Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 6465
Decret d'aprovació de les bases generals per les quals es regiran les convocatòries de les proves selectives incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2014 i de les bases específiques de la convocatòria del concurs oposició d'una plaça de subinspector de la Policia Local (promoció interna) i del concurs oposició de dues places d'oficial de la Policia Local (promoció interna)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Durant els mesos de febrer i març de 2014 ha tengut lloc la negociació de les bases generals que han de regir les convocatòries de les proves selectives incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2014, així com de les bases específiques de la convocatòria del concurs oposició d'una plaça de subinspector de la Policia Local (promoció interna) i del concurs oposició de dues places d'oficial de la Policia Local (promoció interna), incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2014.

En la sessió de la Mesa General de Negociació de data 12 de març de 2014 s'ha donat per conclosa la citada negociació, amb acord de la totalitat de la representació sindical pel que fa a les referides bases generals i a les bases específiques d'inspector de la Policia Local i d’oficial de la Policia Local.

Atès que les citades bases generals i específiques s'ajusten a la normativa vigent, en virtut de la facultat que em confereix l'article 21.1.h) de la llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local,

RESOLC

1. Aprovar les bases generals per les quals es regiran les convocatòries de les proves selectives incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2014, així com les bases específiques de la convocatòria del concurs oposició d'una plaça de subinspector de la Policia Local (promoció interna) i del concurs oposició de dues places d'oficial de la Policia Local (promoció interna), incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2014, el text de les quals s'adjunta a aquest decret com a Annex I.

2. Ordenar la publicació íntegra de les esmentades bases generals i específiques en el BOIB d'acord a l'establert en la normativa vigent.

Calvià, 27 de març de 2014

La tinent de batle delegada de Serveis Generals
Cristina Tugores Carbonell
(Resolució de Batlia de data 14/6/11)

 

ANNEX I

BASES GENERALS DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER COBRIR PLACES VACANTS DE LA PLANTILLA DE FUNCIONARIS DE L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ CORRESPONENTS A l'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA PER A l'ANY 2014

(Bases acordades en Mesa General de Negociació de l’Ajuntament de Calvià en data 12 de març de 2014)

Primera. Normes generals

Les proves selectives per cobrir les places de l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2014 es regeixen de conformitat i amb els termes establerts en la Llei 7/2007, de 12 d'abril, per la qual s'aprova l'Estatut bàsic de l'empleat públic (BOE núm. 89, de 13 d'abril), en el Reial Decret 364/1995, de 10 de març (BOE núm. 85, de 10 d'abril de 1995), en el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims del procediment de selecció dels funcionaris d'Administració local (BOE núm. 142, de 14 de juny de 1991), i en la normativa aplicable a la policia local de les Illes Balears sobre selecció, formació, promoció i mobilitat, d'acord al que detallen les corresponents bases específiques, així com en qualsevol altra normativa que els sigui aplicable.

Segona. Requisits dels aspirants

Per ser admesos a les proves selectives, els aspirants han de reunir els següents requisits, sense perjudici dels que figurin en cadascuna de les bases específiques.

Aquests requisits s’han de tenir el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de presa de possessió.

1. Tenir la nacionalitat espanyola o bé ser nacional d'algun dels altres Estats membres de la Unió Europea o nacional d'algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, amb excepció dels llocs de feina que directa o indirectament impliquin una participació en l'exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l'Estat o de les administracions públiques.

En les mateixes condicions, també hi poden participar, qualsevol que en sigui la nacionalitat, el cònjuge dels espanyols i dels nacionals dels altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, i els seus descendents i els del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, si són menors de 21 anys o majors d'aquesta edat dependents.

2. Tenir fets els 16 anys d'edat i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa, tret que en les bases específiques s'estableixi una edat en concret.

3. Estar en possessió de la titulació acadèmica exigida en les bases específiques de la plaça a cobrir. Per acreditar aquest requisit l'aspirant ha de lliurar original o còpia compulsada del títol.

El justificant de pagament dels drets d'expedició del títol només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumirà que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol i, en aquest cas, els aspirants quedaran exclosos i hauran d'acreditar el títol en el termini d'esmena de les deficiències, o justificar, mitjançant un certificat del centre d'estudis oficials corresponent, que el títol encara no consta en l'expedient acadèmic de l'aspirant.

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger se n'ha d'acreditar la corresponent homologació.

4. Posseir la capacitat funcional per fer les tasques corresponents de la plaça a cobrir. Els aspirants que accedeixin a places reservades a persones amb discapacitat han de tenir acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

5. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari de les comunitats autònomes, ni trobar-se amb en la situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionaris, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'altres Estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

6. No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

7. Prèviament a l'acte de presa de possessió, l'interessat ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/84, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.

En el cas d’exercir activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ha de declarar-ho en el termini de deu dies de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar acord, si escau, de reconeixement de compatibilitat o incompatibilitat per a l'exercici d'activitats privades.

8. Les bases específiques de cada convocatòria poden exigir als aspirants tenir altres requisits específics que guardin relació objectiva i proporcionada amb les funcions assumides i les tasques a desenvolupar, o per donar compliment a la normativa vigent. En tot cas, han d'establir-se de manera abstracta i general.

Tercera. Sol·licituds

Els aspirants a les proves selectives han d'emplenar l'imprès establert per l’Ajuntament de Calvià, el qual els serà facilitat gratuïtament en el Registre General de l’Ajuntament de Calvià situat al carrer Julià Bujosa Sans, Batle, núm. 1, de Calvià, i que es publicarà en el web de l’Ajuntament (www.calvia.com).

El termini de presentació serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de l'anunci publicat en el Butlletí Oficial de l'Estat. Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis de la corporació i en el web de l’Ajuntament (www.calvia.com).

Les instàncies poden presentar-se també en la forma que indica l'article 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Per ser admesos i prendre part en el procés selectiu basta que els aspirants manifestin en la instància que reuneixen totes les condicions exigides en la base segona i en els respectius annexos, referides sempre a la data d'expiració del termini senyalat per presentar les instàncies, excepció feta del que puguin determinar les bases específiques de cada convocatòria, respecte dels requisits que hagin d'acompanyar a la sol·licitud de participació. També han de manifestar en la instància si volen fer els exercicis de caràcter voluntari.

En el cas que el procés selectiu adopti el sistema d'oposició concurs, els aspirants que hagin superat la fase d'oposició han de presentar els documents acreditatius dels mèrits a valorar, d'acord amb la forma indicada en les bases específiques, en el termini de cinc dies hàbils a comptar de l'endemà al de la publicació de les qualificacions de l'últim exercici de la convocatòria. Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats. Els mèrits han de ser computats en referència a la data d'expiració del termini senyalat per presentar les instàncies.

En el cas que el procés selectiu adopti el sistema de concurs o de concurs oposició, els aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud de participació els documents acreditatius dels mèrits a valorar, d'acord amb la forma indicada en les bases específiques. Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats. En aquest cas, la data límit per a l'al·legació dels mèrits i la presentació dels documents que hi fan referència serà la de finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria.

Els documents acreditatius dels mèrits presentats poden ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari es destruiran.

Quarta. Places reservades

1. Persones discapacitades

En les convocatòries d'ingrés a aquest Ajuntament en què hi hagi reserva de places per als qui tenguin la condició legal de persona amb discapacitat, els aspirants han de ser admesos en igualtat de condicions que els altres aspirants.

L'opció per participar en aquesta convocatòria reservada ha de formular-se en la sol·licitud de participació, amb declaració expressa dels interessats de què reuneixen el grau de discapacitat requerit, acreditat mitjançant certificat expedit a aquest efecte pels òrgans competents del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social o, si escau, de la Comunitat Autònoma, tal com preveu l'article 2 del Reial Decret 2271/2004 (BOE núm. 303, de 17 de desembre), pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i a la provisió dels llocs de feina de les persones amb discapacitat.

Els aspirants han de formular per escrit, adreçat a la presidència del tribunal qualificador, les necessitats específiques derivades de la seva discapacitat, a fi d'accedir al procés de selecció en igualtat de condicions o, si escau, sol·licitar una adaptació del temps, consistent en la concessió d'un temps addicional per fer els exercicis. A aquest efecte, els òrgans de selecció poden requerir un informe i, si escau, la col·laboració dels òrgans tècnics de l'Administració laboral, sanitària o dels òrgans competents del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social.

L'adaptació de mitjans i les ajudes raonables consisteixen a posar a disposició de l'aspirant els mitjans materials i humans, les assistències i suports i les ajudes tècniques i/o tecnològiques assistides que necessiti per fer les proves, així com garantir-li l'accessibilitat a la informació i la comunicació dels processos i la del recinte o espai físic on aquests se celebrin.

Als efectes de valorar la procedència de la concessió de les adaptacions sol·licitades, s’ha de sol·licitar al candidat el corresponent certificat o informació addicional. L'adaptació no s’ha d’atorgar de forma automàtica, sinó únicament en els casos en els quals la discapacitat guardi relació directa amb la prova a realitzar (art. 8 del RD 2271/2004, de 3 de desembre, BOE núm. 303 de 17 de desembre).

Les proves selectives han de tenir idèntic contingut per a tots els aspirants, independentment del torn pel qual s'opti, sense perjudici de les adaptacions i les ajudes raonables necessàries de temps i mitjans per fer-les (art. 3 RD 2271/2004, de 3 de desembre, BOE núm. 303 de 17 de desembre).

