Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY
Núm. 6582
Aprovació Pla taxis estacionals
Versió PDF
Aprovació del Pla d'actuació en transport públic de viatger en vehicles turisme per als anys 2014 i 2015 del Municipi de Sant Antoni de Portmany
La Junta de Govern Local a la sessió extraordinària celebrada el 3 d'abril de 2014, aprovà el següent
PLA D’ACTUACIÓ EN TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2014 i 2015 DEL MUNICIPI DE SANT ANTONI DE PORTMANY
El servei del taxi en l’àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d’aquest sector a l’activitat turística i el component públic i a vegades assistencial d’aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s’ajusti a les especials necessitats de la demanda d’aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l’època assenyalada.
Constatada a les temporades estivals compreses entre l’any 2006 (data d’aprovació del primer Pla), 2011 i 2012/2013 la millora del servei resultant d’adequar la desproporció existent entre l’oferta i la demanda de taxis en temporada estival a l’illa d’Eivissa, i atès que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l’exercici de la seva competència exclusiva en matèria de transport per carretera quan aquest es dugui a terme íntegrament dins el territori de les illes ha habilitat, mitjançant el Decret llei 1/2012, de 10 de febrer, sobre mesures orientades a la prevenció de l’oferta il·legal en matèria de transports a l’illa d’Eivissa, la possibilitat de que els Ajuntaments de l’illa d’Eivissa atorguin autoritzacions estacionals de transport públic de viatgers en vehicles de turisme, es planteja la necessitat i conveniència d’aprovar un Pla d’actuació per al vigent any 2014 amb una previsió de continuïtat fins l’any 2015 atès que la vigència de l'anterior Pla ha finalitzat i que les circumstàncies que varen afavorir la seva aprovació encara existeixen.
La desproporció existent s’ha quantificat numèricament en atenció a les característiques de socials i econòmiques del municipi de Sant Antoni de Portmany que resultarien rellevants per a la determinació de la potencial demanda de taxis als mesos de temporada turística. A banda de l’increment de població que es produeix com a conseqüència de la afluència de turistes, caldria destacar l’existència d’un important número d’establiments l’activitat principal dels quals està relacionada amb l’oci, nocturn amb les necessitats de desplaçaments que allò comporta.
El contingut d’aquest Pla d’actuació, d’acord amb l’esmentat decret llei 1/2012 és establir les condicions a les quals s’han de subjectar aquestes autoritzacions, el nombre màxim d’autoritzacions a atorgar al municipi de Sant Antoni de Portmany, el procediment d’autorització, les condicions de prestació del servei, els drets i les obligacions que ha d’assumir el subjecte autoritzat, el termini de durada de l’autorització, la quantia de la taxa i els supòsits de revocació.
Respecte el sistema d’adjudicació de les autoritzacions, s'entès que la preferència per obtenir una estacional s’ha de donar als que ja són titulars d’una llicencia en atenció a les següents consideracions:
En primer lloc, la pròpia experiència dels Plans aprovats pel Consell Insular d’Eivissa durant els períodes 2008-2009 i 2010-2011 han posat de manifest l’existència de la conflictivitat laboral que es produïa pel fet de què un assalariat titular d’una autorització estacional sigui al mateix temps empleat i empleador que en molts casos ha desembocat en acomiadament en atenció a la competència deslleial que això suposa, així com la incertesa que genera el desconeixement del mode en que quedarà afectat el còmput de l’antiguitat de l’assalariat davant l’eventual participació en un futur procediment d’adjudicació d’una llicencia municipal.
En segon lloc, les dificultats amb les quals es troben els assalariats per amortitzar la inversió que suposa el ser titular d’una autorització estacional no es produeixen amb la mateixa intensitat amb els titulars de llicències perquè s’exigeix que l’autorització estacional s’exploti amb un vehicles amb menys de 10 anys. I a més a més, s’introdueix la obligatorietat d’abonar el pagament d’una taxa per l’adjudicació i explotació de l’autorització estacional que disminuirà considerablement el benefici final de l’activitat.
