Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 7040
Bases que han de regir la convocatória per constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants de la policia local de l'Ajuntament de Llucmajor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PRIMERA.

OBJECTE

1. L’objecte d’aquesta convocatòria és constituir una borsa de treball en la categoria de policia local com a funcionaris interins, per cobrir necessitats urgents de contractació. 

SEGONA.

NORMATIVA APLICABLE

S’aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent); el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableixen la formació, l’ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en la part vigent), i el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora de les policies locals de les Illes Balears en matèria d’organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, pel qual s’aprova el Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears, i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

TERCERA.

CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA

Escala: Administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local, categoria policia local.

Grup: C, subgrup C1.

QUARTA.

FORMA DE SELECCIÓ

El procediment de selecció, per a la constitució de la borsa de treball de policia local, com a funcionaris interins, serà la de concurs, que consistirà en la valoració dels mèrits que detalla l’apartat novè.

CINQUENA.

REQUISITS I CONDICIONS GENERALS DELS ASPIRANTS

Per participar en aquesta convocatòria, els aspirants han de complir els requisits següents:

  1. Tenir nacionalitat espanyola.
  2. Tenir devuit anys complerts.
  3. Estar en possessió del diploma d’aptitud del Curs de formació bàsica de policia local, propi de la plaça objecte de la convocatòria, expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb validesa de tres anys, o d’actualització en cas de caducitat del termini anterior. 
  4. Estar en possessió, o en condicions d’obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, d’algun dels títols següents: títol de batxillerat o qualsevol de les equivalències amb aquest títol establertes per l’Ordre EDU/ 520/2011, de 7 de març, per la qual s’estableixen equivalències amb els títols de batxillerat regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació. Entre aquests només a l’efecte d’accés a llocs de treball públics i privats, i sempre que s’acreditin els requisits establerts en aquesta ordre, són equivalents: el títol de batxillerat elemental derivat dels plans d’estudis anteriors a la Llei 14/1970, de 4 d’agost; el títol de Batxillerat Unificat Polivalent (BUP); superació de les Proves d’Accés a la Universitat per a majors de 25 anys; superació de les Proves d’Accés a la Formació Professional de grau superior o títol de tècnic en formació professional (FP1 i cicle formatiu de grau mitjà).
  5. No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic, descrits en l’annex II (quadre d’exclusions mèdiques) del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d’establiment de les normes marc, al qual s’han d’ajustar els reglaments de les policies locals de les Illes Balears.
  6. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a la plaça o càrrecs públics per resolució judicial.
  7. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
  8. No estar sotmès a cap causa d’incapacitat d’acord amb la normativa vigent. 
  9. Compromís, mitjançant declaració jurada, de dur armes i, si cal, utilitzar-les.
  10. Estar en possessió del permís de conductor A2, B i BTP.
  11. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat.

Tots els aspirants han d’estar en possessió dels requisits el dia que finalitzi el termini de presentació d’instàncies de la convocatòria corresponent. 

Els documents acreditatius dels requisits, per original o fotocòpia compulsada, s’han de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds del procés selectiu, sense que es pugui presentar en cap altre moment; la resta, abans de la presa de possessió. 

SISENA.

SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

1. Les sol·licituds s’han de dirigir al batle president de la Corporació, en el termini de 10 dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació íntegra d’aquestes bases i aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

2. La presentació de sol·licituds i la documentació acreditativa esmentada en la base anterior es podrà fer en el Registre General de la Corporació o en la forma establerta per l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3. La sol·licitud s’ha d’acompanyar, a més, amb els documents següents:  

Fotocòpia del document nacional d’identitat.

Relació dels mèrits de què disposin i que vulguin que es tinguin en compte en la fase de concurs, seguint el mateix ordre d’exposició que consta en la base vuitena, de valoració de mèrits. Aquests mèrits s’han d’acreditar documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc., amb originals o fotocòpies acarades. Els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada no seran valorats. A més, perquè es tinguin en compte determinats mèrits s’han d’assenyalar expressament, no n’hi ha prou amb mencions genèriques.

Resguard acreditatiu de l’abonament de les taxes de dret d’assistència a proves de selecció, l’import de les quals està fixat en 20 €.

4. Els anuncis successius es publicaran en el tauler d’anuncis d’aquest Ajuntament. 

SETENA.

ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim d’un mes, el batle dictarà una resolució en què declararà aprovada la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, la qual es farà pública mitjançant l’exposició en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, i en la qual es farà constar la causa de la no admissió i es fixarà un termini de deu dies hàbils per esmenar-ne els defectes i presentar-hi al·legacions.

2. En cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant una resolució de la Batlia en el termini màxim d’un mes, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista d’admesos. Un cop transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat cap resolució, les al·legacions o reclamacions s’entendran desestimades.