Les places reservades a persones amb discapacitat que no siguin cobertes s’han de sumar a la reserva de la següent oferta d'ocupació pública.

2. Promoció interna

L'opció per participar en la convocatòria reservada al torn de promoció interna ha de formular-se en la sol·licitud de participació.

Les places reservades a la promoció interna que quedin vacants s’han addicionar a les places de torn lliure. D'igual manera, les places de torn lliure que quedin vacants s’han d’addicionar a les places reservades a la promoció interna.

Cinquena. Admissió dels aspirants

Una vegada expirat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant o la qui en tengui la delegació, ha de dictar, en el termini màxim d'un mes, resolució que declari aprovades les llistes dels aspirants admesos i la dels exclosos. La relació d’admesos i exclosos s’ha d’exposar en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i en el web www.calvia.com.

En la resolució en què es declarin els aspirants exclosos ha de constar el nom i cognoms dels candidats, el número del document nacional d'identitat i la causa de no admissió.

Es concedirà un termini de deu dies hàbils no prorrogable per esmenar errors. Aquest termini començarà a comptar a partir de l'endemà de la publicació en el tauler d'anuncis de la corporació de la resolució d'admesos i exclosos. Aquesta esmena no és aplicable als mèrits al·legats però no aportats.

Transcorregut el termini de deu dies hàbils es resoldrà l'admissió definitiva dels candidats, que s’ha de publicar en el web municipal i en el tauler d'anuncis. La corresponent resolució ha d’indicar el lloc, la data i l'hora d'inici dels exercicis.

Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

Si no s’han presentat esmenes la llista serà definitiva.

Si algun aspirant no figura en la llista d'admesos ni en la d'exclosos, ha de presentar al tribunal una còpia de la sol·licitud segellada per l'oficina receptora, perquè aquest l’admeti provisionalment als exercicis. Amb aquesta finalitat, el tribunal s’ha de constituir en sessió especial abans de començar el primer exercici, en el lloc on aquest s'hagi de fer, i ha de resoldre provisionalment les peticions que, mitjançant compareixença, puguin presentar els aspirants que es trobin en les circumstàncies esmentades.

Les actes corresponents a aquestes sessions s’han d’enviar, en el termini més breu possible, a l'òrgan competent, el qual resoldrà l'admissió o l'exclusió de l'aspirant afectat i ho comunicarà al tribunal perquè en prengui coneixement i efecte i, si escau, perquè ho notifiqui a la persona interessada.

Sisena. Tribunal qualificador

El tribunal qualificador de cada procés selectiu ha de quedar constituït en la forma que determina l'article 4 del RD 896/91, de 7 de juny (BOE núm. 142, de 14 de juny de 1991), en tot allò que sigui de conformitat amb el que disposa la Llei 7/07, de 12 d'abril, per la qual s'aprova l'Estatut bàsic de l'empleat públic, tret de les convocatòries de places corresponents al cos de la policia local, el tribunal de les quals estarà constituït en la forma establerta en la seva pròpia normativa.

El tribunal té la categoria que s'indiqui en les corresponents bases específiques, segons les que figuren en el RD 462/02, de 24 de maig.

La composició del tribunal ha d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres.

La designació del tribunal ha d’incloure la dels corresponents suplents. El tribunal pot designar assessors especialistes, amb veu però sense vot, quan ho consideri convenient.

Els tribunals poden estar composts per funcionaris en actiu de l’Ajuntament de Calvià, o bé per funcionaris d'altres administracions.

El president o presidenta del tribunal ha de ser designat/da per la Batlia, de manera que se’n garanteixi la capacitat tècnica, i s’ha de comprometre a garantir la imparcialitat i professionalitat en el procés. Els membres restants han de ser designats mitjançant sorteig entre els funcionaris en actiu de l'Ajuntament.

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres (titulars o suplents indistintament) i les seves decisions s’han d’adoptar per majoria.

El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció.

En tot cas, pot assistir-hi un representant dels sindicats, amb veu però sense vot. La designació d'aquest representant s’ha de fer amb acord previ dels sindicats amb representació a la Mesa General de Negociació de l’Ajuntament de Calvià. Si no hi ha acord, el designarà l'Administració.

La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual, i aquesta no es pot exercir en representació o per compte d’una altra persona.

Els membres del tribunal i els assessors especialistes han d'abstenir-se d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 28 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracti durant els últims cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

Els interessats poden recusar els membres del tribunal i els assessors especialistes quan jutgin que hi concorre alguna o diverses de les circumstàncies senyalades en la precedent base 6.4, per a la qual cosa han de seguir el procediment establert en l'article 29 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Solament s’han d’abonar assistències als membres del tribunal i als assessors quan les sessions se celebrin fora de la jornada de treball.

El secretari del tribunal assisteix a les reunions amb veu però sense vot. Si la secretaria del tribunal l’exerceix un membre d’aquest, actuarà amb veu i vot.

El tribunal s’ha de constituir en el termini màxim de deu dies abans de la realització del primer exercici.

Una vegada s’hagi constituït, el tribunal per actuar vàlidament requerirà la presència de la meitat, almenys, dels seus membres, entre els quals figurarà el secretari i el president o els qui legalment els substitueixin.

El procediment d'actuació del tribunal s’ha d’ajustar en tot moment al que disposa la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

La substitució temporal del secretari en supòsits de vacant, absència o malaltia s’ha de fer per acord del tribunal qualificador.

En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal, el president ha de ser substituït pel membre de l'òrgan de major jerarquia, antiguitat i edat per aquest ordre, d'entre els seus components.

En el procés selectiu el tribunal ha de resoldre tots els dubtes i incidències que puguin sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, així com resoldre les incidències no s’hi hagin previst.

Setena. Inici i desenvolupament del procés selectiu

Els exercicis dels processos selectius seran els que detallin les respectives bases específiques.

Els aspirants han de ser convocats per a cada exercici en crida única. Excepte casos de força major, invocats amb anterioritat, degudament justificats i apreciats pel tribunal amb absoluta llibertat de criteri, la no presentació d’un aspirant a qualsevol dels exercicis obligatoris en el moment de ser cridat determinarà automàticament el decaïment del seu dret a participar en l’exercici i en els successius, i quedarà exclòs, en conseqüència, del procés selectiu.

En qualsevol moment el tribunal pot requerir els opositors perquè acreditin la seva identitat.

Una vegada iniciades les proves selectives, el tribunal publicarà els anuncis en el tauler d'anuncis de la corporació almenys dotze hores abans del seu inici, si es tracta del mateix exercici, o abans de vint-i-quatre hores si es tracta d'un nou exercici.

Des de la finalització d'una prova fins a l'inici de la següent han de transcórrer 72 hores com a mínim i 45 dies com a màxim.

Els exercicis s’han de desenvolupar, segons l'elecció de cada aspirant, en una de les dues llengües oficials d'aquesta Comunitat Autònoma.

En el cas que amb posterioritat a l'aprovació d'aquestes bases es modificàs la normativa inclosa en el programa, les referències que aquest conté s’han d’entendre fetes a les que en cada moment siguin d'aplicació.

En la realització dels exercicis escrits s’ha de garantir, sempre que sigui possible, l'anonimat dels aspirants.

Vuitena. Qualificació dels exercicis

a) Exercicis obligatoris

Els exercicis obligatoris són eliminatoris i s’han de qualificar fins a un màxim de deu punts, a excepció de les places que es regeixen per la normativa de les policies locals de les Illes Balears. Els opositors que no arribin a un mínim de cinc punts en cadascun dels exercicis quedaran eliminats, tret que en les respectives bases específiques figuri una altra qualificació específica.

Cada membre del tribunal pot atorgar a cadascun dels exercicis obligatoris una puntuació de zero a deu.

b) Exercicis voluntaris

Els exercicis voluntaris s’han de qualificar segons la puntuació que figuri en les respectives bases específiques. Els exercicis voluntaris no suposen l'eliminació de l'opositor de les proves selectives, però determinen la puntuació final i, en conseqüència, l'ordre dels opositors i la relació d'aprovats amb plaça.

Qualificació de tots els exercicis (obligatoris i voluntaris). Les qualificacions de tots els exercicis s’obtenen sumant les puntuacions atorgades per cada membre del tribunal i dividint el total pel nombre d'assistents. S’ha d’eliminar la nota més alta i la més baixa de les atorgades quan la diferència entre aquestes sigui superior a tres punts. El quocient que s'obtengui serà la qualificació definitiva.

Les qualificacions dels exercicis s’han de fer públiques el mateix dia en què s'acordin i s’han d’exposar en el tauler d'anuncis de la corporació. Els aspirants hi poden presentar per escrit en el registre general, a partir de l'endemà, observacions o reclamacions durant el termini de tres dies hàbils, que han de ser resoltes motivadament i expressa pel tribunal dins el termini dels tres dies següents i, en tot cas, abans de l'inici del següent exercici. Als efectes esmentats s’ha de facilitar la vista dels exercicis als opositors.

Novena. Avaluació de la fase de concurs i puntuació final

En el cas d'oposició concurs el percentatge de puntuació de la fase de concurs respecte de la puntuació total de l'oposició concurs s’ha de determinar en cada base específica, sense que, en cap cas, determini per si mateix el resultat del procés selectiu.