I en tercer lloc, que el projecte de llei de transports terrestres i mobilitat de les Illes Balears
(BOIB núm. 23 de 15 de febrer de 2014) també contempla al seu article 52 que les llicències de caràcter temporal s'atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari.
En definitiva, el Pla d’actuació persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, que s’aconseguirà amb el considerable increment del número d’autoritzacions atorgades respecte a anys anteriors al municipi de Sant Antoni de Portmany i la preferència en l’adjudicació als titulars de llicencies per les raons anteriorment exposades. Tot l’anterior tenint present l’objectiu principal que es la prestació del servei en optimes condicions de seguretat, suficiència i qualitat i al mateix temps amb finalitat d'eradicar l’intrusisme existent en el sector.
I.- Objecte del Pla d’actuació
El present Pla d’actuació és un acte que ha de concretar les condicions a les quals s’han de subjectar les autoritzacions estacionals de transport públic de viatgers en vehicle turisme, per als anys 2014 i 2015 pel municipi de Sant Antoni de Portmany.
La vigència del Pla d’actuació ve definida en el temps per la seva estacionalitat aplicable als dos anys de duració, i per tant s’esgota coincidint amb la caducitat de les autoritzacions atorgades.
El titular d’una autorització estacional estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d’un preu.
L’objectiu del pla consisteix en la reducció de la diferència existent entre la capacitat d’oferta del sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme (considerat des d’una perspectiva municipal) en relació amb la seva demanda, que puntualment tendeix a ser molt superior durant la temporada estival. Això es preveu aconseguir mitjançant l’ampliació de la capacitat que sistema de transport públic de viatgers pot prestar en cada moment, a través de l’augment d’autoritzacions (títols habilitant per a la prestació del servei). De forma paral•lela s’incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament pel que fa al control de la competència deslleial i l’intrusisme existent i a l’ampliació dels medis disponibles per afavorir la mobilitat (transport col•lectiu de viatgers).
II.- Característiques de les autoritzacions estacionals
Les autoritzacions estacionals d’àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicle turisme, pel municipi de Sant Antoni de Portmany ,reuniran les característiques següents:
Estacionals: la duració d’aquestes autoritzacions, que es concediran en dos torns diferents, repartint al 50% de les autoritzacions estacionals atorgables en cadascun dels torns, seran:
1er torn: del dia 1 de juny fins al dia 31 d’agost dels anys 2014 i 2015 (tots els dies inclosos).
2n torn: del dia 1 de juliol fins al dia 30 de setembre dels anys 2014 i 2015 (tots els dies inclosos).
L’acompliment del segon període (el corresponent a l’any 2015) determinarà la caducitat de l’autorització sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a l’autorització caducada. A la finalització del primer període (any 2014) l’autorització romandrà suspesa fins no s’inicii el nou període de vigor l’any 2015.
Biennals: Com s’ha vist a l’apartat anterior, aquest pla preveu l’extensió de l’autorització estacional a la temporada estival de dos anys consecutius,
2014 i 2015.
Personals: L’autorització tendrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l’atorgament a una persona física que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només podrà obtenir-se una autorització estacional per persona.
Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es podran transmetre en cap cas.
Revocables: Independentment de l’extinció de l’autorització per caducitat, l’ajuntament de Sant Antoni de Portmany podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei.
Àmbit insular: Aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació del servei a l’àmbit territorial del municipi de Sant Antoni de Portmany, d’acord amb el previst al present Pla d’actuació. D’acord amb allò previst a l’article 1.3 del Decret llei 1/2012 el Consell Insular d’Eivissa ha de disposar el que correspongui perquè es puguin fer els recorreguts interurbans en les mateixes condicions de prestació que els titulars de les llicències municipals fixes, subjectant-se en tot al règim de càrrega i descàrrega i a les tarifes aprovades aplicables. L’autorització del Consell, al seu cas, restara condicionada al consentiment municipal.