VUITENA.

TRIBUNAL QUALIFICADOR

1. En la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador, com a òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d’aspirants i fer la proposta oportuna a l’òrgan competent.  

2. El tribunal qualificador estarà compost de la forma següent:

President: titular i suplent designat pel batle.

Vocals:

Dos vocals, titular i suplents designats per la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals, un de la Direcció General d’Interior i l’altre de l’Escola Balear d’Administració Pública.

Vocal: Responsable de la Policia Local de l’Ajuntament o qui el substitueixi. 

Secretari: El de la corporació o el funcionari en qui delegui.

La designació del tribunal qualificador inclourà la dels corresponents suplents, i el seu nomenament es farà públic en el tauler d’anuncis al mateix temps que la llista definitiva d’admesos. Es podran nomenar assessors del tribunal qualificador, els quals actuaran amb veu però sense vot. El tribunal qualificador tindrà la consideració d’òrgan dependent de l’autoritat del batle.

3. Tots els membres del tribunal qualificador han de tenir una titulació acadèmica d’igual o superior nivell que l’exigida als aspirants per a la promoció.

4. El tribunal qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals ha de figurar el president i el secretari o qui legalment els substitueixi.

5. Tots els membres del tribunal qualificador tindran veu i vot, i les seves decisions s’hauran d’adoptar per majoria simple. En cas d’empat, decidirà el president. Resoldran les incidències i les reclamacions que es puguin produir.

El tribunal qualificador queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes que es plantegin i prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot el que no preveuen les bases.

6. L’actuació del tribunal qualificador s’ajustarà al que estableixen aquestes bases i la legislació supletòria que sigui d’aplicació. Les resolucions del tribunal qualificador vinculen l’Administració sense perjudici que aquesta, si s’escau, pugui revisar-les d’acord amb els previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. 

7. Les funcions bàsiques del tribunal qualificador són les següents:

a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats en forma per cada un dels participants, desglossats en els diferents apartats del barem que es detalla en la base vuitena. 

b) Elaborar una llista per ordre de puntuació. Hi han de figurar tots els aspirants que ho han sol·licitat i les puntuacions finals obtingudes per cada un, així com l’aspirant proposat d’acord amb la puntuació obtinguda. 

c) Confeccionar una borsa de treball de la categoria objecte d’aquesta convocatòria, per ordre de puntuació. 

8. Els membres del tribunal qualificador s’han d’abstenir d’intervenir i han de comunicar, si s’escau, a l'autoritat convocant —i els aspirants podran recusar-los quan hi concorrin les circumstàncies previstes en l’article 28 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, si han realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

9. Als efectes prevists en l’annex IV del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest tribunal qualificador queda classificat amb la categoria de segona.

NOVENA.

PROGRAMA DEL CONCURS

1. Valoració del curs bàsic de capacitació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del Curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per haver prestat serveis com a policia local interí, policia auxiliar interí, policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins d’una temporada completa a l’Ajuntament, el coeficient multiplicador serà 1. Aquest apartat s’acreditarà mitjançant un certificat d’aquest Ajuntament.  

b) Per als aspirants que no han renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant un certificat de la Direcció General d’Interior, el coeficient multiplicador serà 0,75.

c) Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50. Aquest apartat s’acreditarà mitjançant un certificat de l’ajuntament del municipi que correspongui.  

2. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents: 

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Antiguitat

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents: 

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

4. Estudis acadèmics oficials

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per la titulació de BUP, batxillerat o equivalent: 2,5 punts.

b) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.

d) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.

e) Per cada títol de doctor: 1 punt.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix. 

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a) i b) s’han d’acumular, com també les puntuacions dels apartats d) i e).

En cap cas es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

5. Valoració dels coneixements de llengües

5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes i també els reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:

a) Nivell A2 (abans A): 1 punt

b) Nivell B1 (nou): 1,25 punts

c) Nivell B2 (abans B)): 1,50 punts

d) Nivell C1 (abans C): 1,60 punts

d) Nivell C2 (abans D): 1,75 punts

e) Nivell LA, coneixements de llenguatge administratiu (abans E): 0,25 punts.

Només es valorarà un certificat, llevat del cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti. 

5.2 Coneixements d’altres llengües

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 4 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació: 

a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP: 1 punt.

b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP: 1,25 punts.

c) Tercer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP: 1,50 punts.

d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes: 1,75 punts.

e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes: 2 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

6. Valoració dels cursos de formació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.

6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix: 0,0075 punts per hora.