Aquesta fase s’ha de dur a terme una vegada finalitzada la fase d'oposició i no és eliminatòria ni s’ha de tenir en compte per superar les proves de la fase d'oposició. En aquesta fase el tribunal ha d’avaluar els mèrits al·legats pels aspirants, en la forma que determinin les respectives bases específiques i el resultat s’ha d’exposar en el tauler d'anuncis de la corporació. A partir de l'endemà i durant un termini de tres dies hàbils els aspirants poden presentar per escrit en el registre general observacions o reclamacions.

L'ordre de prelació final dels aspirants que hagin superat la fase d'oposició ve determinat, a més de la puntuació obtinguda en els exercicis de l'oposició, per la valoració dels mèrits presentats en forma i termini. La suma de la puntuació obtinguda pels aspirants en el conjunt dels exercicis de l'oposició i de la puntuació obtinguda en la valoració dels mèrits establirà l'ordre final de prelació de les persones aspirants que hagin superat l'oposició.

Desena. Llista d'aprovats i presentació de documents

Finalitzat el procés selectiu el tribunal ha de fer pública en el tauler d'anuncis de la corporació la relació d'aprovats per ordre de puntuació. L'esmentada relació serà la determinant per a la petició i l'adjudicació de destinacions, amb excepció de les persones amb minusvalidesa, per a les quals s’ha de tenir en compte el que estableix l'art. 9 del RD 2271/2004.

El tribunal ha d’elevar les esmentades relacions a l'autoritat competent perquè es formuli la corresponent proposta de nomenament. No es pot aprovar ni declarar que han superat les proves selectives un nombre superior d'aspirants al de places convocades. No obstant això, sempre que els òrgans de selecció hagin proposat el nomenament d'igual nombre d'aspirants que el de places convocades, i amb la finalitat d'assegurar-ne la cobertura, quan es produeixin renúncies dels aspirants relacionats, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant pot requerir de l'òrgan de selecció una relació complementària dels aspirants que vagin a continuació dels proposats per al seu possible nomenament com a funcionaris de carrera.

En la llista d'aprovats amb plaça, el tribunal ha d'incloure diligència on consti la data de la seva publicació i especificar que aquesta data inicia el termini per presentar documents.

Una vegada publicada la llista d'aprovats amb plaça en el tauler d'anuncis de la corporació i en el web municipal, els aspirants que hi figurin han de presentar en el registre general d'aquest Ajuntament, en el termini de vint dies naturals comptats a partir de l'endemà al de la publicació, els documents següents, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, així com els que figurin en les respectives bases específiques:

a) Fotocòpia compulsada del DNI, o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen i la targeta de residència comunitària o de familiar de resident comunitari en vigor, si escau.

Els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i no resideixin a l'Estat Espanyol han de presentar fotocòpia acarada del resguard d'haver sol·licitat la targeta de residència comunitària, en el cas que no l'hagin aportat en el moment de presentar la sol·licitud de participació, sense perjudici d'haver d'aportar l'esmentada targeta quan els sigui atorgada.

b) Còpia autenticada o fotocòpia compulsada del títol exigit. El justificant de pagament dels drets d'expedició del títol només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumirà que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol.

c) Informe mèdic acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions corresponents, expedit pel metge especialista en medicina del treball del Servei de Prevenció de l’Ajuntament de Calvià.

Els aspirants amb minusvalidesa han d'acreditar aquesta condició mitjançant certificació dels òrgans competents del Ministeri d'Afers Socials o, si escau, de la Comunitat Autònoma. En aquesta certificació ha de constar expressament la compatibilitat per al desenvolupament de tasques i funcions pròpies de la plaça a cobrir, i el percentatge de minusvalidesa.

d) Declaració jurada o promesa que l’aspirant no ha estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni es troba en inhabilitació absoluta especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionaris, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'altres estats, declaració de no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'Administració Pública.

e) Declaració jurada de no estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica de conformitat a la normativa vigent.

No es poden nomenar els aspirants que no presentin la documentació en el termini indicat, excepte casos de força major. Tampoc no es nomenaran els qui manquin d'algun dels requisits. En tots dos casos totes les seves actuacions quedaran anul·lades, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la instància. En aquest cas, ha de ser proposat en el seu lloc l'aspirant que vagi a continuació per ordre de puntuació.

f) Qualsevol altre que determinin les bases específiques de la convocatòria.

Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de feina ni fa cap activitat en el sector públic dels delimitats per l'article 1 de la Llei 53/84, i que no rep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si fa alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ha de declarar-ho en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la presa de possessió per tal que la corporació n’acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.

Els qui tenguin la condició de funcionaris públics són exempts de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per obtenir el seu anterior nomenament i només han de presentar certificació del ministeri o organisme del qual depenguin que n’acrediti la condició de funcionari i altres circumstàncies que constin en el seu expedient personal.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada en alguna de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Les fotocòpies dels documents s’han de lliurar compulsades per un funcionari de l’Ajuntament de Calvià, secretari d’ajuntament o corporació local, secretari judicial o notari.

Onzena. Nomenament

Una vegada finalitzat el procés selectiu, els aspirants que hagin estat proposats a la Batlia pel tribunal qualificador han de ser nomenats funcionaris de carrera fins al límit de les places convocades.

En el cas que les bases específiques així ho disposin, per resolució de la Batlia es procedirà al nomenament de funcionaris en pràctiques i en la resolució es determinarà la data en què començarà a fer efecte aquest nomenament.

En les bases específiques s’ha de determinar la durada del període de pràctiques, que com a màxim pot ser la següent:

- Funcionaris del grup A1: tres mesos

- Funcionaris del grup A2: tres mesos

- Funcionaris del grup C1: dos mesos

- Funcionaris del grup C2: un mes

- Funcionaris d'agrupacions professionals: un mes

Una vegada transcorregut el període de pràctiques, el cap del servei o responsable del departament on s'hagin fet les practiques ha d’emetre informe relatiu a aquest període. El contingut de l'informe ha de versar sobre el desenvolupament de la pràctica professional del funcionari en pràctiques i no pot contenir fets o accions susceptibles de ser sancionats disciplinàriament.

Les baixes per malaltia comuna o accident laboral interrompen el període de pràctiques.

Els aspirants qui no superin el període de pràctiques perdran el dret a ser nomenats funcionaris de carrera, mitjançant resolució motivada de la Batlia.

Resten exempts de fer el període de pràctiques els candidats que superin el procés selectiu i anteriorment hagin prestat serveis com a funcionaris interins o mitjançant contracte laboral en aquesta corporació ocupant una plaça similar a la de l'objecte de la convocatòria, i pel temps igual o superior a l'exigit en el període de pràctiques.

Conclòs el període de pràctiques, si escau, els aspirants que hagin obtingut la qualificació de «apte» seran nomenats funcionaris de carrera.

Els nomenaments s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Dotzena. Presa de possessió

Una vegada efectuats els nomenaments, els opositors nomenats han de prendre possessió de la plaça en el termini de trenta dies naturals comptats a partir de l'endemà al de la notificació del nomenament, tret que hi hagi un altre termini establert en les respectives bases específiques. Els aspirants que no prenguin possessió de la plaça en el termini indicat sense causa justificada no adquiriran la condició de funcionaris i perdran tots els drets derivats de les proves selectives i del subsegüent nomenament conferit.

Tretzena. Incidències

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò que no preveuen aquestes Bases.

La convocatòria i les seves bases, tots els actes que se’n derivin i les actuacions del tribunal poden ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establerts per la Llei de règim de jurídic de les administracions públiques i del procediment comú.

Catorzena. Borsa de treball

Els aspirants que hagin aprovat, com a mínim, un exercici de la fase d'oposició, a excepció feta de la prova d'aptitud física del cos de la policia local –la qual no s’ha de considerar com a exercici a aquests efectes–, entraran a formar part d'una borsa de treball que l’Ajuntament utilitzarà per cobrir necessitats de personal.

L'ordre de prelació dels aspirants dins la borsa de treball ha d’estar determinat, en primer lloc, pels aspirants aprovats que no hagin obtingut plaça. Entre aquests, l'ordre ha de quedar determinat per la suma de la nota dels exercicis de la fase d'oposició, més la suma dels mèrits obtinguts en la fase de concurs, si n’hi hagués. En cas d'empat, aquest s’ha de dirimir a favor de l'aspirant que reuneixi major temps de servei a l’Ajuntament de Calvià. Si l'empat persisteix, s’ha de fer un sorteig.

En segon lloc, l'ordre ha de ser en funció del nombre d'exercicis aprovats i la suma del resultat d’aquests. En cas d'empat, aquest s’ha de dirimir a favor de l'aspirant que reuneixi major temps de servei a l’Ajuntament de Calvià. Si l'empat persisteix, es farà un sorteig.

En el cas que una convocatòria d'idèntica plaça s'hagi duit a terme pel sistema de promoció interna i pel de torn lliure, l'ordre de prioritat en la borsa de treball serà el següent:

a) Aprovats sense plaça

1. La llista de la convocatòria pel sistema de promoció interna, segons la suma de la nota dels exercicis de la fase d'oposició, més la suma de la fase de concurs, si n’hi hagués.

2. La llista de la convocatòria pel sistema de torn lliure, segons la suma de la nota dels exercicis de la fase d'oposició, més la suma de la fase de concurs, si n’hi hagués.