III. Determinació del nombre màxim d’autoritzacions que es poden concedir.
D’acord amb el que preveu decret llei 1/2012, s’estableix un nombre màxim d’autoritzacions atorgables de 70 que es distribuiran d’acord amb els torns als quals es refereix l’apartat II del present Pla.
IV. Inici del procediment d’autorització
Una vegada aprovat el present Pla d’actuació, s’haurà de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears, i el dia següent de la data de la publicació determinarà l’inici del termini de presentació de sol•licituds per un termini de 10 dies naturals. Així mateix es publicarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web municipal www.santantoni.net l’obertura d’aquest termini, amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions.
1. Requisits:
1.1. Ser persona física.
1.2. Complir amb les obligacions fiscals i socials i laborals establertes en la legislació vigent.
1.3. Disposar del permís de conducció per a transport públic de viatgers, classe BTP. Disposar igualment del permís de circulació de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.
1.4. Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d’una llicència municipal de taxi de l’ajuntament de Sant Antoni de Portmany i acomplir amb l'obligació de l'explotació personal de la llicència, la plena i exclusiva dedicació i la incompatibilitat amb una altra professió entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle per part del titular de la llicència i no la seua gestió.
1.5. A més, els que optin com a titulars de llicència municipal hauran de presentar acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d’alta a l’impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d’acord amb la documentació que es detalla a l’apartat que segueix. En cap cas es considerarà que pot complir-se aquest requisit si s’ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació.
1.6. Aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d’acord amb el previst al procediment d’atorgament), a més dels requisits recollits als apartats 1.1., 1.2. i 1.3. anteriors, hauran d’acreditar el fet d’haver estat contractat pel titular d’una llicència municipal de taxi de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany durant 2 mesos de l’any 2013 i almenys durant vint mesos durant els cinc anys anteriors a l’inici del termini de presentació d’instàncies. No es considerarà contractació com assalariat aquells casos en que no s’estableixi contracte laboral per tractar-se d’un autònom en règim familiar.
1.7. Es considerarà que els assalariats que han resultat titulars d'una autorització estacional els anys 2010 i 2011/2012 i 2013 ja han acreditat el compliment del requisits de l'apartat anterior.
2. Sol•licituds i documentació a presentar.
2.1. El termini de sol•licituds s’obrirà el dia següent a la publicació al BOIB del present Pla d’actuació, en instància dirigida a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, en model recollit a l’annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d’inici (considerats ambdós dies inclosos)
2.2. Totes les sol•licituds hauran d’acompanyar original, i fotocòpia per al seu acarament, de la seua identificació personal (DNI).
2.3. Per acreditar el compliment de les obligacions fiscals i socials i laborals establertes en la legislació vigent s’haurà de presentar certificació expedida per l’Agència Tributària i per la Seguretat Social respectivament, amb una antiguitat màxima de sis mesos.
2.4. Les persones que com a titulars d’una llicència de taxi adscrita a l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany optin a l’autorització hauran d’indicar en la instància el número que li correspon i la data d’atorgament, així com els rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d’autònoms al llarg dels últims vint mesos sempre que la possessió de la llicència superi aquest període de 20 mesos. En cas que la possessió de la llicència fos per període inferior, hauran de presentar els rebuts d'autònoms des de la data de l'atorgament de la llicència per canvi de titularitat fins la data de presentació de la sol·licitud d'autorització estacional, sense que hagi d'haver-hi hagut interrupció. Així mateix hauran de presentar el carnet de conducció BTP en vigor.
Pel que fa al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat negatiu emès per l’Institut Nacional de la Seguretat Social acreditatiu.
2.5. Les persones que optin com a assalariats en el sector del taxi hauran de presentar original, i fotocòpia per al seu acarament, de la documentació acreditativa de la seua relació laboral com a conductor amb el titular d’una llicència de taxi del municipi de Sant Antoni de Portmany (mitjançant vida laboral expedida per la Tresoreria de la Seguretat Social o còpia dels contractes, nòmines o qualsevol altra documentació suficientment acreditativa de què disposi). Així mateix hauran de presentar el carnet de conducció BTP en vigor i del carnet municipal.
