Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 6343
Aprovació definitiva OF reguladora de la taxa per la intervenció municipal en la instal·lació, l'inici i l'exercici d'activitats i les obres vinculades

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Durant el període d’exposició al públic no s’han presentat reclamacions contra l’acord provisional sobre l’establiment de la taxa per la intervenció municipal en la instal·lació, l’inici i l’exercici d’activitats i les obres vinculades, així com de l’ordenança corresponent, publicat al BOIB núm. 22 de 13 de febrer de 2014. D’acord amb l’article 17.3 i 17.4 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, es dóna per aprovada definitivament, i es publica a continuació el text íntegre d’aquesta ordenança:

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA INTERVENCIÓ MUNICIPAL PER A LA INSTAL·LACIÓ, L’ INICI I EXERCICI D’ACTIVITATS I LES OBRES VINCULADES

Article 1.  Fet imposable

Constitueix el fet imposable la prestació dels serveis administratius i tècnics necessaris per a:

-       La inscripció d’activitats en el registre autonòmic d’activitats de les Illes Balears i la seva posterior gestió.

-       La instal·lació, l’inici i exercici d’activitats

-       L’inici i l’execució de les obres vinculades a activitats.

-       La transmissió de titularitat d’activitats i obres vinculades a activitats

-       La realització de les tasques de control i inspecció.

Article 2. Subjectes passius

Són subjectes passius, a títol de contribuents, les persones físiques o jurídiques, titulars de les activitats que es pretenen desenvolupar i de les obres que es pretenen executar.

Article 3. Responsables

1.        Són responsables tributaris les persones físiques i jurídiques determinades com a tals a la llei general tributària.

2.        La derivació de responsabilitat requerirà que, prèvia audiència de l’interessat, es dicti acte administratiu, segons els termes prevists a la llei general tributària.

Article 4. Classificació

A efectes de la present ordenança, es classifiquen els expedientes en:

Grup I: Activitats i instal·lacions permanents

A: Activitats subjectes únicament a declaració responsable d’inici i exercici d’activitat

a)        Activitats i modificacions innòcues

b)       Activitats i modificacions innòcues

B: Activitats subjectes a comunicació prèvia d’obres i declaració responsable d’inici i exercici d’activitat.

a)        Activitats i modificacions innòcues

c)        Activitats i modificacions innòcues

C: Activitats subjectes a permís d’instal·lació sense obres

D: Activitats subjectes a permís d’instal·lació i d’obres

a)     Activitats i modificacions innòcues, amb obres que precisin de projecte

b)     Activitats i modificacions menors, amb obres que precisin de projecte

c)     Activitats i modificacions majors, amb obres

d)     Les activitats que així ho estableixi la normativa específica, les que es realitzin en domini públic, les que es realitzin en sol rústic protegit i les que afectin a bens protegits conforme a la legislació en matèria de patrimoni.

Grup II: Activitats itinerants

A: Activitats itinerants majors

B: Activitats itinerants menors

Grup III: Activitats no permanents

A: Activitats no permanents majors

B: Activitats no permanents menors

Grup IV: Activitats regularitzades segons la disposició transitòria setena de la llei 7/2013

Article 5. Quota tributària

La quota tributària es calcularà en funció de si la documentació presentada es refereix únicament a la instal·lació i exercici d’una activitat, o si també es contempla la realització d’obres.  

1.        Quota tributària corresponent a l’activitat

a)       Quota tributària fixa d’activitats permanents

Classificació de l’activitat

Import (€)

Grup IAa

250,00

Grup IAb

350,00

Grup IBa

250,00

Grup IBb

350,00

Grup IC

900,00

Grup IDa

350,00

Grup IDb

450,00

Grup IDc

900,00

Grup IDd

900,00

Grup IV

250,00

 

b)       Quota tributària complementària d’activitats permanents

Com a complement a la quota tributària fixa, s’aplicarà una quota complementària de:

a)        1.000,00€ als cafès-concert

b)       4.000,00€ a les activitats turístiques d’allotjament que disposin d’una capacitat superior a 100 places.

c)        1.500,00€ a les sales de festa, sales de ball i discoteques.

c)        Quota tributària d’activitats itinerants (Grupo II)

-       Activitats itinerants majors (Grup IIA)

Període de temps sol·licitat

Import (€)

Fins 15 dies

90,00

De 16 dies a 45 dies

180,00

De 46 dies a tres mesos

270,00

-       Activitats itinerants menors (Grup IIB)

Període de temps sol·licitat

Import (€)

Fins 15 dies

50,00

De 16 dies a 45 dies

100,00

De 46 dies a tres mesos

150,00

d)       Quota tributària d’activitats no permanents (Grupo III)

-       Activitats no permanents majors (Grup IIIA): La taxa corresponent a les activitats no permanents majors es calcularà  en funció de l’aforament o número de participants màxim previst, segons la següent taula:

Aforament o nº de participants

Quantia (€)

Fins 100

150,00

De 101 a 250

200,00

De 251 a 500

400,00

De 501 a 1000

1200,00

De 1001 a 2000

1600,00

De 2001 a 3000

2000,00

De 3001 a 5000

3000,00

Més de 5000

3000,00€ més 500,00€ per cada 1000 persones o fracció que sobrepassi les 5000 persones, fins un màxim de 10.000,00€