3. En cas d'empat entre els aspirants que conformen la mateixa llista, aquest s’ha de dirimir, en primer lloc, a favor de l'aspirant que reuneixi major temps de serveis a l’Ajuntament de Calvià; si persisteix l’empat, s’ha de dirimir mitjançant sorteig.

b) No aprovats

A igualtat d'exercicis suspesos, ha de prevaler la llista dels aspirants del torn de promoció interna sobre la de torn lliure.

1. La primera llista s’ha de conformar amb els aspirants presentats pel torn de promoció interna:

- Un exercici suspès: suma del resultat dels exercicis aprovats.

- En cas d'empat, s’ha de dirimir, en primer lloc, a favor de l'aspirant que reuneixi major temps de serveis a l’Ajuntament de Calvià; si persisteix l’empat, s’ha de dirimir mitjançant sorteig.

2. La segona llista s’ha de conformar amb els aspirants presentats pel torn lliure:

- Un exercici suspès: suma dels exercicis aprovats.

- En cas d'empat, s’ha de dirimir, en primer lloc, a favor de l'aspirant que reuneixi major temps de serveis a l’Ajuntament de Calvià; si persisteix l’empat, s’ha de dirimir mitjançant sorteig.

La relació de la borsa ha de continuar amb els aspirants que hagin suspès dos exercicis seguint amb els criteris anteriors i així successivament. Les següents llistes s’han d’anar conformant de la mateixa manera en funció del nombre d'exercicis suspesos.

Els aspirants que s'hagin presentat tant al torn lliure com al torn de promoció interna obtindran una única posició en la borsa de treball, que serà la més afavoridora en la relació general.

 

BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURSO OPOSICIÓ D'UNA PLAÇA DE SUBINSPECTOR DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ RESERVADA A PROMOCIÓ INTERNA.

1. CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA

Funcionari de carrera

Grup: A2

Classificació: escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars.

Denominació: subinspector de la policia local.

Nombre de vacants: una (reservada a promoció interna).

2. TAXES PER OPTAR A LES PROVES DE SELECCIÓ: 18 €

3. CATEGORIA DEL TRIBUNAL

Als efectes previstos en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat en la categoria de segona.

4. REQUISITS DELS ASPIRANTS

A més dels previstos en les bases generals, els interessats han d'estar en possessió dels següents requisits:

a) Pertànyer a la plantilla de la policia local de Calvià i comptar amb una antiguitat mínima de dos anys ocupant plaça d'oficial com a funcionari de carrera.

b) Estar en possessió del títol de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica, grau o equivalent. Per acreditar aquest requisit l'aspirant ha de lliurar original o còpia compulsada del títol.

El justificant de pagament dels drets d'expedició del títol només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumirà que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol i, en aquest cas, els aspirants quedaran exclosos i hauran d'acreditar el títol en el termini d'esmena de les deficiències, o justificar, mitjançant un certificat del centre d'estudis oficials corresponent, que el títol encara no consta en l'expedient acadèmic de l'aspirant.

c) Estar en possessió del diploma del curs de capacitació de subinspector de policia local, expedit per l’EBAP o per l'ISPIB, de conformitat amb l'establert en el Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes d'aptitud dels policies locals. Se n'ha de presentar original o còpia compulsada juntament amb la sol·licitud de participació en la convocatòria.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o menyscabi el correcte desenvolupament de les funcions de la categoria de subinspector. S'ha d’adjuntar a l’instància un certificat expedit per un facultatiu col·legiat en el qual s'indiqui que l'aspirant compleix les condicions estipulades en el quadre d'exclusions mèdiques de l'Annex II del Decret 70/89, de les normes marc de les policies locals.

e) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A, B i BTP, els quals han d'estar vigents en la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds.

f) No estar suspès ni inhabilitat per exercir la funció pública. S'ha de presentar juntament amb la instància una declaració que acrediti aquest requisit.

Juntament amb la instància de participació en la convocatòria s'ha d'aportar original o còpia compulsada dels requisits enumerats anteriorment, així com dels mèrits que hagin de ser valorats en la fase de concurs.

Tots els requisits enumerats en aquesta base s’han de tenir en el dia de la finalització del termini de presentació d'instàncies, i mantenir-los durant tot el procés selectiu.

El batle per si, o a proposta del president del tribunal, ha de retre compte als òrgans competents de les inexactituds o falsedats en què hagin pogut incórrer els aspirants, als efectes procedents.

Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tengués coneixement que algun aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb audiència prèvia de l'interessat, ha de proposar-ne l’exclusió al batle i comunicar-li, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió.

5. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat al que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als aspirants que les dades personals continguts en la sol·licitud d'admissió, documentació que l’acompanyi o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal”, del qual és responsable l'Ajuntament de Calvià i que té per finalitat, entre d’altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals poden ser publicades en el BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i web d'aquesta institució (www.calvia.com) d'acord amb el que disposen les bases d’aquesta convocatòria i l'article 59.6-b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, n’autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, situat en el C/Julià Bujosa Sans, batle, 1 (Calvià).

6. PROCÉS DE SELECCIÓ

Consta d'una fase prèvia de concurs, en la qual es valoren únicament els mèrits acreditats pels aspirants en el moment de presentació de la instància de participació en la convocatòria, una altra posterior d'oposició i una altra consistent en un període de pràctiques de sis mesos, d'acord amb el previst en l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

En cap cas la puntuació obtinguda en la fase de concurs no dispensa d'haver de superar les proves selectives de la fase d'oposició.

7. FASE DE CONCURS

La puntuació màxima que poden aconseguir els mèrits al·legats és de 48 punts (40 % com a màxim de la puntuació final en el concurs oposició d'acord amb l'establert en els apartats següents per a cada tipus de mèrit).

7.1. Puntuació del curs de capacitació de subinspector, amb actualització inferior a tres anys. Puntuació màxima: 10 punts.

S’ha de multiplicar la puntuació obtinguda en el curs per 1,00 punt als aspirants que tinguin la condició de funcionari de l'Ajuntament de Calvià.

7.2. Pels serveis prestats en les diferents categories. Puntuació màxima: 8 punts.

Per cada mes complet de servei actiu s’ha de multiplicar el valor dels mesos pels coeficients següents:

Auxiliar

Policia

Oficial

Subinspector

Inspector

Major

Comissari

Intendent

0,016

0,033

0,041

0,050

0,058

0,066

0,075

0,083

7.3. Per antiguitat, pels serveis reconeguts com a funcionari de carrera en qualsevol categoria. Puntuació màxima: 4 punts.

Per cada any de servei complet s’ha de multiplicar per 0,20.

7.4. Estudis acadèmics oficials. Puntuació màxima: 6 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per la titulació de graduat escolar o equivalent: 0,50 punts.

b) Per la titulació de batxiller o equivalent: 1 punt.

c) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,50 punts.

d) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 2,5 punts.

e) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, grau, arquitectura, enginyeria o equivalent: 3,5 punts.

f) Per cada títol de doctor: 1 punt.

Solament s’ha de valorar la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte en el cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents. No obstant això, la puntuació dels apartats b) i c) s'ha d'acumular, així com també les puntuacions dels apartats e) i f).

En cap cas es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d'una llicenciatura que s'hagi exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'accedeix.

Per a l'acreditació d'aquest mèrit l'aspirant ha de lliurar original o còpia compulsada del títol.

El justificant de pagament dels drets d'expedició d'un títol només té validesa fins a l'expedició del títol. S’ha de presumir que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol i, en aquest cas, als aspirants no se'ls valorarà aquest mèrit, tret que justifiquin, mitjançant un certificat del centre d'estudis oficials corresponent, que el títol encara no obra en l'expedient acadèmic de l'aspirant.

7.5. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana. Es valoren les certificacions expedides pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013), fins a una puntuació màxima de 2 punts:

- Nivell bàsic (certificat A2): 1,00 punt

- Nivell avançat (certificat B2): 1,25 punts

- Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1,50 punts

- Nivell de domini (certificat C2): 1,75 punts

- Llenguatge administratiu (certificat LA): 0,25 punts

En el cas que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'atorgarà puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements, excepció feta del Certificat LA de coneixements de llenguatge administratiu, pel qual s’han d’addicionar 0,25 punts.

Aquest mèrit s’ha d’acreditar formalment mitjançant original o fotocòpia compulsada del corresponent certificat.

7.6. Coneixement d'altres llengües. Puntuació màxima: 3 punts.

Per les titulacions expedides per les escoles oficials d'idiomes (EOI), l’EBAP (incloses les corresponents a l’IBAP) i les homologades per ambdues institucions. Només s’ha de valorar la del nivell superior, excepte en casos d'idiomes diferents.

A

B

C

D

E

1,00

1,25

1,50

1,75

2,00

A. Primer curs de l'Escola Oficial d'Idiomes o nivell inicial de l’EBAP.

B. Segon curs de l'Escola Oficial d'Idiomes o nivell mitjà de l’EBAP.

C. Tercer curs de l'Escola Oficial d'Idiomes o nivell superior de l’EBAP.

D. Quart curs de l'Escola Oficial d'Idiomes.

E. Cinquè curs de l'Escola Oficial d'Idiomes.

7.7. Valoració dels cursos de capacitació diferents a l'exigit per a la categoria a la qual s'accedeix. Puntuació màxima: 4 punts, d'acord amb els criteris següents: la valoració ha de ser el resultat de multiplicar, per a cada curs, la nota obtinguda per 0,001 i pel nombre d'hores de durada, amb un màxim d'1 punt per cada curs.