V. Procediment d’autorització
1. Esmena de deficiències
Una vegada exhaurit el termini de presentació,s’obrirà un termini de 3 dies hàbils per l’esmena de deficiències per a aquells sol•licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits, que començarà a partir del dia següent a l’exposició pública en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web municipal dels interessats que es trobin en aquest cas indicant-se els defectes que s’han d'esmenar.
Transcorregut aquest termini sense que s’hagin esmenat les deficiències, el sol·licitant quedarà exclòs del procediment d’adjudicació.
2. Llista provisional d’admesos
Després del període d’esmena es publicarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web municipal,la llista provisional dels admesos al procediment d’adjudicació i s’obrirà un termini de 3 dies hàbils per què els interessats, si escau, puguin formular al·legacions a l’esmentada llista provisional.
3. Llista definitiva d’admesos
Transcorregut el termini d'al·legacions a la llista provisional es publicarà, prèvia resolució d’aquestes, la llista definitiva d’admesos al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web municipal. Aquesta llista classificarà els admesos en dos grups (titulars i assalariats) segons allò que disposa l’apartat següent i assenyalarà la data en la qual es durà a terme el sorteig per a l’adscripció dels torns.
4. Classificació dels sol•licitants admesos.
El procediment per a l’adjudicació de les autoritzacions estableix la següent classificació dels sol•licitants i distribució d’autoritzacions:
- “Titulars”: titulars de llicència municipal de taxi (categoria A).
- “Assalariats”: assalariats del sector del taxi (categoria B).
El procediment d’adjudicació es regirà per la prevalença dels titulars (categoria A) respecte dels assalariats (categoria B). Així, en el cas que amb el grup dels titulars no s’adjudiqui la totalitat de les autoritzacions pendents d’atorgar-se, aquestes podran ser adscrites als sol•licitants del grup dels assalariats d’acord amb el procediment que més endavant es detalla.
En el cas dels titulars, al procediment d’adjudicació es valorarà com a mèrit per a la determinació de l’ordre d’accés l’antiguitat demostrada en la possessió de la corresponent llicència municipal. En cas de trobar-se més d’un sol•licitant amb la mateixa antiguitat, es realitzarà un sorteig públic entre els interessats de què es tracti, per tal de determinar l’ordre d’accés a les autoritzacions.
Si amb els tràmits anteriors no s’ha cobert la totalitat de les autoritzacions atorgables, es continuarà el procediment adjudicant autoritzacions a sol•licitants dels admesos en el grup d’assalariats mitjançant la realització d’un sorteig públic.
Seguidament, s’efectuarà un altre sorteig públic per determinar l’ordre d'accés entre els sol·licitants admesos que no hagin resultat adjudicataris provisionals amb la finalitat de crear un contingent de reserva per al cas en el qual es produeixin renúncies o vacants sobrevingudes.
5. Sorteig per a la distribució dels torns i llista definitiva d’adjudicataris provisionals.
A la data i la hora assenyalades en la publicació de la llista provisional d’admesos es celebrarà un sorteig públic per tal d’adscriure als adjudicataris provisionals a cada torn concret. És a dir, haurà una llista d’adjudicataris provisionals del primer torn (1 de juny fins 31 d’agost) i una llista diferent del segon torn (1 de juliol fins 30 de setembre).
Els torns s’invertiran el segon any de vigència del Plà, de manera que aquells qua hagin resultat adscrits al primer torn l’any 2014, resultaran adscrits al segon torn l’any 2015 i a l'inrevés.
Finalment, mitjançant resolució de la regidoria d’agricultura, industria i transports s’aprovarà la llista ordenada per classes i torns que s’exposarà en el tauler d'anuncis i web municipal als efectes de notificació individual a cadascun dels adjudicataris, atorgant un termini per complir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.