6.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, amb la puntuació que s’indica a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

7. Valoració dels reconeixements honorífics

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents: 

a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc i 0,5 punts si el distintiu és verd.

b) Per cada felicitació entregada pel Ple o la Junta de Govern de l’Ajuntament: 0,35 punts.

c) Per cada felicitació entregada per la Batlia: 0,25 punts.

S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.

8. Altres mèrits que ha de determinar l’Ajuntament de Llucmajor:

La puntuació màxima és de 6 punts, segons el que s’indica a continuació:

  1. Realització d’una prova tipus test amb 20 preguntes relacionades amb el coneixement del terme de Llucmajor: 4 punts.
  2. Resolució d’un cas pràctic sobre un determinat recorregut en el terme de Llucmajor: 2 punts.

DESENA.

LLISTA DEFINITIVA D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

1. Un cop finalitzades les proves selectives, el tribunal publicarà en el tauler d’anuncis de la Corporació la relació provisional dels aspirants que hagin resultat seleccionats per accedir a la plaça / les places convocades d’acord amb l’ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació total obtinguda i del DNI. Els aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils des de la publicació per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el tribunal. Podran assistir a la revisió acompanyats d’un assessor.

2. El tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot d’una, fer pública la llista definitiva d’aprovats, per ordre de puntuació, la qual no pot contenir un nombre d’aprovats superior al de les places vacants objecte d’oferta.

3. En cas d’empat en l’ordre de prelació s’haurà d’atendre, en primer lloc, la puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “dels serveis prestats”. Si l’empat persisteix, s’atendrà la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “del curs bàsic de capacitació”, i en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig.

4. El tribunal elevarà la llista definitiva a l’òrgan competent perquè formuli una proposta de nomenament. A aquest efecte, i dins el termini màxim de 20 dies naturals des de l’endemà que s’hagin fet públiques les relacions definitives, els aspirants que hi figurin han de presentar al servei de recursos humans de l’ajuntament corresponent els documents següents, referits sempre a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds:

a) Certificat mèdic, en model oficial, en què consti que l’aspirant no pateix cap malaltia ni defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les funcions corresponents.

b) Còpia acarada del títol acadèmic exigit en les bases o certificat acadèmic que acrediti haver realitzat tots els estudis per a l’obtenció del títol i haver abonat les taxes de sol·licitud de la seva expedició.

c) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública ni de trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques. 

d) Declaració jurada o promesa de no exercir cap lloc o activitat en el sector públic o privat delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, ni de rebre cap pensió de jubilació, retir o orfandat, indicant així mateix que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat.

e) Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.

f) Fotocòpia acarada del DNI.

g) Dues fotografies mida carnet.

h) També haurà de presentar, si cal, la documentació acreditativa de la resta de requisits específics exigits que no s’hagin presentat amb anterioritat.

5. Les persones que no presentin la documentació dins el termini establert, llevat dels casos de força major, no podran ser nomenades i quedaran anul·lades totes les actuacions referides a aquest aspirant, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la sol·licitud. Els aspirants proposats que ja tinguin la condició de funcionaris de carrera estaran exempts de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja acreditats per obtenir el nomenament anterior, i hauran de presentar únicament un certificat de l’administració pública de la qual depenen per acreditar la seva condició i aquelles circumstàncies que es trobin en el seu full de serveis.

ONZENA.

NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ

1. Un cop transcorregut el termini de presentació de documentació i que els aspirants aprovats hagin presentat la documentació requerida conformement, la Batlia efectuarà el nomenament de les persones proposades pel tribunal qualificador, fins al límit de places anunciades i que estiguin dotades pressupostàriament. Aquestes hauran d’efectuar el jurament o la promesa i prendre possessió en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la notificació. Les qui injustificadament no prenguin possessió de la seva plaça o lloc de treball seran declarades destituïdes, amb la pèrdua de tots els drets derivats del concurs oposició i del posterior nomenament. El nomenament com a funcionari interí es publicarà en el BOIB.

2. En cas de dur a terme una activitat privada, ho hauran de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

DOTZENA.

BORSA DE TREBALL

Als efectes prevists en l’article 34 de la Llei 6/2005, de 3 de juny, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, pel que fa a la provisió temporal i urgent de llocs de treball, la llista de la puntuació final dels aspirants constituirà la borsa de treball.

Quan sigui necessari acudir a la borsa de treball per cobrir interinament alguna plaça vacant de l’escala bàsica, de policia local, s’oferirà als aspirants per ordre de major puntuació obtinguda en el concurs. La borsa tindrà vigència fins a la pròxima convocatòria, com a màxim una vigència de dos anys.

TRETZENA.

IMPUGNACIÓ I RECURSOS

La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es deriven de les actuacions del tribunal podran ser impugnats per les persones en els casos i en la forma establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Llucmajor, 9 d’abril de 2014

El batle
Joan C. Jaume Mulet