7.8. Valoració dels cursos de formació.

Només es valoren els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, així com els impartits en altres centres oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l'entitat.

7.8.1. Formació relacionada amb l'àrea professional.

Puntuació màxima: 4 punts. Només es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix.

Les àrees professionals a què s'han de referir els cursos són els de policia, seguretat, emergències i salvament.

La valoració s’ha de fer d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix: 0,0075 punts per hora.

7.8.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional.

Només s’ha de valorar en el cas que s'hagi obtingut la puntuació màxima en l'apartat 7.8.1. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts, segons el que s'indica a continuació:

- Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

- Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

Les accions formatives de l'àrea juridicoadministrativa, les de l'àrea de qualitat, les d'igualtat de gènere, les d'aplicacions d'informàtica per a usuaris (Word, Excel, Acces, correu electrònic i internet) i el curs bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores) s'han de valorar sempre.

7.9. Valoració dels reconeixements honorífics. Puntuació màxima: 3 punts, d'acord als criteris següents:

- Per cada medalla al mèrit policial prevista en la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc i 0,50 punts si el distintiu és verd. S'ha d'acreditar mitjançant certificat expedit per la conselleria competent en matèria de policies locals.

- Per cada felicitació del Ple de l'Ajuntament de Calvià: 0,35 punts. S'ha d'acreditar mitjançant certificat del secretari de la corporació.

- Per cada felicitació de la Batlia de l'Ajuntament de Calvià: 0,25 punts. S'ha d'acreditar mitjançant certificat del secretari de la corporació.

7.10. Valoració de l'aptitud física.

S'han de valorar amb 2 punts els certificats expedits per l’EBAP que acreditin la superació de les proves d'aptitud.

8. FASE D'OPOSICIÓ

8.1. Prova d'aptitud fisicomèdica. De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix en la superació de les proves físiques que figuren en l'Annex II per a totes les categories.

Per poder efectuar aquesta prova, els aspirants han de lliurar al tribunal qualificador una certificació mèdica en què es faci constar que es reuneixen les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar l'esmentada certificació implica l'exclusió automàtica de l'aspirant de la prova i del procés selectiu.

Les proves físiques han de ser superades globalment, d'acord amb el barem i els mèrits senyalats en l'Annex II. El resultat global d'aquesta prova es donarà amb la superació d'un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’«apte» s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5. Si és inferior a 5, serà de «no apte».

8.2. Exercici sobre l'àrea complementària. De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix a desenvolupar tres temes, escollits a l'atzar immediatament abans d'iniciar l'exercici, d'entre els que componen el programa de l'àrea complementària contingut en l'Annex I. La durada màxima de l'exercici és de 2,5 hores.

S’han de valorar els coneixements sobre els temes exposats i la qualificació serà de 0 a 36 punts; s’ha d’obtenir la puntuació mínima de 18 punts per cadascun dels temes exposats per no ser eliminat. En cas que l'aspirant deixi un dels temes sense contestar, o la contestació no es correspongui amb el tema seleccionat, no se li corregirà l'examen i, en conseqüència, quedarà eliminat. La qualificació final de l'exercici s’ha d’obtenir calculant la mitjana aritmètica que resulti de la suma de la puntuació dels temes, sempre que en cadascun dels temes s'hagi obtingut una puntuació mínima de 18 punts.

8.3. Exercici sobre l'àrea professional. De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix a desenvolupar tres temes, escollits a l'atzar immediatament abans d'iniciar l'exercici, d'entre els que componen el programa de l'àrea professional contingut en l'Annex I. La durada màxima de l'exercici és de 2,5 hores.

S’han de valorar els coneixements sobre els temes exposats i la qualificació serà de 0 a 36 punts; s’ha d'obtenir la puntuació mínima de 18 punts per cadascun dels temes exposats per no ser eliminat. En cas que l'aspirant deixi un dels temes sense contestar, o la contestació no es correspongui amb el tema seleccionat, no se li corregirà l'examen i, en conseqüència, quedarà eliminat. La qualificació final de l'exercici s’ha d’obtenir calculant la mitjana aritmètica que resulti de la suma de la puntuació dels temes, sempre que en cadascun dels temes s'hagi obtingut una puntuació mínima de 18 punts.

8.4. Prova psicotècnica: exercici obligatori i eliminatori. Consisteix en una prova psicotècnica que té com a objectiu determinar l'aptitud i la personalitat més adequada per al desenvolupament de les funcions pròpies de la categoria policial convocada. Aquesta prova ha de contenir, com a mínim, un apartat aptitudinal i un altre de personalitat, amb la finalitat d'acreditar les habilitats de lideratge, d'influència en el grup i altres factors considerats pertinents per a la categoria.

Aquesta prova pot completar-se, a criteri del tribunal, amb una entrevista personal feta pels mateixos especialistes que l'anterior, per integrar tots els elements explorats anteriorment.

Aquesta prova es qualifica com a «apte» o «no apte». El temps màxim per desenvolupar aquesta part l’ha de determinar el tribunal.

 

ANNEX I

PROGRAMA

ÀREA COMPLEMENTÀRIA

1. La Constitució de 1978. Estructura i principis fonamentals.

2. Drets i deures constitucionals.

3. L'Estat autonòmic.

4. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.

5. Institucions polítiques autonòmiques de les Illes Balears.

6. Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

7. Estatut bàsic de l'empleat públic.

8. Les hisendes municipals. Principals exaccions. Impostos. Taxes i contribucions especials.

9. L'activitat administrativa. L'acte administratiu.

10. El procediment administratiu.

11. La revisió dels actes administratius.

12. La responsabilitat de l'Administració pública.

13. Concepte de dret penal. La llei penal en el temps i en l'espai.

14. Els procediments penals.

15. Concepte de delicte i falta. Concepte d'infracció penal, els seus elements: acció i omissió. Graus d'execució.

16. Circumstàncies modificatives de la responsabilitat penal: eximents, atenuants i agreujants.

17. L'atestat. La denúncia i la querella.

18. La detenció. L’«habeas corpus».

19. Els principis constitucionals del dret penal. El principi de legalitat. El principi de prohibició d'excés o proporcionalitat. El principi de «non bis in idem». El principi d'igualtat i la presumpció d'innocència.

20. L’antijuricitat. La justificació. La culpabilitat.

21. De l'homicidi i les seves formes.

22. Delictes de lesions.

23. Delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual.

24. Delictes contra l'honor.

25. Delictes contra la seguretat del trànsit.

26. Delictes contra el patrimoni i l'ordre socioeconòmic.

27. Delictes contra l'Administració pública.

28. Delictes relatius a l'ordenació del territori, protecció del patrimoni historicoartístic i del medi ambient.

29. Delictes contra l'Administració de Justícia.

30. Les faltes penals.

31. Entrada i registre en un lloc tancat. Intervenció telefònica. El reconeixement fotogràfic.

32. La intervenció policial en matèria de drogues.

33. Legislació sobre drogues. Classificació de les drogues.

34. Tècniques de negociació: concepte, estils, normes i fases.

35. La síndrome de burnout. Concepte. Desencadenants. Conseqüències.

36. La valoració del personal.

37. La violència domèstica. Procediments d'actuació.

38. La delegació de funcions.

39. Habilitats assertives per exercir el control i afrontar situacions conflictives.

40. Gestió de persones. Gestió estratègica i quadre de comandament.

ÀREA PROFESSIONAL

1. Potestat normativa municipal. Ordenances, reglaments i bàndols.

2. Principis i règim jurídic del procediment general sancionador.

3. Concepte i competència en matèria d'urbanisme. La llicència urbanística.

4. Mesures de protecció de la legalitat urbanística. Infraccions urbanístiques.

5. El procediment sancionador en matèria de trànsit.

6. La Llei de seguretat vial: competències, infraccions i sancions.

7. Reglament general de circulació: àmbit d'aplicació. Vehicles en servei d'urgència. Comportament en cas d'emergència.

8. Reglament general de conductors: autoritzacions administratives per conduir.

9 . Reglament general de vehicles: autoritzacions de circulació dels vehicles.

10. Transport escolar i de menors.

11. Transport de mercaderies perilloses. Documentació. Infraccions.

12. Reglament municipal de taxis. Aspectes a destacar.

13. Alcoholèmia: legislació administrativa i penal.

14. Concepte i classificació dels accidents de trànsit. Causes: concepte i classes. Legislació en matèria d'accidents de trànsit.

15. Recerca d'accidents de trànsit: concepte, evolució de l'accident, qualitats de l'investigador, fases de la recerca, elements de l'accident.