6. Presentació de resta de documentació
Una vegada acceptades les sol•licituds i concedides provisionalment les corresponents autoritzacions amb el procediment dels apartats anteriors, l’eficàcia de l’atorgament de l’autorització estacional restarà condicionada a la presentació per part de l’interessat de la documentació que segueix, abans de les dates següents:
a) Acreditació d’haver formalitzat a la tresoreria municipal un dipòsit retornable per import de 500 euros. Aquest dipòsit ha de formalitzar-se dins un termini de 10 dies naturals comptadors des del dia següent al de la publicació al tauler d’anuncis i a la web municipal de la resolució del Regidor de Transports que aprovi la llista d’adjudicataris provisionals.
La formalització d’aquest dipòsit respondrà als supòsits que es descriuen a continuació:
- Renúncia a l’obtenció definitiva de l’autorització.
- La no obtenció definitiva de l’autorització per no completar la documentació exigida als terminis assenyalats.
- L’incompliment de l’obligació d’acreditar davant l’Ajuntament la retirada del vehicle de tots els distintius identificatius de l’autorització estacional en el termini màxim d’un mes des de la finalització de la vigència d’aquesta o en els supòsits de substitució regulats a l’apartat VI.A.1.
Transcorregut el període de vigència de l'autorització estacional per a la temporada 2014, i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2015, sempre que se segueixin complint la resta de requisits establerts per a la tornada del dipòsit.
b) Documentació exigida als apartats 6.2 a 6.4
- Termini de presentació pel primer torn: fins el 19 de maig de 2014
- Termini de presentació pel segon torn: abans del 13 de juny de 2014
Aquest termini comptarà per a l’any 2014 i haurà de tornar a actualitzar-se a l’any 2015 mitjançant l’adopció del corresponent acord per la Junta de Govern Local. Així, l’any 2014, per poder prestar el servei haurà de presentar- se novament a l’Ajuntament tota la documentació recollida en els apartats que segueixen, amb un termini que s’obrirà en data 9 de març de 2014 i finalitzarà el 15 de maig de 2015 (per al primer torn) i el 12 de juny de 2015 per al segon.
6.1. Acreditació de disponibilitat d’un vehicle turisme, amb pas a servei públic amb un nombre màxim de cinc places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, arrendament financer o arrendament de vehicle per empresa autoritzada, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: instal•lació d’aparell taxímetre, emisor-receptor de radio (o element de telecomunicació incorporat al vehicle), color blanc, llum verda i indicació de tarifa al panell superior i resta de condicions exigibles a l'ordenança municipal reguladora dels serveis urbans e interurbans de transports en automòbils lleugers (BOIB núm. 90 de 14 de juny de 2005) .
El vehicle haurà de portar a ambdues portes davanteres l’establert en relació a la identificació externa (banda transversal, franges, colors, etc.) en les mateixes condicions d’identificació que els vehicles emparats per la llicència municipal de taxi. Així mateix, haurà de portar a ambdues portes davanteres l’escut de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany inscrit en un rectangle de 10x10 centímetres, en model oficial aplicable a la temporada 2011 i 2012/2013, amb les mesures exigides per l’ajuntament a l'ordenança municipal reguladora dels serveis urbans i interurbans de transports en automòbils lleugers abans esmentada. A l’altre costat de la banda transversal (o baix de la franja horitzontal si n’és el cas), figuraran en color vermell el número d’autorització estacional assignat per l’ajuntament començaran a comptar a partir de 1001 els de el primer torn i de 2001 els de el segon torn) d’acord amb la llista ordenada d’adjudicataris que s’aprovi i més avall haurà de figurar la llegenda “Taxi estacional”, tot això en lletres de color vermell font Arial, negreta, de 125 punts d’ample, les tres línies inscrites en un rectangle de 30x15 cm. S’afegirà igualment la llegenda ”Torn 1” (o “Torn 2”), baix de les línies anteriors, en lletres color vermell, font Arial, negreta, de 60 punts. La resta d’aspectes relatius a col•locació i ubicació es realitzarà d’acord amb els annexos que acompanyen al present Pla d’actuació. L’antiguitat màxima per a l’adscripció d’un vehicle a aquestes autoritzacions serà de 10 anys comptats des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació. L’acreditació del compliment de tots els requeriments detallats s’acreditarà mitjançant la presentació d’un certificat de conformitat expedit a l’efecte per l’estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell Insular d’Eivissa.