-       Activitats no permanents menors (Grup IIIB): S’abonarà una taxa fixa de 100,00€

2.        Quota tributària corresponent a les obres

a)       Expedients que no requereixen de permís d’instal·lació

Juntament amb la presentació de la comunicació prèvia d’inici d’obres, es tindrà que presentar la justificació documental d’haver abonat la taxa fixada a la “Ordenança fiscal reguladora de la taxa per atorgament de llicències urbanístiques” i l’impost fixat a la “Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres”. Així mateix, s’acreditarà el dipòsit de la fiança fixada a la “Ordenança per a la gestió dels residus de construcció i demolició”.

b)       Expedients que requereixen de permís d’instal·lació i d’obres de l’activitat

-       Juntament amb la sol·licitud de permís d’instal·lació i d’obres de l’activitat, es tindrà que presentar justificació documental d’haver  abonat la taxa fixada a la “Ordenança fiscal reguladora de la taxa per atorgament de llicències urbanístiques”

-       Abans de la retirada del permís d’instal·lació i d’obres de l’activitat, es  tindrà que presentar justificació documental d’haver abonat l’impost fixat a la “Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres” i haver dipositat la fiança fixada a la “Ordenança per a la gestió dels residus de construcció i demolició”.

Article 6. Quota tributària per canvi de titularitat

1.        Amb caràcter general, s’abonarà la quantitat de 100,00€ pel canvi de titularitat de les activitats i/o instal·lacions.

2.        Quan el canvi de titularitat es realitzi a favor d’ascendents o descendents en primer grau, s’abonarà la quantitat de 75,00€.

Article 7. Taxes de caràcter extraordinari

A continuació es relacionen les taxes que tindran que abonar-se per la realització de tasques relacionades amb el control e inspecció d’activitats:

-       Visites d’inspecció per comprovar la subsanació de deficiències detectades anteriorment: 75,00€

-       Desprecintament d’activitats i/o instal·lacions: 100,00€

Article 8. Excepcions i bonificacions

a)        Corresponents a la quota tributària de les obres

Se estarà a allò indicat a la “Ordenança fiscal reguladora de la taxa per atorgament de llicències urbanístiques”, la “Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres” i la “Ordenança per a la gestió dels residus de construcció i demolició”.

Article 9. Exempcions

1.        Estaran exemptes d’abonar les quotes tributàries corresponents a l’activitat fixades a la present ordenança:

 

a)        Les persones físiques o jurídiques que organitzin activitats per a la recaptació de fons destinats a pal·liar malalties, fam, pobresa o altres carències socials.

b)       Les persones físiques o jurídiques que organitzin activitats no permanents de caràcter esportiu o cultural, quan es justifiqui que l’activitat no s’exerceix per interessos econòmics, i així sigui estimat per l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

c)        Les administracions públiques.

d)       Així mateix, estaran exempts de la taxa per canvi de titularitat, les persones amb minusvalidesa (s’entenen com a tals les que acreditin tenir aquesta condició legal en grau igual o superior al 33 per 100), que comuniquin la seva nova condició de titular.

Article 10. Meritació

1.        Quant a les taxes indicades a la present ordenança, es meriten i neix la obligació de contribuir, quan s’inicia l’activitat municipal que constitueix el fet imposable. A aquests efectes, s’entendrà iniciada l’esmentada activitat a la data de presentació de documentació per a l’inici de l’actuació municipal corresponent, moment en el qual es tindrà que ingressar la totalitat de l’import de la taxa de forma que, si no s’acredita el seu ingrés en aquest moment, no s’entendrà per iniciat el procediment.

L’obligació de contribuir, una vegada nascuda, no es veurà afectada de cap manera per la denegació del sol·licitat o el caràcter desfavorable de la comunicació presentada pel titular, ni per la concessió o consentiment condicionat, ni per la renúncia o desestiment del titular.

2.        Quant a la meritació de les taxes, imposts i fiances a les quals es fa referència (corresponents a obres) però amb imports no fixats a la present ordenança, s’estarà a allò indicat a la seva corresponent ordenança municipal.

Article 11. Gestió

Quan l’Ajuntament tingui constància que existeix una diferència entre els imports abonats i els imports resultants de l’aplicació de la present ordenança, es practicarà la corresponent liquidació complementària, la qual tindrà que abonar-se per a la continuació del procediment administratiu.

Article 12. Inspecció i recaptació

La inspecció i recaptació de l’impost es realitzarà d’acord amb el que està previst en la llei general tributària i a les altres lleis reguladores de la matèria, així com a les disposicions dictades per al seu desenvolupament.

Article 13. Infraccions i sancions

Pel que respecta a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a les taxes regulades a aquesta ordenança, resultin procedents, s’aplicarà el que disposi la llei general tributària i les disposicions que la complementin i desenvolupin.

Disposició derogatòria única

Queden derogades expressament totes les disposicions que s’oposin a l’establert a la presenta llei i, en particular:

a)        La “Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa per llicència d’obertura d’establiments i/o funcionament d’activitats”  (publicada en el BOIB núm. 14 de 31/01/2006).

Disposició final

La present ordenança fiscal entrarà en vigor al dia següent de la publicació del text íntegre al BOIB, de conformitat amb el previst a l´art. 17 del RDL 2/2004 de 5 de març (TRLRHL)

 

Sant Josep de sa Talaia, 3 d’abril de 2014.

M. Nieves Marí Marí