16. Legislació vigent en matèria d'assegurances automobilístiques. El fons de compensació d'assegurances d'automòbils.

17. Ordenança municipal de publicitat de l’Ajuntament de Calvià.

18. Ordenança municipal en matèria de trànsit, circulació de vehicles i seguretat vial de l’Ajuntament de Calvià.

19. Ordenança municipal de policia i bon govern de l’Ajuntament de Calvià. Aspectes policials més importants.

20. Policia al medi rural. Urbanisme, intervenció en zones rurals.

21. LOPSC. Aplicació per part de les policies locals.

22. Intervenció de la policia local en els conflictes socials.

23. Policia judicial. Marc jurídic. Nivells. Policia local i funcions de policia judicial.

24. Deontologia professional i ètica policial.

25. El marc jurídic de la policia local a Balears. Llei de coordinació de les policies locals.

26. Règim disciplinari de les policies locals de les Illes Balears.

27. La policia científica en la policia local. La inspecció ocular.

28. L'arma reglamentària i el seu ús. Base legal.

29. Actuació policial en incendis.

30. Utilització de càmeres de vídeo per part de les forces i cossos de seguretat en llocs públics.

31. Llei 7/2013 de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.

32. Tècniques de comandament i direcció d'equips de treball.

33. La policia comunitària.

34. Legislació sobre estrangers.

35. Elaboració de dispositius policials de trànsit.

36. Dret de les víctimes.

37. Legislació de menors.

38. Quadre de comandament integral

39. La prevenció de riscos laborals.

40. Les institucions de protecció de menors: tutela, guarda, acolliment, adopció.

 

ANNEX II

PROVES FÍSIQUES

1. RESISTÈNCIA (1.000 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només se’n permet un intent.

Homes-minuts

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-3’10’’

-4’00’’

-4’50’’

-6’10’’

9

-3’20’’

-4’10’’

-5’00’’

-6’20’’

8

-3’30’’

-4’20’’

-5’10’’

-6’30’’

7

-3’40’’

-4’30’’

-5’20’’

-6’40’’

6

-3’50’’

-4’40’’

-5’30’’

-6’50’’

5

-4’10’’

-5’00’’

-5’50’’

-7’10’’

3

-4’25’’

-5’15’’

-6’05’’

-7’25’’

Eliminat

+4’25’’

+5’15’’

+6’05’’

+7’25’’

Dones-minuts

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-3’25’’

-4’15’’

-5’05’’

-6’25’’

9

-3’35’’

-4’25’’

-5’15’’

-6’35’’

8

-3’45’’

-4’35’’

-5’25’’

-6’45’’

7

-3’55’’

-4’45’’

-5’35’’

-6’55’’

6

-4’05’’

-4’55’’

-5’45’’

-7’05’’

5

-4’25’’

-5’15’’

-6’05’’

-7’25’’

3

-4’40’’

-5’30’’

-6’20’’

-7’40’’

Eliminada

+4’40’’

+5’30’’

+6’20’’

+7’40’’

2. VELOCITAT (50 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només se’n permet un intent.

Homes-segons

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-7’50

-7’70

-8’20

-9’50

9

-7’70

-7’90

-8’40

-9’70

8

-7’80

-8’00

-8’50

-9’80

7

-8’00

-8’20

-8’70

-10’00

6

-8’20

-8’40

-8’90

-10’20

5

-8’40

-8’60

-9’10

-10’40

3

-8’65

-8’85

-9’35

-10’65

Eliminat

+8’65

+8’85

+9’35

+10’65

Dones-segons

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-8’00

-8’20

-8’70

-10’00

9

-8’20

-8’40

-8’90

-10’20

8

-8’30

-8’50

-9’00

-10’30

7

-8’50

-8’70

-9’20

-10’50

6

-8’70

-8’90

-9’40

-10’70

5

-8’90

-9’10

-9’60

-10’90

3

-9’15

-9’35

-9’85

-11’15

Eliminada

+9’15

+9’35

+9’85

+11’15

3. NATACIÓ (50 m) ESTIL LLIURE

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres en estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni agafar-se a les surades, en un temps inferior a la marca establerta. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes-segons

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-35’’

-40’’

-45’’

-50’’

9

-37’’

-42’’

-47’’

-52’’

8

-39’’

-44’’

-49’’

-54’’

7

-41’’

-46’’

-51’’

-56’’

6

-43’’

-48’’

-53’’

-58’’

5

-45’’

-50’’

-55’’

-60’’

3

-50’’

-55’’

-60’’

-1’05’’

Eliminat

+50’’

+55’’

+60’’

+1’05’’

Dones-segons

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-40’’

-45’’

-50’’

-55’’

9

-42’’

-47’’

-52’’

-57’’

8

-44’’

-49’’

-54’’

-59’’

7

-46’’

-51’’

-56’’

-1’01’’

6

-48’’

-53’’

-58’’

-1’03’’

5

-50’’

-55’’

-1’00

-1’05’’

3

-55’’

-1’

-1’05’’

-1’10’’

Eliminada

+55’’

+1’

+1’05’’

+1’10’’

4. FORÇA EXPLOSIVA DEL TREN SUPERIOR (LLANÇAMENT DE PILOTA MEDICINAL)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: pilota de 5 kg. Dones: pilota de 3 kg

(m) Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+7,00

+6,50

+6,00

+5,50

9

+6,80

+6,30

+5,80

+5,30

8

+6,70

+6,20

+5,70

+5,20

7

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

6

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

5

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

3

+5,70

+5,20

+4,70

+4,20

Eliminat/ada

-5,70

-5,20

-4,70

-4,20

5. FORÇA EXPLOSIVA DEL TREN INFERIOR (SALT AMB ELS PEUS JUNTS)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensors de les cames i consisteix a efectuar un salt en una superfície llisa, on hi ha marcades les diferents distàncies que poden aconseguir-se. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (m)

(m) Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,02

+1,92

+1,82

+1,62

Eliminat

-2,02

-1,92

-1,82

-1,62

Dones

(m) Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,72

+1,62

+1,52

+1,32

Eliminada

-1,72

-1,62

-1,52

-1,32

BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURSO-OPOSICIÓ DE DUES PLACES D'OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ RESERVADES A PROMOCIÓ INTERNA

1.- CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA

Funcionari de carrera.

Grup: C1

Classificació: escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars.

Denominació: oficial de la policia local.

Numero de vacants: dos (reservades a promoció interna)

2.- TAXES PER OPTAR A LES PROVES DE SELECCIÓ: 14 €.

3.- CATEGORIA DEL TRIBUNAL

Als efectes previstos en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat en la categoria de segona.

4.-REQUISITS.

A més dels previstos a les bases generals, els interessats han d'estar en possessió dels següents requisits:

a) Pertànyer a la plantilla de la Policia Local de Calvià i comptar amb una antiguitat mínima de dos anys ocupant plaça de Policia com a funcionari de carrera.

b) Estar en possessió del títol de Batxiller o equivalent. Per a l'acreditació d'aquest requisit l'aspirant haurà de lliurar original o còpia acarada del títol.

El justificant de pagament dels drets d'expedició del títol només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumirà que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol i, en aquest cas, els aspirants quedaran exclosos i hauran d'acreditar el títol en el termini d'esmena de les deficiències, o justificar mitjançant un certificat del centre d'estudis oficials corresponent que el títol encara no obra en l'expedient acadèmic de l'aspirant.

c) Estar en possessió del diploma del curs de capacitació d'Oficial, expedit per l’EBAP o per l'ISPIB, de conformitat amb l'establert en el Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes d'aptitud dels policies locals. S'haurà de presentar original o còpia compulsada del mateix al costat de la sol·licitud de participació en la convocatòria.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o menyscabi el correcte desenvolupament de les funcions de la categoria d'Oficial. S'ha d’adjuntar a l’instància un certificat expedit per un facultatiu col·legiat en el qual s'indiqui que l'aspirant compleix les condicions estipulades en el quadre d'exclusions mèdiques, de l'Annex II del Decret 70/89, de les normes marc de les policies locals.

e) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A, B i BTP, els quals han d'estar vigents en la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds.

f) No trobar-se suspès ni inhabilitat per a l'exercici de la funció pública. S'haurà de presentar juntament amb la instància una declaració que acrediti aquest requisit.

Adjunt a la instància de participació en la convocatòria s'haurà d'aportar original o còpia compulsada dels requisits enumerats anteriorment, així com dels mèrits que hagin de ser valorats en la fase de concurs.

Tots els requisits enumerats en aquesta base hauran de posseir-se en el dia de la finalització del termini de presentació d'instàncies, i mantenir-los durant tot el procés selectiu.

El batle per si, o a proposta del president del tribunal, haurà d'adonar als òrgans competents de les inexactituds o falsedats en què haguessin pogut incórrer els aspirants, als efectes procedents.

Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tingués coneixement que algun aspirant no compleix un o varis dels requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió al batle i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió.

5.- PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat al que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als aspirants que les dades personals continguts en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal”, del com és responsable l'Ajuntament de Calvià, i que té per finalitat, entre unes altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicats en el BOIB, tauló d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució (www.calvia.com) d'acord amb el que es disposa a les bases de la present convocatòria i en l'article 59.6-b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, situat en la C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 (Calvià).

6.- PROCÉS DE SELECCIÓ:

Constarà d'una fase prèvia de concurs, en la qual es valoraran únicament els mèrits acreditats pels aspirants en el moment de presentació de la instància de participació en la convocatòria, una altra posterior d'oposició i una altra consistent en un període de pràctiques de sis mesos, d'acord amb el previst en l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

En cap cas la puntuació obtinguda en la fase de concurs no dispensa d'haver de superar les proves selectives de la fase d'oposició.