L’any 2015 podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l’autoritzat per a l’any 2014, i en tot cas haurà de continuar complint la condició de tenir un màxim de 10 anys comptats des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació (12 de juny de 2015). L’any 2015 es podrà superar l'antiguitat màxima de 10 anys abans de 12 de juny de 2015 només en el cas d’aportar el mateix vehicle que va autoritzar-se l’any 2014.
6.2. Tenir assegurada de forma il•limitada (o com a mínim per l’import de 50 milions d’euros) durant el temps de vigència de l’autorització (els tres mesos de 2014 i els tres mesos de 2015) la responsabilitat civil amb tercers amb ocasió de danys ocasionats en raó d’aquest servei.
6.3. Acreditació de disposar d’un conductor (el mateix titular o persona contractada a l’efecte) amb els permisos de conducció exigits per la normativa corresponent (BTP), així com el permís local de conductor.
6.4. Acreditació del pagament del canon per un import de 3.213 euros per temporada.
7. Procediment per cobrir renúncies d’adjudicataris provisionals.
En cas que s’hagi acreditat alguna renúncia per part d’un adjudicatari provisional o l’autorització no arribàs a adquirir eficàcia per no completar-se la documentació exigida,la plaça corresponent a aquesta autorització podrà cobrir-se amb la persona que resultàs adjudicatària, per ocupar el primer lloc en la llista resultant del sorteig que es realitzi per la creació del contingent de reserva, i tendrà un termini màxim de tres dies hàbils per manifestar la seua disposició a continuar optant a cobrir l’autorització vacant existent, en cas d’arribar-se a aquest cas. Una vegada complert el termini, comptaran amb deu dies naturals per poder completar els requisits detallats a l’apartat anterior.
La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici 2014, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte.
8.Emissió targeta de transports
Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una autorització estacional rebran per part de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex corresponent, amb indicació del titular, termini de vigència, i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s'expedirà dues vegades durant el termini de vigència de l'autorització: una targeta que acrediti la vigència de l'autorització durant els tres mesos de l'any 2014 i una altra (emesa una vegada s'hagi comprovat per la Corporació el compliment dels requisits per a l'any 2015) que documentarà la vigència durant aquell any.
VI.- Prestació del servei. Drets i obligacions
A. Exercici de l’activitat.
1. La prestació d’aquest servei s’efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l’autorització estacional. No obstant això, poden donar-se supòsits de substitució definitiva o temporal als termes que es detallen a continuació:
- Substitució definitiva: Al supòsit que durant la prestació del servei el titular de l’autorització estacional vulgui substituir el vehicle adscrit a l’autorització estacional atorgada, haurà de comunicar-lo a l’ajuntament acreditant la disponibilitat d’un nou vehicle, amb les seues dades, model i matrícula i l’acreditació que acompleix els mateixos requisits que aquest Pla exigeix per a la concessió d’autoritzacions estacionals.
A més a més, haurà d’acreditar-se mitjançant certificat de la ITV la retirada de tots els distintius externs del vehicle original
Comprovat l’anteriorment exposat, l’ajuntament emetrà la resolució autoritzant la substitució.
- Substitució temporal: Excepcionalment podrà accedir-se a una substitució temporal del vehicle adscrit a l’autorització estacional atorgada en casos d’avaria o accident. En aquests supòsits, l’interessat haurà de comunicar-lo a l’ajuntament mitjançant instància a la qual acompanyarà acreditació de disposar d’altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l’apartat 6.1 i certificació del taller mecànic acreditatiu de d'incidència i duració estimada de la seua resolució.
