.

D. Revocació.

L'Ajuntament d'Eivissa podrà revocar l'autorització, que no tendrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei i suposaria la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a la persona interessada. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.

VI - Pla d'inspeccions

Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per la Policia Local de l'Ajuntament d'Eivissa en coordinació amb el Consell d'Eivissa i amb les forces i els cossos de seguretat depenents dels diferents municipis i amb les restants forces i cossos de seguretat de l'Estat.

 

ANNEX: INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD

......................................................, amb DNI/CIF  núm, ..................... i domicili en ......................... al carrer ......................................................., ...................... codi postal ..................., telèfon núm. ……………...…………

EXPÒS

Que reuneix tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2014 i 2015 aprovat per Decret d'Alcaldia de data ............ publicat en el BOIB núm. ...... de data ....... i que per aquest motiu

SOL·LICIT

poder participar en el concurs establert en l'esmentat Pla d'actuació per a l'atorgament d'una autorització municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyal (s'adjunta documentació acreditativa):

Eivissa, .........de .................... de 2014

Signatura………………………….

ALCALDESSA-PRESIDENTA DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA

 

ANNEX: AUTORITZACIÓ ESTACIONAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME

Nom i cognoms del titular:

NIF:

Matrícula del vehicle:

Ajuntament d'adscripció:

Horari de prestació:

Nombre d'autorització:

Vigència:

Concedida per Resolució de l'Alcaldia de data ... de ... ... de 2014, en aplicació del que disposa el pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2014 i 2015 aprovat per Decret d'Alcaldia de data ..... de ......... de 2014 publicat en BOIB núm. ...... de ... de ....... de 2014 en desenvolupament de l'habilitació atorgada als ajuntaments de l’illa d’Eivissa en aplicació del Decret Llei 1/2012, de 12 de febrer sobre mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a l'illa d'Eivissa.

CONDICIONS D'ÚS DE L'AUTORITZACIÓ (Extretes de l'apartat V del pla d'actuació)

  • La prestació del servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional.
  • Els titulars de les autoritzacions estacionals poden prestar el servei personalment o mitjançant la contractació d'un o més conductors assalariats.
  • Els conductors (siguin els titulars de l'autorització o personal assalariat) hauran d'acreditar que es troben en possessió (a més del carnet BTP) del permís local de conductor de l'Ajuntament d'Eivissa i la targeta identificativa municipal.
  • Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb l'establert a la normativa laboral d'aplicació amb respecte a la durada de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que en resulti d'aplicació pel que fa al temps màxim de conducció i descans.  La prestació no tendrà limitació horària.
  • El servei es prestarà incardinat en el servei municipal de taxi del municipi d'Eivissa. Aquestes autoritzacions únicament habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi d'Eivissa, sense perjudici de la possible autorització del Consell d'Eivissa per prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta autorització restarà condicionada al consentiment municipal.

NOTA IMPORTANT: la caducitat de l'autorització es produirà a partir de l'últim dia de prestació del servei, sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a l'autorització caducada (apartat II del pla d'actuació)”

Contra el present acord es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan de l'Ajuntament d'Eivissa que ha dictat el Pla, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà a la seva publicació en el BOIB, d'acord amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000 de 27 d'octubre, de Consells Insulars

Eivissa,  22 d'abril de 2014

EL REGIDOR DE L'ÀREA DE MOBILITAT  I MEDI AMBIENT
Juan Mayans Cruz