7.- FASE DE CONCURS

La puntuació màxima que poden aconseguir els mèrits al·legats és de 48 punts (40 % com a màxim de la puntuació final en el concurs-oposició d'acord amb l'establert en els apartats següents per a cada tipus de mèrit).

7.1. Puntuació del curs de capacitació d'Oficial, amb actualització inferior a tres anys. Puntuació màxima: 10 punts.

Es multiplicarà la puntuació obtinguda en el curs per 1,00 punt a aquells aspirants que ostentin la condició de funcionari de l'Ajuntament de Calvià.

7.2. Pels serveis prestats en les diferents categories. Puntuació màxima: 8 punts.

Per cada mes complet de servei actiu es multiplicarà el valor dels mesos pels coeficients següents:

Auxiliar

Policia

Oficial

Subinspector

Inspector

Major

Comissari

Intendent

0,016

0,033

0,041

0,050

0,058

0,066

0,075

0,083

7.3. Per antiguitat, pels serveis reconeguts com a funcionari de carrera en qualsevol categoria. Puntuació màxima: 4 punts.

Per cada any de servei complet s’ha de multiplicar per 0,20.

7.4. Estudis acadèmics oficials. Puntuació màxima: 6 punts, d'acord als criteris següents:

a) Per la titulació de Graduat Escolar o equivalent: 0,50 punts.

b) Per la titulació de Batxillerat o equivalent: 1 punt.

c) Per cada titulació de Tècnic Superior de Formació Professional: 0,50 punts.

d) Per cada titulació acadèmica de Diplomatura universitària, Arquitectura tècnica, Enginyeria tècnica o equivalent: 2,5 punts.

e) Per cada titulació acadèmica de Llicenciatura universitària, Grau, Arquitectura, Enginyeria o equivalent: 3,5 punts.

f) Per cada títol de Doctor: 1 punt.

Solament s’ha de valorar la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte en el cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents. No obstant això, la puntuació dels apartats b) i c) s'hauran d'acumular, així com també les puntuacions dels apartats e) i f).

En cap cas es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d'una llicenciatura que s'hagi exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'accedeix.

Per a l'acreditació d'aquest mèrit l'aspirant haurà de lliurar original o còpia acarada del títol.

El justificant de pagament dels drets d'expedició d'un títol només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumirà que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol i, en aquest cas, als aspirants no se'ls valorarà aquest mèrit, excepte que justifiquin, mitjançant un certificat del centre d'estudis oficials corresponent, que el títol encara no obra en l'expedient acadèmic de l'aspirant.

7.5. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana. Es valoraran les certificacions expedides pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013), fins a una puntuació màxima de 2 punts:

- Nivell bàsic (certificat A2): 1,00 punt

- Nivell avançat (certificat B2): 1,25 punts

- Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1,50 punts

- Nivell de domini (certificat C2): 1,75 punts

- Llenguatge administratiu (certificat LA): 0’25 punts

En el cas que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'atorgarà puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements, excepció feta del Certificat LA de coneixements de llenguatge administratiu, pel qual s'addicionarà 0’25 punts.

Aquest mèrit s'acreditarà formalment mitjançant original o fotocòpia acarada del corresponent certificat.

7.6.- Coneixement d'altres llengües. Puntuació màxima 3 punts.

Per les titulacions expedides per les escoles oficials d'idiomes (EOI), l’EBAP (incloses les corresponents a l’IBAP) i les homologades per ambdues institucions. Només es valorarà la del nivell superior, excepte en casos d'idiomes diferents.

A

B

C

D

E

1,00

1,25

1,50

1,75

2,00

A. Primer curs de l'Escola Oficial d'Idiomes o nivell inicial de l’EBAP

B. Segon curs de l'Escola Oficial d'Idiomes o nivell mitjà de l’EBAP

C. Tercer curs de l'Escola Oficial d'Idiomes o nivell superior de l’EBAP

D. Quart curs de l'Escola Oficial d'Idiomes.

E. Cinquè curs de l'Escola Oficial d'Idiomes.

7.7.- Valoració dels cursos de capacitació diferents a l'exigit per a la categoria a la qual s'accedeix. Puntuació màxima: 4 punts, d'acord als criteris següents: la valoració serà el resultat de multiplicar, per a cada curs, la nota obtinguda per 0,001 i pel nombre d'hores de durada, amb un màxim d'1 punt per cada curs.

7.8.- Valoració dels cursos de formació.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, així com els impartits en altres centres oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l'entitat.

7.8.1. Formació relacionada amb l'àrea professional.

Puntuació màxima: 4 punts. Només es valorarà, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix.

Les àrees professionals al fet que s'han de referir els cursos són els de policia, seguretat, emergències i salvament.

La valoració es farà d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix: 0,0075 punts per hora.

7.8.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional.

Només es valorarà en el cas que s'hagi obtingut la puntuació màxima en l'apartat 7.8.1. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts, segons el que s'indica a continuació:

- Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

- Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

Les accions formatives de l'àrea jurídica administrativa, les de l'àrea de qualitat, les d'igualtat de gènere, les d'aplicacions d'informàtica per a usuaris (Word, Excel, Acces, correu electrònic i internet) i el curs bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hrs.) s'han de valorar sempre.

7.9.- Valoració dels reconeixements honorífics. Puntuació màxima: 3 punts, d'acord als criteris següents:

- Per cada medalla al mèrit policial prevista en la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc i 0,50 punts si el distintiu és verd. S'haurà d'acreditar mitjançant certificat expedit per la Conselleria competent en matèria de policies locals.

- Per cada felicitació del Ple de l'Ajuntament de Calvià: 0,35 punts. S'haurà d'acreditar mitjançant certificat del Secretari de la Corporació.

- Per cada felicitació de l'Alcaldia de l'Ajuntament de Calvià: 0,25 punts. S'haurà d'acreditar mitjançant certificat del Secretari de la Corporació.

7.10.- Valoració de l'aptitud física.

S'haurà de valorar amb 2 punts els certificats expedits per l’EBAP que acreditin la superació de les proves d'aptitud.

8.- FASE D'OPOSICIÓ:

8.1. Prova d'aptitud físic-mèdica. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en la superació de les proves físiques que figuren en l'Annex II per a totes les categories.

Per poder efectuar aquesta prova, els aspirants hauran de fer lliurament al tribunal qualificador una certificació mèdica en què es faci constar que es reuneixen les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar l'esmentada certificació implica l'exclusió automàtica de l'aspirant de la prova i del procés selectiu.

Les proves físiques han de ser superades globalment, d'acord amb el barem i els mèrits assenyalats en l'Annex II. El resultat global d'aquesta prova es donarà amb la superació d'un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana de “apte” s'ha d’atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5. Si és inferior a 5, serà de “no apte”.

8.2. Exercici sobre l'Àrea Complementària. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà a desenvolupar tres temes, escollits a l'atzar immediatament abans d'iniciar l'exercici, d'entre els quals componen el programa de l'àrea complementària contingut en l'Annex I. La durada màxima de l'exercici serà de 2,5 hores.

Es valorarà els coneixements sobre els temes exposats i la qualificació serà de 0 a 36 punts, havent-se d'obtenir la puntuació mínima de 18 punts per cadascun dels temes exposats per no ser eliminat. En cas que l'aspirant deixés un dels temes sense contestar, o la seva contestació no es correspongués amb el tema seleccionat, no se li corregirà l'examen i, en conseqüència, quedarà eliminat. La qualificació final de l'exercici s'ha d’obtenir calculant la mitjana aritmètica que resulti de la suma de la puntuació dels temes, sempre que en cadascun dels temes s'hagi obtingut una puntuació mínima de 18 punts.

8.3. Exercici sobre l'Àrea Professional. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà a desenvolupar tres temes, escollits a l'atzar immediatament abans d'iniciar l'exercici, d'entre els quals componen el programa de l'àrea professional contingut en l'Annex I. La durada màxima de l'exercici serà de 2,5 hores.

Es valorarà els coneixements sobre els temes exposats i la qualificació serà de 0 a 36 punts, havent-se d'obtenir la puntuació mínima de 18 punts per cadascun dels temes exposats per no ser eliminat. En cas que l'aspirant deixés un dels temes sense contestar, o la seva contestació no es correspongués amb el tema seleccionat, no se li corregirà l'examen i, en conseqüència, quedarà eliminat. La qualificació final de l'exercici s'ha d’obtenir calculant la mitjana aritmètica que resulti de la suma de la puntuació dels temes, sempre que en cadascun dels temes s'hagi obtingut una puntuació mínima de 18 punts.

8.4. Prova Psicotécnica: exercici obligatori i eliminatori. Consistirà en una prova psicotécnica que tindrà com a objectiu determinar l'aptitud i la personalitat més adequada per al desenvolupament de les funcions pròpies de la categoria policial convocada. Aquesta prova ha de contenir, com a mínim, un apartat aptitudinal i un altre de personalitat, amb la finalitat d'acreditar les habilitats de lideratge, d'influència en el grup i altres factors considerats pertinents per a la categoria.

Aquesta prova pot completar-se, a criteri del Tribunal, amb una entrevista personal realitzada pels mateixos especialistes que l'anterior, per integrar tots els elements explorats anteriorment.

Aquesta prova es qualificarà com a “apte” o “no apte”. El temps màxim per desenvolupar aquesta part serà determinat pel Tribunal.