En aquests casos excepcionals la substitució temporal no podrà tenir una vigència superior a 15 dies naturals, admetent-se que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el titular de l’autorització i que el vehicle de substitució temporal tengui una antiguitat superior a 10 anys. Transcorregut el termini màxim de 15 dies naturals per a la substitució temporal el titular de l’autorització haurà d’acreditar davant l’ajuntament la retirada dels distintius externs del vehicle temporal dins el termini de 3 dies hàbils comptadors des de la finalització dels 15 dies naturals sense que en cap cas es pugui simultaniejar la prestació d’ambdós vehicles.
Si el termini previst per a la resolució de l’avaria o l’accident fos superior a 15 dies naturals el titular de l’autorització estacional haurà d’acudir al procediment regulat per a la substitució definitiva del vehicle.
2. Els titulars de les autoritzacions estacionals poden prestar el servei personalment o mitjançant la contractació d’un o més conductors assalariats.
3. Tots els conductors hauran d’acreditar trobar-se en possessió (a més del carnet BTP) del permís municipal de conducció.
4. Els titulars de les autoritzacions estacionals (es tracti de titulars de llicència municipal o d’assalariats) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d’alta en el règim especial dels treballadors autònoms durants els dies de vigència de l’autorització (els tres mesos de 2014 i els tres mesos de 2015).
5. Els titulars hauran d’assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l’autorització i en tot cas, dins l’horari comprès entre les 21:00 i les 9:00 hores, excepte en el cas que això es contradiga amb l’establert a la normativa laboral d’aplicació pel que fa a la duració de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que en resulti d’aplicació pel que fa al temps màxims de conducció i descans per conductor.
6. Una vegada conclòs el període de vigència de l’autorització estacional (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l’activitat i d’acreditar-ho mitjançant la presentació a l’ajuntament d’un certificat emès per la ITV a tal efecte en el termini màxim d’un mes tras la finalització del seu torn. Això, com ja s’ha dit, haurà de fer-se l’any 2014 de la mateixa manera que es farà en el moment de l’extinció de l’autorització bianual en 2015.
No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per l’any 2015) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l’eliminació del signes externs identificatius en el termini indicat de l’any 2014.
B. Règim tarifari.
En qualsevol cas les tarifes que en resultaran d’aplicació seran aquelles recollides al règim tarifari aprovat per l'Ordre del Conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori del Govern de les Illes Balears de 30 d'abril de 2009 o norma que ho substitueixi. Les tarifes hauran d'incorporar-se als aparells taxímetre en els mateixos termes que es preveuen en l'Ordre esmentada.
C. Règim sancionador.
L’incompliment per part del titular d’una autorització estacional de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d’alguna de les condicions exigides per a la seua obtenció determinaria el fet d’entendre que s’estaria realitzant l’activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, de manera que podrà ser sancionat d’acord amb el previst a la normativa general de transports (Llei 16/1987, de 30 de juliol). L’incompliment del recollit a l’ordenança municipal abans esmentada determinaria la possibilitat de ser sancionat per l’ajuntament corresponent d’acord amb el règim sancionador previst a l’efecte.
D. Revocació.
L’ajuntament podrà revocar l’autorització, que no tendrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei i suposaria la pèrdua de tots els drets vinculats a l’autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d’audiència a l’interessat. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.
VII.- Pla d’inspeccions
Durant la vigència d’aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per l’ajuntament en coordinació amb les forces i els cossos de seguretat dependents dels diferents municipis i de l’Administració General de l’Estat i amb el Serveis d’inspecció de transports del Consell Insular d’Eivissa.
Contra el present acord, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma (Mallorca) que resulti competent per repartiment, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la resolució present, tot conformement amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
b) El recurs de reposició potestatiu davant l’òrgan que ha dictat aquest acord en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació de la resolució present, tot conformement amb els articles 116 i 117 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu davant l’òrgan jurisdiccional a dalt esmentat, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.
Un cop transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició davant l’Ajuntament sense que s’hagi notificat la resolució, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs de reposició, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.”
Es fa públic als efectes del Decret llei 1/2012, de 10 de febrer, sobre mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a l'illa d'Eivissa.
Sant Antoni de Portmany, 9 d'abril de 2014.
L'Alcaldessa,
Josefa Gutiérrez Costa.