 

ANNEX I

PROGRAMA

ÀREA COMPLEMENTÀRIA

TEMA 1. Dret processal general. La prova penal. Aspectes introductoris referits a la prova.

TEMA 2. Dret processal general. Valor dels atestats. El valor de les actuacions policials.

TEMA 3. Dret penal especial. Conceptes generals dels tipus penals. Coneixements teòrics dels principals tipus penals a conèixer per la policia local.

TEMA 4. Delictes contra la seguretat viària. Actualització i aprofundiment sobre aquests tipus penals.

TEMA 5. Delictes contra l'ordre públic.

TEMA 6. Delictes contra el patrimoni.

TEMA 7. Delictes de tortures i altres delictes contra la integritat moral.

TEMA 8. Delictes de lesions.

TEMA 9. Delictes comesos pels funcionaris.

TEMA 10. Delictes contra la llibertat.

TEMA 11. La inviolabilitat del domicili.

TEMA 12. Organització judicial de les Illes Balears.

TEMA 13. Diligències policials penals. Aspectes pràctics.

TEMA 14. Policia Judicial: Processos penals.

TEMA 15. Protocols d'actuació amb violència de gènere.

TEMA 16. Protocols d'actuació amb menors.

TEMA 17. Psicologia del testimoni. Introducció. Conceptes bàsics.

TEMA 18. Criminologia. Introducció. Conceptes bàsics.

TEMA 19. Hisenda municipal. Principals exaccions, impostos, taxes i contribucions especials.

TEMA 20. Detenció i habeas corpus.

TEMA 21. Procediment sancionador en matèria de tràfic.

TEMA 22. Actuació en sinistres amb matèries perilloses.

TEMA 23. Estructura organitzativa de les emergències en les Illes Balears.

TEMA 24. Reglament d'armes.

TEMA 25. Delictes contra la salut pública.

TEMA 26. Faltes contra l'ordre públic.

TEMA 27. Control del material policial.

TEMA 28. Models de gestió aplicables a la policia.

TEMA 29. La carta de serveis policials.

TEMA 30. Introducció al concepte de projecte.

ÀREA PROFESSIONAL

TEMA 1. Normativa de trànsit. Transport escolar i de menors.

TEMA 2. Normativa de trànsit. Transport de persones per via terrestre.

TEMA 3. Normativa de trànsit. Vehicles i conductors estrangers.

TEMA 4. Prevenció i Seguretat Viària. Etilometrías i drogues.

TEMA 5. Prevenció i Seguretat Viària. Normativa del vehicle sobre ITV i SOA.

TEMA 6. Prevenció i Seguretat Viària. Educació Viària. Fonaments i actuacions.

TEMA 7. Recerca de l'accident de trànsit. Causes de l'accident, recerca.

TEMA 8. Seguiment penal de l'accident de trànsit. Diligències de l'atestat d'accident de trànsit.

TEMA 9. Atestats per delictes contra la seguretat del trànsit. Diligències i actes.

TEMA 10. Llei Orgànica 1/92 sobre protecció de la seguretat ciutadana. Intervenció policial. Aplicació pràctica de la llei.

TEMA 11. Policia judicial: la inspecció tècnica ocular.

TEMA 12. Llei 7/2013 de règim jurídic d'instal·lació, accés i execució d'activitats en les Illes Balears.

TEMA 13. Medi ambient. Intervenció policial.

TEMA 14. La potestat normativa municipal.

TEMA 15. La responsabilitat patrimonial de l'administració. En què afecten els informes policials a la responsabilitat de l'administració.

TEMA 16. L'Ordenança de policia i bon govern de Calvià. Aspectes policials més importants.

TEMA 17. Drets humans i ètica policial.

TEMA 18. Ordenança de Publicitat de Calvià.

TEMA 19. La mediació com a eina fonamental del treball policial.

TEMA 20. Ordenança de Tràfic, circulació i seguretat vial de Calvià.

TEMA 21. Estrangeria. Normativa. Aplicació de la normativa vigent.

TEMA 22. Tècniques de comandament i adreça d'equips.

TEMA 23. La comunicació com a eina de comandament.

TEMA 24. La gestió de conflictes en els equips.

TEMA 25. Tècniques de control de les emocions.

TEMA 26. Intervenció policial en matèria de drogues.

TEMA 27. Normativa autonòmica de la policia local: ús de l'arma reglamentària i la defensa policial.

TEMA 28. Prevenció de riscos laborals. Coneixement de la normativa i aprenentatge d'aspectes bàsics de la prevenció en la tasca policial.

TEMA 29. Règim disciplinari de la policia local.

TEMA 30. L'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP).- Titulo III, Capítol VI.- Deures dels empleats públics. Codi de conducta.

 

ANNEX II

PROVES FÍSIQUES

1. RESISTÈNCIA (1.000 m.):

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consistirà a recórrer una distància d'1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Es permetrà un sol intent.

Homes-minuts

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-3’10’’

-4’00’’

-4’50’’

-6’10’’

9

-3’20’’

-4’10’’

-5’00’’

-6’20’’

8

-3’30’’

-4’20’’

-5’10’’

-6’30’’

7

-3’40’’

-4’30’’

-5’20’’

-6’40’’

6

-3’50’’

-4’40’’

-5’30’’

-6’50’’

5

-4’10’’

-5’00’’

-5’50’’

-7’10’’

3

-4’25’’

-5’15’’

-6’05’’

-7’25’’

Eliminat

+4’25’’

+5’15’’

+6’05’’

+7’25’’

Dones-minuts

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Más de 50 anys

10

-3’25’’

-4’15’’

-5’05’’

-6’25’’

9

-3’35’’

-4’25’’

-5’15’’

-6’35’’

8

-3’45’’

-4’35’’

-5’25’’

-6’45’’

7

-3’55’’

-4’45’’

-5’35’’

-6’55’’

6

-4’05’’

-4’55’’

-5’45’’

-7’05’’

5

-4’25’’

-5’15’’

-6’05’’

-7’25’’

3

-4’40’’

-5’30’’

-6’20’’

-7’40’’

Eliminada

+4’40’’

+5’30’’

+6’20’’

+7’40’’

2. VELOCITAT (50 m.):

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consistirà a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Es permetrà un sol intent.

Homes-segons

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-7’50

-7’70

-8’20

-9’50

9

-7’70

-7’90

-8’40

-9’70

8

-7’80

-8’00

-8’50

-9’80

7

-8’00

-8’20

-8’70

-10’00

6

-8’20

-8’40

-8’90

-10’20

5

-8’40

-8’60

-9’10

-10’40

3

-8’65

-8’85

-9’35

-10’65

Eliminat

+8’65

+8’85

+9’35

+10’65

Dones-segons

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-8’00

-8’20

-8’70

-10’00

9

-8’20

-8’40

-8’90

-10’20

8

-8’30

-8’50

-9’00

-10’30

7

-8’50

-8’70

-9’20

-10’50

6

-8’70

-8’90

-9’40

-10’70

5

-8’90

-9’10

-9’60

-10’90

3

-9’15

-9’35

-9’85

-11’15

Eliminada

+9’15

+9’35

+9’85

+11’15

 3. NATACIÓ (50 m.) ESTIL LLIURE

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consistirà a recórrer una distància de 50 metres en estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i volta, sense tocar el fons ni agafar-se a les corcheras, en un temps inferior a la marca establerta. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes-segons

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-35’’

-40’’

-45’’

-50’’

9

-37’’

-42’’

-47’’

-52’’

8

-39’’

-44’’

-49’’

-54’’

7

-41’’

-46’’

-51’’

-56’’

6

-43’’

-48’’

-53’’

-58’’

5

-45’’

-50’’

-55’’

-60’’

3

-50’’

-55’’

-60’’

-1’05’’

Eliminat

+50’’

+55’’

+60’’

+1’05’’

Dones-segons

Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-40’’

-45’’

-50’’

-55’’

9

-42’’

-47’’

-52’’

-57’’

8

-44’’

-49’’

-54’’

-59’’

7

-46’’

-51’’

-56’’

-1’01’’

6

-48’’

-53’’

-58’’

-1’03’’

5

-50’’

-55’’

-1’00

-1’05’’

3

-55’’

-1’

-1’05’’

-1’10’’

Eliminada

+55’’

+1’

+1’05’’

+1’10’’

4. FORÇA EXPLOSIVA DEL TREN SUPERIOR (LLANÇAMENT DE PILOTA MEDICINAL)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per a la realització d'aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: Pilota de 5 kg. Dones: pilota de 3 kg.

(m)Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+7,00

+6,50

+6,00

+5,50

9

+6,80

+6,30

+5,80

+5,30

8

+6,70

+6,20

+5,70

+5,20

7

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

6

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

5

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

3

+5,70

+5,20

+4,70

+4,20

Eliminat/ada

-5,70

-5,20

-4,70

-4,20

5. FORÇA EXPLOSIVA DEL TREN INFERIOR (SALT AMB ELS PEUS JUNTS)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensors de les cames i consistirà a efectuar un salt en una superfície llisa, on estaran marcades les diferents distàncies que poden aconseguir-se. Per a la realització d'aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (m)

(m) Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,02

+1,92

+1,82

+1,62

Eliminat

-2,02

-1,92

-1,82

-1,62

Dones

(m) Punts

Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,72

+1,62

+1,52

+1,32

Eliminada

-1,72

-1,62

-1,52

-1,32